Bosch WAYH2842NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 65 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,1

EKO Vega 15-02-2018

Gewoon een prachtige machine

Dit is gewoon een erg mooie wasmachine. Wij hadden 18 jaar met een relatief goedkope Bosch gewassen die nooit problemen had gegeven en nog steeds niet kapot was. Maar we waren ons al wel een tijdje aan het oriënteren wat een goede nieuwe wasmachine zou zijn. De kans dat het weer een Bosch zou worden was heel groot, vooral omdat we van Bosch ook naar volle tevredenheid hebben: een stofzuiger, koel-vriescombinatie, handmixer, Home Professional staafmixer en een Filtrino, dat is een apparaat om thee op verschillende temperaturen te kunnen zetten. We voelden er al wel veel voor om een machine met I-DOS te kopen omdat ons dat toch wel erg handig leek en inmiddels was het systeem al een aantal jaren op de markt dus eventuele kinderziektes zouden er al lang uit zijn. Dit topmodel was wel erg aantrekkelijk maar ook best duur, hij kostte toen nog 1098 Euro bij de goedkoopste winkel. Toen we hoorden van 100meningen.nl en zagen dat we hem daar voor 729 Euro konden laten bezorgen hebben we besloten om er een te bestellen.

Het is in de eerste plaats een prachtig apparaat om te zien, natuurlijk niet het belangrijkste, maar toch wel fijn. Omdat wij niet werken met smartphones, tablets en dergelijke moesten we wel even wennen aan de bediening met een menu. Voor de meeste mensen zal dit waarschijnlijk heel logisch zijn maar wij hebben even moeten ontdekken hoe het allemaal werkt en welke mogelijkheden er allemaal zijn. Maar als je het eenmaal weet is het heel eenvoudig. Er zitten enorm veel mogelijkheden op, ook met 1, 2, of 3 extra spoelbeurten, extra water, spoelstop, speciale vlekkenprogramma's voor 16 soorten vlekken, volledig automatische trommelreiniging op 90 graden wanneer je langere tijd niet op 60 graden of heter gewassen hebt, extra stil wassen voor in de nacht, wassen met minder kreukels, enz. Gewoon te veel om op te noemen. Het automatische doseringssysteem I-DOS is in de praktijk enorm handig en praktisch. Je kunt voor ongeveer 20 wasbeurten wasmiddel er in gooien en dan heb je er geen omkijken meer naar. Hij bepaalt zelf hoeveel water en wasmiddel hij nodig heeft, afhankelijk van het programma, de hoeveelheid was, de vervuilingsgraad en zelfs de waterhardheid. Datzelfde geldt ook voor wasverzachter. Per programma geeft hij aan hoeveel kg. wasgoed er in mag en hij laat dan ook zien hoeveel er al in zit. Er zijn ook nog twee volautomatische programma's voor 40 en 30 graden. Dan hoef je de was er alleen maar in te doen, de deur dicht en op start drukken. Alles doet hij dan verder zelf en dat bevalt ons uitstekend. Je kunt van 1 tot 9 kg. wasgoed er in doen en dat is heel praktisch. In de Consumentengids was er kritiek op het spoelen, maar dat geldt voor heel veel moderne machines, ook de veel duurdere Miele apparaten die nog slechter uit de bus kwamen. Dit kun je eenvoudig oplossen door extra spoelen in het menu in te stellen. Het was wel even wennen dat hij zo weinig water gebruikt. Naar ons idee is de tendens om te bezuinigen op water en stroom soms een beetje doorgeslagen. Onze oude machine liet de was lekker plonzen en soppen, maar bij deze zie je bijna geen water. Omdat wij dat toch wel prettig vinden toetsen wij extra water in het menu in. Omdat wij al heel lang geen vlees eten en tegenwoordig ook heel weinig andere dierlijke producten besparen we daar enorm veel water mee, want voor bijvoorbeeld 1 kg. vlees is enorm veel meer water nodig dan voor een volle wasmachine. Dus wat extra water in de wasmachine vinden wij niet zo erg. Je kunt tussendoor ook nog wasgoed er bij doen, gewoon even op pauze zetten, de deur openen en de extra was er in doen, deur dicht en weer aanzetten. Alleen wanneer je met heel veel water wast, zoals bijvoorbeeld voor wol of zijde kan dat niet. Het lichtje in de trommel is ook erg handig en staat fantastisch. In het algemeen zijn wij niet zo van de gadgets maar deze machine vinden we toch wel erg leuk. Je kunt hem ook nog op afstand bedienen met je smartphone of tablet maar dat vinden wij persoonlijk overdreven. Maar veel andere mensen vinden het misschien enorm handig. Sommige instellingen in het menu zouden wij anders ontwikkelen, maar dat is waarschijnlijk ook persoonlijk. Een schoonheidsfoutje is dat er na het centrifugeren een beetje water in de rubberen rand blijft staan. Door het even schuin te drukken voor je de was er uit haalt loopt dat weg en is het dus opgelost. Maar dat zou Bosch nog wel iets beter kunnen maken. Verder is hij behoorlijk stil, ook tijdens het centrifugeren. Wij gebruiken de 1600 t/min niet omdat we uit een degelijke betrouwbare winkel begrepen hebben dat je wasmachine daar toch wel flink extra door slijt, dus dat wordt door hen afgeraden en ook bij 1400 t/min komt de was er al erg droog uit. Voor mensen met allergie zit er ook nog een allergieprogramma op, dan gebruikt hij extra water en spoelt meerdere malen extra goed. Wij gebruiken al meer dan 10 jaar altijd een ecologisch wasmiddel Klok Eco, of Sonnett uit de biologische winkel. Dat is sowieso veel huidvriendelijker en geeft gelukkig ook niet zo'n enorme chemische "schone was walm" van de bekende chemische wasmiddelen. Ecover wast niet voldoende schoon dus dat kopen we nooit.

