Siemens WM14U940EU - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
10 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Jo & Ja 15-10-2018

Siemens Avantgarde wasmachine en droger

Wisten niet dat wassen zo leuk kon zijn! Beide machines plaatje voor het oog. En je staat erbij, je kijkt er naar en je hoort hem niet als hij draait. En de Senso fresh is een welkome aanvulling!

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Senso fresh
  • Vele programma's

Tox 09-10-2018

Zeer geavanceerde wasmachine

Op aanraden van m'n beste vriendin deze machine besteld. Hij werd keurig op tijd geleverd en geïnstalleerd volgens afspraak. Helaas bleek de eerste dag al gelijk dat mijn exemplaar defect was. Maar dat is werkelijk keurig opgelost en een week hater had ik een vervangende machine. Alle complimenten aan Doornenbal in Nijverdal en Siemens!
De bediening via touch screen is erg fancy. De mogelijkheid van de app op je telefoon is leuk, maar vooral een bijkomstigheid. De bediening is eenvoudig en de keuzes zijn helder en allemaal ook weer aan te passen. Ook is de machine heerlijk stil. Ik zal nog wel enkele opties gaan aanpassen, zoals de diverse verlichtingsopties, om onnodig stroom verbruik te vermijden.
Wat de machine helemaal top (een 10) zou maken is als je hem ook op een warmwater kraan (van bijv een zonneboiler) kunt aansluiten.

Pluspunten

• Moderne bediening
  • stil
  • programma's zeer zeer duidelijk en overzichtelijk

Minpunten

• geen warmwater aansluiting
  • qua omvang een grote machine

Esther 27-09-2018

Wasmachine

Een gemakkelijke wasmachine. Duidelijke display en was programma's. De wasmachine maakt nauwelijks geluid en wast goed schoon.

Pluspunten

• Duidelijke display en was programma's
  • Schakelt vanzelf uit, dus energie besparend

Oscar 27-09-2018

1 prachtig 2 zeer stil 3 energie zuinig

Dat een wasmachine mooi kan zijn klinkt gek maar dit is prachtig!
Daarnaast krijgt hij vlekken uit kleding die er al jaren niet meer uit gingen.
Hij is energie zuinig en fluisterstil, beste koop van 2018!

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • mooi
  • groot vulgat

Minpunten

• lange programma`s

Rene 25-09-2018

Prachtig design bij hoog bedieningsgemak

Na altijd Miele wasmachines en wasdrogers te hebben gehad, ben ik gevallen voor de Avantgarde serie van Siemens. Beide machines zien er echt prachtig uit. Ook de bediening is simpel via de touchscreens en een mooie optie is Home Connect waarbij je de machines op afstand kunt monitoren via je telefoon. Wat echter wel opvalt is dat de programma's soms 30% tot 50% langer duren dan Miele.

Pluspunten

• Bediengemak
  • Laadvermogen (10 kg)

Minpunten

• Lange duur van programma's

Elmo 13-09-2018

Mooie wasmachine

De Siemens WM14U940EU is een érg mooie wasmachine. Wast goed, is vrij snel en ook stil. Verder is het apparaat mooi vormgegeven. Het licht in de trommel is ook heel handig! Minpunt is wel dat de wasmachine moet opstarten... Zolang het apparaat niet is opgestart kun je 'm ook niet openen. Verder moet je vrij hard drukken op het touchscreen (ja u leest het goed: Een touchscreen! Érg mooi, maar niet altijd even praktisch). En de prijs is aan de hoge kant.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Duur
  • Opstarttijd

Yose7 29-08-2018

Hoog bedieningsgemak!

De wasmachine voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. De machine ziet er mooi uit, is erg stil, ook als hij aan het centrifugeren is. Bediening is eenvoudig, je kan gemakkelijk kiezen voor de eco-stand. Ik maak gebruik van de senso-fresh optie, daardoor was ik mijn kleren minder vaak terwijl ze wel opgefrist zijn. De bediening met touchscreen is prettig. Je kan eenvoudig op basis van het type stof het juiste programma kiezen en eventueel aan je favorieten toevoegen. Was resultaat is goed, ook over de wolwas ben ik erg tevreden. Op het scherm wordt aangegeven hoe laat de was klaar is. Ik vind het heel fijn dat ik een melding op mijn telefoon krijg als de was klaar is, zodat ik niet vergeet om deze er op tijd uit te halen. Het is ook handig dat ik de wasmachine op afstand kan bedienen.

j Hooyschuur 28-08-2018

Mooi design wast zeer schoon niet kreukelig super aanschaf.

Machine die met zijn tijd meegaat dmv WIfi .Was komt eruit met weinig kreukels.Veel keuze programma's.
Gebruiks vriendelijk .Veilig kinderslot.

Pluspunten

• mooi design
  • Weinig geluid
  • 7 jaar garantie

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

BCM 26-08-2018

duidelijk

Dit is een wasmachine met een gebruiksvriendelijke bediening. Veel keuze programma's. Hij is erg stil en kan notabene nog stiller ingeschakeld worden.
Grote vulopening en tevens een sieraad voor het oog.

