Siemens WM14T463NL

Siemens WMN16T3471

Bosch WAT28542NL

Bosch WAT28542NL
Bekijk alle Wasmachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 29 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM14T463NL op Kieskeurig.nl.

De iQdrive-motor van de Siemens WM14T463NL werkt met magneten, zodat deze veel minder snel slijt. Daarnaast is de wasmachine uitgerust met een aantal technieken en functies die ervoor zorgen dat je sneller, beter en comfortabeler kunt wassen. Neem de SpeedPerfect-optie, waarmee je tot wel 65 procent sneller kunt wassen. Ook is de Siemens WM14T463NL uitgerust met slimme WaterPerfect-sensoren, die ervoor zorgen dat de wasmachine nooit te veel water gebruikt. Bijzonder is ook het speciale programma voor extra vervuilde kleding, zoals sport- en outdoorkleding. Vlekken van gras of modder verwijdert de wasmachine snel en goed.

bert 14-11-2017

stil en fijne wasautomaat

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Ik heb 'm nu ruim een half jaar en ben tevreden met deze was/droogcombinatie. Mijn referentiekader op het gebied van wasmachines en drogers is niet erg groot. Dit ding is in ieder geval een heel stuk stiller dan mijn vorige Bosch en hij gaat ook niet aan de wandel. Ik heb de wasmachine in de kelder staan wat een aaneengesloten ruimte is met mijn keuken en woonkamer (zonder deuren). Ik kan desondanks prima ongestuurd werken of film kijken terwijl de wasmachine draait.

Pluspunten

• Prima wasresultaten
  • Laag geluidsniveau
  • droog ( Goede centrifuge )

Minpunten

• Knoppen die soms niet goed reageren (even wennen)

Henriette Muller 17-05-2018

Overzichtelijke en zuinige wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Deze machine biedt veel mogelijkheden die toch overzichtelijk zijn. Het gebruik gaat eigenlijk heel intuïtief. Prettig dat je elke keer kunt kiezen voor eco of zo nodig speed. De ruime vulopening is handig en er kan lekker veel in. Het geluidsniveau is laag, zowel het wassen als centrifugeren. Het water- en energieverbruik is het laagste dat ik in mijn zoektocht tegenkwam. Bovendien ziet deze wasmachine er ook nog eens mooi strak uit. Een aanrader!

Pluspunten

• spoelt zo nodig extra als er nog restschuim is
  • specifieke programma's voor bijv. overhemden
  • geeft bijvulmogelijkheid aan na start
  • tijd in te stellen wanneer was gereed moet zijn
  • maakt weinig geluid bij wassen en centrifugeren

Ed21 04-01-2018

Rustige machine (geluid) met goed resultaat.

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Na jarenlang verschillende Siemens wasmachines in gebruik te hebben gehad, nu voor dit nieuwe model gekozen. Met name om de zuinigheid, veelzijdigheid en het lage geluidsniveau. Werkt perfect. Wel even wennen dat de machine ondanks de zuinigheid langer tijd nodig heeft voor en was te draaien. Helder bedieningspaneel met tiptoetsen.

Pluspunten

• Rustig ook bij centrufigeren.
  • Laag verbruik
  • Eenvoudige bediening
  • Helder bedieningspaneel
  • Leuk: de cashback actie.

Minpunten

• Condens bij zeepbak

mariloesje 18-10-2020

Hallo Ed21, hoe lang doet een volle wasmachine over de was bij een regulier wasprogramma? Ik ben wel benieuwd.

Peer Z 31-12-2017

Lekker stil, veel inhoud

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Met een flink gezin is de acht kilo inhoud fantastisch. Een berg handdoeken is in twee keer wassen weg.
De machine is erg stil. Enige minpuntje tot nu toe is dat de economische katoenwas wel erg lang duurt (drie uur), maar in de avonduren wassen is vanwege het gebrek aan lawaai geen probleem meer voor de buren.