Inmiddels hebben we deze machine 3 maanden en hebben voldoende ervaring opgedaan om een goed oordeel te kunnen geven. Al met al zijn wij erg enthousiast over deze wasmachine, het is 82 kg. Duitse degelijkheid dus we hebben er vertrouwen in dat we er weer een behoorlijk lange tijd plezier van zullen hebben.

Pluspunten

• I-DOS is enorm handig
  • Veel mogelijkheden
  • Degelijk
  • Kan ook volledig automatisch wassen
  • Fraai om te zien

Christine 15-06-2017

Geweldige wasmaschine

Deze wasmachine heeft alles wat een moderne machine nodig heeft. Voor 2 personen huishoud wel erg luxe en ruim maar de programma's voor outdoor en sensofresh zijn ideal voor de kleine was oftewel het opfrissen van wasgoed. Tevens wordt witte was echt weer wit. Ik zou de machine iedereen kunnen aanraden.

Pluspunten

• 1600 touren
  • Sensofresh

J van den Heuvel 07-12-2017

Fantastische stille machine

Door verhuizing naar een appartement hebben we maar meteen gekozen voor een nieuwe wasmachine. In de oude woning stond de machine op zolder nu in het appartement in de berging naast de keuken. Hierdoor moest het een geluidstille machine worden. Door een mail van KBO Brabant. kwam ik op de site 100meningen.nl waar een zeer mooie korting werd gegeven in ruil voor een geheel vrijblijvende beoordeling van producten na gebruik van een aantal weken. Kwam ik bij de Bosch Home Professional wasmachine Home Connect met i-DOS Type WAYH2842NL een fantastische machine zeer stil was schoon en gemakkelijk te bedienen. Het i-Dos systeem is een uitkomst. Al bij al een prachtige machine

Pluspunten

• Stille machine
  • gemakkelijk te bedienen
  • i-dos is een uitkomst

stefan jansen 06-12-2017

Super wasmachine, wil niks meer anders.

