Bosch WAYH2892NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 62 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAYH2892NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

An 11-11-2019

i DOS

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

De grantie dat je hier veel wasjes in de week mee kunt draaien en de aanwezigheid van i dos en de vele programma's en mogelijkheden maken het samen dat dit een prima wasmachine voor ons is.

Pluspunten

• i dos
  • extra bak naast i dos

Minpunten

• nog niet gevonden

vd Bosch 11-10-2019

Mooi stille en zuinige wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Een mooie en slimme wasmachine en waarom een Bosch, omdat de vorige ook een fijne Bosch was.
Meet de hoeveelheid was, doseert zelf het wasmiddel.

Pluspunten

• wasmiddel wordt zelf toegevoegd
  • elk programma en temperatuur is instelbaar

Minpunten

• misschien wel teveel was keuze programma's

Anita 27-09-2019

Mevr.

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Voor zowel grote als kleine huishoudens vind ik deze wasmachine geschikt. Zuinig met wasmiddel. En idee al met zijn instellingen. Wijn zijn met 5 volwassenen sporten veel en grote lakens. Inhoud van wasmachine heel goed. En fijn dat hij aangeeft tot hoeveel. Ideaal het hele korte wasprogramma.
Voor mij geen andere.

Pluspunten

• Programma's
  • Mogelijkheden
  • Zuinigheid
  • Wasprogramma's
  • Geluid

hejavago 12-09-2019

Werkelijk een vlaggenschip van Bosch

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

We hadden de keuze uiteindelijk nog tussen een Miele en Bosch. Bosch is werkelijk innovatief waar Miele achter blijft met wat oubollig uiterlijk en veel minder mogelijkheden. Deze machine weegt de was in de trommel en voegt exact genoeg water toe. Verder is de Home Connect App handig. Dit was wel even zoeken hoe te installeren maar eenmaal alles geïnstalleerd werkt het perfect. De app geeft een seintje als de machine klaar is. Een ander punt is dat de machine super stil is. De was is ook veel schoner als bij onze oude machine. Kortom een superkoop.

Pluspunten

• Zeer schone was
  • Super stil
  • Enorm veel mogelijkheden
  • Mooi uiterlijk
  • zuinig in stroom en watergebruik

Adrie van Overveld 28-08-2019

Bosch wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Super wasmachine lekker zuinig en super service van de witgoedspecialist.
Handig in gebruik en super leuk met de home connect app.

Jeroen 07-07-2019

Wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Fantastische machine. Zeer duidelijke machine in gebruik en maakt weinig geluid. Klein nadeel is dat het i-dos maar twee reservoirs heeft. Verder een prachtig apparaat.

Pluspunten

• Grote volume trommel
  • Erg stil
  • Bediening via App
  • i-dos
  • Veel keuze aan wasprogramma`s

Minpunten

• i-dos heeft maar twee reservoirs

Anita 09-06-2019

Mevr.

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Heel blij met zelf doseren en de vele mogelijkheden om diverse programmes te draaien. Met een gezin van 5 en veel sporten ideaal.

Pluspunten

• Stil.
  • Programma keuze
  • Geen geknoei meer
  • Mooie vormgeving
  • Wifi

Rob 08-06-2019

Prachtig wat een machine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Wasmachine en droger gekocht geweldige apparatuur! De vorige droger en wasmachine waren 19 jaar oud. In alle opzichten een verbetering vooral energie zuinig en geruisloos en mooi van design!

Simon 26-05-2019

Uitstekende wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Het doet wat een wasmachine hoort te doen: kleding goed schoonmaken. Het gebruiksgemak is ideaal, het apparaat is stil en ook nog eens snel. Daarnaast is de wasmachine ook zuinig. Kortom allemaal pluspunten. Een minpunt heb ik nog niet kunnen vinden. Door de vele opties is het wel even uitzoeken hoe elk programma werkt.

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil

Marijke van der Meer 26-05-2019

Makkelijke bediening, schone was

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Ik ben bekend met de Bosch wasmachine
Deze is bedienbaar via mijn telefoon
Daarnaast heeft ie het auto vulsysteem.
Deze techniek sprak mij aan

Pluspunten

• Auto doseer systeem
  • Via app te bedienen

Terzi 24-05-2019

Bosch wasmachine

Onlangs een Bosch wasmachine gekocht via 100meningen.nl

Zeer tevreden over de wasmachine. Veel programmas. Vooral blij met de Korte was programma. Je was is klaar in 20 a 30minuten. Je kan het zelf instellen. Tevens is de wasmachine makkelijk met je smart telefoon te bedienen. Je kan vanuit je werk was programma instellen. Zeer blij mee en beveel het iedereen aan.