• Grote inhoud
  • Zuinig in verbruik

Minpunten

• De economische wasstand voor katoen is erg lang

mariloesje 18-10-2020

Hallo Peer, je geeft aan dat de economische katoenfabriek er 3 uur over doet. Ik neem aan met een volle wasmachine. Ik ben wel benieuwd hoe lang de was is zonder de ecostand?

Anna 30-04-2018

Siemens WM14T463NL iSensoric

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Makkelijk te bedienen en precies al de programma's die je wenst. Super korte programma's mogelijk om even wat op te frissen(15 min). Op 30 graden al echt schoon!

Pluspunten

• makkelijk te bedienen
  • weinig geluid
  • zeer korte programma's

Minpunten

• geen separaat centrifuge programma

Hitchhiker 01-06-2019

Deze wasmachine bevat wel een apart centrifuge programma. Het staat bij het Spoelen programma. Druk maar één keer op het knopje Extra Spoelen waarbij de tijdinstelling 13 minuten wordt. Dan gaat ie alleen maar centrifugeren.

Boom 27-12-2017

Duidelijk display,stil

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Het is erg erg stille droger, goed verlicht, en een duidelijk leesbaar display. Veel keuzemogelijkheden

Pluspunten

• Duidelijk display
  • Goed verlicht

Marijke 27-12-2017

Heerlijk stil en makkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Goede aankoop. Prijs/kwaliteitsverhouding is goed. Wasmachine is energiezuinig en makkelijk/duidelijk in gebruik. 8 kg trommel is ideaal bij het wassen van beddengoed.

Pluspunten

• stil
  • duurzaam
  • goede prijs/kwaliteisverhouding
  • makkelijk in gebruik

Mascha 04-12-2017

Super stille machine

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Mooi vormgeving van de wasmachine. Heel handig in gebruikt, je kunt zo de juiste programma's vinden op het scherm. Het meeste wat opvalt is dat deze machine super stil is. Zelf centrifugeren hoor je nauwelijks! De trommel van 8 kg is ook erg handig.

Pluspunten

• super stil
  • was zuinig

Helga Tjemkes 13-11-2017

Geluidloze wasmachine met een eenvoudige bediening.

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Prima wasmachine van deze tijd met alle mogelijkheden die van een wasmachine verwacht mogen worden. Eenvoudige bediening zorgt ervoor dat de was doen weer een feest wordt. Een prima prijs/kwaliteitsverhouding die van Siemens ook bekend is. Siemens straalt degelijkheid en bedrijfszekerheid uit, zo ook bij deze wasmachine. Aan het milieu is ook door Siemens aandacht besteed het energie- en waterverbruik behoort zeker tot de laagste bij de wasmachines, zo verdient deze machine zich zelf terug. Kortom een aanrader.

Pluspunten

• geluidloos
  • energiezuinig
  • waterverbruik
  • eenvoudige bediening

M. Jobsis-Sonnenberg 08-11-2018

Heerlijk stil

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Na bijna tien jaar, waarvan de laatste jaren met heel veel centrifuge geluid, een nieuwe wasmachine gekocht. Deze machine had een gunstige prijs en goede milieu eigenschappen. Nu ik verschillende wassen heb gedraaid ben ik zeer tevreden over en vooral de stilte in huis is heerlijk.

Pluspunten

• Geruisloosheid
  • goede milieu eigenschappen

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Nienke 16-10-2018

Goed water/energiebesparend kort was programma

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Energiezuinig met kort wasprogramma van 15 of 30 minuten!
Is goed qua geluid; weinig lawaai, ook bij 1400 toeren centrifugeren.

onbekend 27-07-2018

goed ruimte voor grote was

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Voor het eerst van mijn leven geen Miele omdat in deze flat alles van Siemens is. Zeer tevreden met hoeveelheid was die verwerkt kan worden, 8 kg. Goed schoon en goede centrifuge bij perfecte hoeveelheid DB.

Pluspunten

• veel was tegelijk, toch goed schoon
  • geluidsniveau perfect
  • goede centrifuge

Minpunten

• geen instellen op aantal graden mogelijk

mariloesje 18-10-2020

Hallo, je geeft aan dat de was niet kan worden ingesteld op graden. Hoe werkt dat dan? Want soms wil je toch zelf de temperatuur bepalen? Hoe doe je dat nu dan?

