Bosch WAYH2842NL - Reviews

9 kg
A+++
Energiekosten per jaar
0 euro

Beoordeling op basis van 18 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

M.Truijens 14-09-2017 Product paar weken in bezit

Bosch WAYH2842NL

Jarenlang een Miele gehad, was en beetje bang om over te stappen maar heb totaal geen spijt en ben heel blij met deze machine. Kost even tijd om machine te leren kennen maar met de duidelijke beschrijvingen kom je er snel achter wat er allemaal mee mogelijk is, en dat is heel uitgebreid.

Pluspunten

• Er zijn heel veel mogelijkheden met deze machine
  • Mooie en degelijke uitstraling

nancyger 13-09-2017

super aankoop

wat een goede aankoop, geen spijt van.
wel even wennen met de automatische dosering, maar eens in de zoveel tijd wasmiddel bijvullen, ideaal.

patty 28-08-2017 Product paar weken in bezit

degelijke wasmachine van uitzonderlijk goede kwaliteit

de wasmachine is degelijk en goed in gebruik. De bediening en handleiding zijn makkelijk te lezen en eenvoudig. mooi aan dit apparaat is dat het met een app bestuurd kan worden, dus dat je van afstand de wasmachine aan kunt zetten.

Ronald 27-08-2017 Product paar weken in bezit

Zeer stille wasmachine met grote inhoud

Door verandering van gezinssamenstelling voldeed onze oude Bosch wasmachine niet meer aan onze wensen. Na een speurtocht naar een grotere en zuinige wasmachine op internet kwam ik op de site 100meningen.nl waar een zeer mooie korting werd gegeven in ruil voor een geheel vrijblijvende beoordeling van producten na gebruik van een aantal weken. Hier stond o.a. ook deze Bosch wasmachine.
De levertijd was wel wat langer dan je van een reguliere webshop verwacht, maar onze oude wasmachine deed het nog, dus we hadden ook niet heel veel haast.
Na levering bleek dat we een ander typenummer hadden gekregen, namelijk de WAYH2892NL. Na contact met Bosch (is de uiteindelijke leverancier van de wasmachine) bleek dat ze het bestelde type voorlopig even niet op voorraad hadden en dat ze daarom ervoor hadden gekozen een iets luxere variant toe te sturen. Het geleverde type heeft een aantal extra wasprogramma's en was verder identiek. Vandaar ook dat ik de recensie hier plaats.

We hebben de wasmachine nu een kleine maand in bezit en we hebben er tot nu toe alleen maar plezier van: stil, schoon, makkelijk te bedienen & iDos is ook een uitkomst.

Het installeren van de machine was zoals elke andere wasmachine, dus geen enkel probleem. Het instellen van de verbinding was wat lastiger, maar ik kwam erachter dat mijn wifi signaal wat te zwak was op zolder. Na plaatsen van een wifi repeater was ook dat zo geregeld waarna de app van HomeConnect ook makkelijk in te stellen was. De app is een leuke gadget, maar de bediening van de wasmachine heb ik zo mijn twijfels bij. Je moet sowieso al op de wasmachine elke keer aangeven als je dat van plan bent en als je dat hebt gedaan en je verandert nog iets (op de machine: deur openen om was bij te voegen is voldoende), dan zul je de bediening via de app weer in moeten stellen op de machine. Er zit ook gewoon uitgestelde start op de machine en dat werkt vele malen makkelijker en is veel minder omslachtig. Kan je het ook niet alsnog vergeten om de machine op afstand aan te zetten.

Wat wel fijn aan de app is, zijn de meldingen die je krijgt als de machine klaar is of als de iDos reservoirs (bijna) leeg zijn. Je hoeft hiervoor niet in hetzelfde netwerk te zijn aangemeld.

Ik kan na een paar weken gebruik uiteraard nog niks zinnigs zeggen over de duurzaamheid van de wasmachine.

Pluspunten

• Zeer stil en zuinig
  • Grote trommel
  • Goed wasresultaat
  • Duidelijk menu
  • iDos

Minpunten

• Bediening op afstand geen grote meerwaarde

FamGroos 25-08-2017

Dit is de beste wasmachine die ik ooit heb gehad!

Super apparaat!!

Wat een pracht van een wasmachine is dit! Ben zo blij met het I-Dos systeem er op en als je een ander wasmiddel moet gebruiken dat zet je de toevoeging van het wasmiddel geven gewoon uit en dan geeft de i-dos alleen de wasverzachter als je dat gebruikt zo als ik. Gebruik je geen wasverzachter dan kan je ook 2 soorten wasmiddel er in doen en dan afwisselen via het i-dos systeem.
Je hebt zoveel mogelijkheden met dit apparaat en zo mooi om in te stellen, ben er zo blij mee, en ook met het mooie licht in de trommel.
Ik gebruik wel nog het boekje erbij om zo de programma's het best te gebruiken, went vanzelf.
Iedere keer denk ik weer wat een mooi apparaat en wat ben ik dankbaar dat wij deze in ons bezit hebben!

