Siemens iQ500 WM14U840EU

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens iQ500 WM14U840EU op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,9

Yasemin 12-03-2019

Beauty!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Een geweldig apparaat, prachtig design, grote trommel, erg stil, gebruiksvriendelijk, wasresultaat uitstekend!
Kortom: een beauty!

Pluspunten

• Prachtig design
  • Erg stil

Minpunten

• Prijzig

J.a 21-11-2018

Zo hoort een wasmachine te wassen

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Heerlijk geluid muisstil , duidelijke touch screen bediening , doseerd zijn eigen wasmiddel uit de vooraad tank .
En mooie blauwe ledverlichting voor designe.

Pluspunten

• Ruime was hoeveelheid
  • Geluidstil

Minpunten

• Geen minpunt

Frank 06-11-2018

Juweeltje in de badkamer!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Wat een schitterend mooi product. Niet alleen ziet de wasmachine er prachtig uit, ook het wasresultaat is helemaal top. Machine kan op alle mogelijke manieren ingesteld worden via het supereenvoudig te bedienen touchscreen. Katoen, wol, fijnwas, korter of langer, meer/minder spoelen/wasmiddel/wasverzachter: alles kan aan je wensen aangepast worden, maar het fijne is, de standaard instellingen werken ook heel goed. Werkt toch fijner dan zo'n draaiknop om de programma's mee in te stellen. We hebben de machine nu een paar dagen, en zijn super tevreden. Handleiding in het Nederlands is soms beetje raar vertaald, maar op de machine zelf is de bediening meer dan helder.

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Super uitgebreidde instelmogelijkheden
  • Fraai design

Minpunten

• Nederlands in handleiding hier en daar knullig

Jessie 18-09-2018

Prachtig design

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

De machine is gemakkelijk aan te sluiten. Je kunt de wasmachine ook als extra versteviging tegen de wand monteren. De aansluiting gaat op een standaard waterkraan ¾. Het stellen is erg eenvoudig door het draaien aan de staande poten van de wasmachine. De wasmachine maakt gebruik van I-dos dossering. Dit houd in dat je de 2 reservoirs vult de een met wasmiddel en de andere met wasverzachter. Je kunt 1.3 liter kwijt in beide reservoirs. Deze gebruik ik beide, maar ik heb kleur in het reservoir gedaan. Als ik zwarte of witte was heb zal ik de idos uit moeten zetten en in een externe dop vullen. Vervolgens deze dop in de was cabine plaatsen. Dit vind ik een onhandig handeling. Een grote pluspunt vind ik dat de machine 10 kg gevuld kan worden. Ik heb wel een keer ondervonden dat wanneer ik hem te zwaar vult valt de machine in storing. Je moet dan via de noodvergrendeling de deur openen. Dit duurde mij circa een uur dit was erg spijtig.

Pluspunten

• Touchscreen
  • Verlichting
  • 10 kg
  • Applicatie

Minpunten

• Error deurvergrendeling
  • Een wasmiddel d.m.v. idos

Judith waagmeester 06-09-2018

Wasmachines

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Een fantastische wasmachine, in het brgin ff zoeken hoe het moet maar daarna is hij echt perfect .wadt goed schoon en erg stil .

• Goede centrifuge
  • Maklijk in gebruik

Minpunten

• De deur gaat voor mij de verkeerde kant open

Addie87 01-09-2018

Tevreden

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Inmiddels zijn wij aan de tweede week bezig met testen.
Het gaat allemaal erg soepel.
Een minpunt is dat de tijdsindicatie soms niet klopt. Dat de was later klaar is dan gepland.
Een voordeel is dat je een programma kan afbreken als je iets fout heb gedaan en een ander programma kan kiezen

Pluspunten

• Tijdens het wassen van programma wisselen

Minpunten

• Tijdsindicatie is niet zuiver

RM65 24-08-2018

Een slimme alleskunner!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Wij hebben deze prachtig vormgegeven wasmachine een maand op proef. Een indrukwekkend apparaat in vele opzichten.

In eerste instantie valt de grote deur met verlichting op, verrassend was wel dat de vulopening niet veel groter is dan gewend.

Na installatie van de homeconnect app op mijn mobiel en het apparaat te hebben verbonden met het internet ( stap voor stap beschreven dus prima te doen) de wasmachine gevuld en vanaf de bank op mijn gemak een programma uitgezocht en gestart.
Zodra de was klaar is krijg je netjes een melding op je mobiel/tablet. Ideaal!

Op het apparaat zit een prachtig tochscreen kleurendisplay, je kunt ook hiermee heel makkelijk en overzichtelijk je keuzes maken. Snel een standaard programma starten, maar ook een van de vele speciale programma's.

