LG FH4U2VCN2 - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 22 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Quinty 25-01-2017 Product paar weken in bezit

Wat een FANTASTISCHE wasautomaat

Sinds een paar weken hebben wij deze LG wasautomaat in gebruik.
Ik heb er maar 1 omschrijving voor, wat een FANTASTISCHE wasautomaat.
Ten eerste de inhoud, zelfs ons 2 persoonsdekbed hebben we erin kunnen wassen!
Verder zijn wij heel blij met de turbowash functie, wij wassen eigenlijk altijd in het weekend. Met de turbowash functie is de was al in 59 minuten klaar en nog belangrijker geen verschil te vinden op een normaal programma of turbowash, het komt er net zo schoon en fris uit.
Onze wasautomaat staat op zolder en is aanzienlijk stiller dan ons vorige wasmachine.

Wat verder een enorm verschil is, dat onze was nu veel frisser ruikt.

Op dit moment hebben we totaal geen minpunten en zijn wij diep onder de indruk van deze wasmachine en de wasresultaten.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Snel door turbowash
  • Was ruikt heerlijk fris

Ron 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Super wasautomaat

Oude wasautomaat ging kapot en me door de verkoper van Media Markt laten informeren.
De LG FH4U2VCN2 was volgens hem de perfecte wasautomaat van dit moment.
Argumenten, Stil, Snel en Schoon.
De verkoper heeft niets teveel gezegd :)
- Deze machine is veel stiller dan mijn oude wasautomaat, het waternemen geeft meer geluid dan het wassen, echt bizar stil.
- Snel, mijn vorige wasautomaat had een snel programma, maar dan kwam de was er niet zo schoon uit, nu in 59 minuten een echt schone was!
- Schoon, echt strallend schoon (het wit, lijkt wel witter te worden) en wat me op valt hoe fris het ruikt!
We hebben de wasautomaat nu dik 3 weken in ons bezit en zijn echt super tevreden!

• Schone, frisse was
  • Snel, in 59 minuten een schone was

Minpunten

• GEEN

Jos Huizer 08-02-2017 Product paar weken in bezit

Krachtige wasmachine met een stille motor

Nu enkele weken heb ik dit nieuwe apparaat in huis. LG heeft zijn best gedaan om de vormgeving, gebruiksgemak en kracht op een sublieme manier te bundelen tot een model wasmachine waar ik en mijn gezin erg veel plezier aan beleven.

Een aantal functies, zoals de turbo wash met schoon resultaat en timer om de wasmachine in de daluren te laten draaien, zijn met name de reden geweest om hem aan te schaffen. Deze beloftes maakt LG waar!

De programma's zijn eenvoudig te gebruiken en naar eigen smaak nog te finetunen. Hiervoor hoeft niet eerst een studie gevolgd te worden, je bent snel thuis in het bedieningspaneel.

Wat ik zelf een mooie feature vind, is het wegen van de was, voordat de duur van het programma bepaald wordt. Dat maakt van een standaard instelling, een wasprogramma op maat. Subliem!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • bedieningspaneel
  • prijs
  • energie zuinig
  • geluidsniveau erg laag

Minpunten

• bij eerste ingebruikname meteen een storing

Marloes 13-02-2017 Product paar maanden in bezit

heerlijke machine

Wat een heerlijke machine, buiten het design wat er wel echt uitspringt in onze open keuken is hij ook nog eens heel erg stil.
Onze zoon zit op waterpolo en het feit dat ik een apart programma kan downloaden voor zwemkleding was voor ons de doorslag!
Omdat hij in de open keuken staat is het ook fijn dat hij een extra waterbeveiliging heeft.

Pluspunten

• Wasprogramma toevoegen
  • stil
  • waterbeveiliging

Irisvdw 07-02-2017 Product paar weken in bezit

Super fijne wasmachine

Ik heb deze wasmachine nu een paar weken in huis en ben hier erg blij mee. Tot nu toe nog geen minpunten ontdekt aan deze machine.

Er past ontzettend veel was in de machine! Gordijnen, dekens, beddengoed, sportkleding. Alles komt weer heerlijk schoon en fris uit de machine.
Daarnaast vind ik het super dat de machine weegt hoeveel was er in de machine is, waarop het programma aangepast wordt. Zo hoef ik de machine niet helemaal vol te stoppen met wasgoed. Deze wasmachine is dus geschikt voor elk soort huishouden.

