Siemens iQ700 WM14W890NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
71 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

R. Hol 06-07-2017

Hele fijne wasmachine!

Onze eerste wasmachine. Wij wilden eerst voor een Miele gaan vanwege de naam, maar verkoper wees ons op dit apparaat en zowel Siemens als verkoper hebben ons overtuigd. Machine staat op dezelfde verdieping als de slaapkamers (met een houten vloer), maar dit geeft geen enkel probleem qua geluid.

• Makkelijke bediening
  • Hygiene programma

Albertus 10-12-2017

Top wasmachine

Heb de wasmachine gekocht vanwege zijn mogelijkheden. Na plaatsing voldeed het aan de verwachting. Weinig geluid tijdens de wasbeurten. Past de duur van het programma aan volgens gewicht. Dit is wat ik verwacht van een wasmachine.

Pluspunten

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Smit 06-12-2017

Goede wasmachine

Hele goede wasmachine met heel veel mogelijkheden.
Ook het zelfreiniging programma vindt ik fantastisch.

Tonny 05-12-2017

duidelijke instructies

Gisteren voor het eerst de machine gebruikt. Zeer tevreden, diverse instellingen die allemaal duidelijk zijn weergegeven. En vrij stil qua geluid.

Pluspunten

• de diverse programma's
  • ook de sensoFresh

Minpunten

• nog geen

j.l.bruin 03-12-2017

Groot scherm + verlichting.

Het product heb ik gekocht om dat hij de kleding heel fijn op kan frissen en omdat hij super schoon wast. geweldig. Beste koop ooit..

siemens 23-11-2017

mooie machine

mooi model zuinig in gebruik vrij geluidsloos en zeker in een appartement hoop er lang plezier van te hebben

Chris 13-11-2017

rustig en relaxed de was doen

Na jaren een ander bekend Duits merk te hebben gehad, kwamen we deze Siemens tegen. Wat we ideaal vinden is het startuitstel, de rust waarmee het werk gedaan wordt en zeker niet onbelangrijk: een echt frisse was. De programma's moeten even gekend worden, sommigen hebben een lange duur ( en ook daarin kun je kiezen). Een klein minpuntje is dat het touchscreen erg aanraak gevoelig is, maar ook daar is een oplossing voor: kinderbeveiliging - het is kwestie van even wennen. Zoveel keuze in programma's , energiezuinig en voor een relatieve lage prijs. Tot nu zijn we er blij mee ( na circa 3 weken wassen)

Pluspunten

• startuitstel
  • de rust waarmee het werk gedaan wordt
  • frisse was
  • helder touchscreen
  • eenvoudig te bedienen

Minpunten

• touchscreen gevoelig voor aanraken
  • software reageert wat traag bij opstarten

Andree 09-11-2017

stille wasmachine

wasmachine is stil bij het wassen en centrifugeren. ondanks dat het maximaal aantal toeren bij centrifugeren 1400 in plaats van 1600 die ik gewend was is het wasgoed mooi droog als het uit de machine komt. handig is dat de tijd die het programma nog nodig heeft op het display staat

Pluspunten

• stille machine
  • geeft aan hoeveel tijd het programma duurt
  • verlichting in de trommel

Minpunten

• nog niet ontdekt

Natasja 01-11-2017

superstil en handige extra functies

Wasautomaat is heel stil. Het heeft een handig bedieningspaneel met een aantal nieuwe functionaliteiten bijv. opfrissen van kleding). Ik ben er zeer tevreden over.

Pluspunten

• stil
  • opfrissen van kleding

Margreet Weenink 01-11-2017

Geweldig het SensoFresh programma

Ik maak al van meerder Siemens apparaten in mijn huis gebruik en dit met volle tevredenheid. Nadat mijn Bosch wasmachine het na 14 jaar had begeven moest er een andere komen. Mijn dealer adviseerde mij een Siemens wasautomaat met het SensoFresh programma. Tegenwoordig adviseren kledingzaken om kledingstukken niet te vaak te wassen. Vooral kleding waar elastan in is verwerkt. Met het Sesofresh programma gaat dit helemaal lukken. Gedragen kleding weer heerlijk fris met het Sensofresh programma.

Ronald 21-10-2017

Fijne fluisterstille machine

Na 7,5 jaar een Siemens te hebben gehad heb ik gekozen voor weer een Siemens en nu een met ozon-behandeling. Werkt prima, is stil en doet en kan meer dan ik had verwacht. Zeer tevreden over deze aankoop!

Victor Lemmens 23-09-2017

Mijn leven lang een Siemens wasmachine

Ik kies al mijn hele leven voor een Siemens, betrouwbaar, vooruitstrevend in techniek en de prijs / kwaliteit is prima. Ik weet gewoon dat ik de komende jaren niet voor een verrassing kom te staan.

huselfij 16-09-2017

Voldoet geheel aan verwachtingen

Na bezorging heb ik de wasmachine meteen dezelfde dag in gebruik genomen en een paar wasjes gedaan. Het wasresultaat is prima; het apparaat is tijdens het wassen amper te horen. Ik geniet: een mooie wasmachine die geheel aan mijn verwachtingen voldoet. Hopelijk heb ik er net zo lang plezier van als van mijn vorige.

