Siemens WM14U940EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 33 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14U940EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Claudia 10-02-2021

Lekker groot. Prima machine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Sinds 2 jaar in huis. Al wel een paar keer storing gehad, maar altijd zelf opgelost. Nadeel: high tech is niet altijd sneller. Ik stoor me aan de traagheid van reageren van het touchscreen want ik houd niet van onnodig wachten. Ik ben dan toch meer van ouderwets mechanisch ;) Deur doet vaak moeilijk. Moeilijk dicht (veel druk zetten terwijl machine lang niet vol zit), moeilijk open. Lijkt toch in minder degelijke sluiting te zitten.

Pluspunten

• Mooi
  • Groot
  • Stil

Minpunten

• Deur wil vaak niet open (wel met enig geweld)eld)
  • Traag reagerend

STC2020 12-10-2020

Waanzinnige Wasmachine Sensofresh WM14U940EU

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Mooie machine, ontzettend stil. Hightech afwerking en handige bedieningsmogelijkheden. De juiste programma's en ook nog apart te regelen.

Fam Molle 10-08-2019

Wat een machine!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Deze wasmachine 1 week in huis. Wat een super machine. Stil, schoon, fijne sensofresh optie, groot laadvermogen plus een mooi staaltje high TEC. Lust voor het oog.
De machine is ons aangeraden daar de adviseur van Apollo BV. Machine voldoet aan het advies. Goede service bij zowel aankoop als installatie.

Pluspunten

• Stil
  • Vele opties
  • Sensofresh

Demi 15-04-2019

Mooie machine, grote trommel, senso fresch

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Mooie machine om te zien, met touch screen, veel keuzemogelijkheden, oa gekozen vanwege de sensofresh. Sensofresh werkt goed, vooral spullen die je niet kunt of niet te vaak wilt wassen, kleding ruikt echt fris. Sommige programma's duren erg lang, maar kun je zelf verkorten. Grote trommel, dus kan veel was in, maar ook kleine hoeveelheden zijn geen probleem, trommel gaat niet slaan. Verder is de machine stil en energiezuinig. Geeft bij ieder programma aan hoeveel water en energie je gebruikt. Extra vlekkenprogramma, met de 16 meest voorkomende vlekken. Pas 1 vlekkenprogramma gebruikt, maar werkte wel. Kortom, tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• mooie machine
  • veel programma's

Anita 09-02-2019

Mooie gebruiksvriendelijke wasmachine.

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Na lang wachten en twijfelen toch voor de siemens WM14U940EU gekozen. Tot nu toe nog geen moment van spijt van gehad. Programma's zijn duidelijk en makkelijk in te stellen. Het is wel raadzaam om in het begin het boekje erbij te gebruiken om de juiste programma's te kunnen kiezen, aangezien lang niet alle programma's voor 10 kg geschikt zijn. Programma's duren wel heel lang, zo is een eco programma meer dan zes uur! Maar aan de andere kant is de machine heerlijk stil zo dat je de machine met gemak 's avonds aan kan zetten, zelfs met het centrifugeren geruisloos.
Wat ik wel als een nadeel ervaar is dat er geen apart bakje voor vloeibaar wasmiddel bij zit, hier heb ik zelf wat voor aangeschaft.
Voor de rest prima machine, met een gemakkelijke app op de telefoon waarmee je ziet wanneer de machine klaar is.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stil
  • Duidelijk display
  • Veel opties
  • Handige app voor op de telefoon/tablet

Minpunten

• Geen appart bakje voor vloeibaar wasmiddel
  • Eco programma duurt wel erg lang

Leon Parlevliet 08-01-2019

wat een mooie apparaten

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Way een mooie apparaten, Onze wasmachine was stuk na 6 jaar (ander merk) en hebben advies gevraagd bij een expert (Stolk voorburg) wij wilde eerst een miele kopen en zij vertelden ons dat het kwalitatief niet veel van elkaar onder doet Siemens of Miele. We hebben de WM14U940EU en de en de droger WT47X940EU van Siemens gekocht. Wat een aanwinst super mooi vormgegeven en zo stil dat je ze bijna niet hoort. Super makkelijk in gebruik zeker met Home connect tijde een absolute aanrader echt zijn geld waard.

