Miele WWE660 TDos WiFi

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WWE660 TDos WiFi op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

c*******@g******** 30-04-2023

Ellendige machine

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Zo op het eerste gezicht een fantastische machine, grote trommel, goede resultaten etc etc. Maar naar drie jaar gemiddeld tot weinig gebruik kwam de ellende. . Eerst de flowsensor van het twindos systeem kapot, voor 118 euro te bestellen bij Miele. Na het hele tuindos systeem gereinigd te hebben heeft de machine nog een keer een wasje gedaan en nu weigert het display, en daarmee de rest van de machine. Miele geeft niet thuis kwa garantie, en de leverancier heeft de corona crisis niet overleeft. Reparatie gaat ongeveer tussen de 500 en 650 euro kosten ( en dat is een voorzichtige schatting) want het onderdeel ( EPW272 ) moet vervangen worden, geprogrammeerd en weer in gebouwd. Dat alles exclusief de voorrijkosten.
Hadden we vooraf geweten wat voor ellendig systeem dat tuindos was dan hadden we er zeker niet voor gekozen. Afgaande op de ellendige service afhandeling van Miele gaan we ook niet meer voor een Miele. Ik neem mijn verlies en koop wel een andere.

Minpunten

• service gevoelig
  • snel stuk
  • geen garantie service van de fabrikant

Ton 22-11-2019

Heerlijk weer: Miele

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Onze vorige Miele heeft op 1 reparatie na 16 jaar uitmuntend dienst gedaan. Vanwege de hoge aanschafkosten (relatief: een smartphone kost tegenwoordig ook dat bedrag) daarna gekozen voor een ander merk. Helaas ging die al na 3 jaar kapot. Goedkoop = duurkoop. Daarom nu toch weer een Miele, de WWE660 TDos. En wat voor een!
Wast schoon, centrifugeert dermate goed dat het wasgoed nog maar kort hoeft na te drogen, is heel stil en heeft een duidelijk te gebruiken touchscreen. Het aantal programma's is ruim voldoende. Bovendien heeft de automaat een strak uiterlijk. Het WiFi-deel krijgen wij slecht aan de praat omdat dat signaal op zolder zwak is. Het TwinDos systeem lijkt een overbodige doorontwikkeling en luxe. Maar in de praktijk is het superhandig. Je doseert nu nooit te weinig of te veel. Navullingen kosten echter niet weinig.
Kortom, wij zijn supertevreden met deze wasmachine.
Alleen jammer dat Miele de bij te kopen 10 jaar garantie heeft gehalveerd naar 5 jaar.

Pluspunten

• wast uitmuntend
  • centrifugeert uitstekend
  • stil
  • A+++

Minpunten

• TwinDos originele navullingen zijn duur

T Jansen 08-05-2019

Wasmaschine wwe660

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Super wasmachine zeker met het makkelijke bedieningspaneel en de grote trommel inhoud van 9 liter.
Verder lekker stil en zuinig met verbruik
Een machine die je van Miele kan verwachten.
Ben er superblij mee

Pluspunten

• Bedieningspaneel
  • Stil
  • Grote wastrommel
  • Twindos systeem

Van Zanten 03-03-2019

Er is echt geen betere!

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Deze Miele hebben wij getest als vervanging voor een AEG wasmachine van 8 jaar oud. Nu dus een Miele gekozen. Want er is geen betere. Of toch wel?

De waskracht van deze wasmachine is voortreffelijk. In vergelijking met eerdere wasmachines is het resultaat echt heel, heel goed. Je kleding wordt echt goed schoon, ruikt heerlijk en dat is toch wat een wasmachine moet doen.

De trommel is groot genoeg voor ons gezin van 3 personen. Genoeg om elke week je wasjes te draaien. De extra beschermende programma’s (wol of zijde), of beschermende functies (behoedzaam) helpen om je kleding veilig te wassen. De softcare trommel doet ook wat hij doet, geen gaatjes meer in je kleding. Wat een opluchting (voorheen hadden wij daar nogal eens problemen mee)!

De automatische dosering werkt erg soepel: je hoeft alleen maar de eerste keer de reservoirs in de wasmachine te bevestigen en klaar is kees. Het resultaat is zoals gezegd super. Wel puntje van aandacht dat je dus nog wel automatische dosering moet selecteren als je een wasje gaat draaien. Het is dus niet zo dat hij automatische dosering ‘automatisch’ toepast (als je bijvoorbeeld handmatig wasmiddel wil toevoegen uiteraard, was mij niet direct duidelijk) 😊
Overhemden programma was voor mij ook een van de doorslaggevers. Super goed resultaat en veilig en aardig voor je mooie overhemden. Het voorstrijken werkt ontzettend goed, want je kan inderdaad zo je overhemd aan. Hier en daar misschien nog lokaal bijstrijken met het strijkijzer, maar was wat mij betreft echt niet nodig.

Wij zijn in ieder geval supertevreden met deze Miele. Wij weten nu al zeker: er is (voor ons) echt geen betere!

Pluspunten

• Waskracht!
  • Gemak door automatische dosering
  • Overhemden programma = tijdbesparing
  • Snel programma
  • Geen beschadiging aan je kleding meer

Minpunten

• Wel automatische dosering nog selecteren

_Rem 27-02-2019

Zeker aan te raden! wel een beetje lawaaierig

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Toen ik de Miele WWE 660 W1 TWINDOS binnen kreeg dacht ik in eerste instantie: "wat is dat voor een enorm ding". In vergelijking met andere wasmachines is hij wel aan de maat. Tijdens het eerste wasje (die ik overigens via de app heb ingesteld, puur omdat ik nieuwsgierig was), viel het mij op dat het ontzettend lang duurde (meer dan 3 uur) en de lawaai. Toen de was eenmaal klaar was, was dit het ook dubbel en dwars waard. Mijn kleding was weer wit, zoals het nooit geweest is en het rook ontzettend fris.

