LG FH 4 U 2 SMD 9

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG FH 4 U 2 SMD 9 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

André van Vugt 28-08-2017

Zeer tevreden na 2 weken

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Na 2 weken (10 wisselende wasbeurten) al zeer tevreden . Makkelijke instructie en functionering. Bijzonder stil tijdens wassen en centrifugeren. 9 kg. ideaal. Praktische wasprogramma's. Verschillende draaibewegingen (6) geeft goed resultaat. Voldoende droogresultaten.

Pluspunten

• Direct drive
  • 6 draaibewegingen
  • Stabiel en stil

Tevreden klant 13-08-2017

Gemakkelijk en modern

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Wasmachine stuk en snel een nieuwe nodig. Gekeken naar tests van Consumentenbond e.d. en hoewel LG hier nog niet zo bekend is op dit vlak, had ik het gevoel dat zij waar voor hun geld leveren, gezien al die geweldige techniek die ze in dit ene apparaat hebben "gepropt.". Nog weinig ervaring hiermee, maar eerste indruk is erg positief. Gemakkelijk te bedienen. Duidelijke bedieningsknoppen e.d. en toch modern. Stil, Was komt er droog uit. Wat een heerlijk grote trommel (9kg). Vorige wasmachine was 16 jaar oud en was geschikt voor 5kg, dus een groot verschil!

Veel en geweldige techniek voor weinig geld :-)

Pluspunten

• 9kg trommel - wow!
  • stil
  • was komt er droog uit
  • gemakkelijk
  • modern

Minpunten

• nog niet kunnen beoordelen

Remairco 24-01-2017

Perfecte wasmachine voor een prima prijs !

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Deze wasmachine is voorzien van een zeer intelligent wasprogramma. De zeer grote trommel weegt de was en past en programma hier op aan.
Was zeer schoon en is super stil. Zeer nette afgewerkte machine.

Pluspunten

• Mooi afgewerkt
  • Zeer stil
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Emma1916 18-01-2017

grote trommel!

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Mijn vorige wasmachine is een miele al zeker 15 jr oud. Niet energiezuinig en maakte veel herrie. ik wilde een wasmachine proberen die vooral energiezuinig was gezien de gezinssamenstelling inmiddels is veranderd. Al die baby wasjes je blijft wassen dan is een zuinige machine wel een pre. Wat opvalt aan deze machine van LG is de grote trommel, je kan er lekker veel in kwijt waardoor je niet meerdere wassen hoeft te draaien. Ook valt op dat deze machine zichzelf uitschakelt als het programma klaar is, energiezuinig! top! en wat een opties op deze machine het is wel even zoeken in het begin en ook het "wegen" van de was was voor mij nieuw, maar blijkt handig de machine past de tijd van het wasprogramma aan. Opties genoeg zelfs een speciaal babycareprogramma wat een luxe voor deze schappelijke prijs.

Pluspunten

• grote trommel
  • veel opties

Minpunten

• geluid, weliswaar stiller maar nog steeds gehorig
  • tijd niet zichtbaar, pas als gaat draaien

Beatriz Avila Lama 06-01-2017

Stille wasmachine met verschillende wasprogramma's

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Mijn vorige wasmachine was een Samsung. Deze maakt enorm veel herrie. Ik was op zoek naar een stille wasmachine omdat mijn wasmachine in de ruimte direct langs mijn schoonheidssalon in de garage staat. Ik heb de LG wasmachine nu sinds een paar weken thuis en ik ben er ontzettend tevreden over. De wasmachine is heel erg stil en heeft een grote trommel en verschillende wasprogramma's ( die je waarschijnlijk niet allemaal gaat gebruiken, maar er is in ieder geval keuze genoeg ) . Het is een gebruiksvriendelijk apparaat, zelfs mijn man weet hoe hij een wasje aan moet zetten. De wasmachine weegt de was en daarop wordt de programmaduur aangepast. Ik ben zeer tevreden over het wasresultaat.

Pluspunten

• Stille wasmachine
  • Verschillende wasprogramma's
  • Grote trommel

Minpunten

• soms zie je niet hoe lang een wasprogramma duurt

Lynnie 03-01-2017

Mooie machine!