Pluspunten

• zeer zeer stil
  • mooi vormgegeven
  • makkelijk in gebruik
  • Home connect

Jorn van Deudekom 19-12-2018

Groot scherm duidelijke menustructuur, bedinginsvriendelijk

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, mogelijkheden die deze apparaten aankunnen, bediening gemak

Pluspunten

• bediening gemak
  • goed menustructuur
  • veel programmakeuze

Justin 18-12-2018

Zeer goede aankoop

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Top of the line wasmachine van Siemens.

Goede bediening en kwalitatief hoogwaardig gebouwd! Erg handig ook dat de machine te bedienen is met Home Connect.

Het wasresultaat is aanmerkelijk beter dan vroeger en we zouden de machine dan ook aanraden!

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Design en kwaliteit bouw
  • Home connect

Yolo 12-12-2018

Wauw wat een top apparaat

WauW!
Mooi apparaat kwa vormgeving, super veel slimme programma's en mogelijkheden voor eigen voorkeuren, heeeeeel erg stil, sensofresh om geurtjes te verwijderen zonder te wassen is een heerlijke extra, en ook nog connected en met de met de app te bedienen, heel makkelijk!
Jammer dat de maatvoering niet goed is vermeld in de documentatie -dieper- waardoor het apparaat bij ons niet goed past op de beoogde plek. Tip is dus -als maatvoering belangrijk is- in de winkel na te meten of de maten in de specs overeenkomen met de praktijk.

Pluspunten

• mooi apparaat, technisch hoogstaand
  • schone was
  • ' connected'
  • fluisterstil
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• was duurt iets langer dan vorige apparaat
  • maatvoering.....dieper dan in specs aangegeven

Karin Drenth 01-12-2018

Geweldige apparaten!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Altijd Miele gehad. Na zeer uitvoerige, eerlijke en open uitleg van Renaud Wormerveer de Siemens set aangeschaft. Absoluut geen spijt van switch naar Siemens. Geluidloos, innovatief, prachtige uitstraling, gebruiksvriendelijk, mogelijkheden all over, duurzaam enz enz. Zeer zeer tevreden!

Pluspunten

• zoals hierboven genoemd

Jo & Ja 15-10-2018

Siemens Avantgarde wasmachine en droger

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Wisten niet dat wassen zo leuk kon zijn! Beide machines plaatje voor het oog. En je staat erbij, je kijkt er naar en je hoort hem niet als hij draait. En de Senso fresh is een welkome aanvulling!

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Senso fresh
  • Vele programma's

Tox 09-10-2018

Zeer geavanceerde wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Op aanraden van m'n beste vriendin deze machine besteld. Hij werd keurig op tijd geleverd en geïnstalleerd volgens afspraak. Helaas bleek de eerste dag al gelijk dat mijn exemplaar defect was. Maar dat is werkelijk keurig opgelost en een week hater had ik een vervangende machine. Alle complimenten aan Doornenbal in Nijverdal en Siemens!
De bediening via touch screen is erg fancy. De mogelijkheid van de app op je telefoon is leuk, maar vooral een bijkomstigheid. De bediening is eenvoudig en de keuzes zijn helder en allemaal ook weer aan te passen. Ook is de machine heerlijk stil. Ik zal nog wel enkele opties gaan aanpassen, zoals de diverse verlichtingsopties, om onnodig stroom verbruik te vermijden.
Wat de machine helemaal top (een 10) zou maken is als je hem ook op een warmwater kraan (van bijv een zonneboiler) kunt aansluiten.

Pluspunten

• Moderne bediening
  • stil
  • programma's zeer zeer duidelijk en overzichtelijk

Minpunten

• geen warmwater aansluiting
  • qua omvang een grote machine

Esther 27-09-2018

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Een gemakkelijke wasmachine. Duidelijke display en was programma's. De wasmachine maakt nauwelijks geluid en wast goed schoon.

Pluspunten

• Duidelijke display en was programma's
  • Schakelt vanzelf uit, dus energie besparend

Oscar 27-09-2018

1 prachtig 2 zeer stil 3 energie zuinig

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Dat een wasmachine mooi kan zijn klinkt gek maar dit is prachtig!
Daarnaast krijgt hij vlekken uit kleding die er al jaren niet meer uit gingen.
Hij is energie zuinig en fluisterstil, beste koop van 2018!

