Bosch Serie 6 WAT28320NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 56 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch Serie 6 WAT28320NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Miriam 31-07-2023

Zeer ontevreden

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Zeer ontevreden. Gaten in kleding, witte waas op zwarte kleding. Meerdere malen is monteur langs geweest . Apparaat is zelfs vervangen (door zelfde model). Nog steeds hetzelfde probleem. Zodra het kan, koop ik een andere wasmachine (niet meer van Bosch) terwijl ik deze dus nog niet zo lang heb.

Minpunten

• Gaten in kleding
  • Witte waas op zwarte kleding
  • Automatisch dosering niet handig

a***********@k********* 17-02-2023
Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Prima wasmachine, alleen waardeloos als je een was draait die te zwaar is, hij gewoon niet centrifugeert.. dan moet ik dus bij die was een andere ( vuile ) was toevoegen en dan apart centrifugeren… en dan moet je nog mazzel hebben dat ie dan wel goed centrifugeert! Had hiervoor een Miele, nog nooit dit probleem gehad

Karin S 18-11-2019

Mooie wasmachine. super stil.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Omdat mijn zanussi na 7,5 jaar overleed een wat degelijker merk gekocht. Of dat ook zo is moet natuurlijk nog blijken. De machine oogt degelijk. Grote deuropening. Simpele bediening, zonder handleiding makkelijker dan met :-) Korte was, 40 graden, mogelijk en omdat ik vaak wat vergeet is de "was toevoegen" functie ook erg handig. Super stil ook het centrifugeren.

Pluspunten

• Oogt degelijk
  • Grote deur
  • Stil
  • Was toevoegen en korte was mogelijk
  • Simpele bediening

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Eva 15-10-2019

Stille fijne wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

De wasmachine is gebruiksvriendelijk, je weet intuïtief hoe je hem moet gebruiken. Hij wast ontzettend stil, zo stil dat je soms gaat checken of hij nog wel aan staat. Tot slot is de was telkens goed school. Wij kunnen hem dus aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Stil
  • Gebruiksvriendelijk
  • Wast goed

Eline 16-08-2019

Bosch wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Super apparaat! De machine is veel stiller in gebruik, ik moet af en toe goed luisteren of ik de wasmachine nog hoor draaien. Het centrifugeren gaat ook geruislozer als onze vorige, ik heb wel het idee dat de was er iets vochtiger uitkomt. Toch een fijne en zuinige wasmachine, een aanrader!

Louisa 16-08-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Prima wasmachine. Maakt weinig geluid. Makkelijke bediening en zuinig. Al eerdere een droger gekocht van Bosch, deze bevalt ook prima. Beide apparaten zijn zeer gebruiksvriendelijke en een uitstekende droog en was resultaten.

Tanja 21-07-2019

ZEER TEVREDEN

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Op aanraden van de monteur, na reparatie, voor de 5e keer, betrof een ander merk wasmachine, een Bosch aangeschaft. Wasresutaten zijn goed en keuze in programma's voor mij ook voldoende. Ook fijn dat je centrifugeren kan instellen per was. Ik heb een oud huis en hoge toeren dreunt nogal door. Deze wasmachine is trouwens ook veel stiller dan de oude wasmachine.

Pluspunten

• was wordt goed schoon en fris
  • veel programma keuze

Jeanette V. 16-07-2019

Hoe plezierig wil je wassen!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Nadat mijn vorige Bosch 32 jaar probleemloos heeft gewerkt, raakte de pomp stuk en moest er uiteraard weer een BOSCH wasmachine komen. Ik heb gekozen voor de eenvoudige draaiknop bediening en verbaas me erover hoe makkelijk deze te bedienen is samen met de vele keuze instellingen. Ik hoor hem nauwelijks en kan hem dag en nacht laten draaien. Zelfs met visite in huis werkt hij door.

Pluspunten

• Heel eenvoudige bediening
  • veel keuze mogelijkheden
  • zeer geluidsarm

I. Nijmegen 07-05-2019

wol krimpt, katoen wordt vaal.

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

zeer teleurgesteld - onze vorige Bosch was na ruim 15 jaar kapot, weer een Bosch gekocht. Leek prima te werken, maar nu blijkt het wolwasprogramma een ramp! Dure wollen mutsen zijn totaal verpest. Mijn lievelingstrui, slechts 13% wol, heeft nu 7/8 mouwen. Die had ik al zo vaak gewassen met de vorige machine! Er is geen mogelijkheid de temperatuur te verlagen voor wol of fijn. Te veel katoenen kleding is de afgelopen paar weken vaal geworden en versleten, ook al heb ik vanaf het begin het toerental van de centrifuge handmatig verlaagd.

