Miele WMH122WPS PWASH2.0&TDOS XL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 23 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WMH122WPS PWASH2.0&TDOS XL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,5

Mariska van Leusden 15-12-2018

Veel mogelijkheden

Ik heb voor het merk Miele gekozen vanwege de hoge kwaliteit en goede service dat was de basis. Vervolgens wilde ik een wasmachine met inhoud van 8 kg, die fijne stoffen mooi kan houden, kan impregneren en hoogste energie zuinig label heeft. Ik kan nu zelf alle wintersportspullen wassen en impregneren super! Zelfs het lits jumeaux dekbed past erin. Het Twindos systeem voorkomt dat ik onnodig veel wasmiddel gebruik want hup je giet snel veel te veel de machine in; slecht voor je machine en voor je kleding. De machine is simpel te bedienen en hoewel ik deze nu een kleine maand heb, denk ik dat ik bijna alle programma's al wel een x gebruikt heb behalve het impregneren.. Ik hoop en verwacht dat deze machine net zo lang meegaat als zijn voorganger (22 jr)

Pluspunten

• energie zuinig + grote inhoud
  • zeer stl
  • impregneren
  • keuzes wasmiddelsysteem twindos/capsules/gewoon
  • instelbaar starttijd 24h

Minpunten

• heb ik nog niet ontdekt

J.E. Alssema 24-10-2018

Uitstekend keuzescherm

Miele is gewoon de beste. We hebben onze oude Miele, 18 jaar oud, nu vervangen. 18 jaar probleemloos wassen is veel waard.

Pluspunten

• Kwaliteit

Minpunten

• Prijs

Tim 02-10-2018

Fantastisch

Echt een fantastisch product, we gebruiken het nu sinds een aantal weken en hij werkt echt super makker. Laten we zeggen, een kind kan de was er mee doen. Daarnaast ziet hij er nog stijlvol uit ook, zelfs voor zo iets als een wasmachine.

Pluspunten

• Designe
  • Gebruiksvriendelijkheid
  • Makkelijk

Sjoerd63 25-08-2018

Waskracht en innovatie.

Dit is een 'middenklasser' in de serie wasmachines die Miele momenteel (2018) in zijn assortiment heeft. Maar wel een 'middenklasser' die werkelijk topprestaties levert! Nadat mijn trouwe ouwe Miele wasmachine na 24 jaar storingsvrije jaren versleten was was de keuze dan ook niet moeilijk. Er komt hoe dan ook weer een Miele.

Een keuze maken uit de vele nieuwe modellen was nog niet zo makkelijk.
Miele heeft namelijk in die jaren bepaald niet stil gezeten. Een flink aantal mooie innovaties zijn namelijk in de verschillende types in meer of mindere mate verwerkt en omdat een Miele gemiddeld 20 jaar mee gaat wil ik toch zo veel mogelijk profiteren van al die nieuwe technieken die het wassen nog zuiniger, schoner en sneller maken.

Ik had de keuze types met de volgende nieuwe innovatieve functies:

* TWIDOS wasmiddel doseersysteem
* Quick Powerwash 2.0
* Voorstrijken (strijken bijna niet meer nodig)
* Singlewash (zuinig en snel 1 kledingstuk wassen)
* Mogelijkheid voor 'Caps', capsules voor het gebruik van speciaal wasmiddel, boostet en wasverzachter.
* Stoomfunctie
* WiFi

De Keuze viel op dit model welke alle bovenstaande functies heeft behalve WiFi en de Stoomfunctie.

Deze machine is voorzien van vele speciale wasprogrammas zoals voor dons, outdoor kleding, eco, donkere kleding, wol, zijde, vlekken verwijderen en Express 20 voor de snelle opfris wasjes in 20 minuten klaar.

Het voert wat te ver om alle programma's en opties hier allemaal te behandelen maar ik ben de afgelopen weken flink aan het experimenteren geweest om uit te zoeken wat dit pracht apparaat allemaal wel niet kan.

Allereerst, je zou het bijna vergeten, kun je deze machine eenvoudig gebruiken zoals de meesten van ons altijd hebben gedaan. Gewoon op katoen en de temperatuur op 30,40,60 of 90 graden en klaar. En het 'ouderwetse' wasmiddelen bakje heeft Miele niet weggelaten zodat je ook gewoon met je eigen wasmiddel en wasverzachter zelf kunt doseren.

Maar het zelfdoserende twee fasen TWINDOS systeem is zoveel beter, zuiniger en, vind ik, schoner!
Je geef alleen aan of het witte of bonte was is en of de was licht, normaal of sterk vervuild is en de machine past zowel het wasprogramma als het wasmiddel en dosering hier perfect op aan!