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Ik heb de LG nu 2 weken in gebruik. Hiervoor had ik een Miele van inmiddels bijna 20 jaar oud. De LG is een supermodern apparaat met plenty mogelijkheden. De was is mooi schoon en ruikt heerlijk fris.

Zoals gezegd heeft de LG veel verschillende programma's. Ik heb er nu een aantal geprobeerd, maar vraag me af of ik sommige programma's ooit ga gebruiken.

Toen de machine net geplaatst was duizelde het display met mogelijkheden wel wat. Nu ik weet hoe het werkt kan een kind de was doen!

De display en knop zijn duidelijk. Grappig ook het muziekje als de machine aangezet wordt en klaar is!

Nadeel vind ik wel dat de deur alleen linksom kan draaien. Omdat mijn droger aan de linkerkant staat is dit niet zo handig.

Bij het centrifugeren maakt de machine behoorlijk wat lawaai. Ik kan hem dan op de beneden verdieping horen terwijl de machine op zolder staat.

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar
  • Grote vulopening en trommel
  • Mooi uiterlijk
  • Super schone was
  • Zuinig met water en stroom

Minpunten

• Deur kan maar 1 kant op draaien
  • Maakt veel lawaai bij centrifugeren

Weggie1982 02-01-2017

Super was resultaat

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Ik heb de LG FH4U2SMD9 nu 3 weken in gebruik. Ik ben erg tevreden over het was resultaat. De vormgeving vind ik (als man) belangrijk. De LG is dan ook mooi vormgegeven.

De laadopening is lekker groot, zodat je in 1 keer al je was er in kunt duwen. De draairichting van de deur is helaas niet in te stellen. Dit vind ik persoonlijk wel jammer, omdat onze droger links erlang staat opgesteld (deze kan ik niet verzetten i.v.m. het droogkanaal).

De programma’s zijn super. Voor elke vlek wat wils. Deze machine kan aan alle wensen voldoen. Het geluid valt me mee, maar ook weer tegen. Als ik gebruik maak van de volledige capaciteit van 9 kg, is de machine heerlijk stil. Je moet luisteren of deze wel aanstaat (serieus!). Alleen is het bij een kleine was merkbaar luider. Dit valt me wat tegen. Dan moet ik dus de machine vast te zetten onder het aanrechtblad van onze bijkeuken, of dempers onder de poten te zetten.

Ten opzicht van mijn vorige wasmachine een hele verbetering. Dit is een veel slimmere wasmachine. Het verbruik wordt per wasbeurt aangepast. Dit is zeer positief. Display en geluiden zijn zeer overzichtelijk en duidelijk.

Ik ben zéér tevreden!

Pluspunten

• Grote laadopening trommel
  • geruisloos bij veel was

Minpunten

• gehorig bij weinig was
  • Draairichting deur niet te veranderen

Melissa 01-01-2017

Ruime en stille wasmachine die goed wast.

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

in vergelijking met de wasmachine die we hiervoor hadden heeft deze wasmachine een capaciteit van 9 kilo. Voor ons grote gezin kunnen we dat goed gebruiken. Ook de opening is veel groter, waardoor de was makkelijk in de machine gestopt kan worden.

Er zitten een heleboel mogelijkheden op de wasmachine, waar ik wel even het boekje voor nodig had. Ik twijfel of ik een aantal programma's nog ga gebruiken.

We hadden in eerste instantie wat problemen met de stabiliteit van de machine, wat vooral met het centrifugeren een herrie gaf. Ook had dat een foutmelding tot gevolg, maar door het herschikken van de was ook weer snel opgelost. Er is een duidelijke foutmelding instructie aanwezig in het boekje.

De rest van het wassen en spoelen gaat met heel weinig geluid. Zo kunnen we ook in de avond en nacht wassen. Het speciale nachtprogramma moeten we nog uitproberen.

We zijn dus erg blij met deze machine. Bij de vorige machine hadden we alleen een draaiknop en nu een hele display met meer technische mogelijkheden, bijvoorbeeld ook uitstel zodat de wasmachine later aangaat. Ik miste deze mogelijkheden in eerste instantie niet bij de vorige machine, maar nu is het toch wel fijn dat het erop zit.