Er zijn ontzettend veel verschillende programma's voorgeprogrammeerd in de machine, en deze kunnen ook weer aangepast worden. Daarnaast is het een leuke functie dat er met je smartphone een extra programma kan downloaden en op de wasmachine kan laden via NFC. Hier heb ik echter nog geen gebruik van gemaakt, want de standaardprogramma's zijn voor mij al goed genoeg.

Ik ben ontzettend blij met de machine en hoop hier nog heel lang van te kunnen genieten, zeker een aanrader. Ik wordt blij wanneer ik de melodie hoor als de machine klaar is!

Pluspunten

• Snel
  • Schoon
  • Energiezuinig
  • Fijne programma's

Kim 06-02-2017 Product paar weken in bezit

Lg wasmachine

Er kan veel was in. Afhankelijk van het programma is hij veel zuiniger dan mijn 10 jaar oudere wasmachine. Tot nu toe gemeten een katoenen was ol 60 graden met 1400 toeren centrifuge tussen de 0,13 en 0,20 eurocent. Dit is afhankelijk van hoe vol je hem doet. Er zitten veel programmas op. Nadeel is dat als de was niet helemaal goed ligt hij beveiligd is en niet gaat centrifugeren waardoor je denkt dat de was klaar is , maar helaas nog 15 minuten moet.

Pluspunten

• Veel was
  • Enorm stil
  • Duidelijke bediening
  • Zuinig

Minpunten

• Te veel opties voor mij
  • Centrifugeerd niet als de was niet goed ligt

Joy M 02-02-2017 Product half jaar of langer in bezit

Zeer fijne droger

Het is een fijne en stille wasautomaat, makkelijk te bedienen en een grote trommelinhoud. Een aanrader.

Dennis 31-01-2017

Werkt goed

Ben erg blij met deze wasmachine. Had snel een nieuwe wasmachine nodig en kwam thuis met de LG. Hij is erg stil vergeleken met mijn vorige wasmachine en ook een stuk zuiniger. Mijn was is er tot nu toe elke keer helemaal schoon en frisjes uitgekomen en het programma is ook eerder klaar dan die van mijn vorige wasmachine. Kortom, hij doet precies wat hij moet doen. Dik tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Zuinig
  • Snel wasprogramma
  • Wasresultaat

Laura 30-01-2017 Product paar weken in bezit

Snel en veel wassen!

Onze oude Bosch wasmachine was aan vervanging toe. Alhoewel de Bosch prima beviel en we weer naar dit merk op zoek gingen, zijn we uiteindelijk toch met deze LG naar huis gegaan vanwege zijn goede specificaties voor een goede prijs. Deze machine hebben wij nu 6 week in bezit en ik ben superblij dat we toch voor LG zijn gegaan. Wat een fijne machine is dit! Doordat er veel in kan, heb ik het gevoel dat ik veel minder met de was bezig ben. Normaal waste ik echt iedere dag en nu staat de wasmachine soms zelf een dagje uit. Het snelle programma werkt zo goed dat we bijna altijd op dit programma wassen. Bovendien ie super stil. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Veel tegelijk wassen
  • Binnen een uur alles schoon
  • Zeer stil

Minpunten

• nog niet gevonden

Pascal 30-01-2017 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine!

Het is een hele fijne en stille wasmachine. Ik ben er echt heel blij mee! De wasmachine is zuinig en heel stil. De wasmachine is makkelijk te bedienen en heeft een grote trommel waardoor ik veel was tegelijk kan wassen.

Ik raad deze wasmachine zeker aan andere aan!

Pluspunten

• Zuinig

Minpunten

• Geen Minpunten

tevreden gebruiker 30-01-2017 Product paar weken in bezit

Super machine

Wij waren opzoek naar een STILLE wasautomaat. Op advies van de verkoper een LG FH4U2VCN2 aangeschaft. Wat is deze wasautomaat enorm stil! De wasautomaat staat op de overloop en deze machine kan gewoon 's nachts draaien zonder dat wij daar last van hebben. ( de oude wasautomaat maakte aanzienlijk meer herrie! )
De was komt er heel schoon en fris uit.
Er zit een mogelijkheid op om via de app. programma's te downloaden.
De deur is lekker groot en er past heel veel was in :).

• Grote inhoud

Yanaika 30-01-2017 Product paar weken in bezit

Heel blij met mijn LG wasmachine

Onlangs deze super LG wasmachine gekocht op aanraden van een verkoopmedewerkster. Ik was op zoek naar een grote machine omdat ik graag mijn dekbed wil wassen, wat niet mogelijk was in mijn oude 6 kilo. Ik ben meer dan tevreden, mijn was komt er schoon en praktisch droog uit. Ook is de machine erg stil en snel door de snelle 59 minuten was. Een makkelijk te bedienen machine met veel extra opties. Het was mijn geld meer dan waard.