Pluspunten

• groot genoeg
  • toerental centrifuge handmatig in te stellen

Minpunten

• temperatuur niet handmatig aan te passen
  • wol krimpt en vervilt, te warm
  • katoenen kleding slijt te snel

Alie Huntelerslag de Vries 01-05-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Omdat mijn oude wasmachine niet meer werkte. Wasmachine heeft een vulcapaciteit van 7kg. heeft een laag gemiddelde verbruik op jaar basis.

Pluspunten

• zeer stil als de machine draait
  • gemakkelijke bediening

Minpunten

• geen
  • geen

Gerda 11-04-2019

Echt heel stil

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Ik kon met de oude machine, een Miele van plm 20 jaar oud, nooit een hoger toerental gebruiken dan 800 toeren. Ook kon ik nooit 's avonds wassen want dan hoorden de buren de machine stampen. Deze Bosch machine is echt heel stil. Gewoon 1400 toeren. De droogtrommel staat er bovenop en het gaat prima. De machine staat boven, op een houten vloer, dus alle reden om te denken dat 1400 toeren niet kan. Ik had de oude machine veel eerder moeten vervangen. Ik heb de machine nu een paar dagen maar ik ben al helemaal blij.

Pluspunten

• echt heel stil, veel keuzemogelijkheden
  • wast natuurlijk heel schoon

Minpunten

• geen

Ron 01-04-2019

Prima vervanging voor de oude wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Nadat na 23 jaar mijn oude BOSCH wasmachine enorme herrie begon te maken tijdens het centrifugeren na een kosten-baten analyse besloten het oude beestje te vervangen. Lange zoektocht met veel vergelijkingen en reviews lezen op internet bracht me uiteindelijk bij de BOSCH WAT28320NL.

Ik kan alleen de eerste indruk geven, heb de machine pas een paar wasbeurten laten draaien. Over duurzaamheid kan ik dus niets zeggen, dat moet nog blijken.

De machine is redelijk eenvoudig in bediening. Middels draaiknop en tiptoetsen is gemakkelijk aan te geven hoe je wasprogramma eruit moet zien.
Ik wilde graag startuitstel, en dat kan je instellen tot 24 uur. Handig vind ik het wasprogramma voor donkere was, en ook het speciale wasprogramma voor overhemden met kreukherstel. Toerental centrifugeren is gemakkelijk aan te passen met tiptoetsen. Ook fijn dat je het wasprogramma kan pauzeren om nog was toe te voegen (middels symbooltje wordt aangegeven of het programma in een stadium is dat dit mogelijk is). Verder is de trommel en de vulopening lekker groot wat het in- en uitladen eenvoudig maakt. Tenslotte is de bijgeleverde waterstop een fijn extraatje!

De machine is stukken stiller dan de oude (ook voordat 'ie stuk ging). Buiten het vullen / klotsen van het water & het afpompen hoor je weinig.

De eerste indruk van de machine is erg positief! Ik hoop dat de levensduur me niet teleurstelt en gebreken lang uitblijven.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Startuitstel
  • Eenvoudig te bedienen
  • Veel programmamogelijkheden
  • Koolborstelvrije motor

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing niet specifiek voor dit type

AM75 25-01-2019

Dik tevreden

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Op basis van de goede recensies en een aantrekkelijk aankoopbedrag gekozen voor deze machine. Naast de standaard garantie van 24 maanden, ook nog 10 jaar garantie op de motor. Hiervoor moet je de machine wel registreren bij Bosch. Aangezien de wasmachine een paar uur geleden geleverd is, kan ik niet zeggen over de levensduur. Het valt me op dat de machine weinig geluid maakt. Ik hoor alleen de was en het water klotsen in de machine. Verder geen gezoem of iets dergelijks. Ik geloof dat ik heel erg tevreden ben!

Pluspunten

• Maakt weinig geluid
  • Gebruiksvriendelijk
  • Betaalbaar

Minpunten

• Nog niet gevonden

Yasmine 7 03-01-2019

centrifugeert slecht!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Deze machine wast goed schoon op lage temperatuur, maar centrifugeert slecht. Met 1400 toeren is mijn was nog nat uit de machine. Mijn vorige AEG was met 1200 toeren veel droger, zodat je het niet lang hoefde ophangen. Dus zal ik deze machine niemand aanraden.