Het vlekkenprogramma is ook een innovatie waar ik van heb staan te kijken.

Aangeven wat voor vlekken het zijn zoals, koffie, vet of zweet en de korte instructie op het scherm volgen en de was komt er superschoon weer uit.

Ik heb zelf al mijn 'schone' keukendoeken en theedoeken met dit programma opnieuw gewassen en de meeste vlekken die ik er eerst niet uit kreeg waren weg of sterk verminderd.

Ik kan nog wel bladzijden vol schrijven over deze machine maar uiteindelijk moet je het toch zelf ervaren.

Ik ben in ieder geval ontzettend blij met deze aankoop en ik beveel hem dan ook iedereen van harte aan.

Pluspunten

• Veel programma's en opties
  • TWINDOS doseersyseem
  • Quick Powerwash 2.0
  • Voorstrijken
  • A+++ - 40% (zeer energiezuinig dus)

Marcella 28-06-2018

Goede wasmachine

Is echt een super wasmachine was is echt goed schoon vlekken krijg je er super makkelijk uit maak geen herrie

Pluspunten

• Had een olie vlek ik wasje en het was er uit
  • Is erg stil geen herrie

B. Hoffmann 23-06-2018

Miele WMH122WPS, eerste indruk.

Na 20 jaar een Miele WMH122WPS , is mijn keuze geworden. Betrouwbaarheid zijn de verwachtingen. De automatische dosering-vloeistof, spreekt mij wel aan, welke voor de eerste wasbeurt ook worden meegeleverd. Helaas zijn het wegwerp vullingen, wel kan men voor gebruik van eigen wasmiddel een reservoir TwinDos1 & TwinDos2 nabestellen.
Momenteel als introductie worden bij levering de eerste wegwerp vullingen meegeleverd, en een bon voor gratis nabestelling in bijgevoegd bij leveren van het apparaat. Vind het jammer dat men de plastic TwinDos reservoir weer extra moet betalen. Verder is de machine stil en doet goed zijn werk... dat is het zover.

Erol 19-06-2018

Prachtig wasmachine

Hoi allemaal met een miele w 705 wasmachine hebben wíj 27jaar gedaan dus tijd voor nieuwe keuze was makkelijk het is geworden miele WMH 122 wps W1 twindos
Reden was deze machine heel stil 1600 motor 9 kg was capaciteit was en droog resultaaten duurlijk zuinigheid en automatisch doseering .

Pluspunten

• 1600 motor
  • 9kg capaciteit
  • Zuinigheid
  • Was en droog resultaat

Sebestyen_lavinia@yahoo.com 14-03-2018

Top resultaat

Geweldig product. Altijd goed resultaat en simpel te gebruiken. Grootste pluspunt is nog wel het geluid. Zeer tevreden.

Oosterpost 11-03-2018

Wasmachine

Super wasmachine. Heb hem nu al enkele jaren in gebruik. Was eerst wennen aan het digitale instellen. Maar hij wast schoon, zuinig in gebruik en goed droog voordat de was aan de waslijn opgehangen wordt. De extra ruinmte in de trommel is fantastisch. De verschillende programma’s ook super. Vooral het voorstrijken van overhemden is een fijn programma. Warm ophangen en daardoor veel profijt bij de strijk. De handige dosering die helemaal geregeld wordt door de machine zelf is een uitkomst. Nooit teveel wasmiddel. Ik zou hem iedereen aanraden.

Karel G. de Roo 28-02-2018

Zuinig en toch geweldig

Omdat een eerdere Miele-wasmachine na 18 jaar wat minder functioneerde, hebben we een nieuwe wasmachine gekocht. Natuurlijk weer een Miele. En - na een half jaar gebruik (vanwege een goed oordeel) - is mijn vrouw weer uiterst tevreden.

Van Duijn 17-01-2018

Lekker schoon!

Heel fijne wasmachine. Wasmiddel ruikt lekker fris maar ook neutraal. Bedieningspaneel duidelijk en makkelijk bedienbaar.

Pluspunten

• Schoon
  • Duidelijk
  • Veel verschillende programma's
  • Geen geknoei met wasmiddel

Minpunten

• Piept lang en luid als hij klaar is.