Nadat ik bij een vriendin deze wasmachine zag, was ik al verkocht.
Maar wanneer ga je je oude wasmachine vervangen. Juist, als hij net toevallig kapot gaat. En dat gebeurde 2 maanden later.
Eigenlijk blindelings deze dus gekocht.
Wat moet ik nog meer zeggen dan de vorige reviewers gedaan hebben. Ik heb alleen 2 minpuntje gevonden.
- Wil je via je app de wasmachine verbinden, dan moet je steeds de app-knop indrukken. Deze blijft niet altijd actief bij het opnieuw aanschakelen van de machine.
- Als hij klaar is, dan schakelt hij niet compleet uit, er blijft een irritant rood lichtje knipperen. (Standby modus.)

P.s. was sceptisch over app besturing maar ik gebruik het inmiddels ontzettend vaak.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • stil
  • handige app

Minpunten

• steeds app inschakelen op machine
  • gaat niet helemaal automatisch uit

Eline 29-11-2017

Fijne wasmachine met veel functies

Blij met deze wasmachine.
Dit is een wasmachine met tal van mogelijkheden.
Met zijn 9 kilo trommel kun je echt veel tegelijk wassen .
Ook de grote trommel is ideaal.
Makkelijk voor grote spullen zoals beddegoed.
Ook is hij erg mooi om te zien
Het idos systeem is ook heel handig, je stopt je was erin en starten maar de wasmachine doet de rest en rekent zelf uit hoeveel wasmiddel en wasverzachter er nodig is.
Ook de app is een leuk en handig extraatje.
Je kan de machine op afstand starten en je krijgt een melding als de was klaar is.
Alleen had ik gedacht dat hij met het centrifugeren nog wat stiller zou zijn geweest.
Wij hebben de machine gekocht bij 100meningen.nl na enige twijfel omdat we er nog nooit van gehoord hadden.
Maar na contact gehad te hebben met de eigenaar bleek het een prima adres te zijn.
Een aanrader, heel goed en vriendelijk geholpen.
En de prijs was super gunstig kortom een aanrader.

Pluspunten

• Grote trommel
  • 9 kilo
  • 1600 toeren
  • Idos systeem
  • Home connect app

EKO Vega 01-12-2017

Wij gebruiken onze wasmachine meestal met maximaal 1400 toeren/min omdat ons in een degelijke betrouwbare winkel verteld is dat een apparaat bij 1600 t/min wel erg veel te lijden krijgt en veel sneller mankementen zal gaan vertonen. Bij 1400 t/min is de was trouwens ook al in een paar uur droog. Wij vinden hem trouwens wel stil, ook tijdens het centrifugeren, maar helemaal geluidloos kan dat natuurlijk niet.

Familie van Kruistum 21-11-2017

Uitstekende wasmachine met veel mogelijkheden!

Deze wasmachine hebben we nu 2 maanden in huis. De levering liep wat vertraging op, maar het was het wachten meer dan waard! Hij beschikt over een legio aan wasprogramma's, dat is zeer fijn! Ook heeft hij een vlekkenautomaat, wat ook zeer praktisch is. Wat betreft de iDos functie kunnen we zeggen dat dit geweldig is, ook mede dat je het 2e compartiment toe kan wijzen aan normaal wasmiddel dan alleen wasverzachter. Het wordt natuurlijk compleet gemaakt door de HomeConnect functie, waardoor je op afstand alles in de gaten kunt houden en bij einde programma een signaal op je telefoon krijgt. Alle opties op de wasmachine kan je gelukkig ook nog zelf aanpassen, waardoor alles zeer flexibel is. De wasmachine is zeer stil, je hoort hem echt bijna niet! De bijvul functie is ook een uitkomst, want daarna bepaalt de wasmachine zelf of er nog extra water/wasmiddel bij moet. De prijs was voor ons zeer gunstig (via 100meningen.nl), waardoor we de wasmachine zeer voordelig konden aanschaffen.

