LG F1412KG

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F1412KG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Fredster 30-12-2017

Wassen wordt een stuk plezieriger

Geschreven voor: LG F1412KG

Wassen is niemands favoriete activiteit, maar met deze wasmachine van LG wordt het een stuk plezieriger. De wasmachine is namelijk heel makkelijk in gebruik en er is voor iedere soort was een makkelijk te kiezen programma. De F1412KG wasmachine is relatief stil, wat aangenamer is als je laat in de avond nog snel een wasje wilt doen. Een groot voordeel van deze wasmachine is dat ‘ie een trommel heeft met een laadvermogen van maar liefst 12 kg. Dit heeft niet alleen als voordeel dat je sneller door je wasgoed heen bent, maar het is ook nog eens voordelig voor je portemonnee. Het enige kleine nadeel wat ik heb kunnen ervaren tot nu toe, is dat door het relatief lage toerental de was iets droger uit de wasmachine komt dan bij mijn vorige machine. Al met al ben ik heel blij met deze wasmachine van LG

Pluspunten

• 12 kg trommel
  • Relatief stil
  • Zeer zuinig

Minpunten

• Kleding is minder droog na een wasbeurt

Sagun 22-07-2017

Schoon als nieuw!

Geschreven voor: LG F1412KG

We zijn heel blij en tevreden met deze wasmachine. Wat een keuze-mogelijkheden aan wasprogramma's. Vergeleken met onze oude machine zijn er een heleboel programma's bijgekomen, zoals een voor sportkleding, dons, delicaat en vlekverwijdering.
Aangezien we een gezin met kinderen zijn, hebben we behoorlijk veel was en is de grote trommel van 12 kilo ideaal. Een van onze kinderen slaapt op zolder, waar de wasmachine ook staat. Voor hem is de vernieuwing een verademing; de machine doet zijn werk zo stilletjes dat hij nergens bij gestoord wordt. Zelfs het slapen is geen probleem met het nachtprogramma. De was komt er niet alleen fris en schoon uit, maar ook droog dankzij de meerdere centrifuge-keuzes. Waar ik zelf ook erg tevreden over ben is de optie kreukvrij. Dit scheelt echt en kost mij daardoor minder tijd met het strijken. Bovendien is de wasmachine erg zuinig. Hij valt onder A+++ en weegt de hoeveelheid was keurig af. Daardoor wordt er nooit te veel water verspilt. Tot slot kan er op de display afgelezen worden hoe lang het programma nog duurt, ideaal.
Behalve al deze positieve dingen kan ik eigenlijk niks negatiefs noemen. Het is een heel bedrag, maar dat is het ook zeker waard!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Erg stil
  • Zeer zuiniger
  • Veel programma's
  • Zelf detectie

Minpunten

• De waterafname maakt best wat lawaai

Peetje66 19-07-2017

goede wasresultaten, veel programma's

Geschreven voor: LG F1412KG

Sinds een week deze wasmachine van LG, F1412KG, in bezit. Of hij zuinig is kan ik nu nog niet beoordelen.
Ik zal beginnen met het grootste minpunt van deze machine:
Wat mij wel opvalt is dat een dekbed(2- persoons) er niet makkelijk in gaat in verband met de kleine trommel van de trommel en dat zou wel moeten omdat het een wasmachine is die 12 kg zou moeten kunnen wassen. Ik heb het toch geprobeerd maar het dekbed kwam er erg verfrommeld uit. Lijkt mij dat dit dus niet goed gewassen is en je een dekbed toch beter naar de stomerij kan brengen. Dat is jammer want bij een stomerij kost het toch zo € 20,-.
Tweede nadeel is het klappen van de waterleiding als de machine water pakt, verder hoor je hem bijna niet.
Voordelen van de wasmachine zijn, veel programma’s, favoriete programma’s op kunnen slaan, komt er goed gecentrifugeerd uit, wasgoed komt er schoon uit, wasgoed wordt gewogen door machine en tijd wordt daardoor aangepast aan het gewicht zodat de machine daardoor energiezuinig zou zijn.
Zou de wasmachine persoonlijk niet aanraden als je hem wil gebruiken om grote dekbedden e.d. te wassen.

Pluspunten

• eenvoudig in gebruik
  • wast schoon

Minpunten

• kleine trommel
  • klappen van de waterleiding

Niels 18-07-2017

Zuinige wasmachine met grote trommelinhoud

Geschreven voor: LG F1412KG

Aangezien wij veelvuldig wassen met 2 kleine kinderen waren we op zoek naar een wasmachine met grote trommelinhoud, die ook energiezuinig is. De LG F1412KG is zo'n wasmachine! Door de grote trommelinhoud komt de was er schoner uit en ruikt deze ook lekkerder. De wasmachine meet iedere was af en hierdoor wordt er geen tijd of water onnodig verbruikt. Enig minpunt aan deze wasmachine is wel de uitgestelde tijd. Wanneer je deze functie gebruikt, gaat het deurtje dicht en kan er ook geen was meer worden toegevoegd. Wij gebruikten bij onze vorige wasmachine een wasmiddel bolletje door deze in de trommel te plaatsen. Dit is bij deze machine niet handig om te doen wanneer je de uitgestelde tijd gebruikt. Doordat de was gewogen wordt, gaat de trommel draaien en wordt het wasmiddel dus al over je kleding verspreid. Dit laat vlekken achter op de kleding. Nu we dit weten gebruiken we de lade, maar daar moesten we door ervaring wel achter komen. Verder een hele fijne machine die nauwelijks lawaai maakt en diverse functie heeft.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • grote trommelinhoud
  • Zeer stil

Minpunten

• gebruiksgemak

Wildest 16-07-2017

Klein wasjes grote wasjes, stop ze in de LG wasmachine

Geschreven voor: LG F1412KG

Zoals de titel al doet vermoeden deze wasmachine doet kleine en grote wasjes. Met een totale lading van 12KG kan je redelijk wat was opsparen voordat je een was start of alle beddengoed in 1 keer schoonwassen zonder problemen. Ook kleine wasjes doet deze machine goed en tot aan max van 6KG kan je gebruik maken van een kort programma van slechts 1 uur. Alles komt schoon maar vooral droog uit de machine. Dat het droog is komt door een centrifuge van 1400 toeren. De machine heeft eigelijk voor alle soorten was wel een programma, in vergelijking met onze oude wasmachine is er echt een legio aan nieuwe keuzes bijgekomen. Wat mij voornamelijk opviel bij de eerste dagen gebruik is dat de machine echt stil is, je merkt eigenlijk niet dat hij aan staat. Bediening en uiterlijk is prima en simpel wel had ik even wat moeite de taal aan te passen omdat deze via diverse knoppen tegelijkertijd in te drukken te bereiken was. Ik er wel 15 keer voor nodig voordat hij pas in het menu terecht kwam, dat zou beter kunnen. Voor een 12 KG versie hadden ze de vulopening wel iets groter kunnen maken, deze heeft een normale afmeting. Waar ik wel benieuwd naar ben ik het verbruik. Deze A+++ zou heel zuinig moeten zijn dus hopelijk wordt dit aan het einde van het jaar duidelijk bij de afrekening met mijn energie leverancier. Verder erg tevreden met de machine.

Pluspunten

• 12kg aan was
  • Zeer stil
  • Veel wasopties
  • Was komt vrijwel droog uit de machine

Minpunten

• Taal aanpassen gaat lastig
  • Vulopening had groter gekund