Miele WMH122WPS PWASH2.0&TDOS XL - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 12 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

9,6

Dragon 25-06-2017

Super wasmachine

Deze wasmachine is super stil en wast fantastisch.
T shirten die ondanks de witte was grauw geworden waren, kwamen er spierwit uit. Het automatisch doseren vh wasmiddel gaat prima. Er is een expres wasprogr waarin de was in 20 min of 30 klaar is. De verschillende programmas geven de aantal kg aan die met dat programma gewassen kan worden. Je kunt de sterkte graad van hoe vuil de was is instellen, waardoor het wasmiddel afgestemd word op de vuilgraad vh wasgoed. De was ruikt schoon en fris als deze uit de wasmachine komt. Er zit ook een speciaal voorstrijk programma in voor blousen. Deze haalt veel kreuken uit je blousen, je kunt de blousen na het wassen bij wijzen van spreken meteen op de kleerhanger drogen mits je deze meteen uit de wasmachine haalt. De was komt er bijna droog uit. Bediening is even wennen maar eenmaal gewend, is de was in een handomdraai gedaan. De wasmachine geeft ook aan wanneer het twindos wasmiddel bijna op is. Bij het kiezen vh wasprogramma kun je je eigen wasmiddel gebruiken, maar je kunt ook het wasmiddel kiezen van de twindos, dit moet je dmv een knop intoetsen dat je het twindos wasmiddel wilt toevoegen ipv eigen wasmiddel. Als je capdosering ( wasverzachter capsules die je in het wasverzachterbakje klikt) aanvinkt samen met de twindos wasmiddel, gaat alles automatisch en komt je was er frisgeurend uit de machine. In sommige type wasdrogers kun je dezelfde geurcapsules gebruiken als de geur van de wasverzachtercapsules. Dit zijn speciale capsules die in een speciale houder van de wasdroger geplaatst worden. Verder is het een fijne machine in gebruik. Je kunt ook 2 aparte containers bestellen waarvan je de ene vult met wasverzachter en de ander vult met alleen vloeibaar wasmiddel. Je kunt ook 1 container met je eigen wasmiddel gebruiken in combi met het soort bleek wasmiddel die normaal samen gemengd wordt met het wasmiddel van miele zelf ( twindos ) , deze haalt de vlekken uit de kleding. Je kunt variëren met wasmiddelen. Alleen als je wisselt van wasmiddel die via het twindos systeem lopen moet je even het speciale spoelprogramma gebruiken van de wasmachine. Deze spoelt het oude wasmiddel uit de leidingen zodat je het andere wasmiddel via de twindos containers kunt gebruiken. Waspoeders kunnen niet via het twindos doseer systeem gebruikt worden. Die kunnen via de zeepbak. Na 28 jaar hebben we van onze oude Miele afscheid genomen. Maar ik zou niet meer de oude terug willen. Deze is zuiniger en stil in gebruik en wast de was veel schoner. Miele is nog 1 vd weinige fabrikanten waarvan de trommel in een RVS kuip draait. Alle andere merken hebben een kunstsof kuip. Dit kun je zien als je bij de deur de grijze rubbere manchet ring weg trekt.

Pluspunten

• Snel programmas
  • Kiezen tussen eigen wasmiddel of twindos wasmiddel
  • Was komt bijna droog uit de machine
  • Zuinig in water en stroom verbruik
  • Je kunt containers bestellen voor eigen wasmiddel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Philippe en Hilde uit Brugge 29-01-2018

Twin dos, veel zuiniger dan een Nederlander!

Dag, hier Philippe uit Brugge. Een half jaar geleden kochten wij dit toestel. Als ik als man hierover schrijf, dan betekent dit dat er technische zaken zijn die heel sterk opvallen. Vooreerst de zuinigheid. Er werd gezegd dat Ultra Phase 1 (blauw) goed is voor 37 tot 50 wasbeurten. Wij zijn reeds aan 58 beurten en nog is deze niet leeg. De wasresultaten zijn meer dan perfekt. Hardnekkige vlekken op wasgoed bij mijn dochter (Siemens) en mijn zus (Miele zonder Twin Dos) die na een tiental wasbeurten nog niet verdwenen, zijn in onze machine na 1 wasbeurt verdwenen, zonder toevoeging van enig ontvlekkingsmiddel. En de was geurt superfris, zonder scheikundige toegevoegde camouflagegeurtjes. Ongelooflijk tevreden!

Pluspunten

• Twin Dos werkt superzuinig
  • Perfekte wasresultaten
  • Perfekte droogresultaten
  • Weinig kreuken na droogzwieren
  • Heel stille werking

Van Duijn 17-01-2018

Lekker schoon!

Heel fijne wasmachine. Wasmiddel ruikt lekker fris maar ook neutraal. Bedieningspaneel duidelijk en makkelijk bedienbaar.

Pluspunten

• Schoon
  • Duidelijk
  • Veel verschillende programma's
  • Geen geknoei met wasmiddel

Minpunten

• Piept lang en luid als hij klaar is.

Liek 22-12-2017

Fijne machine volle 9kg belading kan niet bij elk programma

We hebben deze wasmachine nu 2 maanden. Hij wast goed schoon, zowel met het twindos systeem als met ons eigen wasmiddel. Het nadeel vind ik dat bij de meeste speciale programma's die ik gebruik niet de volle belading van 9kg gebruikt kan worden maar slechts 3kg of 4kg geadviseerd. Daardoor heb ik bij veel ladingen nog niets aan de grote trommelinhoud. Ook zit er geen beladingssensor in, dus ik moet maar gokken hoeveel was er in zit. Daarnaast duren de programma's langer dan bij mijn oude Miele (3u ipv 2u voor een wascyclus katoen op 60 graden). Had ik dit vooraf beter begrepen had ik misschien een andere Miele gekozen.