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • mooi
  • groot vulgat

Minpunten

• lange programma`s

Rene 25-09-2018

Prachtig design bij hoog bedieningsgemak

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Na altijd Miele wasmachines en wasdrogers te hebben gehad, ben ik gevallen voor de Avantgarde serie van Siemens. Beide machines zien er echt prachtig uit. Ook de bediening is simpel via de touchscreens en een mooie optie is Home Connect waarbij je de machines op afstand kunt monitoren via je telefoon. Wat echter wel opvalt is dat de programma's soms 30% tot 50% langer duren dan Miele.

Pluspunten

• Bediengemak
  • Laadvermogen (10 kg)

Minpunten

• Lange duur van programma's

Elmo 13-09-2018

Mooie wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

De Siemens WM14U940EU is een érg mooie wasmachine. Wast goed, is vrij snel en ook stil. Verder is het apparaat mooi vormgegeven. Het licht in de trommel is ook heel handig! Minpunt is wel dat de wasmachine moet opstarten... Zolang het apparaat niet is opgestart kun je 'm ook niet openen. Verder moet je vrij hard drukken op het touchscreen (ja u leest het goed: Een touchscreen! Érg mooi, maar niet altijd even praktisch). En de prijs is aan de hoge kant.

Pluspunten

• Mooi
  • Stil

Minpunten

• Duur
  • Opstarttijd

j Hooyschuur 28-08-2018

Mooi design wast zeer schoon niet kreukelig super aanschaf.

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Machine die met zijn tijd meegaat dmv WIfi .Was komt eruit met weinig kreukels.Veel keuze programma's.
Gebruiks vriendelijk .Veilig kinderslot.

Pluspunten

• mooi design
  • Weinig geluid
  • 7 jaar garantie

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

BCM 26-08-2018

duidelijk

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Dit is een wasmachine met een gebruiksvriendelijke bediening. Veel keuze programma's. Hij is erg stil en kan notabene nog stiller ingeschakeld worden.
Grote vulopening en tevens een sieraad voor het oog.

Pluspunten

• 10 kg wasgoed
  • verlichting
  • favorieten instellen

Minpunten

• geen

Consument 23-08-2018

Stille machine, grote trommel, veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Het is een mooie wasmachine maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. De machine heeft ontzettend veel mogelijkheden, zelfs voor gordijnen and dekens. Daarnaast een mogelijkheid om een eigen programma aan te zetten (variabele temp en tijd). De machine is heel erg stil en de was komt er schoon uit. Enige minpunt tot nu toe is dat de machine uitschakelt wanneer een programma enige tijd klaar is. De deur kan alleen open als de machine aanstaat dus alvorens de was eruit kan moet de machine eerst weer aangezet worden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel programma's
  • Wifi

Minpunten

• Schakelt uit na einde programma, deur niet open
  • Touchscreen vergt wat geduld

Oscar 14-08-2018

Prachtige kwa uiterlijk en was schoner dan nieuw!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Een wasmachine is een wasmachine dachten wij, een moderne machine zal minder stroom en water verbruiken maar verder zal hij het zelfde moeten doen..
Toen kwam de nieuwe Siemens.. wat een machine!! Grote inhoud, mooi bedieningspaneel, mooie verlichting, fluisterstil en tot slot de was schoner dan ooit!
Van schoenen tot een kussen, het komt er als nieuw uit.

Pluspunten

• Grote opening
  • Duidelijke bediening
  • Verlichting in de trommel
  • Stil
  • Zeer schone was!

Minpunten

• Laag bij de grond
  • Aanschafprijs
  • Deur gaat wat stroef open

Wasje1 09-08-2018

Mooie, goeie, moderne maar ook prijzige wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Ik had het geluk dat ik deze wasmachine mocht testen. Wat een super mooie wasmachine! De wasmachine is voorzien van led-verlichting en van WiFi. De WiFi heb ik niet gebruikt maar is natuurlijk wel handig voor mensen die veel van huis zijn. Tevens beschikt de wasmachine over heel veel verschillende functies. Zelfs een gordijnen en impregneer programma. Toch is er ook een nadeel te vinden. Het deurtje van de wasmachine gaat alleen open wanneer de machine aanstaat. Persoonlijk vind ik dat een enorme ergenis! Soms heb je was wat je direct in de machine gooit en waar je later op de dag meer bij ingooit. Maar bij deze wasmachine moet je hem eerst aanzetten en vervolgens duurt een circa 10 tellen voordat hij volledig opgestart is en je het deurtje kan openen. Geduld dus! Verder werkt de wasmachine op touchscreen. Heel modern heel mooi maar touchscreen werkt niet altijd perfect als je haaastig en lomp bent. En als laatste de prijs, 1499 euro. Ondanks dat ik het een geweldige mooie en goeie wasmachine vind, vind ik de prijs behoorlijk!

