Miele WKH272WPS PWASH2.0&TDOS XL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 16 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WKH272WPS PWASH2.0&TDOS XL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sterngold 04-02-2019

Best washing machine

Absolutely stunning washing machine. Very quiet, no need to worry about washing powder and correct dosage, perfect for all type of materials. As much as it seams this is an expensive machine, you start saving and getting return on investment from day one. You get back high quality, save time and your clothing stays as new.

Pluspunten

• Washing as it should be done
  • Twin dos

Minpunten

• Washing end sound beep doesn’t stop automatically

Reemster 24-10-2018

Grote vulopening, makkelijk te bedienen PWASH2.0&TDOS XL

Het is een behoorlijke aanschafprijs. Gelukkig is die geplaatst door de winkel en hoefde ik zelf niet te tillen. De wasmachine is topzwaar. Wel stabiel en qua geluid zeer acceptabel. Handig systeem om met Twindos te wassen. Echter vraagt die snel om een cassette om hem dan weer schoon te maken. Vervelend menu om die melding dan weg te drukken. De wasmachine is makkelijk te vullen en met het licht zie je ook in de avond wat je aan het doen bent. Veel verschillende programma's en het stomen is wel een uitkomst. Met de twee pompen wordt het wasmiddel super handig ook vanaf boven aangevoerd dus niet alleen in de trommel zelf. Hierdoor wordt het wasmiddel dat onderop zit juist weer in de trommel gebracht. Dus minder wasmiddel nodig en slimmer gebruik van je wasmiddel. Dus minder nodig.

Pluspunten

• twee pompen
  • grote vulopening
  • Twindos
  • veel programma's
  • stomen

Minpunten

• Prijs
  • gewicht
  • twindos snel schoonmaken

Fred 29-09-2018

gebruiksvriendelijke, stille waskrachtpatser

Na 24 jaar trouwe dienst van mijn oude Miele weer op zoek naar een nieuwe wasmachine.
Met deze wasmachine een gemaksmachine aangeschaft. Met Twin-dos geen omkijken naar wasmiddel. De verschillende programma's zijn gemakkelijk in te stellen. De programma's voor verschillende vul- of vuilgraad leveren een uitstekend wasresultaat. Wil je geen Miele wasmiddel dan moet je apart reservoirs aanschaffen.
Wel wat duurder, maar zeker waard. Ik kijk (bijna) uit naar de komende 25 jaar wassen.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Twin-dos
  • Ook korte programma's
  • Zuinig met energie en water
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Apart containers voor Twin-dos

Robert 30-05-2018

Veelzijdige, krachtige, zuinige en stille wasautomaat

Enige tijd geleden heb ik deze wasautomaat aangeschaft en ben er meer dan tevreden over. De automaat heeft een grote capaciteit van 9 kg en is zeer makkelijk te bedienen, gebruiksvriendelijk en stil. Doordat tijdens het wasproces rekening wordt gehouden met o.a. de vuilgraad van het wasgoed en de totale belading is deze wasautomaat zuinig met energie en water!

Bediening
Deze wasautomaat heeft een zeer duidelijk bedieningspaneel waarbij d.m.v. een draaknop gemakkelijk het juiste programma kan worden gekozen. Extra opties als Kort, Gladstomen, Extra water/spoelgang, ECO, Intensief etc. zijn gemakkelijk in te stellen waardoor het gekozen wasprogramma naar behoefte kan worden aangepast. Het display geeft het programmaverloop en de (resterende) programmaduur weer en biedt tevens d.m.v. sensortoetsen toegang tot o.a. het instellingenmenu van de wasautomaat. Ook kan d.m.v. de sensortoetsen eenvoudig het automatische doseersysteem (TwinDos) worden geactiveerd en de weergave van het energie en waterverbruik van het gekozen wasprogramma worden weergegeven.

TwinDos
De automaat heeft naast een lade voor wasmiddel tevens een automatisch wasmiddeldoseereenheid (TwinDos). Dit systeem werkt met 2 reservoirs met elk een apart type wasmiddel van Miele. Afhankelijk van het gekozen wasprogramma, de hoeveelheid wasgoed en gekozen opties (wit, bont en vuilgraad) doseert de machine automatisch het juiste type en de juiste hoeveelheid wasmiddel. Ik was in eerste instantie zeer sceptisch over de werking en nut van dit TwinDos-systeem maar vind dit inmiddels een optie die ik niet meer zou willen missen. Je gebruikt nooit te veel of te weinig wasmiddel. Het systeem kan overigens ook met elk ander vloeibaar wasmiddel en/of wasverzachter gebruikt worden m.b.v. apart bij Miele te bestellen reservoirs.