Marc 09-09-2017

Super machine, wast snel of zuinig, makkelijk in bediening

Heb van de aankoop van nieuwe wasmachine een studie gemaakt. Wilde iets innovatiefs wat ECHT werkt en geen marketing is. Kwam dus uit bij Bosch/Siemens ivm Sensofresh. Vervolgens alle consumentenbond tests bekeken, blijkt dat de dure modellen van beide merken met Sensofresh maar ongeveer 6,5 scoren op wasresultaat.... Deze een 7,6. Daarom voor deze gekozen.

Groot was mijn verbazing toen ik er achter kwam dat bij Siemens de Sensofresh alleen maar op 1 bepaald wasprogramma aanwezig is (en nog als los programma voor kleren die niet gewassen mogen worden, zoals pakken). Als ik dat vooraf had geweten, had ik mogelijk gewacht op nieuwe series van Siemens (die vast gaan komen). De Bosch wasmaschine heeft active oxygen (zelfde als Sensofresh), en is wel activeerbaar op (bijna) alle wasprogramma's, maar ja, die scoorde maar een 6,5 op wasresultaat en dat is toch waar ik machine primair voor koop.

De bediening is bijzonder intuitief. Nu 5 wasjes gedraaid en het wijst zich eigenlijk vanzelf. Wat bijzonder handig is, is dat je de eindtijd zelf kunt instellen. Dus je hoeft niet na te denken over " uitgestelde starttijd + wasmachinetijd= eindtijd", doet wasmachine voor je.

Kinderbeveiliging bevalt me ook erg goed. Zit nog kleine "bug" in, de aan/uit knop reageert nog steeds (en daar is de kleine man van 2 al achter...:).

Heb je alle tijd, was je 8kg in 3u30 (eco stand, zetten we nacht van te voren klaar, zodat ie in ochtend klaar is).
Heb je geen tijd, was je 5kg in 1u....:). Verbruikt ie wel wat meer stroom en water.

8kg was is echt veel. Heb volle wasbox gewogen en kwam op netto bijna 7kg (was al behoorlijk proppen).

Pluspunten

• stil (ook tijdens centrifugeren)
  • wasresultaat 7,6 (volgens consumentenbond)
  • heel makkelijk in bediening, erg intuitief
  • keuze uit supersnel (1u) of super zuinig (3,5u)
  • zelf eindtijd was aangeven

Minpunten

• sensofresh zit maar op 1 wasprogramma
  • niet goedkoopste
  • aan/uit knop werkt nog in kinderbeveilingsmode

hilZ 01-08-2017

Siemens liefde

Super machine, een lust voor het oog en wassen met plezier,
Het is mijn eerste Siemens in de 47 jaar dat ik getrouwd ben en ik snap niet dat ik dit merk niet eerder heb gekocht.

G. Kooistra 27-06-2017

een kanjer

Een fijne, gemakkelijk te bedienen wasmachine. we hebben een krukje voor de machine geplaatst om te kijken hoe deze de was draait. de sensoFresh is geweldig, nooit meer naar de stomerij en altijd frisse kleding

Pluspunten

• gemakkelijke, eenvoudige bediening
  • de vele wasprogramma's indiv. in te stellen
  • ik hoef niet meer naar de stomerij
  • timer
  • past waterniveau aan aan hoeveelheid was

Ilse 15-06-2017

Geweldige machine

De verkorte duur van het wasmachine is een zeer groot voordeel. Alsmede de SensoFresh optie. Kleding komt er heerlijk fris weer uit. Vorige machine was 16 jaar oud. De ontwikkelingen hebben niet stilgestaan.
Enige tijd van uitleveren. Het inlopen was geen probleem.

Pluspunten

• Senso Fresh
  • Snel programma en toch erg schoon

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Frank 10-06-2017

Grote trommel, stil en veel mogelijkheden

Geweldige machine voor een redelijke prijs. Er zijn veel instelmogelijkheden, maakt weinig lawaai, ideaal vlakbij de slaapkamers van de kinderen. Ook de verlichting is makkelijk, omdat we op de wasplek beperkte verlichting hebben.

• Grote trommel
  • Verlichting
  • Functionaliteiten

PascaleS 22-01-2017

Wow!

Nadat mijn vorige machine stuk is gegaan, ben ik op zoek gegaan naar een complete en duurzame nieuwe wasmachine. Met de Siemens IQ heb ik deze nu eindelijk. Stil, ruim en een stuk zuiniger. Nog los van de vele mogelijkheden om met behulp van Sensofresh onnodige uitgebreide wasjes te voorkomen en kleding te sparen.

Gewoon wow!

Sophie 06-01-2017

Siemens WM14W890NL

De machine heb ik al 10 keer gebruikt. 1. Het maakt tijdens het centrifugen ontzettend lawaai en de wasmachine beweegt. 2. Handig is wel 15 min snelwas maar dit kan alleen bij katoen. Ik heb de Sensofresh 1 x gebruikt en schrok: het kledingstuk rook net brandlucht. Ik heb deze type van Siemens speciaal gekocht om Sensofresh te kunnen gebruiken. Dit tezamen met het drilllen vd machine maakt dat ik vreselijk spijt ervan heb.

Minpunten

• De machine drilt vreselijk en maakt lawaai
  • Sensofresh geeft onaangename droge brandlucht
  • Machine voldoet Niet aan wat Siemens vermeld

Officiele reactie van Bosch 13-01-2017

Neem svp contact op met onze servicedienst, telefoon 088 - 424.40.10 (keuze 1).