Pluspunten

• Korte was
  • Verschillende was programmas
  • Wifi
  • BOSCH, made in germany goede kwaliteit.

Minpunten

• Geen,

Take 24-05-2019

Erg fijne wasmachine!

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Sinds eind vorig jaar heb ik deze wasmachine in gebruik en bevalt erg goed.

De installatie van de wasmachine is makkelijk en ook duidelijk omschreven in de handleiding. Let wel dat als je de was machine de trap op moet tillen deze erg zwaar en groot is. Goed plannen hoe je de bochten neemt op de trap voorkomt frustratie.

Het instellen van de app en wasmachine voor de app is niet even makkelijk omdat je een koppeling moet maken naar de app op de telefoon, maar als je de handleiding er bij hebt te doen. Een NFC connectie zou hierin beter zijn als je het mij vraagt.

De wastrommel (9KG) Zorgt voor voldoende ruimte voor de was en de was belader geeft netjes aan hoever je beladen bent. Daarnaast heb je alle info op het scherm hoever de i-DOS vulling is en wordt je tijdig gesignaleerd via de app (als je die gebruikt) dat er bijgevuld moet worden. Het bijvullen van de i-DOS is makkelijk te doen via de waslade maar loopt wat traag door dus hier ben je even mee bezig. Gelukkig hoef je dit niet enorm vaak te doen afhankelijk van je hoeveelheid wasjes natuurlijk.

De app zorgt wat mij betreft voor een echte aanvulling, je hebt direct inzicht in de wasmachine, hoever het programma is, de vulling van i-DOS enz.

Daarnaast is de wasmachine enorm stil en hoor je hem amper, eigenlijk alleen als deze centrifugeert.
Wat ons betreft echt een aanrader voor een stel of gezin die veel was heeft of liever een aantal grotere wassen doet.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruikt
  • Was is goed gewassen in meeste programma's
  • Erg stil
  • App meldingen op telefoon erg handig
  • i-DOS erg fijn in gebruik en bespaart wasmiddel

Minpunten

• Eco programma zorgt dat was nog erg nat is
  • App is niet even makkelijk te configureren
  • Koppeling met app bij elke wasbeurt

Fam. Baas 12-05-2019

Moderne Wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Na een dramatische ervaring met de Samsung Eco bubble moesten we op zoek naar een nieuwe wasmachine.
Voor Bosch gekozen, omdat ze bekend staan om de degelijkheid van hun apparaten.
Deze machine krijgt veel goede reviews en heeft functies als I-dos, Wifi connectie en een zeer veel wasprogramma’s.
De eerste ervaringen zijn uitstekend. De machine is erg stil, via de Home-Connect app precies volgen hoe lang het programma nog duurt, niet elke wasbeurt wasmiddel hoeven toevoegen door het I-dos systeem, in de nacht het Ecoprogramma laten draaien en belangrijk natuurlijk de was is perfect schoon.
De machine ziet er strak uit en zal ons (hopelijk) heel wat jaren wasplezier geven. Over de duurzaamheid valt nog niet veel te zeggen op dt moment.
Enige puntje van kritiek is dat door het licht van het display de tekst op sommige drukknoppen niet goed leesbaar is.

Pluspunten

• I-Dos systeem
  • Wifi connectie
  • Eco-Programma
  • Machine is erg stil
  • Automatische melding trommel reiniging

Minpunten

• Door displaylicht tekst slecht leesbaar op knoppen

famvanlimpt 06-05-2019

goede keus

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Wij hebben altijd machines van Siemens gehad en zijn een keer overgestapt op Bosch. we hebben de wasmachine en droger gekocht van de ''home professional'' serie. Zeer tevreden over de resultaten. Het design is top en het bedieningsgemak is als prettig ervaren. De I-dos functie is een verademing en dankzij de WIFI-verbinding geeft hij ook mooi aan, wanneer de vloeistoffen bijgevuld moet worden via mijn smartphone. Al met al zeer tevreden over deze aankoop.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • I-Dos systeem
  • design

Jeroen 19-04-2019

Fijne machine, stil en veel opties

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Wij hebben deze wasmachine gekocht in aanloop naar de komst van onze dochter. De kleine meid weet een flinke berg was te maken en deze machine wast het heerlijk weg. De mogelijkheid om na het starten toch nog even snel 'dat vergeten doekje' bij de was te kunnen doen is fijn. Ook de melding via de app dat de was klaar is komt zo nu en dan handig uit als je snel nog een was aan wil zetten. Onze vorige machine was een oud beestje, maar in vergelijking is deze machine ongelofelijk (maar echt!) stil. Het hele iDos gebeuren is handig omdat je de flessen met wasmiddel in de kast kan laten.

