AEG L7TB73E - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 17 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L7TB73E op Kieskeurig.nl.

Anne 04-05-2018

Lekt veel water uit bovenklep en onder uit apparaat

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Dit is mijn derde nieuwe bovenlader van AEG. Vanaf 16-2-2018.
Ook deze lekt uit bovenklep en van onder veel water.
Geen aanrader meer AEG was altijd trouwe klant. Nu zijn ze mij kwijt.

Renp 14-05-2018

Hoi,

Ik vroeg mij af of de was door de 1300 toerener redelijk droog uitkomt en wat is uw ervaring met de stoomfunctie? U schrijft dat hij water lekt, is dat als je de deksel opendoet of omdat hij lek is?

Sjo 01-09-2019

Redelijke Wasmachine

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Het is een redelijke bovenlader wasmachine. Er zijn enkele minpunten. Volgens de beschrijving zou de trommel van deze wasmachine altijd met de opening boven stoppen. Dit is niet het geval. Alleen met een lege trommel gebeurt dit. Men kan bovendien het programma niet altijd onderbreken om bijvoorbeeld nog iets toe te voegen. Ik heb de indruk dat het niet de kwaliteit is van de vroeger lavamats

Pluspunten

• Wast goed
  • Centrifugeert goed
  • Bij kleine wasjes stelt de machine zich zelf in
  • Waterfilter zit op een fijne hoogte

Minpunten

• Trommel stop niet boven
  • Zeepbakje wordt niet leeg
  • Wasprogramma is niet altijd te onderbreken
  • Maakt lawaai bij centrifugeren
  • Bediening is ingewikkeld

Gerrit Hubbers 11-01-2019

Smalle machine grote inhoud van 7 kg

Geschreven voor: AEG L7TB73E

De machine is wel heel erg stil met wassen,was komt er bij 1300 behoorlijk droog uit.
Bij centrifugeren uiteraard wat meer geluid maar geen noemenswaardige trillingen dus een tevreden man.Overhemden komen er strak uit.

Pluspunten

• Weing geluid
  • Wast naar gewicht was.
  • Neemt weinig ruimte in.

Minpunten

• Geen inkijk tijdens wassen.

sylvia 18-08-2019

Duidelijk en simpel in gebruik

Geschreven voor: AEG L7TB73E

IK HEB AL JAREN AEG EN HET BEVALT PRIMA! Machine gaat echt langer mee en laat je niet in de steek. Goede service en advies van AEG

Pluspunten

• Bijna geluidlois
  • Veel wasprogramma’s die makkelijk zijn in gebruik

Bert 15-08-2019

Wast goed, spoelt wasmiddel goed uit

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Prima machine. Heb hem een maand en heb dus nog niet alle programma's kunnen uitproberen.
De machine wast goed en voor mijn huid belangrijk: spoelt resten wasmiddel goed uit. Na een paar wasbeurten ben ik overgestapt op vloeibaar wasmiddel. Eco waspoeder (Sodasan) wordt niet goed ingespoeld.

Pluspunten

• wasprestatie uitstekend
  • resten wasmiddel goed uitgespoeld
  • veel mogelijkheden
  • overzichtelijke bediening

Minpunten

• minder geschikt voor waspoeder
  • wasduur is aan de lange kant

M. Twisker 15-08-2019

Wasmachine bovenlader

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Bijzonder prettige machine, gemakkelijk in gebruik, duidelijk en overzichtelijk display.
Redelijk stil tijdens het centrifugeren.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk display
  • Compact
  • Ruime trommel

George 12-06-2019

Lekker compact

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Door te weinig ruimte in de keuken is dit de ideale oplossing, maar hebben in het merk AEG niet veel vertrouwen meer. Wat is het geval? In onze eerdere AEG moesten na 5 jaar nieuwe koolborstels. Toen in 2012 maar een dure koolborstelloze AEG gekocht die na 7 jaar al nieuwe lagers moest hebben, dus ook die maar weer afgedankt. Nu hebben we deze en houden ons hart vast hoelang deze het weer gaat uithouden in ons 2 persoonshuishouden. Het is toch van de gekke, dat ze in hun advertenties het allemaal hebben over hun topproduct maar in de praktijk dat heel anders uitpakt. Met 2x per week de was doen is dit toch belachelijk? "Miele er is geen betere" nou bij ons in de jaren 80 moesten we tot 2x toe de schokbrekers vernieuwen, dus ook dat viel tegen. Dus we gaan nu maar duimen van hoe lang deze AEG het gaat uithouden, maar 1 ding is zeker: als deze het ook maar weer 7 jaar uithoud dan gaan we maar naar het goedkoopste merk dat er bestaat, zodat je hem het gemakkelijkst gaat vervangen voor een ander.