Pluspunten

• Mooie verlchting
  • Moooi design

Minpunten

• Erg prijzig
  • Deurtje openen

A.M uit H'mond 02-08-2018

Pracht apparaat!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Prijzig. Als je al een 'minpunt' moet noemen is dat er 1. Verder is er niets op of aan te merken op de wasmachine. Wat een genot om te wassen. Geruisloos haalt ie moeiteloos alle vlekken weg. Als man zijnde leek een wasje draaien op hogere wiskunde maar met de gemakkelijke, gebruiksvriendelijke Touch screen is dit zelfs voor de grootste leek een makkie! Nogmaals, jammer dat de wasmachine prijziger is dan veel concurrenten maar daar staat tegenover dat hij dat ook waar maakt.

Pluspunten: geruisloos; veel mogelijkheden; gebruiksvriendelijk
Minpunten: Prijzig

Pluspunten

• Geruisloos
  • veel opties en mogelijkheden
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig

Armino 31-07-2018

Hele stille en gebruiksvriendelijke machine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Wij zijn erg tevreden over de wasmachine. Met een groot huishouden hoef je slechts 1 a 2x per week de was te doen, aangezien de trommel zo ontzettend groot is (10 kg). Verder is de machine echt enorm stil en is het touchscreen super gebruiksvriendelijk. Ook is het blauwe licht rondom de trommeldeur erg stijlvol. Enige minpunt is dat er geen stoomfunctie voor het kreukvrij maken in zit, echter komt de kleding er niet echt kreukelig uit. Al met al een aanrader!

Pluspunten

• Mooi uiterlijk
  • Gebruiksvriendelijk
  • Stil
  • Erg goed wasresultaat
  • Duidelijke wasprogramma's

Minpunten

• Prijs (al is het wel echt waar voor je geld)
  • Geen stoomfunctie

Manon V. 29-07-2018

Mooi design, makkelijk in gebruik en geluidsloos!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Ik heb deze wasmachine net in gebruik; wat een mooi design! De verlichting rondom en de bediening dmv touchscreen maakt het een zeer mooie wasmachine. Je kan vele wasprogramma's kiezen en ook daarin kan je het programma nog aanpassen met meerdere opties. Wat ik voornamelijk fijn vind is dat hij vrijwel geen geluid maakt, heerlijk! Mijn wasmachine staat naast mijn slaapkamer maar ik kan hem makkelijk aanzetten zonder er wakker van te worden. De wifi optie heb ik nog niet gebruikt en zal ik ook weinig doen denk ik maar dit is natuurlijk voor veel mensen tegenwoordig een fijn extraatje.
De trommel is erg ruim wat het makkelijk maakt om je spullen erin en -uit te halen. De komende tijd zal ik de andere wasprogramma's ook testen maar tot nu toe erg tevreden; korte wasjes, lakens, donkere was, sportkleding, wol, fijne was; het kan allemaal!
Ik heb wel tweemaal gehad dat de wasmachine er zo'n 5-10 minuten langer over deed dan vooraf aangegeven; dit kan lastig zijn als je vlak erna een afspraak gepland hebt staan (maar mogelijk had ik er meer kg in gedaan dan het wasprogramma vooraf aangaf). Ik zou hem zeker aanraden aan anderen!

Pluspunten

• Geluidsloos
  • Makkelijk in gebruik
  • Veel keuzes in wasprogramma's

Minpunten

• Stuk prijziger dan een 'standaard wasmachine

Richard 28-07-2018

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Model is zeer vooruitstrevend. Prachtig model en daarnaast mooi verlicht. Bediening is zeer simpel en ook nog eens praktisch. Je gooit er gewoon een dosis zeep in en de machine bepaald zelf de hoeveelheid. In het begin nog wel wat problemen betreffend de wifi aansluiting maar naar goed lezen en nog wat backup is het gelukt en is de machine op afstand ook te bedienen.

Pluspunten

• Mooie vormgeven
  • makkelijk in gebruik