Er valt nog steeds veel te ontdekken maar ik moet zeggen dat deze machine tot nu toe een echte alleskunner is gebleken

Pluspunten

• Prachtig design
  • Grote trommelinhoud
  • Auromatisch doseren van wasmiddel en wasverzachter
  • Op afstand in te stellen en aan te zetten
  • 7 jaar garantie

Minpunten

• Door grootte deur past de wasmand er niet voor.

Addie87 22-08-2018

mooie stille machine

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

De machine is vorige week dinsdag geleverd en geinstalleerd. Dit ging allemaal vrij vlot.
totdat ik de machine met de app wilde installeren dit gat niet van een leien dakje.
Het is erg fijn dat er bij de langere programma's veel was in kan. Hoe korter het programma hoe minder was.

Pluspunten

• Veel was (10kg)

Minpunten

• verbinden met app

Michiel 22-08-2018

Grote trommel en lcd scherm!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Wat een mooie wasmachine met een grote was trommel van maar liefst 10kg. Hij is super makkelijk in te stellen met vooraf ingestelde instellingen die je makkelijk kan aanpassen naar wens. De wasmachine is tevens te bedienen met je smartphone. Erg handig je kan hem starten, stoppen en zien hoever je was is.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Smartphone functie

Hoevaa 19-08-2018

Geweldige wasmachine de Siemens iQ500 WM14U840EU

Siemens Wasmachine WM14U840EU
Het werd tijd voor een nieuwe wasmachine. De huidige wasmachine begint wel heel veel herrie te maken na 20 jaar. Tijd voor iets anders.
Wij hebben hiervoor de Siemens WM14U840EU gekozen. Daar wij bijna alle producten van Siemens hebben en hier heel tevreden over zijn, moest het een Siemens worden.
We hebben deze machine gekozen om de capaciteit van 10 kilogram. Met 5 gezinsleden heb je een flinke berg was dagelijks.
Na het plaatsen van de wasmachine bleek al snel duidelijk dat het eenvoudig is om de machine te bedienen zonder het lezen van het instructieboekje. Het display is duidelijk en overzichtelijk. De menustructuur is ook duidelijk. Het koppelen van de machine aan het Wifi netwerk en App gaat snel. Of je dit nu vaak gebruikt is maar de vraag.
De machine is wel erg duur. Ik verwacht dan ook dat prijs en levensduur op elkaar zijn afgestemd. Daarom geeft Siemens nu 7 jaar garantie op deze wasmachine.
Al met al zeer tevreden over deze wasmachine.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Mooi overzichtelijk display
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Nog Geen

Bysana 17-08-2018

Geweldige wasmachine!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Dat wassen nog leuk kon worden!
Deze Miele wasmachine maakt er bijna een feestje van.
Door de Home Connect app kun je op elk moment van de dag je was aanzetten en in de gaten houden wanneer deze klaar is, via je mobiele telefoon.
Er zitten veel verschillende programma's op en ze zijn stuk voor stuk nog aan te passen naar jouw wens. Het iDos systeem zorgt ervoor dat de wasmiddel en wasverzachter worden gedoseerd naar jouw instellingen. Er kan 1,3 liter in de iDos lades dus de meeste flessen gaan er in het geheel in (ideaal, geen half volle flessen meer in de kast)

In de trommel past tot wel 10kg aan wasgoed, wat dus zorgt voor minder vaak wassen.

De wasmachine is ook onwijs stil. Het centrifugeren maakt uiteraard wat meer geluid maar overlast geeft het zeker niet. De was komt er op de meeste programma's vrij droog uit. De kortere programma's houden de was wat natter maar door de toeren omhoog te zetten, is dit te verhelpen.