PowerWash
Dit is een methode waarbij het verwarmde waswater van onder uit de trommel bovenop het wasgoed wordt gesproeid. Het wasgoed wordt door deze methode aan het begin van het programma sneller bevochtigd en het wasmiddel wordt sneller door het wasgoed opgenomen. Door deze manier van wassen is er minder (warm) water nodig en dat scheelt weer energie.

Programma’s
De wasautomaat bevat een verscheidenheid aan wasprogramma’s die elk hun eigen manier van wassen (wasritme, waterstand, aantal spoelbeurten etc.) hebben. Bij de keuze van een programma geeft de machine op het display het maximaal aantal kilogram aan droog wasgoed aan voor een zo optimaal mogelijk wasresultaat. De duur van het wasprogramma is o.a. afhankelijk van de gekozen extra opties, de belading, vuilgraad van het wasgoed etc.

Gladstomen
De optie Gladstomen is een ideale aanvulling op bepaalde wasprogramma’s (bijvoorbeeld het programma Overhemden). Na afloop van het programma wordt er stoom in de trommel gespoten. Door de combinatie van de ronddraaiende trommel en de ingespoten stoom worden de gevormde kreukels van het wassen en centrifugeren al grotendeels ‘gladgestreken’ en dat scheelt weer aardig wat tijd die daarna achter de strijkplank moet worden doorgebracht (tip: na afloop van het (stoom)programma het wasgoed direct uit de trommel halen en uithangen, anders kreukt de was alsnog).

Kortom: deze Miele wasautomaat is zijn investering meer dan waard!

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil
  • TwinDos doseersysteem
  • Gladstoomfunctie
  • Gebruiksgemak

Greenman 28-03-2018

Hele mooie machine

Zoals te verwachten is van Miele een hele mooie en geluidsarme machine. Ruime keuze uit
programma's en ook de service (bestellen wasmiddel) is top.

Minpunten

• prijs

Polat zeki 08-02-2018

Zeer goed programmering

Deze Miele WKH272WPS PWASH2.0&TDOS XL
Is de beste wasmachine die ik ooit hebt gebruikt is een wonder die ik kan adviseren aan iedereen

Pluspunten

• Zuinig wasmidel
  • Geuisloos
  • Perfecte programering

A.J. Kuipers 09-01-2018

Prima wasmachine met enorm veel mogelijkheden.

Onze oude Miele wasmachine heeft het na 18 jaar trouwe dienst, en zonder reparaties, begeven. Door de lange levensduur van onze oude machine hebben we, ondanks de iets hogere aanschafprijs, opnieuw voor een Miele wasmachine gekozen. Na uitgebreide vergelijking van de diverse mogelijkheden, energiebesparing etc., hebben wij voor dit model gekozen. De wasmachine, is ondanks de vele keuzes voor diverse programma's en dosering relatief eenvoudig te bedienen. Ook is hij een stuk stiller t.o.v. onze oude Miele wasmachine. Daarnaast hebben we i.v.m. een actie ook nog een half jaar gratis Miele wasmiddel (geschikt voor dosering met het Twin Dos systeem) ontvangen. Kortom onze ervaringen zijn tot dusver prima!

Pluspunten

• vrij stil
  • keuze dosering (eigen dosering, Twin Dos en caps)
  • veel mogelijkheden
  • korte wasprogramma's

Minpunten

• aanschafprijs

Plante 19-12-2017

Met deze machine krijg je zin om de was te doen

Wat een prachtige machine. Wassen wordt gewoon een plezier. Geen geklieder meer met wasmiddel, maar de machine denkt zelf met je mee. Doseren gaat automatisch. En met het speciale overhemden programma is strijken niet meer nodig. Ik word hier gewoon heel erg blij van. En dan het feit dat ik de komende 10 tot 20 jaar geen nieuwe machine meer nodig heb. Miele laat je werkelijk niet in de steek. De aanschafprijs lijkt hoog. Maar daar krijg je een betrouwbare machine voor terug, die je jarenlang wasplezier geeft. Ik wil nooit meer anders dan Miele.

Pluspunten

• doseringssysteem
  • zuinig wasprogramma
  • overhemden programma

J 29-10-2017

Zeer gebruiksvriendelijk

Miele maakt naam waar. Afwerking/details zijn van hoge kwaliteit. Geluidsapparatuur, vele programma's. Stoomfunctie is ideaal

Pluspunten

• Vele wasprogramma's
  • Twindos

Madeleine 17-09-2017

Praktische wasmachine

Perfecte wasmachine, zit een programma op die je was schoon wast binnen een uur!
Handig als je je bedenkt dat je een kledingstuk nog snel nodig hebt.
Tevens hoef je geen wasmiddel meer toe te voegen omdat de machine zelf de juiste hoeveelheid in de juiste fase van het wassen toevoegd. Zeer energiezuinige en stille machine iets wat ook belangrijk is.
Kan nu makkelijk mn machine aanzetten terwijl de kinderen slapen.