Liek 22-12-2017

Fijne machine volle 9kg belading kan niet bij elk programma

We hebben deze wasmachine nu 2 maanden. Hij wast goed schoon, zowel met het twindos systeem als met ons eigen wasmiddel. Het nadeel vind ik dat bij de meeste speciale programma's die ik gebruik niet de volle belading van 9kg gebruikt kan worden maar slechts 3kg of 4kg geadviseerd. Daardoor heb ik bij veel ladingen nog niets aan de grote trommelinhoud. Ook zit er geen beladingssensor in, dus ik moet maar gokken hoeveel was er in zit. Daarnaast duren de programma's langer dan bij mijn oude Miele (3u ipv 2u voor een wascyclus katoen op 60 graden). Had ik dit vooraf beter begrepen had ik misschien een andere Miele gekozen.

Pluspunten

• Was is goed schoon met Twindos systeem
  • Was is goed schoon met eigen wasmiddel
  • Hij is erg stil, je hoort hem bijna niet
  • 24u voorprogammering is erg handig

Minpunten

• Grote trommelinhoud kan niet bij elk wasprogramma
  • Geen beladingssensor
  • Lange duur wasprogramma (3u)
  • Akoestische sensor is nogal hard

Monique 08-12-2017

Hele complete machine

Super machine! Stil makkkelijk te bedienen. Goed kort programma van 1 uur. Witte was wel lang programma maar echt frisse was. Heerlijk dat je wasmiddel zelf doseert kan ook eigen wasmiddel
In.

Pluspunten

• Schone was
  • Geluid
  • Makkelijk bedienen
  • 24 uur uitstelbaar

Minpunten

• Prijs is wel een dure machine
  • Piepje bij einde programma

Ben Viëtor 14-11-2017

Het kost wat, maar dan heb je ook wat !!!

Wederom een Miele gekozen na 25 jaar trouwe dienst. ( de oude is nog steeds prima werkend naar de buurvrouw verhuisd)
Een stille, zuinige, zeer uitgebreide machine. Eerste wasresultaten zeer goed, dankzij het twindos-systeem? Dat werkt wel prettig.

Pluspunten

• twindos wassysteem
  • stil
  • zuinig
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• geen trommelverlichting
  • kost wel een paar centen...

Sabra 09-11-2017

Geweldig apparaat!

Echt een geweldig apparaat. Geen gedoe meer met wasmiddelen, gaat heerlijk automatisch. Ook komt het al goed droog uit de machine en het is niet kreukelig en daardoor zit het ook veel korter in de droger. Ben er zeer content mee!

Pluspunten

• het toerental
  • automatische dosering van wasmiddel
  • startuitstel
  • geeft aan als wasmiddel op is
  • en veel extra programma's en duidelijk!

Peter Tip 10-10-2017

Menu speeltje voor de man met professioneel was resultaat

Menu mogelijkheden en gebruik vriendelijk waardoor speeltje voor de man met professioneel was resultaat naast energie besparing en zuinig op het milieu.

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • Handleiding en menu
  • duurzaamheid
  • twin dos als ook eigen wasmiddel
  • energie besparing

Minpunten

• kennis verkoop personeel mediamarkt
  • levertijden

F Braamhaar 15-09-2017

Fijne, gebruiks vriendelijke wasmachine

handige bediening en duidelijk. Het werkt perfecte met de dosering vanTwinDos.
Ideaal bij allergie e.d., je gebruikt nooit teveel wasmiddel!
Gebruiksvriendelijk, handig tijdschakelaar en tijd hoelang de machine nog draait!!
Deze wasmachine had ik 10 jaar eerder willen hebben, TOP!!

Pluspunten

• Twindos, dossering wasmiddel
  • Bediening, gemakkelijk
  • VOOR STRIJKEN !!!!
  • Tijdschakelaar

Minpunten

• GEEN!!

Wilma 01-07-2017

Super fijne wasmachine

Echt een aanrader! De prijs is deze wasmachine zeker waard. Je kan zowel zelf doseren met eigen wasmiddel of door de wasmachine met het twindos of caps systeem. De was komt er heel zacht uit door de softcare trommel. Hij is ook nog eens heel erg stil. Je merkt nauwelijks dat hij aan staat. Ook een pluspunt is dat als je snachts bijv. een was draait hij uit zichzelf uit gaat na +/- 15 minuten. Zo staat die niet heel de nacht aan. Veel keus aan wasprogramma's. Daarbij is die ook nog heel erg zuinig. We hebben een 9 kg trommel gekozen en dat verschil merk je wel als je altijd 7 kg heb gehad. Wat een was kan er in. Vooral met een gezin erg fijn. Ik ben er heel tevreden over. Geen minpunten ontdekt. Top wasmachine!

