AEG L6FB94IW - Reviews

tile-Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 1 review die zijn achtergelaten voor de AEG L6FB94IW op Kieskeurig.nl.

Grietje 20-03-2018

Restwater. Iedere dag minimaal 1 x wassen.

Geschreven voor: AEG L6FB94IW

Rest water wat in de machine achterblijft is ruim een halve liter. (Bij de meeste machines is dit van een paar ml (druppels) tot max een paar cl (eetlepels). In stilstaand water ontstaat binnen een dag bacteriegroei en na een aantal dagen begint het water naar riool te stinken. Dit vieze water wordt gemengd met het water van de volgende was. Ik dacht (en mijn leverancier ook) dat er iets defect was aan de machine. Zonder probleem werd hij omgeruild. deze had het zelfde probleem. Het blijkt 'normaal' te zijn bij dit model volgens AEG zelf.

Optie is om na iedere was het water weg te laten lopen door via het klepje rechts onder, de filterbuis los te draaien. Er zit helaas geen slangetje, ook geen mogelijkheid om er zelf een slang te monteren. Het klepje zit zo laag dat er een opvangbak van max 2 cm hoog onder geschoven kan worden. Ik doe het met een dienblad, wat ik tussendoor een aantal keer leeg moet gieten in een emmer. Niet handig en onhygiënisch!

Ik ben altijd een tevreden AEG gebruiker geweest, helaas is deze machine geen blijvertje.

Pluspunten

• Machine met veel mogelijkheden.

Minpunten

• Restwater ruim een halve liter
  • Niet hygiënisch
  • Na iedere was handmatig restwater aftappen.
  • Aftappen zeer gebruiksonvriendelijk
  • Geen machine voor oudere of stramme mensen