Siemens WM14U940EU - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
10 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 28 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14U940EU op Kieskeurig.nl.

Leon Parlevliet 08-01-2019

wat een mooie apparaten

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Way een mooie apparaten, Onze wasmachine was stuk na 6 jaar (ander merk) en hebben advies gevraagd bij een expert (Stolk voorburg) wij wilde eerst een miele kopen en zij vertelden ons dat het kwalitatief niet veel van elkaar onder doet Siemens of Miele. We hebben de WM14U940EU en de en de droger WT47X940EU van Siemens gekocht. Wat een aanwinst super mooi vormgegeven en zo stil dat je ze bijna niet hoort. Super makkelijk in gebruik zeker met Home connect tijde een absolute aanrader echt zijn geld waard.

Pluspunten

• zeer zeer stil
  • mooi vormgegeven
  • makkelijk in gebruik
  • Home connect

Jorn van Deudekom 19-12-2018

Groot scherm duidelijke menustructuur, bedinginsvriendelijk

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

prijs kwaliteit verhouding is uitstekend, mogelijkheden die deze apparaten aankunnen, bediening gemak

Pluspunten

• bediening gemak
  • goed menustructuur
  • veel programmakeuze

Justin 18-12-2018

Zeer goede aankoop

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Top of the line wasmachine van Siemens.

Goede bediening en kwalitatief hoogwaardig gebouwd! Erg handig ook dat de machine te bedienen is met Home Connect.

Het wasresultaat is aanmerkelijk beter dan vroeger en we zouden de machine dan ook aanraden!

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Design en kwaliteit bouw
  • Home connect

Yolo 12-12-2018

Wauw wat een top apparaat

WauW!
Mooi apparaat kwa vormgeving, super veel slimme programma's en mogelijkheden voor eigen voorkeuren, heeeeeel erg stil, sensofresh om geurtjes te verwijderen zonder te wassen is een heerlijke extra, en ook nog connected en met de met de app te bedienen, heel makkelijk!
Jammer dat de maatvoering niet goed is vermeld in de documentatie -dieper- waardoor het apparaat bij ons niet goed past op de beoogde plek. Tip is dus -als maatvoering belangrijk is- in de winkel na te meten of de maten in de specs overeenkomen met de praktijk.

Pluspunten

• mooi apparaat, technisch hoogstaand
  • schone was
  • ' connected'
  • fluisterstil
  • veel mogelijkheden

Minpunten

• was duurt iets langer dan vorige apparaat
  • maatvoering.....dieper dan in specs aangegeven

Karin Drenth 01-12-2018

Geweldige apparaten!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Altijd Miele gehad. Na zeer uitvoerige, eerlijke en open uitleg van Renaud Wormerveer de Siemens set aangeschaft. Absoluut geen spijt van switch naar Siemens. Geluidloos, innovatief, prachtige uitstraling, gebruiksvriendelijk, mogelijkheden all over, duurzaam enz enz. Zeer zeer tevreden!

Pluspunten

• zoals hierboven genoemd

Jo & Ja 15-10-2018

Siemens Avantgarde wasmachine en droger

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Wisten niet dat wassen zo leuk kon zijn! Beide machines plaatje voor het oog. En je staat erbij, je kijkt er naar en je hoort hem niet als hij draait. En de Senso fresh is een welkome aanvulling!

Pluspunten

• Geluidsarm
  • Senso fresh
  • Vele programma's

Tox 09-10-2018

Zeer geavanceerde wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Op aanraden van m'n beste vriendin deze machine besteld. Hij werd keurig op tijd geleverd en geïnstalleerd volgens afspraak. Helaas bleek de eerste dag al gelijk dat mijn exemplaar defect was. Maar dat is werkelijk keurig opgelost en een week hater had ik een vervangende machine. Alle complimenten aan Doornenbal in Nijverdal en Siemens!
De bediening via touch screen is erg fancy. De mogelijkheid van de app op je telefoon is leuk, maar vooral een bijkomstigheid. De bediening is eenvoudig en de keuzes zijn helder en allemaal ook weer aan te passen. Ook is de machine heerlijk stil. Ik zal nog wel enkele opties gaan aanpassen, zoals de diverse verlichtingsopties, om onnodig stroom verbruik te vermijden.
Wat de machine helemaal top (een 10) zou maken is als je hem ook op een warmwater kraan (van bijv een zonneboiler) kunt aansluiten.

Pluspunten

• Moderne bediening
  • stil
  • programma's zeer zeer duidelijk en overzichtelijk

Minpunten

• geen warmwater aansluiting
  • qua omvang een grote machine

Esther 27-09-2018

Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Een gemakkelijke wasmachine. Duidelijke display en was programma's. De wasmachine maakt nauwelijks geluid en wast goed schoon.