Hoewel de belangrijkste programma's op de draaiknop te kiezen zijn (95% van onze wasbeurten), had Bosch dit iets beter kunnen afwegen. Via wat extra knopjes is altijd wel het juiste programma te vinden.

Pluspunten

• Stil
  • Tussentijds was toevoegen
  • Automatische dossering wasmiddel
  • Melding via app

Minpunten

• Licht in trommel mag aanblijven tijdens was
  • Sporadisch zoeken naar juiste programma
  • Programma-overzicht in handleiding TE uitgebreid

Klaas 15-04-2019

Schone was, fijne wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Ik vind deze wasmachine erg goed in gebruik. De was komt er erg schoon en fris uit, het iDos systeem werkt erg goed en handig en de wasmachine is lekker stil. Wel vind ik het gebruik van de app onhandig, ik moet elke keer op de wasmachine aangeven dat ik de app wil gebruiken. Ik ben er nog niet achter hoe ik dit vast kan instellen en of dit überhaupt mogelijk is. Daarnaast vind ik de mogelijkheden van de app ook beperkt, wel is het weer handig dat ik een melding krijg dat de wasmachine klaar is.

Pluspunten

• Schone was
  • IDos systeem
  • Stille wasmachine
  • Grote trommel

Minpunten

• Mogelijkheden app

Haddouti 13-04-2019

Geweldig product

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Zeer tevreden met product. Ik heb de wasmachine nu 2 maanden. Werkt behoorlijk goed en heb tot nu geen problemen mee gehad. De wifi verbinding geeft de mogelijkheid om de wasmachine van afstand te besturen. We hebben hiervoor een iets luidruchtige wasmachine gehad dus de stille modus van deze wasmachine is erg aangenaam.

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Zuinig
  • WiFi verbinding
  • Weinig geluid

Aygul Yilmaz 12-04-2019

Stille wasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Wij zijn net verhuist en nog niet intens vaak gebruikt. Huishouden van 2personen is het soms te groot maar voor dekbedden etc. Is het super handig. En ook is die zuinig met gebruik van wasmiddel want die deed ik hiervoor super veel erin met de dopjes systeem. En ook vind hem handig dat het met de app gebruikt kan worden wanneer je je wasmachine geladen hebt kan je in de avond deze starten zonder er naar toe te lopen. Scheelt met onze daluren wel in de rekening.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • App functie
  • Zelf dosering op kilo van was

Minpunten

• Veel uitzoeken

Erdem Canik 12-04-2019

Zeer goede machine met aanvaardbare nadelen

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Het is een perfect gemakkelijke en goede machine voor dagelijkse wasbeurten. Het detecteert gewicht en hoeveelheid vuil. Het maakt dienovereenkomstig gebruik van detergent. Het heeft een groot laadperron, dus makkelijk om grote dingen in te doen. Het is eigenlijk bijna zonder enige trillingen, maar het geluid zou meer verminderd kunnen zijn. Het is geen probleem gedurende de dag, maar ik had stillere machines gezien. De slimme thuisapplicatie is echt slecht. Het heeft veel verbetering nodig. De WiFi-infrastructuur is goed maar nutteloos totdat de applicatie is verbeterd. Het zou ook compatibel moeten zijn met Google Home, Apple Home, Nest, enz. Een stand-alone slimme appliance-applicatie is niet handig. iDos is niet alleen goed als je dingen moet wassen die je liever alternatieve wasmiddelen gebruikt, zoals zijde, kasjmier, wol. Ik heb speciale shampoos voor mijn waardevolle kleding en het was moeilijk om erachter te komen hoe ik iDos kon uitschakelen en de shampoo in de gewone wasmiddellade kon gebruiken. Dit heeft een verbetering van de gebruikersinterface nodig. Overal houd ik van wat deze machine kan doen. Ik heb er goede ervaring mee. Het heeft alleen betere software en gebruikersinterface nodig voor de iDos en smart home.