Pluspunten

• IDos doseren
  • Home connect app
  • Slijtvast
  • Stil
  • Vrije droge was

Bysana 17-08-2018

Siemens*

Yvonne793 17-08-2018

Prachtige machine

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Ik ben bevoorrecht om deze prachtige wasmachine te mogen testen. De machine werd keurig bezorgd en aangesloten. Bij het aansluiten op het stroom ging het display ook aan. Dit ziet er zeer luxe uit en is zeer gemakkelijk te bedienen. Dan gaan de installateurs weg en kan je zelf aan de gang met het apparaat. Gelijk een was erin gegooid om te kijken wat dit zou doen. Eerst een geschikt programma kiezen. Hierin is de keuze enorm. Je kan heel veel verschillende programma's kiezen. Van katoen tot een eigen ingesteld programma welke kan draaien vanaf 20 minuten tot 60 minuten. De was eens gedraaid op een 40 graden programma en het was een perfect gedraaid wasje. Hierna de gordijnen ook gewassen want ook hiervoor is een speciaal programma. De machine doet dan automatisch al minder toeren centrifugeren wat ideaal is voor dit programma. Tevens heb ik het wasmiddel in het idos bakje gedaan. Handig mmm ik weet het niet. Wat wel een nadeel is dat ik nooit wasverzachter gebruik maar deze met idos niet apart kan uitschakelen waardoor ik elke keer een melding krijg dat ik wasverzachter moet bijvullen. De variomspeed is oook handig al had er van mij wel een tussen tijd in mogen liggen. Katoen 60 graden is normaal 3 uren maar met vario een uurtje. Was fijn geweest als hier nog een tussentijd in had gezeten. Verder is de wasmachine zeer stil wat erg prettig is. Ook met centrifugeren hoor je de machine nauwelijks. De prijs vind ik wel aan de hoge kant voor deze machine al is het een fantastisch apparaat.

Pluspunten

• Stil
  • Veel programma's
  • Favorieten programma

Minpunten

• Prijs

A. Jenniskens 17-08-2018

Moderne machine de Siemens WM14U840EU

Review Wasmachine Siemens WM14U840EU

Als je wasmachine het langzaam aan het begeven is en je gevraagd wordt om een moderne machine te gaan testen is dat een mooie kans toch?

De Siemens WM14U840EU komt net uit de verpakking met de stekker in het sopcontact tot leven; een kleuren touchscreen en blauw letlicht om te verraden dat hij aan staat en de was kan beginnen.
Eerst nog even de wasmachine op de wifi aansluiten en de app installeren. Dat laatste is niet heel intuïtief en de handleiding helpt beperkt, maar het lukt binnen afzienbare tijd.

Een wasprogramma starten was eenvoudiger dan ik oorspronkelijk bij het zien van het menu dacht. Je hebt snel een beeld van het programma doel en met de handleiding erbij is het snel duidelijk. Handig is dat je veel gebruikte programma’s in je favorieten kan zetten. Wat ik niet had bedacht is dat het ook handig is dat je op de app kan kijken hoe ver de machine is en dat je een melding krijgt als hij klaar is. Temeer omdat de machine stil is en je hem dus niet hoort. Of ik het wasmiddel doseersysteem heel makkelijk vind in combinatie met de programma’s weet ik nog niet.

Het belangrijkste: de eerste wasjes zijn prima schoon. Zelfs de pizza vlek in de jurk van mijn dochter.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Status was middels App
  • Stil

Minpunten

• Doseersysteem in combi met programmas

Sabine 15-08-2018

Perfect product

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

De machine doet precies wat je er van mag verwachten. Je kan de automaat bedienen met je smartphone doormiddel van hem te verbinden met je automaat. Je hebt een automatisch dosering systeem voor je wasmiddel waardoor je zuinig je product kunt gebruiken. Hij geeft precies de tijd aan van hoelang het programma duurt. Hij is stil in gebruik. Verschillende wasprogramma's en je kunt zelfs je favoriete wasprogramma instellen. En de machine is zeer zuinig in gebruik. Door de grote trommel waar je 10kg aan wasgoed in kunt doen is het ook makkelijk om dekens en dekbedden zelf te wassen heel ideaal dus.
Echt een super fijn product.

Pluspunten

• 10 kg wastrommel
  • Wi-Fi bediening
  • I-DOS functie
  • Stil in gebruik
  • Zuinig in gebruik

bartech78 08-05-2018

beste match in kwaliteit en design !!!!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

ik was op zoek naar een nieuwe wasmachine nadat mijn vorige na pas 4 jaar de geest heeft gegeven , en gaan zoeken in de
topklasse , en ik ben namelijk gek van gadgets en techniek , en kwam dit model tegen op internet , en was meteen verkocht
de meerdere programmas , i dosering systeem voor wasmiddel en wasverzachter stille werking zeer helder en mooi touch display zijn een top koop , maar ook vooral het uiterlijk van deze machine is zeldzaam , als je dit belangrijk vind natuurlijk

Pluspunten

• duidelijk mooi display
  • stil
  • i dosering
  • bedienen op afstand
  • super mooi design

Wilma Kruythof 20-04-2018

Het nieuwste van het nieuwste!

Geschreven voor: Siemens iQ500 WM14U840EU

Deze machine is misschien wel een beetje duur, maar hij ziet er geweldig uit, heeft een heel makkelijk te bedienen scherm met alle nodige programma's. Hij heeft een grote trommel en wast perfect schoon. Dit is echt high tech maar dan wel makkelijk te bedienen. En nu in deze actieperiode nog eens EUR 200,00 korting en 7 jaar garantie. Ja, ik ben er echt heel blij mee.