AEG L6FBSPEED - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 183 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L6FBSPEED op Kieskeurig.nl.

8,9

De AEG L6FBSPEED heeft een flinke trommelinhoud, zodat je er per wasbeurt maar liefst 8 kg was in kwijt kunt. Aangezien je grotere hoeveelheden tegelijkertijd kunt wassen, ga je efficiënter om met energie, water en tijd. De wasmachine wordt geholpen door slimme ProSense-sensoren, die het gewicht en de vervuilingsgraad bepalen. Evenals de krachtige centrifuge met 1600 toeren per minuut, waardoor was droger uit je machine komt. Goed om te weten: de AEG L6FBSPEED heeft een innovatieve ProTex-trommel, die ontworpen is om kwetsbare vezels zo min mogelijk af te slijten, zodat je kleding zo lang mogelijk mooi blijft.

Astrid 05-04-2019

Goeie machine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Goeie aanbieding bij mediamarkt en uitkomst van tests die positief waren besloot ons deze machine aan te schaffen.
Bevalt prima. Wat wel moeilijk was is om het geluid nadat het programma klaar is uitgezet te krijgen.
Oneindig veel keren geprobeerd en uiteindelijk wel gelukt maar dit ging veel moeilijker dan bij onze andere machine.
Wast verder prima en heeft ook voldoende programma's en wast goed schoon.

Pluspunten

• Veel programma's
  • Wast goed schoon

Minpunten

• Geluid zoemer moeilijk uit te zetten

Scholten 12-04-2019

Degelijke wasmachine met enkele minpunten

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

De wasmachine voldoet helaas niet aan de eisen. Voorheen hadden wij ook een AEG met 1600 toeren waarbij de was goed droog uit de centrifuge kwam. Bij deze nieuwe AEG L6FBSPEED bijft de was veel te nat/vochtig. Hierdoor stijgen de stroomkosten voor het drogen te veel. Bij een was met 2 slopen + dekbedovertrekken en 4 handdoeken moet de droger nu gemiddeld 1.45-2 uur drogen!
Een ander heikel punt is de startknop. Integenstelling met andere knoppen is deze overgevoelig waardoor je zonder de knop aan te raken de start al activeert. Opletten dus.

Minpunten

• centrifugeren
  • startknop te gevoelig

J.M. Dekkers 24-04-2019

Dik tevreden met nieuwe wasmachine.

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Heel fijn dat er ook een programma van 20 minuten op zit. Iets wat eigenlijk niet vies is, en kort gewassen hoeft te worden, doe ik dan op dit programma.

Jeannet Koop - Knoppers 12-04-2019

zeer goed

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Onze vorige wasmachine waste niet schoon meer en daarom hadden wij al eens naar een andere gekeken. Toen bleven er 2 over die mij wel wat wat leken. Maar mijn degelijke echtgenoot vond toch dat de oude eerst echt kapot moest zijn. Gelukkig gebeurde dat na 2 weken. Toen heb ik deze gekocht. Lekker groot, 8 kg. Grote vulopening. Heel stil tijdens en wassen. En hij wast zo lekker schoon. Nu sta ik als een klein kind bij de wasmachine te kijken of hij al klaar is. En iedere keer geniet ik er van dat alles er zo schoon uit komt.

Pluspunten

• wast zo schoon
  • stil
  • garantie die je er bij kunt koken

Harriet 10-04-2019

AEG Wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Ter vervanging van onze oude AEG Wasmachine die ging stuk. Juist mooie aanbieding op dat moment. Na ruim tweemaanden in gebruik zeer tevreden. Voldoende programma’s. Wast geruisloos. Helaas geen anti-kreuk programma. Past tijd programma aan op hoeveelheid was in de trommel. Fijn is ook de grote vulopening.

Pluspunten

• Ruime vulopening
  • Duidelijke display
  • Goede wasresultaten

Minpunten

• Geen anti-kreuk programma

RIMSW 20-05-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Doet wat een wasmachine moet doen: wassen. Bij centrifugeren op 1600 toeren komt de was redelijk droog uit de machine. Aan/uit knop heeft er soms wat moeite mee (lang en stevig indrukken). De start/pauzeknop is daarentegen zeer gevoelig.

Moniek 25-02-2020

tijdsindicatie veranderd

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

De wasmachine geeft bij het begin van het programma een tijd aan maar deze veranderd tijdens het wasprogramma. Je weet dus in het begin niet hoe laat de wasmachine klaar is. Er zijn 2 programma's met 1600 toeren de andere met 1200. De programma's duren ook veel langer dan bij mijn vorige LG wasmachine. Er is wel een knop dat het programma verkort maar dan wordt het wasprogramma aangepast en het springt van 3 uur naar 1.5 uur. Erg groot verschil.
De vulopening is groot en er kan veel was in. Ik vind de wasmachine zeker geen aanrader vooral omdat je niet van te voren weet hoe laat de was klaar is.