Pluspunten

• iDos
  • HomeConnect
  • Vele wasprogramma's
  • Automatische vlekkenautomaat
  • Zeer stil

Minpunten

• Geen!

Wiskerke 29-10-2017

Fijne wasmachine

Deze wasmachine nu twee maanden in huis. In het begin was het even wennen met de instellingen, programma's die we voorheen, (hiervoor hadden we een whirlpool) gewend waren hebben een andere naam of moet je anders instellen. Wat meteen opvalt als hij aanstaat is dat hij super stil is. Ook de functie van het bijvullen is handig, gewoon een kwestie van op pauze drukken en de deur kan open om wasgoed bij te vullen. De I-DOS functie is de favoriet in huis, het tweede vakje voor de wasverzachter kun je ook toewijzen aan een andere wasmiddel, we hebben nu dus wasmiddel voor gekleurde was en voor witte was in het systeem. Dit zelf doseren is erg handig. De app functie is wat overdreven, alhoewel het erg handig is dat je op je telefoon een signaal krijgt als de wasmachine klaar is, nooit meer de was vergeten en bij het maar bed gaan erachter komen dat de was nog instond. Ook de uitgestelde start is erg handig. De vlekken programma's werken goed, al zorgt dit er wel voor dat een programma meer dan vier uur kan doen... De gebruiksaanwijzing is niet accuraat, er staan programma's in die niet op de wasmachine staan en andersom, dat is soms irritant. Al met al zijn wij wel erg tevreden met onze aankoop

• Uitgestelde start
  • automatisch dosering systeem
  • Vlekken programma's

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing

Mohamed 25-10-2017

Slimme wasmachine

De wasmachine werkt zeer intuïtief. De Bosch home connect app maakt het daarnaast erg makkelijk om de juiste programma te kiezen voor de was.
Daarnaast heeft de trommel een grote opening waardoor ook de grotere wasjes (dekens, dekbedden, etc.) makkelijk erin gestopt kunnen worden.

Pluspunten

• Intuïtief
  • Eindtijd in te plannen

Minpunten

• Veel wasprogramma's met weinig wascapaciteit

Dineke 18-10-2017

Mooi apparaat!

Dit is pas een luxe wasmachine! Veel handige wasprogramma's die eenvoudig te selecteren zijn. Met de app is dat instellen nog eenvoudiger dan bij de wasmachine zelf. En ook erg handig is de melding die je krijgt als de wasmachine klaar is. Overigens was het instellen van de app / bedienen op afstand wel even een puzzel. De handleiding was hierin niet echt duidelijk.
Ook is het iDos systeem erg praktisch, in principe zelf geen wasmiddel toevoegen.
Van tevoren vroeg ik me af hoe dit systeem werkt als je een ander wasmiddel gebruikt, voor bijvoorbeeld de zwarte was. Gelukkig is dit eenvoudig, je kunt dan makkelijk het standaard was middel in de iDos op uit zetten en gewoon ' ouderwets' een bol met wasmiddel toevoegen. Ook kun je in de la nog gewoon poeder doen mocht je willen.
Kortom: ik ben erg tevreden ! ( oh ja, de was wordt ook mooi schoon 😉)

Evert van Peperstraten 08-10-2017

super goede wasmachine

super wasmachine voldoet aan verwachtingen, geeft bij elk programma aan hoeveel was er in mag en weegt dit ook. voegt zelf wasmiddel en wasverzachter toe je kan in het display zien of hij veel of weinig stroom en water verbruikt en eventueel programma aanpassen (snel programma is veel water en stroom, hij bepaalt aan de hand van vervuiling de wastijd soms zegt hij duur 2.5 uur en na 10 minuten nog maar 1.5 uur, je kan ingeven over hoeveel uur hij klaar moet zijn handiger als over hoeveel uur hij moet starten, heerlijk stil en droog 1600 toeren centrifuge, was is schoon en heerlijk de 9 kg trommel (nu is het soms zoeken naar was maar met 3 vrouwen in huis is dat meestal snel gevonden op afstand bedienen met telefoon nog niet gebruikt maar vind ik ook niet zo interessant ik geef vaak aan over zoveel uur klaar top machine