Al met al Deze wasmachine is zijn geld waard!

TdeMul 21-08-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel, schone was

Ik heb voor dit apparaat gekozen omdat ik nogal pech heb gehad met al mijn Miele apparatuur en eens een ander merk wilde proberen, Tot nu toe bevalt hij erg goed. Fijne trommel, lampje erin is ook prettig, het geluid als hij klaar is ook. Ik moet me nog iets beter in de handleiding verdiepen, want alleen centrifugeren of mijn dosering handmatig aanpassen, dat is me nog niet gelukt. Maar zonder het boekje uitgebreid te hebben bestudeerd, was ik er nu al 6 weken met volle tevredenheid mee.

Pluspunten

• grote trommel
  • doseringssysteem
  • weinig lawaai
  • lampje in trommel
  • schone was

Minpunten

• gebruik is me nog niet helemaal duidelijk
  • duurzaamheid kan ik nog niet beoordelen

Patricia 24-07-2017 Product paar weken in bezit

Leuke gadget maar bruikbaar??

Allereerst het is een mooie machine, stil met centrifugeren en een scala aan instellingen en het belangrijkste; hij doet wat hij moet doen, namelijk schoon wassen.
Het bijgeleverde boekje is niet handig opgezet. Om iets aan te passen in de i-dos werd ik naar meerdere lokaties in het boekje verwezen (kastje-muur-gevolg).
Redenen dat ik deze wasmachine heb, had ook te maken met de bediening via de app. Ik zag het al voor me om vanaf het werk de was aan te kunnen zetten maar dat is mij nog niet gelukt. Vlgs mij werkt het alleen als je op het zelfde netwerk zit.
En ja je kunt de was doormiddel van tijdsuitstel in te stellen dus vraag me wel af wat de meerwaarde van de app nu is.

• Zuinig
  • Instelbaar
  • hardheid van signalering instelbaar

Minpunten

• App klinkt leuk, werkt niet echt
  • centrifugeer standen niet altijd aanpasbaar

Fam albers 15-07-2017 Product paar weken in bezit

Bosch wasmachine type WAYH2842NL

Deze wasmachine heeft veel programma keuzes en is van alle gemakken voorzien zoals je het zo kunt instellen dat hij de wasmiddel zelf naar behoefte van de aantal kilo's doseert. Hij is makkelijk in gebruik en bevalt mij dan ook prima.

Pluspunten

• zeer zuinig in gebruik
  • geluidsarm
  • wast naar behoren
  • doseert zelf de wasmiddel

Minpunten

• Dat is niet te vinden.

Joke 14-07-2017 Product paar dagen in bezit

Wat 'n super de luxe wasmachine, zeg!!

Wat 'n prachtige compacte machine met zoveel mogelijkheden, ik heb bewust weer gekozen voor 'n Bosch wasmachine, omdat ik hiervoor ook een Bosch machine 17 jaar hebt gehad. 1x een verwarmingselement van 108 GLD in 2008 defect dat was het enige. Een super merk en machine. Was iedere dag en in het weekend wel 2 of 3 x per dag. Dan kies je toch niet voor een ander merk. Deze machine die ik nu hebt is zo luxe, zeker met de i-dos regelt zelf de toevoeging van wasmiddel en wasverzachter. Verlichting in de trommel en een trommel van 9 kg. heerlijk zoveel was tegelijker tijd erin. Ook kan je er zelfs nog was bijstoppen. Veel luxe voor deze machine en zeer geruisloos ook met centrifugeren, dat vind ik erg belangrijk. Zoveel verschillende programma's en een 1600 toeren centrifuge ideaal! Deze machine Is ook kleiner dan de vorige Bosch.

Pluspunten

• grote trommel, wel 9 kg
  • lampje in trommel
  • voegt zelf wasmiddel en wasverzachter toe
  • geruisloos apparaat met wassen en centrifugeren
  • zuinig in energie en waterverbruik

Minpunten

• geen apart progamma voor kleding verfrissen
  • je kan niet alleen centrifugeren
  • verbruikt wel veel wasmiddel
  • niet echt hele korte programma's
  • machine nog maar heel kort in gebruik/ ervaring

gewol 08-07-2017 Product paar weken in bezit

Bosch Wasmachine

Dit is de eerste wasmachine die ik snap en elke keer perfect wast.
Het wasmiddel dosering en de app maken dit DE! ideale wasmachine. Het op afstand starten van de machine gebruik ik bij bijna elke was. Zo zit het natte wasgoed nooit meer uren in de machine. Zodra ik thuis kom is de was klaar en kan ik deze ophangen of in de droger doen. Hierdoor blijft alles heerlijk fris.
Kortom, een TOP apparaat!!Ik was sinds enkele weken met deze Bosch wasmachine en het bevalt me uitstekend!
Dit is de eerste wasmachine die ik snap en elke keer perfect wast.
Kortom, een TOP apparaat!!