Pluspunten

• Twindos en wash 2.0 wasprogramma van 59 min
  • Zeer stil
  • Energiezuinig

Minpunten

• Haast niet te verschuiven oftewel loodzwaar

ELLEN 14-09-2017

grote trommel, stil, goede wasresultaat

Het is hele goede wasmachine, kwam goed uit de bus. Daarom gekocht. Heel veel wasmogelijkheden.
Kan met twindos gewassen worden (automatisch) en je kunt je eigen wasmiddel gebruiken.
Ik ben zeer blij ermee. Ik ben benieuwd hoelang deze machine mee gaat.

Pluspunten

• stil
  • veel was mogelijkheden
  • was wordt goed schoon en zacht
  • grote trommel
  • keuze in twindos automatisch wassen

Minpunten

• Moeilijke beschrijving
  • zware wasmachine (gewicht)

Ina Biersteker 31-08-2017

Schoner dan ooit!

Het TwinDos systeem van Miele geeft een schoon en fris resultaat. Het automatisch doseringssysteem werkt en is super eenvoudig in het gebruik. Vuile witte was komt er, anders als met een traditioneel wasmiddel, door en door wit, schoner dan schoon uit. De bonte was is veilig voor de kleurrijke kleding. Het apparaat is wat duurder in de aanschaf, maar het resultaat mag er dan ook zijn.

Pluspunten

• Eenvoudig
  • Schoon en fris wasresultaat
  • Veilig voor de kleurrijke was

Minpunten

• De prijs

Malieske 16-08-2017

Het is een Miele, er is geen betere!!

In de 37 jaar dat ik getrouwd ben is dit de derde Miele! Deze is natuurlijk wel super luxe! Met de vorige (die we uiteindelijk bijna 22 jaar hebben gehad) hadden we in de eerste 5 jaar heel veel problemen. De printplaat was kapot en daarna nog een aantal dingen. We konden toen 10 jaar garantie bijkopen, wat we gelukkig hebben gedaan, anders hadden we wel heel veel onkosten gehad. Maar toch weer een Miele gekocht. Toen we deze kochten was de 10 jaar garantie net uit het pakket! Ik hoop dat heel veel jaren plezier hebben van deze wasmachine. Hij hoeft niet dagelijks meer te draaien, want de kinderen zijn uit huis, dus met die 8 kilo trommel wordt hij maar 3 keer in de week gebruikt. Heel handig dat we gaan wasmiddel er meer in hoeven te doen! Daar hebben we de TwinDos containers voor, die er automatisch voor zorgen en precies de juiste hoeveelheid wasmiddel door het wasgoed doet.

Pluspunten

• 8 kilo trommel
  • automatisch wasmiddel
  • erg stil

Minpunten

• geen

Sija 03-08-2017

Het allerbeste merk wat er bestaat

Ik heb na 15 jaar een nieuwe wasmachine gekocht, en natuurlijk weer een MIele. Was de oude dan stuk, nee, ik had gelezen dat dit model zuiniger was met energie vandaar

Pluspunten

• doet het altijd
  • roest niet

Loes 24-06-2017

bijzonder gemakkelijk te bedienen

We hebben voor deze machine gekozen omdat het wasmiddel er ook bij zit, voor deze wasmachine en wij hebben er goede ervaring mee gekregen . En is zeer zuinig in gebruik zo wel stroom als water ,maar ook voor de wasmiddel is die zuinig in gebruik en de was komt er super mooi en schoon uit aan rade voor iedereen

Lucy 08-05-2017

Stille wasmachine

Mijn vorige miele wasmachine heeft 26 jaar lang minimaal 5 wassen per week weggewerkt zonder enig probleem. Daarom nu toch maar weer een Miele gekozen ondanks dat de concurrerende merken toch echt goedkoper zijn. Ik heb intussen 4 wassen gedraaid met deze nieuwe machine en heb nog lang niet alle functies gebruikt maar ik ben tot nu toe heel bij met deze wasmachine. Duurzaamheid heb ik eerst maar voldoende gegeven, ik hoop natuurlijk dat dit uiteindelijk uitstekend zal zijn. De 4 wassen die ik heb gedaan waren prima, schoon en lekker fris. Ik heb alleen geen uitstekend als score gegeven omdat ik dan eerst meer verschillende soorten was zou willen beoordelen.

Pluspunten

• Erg stil
  • Grote trommel met verlichting
  • Twin dos is erg handig, geen geknoei meer me
  • Twin dos wast schoon en ruikt fris
  • Wast zuinig

Minpunten

• Prijs
  • Programma's duren soms wel erg lang