Pluspunten

• Ruimte besparend
  • Doet waar ie voor gemaakt is
  • Energiezuinig
  • Niet meer bukken
  • Geen koolborstels

Minpunten

• Weinig vertrouwen in de levensduur
  • Bij centrifugeren behoorlijk lawaai

michelle 06-07-2021

Jong begonnen met AEG en oud nog steeds AEG

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Dit is inmiddels de 4e AEG die ik heb, de 1ste was nog een lavamat met aparte centrifuge dus vrij groot maar beviel toen al. Ben inmiddels een aantal jaar verder en gebruik nog steeds AEG nu weliswaar met de nieuwste techniek maar bevalt nog steeds naar volle tevredenheid. Kan het iedereen aan bevelen. Ziet er mooi uit, is stil en het beste is dat de was schoon is en lekker ruikt

Jobal 16-05-2021

Superblij

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Na 12 jaar waren wij weer toe aan een nieuwe AEG bovenlader, zijn al 55 jaar getrouwd maar dit is pas onze 3e machine, ben superblij

Nelly 10-04-2021

Bovenlader wasmachine

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Super blij ben ik met deze compacte wasmachine.
Past makkelijk in de trapkast.
Machine is makkelijk te bedienen en oogt mooi.
En niet meer bukken om in en uit te pakken.

Bastienne 23-03-2021

Top machine

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Fijne wasmachine, doet keurig z’n werk. Relatief stil, en fijnhakt hij de was tijd aanpast aan de lading

H.J. Pr. 26-01-2021

Compacte wasmachine

Geschreven voor: AEG L7TB73E

De oude AEG wasmachine hebben we wederom vervangen door een AEG wasmachine. Gekozen is voor een bovenlader. De machine is compact en handig in gebruik. De machine heeft talloze wasprogramma's die voldoen aan onze wens. Verder is het qua energie een zuinige machine. In onze ogen is de prijs kwaliteit verhouding hoog. De machine is echt een aanrader.

Pluspunten

• Compact
  • Overzichtelijke wasprogramma's
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Geluid tijdens het centrifugeren

Louise 23-12-2020

Gewoon een hele fijne wasmachine!

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Anderhalve maand geleden heb ik deze wasmachine aangeschaft. Ik ben alleen maar positief. Het enige puntje van kritiek is dat er een beetje kracht nodig is om de kleppen van de trommel open te doen. Deze lopen nog een beetje stroef, maar ik verwacht dat dit met de tijd wel soepeler zal gaan.

Wat meteen opvalt bij gebruik, is hoe stil de wasmachine is. Hij staat bij mij thuis in een apart washok en de eerste keer in gebruik ben ik paar keer gaan controleren om te kijken of hij het wel deed. Ook centrifugeert hij met 1300 toeren waardoor mijn was er droger uitkomt dan bij mijn vorige wasmachine (Bauknecht bovenlader) en desondanks trilt hij minder, wat ook heel fijn is.

Wat voor mij een belangrijk punt is, is dat de wasmachine ontzettend zuinig is. Het heeft een eco-wasprogramma dat ik veel gebruik. Dit programma duurt wel iets langer (ca. 3.50) maar dat vind ik geen probleem. En ja, dan wast hij ook nog eens ontzettend schoon. Verder zijn er speciale wasprogramma's voor o.a. katoen, jeans, wol, fijne was, etc. en er is een stoomprogramma. Deze heb ik nog maar één keer gebruikt, en dat ging goed.

Kortom, ik ben heel tevreden met deze aankoop. Het is een hele fijne wasmachine, die er ook nog eens prachtig uitziet en waar ik gewoon heel erg blij mee ben.

Adrie 11-12-2020

Heel fijn

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Heel fijne bediening. Zelfs zonder handleiding gaat het vanzelf!
Wel goed weten dat wasduur wordt aangepast als er minder was in zit.

Peerketexel 10-12-2020

Het leven is een feest.

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Ik had mijzelf kwalitatief betere wasmachine kunnen wensen. Prijs - kwaliteit verhouding prima de luxe.

Jusuf 12-11-2020

Klein en fijn apparaat

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Pas een keer gebruikt, maar fijne bovenlader, rustig zonder veel lawaai, handige opties voor korte en lange was 15-240 minuten, wieltjes onder erg handig om te verplaatsen.

Chris 03-10-2020

Meer mogelijkheden en stiller geworden

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Wast heel schoon en vullen zonder bukken. Even iets opfrissen met de stoomfunctie werkt heel goed.
Een klein wasje doen is nu ook mogelijk omdat de was gewogen wordt. De hoeveelheid waspoeder moet wel van te voren worden bepaald worden door mijzelf dus blijft een beetje een gok.

Rob 14-06-2020

Heel tevreden over deze wasmachine

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Ik heb gekozen voor een bovenlader omdat die weinig ruimte inneemt en omdat je niet hoeft te bukken om hem leeg te halen. De AEG L7TB73E wast schoon, centrigugeert zeer droog, heeft veel programma's en mogelijkheden (die ik overigens niet allemaal gebruik) en is stil bij het wassen (enkel bij het centrifugeren gaat-ie nogal tekeer). De gebruiksaanwijzing in duidelijk. Ik gebruik de L7TB73E nu ruim anderhalfjaar en ik ben heel tevreden.

ervee 28-05-2020

een fijn en betaalbaar apparaat!

Geschreven voor: AEG L7TB73E

wat een fijne en betaalbare wasmachine! Wij zouden eerst voor een ander merk kiezen, maar de prijs en uitvoering hebben ons verleid, en daar hebben wij geen spijt van! Ook de stilte, waarin hij zijn werk doet, heeft ons aangenaam getroffen!

avangils57 06-02-2020

goed geslaagd!!!

Geschreven voor: AEG L7TB73E

Wasmachine was voor mijn schoonmoeder van 90 jaar. Ze wilde graag een bovenlader en ook niet te ingewikkeld. Ze moet er aan wennen maar is er wel blij mee.