AEG L6FB84GW

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 35 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L6FB84GW op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Martin 10-08-2020

Goede wasmachine, gebruiksvriendelijk en lekker stil

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Mijn vorige AEG had het na vele jaren trouwe dienst begeven en na wat uitzoekwerk en vergelijken kwam ik toch weer op AEG uit en dat is een prima keuze geweest. De wasmachine ziet mooi uit, lekker grote deur, bediening is gemakkelijk en erg fijn dat hij zelf bepaald bij kleinere wasjes dat het korter mag duren. Verder is hij heerlijk stil, je hoort hem zowat niet draaien. Alleen bij centrifugeren uiteraard wel iets meer, maar nog steeds veel rustiger en stiller dan mijn oude. Kortom, erg tevreden met deze aankoop!

Pluspunten

• Stil
  • Grote deur
  • Bedieningsgemak
  • Autom. tijdsduur bepaling adv gewicht

Minpunten

• Niks eigenlijk...

J. Dijkstra 02-01-2020

Stabiele machine

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Deze machine gekocht ter vervanging van mijn 8Kg LG met de beruchte "water-hamer". Vanwege mijn eerdere ervaring met LG, deze machine voor gebruik nog eens extra nauwkeurig waterpas gezet. Resultaat mag er zijn: hij komt geen milimeter van z'n plaats (staat op de kale betonvloer dus mag ook wel. Bij die LG was zelfs de kunstof lekbak al teveel om hem stabiel te krijgen...). Hij wast schoon. Ik moet wel het vloeibare wasmiddel tot een minimum reduceren anders heb ik restschuim in de trommel, dus ik vraag me af of ie wel goed spoelt. Ik mis het 1 uur intensief programma die mijn LG had. Bij dit ding moet ik al gauw het katoenprogramma kiezen en dan komt ie al gauw op anderhalf uur, ook met bar weinig inhoud. Maar goed, ik zit er niet op te wachten dus hij gaat z'n gang maar. Vanwege de beperktere programmakeuzes en vanwege die vervloekte tiptoetsen die de helft van de tijd niet reageren krijgt de machine een 7, anders een 8. Fabrikanten, breek met de trend van die vermaledijde tiptoetsen. Dit is geen vooruitgang. Ik betaal met alle liefde 50 euro meer voor betrouwbare mechanische toetsen en dat kost jullie echt de kop niet. Ik beveel hierdoor het product niet aan want ik wil een ander de ergernis van de tiptoetsen niet aandoen, alhoewel alle fabrikanten zich hieraan helaas schuldig maken want het is weer een paar cent voordeliger te produceren dan een mechanische schakelaar...leve de vooruitgang - NOT.

Pluspunten

• wast schoon
  • centrifugeerd stabiel
  • degelijke constructie

Minpunten

• slecht werkende tiptoetsen
  • spoelresultaat twijfelachtig
  • Beperkte programmakeus

Henk 15-08-2019

Slechte ervariing

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Na 7 maanden veel roest op onderzijde zijkant,machine staat in badkamer zoals zovelen,reactie van AEG was dat de machine daar niet voor gemaakt was.

Laurens 02-06-2019

Matig tevreden

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

De vorige wasmachine een samsung wf8604nhwg was helaas stuk gegaan. Het trommelkruis bleek afgebroken verder 8 jaar lang nooit problemen gehad. Toen besloten om deze aeg te kopen. Toch het idee van kwaliteit bij aeg echter de slangen zien er goedkoop uit in vergelijking met de samsung. Ook het touchscreen reageert naar mijn mening gewoon slecht en dat wordt ook enorm irritant omdat hij dan te snel en dan helemaal niet reageert. Het deurtje lijkt ook wat meer speling te hebben en kan soms gewoon open al zit de machine vol met schuim en water. Het vergrendelen gaat overigens met een erg luide klik. De eerste keer netjes een programma zonder was gedaan volgens boekje. Dit leek allemaal netjes en erg stil. Helaas met de eerste keer was erin danste de machine bijna van de plek af. Nadat hij gepauzeerd werd en opnieuw begon was het beter, dit valt me tot nu toe wel een beetje tegen. Samsung is naar mijn idee niet een bijzondere kwaliteit met wasmachines en aeg zou dan toch niet minder moeten zijn. Zeker niet als hij ook nog 8 jaar nieuwer is en 100 euro meer kost. De was is verder wel schoon als het eruit komt. De tijd zal leren of hij ook degelijk is.

Pluspunten

• Niets wat een ander niet heeft

Minpunten

• Onbalans
  • Deur sluit niet heel mooi

M. Valk 28-05-2019

Grote vulopening

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Een geweldig product, makkelijk leesbaar en gebruiksvriendelijk display. Wast geweldig, het programma voor kleine was werkt goed.