Pluspunten

• Turbowash
  • Direct Drive
  • Agua lock

Yvette 28-01-2017 Product paar weken in bezit

Goede zuinige wasmachine!

Een maand geleden deze wasmachine gekocht en ben erg echt heel erg blij mee!
De was komt er altijd fris en schoon uit en je kan veel wasgoed kwijt in de grote trommel. De wasmachine is ook erg stil wat erg fijn is aangezien de wasmachine pal naast mijn slaapkamer staat en ik soms nog wel eens een was draai na mijn werk 's nachts.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig

Ricardo 28-01-2017 Product paar maanden in bezit

Grote capaciteit, snelle wasjes in korte tijd

Wat ik handig vond is dat het een goede prijs heeft voor een 9 kilo wasmachine maar wel met een beladingssensor zodat die het wasprogramma aanpast aan het aantal kilo's was dat erin gaat. Handig is ook TurboWash waarmee ik kleine wasjes tot 5KG binnen een uur kan wassen.
Redelijk stille wasmachine, tijdens centrifugeren hoor je wel geluid maar blijft heel erg stabiel, komt volgens de verkopers door de Direct Drive die erin zit.
Houdt er rekening mee dat Katoen Groot programma erg lang duurt, dit is volgens mij het eco programma, maar het normale katoenprogramma rond de 2 uur zit afhankelijk van je hoeveelheid was. Ik was bijna altijd met turbowash tenzij ik mijn beddengoed erin heb zitten.
Wat me ook aansprak was de dubbele waterbeveiliging zowel in de onderkant als aan de kraan ( aquastop en aqualock )
Nog geen klachten gehad ervan, de was komt er goed droog uit ook ondanks dat deze maar 1400 toeren heeft, startuitstel+nachtwas is ook heel handig voor de wasjes die ik wel eens in de nacht draai i.v.m. goedkoper stroomtarief!

Pluspunten

• Turbowash, snel korte wasjes
  • 9KG grote capaciteit
  • Direct Drive, stabiel en goed droogresultaat

Minpunten

• NFC werkt niet met iPhone
  • enkel centrifugeren is ff puzzelen

Teun Mulder 27-01-2017 Product paar maanden in bezit

Een hele goede wasmachine

Afgelopen maand heb ik deze mooie LG wasmachine gekocht. Ben er enorm blij mee. Hij heeft een grote trommel en daardoor kun je een grote was meteen laten wassen.
Bij een halve belading ben ik minder dan een uur kwijt om mijn wasgoed te wassen!
Verder vind ik het bedieningspaneel buitengewoon handig en overzichtelijk. Mijn wasgoed komt er ook elke keer schoon en fris uit. Tot slot geniet ik, elke keer dat ik een was draai, van de stilte die deze LG wasmachine heeft tijdens het wassen!
Kortom: Een wasmachine met klasse die ik een ieder aanraden kan.

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Wast een halve belading in 59 minuten
  • Enorm stil
  • Heel handig bedieningspaneel

Sanehv 24-01-2017 Product paar weken in bezit

Stille grote wasmachine

Deze stille wasmachine is een zaligheid om in huis te hebben. Bij mij staat het in de bijkeuken en ik kan mijn deur gewoon open laten staan zonder storende geluiden.

De eerste paar keer heb ik gekeken of het wel aan stond omdat ik niets hoorde. Af en toe hoor je het water pompen. Ook zit er een leuk melodie op ipv een irritante piep.

De wasmachine heeft een grote deur en inhoud. Hierdoor scheelt het dat ik met minder wasbeurten toekom. Tevens is het een zuinige machine die praktisch in gebruik is. De programma's zijn duidelijk en doen wat ze zeggen.

Het wasgoed komt er schoon en fris uit terwijl ik minder wasmiddel gebruik.
de app is handig en wijst zichzelf.

Het enige wat ik mis is de stoom / opfrisfunctie. Toch een zeer goede kwaliteit en een aanrader!