Pluspunten

• Duidelijke display en was programma's
  • Schakelt vanzelf uit, dus energie besparend

Oscar 27-09-2018

1 prachtig 2 zeer stil 3 energie zuinig

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Dat een wasmachine mooi kan zijn klinkt gek maar dit is prachtig!
Daarnaast krijgt hij vlekken uit kleding die er al jaren niet meer uit gingen.
Hij is energie zuinig en fluisterstil, beste koop van 2018!

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • mooi
  • groot vulgat

Minpunten

• lange programma`s

Rene 25-09-2018

Prachtig design bij hoog bedieningsgemak

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Na altijd Miele wasmachines en wasdrogers te hebben gehad, ben ik gevallen voor de Avantgarde serie van Siemens. Beide machines zien er echt prachtig uit. Ook de bediening is simpel via de touchscreens en een mooie optie is Home Connect waarbij je de machines op afstand kunt monitoren via je telefoon. Wat echter wel opvalt is dat de programma's soms 30% tot 50% langer duren dan Miele.

Pluspunten

• Bediengemak
  • Laadvermogen (10 kg)

Minpunten

• Lange duur van programma's

Elmo 13-09-2018

Mooie wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

De Siemens WM14U940EU is een érg mooie wasmachine. Wast goed, is vrij snel en ook stil. Verder is het apparaat mooi vormgegeven. Het licht in de trommel is ook heel handig! Minpunt is wel dat de wasmachine moet opstarten... Zolang het apparaat niet is opgestart kun je 'm ook niet openen. Verder moet je vrij hard drukken op het touchscreen (ja u leest het goed: Een touchscreen! Érg mooi, maar niet altijd even praktisch). En de prijs is aan de hoge kant.

Pluspunten

• Mooi

Minpunten

• Duur
  • Opstarttijd

Yose7 29-08-2018

Hoog bedieningsgemak!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

De wasmachine voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. De machine ziet er mooi uit, is erg stil, ook als hij aan het centrifugeren is. Bediening is eenvoudig, je kan gemakkelijk kiezen voor de eco-stand. Ik maak gebruik van de senso-fresh optie, daardoor was ik mijn kleren minder vaak terwijl ze wel opgefrist zijn. De bediening met touchscreen is prettig. Je kan eenvoudig op basis van het type stof het juiste programma kiezen en eventueel aan je favorieten toevoegen. Was resultaat is goed, ook over de wolwas ben ik erg tevreden. Op het scherm wordt aangegeven hoe laat de was klaar is. Ik vind het heel fijn dat ik een melding op mijn telefoon krijg als de was klaar is, zodat ik niet vergeet om deze er op tijd uit te halen. Het is ook handig dat ik de wasmachine op afstand kan bedienen.

j Hooyschuur 28-08-2018

Mooi design wast zeer schoon niet kreukelig super aanschaf.

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Machine die met zijn tijd meegaat dmv WIfi .Was komt eruit met weinig kreukels.Veel keuze programma's.
Gebruiks vriendelijk .Veilig kinderslot.

Pluspunten

• mooi design
  • Weinig geluid
  • 7 jaar garantie

Minpunten

• nog niet kunnen vinden

BCM 26-08-2018

duidelijk

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Dit is een wasmachine met een gebruiksvriendelijke bediening. Veel keuze programma's. Hij is erg stil en kan notabene nog stiller ingeschakeld worden.
Grote vulopening en tevens een sieraad voor het oog.

Pluspunten

• 10 kg wasgoed
  • verlichting
  • favorieten instellen

royleeuw 25-08-2018

In alle opzichten geweldig

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

We hebben deze wasmachine aangeschaft daar onze vorige het begeven had. Het is een dure machine maar met de siemens cashback actie wordt het aantrekkelijker. Op alle fronten is deze machine een verbetering met onze vorige Siemens wasmachine. Mooi display, stil, bomvol opties, en hij heeft gewoon een geweldige uitstraling met de led ring in de deur.