Minpunten

• centrifugeert slecht.
  • geen aanrader

Yolanda 19-11-2018

Fijn apparaat!

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Hele fijne wasmachine. Maakt weinig geluid. Deur kan ver opengezet worden om de was er in te doen. Fijn dat de programma's ook kort kunnen draaien als de was minder vuil is

Pluspunten

• weinig herrie
  • veel programma's

Gerda 05-09-2018

Stil en wast goed

Stil en wast goed.
De nieuwe machines hebben allemaal lange wasprogramma's, maar door de speed knop verkort je deze naar een uur en heb je nog steeds goed resultaat.

Pluspunten

• Stil
  • Speed programma's

Petra 22-08-2018

Strakke uitstraling

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

De wasmachine bevalt mij goed. De was komt er schoon en "droog" uit. Fijn dat je kunt kiezen voor eco indien gewenst.

Ineke 16-08-2018

Mooi vormgegeven, superstille wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Ik heb de Bosch sinds 9 dagen in gebruik, de machine werkt prima, is erg makkelijk in gebruik, een grote vulopening, heeft heel veel programma-mogelijkheden, centrifugeren is praktisch geruisloos, sensor meet hoeveel water er nodig is bij ieder wasje. Kortom; ik ben er blij mee!

erika 14-08-2018

stil met veel opties

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Na veel wikken en wegen deze Bosch aangeschaft. Het is een stille machine zowel bij wassen als centrifugeren. Er kan veel wasgoed in en hij wast erg goed schoon. De was komt er lekker fris uit. Er zijn veel opties, hierdoor moet je ook even studeren op wat er allemaal mogelijk is. Een all-round machine voor een scherpe prijs. ( 499 euro aanbieding BCC)

Pluspunten

• stil
  • veel opties

Minpunten

• je moet even studeren op hoe alles werkt

M.J.G. 04-08-2018

Compacte 7kg wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Met een jong gezin draai ik veel wassen. Deze machine biedt een goede prijs-kwaliteit verhouding. Het is een stille machine. Voor de programma's is het mogelijk om de temperatuur te wijzigen. Zo kan ik wol/fijn niet koud wassen, alleen op 30 graden. De machine is aanzienlijk compacter dan de vorige van LG en er kan evenveel (7 KG) wasgoed in.

Pluspunten

• Stil
  • Veel programma's katoen en fijn/synthetisch

Minpunten

• Geen koude wolwas, alleen 30 graden

Anne 03-08-2018

Topwasser

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

De topwasser nu drie maanden in gebruik! Ik was al onder de indruk van Bosch maar ze gaan met de modernisering mee! Heel handig in gebruik, veel verschillende wasopties en bijna geruisloos! Voor mij blijft Bosch een Topper!

Pluspunten

• Ruime keuze mogelijkheden
  • Geruisloos
  • Handig in gebruik

ES 01-08-2018

Stille wasmachine

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Erg stille wasmachine, groot verschil met de vorige. Zelf met centrifugeren nauwelijks lawaai te horen. Doet wat hij moet doen, resultaat is goed. Mooie uitstraling. Eigenlijk geen minpunten te benoemen tot nu toe.

Pluspunten

• erg stil
  • mooie uitstraling

KeesV 31-07-2018

geruisloos en centrifugeert de was al lekker droog

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

lekker stil bij het wassen, en na centrifugeren is de was al goed droog, hoeft daarna nog maar eventjes aan de waslijn te hangen

Pluspunten

• stille motor
  • krachtige centrifuge
  • simpel in het gebruik, niet al te veel knoppen

Gerard vd Broek 26-07-2018

Leuk model, zuinig in verbruik, uitstekende wasresultaten

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

Een schitterend product met eenvoudige bediening ,zuinig in verbruik in energie en waterverbruik met geweldige wasresultaten voor een goede prijsverhouding..

Petra Smeets Vos 26-07-2018

Wast superstil en goed schoon

Geschreven voor: Bosch Serie 6 WAT28320NL

De Bosch WAT28320NL wasmachine wast uitzonderlijk goed schoon. Daarnaast is hij heel stil zowel bij het wassen alsook bij het centrifugeren.

Pluspunten

• wast zeer goed schoon
  • zeer stil