Miele WDD030 ECOPLUS&COMFORT - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 6 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

K. Wouters 20-02-2017

Eenvoudige wasmachine met goed resultaat

Deze wasmachine genomen ter vervanging van een LG die 8Kg aan kon. Dat betekent dat deze minder goed met dekbedden overweg zal kunnen. Verder mis ik de stoomfunctie van de LG om was door en door te reinigen.
Was lijkt na enkele weken gebruik toch wel frisser uit de machine te komen.
De cups voor wasmiddel en wasverzachter zijn m.i. overbodig. Je kunt net zo goed gewoon wasmiddel gebruiken.
De machine is wel stil vergeleken met mijn oude.

Pluspunten

• Simpele bediening
  • Was komt erg fris eruit

Minpunten

• Capaciteit (7Kg)
  • Geen indicatie was klaar
  • Gaat niet vanzelf uit

margareth 17-02-2017

Top wasmachine!

De Miele wasmachine is een echte aanrader. Niet alleen en strak uiterlijk maar de wasmachine doet uitstekend zijn werk. De diverse programma's die je kunt kiezen is geweldig en precies wat je nodig hebt. Wil je een programma verkorten dan zijn daar ook de mogelijkheden voor. Ik heb de gebruiksaanwijzing doorgenomen en de wasmachine is gelukkig eenvoudig te bedienen. Mijn wasgoed komt er heerlijk geurend en wat ik helemaal geweldig vond is dat het bijna droog eruit komt. De centrifuge werkt beter bij elk toerental dan mijn oude wasmachine. En het voordeel is dat ik handdoeken een half uur korter in de droger heb! De wasmachine is geruisloos en doet echt zijn werk. Ik wil geen andere meer! Ik beveel deze wasmachine dan ook zeker aan, het is het geld waard!

Pluspunten

• geruisloos
  • eenvoudig in gebruik

Sarah 16-02-2017

Super wasmachine!

Op het eerste gezicht is het een vrij eenvoudige wasmachine. Maar zodra je aan de knop draait en het touchscreen licht op, worden alle was opties zichtbaar. Door de knop naar een van de opties te draaien stelt de wasautomaat zelf de ideale temperatuur en toerental in maar met het touchscreen kun je dit zelf nog aanpassen. Daarnaast kun je extra functies zoals voorwas en inweken kiezen, kiezen voor een extra was cap en eventueel de programma start voor programmeren. De machine is dus enorm makkelijk in gebruik! Met de speciale caps voor deze machine is het gemakkelijk om de juiste hoeveelheid wasverzachter toe te voegen maar ook om extra's zoals was versterkers of impregneermiddel toe te voegen aan de was. Tot nu toe heb ik alleen de caps voor wasverzachter gebruikt maar dit vind ik niet ideaal, er blijft veel wasverzachter achter in de cap waardoor ik het idee heb dat de dosering in de was te weinig is. Ik gebruik liever andere wasverzachter maar deze is ook gemakkelijk in het speciale vakje toe te voegen zoals ik ook gewend ben met mijn oude machine. Deze wasmachine van Miele is enorm stil. Zowel tijdens het wassen als centrifugeren. Af en toe moet ik controleren of ik hem wel aan heb gezet omdat ik hem niet hoor! Ik mis bij deze wasmachine wel een duidelijk signaal dat het programma afgelopen is. Dit wordt echter goed gemaakt door de kreuk beveiliging die de trommel na afloop van het programma nog laat draaien om kreukvorming te voorkomen. Verder heeft de machine een grote trommel voor extra veel was en is hij ook nog eens enorm zuinig! Kortom: een top machine!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig
  • Gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• Geen signaal wanneer de was klaar is

angela van den bergh 28-09-2017

fijne wasmachine

het is een fijne wasmachine. er kan veel in en je hoeft niet meer met wasmiddel in de weer en je gebruikt nooit te veel wasmiddel.

Pluspunten

• kan veel was in
  • wast goed schoon

Douwe 26-08-2017

Zeer lange wasprogramma's, slechte kwaliteit en service.

Heb in april dit jaar deze wasmachine gekocht samen met een Miele T 1 bijpassende warmtepompdroger samen voor 1800 euro. Heb de wasmachine nu 4 maand en ik had al tijdje vermoeden c.q. het idee dat de trommel niet hellemaal rond was, Net of er slagen in zaten, Maar dacht altijd ach trommel kan op en neer gaan door de was en dan lijkt het zo, Maar week terug draaide ik de trommel met de hand rond en contstateerde ik dat de trommel niet hellemaal rond was. Ook kwam ik er achter dat er spelling op de trommel was door met de hand de kuip vast te houden en de trommel op en neer te bewegen. Zat er duidelijk spelling op. Ik naar de winkel waar gekocht had die zei ja trommel is nooit hellemaal rond dat lukt productietechnisch nog niet. Dat vond ik vreemd onze oude Miele van 10 jaar oud had dat niet en trouwens ook geen ruimte op lager. Verkoper voegde er nog aan toe blijft de wasmachine met centrifugeren op zijn plek staan? Ik zei ja dat wel, Oh maar dan is er niks aan de hand. Ik dacht ik neem contact op met Miele. Die gebeld te hebben vroeg de medewerkster van de klantenservice hoeveel cm spelling zit erop? Ik zei verontwaardigd cm? Nou milimeters vindt ik al teveel voor gloednieuwe wasmachine. Maar er werd een monteur ingeplant. Toen die kwam aardige menneer daar niks verkeerds over heb hem wat drinken aangeboden nog. Die deed paar standaard testjes en die waren goed, Ik zei maar waar omgaat is dat trommel niet hellemaal rond is en er spelling op de lagers zit. Hij wou er eerst niet eens echt naar kijken toen ik voordeed en trommel met hand rond draaide zei hij ja maar dat is minimaal niks ergs mee. Hij maakt met centrifugeren ook meer geluid dan mijn oude miele. Ik zei als het nu een b merk was of een wasmachine van 10 jaar oude kon ik er mee leven, maar niet met een miele van 4 maand oud en amper gebruikt 120 uur. Hij zei ik kan er verders niks aan doen zie geen bijzonderheden, maar laat wel andere monteur erna kijken die hoger is dan mij en meer kan. Die monteur kwam 2 dagen later langs. Bleek overigens ook een gewone monteur net als de eerste. Die deed zelfde testjes als eerste monteur en zei is goed alles. Ik zei die spelling op trommel en dat trommel niet hellemaal rond is dat acepteer ik niet. Als nu b merk was van 200 euro dan kan je het misschien? verwachten niet van een dure Miele. Monteur zei ik neem wel even contact op met de winkel waar u hem gekocht heeft en die neemt wel contact met u op. De winkel belde later dat ze oplossing wouden. Wouden ze wel terugnemen maar dan met 100 euro minder voor de wasmachine en de droger samen.

Pluspunten

• Wast goed schoon

Minpunten

• Veel plastic
  • Zeer lange wasprogramma's
  • Kan niet een ding centrifugeren
  • Niet stil met centrifugeren en pompen
  • Slechte service

Officiele reactie van Miele 01-09-2017

Beste Douwe, Dank voor de review. We komen graag opnieuw met u in contact. Zou u uw gegevens willen zenden in een e-mail? Ons e-mail adres is webcare@miele.nl. Alvast dank, Mvg,

Corrina 15-02-2017

Top wasmachine

Dit is een wasmachine met vele functies maar toch makkelijk in de bediening. Was wordt schoon en ruikt heerlijk. Het is een 8 kilo trommel waar stiekem best veel was in kan.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Makkelijk te bedienen