L. Vos 20-05-2018

Gegarandeerde iQdrive motor, stil. Grote vulopening.

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

De wasmachine scoort goed in een test van de Consumentenbond en is redelijk geprijsd. De motortechniek spreekt aan. De draairichting van de deur maakte niet zoveel uit omdat de deur bijna 180 graden open draait. De vulopening van 32 cm is prettig. De machine past programma's aan aan de hoeveelheid wasgoed, zowel in waterverbruik als in doorlooptijd. Voor een kleinverbruiker wel zo fijn. We denken er een prima wasmachine aan te hebben. Minpunt: bij onze vorige machine was de elektriciteitskabel uitwendig onder een afsluitklepje aangesloten. Zo konden we deze makkelijk vervangen door het snoer van onze trekschakelaar en tegelijk de droger erbij insteken. Ook de slangen waren uitwendig gekoppeld. Wel zo makkelijk als een slang vervangen moet worden. Bij de Siemens zit dit alles inwendig. Het snoer van de trekschakelaar was niet aan te sluiten. Dit is uiteindelijk simpel opgelost door een lasdoos te gebruiken en daarin de snoeren met kroonsteentjes te verbinden.

Pluspunten

• de motortechniek
  • aanpassing aan hoeveelheid wasgoed
  • ruime vulopening
  • geluidsniveau

Minpunten

• snoer van trekschakelaar niet aan te sluiten

Frits 26-10-2020

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Beddengoed draait helemaal in elkaar waardoor je alle stukken los moet wassen. Maakt veel lawaai. In 1,5 jaar tijd al 20 keer een Sterling bij afpompen en centrifugeren. Trilt enorm bij centrifugere terwijl het toestel vlak staat en ex act waterpas. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Richard 25-10-2020

Zeer tevreden

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

De wasmachine is erg stil, zelfs tijdens het centrifugeren. Er past veel in en de was komt er altijd perfect schoon uit. Aanrader! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

A M Bosveld 23-09-2020

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

... voldoet aan onze specificaties ... en in alle opzichten op uitstekende wijze ... [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Marlies 29-08-2020

Doet het zoals verwacht

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Wasmachine gekocht nav de recensies die overal op internet te vinden zijn. Dik tevreden. Weinig geluid, schone was, lekker zuinig in gebruik. Wat ik handig vind is dat je kunt aangeven wanneer je was moet klaar zijn. En dit alles voor een mooie prijs. Minpunt: er zit een vrij kort snoer bij in vergelijking met onze vorige wasmachine. De lengte van dit snoer is 150 tot 160cm. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Joyce 29-08-2020

Zeer tevreden!

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

De wasmachine is zeer stil! Er zitten handige programma's op en het display geeft duidelijke informatie. Het enige waar ik niet op heb gelet tijdens aanschaf was de mogelijkheid tot voorwassen. Die functie zit niet op deze wasmachine. Maar door gebruik te maken van het extra lange eco-programma wordt de was net zo schoon als bij voorwas. Het lijkt wel of het schoner wordt zelfs!
Ik ben erg tevreden. Ook over de grootte van de trommel en de mogelijkheid om nog snel een verdwaalde sok toe te voegen terwijl de machine al is begonnen. Ideaal. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Zijlstra 10-08-2020

Echt een top product

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Super stil, doet zijn werk erg goed.
Ook zeer makkelijk met alle opties.

De tijden van het wassen lijkt zich ook goed aan te passen op basis van de hoeveelheid wasgoed in de trommel.

Kortom, een top product! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Godelieve 30-07-2020

Mijn witte was wordt weer wit

Geschreven voor: Siemens WM14T463NL

Mijn Siemens wast mooi wit, een katoenen laken wat al lang wat grijzig geworden was wordt bij elke wasbeurt witter. Ook is de machine zo stil dat ik nu ook 's nachts durf te wassen en de buren en mijzelf daarbij niet stoor. [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]