Pluspunten

• 10 kg wasgoed
  • verlichting
  • favorieten instellen

royleeuw 25-08-2018

In alle opzichten geweldig

We hebben deze wasmachine aangeschaft daar onze vorige het begeven had. Het is een dure machine maar met de siemens cashback actie wordt het aantrekkelijker. Op alle fronten is deze machine een verbetering met onze vorige Siemens wasmachine. Mooi display, stil, bomvol opties, en hij heeft gewoon een geweldige uitstraling met de led ring in de deur.

Consument 23-08-2018

Stille machine, grote trommel, veel mogelijkheden!

Het is een mooie wasmachine maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. De machine heeft ontzettend veel mogelijkheden, zelfs voor gordijnen and dekens. Daarnaast een mogelijkheid om een eigen programma aan te zetten (variabele temp en tijd). De machine is heel erg stil en de was komt er schoon uit. Enige minpunt tot nu toe is dat de machine uitschakelt wanneer een programma enige tijd klaar is. De deur kan alleen open als de machine aanstaat dus alvorens de was eruit kan moet de machine eerst weer aangezet worden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel programma's
  • Wifi

Minpunten

• Schakelt uit na einde programma, deur niet open
  • Touchscreen vergt wat geduld

Oscar 14-08-2018

Prachtige kwa uiterlijk en was schoner dan nieuw!

Een wasmachine is een wasmachine dachten wij, een moderne machine zal minder stroom en water verbruiken maar verder zal hij het zelfde moeten doen..
Toen kwam de nieuwe Siemens.. wat een machine!! Grote inhoud, mooi bedieningspaneel, mooie verlichting, fluisterstil en tot slot de was schoner dan ooit!
Van schoenen tot een kussen, het komt er als nieuw uit.

Pluspunten

• Grote opening
  • Duidelijke bediening
  • Verlichting in de trommel
  • Zeer schone was!

Minpunten

• Laag bij de grond
  • Aanschafprijs
  • Deur gaat wat stroef open

Wasje1 09-08-2018

Mooie, goeie, moderne maar ook prijzige wasmachine

Ik had het geluk dat ik deze wasmachine mocht testen. Wat een super mooie wasmachine! De wasmachine is voorzien van led-verlichting en van WiFi. De WiFi heb ik niet gebruikt maar is natuurlijk wel handig voor mensen die veel van huis zijn. Tevens beschikt de wasmachine over heel veel verschillende functies. Zelfs een gordijnen en impregneer programma. Toch is er ook een nadeel te vinden. Het deurtje van de wasmachine gaat alleen open wanneer de machine aanstaat. Persoonlijk vind ik dat een enorme ergenis! Soms heb je was wat je direct in de machine gooit en waar je later op de dag meer bij ingooit. Maar bij deze wasmachine moet je hem eerst aanzetten en vervolgens duurt een circa 10 tellen voordat hij volledig opgestart is en je het deurtje kan openen. Geduld dus! Verder werkt de wasmachine op touchscreen. Heel modern heel mooi maar touchscreen werkt niet altijd perfect als je haaastig en lomp bent. En als laatste de prijs, 1499 euro. Ondanks dat ik het een geweldige mooie en goeie wasmachine vind, vind ik de prijs behoorlijk!

Pluspunten

• Mooie verlchting
  • Moooi design

Minpunten

• Erg prijzig
  • Deurtje openen

ManonV 08-08-2018

Geweldige wasmachine!

Ik mag deze wasmachine een maand testen maar wil hem het liefst ook houden, wat een geweldige wasmachine! Erg stijlvol, hij maakt bijna geen geluid, grote variatie aan programma's (welke ook nog afzonderlijk aan te passen zijn) en een groot laadvermogen. Hij is zeer makkelijk in gebruik, het touchscreen werkt goed en geeft een luxe uitstraling. Omdat hij zo stil is kan je hem makkelijk 's nachts aan zetten. En mocht je overdag werken kan je met de Wifi zelf bepalen wanneer het programma start zodat je was niet nog uren in de machine zit als het klaar is. Het sensofresh programma is ook erg handig; binnen een half uur even snel de nare geurtjes verwijderen.
Hij is wel aan de prijzige kant, maar met al deze pluspunten is het zeker het geld waard!
Enige minpunt is dat de tijdsindicatie niet altijd klopt. Dit kan wat lastig zijn als je vlak wat krap hebt gepland met een afspraak buitenshuis na de oorspronkelijk vastgestelde tijd.

Tineke14 08-08-2018

top machine!