Pluspunten

• Automatische dosering en automatisch uit
  • Zachte en schone was
  • Zuinig
  • Grote trommel
  • Stille wasmachine

Dragon 25-06-2017

Super wasmachine

Deze wasmachine is super stil en wast fantastisch.
T shirten die ondanks de witte was grauw geworden waren, kwamen er spierwit uit. Het automatisch doseren vh wasmiddel gaat prima. Er is een expres wasprogr waarin de was in 20 min of 30 klaar is. De verschillende programmas geven de aantal kg aan die met dat programma gewassen kan worden. Je kunt de sterkte graad van hoe vuil de was is instellen, waardoor het wasmiddel afgestemd word op de vuilgraad vh wasgoed. De was ruikt schoon en fris als deze uit de wasmachine komt. Er zit ook een speciaal voorstrijk programma in voor blousen. Deze haalt veel kreuken uit je blousen, je kunt de blousen na het wassen bij wijzen van spreken meteen op de kleerhanger drogen mits je deze meteen uit de wasmachine haalt. De was komt er bijna droog uit. Bediening is even wennen maar eenmaal gewend, is de was in een handomdraai gedaan. De wasmachine geeft ook aan wanneer het twindos wasmiddel bijna op is. Bij het kiezen vh wasprogramma kun je je eigen wasmiddel gebruiken, maar je kunt ook het wasmiddel kiezen van de twindos, dit moet je dmv een knop intoetsen dat je het twindos wasmiddel wilt toevoegen ipv eigen wasmiddel. Als je capdosering ( wasverzachter capsules die je in het wasverzachterbakje klikt) aanvinkt samen met de twindos wasmiddel, gaat alles automatisch en komt je was er frisgeurend uit de machine. In sommige type wasdrogers kun je dezelfde geurcapsules gebruiken als de geur van de wasverzachtercapsules. Dit zijn speciale capsules die in een speciale houder van de wasdroger geplaatst worden. Verder is het een fijne machine in gebruik. Je kunt ook 2 aparte containers bestellen waarvan je de ene vult met wasverzachter en de ander vult met alleen vloeibaar wasmiddel. Je kunt ook 1 container met je eigen wasmiddel gebruiken in combi met het soort bleek wasmiddel die normaal samen gemengd wordt met het wasmiddel van miele zelf ( twindos ) , deze haalt de vlekken uit de kleding. Je kunt variëren met wasmiddelen. Alleen als je wisselt van wasmiddel die via het twindos systeem lopen moet je even het speciale spoelprogramma gebruiken van de wasmachine. Deze spoelt het oude wasmiddel uit de leidingen zodat je het andere wasmiddel via de twindos containers kunt gebruiken. Waspoeders kunnen niet via het twindos doseer systeem gebruikt worden. Die kunnen via de zeepbak. Na 28 jaar hebben we van onze oude Miele afscheid genomen. Maar ik zou niet meer de oude terug willen. Deze is zuiniger en stil in gebruik en wast de was veel schoner. Miele is nog 1 vd weinige fabrikanten waarvan de trommel in een RVS kuip draait. Alle andere merken hebben een kunstsof kuip. Dit kun je zien als je bij de deur de grijze rubbere manchet ring weg trekt.

Pluspunten

• Snel programmas
  • Kiezen tussen eigen wasmiddel of twindos wasmiddel
  • Was komt bijna droog uit de machine
  • Zuinig in water en stroom verbruik
  • Je kunt containers bestellen voor eigen wasmiddel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Carlo van de lagemaat 22-06-2017

Zeer stille en snelle wasmachine

Voorheen een Beko wasmachine. Maar die moes ik vast weer afstellen door de trilling. Maar met deze wasmachine staat hij als een huis. En hij is stil. Katoen begint de tijd op 2.35. Maar doordat hij de inhoud meet. Past hij de tijd, water en ook de hoeveelheid wasmiddel aan. Nooit meer te veel wasmiddel. Ideaal

Pluspunten

• Stille en zuinige machine
  • Makkelijke te bedienen

Minpunten

• Geen led verlichting in trommel

Miek 15-06-2017

Top Wasmachine

Oude wasmachine van Miele heeft ruim 20 trouwe dienstjaren gedraaid met een groot gezin. Nu weer een Miele en ik was met heel veel plezier. Geweldige wasprogramma's. Top resultaat. Heerlijk wasmiddel.

Pluspunten

• mooi disign
  • bijna geluidloos
  • grote trommel
  • geen geknoei met wasmiddel
  • spoelt perfect

Minpunten

• geen verlichte trommel
  • wasmiddel van Miele is duur