De TwinDos is ook ideaal, de naam zegt het al, het doseert 2x. Dit berekend de machine via het gewicht, kleur en wasprogramma. Op deze manier verbruik je nooit teveel wasmiddel.

Al met al een super mooi apparaat, zowel design als technisch. Nadeel is het lawaai wat het kan maken (en het gewicht).

Pluspunten

• design
  • app functie
  • prestatie

Minpunten

• lawaaierig

Karel 14-02-2019

Super fijne en stille machine!

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Deze machine doet wat hij moet doen: de was komt schoon uit de machine. Wat daarnaast ook heel fijn is, is dat deze Miele zuinig is.

Nadeel is wel dat het lang duurt voordat de was klaar is. Echter door de timer te gebruiken kan je zelf bepalen wanneer de was gaat draaien. Dus ja je kan dit dus ondervangen.

Het display is super helder en makkelijk in gebruik. Kortom, een super goed apparaat!

Pluspunten

• Grote machine
  • Zuinig

Minpunten

• Duurt lang

Chris 08-02-2019

Stille, energiezuinige en fraaie wasmachine

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Inmiddels een goede maand met de Miele WWE660 aan het wassen en ik ben zeer blij met het apparaat. Het apparaat ziet er netjes uit, is van kwaliteit hoge afwerking en heeft doordachte functies. Zo is de deur van de wasmachine wat vlakker dan ik gewend ben, zodat stof er niet op blijft liggen. Ook het bedieningspaneel is vernuftig en een flinke upgrade ten opzichte van onze oude wasmachine. Het heeft veel mogelijkheden, waaronder voorprogrammering tot 24 uur en handige programma’s. Zelf gebruik ik het programma “katoen” het meest, maar ook de Express20 functie en het wolprogramma is al een aantal keer gebruikt naar tevredenheid. De Express20 functie gebruik ik om het wasgoed even op te frissen, als het niet heel vuil is. Grote plus van deze machine vind ik het TwinDos-systeem. Het apparaat wordt geleverd met twee plastic containers, één voor witte en één voor bonte was. Plaatsen van de containers, onderin de machine, is simpel. Na instellen van programma en wassoort doseert de machine het wasmiddel automatisch. Heel handig, geen geknoei met wasmiddel en was komt er schoon en fris uit. Ik was eerst wat sceptisch, maar ik zie vrijwel alleen maar voordelen ervan. Product is wel wat prijzig naar mijn mening, maar bij levering van deze machine zat er een waardebon voor een half jaar TwinDos wasmiddel bij, dus we kunnen nog even vooruit.
De zogeheten SoftCare trommel is een 8kg trommel en beschermt mijn wasgoed goed, heb ik het idee. Was komt er netjes uit, fris en vrij droog ook. Dat laatste vind ik een prettige bijkomstigheid. Inhoud van de trommel is ruim voldoende voor ons gezin, bestaande uit 4 personen. Er kan veel in, zeker in vergelijking met de 6kg trommel-wasmachine die we eerst hadden. Een verademing, vind ik. Ook een verademing is het geluidsniveau van het apparaat, je hoort het ding nauwelijks wanneer deze draait of centrifugeert. Een was draaien duurt wel wat langer dan ik gewend ben, maar daar staat tegenover dat ik meer kan wassen in één keer nu plus dat het een zeer energiezuinig apparaat is. Dat deze machine werkt met een app is handig, maar voor ons huishouden niet echt relevant en tot op heden niet gebruikt.

Alles bij elkaar opgeteld vind ik dit een apparaat wat de moeite waard is om aan te schaffen. Duitse degelijkheid, kwalitatief hoogstaande afwerking en slimme functies maken het een prettig apparaat om te gebruiken in het huishouden.

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig
  • fraaie afwerking
  • handige wasprogramma's
  • automatisch doseersysteem TwinDos

Minpunten

• duur
  • wasprogramma's duren relatief lang

Raytu 06-02-2019

Prachtige machine

Geschreven voor: Miele WWE660 TDos WiFi

Inmiddels al een aantal weken deze mooie machine in huis. Ook al is functionaliteit het belangrijkste, het is toch prettig dat ie er mooi uit ziet. Wassen gaat in een handomdraai als je even doorhebt hoe het werkt. Ik heb geen gebruik gemaakt van het TwinDos systeem omdat ik een speciaal wasmiddel gebruik. De was tijd is enigszins lang vergeleken met mijn eigen machine maar dat vind ik niet heel erg. De grote ruime, 8kg trommel zorgt ervoor dat er voldoende was in past en daarbij ook nog goed gewassen wordt. De tijdsinstelling werkt ook naar behoren, je kunt het aantal uren instellen wanneer je wilt dat hij start. Bij thuiskomst was hij bijna klaar, ideaal dat je niet hoeft te wachten of dat de was er al uren lang nat in ligt. Je kunt hem ook bedienen met een app maar deze heb ik niet uitgeprobeerd, hier was de periode te kort voor. Al met al een prachtige, stille, ruime machine die goed zijn werk doet.

• Geluid

Minpunten

• Was tijd