Ik ben erg enthousiast over deze wasmachine. hij ziet er niet alleen fantastisch uit qua vormgeving, ook is hij ideaal in gebruik. Hij wast stil, wat ik erg prettig vind. De opties zijn eindeloos, zo zitten er veel wasprogramma's op die je kan gebruiken. Ook kan je zelf programma's samenstellen en deze opslaan onder je favorieten, dan hoef je niet het hele menu door. De touchfunctie vind ik erg handig. Het instellen van uitgestelde start en de kinderbeveiliging zijn een aanrader omdat dit in de praktijk gewoon echt wenselijk is.
Het apparaat geeft licht als het in werking is, dus in het donker ook prima in te stellen.
De trommel is verlicht bij draaien, mooi om te zien.
Ook geeft de trommel zelf aan als het gereinigd moet worden, ideaal om de trommel mooi schoon en fris te houden. De deur kan niet open (als hij dicht zit) als de wasmachine uit staat, ook handig als je kleine kinderen in huis hebt.

Ben Koster 02-08-2018

Fantastische wasmachine

Vanaf het moment dat we de machine uit de verpakking haalden, waren we verliefd. Dit apparaat ziet er niet alleen fantastisch uit met een strakke vormgeving, maar heeft ook ongelofelijk veel mogelijkheden. Zo zijn er veel voorgeprogrammeerde wasprogrammas en is het apparaat super stil. Via home connect kun je verbinding maken met je wasmachine waardoor je op afstand je wasmachine kunt volgen. Ik ben zo blij met deze machine, dat ik echt geen andere zou wensen. Het heeft dan wel een prijskaartje, maar het is het dubbel en dwars waard.

A.M uit H'mond 02-08-2018

Pracht apparaat!

Prijzig. Als je al een 'minpunt' moet noemen is dat er 1. Verder is er niets op of aan te merken op de wasmachine. Wat een genot om te wassen. Geruisloos haalt ie moeiteloos alle vlekken weg. Als man zijnde leek een wasje draaien op hogere wiskunde maar met de gemakkelijke, gebruiksvriendelijke Touch screen is dit zelfs voor de grootste leek een makkie! Nogmaals, jammer dat de wasmachine prijziger is dan veel concurrenten maar daar staat tegenover dat hij dat ook waar maakt.

Pluspunten: geruisloos; veel mogelijkheden; gebruiksvriendelijk
Minpunten: Prijzig

Pluspunten

• Geruisloos
  • veel opties en mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

Armino 31-07-2018

Hele stille en gebruiksvriendelijke machine

Wij zijn erg tevreden over de wasmachine. Met een groot huishouden hoef je slechts 1 a 2x per week de was te doen, aangezien de trommel zo ontzettend groot is (10 kg). Verder is de machine echt enorm stil en is het touchscreen super gebruiksvriendelijk. Ook is het blauwe licht rondom de trommeldeur erg stijlvol. Enige minpunt is dat er geen stoomfunctie voor het kreukvrij maken in zit, echter komt de kleding er niet echt kreukelig uit. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Gebruiksvriendelijk
  • Erg goed wasresultaat
  • Duidelijke wasprogramma's

Minpunten

• Prijs (al is het wel echt waar voor je geld)
  • Geen stoomfunctie

AMuitHmond 31-07-2018

Geweldig apparaat die zijn tijd ver vooruit is

Sinds 2 weken deze wasmachine in mijn bezit en wat een geweldig apparaat. Deze, bijna futuristische, wasmachine is elke Eurocent meer dan waard. Geruisloos wast ie alles schoon. Door de vele mogelijkheden en opties kan je het niet zo gek bedenken of de vlek verdwijnt. En met de gemakkelijk te installeren app kan je ten alle tijden je was aanzetten. Ideaal in deze tijd waar alles met een mobieltje geregeld kan worden. Ik ben er enorm blij mee! Een aanrader voor een ieder!

Manon V. 29-07-2018

Mooi design, makkelijk in gebruik en geluidsloos!

Ik heb deze wasmachine net in gebruik; wat een mooi design! De verlichting rondom en de bediening dmv touchscreen maakt het een zeer mooie wasmachine. Je kan vele wasprogramma's kiezen en ook daarin kan je het programma nog aanpassen met meerdere opties. Wat ik voornamelijk fijn vind is dat hij vrijwel geen geluid maakt, heerlijk! Mijn wasmachine staat naast mijn slaapkamer maar ik kan hem makkelijk aanzetten zonder er wakker van te worden. De wifi optie heb ik nog niet gebruikt en zal ik ook weinig doen denk ik maar dit is natuurlijk voor veel mensen tegenwoordig een fijn extraatje.
De trommel is erg ruim wat het makkelijk maakt om je spullen erin en -uit te halen. De komende tijd zal ik de andere wasprogramma's ook testen maar tot nu toe erg tevreden; korte wasjes, lakens, donkere was, sportkleding, wol, fijne was; het kan allemaal!
Ik heb wel tweemaal gehad dat de wasmachine er zo'n 5-10 minuten langer over deed dan vooraf aangegeven; dit kan lastig zijn als je vlak erna een afspraak gepland hebt staan (maar mogelijk had ik er meer kg in gedaan dan het wasprogramma vooraf aangaf). Ik zou hem zeker aanraden aan anderen!

Pluspunten

• Geluidsloos
  • Makkelijk in gebruik
  • Veel keuzes in wasprogramma's

Minpunten

• Stuk prijziger dan een 'standaard wasmachine