Consument 23-08-2018

Stille machine, grote trommel, veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Het is een mooie wasmachine maar dat is natuurlijk niet het belangrijkste. De machine heeft ontzettend veel mogelijkheden, zelfs voor gordijnen and dekens. Daarnaast een mogelijkheid om een eigen programma aan te zetten (variabele temp en tijd). De machine is heel erg stil en de was komt er schoon uit. Enige minpunt tot nu toe is dat de machine uitschakelt wanneer een programma enige tijd klaar is. De deur kan alleen open als de machine aanstaat dus alvorens de was eruit kan moet de machine eerst weer aangezet worden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Veel programma's
  • Wifi

Minpunten

• Schakelt uit na einde programma, deur niet open
  • Touchscreen vergt wat geduld

Oscar 14-08-2018

Prachtige kwa uiterlijk en was schoner dan nieuw!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Een wasmachine is een wasmachine dachten wij, een moderne machine zal minder stroom en water verbruiken maar verder zal hij het zelfde moeten doen..
Toen kwam de nieuwe Siemens.. wat een machine!! Grote inhoud, mooi bedieningspaneel, mooie verlichting, fluisterstil en tot slot de was schoner dan ooit!
Van schoenen tot een kussen, het komt er als nieuw uit.

Pluspunten

• Grote opening
  • Duidelijke bediening
  • Verlichting in de trommel
  • Zeer schone was!

Minpunten

• Laag bij de grond
  • Aanschafprijs
  • Deur gaat wat stroef open

Wasje1 09-08-2018

Mooie, goeie, moderne maar ook prijzige wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Ik had het geluk dat ik deze wasmachine mocht testen. Wat een super mooie wasmachine! De wasmachine is voorzien van led-verlichting en van WiFi. De WiFi heb ik niet gebruikt maar is natuurlijk wel handig voor mensen die veel van huis zijn. Tevens beschikt de wasmachine over heel veel verschillende functies. Zelfs een gordijnen en impregneer programma. Toch is er ook een nadeel te vinden. Het deurtje van de wasmachine gaat alleen open wanneer de machine aanstaat. Persoonlijk vind ik dat een enorme ergenis! Soms heb je was wat je direct in de machine gooit en waar je later op de dag meer bij ingooit. Maar bij deze wasmachine moet je hem eerst aanzetten en vervolgens duurt een circa 10 tellen voordat hij volledig opgestart is en je het deurtje kan openen. Geduld dus! Verder werkt de wasmachine op touchscreen. Heel modern heel mooi maar touchscreen werkt niet altijd perfect als je haaastig en lomp bent. En als laatste de prijs, 1499 euro. Ondanks dat ik het een geweldige mooie en goeie wasmachine vind, vind ik de prijs behoorlijk!

Pluspunten

• Mooie verlchting
  • Moooi design

Minpunten

• Erg prijzig
  • Deurtje openen

ManonV 08-08-2018

Geweldige wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Ik mag deze wasmachine een maand testen maar wil hem het liefst ook houden, wat een geweldige wasmachine! Erg stijlvol, hij maakt bijna geen geluid, grote variatie aan programma's (welke ook nog afzonderlijk aan te passen zijn) en een groot laadvermogen. Hij is zeer makkelijk in gebruik, het touchscreen werkt goed en geeft een luxe uitstraling. Omdat hij zo stil is kan je hem makkelijk 's nachts aan zetten. En mocht je overdag werken kan je met de Wifi zelf bepalen wanneer het programma start zodat je was niet nog uren in de machine zit als het klaar is. Het sensofresh programma is ook erg handig; binnen een half uur even snel de nare geurtjes verwijderen.
Hij is wel aan de prijzige kant, maar met al deze pluspunten is het zeker het geld waard!
Enige minpunt is dat de tijdsindicatie niet altijd klopt. Dit kan wat lastig zijn als je vlak wat krap hebt gepland met een afspraak buitenshuis na de oorspronkelijk vastgestelde tijd.

Tineke14 08-08-2018

top machine!

Geschreven voor: Siemens WM14U940EU

Ik ben erg enthousiast over deze wasmachine. hij ziet er niet alleen fantastisch uit qua vormgeving, ook is hij ideaal in gebruik. Hij wast stil, wat ik erg prettig vind. De opties zijn eindeloos, zo zitten er veel wasprogramma's op die je kan gebruiken. Ook kan je zelf programma's samenstellen en deze opslaan onder je favorieten, dan hoef je niet het hele menu door. De touchfunctie vind ik erg handig. Het instellen van uitgestelde start en de kinderbeveiliging zijn een aanrader omdat dit in de praktijk gewoon echt wenselijk is.
Het apparaat geeft licht als het in werking is, dus in het donker ook prima in te stellen.
De trommel is verlicht bij draaien, mooi om te zien.
Ook geeft de trommel zelf aan als het gereinigd moet worden, ideaal om de trommel mooi schoon en fris te houden. De deur kan niet open (als hij dicht zit) als de wasmachine uit staat, ook handig als je kleine kinderen in huis hebt.