Pluspunten

• past veel was in

Minpunten

• tijdsindicatie veranderd gedurend programma
  • programma's duren er lang
  • maar 2 programma's met 1600 toeren

Marcanne 28-07-2019

wasmachine aeg speed

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Goede wasmachine lekker groot , wast schoon fijn dat je tijd kan besparen, gebruiksvriendelijk, alleen mis ik mijn antikreuk programma

Carla 28-04-2019

Geruisloos en grote vulopening

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Vervanging van onze vorige AEG.
De 1600 toeren centrifuge is merkbaar. Droogtijd is korter geworden.
Geluidsniveau van het centrifugeren is aanzienlijk lager en niet meer storend.
De grote vulopening is zeker een pluspunt.

Pluspunten

• 1600 tpm = kortere droogtijd
  • Grote vulopening
  • 10 jaar motorgarantie
  • geluidsniveau

Minpunten

• geen antikreuk

Corrie G. 10-04-2019

Makkelijk in gebruik.

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Ik zocht een nieuwe machine met een 1600 toerental en met 8 kg inhoud. De AEG kwam als beste uit de bus. De prijs was goed, de kwaliteit is prima en de bediening is eenvoudig. Perfect resultaat. Ik ben blij en zeer tevreden over deze aankoop, raad hem iedereen aan, die een wasmachine zoekt.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Hoog toerental
  • Laag geluidniveau
  • Schoon resultaat

Diaz 05-04-2019

Goede wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Geweldig product, maakt niet veel geluid en je kleren worden brandschoon. Helemaal tevreden met mijn aankoop

Daan 26-10-2020

De beste wasmaschine, voor de prijs

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Tot nu toe een heerlijk apparaat. Ik heb hiervoor een Samsung eco bubble gehad, en ik weet zeker dat ik nooit meer iets anders wil als aeg.

Het design is voor de prijs prima,
De functies van de wasmaschine zijn top.
En de eco stand is weliswaar wat aan de lange kant, maar wel lekker goedkoop wassen!

Daniella 07-08-2020

Geweldig

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Heb de wasmachine nu drie weken en ben zeer tevreden alles goed uitgelegd en super stil en met verschillende programma’s super snel en alles is schoon en bijna droog Wil niets anders meer

Bert Schonewille 06-08-2020

Lawaai machine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Deze wasmachine maakt heel veel herrie tijdens het centrifugeren AEG weigert dat op te lossen heb al 2 monteurs van AEG bij mijn wasmachine gehad de levensduur zal veel minder als 10 jaar zijn.
Oorzaak de slechte motoren die in dit type is ingebouwd.

Minpunten

• Veel lawaai tijdens het centrifugeren

Marriebarrie 28-07-2020

Blij met deze machine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Erg blij.Machine wast schoon en ruikt fris.Makkelijk te bedienen en je kan de was tijd verkorten.Ok zit er start uitstel op.Hij is stil met centrifugeren en robuust qua stijl.Al met al blij met deze keus!

Pluspunten

• Startuitstel
  • Schoon wasresultaat
  • Makkelijke bediening
  • Grote trommel

Martin 09-07-2020

Zo Snel Zo Stil en ZOOOO droog

Bij BCC gekocht en op de dag en tijd geleverd een AEG wasautomaat L6FBSPEED

een plaatje mooi heel stil en heel droog
Tevens heel handig in te stellen

een echte aanrader

Pluspunten

• 1600 toeren
  • Diverse Eco programma's
  • Start uitstel heel makkelijk in te stellen

Martin 09-07-2020

Was is nog nooit zo droog geweest

AEG L6FBSPEED
Heel makkelijk te bedienen eenvoudige startuitstel
Prachtig was resultaat
En dan de centrifuge 1600 toeren geruisloos en Zooooo droog

Eppo12 30-06-2020

Aeg 6 speed

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Een fijne stille wasmachine die goed schoon wast.
Weegt daadwerkelijk de was waardoor het programma (tijd)aangepast wordt als de machine niet volledig gevuld is. Bij tijdgebrek heb je de mogelijkheid die te verkorten. Of anders gebruik maken van uitgestelde starttijd.

• Tot 2x tijd verkorten
  • Groot vulgat

Minpunten

• Normaal programma duurt lang

M.G.J.Graumans 29-05-2020

Prima machine

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Prima machine,voldoende programma's en werkt bijna geluidloos ook bij centrifugeren.Dankzij de grote deur makkelijk toegankelijk.
Hiervoor een Miele gehad en is 20 jaar meegegaan.Hopen dat deze ook lang zal blijven werken.
Echt een aanrader.

Kevin-uit-ZuidHolland 26-05-2020

Awesome machine for the money!

Geschreven voor: AEG L6FBSPEED

Surprised at the quality and excellent functions of this machine... and it's quiet! A great value and easy to setup.

Only thing I would suggest is an option for a shorter drain hose for people with small spaces.