Pluspunten

• Duidelijk
  • goed schoon

Sandra Joan 22-01-2019

Prachtige stille wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Ik zocht een low budget sterke Duitse wasmachine en heb kozen voor de AEG L6FB84GW. De display en bedieningsknop zijn heel duidelijk. De machine is heel stil en de trommel is groot, zo ook de deur. Het wasgoed til je er makkelijk in en ook weer eruit. Ook is het water snel op temperatuur. Ik ben ook zeer tevreden met de mooie vormgeving. Staat goed naast mijn nieuwe AEG Wasdroger! Ik wil al mijn witgoed wel van AEG aanschaffen!

Pluspunten

• stil, ook bij centrifugeren
  • grote trommel en grote deur
  • duidelijk display en bedieningsknop
  • mooie vormgeving
  • goede prijs voor sterk Duits merk

Minpunten

• geen

Herman 07-09-2017

Stille wasmachine en zuinig in gebruik

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Wasmachine aangeschaft op basis van advies BCC.
De wasmachine is redelijk stil. Wast goed doet wat hij moet doen en waarvoor wij hem hebben gekocht.
De machine is erg gemakkelijk in het gebruik

Pluspunten

• Stil
  • gemakkelijk te bedienen

van der Werf - van Dijk 19-08-2017

Voordeel is de ruime deur opening

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Jammer dat ik deze niet meer terug kan geven om een ander merk te kopen. Heb spijt dat ik deze gekocht heb, want de was komt er erg gekreukt uit en de was is alleen bij 1400 toerental droog genoeg voor mijn droger. NOOIT MEER een AEG. Het is een té kostbaar apparaat om deze nu al te vervangen, anders had ik dat zeker gedaan. Het tijdsduur dat de machine aangeeft klopt nooit. Vaak 10 min langer. Verlang zo naar mijn oude wasmachine. Voor het eerst een AEG gekocht. Voor mij nooit meer ...

Pluspunten

• Ruime deur opening

Minpunten

• Enorm gekreukt wasgoed
  • Wasgoed tegen de rand aangedrukt na centrifugeren
  • Bij 1400 toeren = wasgoed droog genoeg voor droger
  • Tijdsaanduiding duren langer dan machine aangeeft

An 08-03-2019

Net een AEG L6FB8499M gekocht en zeer teleurgesteld. Machine werkt niet goed als het niet vol zit: zwiert niet of niet droog, was beweegt niet van plek waardoor de helft droog blijft (ook bij wol waar maar 1.5kg in mag), laken gescheurd. Niet geschikt voor 1 persoon terwijl ze in winkel me zelfs een 9 kg aanbieden want machine weegt de was toch.

Chantal 12-12-2018

Bedankt voor het delen van uw ervaring. Ik had dezelfde ervaring met een Bosch wasmachine, die heb ik hierom verkocht.. alle textiel ging kapot of verkreukelde.. Op Kieskeurig vond ik dezelfde ervaring als de uwe, met een ander type AEG: L76672FL. Ik heb mijn ervaring erbij gezet.
Ben zoekende naar een betere wasmachine die niet zo grondig alles aan gort draait.., geen idee meer welke machine kwalitatief goed is. Hoop dat de volgende in ieder geval de was heel laat ;)

Stephanie 20-07-2017

Zeer stil met veel programma's

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Veel stiller dan ik had verwacht en handig in gebruik. Fijn dat je het eindgeluid kan uitschakelen.

Pluspunten

• Zeer stil
  • Grote deur
  • Fijne programma's

Chantal 19-06-2017

Stil, makkelijk in gebruik en veel extra functies

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Na wat opstartproblemen (foutcode wegens stugge nieuwe rubbers sloot het deurtje niet goed) werkt de wasmachine top en is hij stil, moet goed waterpas gezet worden en op een trilmat, anders neemt hij de benen op een gladde laminaatvloer.

Pluspunten

• stil
  • gebruiksvriendelijk
  • in te stellen met timer
  • verkort bij kleine wasjes

Minpunten

• enkel waspoeder gebruiken bij uitsteltimer
  • moet zeer waterpas staan
  • geen gemixte was optie

M 05-06-2017

Mooie grote machine

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Prachtig grote machine en wat een rust hij loopt zo rustig heerlijk
Nu ook nog hopen dat deze het ook langer dan 5 jaar volhoud

Pluspunten

• Grote
  • Mogelijkheden
  • Stilte
  • Snelheid

Marlies 01-06-2017

Grondig schoon en stil

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Hele fijne wasmachine. Wast heel schoon en is bijzonder geruisloos. Bij BCC gekocht. Goed advies en op basis daarvan dit model gekocht. Was zeer frequent: gemiddeld 2x per dag. Prima machine voor groot gezin.

Pluspunten

• stil
  • schone was
  • grote trommel; 8kg
  • zuinig in gebruik
  • weinig waspoeder nodig

Minpunten

• programma's duren lang

I.I. de Heer-Kielstra 29-05-2017

Grote venster, beter zichtbaar

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Na 3 weken gebruik, energieverbruik veel lager en ook waterverbruik. Meer schone was en sneller droger.