Pluspunten

• Was is goed schoon met Twindos systeem
  • Was is goed schoon met eigen wasmiddel
  • Hij is erg stil, je hoort hem bijna niet
  • 24u voorprogammering is erg handig

Minpunten

• Grote trommelinhoud kan niet bij elk wasprogramma
  • Geen beladingssensor
  • Lange duur wasprogramma (3u)
  • Akoestische sensor is nogal hard

Monique 08-12-2017

Hele complete machine

Super machine! Stil makkkelijk te bedienen. Goed kort programma van 1 uur. Witte was wel lang programma maar echt frisse was. Heerlijk dat je wasmiddel zelf doseert kan ook eigen wasmiddel
In.

Pluspunten

• Schone was
  • Makkelijk bedienen
  • 24 uur uitstelbaar

Minpunten

• Prijs is wel een dure machine
  • Piepje bij einde programma

Ben Viëtor 14-11-2017

Het kost wat, maar dan heb je ook wat !!!

Wederom een Miele gekozen na 25 jaar trouwe dienst. ( de oude is nog steeds prima werkend naar de buurvrouw verhuisd)
Een stille, zuinige, zeer uitgebreide machine. Eerste wasresultaten zeer goed, dankzij het twindos-systeem? Dat werkt wel prettig.

Pluspunten

• twindos wassysteem
  • stil
  • zuinig
  • bouwkwaliteit

Minpunten

• geen trommelverlichting
  • kost wel een paar centen...

Sabra 09-11-2017

Geweldig apparaat!

Echt een geweldig apparaat. Geen gedoe meer met wasmiddelen, gaat heerlijk automatisch. Ook komt het al goed droog uit de machine en het is niet kreukelig en daardoor zit het ook veel korter in de droger. Ben er zeer content mee!

Pluspunten

• het toerental
  • automatische dosering van wasmiddel
  • startuitstel
  • geeft aan als wasmiddel op is
  • en veel extra programma's en duidelijk!

Peter Tip 10-10-2017

Menu speeltje voor de man met professioneel was resultaat

Menu mogelijkheden en gebruik vriendelijk waardoor speeltje voor de man met professioneel was resultaat naast energie besparing en zuinig op het milieu.

Pluspunten

• betrouwbaarheid
  • Handleiding en menu
  • duurzaamheid
  • twin dos als ook eigen wasmiddel
  • energie besparing

Minpunten

• kennis verkoop personeel mediamarkt
  • levertijden

F Braamhaar 15-09-2017

Fijne, gebruiks vriendelijke wasmachine

handige bediening en duidelijk. Het werkt perfecte met de dosering vanTwinDos.
Ideaal bij allergie e.d., je gebruikt nooit teveel wasmiddel!
Gebruiksvriendelijk, handig tijdschakelaar en tijd hoelang de machine nog draait!!
Deze wasmachine had ik 10 jaar eerder willen hebben, TOP!!

Pluspunten

• Twindos, dossering wasmiddel
  • Bediening, gemakkelijk
  • VOOR STRIJKEN !!!!
  • Tijdschakelaar

Minpunten

• GEEN!!

Wilma 01-07-2017

Super fijne wasmachine

Echt een aanrader! De prijs is deze wasmachine zeker waard. Je kan zowel zelf doseren met eigen wasmiddel of door de wasmachine met het twindos of caps systeem. De was komt er heel zacht uit door de softcare trommel. Hij is ook nog eens heel erg stil. Je merkt nauwelijks dat hij aan staat. Ook een pluspunt is dat als je snachts bijv. een was draait hij uit zichzelf uit gaat na +/- 15 minuten. Zo staat die niet heel de nacht aan. Veel keus aan wasprogramma's. Daarbij is die ook nog heel erg zuinig. We hebben een 9 kg trommel gekozen en dat verschil merk je wel als je altijd 7 kg heb gehad. Wat een was kan er in. Vooral met een gezin erg fijn. Ik ben er heel tevreden over. Geen minpunten ontdekt. Top wasmachine!

Pluspunten

• Automatische dosering en automatisch uit
  • Zachte en schone was
  • Zuinig
  • Grote trommel
  • Stille wasmachine

Carlo van de lagemaat 22-06-2017

Zeer stille en snelle wasmachine

Voorheen een Beko wasmachine. Maar die moes ik vast weer afstellen door de trilling. Maar met deze wasmachine staat hij als een huis. En hij is stil. Katoen begint de tijd op 2.35. Maar doordat hij de inhoud meet. Past hij de tijd, water en ook de hoeveelheid wasmiddel aan. Nooit meer te veel wasmiddel. Ideaal

Pluspunten

• Stille en zuinige machine
  • Makkelijke te bedienen

Minpunten

• Geen led verlichting in trommel

Miek 15-06-2017

Top Wasmachine

Oude wasmachine van Miele heeft ruim 20 trouwe dienstjaren gedraaid met een groot gezin. Nu weer een Miele en ik was met heel veel plezier. Geweldige wasprogramma's. Top resultaat. Heerlijk wasmiddel.

Pluspunten

• mooi disign
  • bijna geluidloos
  • grote trommel
  • geen geknoei met wasmiddel
  • spoelt perfect

Minpunten

• geen verlichte trommel
  • wasmiddel van Miele is duur