Pluspunten

• stil
  • droge was
  • makkelijke bediening
  • voegt zelf wasmiddel toe

Minpunten

• eigenlijk geen tot nu toe of de prijs

M.Truijens 14-09-2017

Bosch WAYH2842NL

Jarenlang een Miele gehad, was en beetje bang om over te stappen maar heb totaal geen spijt en ben heel blij met deze machine. Kost even tijd om machine te leren kennen maar met de duidelijke beschrijvingen kom je er snel achter wat er allemaal mee mogelijk is, en dat is heel uitgebreid.

Pluspunten

• Er zijn heel veel mogelijkheden met deze machine
  • Mooie en degelijke uitstraling

patty 28-08-2017

degelijke wasmachine van uitzonderlijk goede kwaliteit

de wasmachine is degelijk en goed in gebruik. De bediening en handleiding zijn makkelijk te lezen en eenvoudig. mooi aan dit apparaat is dat het met een app bestuurd kan worden, dus dat je van afstand de wasmachine aan kunt zetten.

Ronald 27-08-2017

Zeer stille wasmachine met grote inhoud

Door verandering van gezinssamenstelling voldeed onze oude Bosch wasmachine niet meer aan onze wensen. Na een speurtocht naar een grotere en zuinige wasmachine op internet kwam ik op de site 100meningen.nl waar een zeer mooie korting werd gegeven in ruil voor een geheel vrijblijvende beoordeling van producten na gebruik van een aantal weken. Hier stond o.a. ook deze Bosch wasmachine.
De levertijd was wel wat langer dan je van een reguliere webshop verwacht, maar onze oude wasmachine deed het nog, dus we hadden ook niet heel veel haast.
Na levering bleek dat we een ander typenummer hadden gekregen, namelijk de WAYH2892NL. Na contact met Bosch (is de uiteindelijke leverancier van de wasmachine) bleek dat ze het bestelde type voorlopig even niet op voorraad hadden en dat ze daarom ervoor hadden gekozen een iets luxere variant toe te sturen. Het geleverde type heeft een aantal extra wasprogramma's en was verder identiek. Vandaar ook dat ik de recensie hier plaats.

We hebben de wasmachine nu een kleine maand in bezit en we hebben er tot nu toe alleen maar plezier van: stil, schoon, makkelijk te bedienen & iDos is ook een uitkomst.

Het installeren van de machine was zoals elke andere wasmachine, dus geen enkel probleem. Het instellen van de verbinding was wat lastiger, maar ik kwam erachter dat mijn wifi signaal wat te zwak was op zolder. Na plaatsen van een wifi repeater was ook dat zo geregeld waarna de app van HomeConnect ook makkelijk in te stellen was. De app is een leuke gadget, maar de bediening van de wasmachine heb ik zo mijn twijfels bij. Je moet sowieso al op de wasmachine elke keer aangeven als je dat van plan bent en als je dat hebt gedaan en je verandert nog iets (op de machine: deur openen om was bij te voegen is voldoende), dan zul je de bediening via de app weer in moeten stellen op de machine. Er zit ook gewoon uitgestelde start op de machine en dat werkt vele malen makkelijker en is veel minder omslachtig. Kan je het ook niet alsnog vergeten om de machine op afstand aan te zetten.

Wat wel fijn aan de app is, zijn de meldingen die je krijgt als de machine klaar is of als de iDos reservoirs (bijna) leeg zijn. Je hoeft hiervoor niet in hetzelfde netwerk te zijn aangemeld.