Pluspunten

• 9kg
  • automatische programma's
  • interface is beschikbaar in vele talen
  • wifi
  • geen trillingen

Minpunten

• idos
  • smart home app niet goed
  • niet geschiktbaar met google home
  • geluid heeft meer isolatie nodig

anita 30-01-2019

stil,makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

mijn vorige wasmachine was 20 jaar oud, onder tussen is er veel veranderd.
ik zag wat op tegen dat tip toetsen, maar onterecht.
de wasmachine is stil, wast goed schoon (sport kleding lekker fris enz) en makkelijk in gebruik.
het idos systeem vind ik ook makkelijk ,gebruikt wel wat meer wasmiddel dan ik zelf deed.
ik maak geen gebruik van de wifi wat ook op de machine zit

Pluspunten

• idos systeem
  • extra energie zuinig

Minpunten

• wifi

DN 22-01-2019

Topmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Inmiddels deze machine een aantal dagen in gebruik. Wat een topper. Gaat veel in. De machine is tijdens het wassen echt geluidloos alleen bij centrifugeren hoor je hem een klein beetje. De 1e paar keer echt naar boven gelopen of hij het wel deed. Erg fijn omdat mij zoontje op zolder slaapt. De home connect app is ook echt heel handig kreeg het starten op afstand niet voor elkaar. Dit na contact met home connect opgelost. Heel ideaal, zodat de was niet een halve dag nat in de machine hoeft te liggen. Tot slot het idos systeem. Dit vind ik toch de fijnste optie van allemaal. Niks geen gesmeer en gedoe meer met het wasmiddel en wasverzachter. Als ik dan toch een negatief puntje mag geven had ik persoonlijk een 3e reservoir toegevoegd. Heb nu 1e reservoir kleurwasmiddel en in de 2e wasverzachter. Dit omdat ik deze het meest gebruik evt een 3e zodat ik hier wit in zou kunnen doen was prettig geweest. Gezien de hoeveelheid witte was met een baby in huis. Maar nogmaals een bijkomstigheidje.

Pluspunten

• Idos
  • Home connect
  • Bijna geluidloos

Schalkwijk 09-01-2019

Zeer stil en zuinig

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Geweldig apparaat. Wast enorm zuinig (hier moet je wel de tijd voor hebben). Is fluisterstil.
Idos is ideaal. Speciaal vlekkenprogramma is met jonge kinderen erg handig@

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Automatisch doseren van wasmiddel (Idos)
  • Schakelt volledig uit na het wassen

Minpunten

• Nog geen ontdekt

Wke 29-12-2018

Geluidsarme wasmachine met veel fantastische opties!

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Het is een relatief dure machine maar we hebben ons laten overtuigen door de monteur, en we zijn er blij mee dat hij dat gedaan heeft! Naast een mooie uitstraling beschikt de machine over meerdere fantastische opties. Met het iDos systeem wordt de was keurig schoon en je bespaart wasmiddel en water. Alleen af en toe het reservoir bijvullen en de machine doet de rest.

Ook de melding, op je telefoon via de app, als het programma klaar is zijn super handig. Via de app starten is ook echt een uitkomst als je overdag bijvoorbeeld moet werken. Naast een heel goed en handig apparaat heeft het ook nog eens een mooie uitstraling, kortom een totaalpakketje.

Enig nadeel zijn de wat korte leidingen waardoor we het een en ander moesten verbouwen om hem op dezelfde plek te zetten.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Automatisch doseersysteem
  • Bedienen via je telefoon
  • Stil tijdens programma's

Minpunten

• Korte leidingen voor aan en afvoer

Jan 09-12-2018

Stil!

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

De wasmachine hebben wij net in gebruik, maar wat een verademing van de vorige Samsung en Miele. Deze Bosch is erg stil en ziet er top uit. Het wasresultaat is super en wat werkt dat iDos systeem handig. Geen gesukkel meer met wasbolletjes of caps.

Pluspunten

• Stil
  • Maar liefst 9 kilo
  • Beladingsensor
  • Mooi display

Minpunten

• Kost wel serieus veel geld

Ellen 28-11-2018

Topwasmachine

Geschreven voor: Bosch WAYH2892NL

Een fantastisch product. Stil, uitgebreid keuzeprogramma. Gelukkig ook een goede en duidelijke gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

Minpunten

• nog niet gevonden