LG F4J6TM0W

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F4J6TM0W op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Klaas 25-02-2021

SUPER MACHINE

Geschreven voor: LG F4J6TM0W

Ik heb reeds eerder een review geschreven, maar nu we de machine een paar maanden hebben leek het mij leuk om nog een keer mijn bevinden op papier te zetten!
Beste mensen voor ons is dit een lot uit de loterij! Nog nooit hebben we zoveel plezier gehad van de functionaliteit van deze machine. Uiteraard zijn er mensen, die zich storen aan het muziekje wat de machine maakt als hij klaar is, maar niet over zeuren, want dat kun je uitzetten. Wij vinden het prachtig!! Echt als je zo'n was-en droog machine zoekt is dit echt een topper! Ik kan helaas niet meer cijfers geven dan een 10, maar voor ons is dit een hele dikke 10!!!

Pluspunten

• 8 en 5 kg. (wassen en drogen)
  • geen lawaai
  • gewoon een super machine
  • gemakkelijk te bedienen (goed lezen)

Klaas 04-11-2020

LG F4J6TM0W was/droog combinatie

Geschreven voor: LG F4J6TM0W

Winkeliers hebben het extra moeilijk ivm met Gerona. Ik was verbaasd, dat mijn winkelier zeer concurrerend t.o.v. internet kon leveren! De behandeling en service van het personeel in de winkel was uitstekend. Zeer behulpzaam. De bezorgers krijgen van mij een dikke 10 voor het bezorgen van de was/droog combinatie . De machine werd keurig naar de 1e etage gebracht en uitstekend op zijn plaats gezet. Alles werd volgens de regels aangesloten en waterpas gezet, enz. Afval werd weer meegenomen. Wij zijn zeer tevreden en de machine doet het ook perfect. Hij past zelf de tijd van het programma aan doordat hij het wasgoed weegt. Ook na het drogen komt de was er perfect droog uit en doordat hij blijft bewegen ligt het gedroogde wasgoed er heerlijk los in. Dus geen op elkaar gestapelde wasgoed. Gewoon een super machine! Dus nogmaals een dikke 10!!

Pluspunten

• zeer goede wasprogramma's
  • zeer goede droogprogramma's
  • weinig lawaai
  • 8 kg wassen en/of 5 kg. drogen
  • machine weegt zelf hoeveelheid wasgoed

D.B. 10-02-2019

STIL en eenvoudig te bedienen

Geschreven voor: LG F4J6TM0W

Hoewel er veel programma's te selecteren zijn, is het meestal voldoende om de standaard "Katoen" te kiezen en de gewenste temperatuur te selecteren.

De eerste keer dat ik 'm aanzette, dacht ik dat hij niets deed. Maar met een lampje door de deur te schijnen zag ik dat de trommel toch echt draaide. Ik was niet gewend aan zo'n stille wasmachine!
Alleen het toevoegen van water hoor je wel, zoals bij (volgens mij) alle wasmachines.

Hij maakt ook interessante "heen en weer"-bewegingen, ongetwijfeld wetenschappelijk ontwikkeld om de was zo schoon mogelijk te krijgen. Hij lijkt ook minder water te gebruiken, maar dat heb ik (nog) niet kunnen meten.

Minpuntje: Rond het display zitten aanraakvlakken (tip-toetsen), die niet te lezen zijn als het een beetje duister is. Lampje erop schijnen en goed de posities uit je hoofd leren dus! Dan gaat het prima.

Bij aan- en uitzetten klinkt een deuntje. Maar als het wasprogramma is afgerond, klinkt een hele symfonie! Leuk als je de machine 's nachts laat draaien, dan wordt iedereen wakker. De instructies uit de handleiding om het geluid uit te zetten werken niet. Ook de helpdesk van LG kwam er niet uit, maar uiteindelijk bood een commentaar op Youtube uitkomst:
Aanzetten - Start/Pauze - Watertemp en Einde Uitstellen 3 seconden tegelijk aanraken.

Drogen gaat prima, Kastdroog is ok echt droog (strijkdroog en bepaalde tijd drogen kan natuurlijk ook). Geen rare geur van rubber, zoals onze vorige wasmachine had (ander merk).

Het is ook mogelijk vanaf je mobiel één extra wasprogramma vanaf een app via NFC te uploaden, maar je moet dan kiezen uit door LG samengestelde programma's, je kan niet zelf een programma bedenken en uploaden. En er kan maar één extra programma toegevoegd worden, dus als je die verandert, verlies je het programma dat er standaard zit (spoelen+centrifugeren). Maar die kan je daarna natuurlijk weer terugzetten. Wel even noteren welk programma je onder de knop hebt geprogrammeerd!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Was goed schoon
  • Eén programma toe te voegen via app

Minpunten

• Tiptoetsen op display moeilijk leesbaar
  • Irritant deuntje als hij klaar is (kan uit)
  • Eén programma toe te voegen via app

dbijen 06-04-2019

Minpunt: Als je de pauze-functie gebruikt, schakelt de machine na een tijdje helemaal uit. Je zal dan opnieuw moeten beginnen met een programma.
Als er nog water in de machine stond, kan de deur gewoon worden geopend! Dan stroomt dat water er dus uit.