Ik kan na een paar weken gebruik uiteraard nog niks zinnigs zeggen over de duurzaamheid van de wasmachine.

Pluspunten

• Zeer stil en zuinig
  • Grote trommel
  • Goed wasresultaat
  • Duidelijk menu
  • iDos

Minpunten

• Bediening op afstand geen grote meerwaarde

TdeMul 21-08-2017

Grote trommel, schone was

Ik heb voor dit apparaat gekozen omdat ik nogal pech heb gehad met al mijn Miele apparatuur en eens een ander merk wilde proberen, Tot nu toe bevalt hij erg goed. Fijne trommel, lampje erin is ook prettig, het geluid als hij klaar is ook. Ik moet me nog iets beter in de handleiding verdiepen, want alleen centrifugeren of mijn dosering handmatig aanpassen, dat is me nog niet gelukt. Maar zonder het boekje uitgebreid te hebben bestudeerd, was ik er nu al 6 weken met volle tevredenheid mee.

Pluspunten

• grote trommel
  • doseringssysteem
  • weinig lawaai
  • lampje in trommel
  • schone was

Minpunten

• gebruik is me nog niet helemaal duidelijk
  • duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen

Arno2007 17-01-2018

Hallo,

Heeft u uw problemen met de wasmachine m.b.t. het centrifugeren en wassen zonder idos inmiddels al ontdekt? zo nee dan heb ik hier de oplossing. Centrifugeren: Ga naar overig>kies centrifugeren (let wel dat u zelf het juiste toerental kiest alvorens op start te drukken. Dos: Druk op de idos knop daar staan 4 niveaus vermeld Uit-laag-middel-hoog kies hier voor uit en u kunt handmatig wasmiddel in het wasmiddel vakje toevoegen (dit moet wel gebeuren alvorens het programma start, als u dit doet wanneer u op de startknop hebt gedrukt zal de wasmachine de melding geven dat u de lade moet sluiten)

p.s als u iets van vanisch of andere vlekkenmiddel wilt gebruiken dan kunt u deze gewoon tezamen met de idos gebruiken

Hopend u goed geholpen te hebben

Patricia 24-07-2017

Leuke gadget maar bruikbaar??

Allereerst het is een mooie machine, stil met centrifugeren en een scala aan instellingen en het belangrijkste; hij doet wat hij moet doen, namelijk schoon wassen.
Het bijgeleverde boekje is niet handig opgezet. Om iets aan te passen in de i-dos werd ik naar meerdere lokaties in het boekje verwezen (kastje-muur-gevolg).
Redenen dat ik deze wasmachine heb, had ook te maken met de bediening via de app. Ik zag het al voor me om vanaf het werk de was aan te kunnen zetten maar dat is mij nog niet gelukt. Vlgs mij werkt het alleen als je op het zelfde netwerk zit.
En ja je kunt de was doormiddel van tijdsuitstel in te stellen dus vraag me wel af wat de meerwaarde van de app nu is.

• Zuinig
  • Instelbaar
  • hardheid van signalering instelbaar

Minpunten

• App klinkt leuk, werkt niet echt
  • centrifugeer standen niet altijd aanpasbaar

Fam albers 15-07-2017

Bosch wasmachine type WAYH2842NL

Deze wasmachine heeft veel programma keuzes en is van alle gemakken voorzien zoals je het zo kunt instellen dat hij de wasmiddel zelf naar behoefte van de aantal kilo's doseert. Hij is makkelijk in gebruik en bevalt mij dan ook prima.

Pluspunten

• zeer zuinig in gebruik
  • geluidsarm
  • wast naar behoren
  • doseert zelf de wasmiddel

Minpunten

• Dat is niet te vinden.

Joke 14-07-2017

Wat 'n super de luxe wasmachine, zeg!!