Pluspunten

• Stiller motor
  • grote vensterdeur
  • gebruiksaanwijzing makkelijk gebruik

Minpunten

• geen

Mar 24-05-2017

Ziet er mooi uit, en is makkelijk in het gebruik

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Ik heb de wasmachine op de gok gekocht via internet, je moet natuurlijk maar afwachten of het ook waar is wat de fabrikant aangeeft. Maar nu....na een aantal weken ermee gewassen te hebben, moet ik zeggen het valt me 100% mee. Hij is echt heel makkelijk in het gebruik, voldoende verschillende programma's waaronder een heel snel programma van 20 minuten...ideaal! En zo stil..... je hoort hem alleen water pakken. Ik heb absoluut geen spijt van mijn aankoop en hoop dat ik er heel veel jaren plezier van mag hebben!

Pluspunten

• heel stil
  • 20 minuten programma
  • wolwas wat normaal naar de stomerij moet

Minpunten

• kan zo snel geen minpunt bedenken

Marian 24-05-2017

Gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Zeer eenvoudig te bedienen, erg stil en energiezuinig met een mooi en duidelijk afleesbare display. Kortom een kind kan zelf haar/zijn vuile was doen !!!!

Pluspunten

• Energie besparend
  • Erg stil

Minpunten

• Geen minpunten

Rob 23-05-2017

Goede koop, wast naar tevredenheid

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Moderne wasmachine met veel programma's en een makkelijke bediening. Heb voor deze wasmachine gekozen, omdat AEG een betrouwbaar merk is. Apparaat werkt zeer goed en de prijs is acceptabel.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Tijdsaanduiding wasprogramma op display
  • Grote vulopening
  • Geluidsarme werking

Nayak 22-05-2017

Silent, efficient and beautiful

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Very quiet 8Kg washing machine with a wide opening for loading clothes. It has a feature called ProSense which prevents water and energy wastage by automatically adjusting the time, water and energy consumption needed to suit each wash.
The design has a curved front which looks beautiful as compared plain box like designs.
The display indicates time remaining to complete the wash. I find it useful when I plan to wash multiple washing loads one after another.

Fam.Basters 22-05-2017

Grote inhoud , met een schoon resultaat !

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Een prima wasmachine met veel inhoud. Handig voor bijv. dekbed(overtrek).
We hebben deze wasmachine gekozen omdat de prijs-kwaliteit verhouding aan onze verwachting voldeed.
De was is mooi schoon en deze aanbieding was ook nog eens incl. wasmiddel en wasverzachter.
Een echte aanrader!

Pieters 22-05-2017

Weinig geluid, groot scherm, makkelijke indeling

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Fijn product in gebruik. Fijn dat je zelf van alles kan veranderen aan een wasprogramma en het geheel naar eigen wens kan indelen.

Pluspunten

• grote trommel
  • verschillende mogelijkheden

Minpunten

• aan/uit knop goed indrukken
  • touchscreen niet altijd even gevoelig

J.F.Keller 21-05-2017

Een mooie ruime wasmachine met uitstekende wasresultaten.

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Het product voldoet volledig aan de verwachtingen. Wij zijn uitermate tevreden en zijn ervan overtuigd dat dit mede te danken is aan de vakkundigheid bij het adviseren door de firma Quist in Rotterdam

hans g 21-05-2017

stille wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

voor deze prijs is dit een zeer goede wasmachine.makkelijk in de bediening,grote vulopening en wast zeer goed op lage temperaturen.

Pluspunten

• veel mogelijkheden
  • weinig geluid bij hoge toerental

Minpunten

• veel druk op waterpomp water komt uit afvoerpijp

Ben Besselink 20-05-2017

zeer gezien met de nieuwe wasmachien

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Ik ben zeer in mijn sas, de machine doet voortreffelijk de was. Zuinig met water en zeep, het is een gouden greep!

Herman 20-05-2017

Fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Goede wasmachine met veel mogelijkheden wat betreft programmakeuze. Maakt niet veel lawaai. Geen bijzonderheden. Machine doet waar hij voor is gekocht

Pluspunten

• Weinig lawaai
  • Grote deur om was in machine te stoppen

A* 20-05-2017

Geweldig!

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

Geweldige wasmachine, stil, véél programma's. Makkelijke bediening. Programma's ook in te korten. Grote vulmogelijkheid

Pluspunten

• Stiller
  • Veel programma's, makkelijk aan te passen
  • Grote vulmogelijkheid

i kokhuis 19-05-2017

fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L6FB84GW

lekker stil mits je wel een beetje boven gemiddeld waterpas steld en best wel makkelijke programmas om in te stellen

Pluspunten

• stil
  • snel
  • kiest zelf het gewicht van de was

Minpunten

• erg precies waterpas stellen