Pluspunten

• Overzichtelijk
  • Handige App
  • Gebruiksvriendelijk
  • Energiezuinig

Minpunten

• Vouwt de was niet zelf op. ;)

fam van Klinken 05-07-2017 Product paar maanden in bezit

bosch wasmachine WAIH2842NL

we kwamen de aanbieding tegen op internet en het leek ons eerst te mooi om waar te zijn.. van ong 1100 euro naar ong 600 euro.. ook eerst op internet zoeken naar reviews en die waren allemaal goed. besteld en het zou 2 weken duren maar na 3 dagen kregen we telefoon dat ze hem na het weekend wouden leveren! eenmaal in gebruik.. ideaal! vooral via een app kun je zien hoe lang hij nog moet, je krijgt bericht wanneer hij klaar is of dat je het wasmiddel moet bijvubijvullen. mijn was is schoner!!

Pluspunten

• bedienen via een app

Cees Streng 30-06-2017 Product paar weken in bezit

grote laatdeur en automatische wasmiddel dosering iDOS

Bosch Idos (tv reclame) aangeschaft omdat inspecteur van Miele aangaf dat de Miele was bezweken door overmatig wasmiddel gebruik en dien te gevolge corrosie van de trommelophanging.
Machine prompt geleverd en zelf geplaatst.
Simpel een grote hoeveelheid wasmiddel erin en wassen maar, diverse keren voor het éérst ivm afwezigheid van mijn vrouw.
Na dagen thuis gekomen was zij zeer content met mijn aankoop en het wasresultaat.
Wij wassen er op los met BOSCH.

Pluspunten

• 9 KG
  • iDOS
  • prijs/kwaliteit dik in orde

Grada 15-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooie vormgeving met goed en duidelijk scherm

Ook al ben ik alleen , je moet ook dekbedden wassen. Dat je zowel deze grote wassen kunt doen als de normale kleine wasjes is een pre. De machine regelt zelf de afgifte van wasmiddel/verzachter zodat je altijd de juiste verhouding hebt.

Pluspunten

• Grote en kleine was
  • Handig in gebruik
  • Duidelijke aanwijzingen via scherm

Christine 15-06-2017 Product paar maanden in bezit

Geweldige wasmaschine

Deze wasmachine heeft alles wat een moderne machine nodig heeft. Voor 2 personen huishoud wel erg luxe en ruim maar de programma's voor outdoor en sensofresh zijn ideal voor de kleine was oftewel het opfrissen van wasgoed. Tevens wordt witte was echt weer wit. Ik zou de machine iedereen kunnen aanraden.

Pluspunten

• 1600 touren
  • Sensofresh

van Dooren 12-06-2017 Product paar weken in bezit

Niet zomaar een wasmachine.

Ik heb bewust voor een duurdere machine gekozen omdat ik kwaliteit aan wil schaffen.
Dit apparaat straalt degelijkheid uit, is lekker stil en is volledig via de app te bedienen.
De app loodst je door het wasschema, de machine weegt automatisch het wasgoed en neemt automatisch de hoeveelheid wasmiddel dat nodig is. Een kind kan de was doen!

Pluspunten

• Professionele machine voor thuis
  • Controle gewicht van het wasgoed
  • Neemt vanzelf juiste hoeveelheid wasmiddel
  • Geeft aan wanneer trommel gereinigd moet worden.

Minpunten

• Verbinden met WiFi was even zoeken.

loodijk 27-05-2017

Fantastische wasmachine !

Zeer eenvoudig te bediening. Maakt nagenoeg geen geluid. Zeer makkelijk om standaard instellingen te wijzigen.

Kees 08-05-2017 Product paar maanden in bezit

Bosch WAYH2842NL

Het idos is handig, er past veel in de wasmachine, handig met een app, hoog toerental, makkelijk te bedienen, met bekende vlekkenprogramma's, nog geen nadelen gevonden, hij bevalt super !!!

Pluspunten

• I-dos
  • makkelijk te bedienen
  • wast geruisloos
  • gemakkelijke app
  • vlekken programma

Minpunten

• geen min punten ontdekt

Eef 08-05-2017 Product paar weken in bezit

Heel fijne wasmachine

Het idos is handig, er past veel in de wasmachine, handig met een app, hoog toerental, makkelijk te bedienen, met bekende vlekkenprogramma's, nog nadelen gevonden, hij bevalt super goed!!!

Pluspunten

• I-dos
  • Er past veel in
  • Makkelijk te bedienen
  • Handig met een app
  • Hoog toerental

Minpunten

• Nog helemaal geen minpunten gevonden!