Wat 'n prachtige compacte machine met zoveel mogelijkheden, ik heb bewust weer gekozen voor 'n Bosch wasmachine, omdat ik hiervoor ook een Bosch machine 17 jaar hebt gehad. 1x een verwarmingselement van 108 GLD in 2008 defect dat was het enige. Een super merk en machine. Was iedere dag en in het weekend wel 2 of 3 x per dag. Dan kies je toch niet voor een ander merk. Deze machine die ik nu hebt is zo luxe, zeker met de i-dos regelt zelf de toevoeging van wasmiddel en wasverzachter. Verlichting in de trommel en een trommel van 9 kg. heerlijk zoveel was tegelijker tijd erin. Ook kan je er zelfs nog was bijstoppen. Veel luxe voor deze machine en zeer geruisloos ook met centrifugeren, dat vind ik erg belangrijk. Zoveel verschillende programma's en een 1600 toeren centrifuge ideaal! Deze machine Is ook kleiner dan de vorige Bosch.

Pluspunten

• grote trommel, wel 9 kg
  • lampje in trommel
  • voegt zelf wasmiddel en wasverzachter toe
  • geruisloos apparaat met wassen en centrifugeren
  • zuinig in energie en waterverbruik

Minpunten

• geen apart progamma voor kleding verfrissen
  • je kan niet alleen centrifugeren
  • verbruikt wel veel wasmiddel
  • niet echt hele korte programma's
  • machine nog maar heel kort in gebruik/ ervaring

Arno2007 17-01-2018

Hallo,

U geeft een aantal problemen aan in de review loopt u nog steeds tegen problemen aan?

gewol 08-07-2017

Bosch Wasmachine

Dit is de eerste wasmachine die ik snap en elke keer perfect wast.
Het wasmiddel dosering en de app maken dit DE! ideale wasmachine. Het op afstand starten van de machine gebruik ik bij bijna elke was. Zo zit het natte wasgoed nooit meer uren in de machine. Zodra ik thuis kom is de was klaar en kan ik deze ophangen of in de droger doen. Hierdoor blijft alles heerlijk fris.
Kortom, een TOP apparaat!!Ik was sinds enkele weken met deze Bosch wasmachine en het bevalt me uitstekend!
Dit is de eerste wasmachine die ik snap en elke keer perfect wast.
Kortom, een TOP apparaat!!

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Handige App
  • Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig

Minpunten

• Vouwt de was niet zelf op. ;)

fam van Klinken 05-07-2017

bosch wasmachine WAIH2842NL

we kwamen de aanbieding tegen op internet en het leek ons eerst te mooi om waar te zijn.. van ong 1100 euro naar ong 600 euro.. ook eerst op internet zoeken naar reviews en die waren allemaal goed. besteld en het zou 2 weken duren maar na 3 dagen kregen we telefoon dat ze hem na het weekend wouden leveren! eenmaal in gebruik.. ideaal! vooral via een app kun je zien hoe lang hij nog moet, je krijgt bericht wanneer hij klaar is of dat je het wasmiddel moet bijvubijvullen. mijn was is schoner!!

Pluspunten

• bedienen via een app

Cees Streng 30-06-2017

grote laatdeur en automatische wasmiddel dosering iDOS

Bosch Idos (tv reclame) aangeschaft omdat inspecteur van Miele aangaf dat de Miele was bezweken door overmatig wasmiddel gebruik en dien te gevolge corrosie van de trommelophanging.
Machine prompt geleverd en zelf geplaatst.
Simpel een grote hoeveelheid wasmiddel erin en wassen maar, diverse keren voor het éérst ivm afwezigheid van mijn vrouw.
Na dagen thuis gekomen was zij zeer content met mijn aankoop en het wasresultaat.
Wij wassen er op los met BOSCH.

Pluspunten

• 9 KG
  • iDOS
  • prijs/kwaliteit dik in orde