Siemens iQ700 WM14W890NL - Reviews

Geluidsniveau
71 dB (centrifugeren)
Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

R. Hol 06-07-2017 Product paar weken in bezit

Hele fijne wasmachine!

Onze eerste wasmachine. Wij wilden eerst voor een Miele gaan vanwege de naam, maar verkoper wees ons op dit apparaat en zowel Siemens als verkoper hebben ons overtuigd. Machine staat op dezelfde verdieping als de slaapkamers (met een houten vloer), maar dit geeft geen enkel probleem qua geluid.

• Makkelijke bediening
  • Hygiene programma

Victor Lemmens 23-09-2017

Mijn leven lang een Siemens wasmachine

Ik kies al mijn hele leven voor een Siemens, betrouwbaar, vooruitstrevend in techniek en de prijs / kwaliteit is prima. Ik weet gewoon dat ik de komende jaren niet voor een verrassing kom te staan.

huselfij 16-09-2017

Voldoet geheel aan verwachtingen

Na bezorging heb ik de wasmachine meteen dezelfde dag in gebruik genomen en een paar wasjes gedaan. Het wasresultaat is prima; het apparaat is tijdens het wassen amper te horen. Ik geniet: een mooie wasmachine die geheel aan mijn verwachtingen voldoet. Hopelijk heb ik er net zo lang plezier van als van mijn vorige.

Marc 09-09-2017 Product paar dagen in bezit

Super machine, wast snel of zuinig, makkelijk in bediening

Heb van de aankoop van nieuwe wasmachine een studie gemaakt. Wilde iets innovatiefs wat ECHT werkt en geen marketing is. Kwam dus uit bij Bosch/Siemens ivm Sensofresh. Vervolgens alle consumentenbond tests bekeken, blijkt dat de dure modellen van beide merken met Sensofresh maar ongeveer 6,5 scoren op wasresultaat.... Deze een 7,6. Daarom voor deze gekozen.

Groot was mijn verbazing toen ik er achter kwam dat bij Siemens de Sensofresh alleen maar op 1 bepaald wasprogramma aanwezig is (en nog als los programma voor kleren die niet gewassen mogen worden, zoals pakken). Als ik dat vooraf had geweten, had ik mogelijk gewacht op nieuwe series van Siemens (die vast gaan komen). De Bosch wasmaschine heeft active oxygen (zelfde als Sensofresh), en is wel activeerbaar op (bijna) alle wasprogramma's, maar ja, die scoorde maar een 6,5 op wasresultaat en dat is toch waar ik machine primair voor koop.

De bediening is bijzonder intuitief. Nu 5 wasjes gedraaid en het wijst zich eigenlijk vanzelf. Wat bijzonder handig is, is dat je de eindtijd zelf kunt instellen. Dus je hoeft niet na te denken over " uitgestelde starttijd + wasmachinetijd= eindtijd", doet wasmachine voor je.

Kinderbeveiliging bevalt me ook erg goed. Zit nog kleine "bug" in, de aan/uit knop reageert nog steeds (en daar is de kleine man van 2 al achter...:).

Heb je alle tijd, was je 8kg in 3u30 (eco stand, zetten we nacht van te voren klaar, zodat ie in ochtend klaar is).
Heb je geen tijd, was je 5kg in 1u....:). Verbruikt ie wel wat meer stroom en water.

8kg was is echt veel. Heb volle wasbox gewogen en kwam op netto bijna 7kg (was al behoorlijk proppen).

Pluspunten

• stil (ook tijdens centrifugeren)
  • wasresultaat 7,6 (volgens consumentenbond)
  • heel makkelijk in bediening, erg intuitief
  • keuze uit supersnel (1u) of super zuinig (3,5u)
  • zelf eindtijd was aangeven

Minpunten

• sensofresh zit maar op 1 wasprogramma
  • niet goedkoopste
  • aan/uit knop werkt nog in kinderbeveilingsmode

hilZ 01-08-2017

Siemens liefde

Super machine, een lust voor het oog en wassen met plezier,
Het is mijn eerste Siemens in de 47 jaar dat ik getrouwd ben en ik snap niet dat ik dit merk niet eerder heb gekocht.

G. Kooistra 27-06-2017 Product paar weken in bezit

een kanjer

Een fijne, gemakkelijk te bedienen wasmachine. we hebben een krukje voor de machine geplaatst om te kijken hoe deze de was draait. de sensoFresh is geweldig, nooit meer naar de stomerij en altijd frisse kleding

Pluspunten

• gemakkelijke, eenvoudige bediening
  • de vele wasprogramma's indiv. in te stellen
  • ik hoef niet meer naar de stomerij
  • timer
  • past waterniveau aan aan hoeveelheid was

Ilse 15-06-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldige machine

De verkorte duur van het wasmachine is een zeer groot voordeel. Alsmede de SensoFresh optie. Kleding komt er heerlijk fris weer uit. Vorige machine was 16 jaar oud. De ontwikkelingen hebben niet stilgestaan.
Enige tijd van uitleveren. Het inlopen was geen probleem.