Pluspunten

• Grote machine met grote opening
  • Stille machine
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Maakt herrie als hij niet goed staat
  • Sommige programma's duren lang

kloeres 01-01-2017

Aangename verrassing

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

In onze orientatie naar een nieuwe wasmachine kwamen wij deze interessante actie tegen, waarbij de wasmachine kon worden getest. Omdat LG voor ons een niet voor de hand liggend wasmachine merk was, een uitgelezen kans om ervaring op te doen. Nu, we zijn overtuigd. Het apparaat draait nu bijna 2 weken en worden bergen was verzet. Geruisloos is ie zeker, nadat hij eerst wel even goed moest worden gesteld uiteraard. Fijne grote opening en 9 kilo is voor ons een prima capaciteit. Volgens de specificaties is ie ook enorm energie zuinig, wie wil dat nu niet. Dus al met al wat ons betreft een blijver, hoewel we natuurlijk nog niet kunnen oordelen over de duurzaamheid van dit apparaat. De ruime keuze aan opties hebben we nog niet allemaal uitgeprobeerd, maar dit gaan we zeker de komende weken nog doen en zullen we een update over geven.

Pluspunten

• capaciteit
  • geruisloos
  • zuinig

Dolfijntje14 01-01-2017

Super machine

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Ik had voorheen een oudje een Brandt. Die zijn niet eens meer te koop geloof ik.
Zodra de machine afgeleverd was toch maar even de gebruiksaanwijzing gelezen omdat het zo'n andere machine is als die ik gewend ben.
Mijn verwachtingen waren niet zo hoog, gewend als ik ben aan 2e handsjes.
Wat een mooie machine! En een heerlijke grote trommel!
Ik zamel 2e hands kleding in voor de minder bedeelden en het meeste ervan moet gewassen worden.
Waar ik eerst bijna 2 dagen bezig was, was nu in 3x een machine draaien klaar.
Er zitten veel verschillende programma's op waardoor het uitsorteren nu nauwkeuriger kan.
Een heerlijke stille machine en was komt er aardig droog uit dus nog maar kort ophangen of in de droger.
De deur is donker van kleur en trekt nogal wat stof aan en omdat hij bij mij in de keuken staat vind ik dat minder prettig.
Ook duren sommige programma's erg lang.
Desalniettemin wegen de voordelen ruimschoots op tegen de nadelen.
Ben er super blij mee

Pluspunten

• grote trommel
  • veel programma's
  • stil

Minpunten

• sommige programma's duren erg lang
  • donkere deur die stof aantrekt

Saskia1971 01-01-2017

Makkelijk in t gebruik met duidelijk menu

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Ik ben super tevreden over de wasmachine! Mijn oude Candy machine maakte enorm veel lawaai en bij centrifugeren moest ik soms rennen om 'm uit te zetten. Deze machine hoor ik niet! De eerste keren dat hij aanstond ben ik zelfs een paar keer gaan kijken omdat ik dacht dat ie niet aan stond. Het programma is makkelijk in gebruik en spreekt al snel voor zich. Opties in korte en langere programma's en van 800 tot 1400 centrifugeren! En niet te vergeten een 9kilo trommel dus mijn wasmand is snel.leeg!!!

Pluspunten

• Maakt nauwelijks geluid
  • Grote trommel.9 kilo

Miranda 30-12-2016

Stille machine

Geschreven voor: LG FH 4 U 2 SMD 9

Erg blij met de grote trommel, 9kg en energiezuinig. Wonende op een gelijkvloerse woning is een stille machine echt een must! En stil is die, er zit zelfs een nachtprogramma op waardoor die nog stiller is.
Ook ben ik erg blij mee met de trommelreinigings programma. We hebben een hond en dan is dat wel fijn!
Ook de kinderslot is erg fijn met een peuter in huis, deze kan hem niet zomaar van programma wisselen haha.
De led verlichting maakt de machine weer chique.
De programma groot katoen duurt 3 uur, dit is wel erg lang.
De wasgoed komt er goed droog uit, een droogtrommel is zowat overbodig!

De besturing met de gsm kan helaas alleen met Samsung. Het is in het begin een beetje vogelen met de tip toetsen, maar het spreekt allemaal voor zich

Pluspunten

• Kinderslot
  • Erg weinig geluid
  • Grote trommel

Minpunten

• Sommige programma's erg lang