Pluspunten

• Senso Fresh
  • Snel programma en toch erg schoon

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Frank 10-06-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel, stil en veel mogelijkheden

Geweldige machine voor een redelijke prijs. Er zijn veel instelmogelijkheden, maakt weinig lawaai, ideaal vlakbij de slaapkamers van de kinderen. Ook de verlichting is makkelijk, omdat we op de wasplek beperkte verlichting hebben.

• Grote trommel
  • Verlichting
  • Functionaliteiten

PascaleS 22-01-2017

Wow!

Nadat mijn vorige machine stuk is gegaan, ben ik op zoek gegaan naar een complete en duurzame nieuwe wasmachine. Met de Siemens IQ heb ik deze nu eindelijk. Stil, ruim en een stuk zuiniger. Nog los van de vele mogelijkheden om met behulp van Sensofresh onnodige uitgebreide wasjes te voorkomen en kleding te sparen.

Gewoon wow!

Sophie 06-01-2017 Product paar maanden in bezit

Siemens WM14W890NL

De machine heb ik al 10 keer gebruikt. 1. Het maakt tijdens het centrifugen ontzettend lawaai en de wasmachine beweegt. 2. Handig is wel 15 min snelwas maar dit kan alleen bij katoen. Ik heb de Sensofresh 1 x gebruikt en schrok: het kledingstuk rook net brandlucht. Ik heb deze type van Siemens speciaal gekocht om Sensofresh te kunnen gebruiken. Dit tezamen met het drilllen vd machine maakt dat ik vreselijk spijt ervan heb.

Minpunten

• De machine drilt vreselijk en maakt lawaai
  • Sensofresh geeft onaangename droge brandlucht
  • Machine voldoet Niet aan wat Siemens vermeld

Officiele reactie van Bosch 13-01-2017

Neem svp contact op met onze servicedienst, telefoon 088 - 424.40.10 (keuze 1).

Van Oosten 05-01-2017 Product paar weken in bezit

handig, compleet en stil

De meest belangrijke punten voor ons zijn; mogelijkheid tot kort programma, grote capaciteit, zuinig en stil. Op alle punten scoort deze masmachine zeer goed. Het leuke is het lampje dat in de trommel schijnt, zodat je simpel kan controleren of er geen sokken zijn blijven zitten. Ook handig is de mogelijkheid om nog was toe te voegen als het programma al loopt. Wijn zijn zeer tevreden en bevelen deze machine van harte aan.

Pluspunten

• stil
  • grote capaciteit
  • zuinig
  • kort programma mogelijk

Joyce 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijke wasmachine

Makkelijk in gebruik, geen moeilijke dingen!
Het is een stille machine, en veel verschillende programma's.
Of je ze allemaal gaat gebruiken, dat weet ik nog niet.
Maar zeker een machine om aan te raden.

Pluspunten

• weinig lawaai

B.W.Nijholt 16-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi duidelijke display en bijna geruisloos

Na de uitleg van de deskundige verkoper hebben wij besloten deze machine te kopen. Na het eerste gebruik bleek dat de machine bijna geen lawaai maakt, het wasgoed mooi wast en de machine heeft een fraai en duidelijk display, dat zorgt voor gebruiksgemak.

Pluspunten

• duidelijke display
  • gebruiksgemak

AvdH 16-12-2016 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke wasmachine

Dit apparaat vooral gekozen om de sensofresh functie dat leek me een handige optie en dat is ook zo. Heb t een paar keer getest en idd ruikt de was weer lekker fris zonder dat er water aan te pas is gekomen.
De gewone wasjes, waar je m toch t meest voor gebruikt worden ook prima schoon. Machine is super stil tov onze oude machine, ziet er ook nog eens mooi uit en nu maar hopen dat ie lekker lang mee gaat!

Pluspunten

• Sensofresh

erik 11-12-2016 Product paar dagen in bezit

wasmachine en warmtepomp droger

geweldige apparaten de wasmachine WM14W890NL en warmtepomp droger WT47W590NL echt top spul superrrr

S. Pagels-Crijns 26-11-2016 Product paar dagen in bezit

Deur Wasmachine WM14W890NL

Prima. Alleen jammer dat ze alleen met linksdraaiende deur te leveren is, terwijl wij nu juist een rechtsdraaiende moesten hebben. Nu moeten we dus a.h.w. "om de deur heen". En dat is minder gebruiksvriendelijk. De deur is ook niet om te zetten. Helaas.

Rudie 25-10-2016 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk Display en een "sport" programma

Mooie machine niet alleen om te zien maar hij werkt ook nog eens erg praktisch. En voor de sporters zit er een kort programma op voor de niet vuile maar wel zweterige was. In 15 minuten op 30 graden en klaar is de kleding voor de volgende training.

Pluspunten

• Korte programma
  • Overzichtelijk LED Display
  • Volume Trommel
  • automatische programma's

Minpunten

• het geluid wanneer de was klaar is