• Meerdere fijne programma
  • App aanwezig
  • Grote deur en inhoud

Minpunten

• Geen stoomfunctie

Kippie1966 23-01-2017 Product paar dagen in bezit

LG FH4U2VCN2 Geweldige Wasmachine

17/1 vsndaag is de LG FH4U2VCN2 bezorgd.
De LG wasmachine ziet er strak en modern uit met een digitaal display.
Ik ben enthousiast, dit belooft wat!! :)
De belangrijkste programma's zijn voor geprogrammeerd,
maar deze kunnen desgewenst naar eigen wensen worden aangepast.
In eerste instantie vind ik de handleiding wat omslachtig.
Had liever de betekenis van de symbolen wat uitgebreider omschreven gezien.
Als de machine 5 minuten ongebruikt is, schakelt hij zich zelf uit, wat op zich heel prettig is.
(Alleen niet wanneer je nog aan het opzoeken bent hoe je een programma instel)
De eerste was zit erin, door de royale inhoud van 9 kilo past je dekbedovertrek, slopen en onderlaken er met gemak in, en wat meteen opvalt is ... hoe stil de LG is!
De machine weegt zelf de inhoud en bepaalt naar aanleiding daarvan de duur van de wasbeurt.
23/1 De Machine een kleine week in gebruik en hij bevalt uitermate.
De was is schoon, ruikt heerlijk en de machine centrifuceerd prima, wat ook weer tijd in de droger scheelt.
De App kan ik niet gebruiken aangezien deze geen IOS ondersteunt dat is dan wel weer jammer.
Over de duurzaamheid kan ik niet oordelen, daar heb ik de machine te kort voor, maar heb er alle vertrouwen in dat het wel goed zit!

Pluspunten

• Mooi Design met digitaal display
  • Zeer stil
  • Energie zuinig
  • Geen Koolborstels
  • Grote 9 kilo trommel

Minpunten

• De App ondersteunt geen IOS

Simone 16-01-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige machine!

Onze oude wasmachine was duidelijk aan vervanging toe en wat een verademing is dan deze LG wasmachine. We hebben een gezin met 2 sportieve jongetjes en een fotostudio aan huis dus we produceren heel wat was in een week. In de grote 9KG trommel van de wasmachine kan ontzettend veel was en dat was voor ons 1 van de belangrijke pluspunten.

Dat de wasmachine erg stil is komt doordat de motor zonder koolborstel wordt aangestuurd. En dat hoor je of beter gezegd dat hoor je dus niet. Je hoort de machine amper draaien, zelfs niet bij het centrifugeren.

Ik heb de wasmachine nog maar een paar weken in huis, dus ik kan niets zeggen over de duurzaamheid, maar het geeft mij wel veel vertrouwen dat er door LG 10 jaar garantie op de motor wordt gegeven.

De machine is ook van diverse moderne snufjes voorzien. Nadat de was in de trommel is gedaan wordt het gewogen en aan de hand van het gewicht wordt de wastijd bepaald. Dit scheelt echt tijd bij kleine wasjes.

Wij zijn erg te spreken over deze wasmachine. Het enige minpunt dat wij hebben kunnen ontdekken in de maand dat we de machine is bezit hebben is dat de app om extra wasprogramma’s te downloaden op dit moment alleen nog maar beschikbaar is op Android. Hopelijk komt deze functie in de toekomst ook beschikbaar voor iOS.

Pluspunten

• grote inhoud
  • erg stil
  • eenvoudig te bedienen
  • wasduur aangepast op gewicht

Minpunten

• app werkt alleen met android

Soof Snoek 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Wassen anno 2017

Dankzij deze LG wasmachine ben ik op wasgebied weer helemaal up-to-date. We zijn een jong gezin en hebben wekelijks flink wat wasgoed liggen. Een voorwaarde voor een nieuwe wasmachine was dat er veel wasgoed in kan, dat hij stil is en dat er een koolborstelloze motor inzit. We zijn uitgekomen op deze LG wasmachine en we zijn er ontzettend blij mee.

In de grote 9KG trommel kan ontzettend veel was. Het dekbedovertrek kan nu samen met het hoeslaken gewassen worden. Sterker nog, er kunnen ook nog een paar handdoeken bij. Dat was met mijn vorige 5KG wasmachine wel anders. Ik zou echt niet meer naar een kleinere trommel terug kunnen.

De wasmachine is erg stil. Het is een direct aangestuurde elektromotor zonder koolborstel, waardoor deze enorm stil en heel duurzaam is. Stil is de machine zeker. Als je er naast staat hoor je de trommel amper draaien en met de deur dicht hoor je niets meer. Zelf niets wanneer de machine aan het centrifugeren is.

Ik heb de wasmachine nog maar een paar weken in huis, dus ik kan niets zeggen over de duurzaamheid, maar het geeft mij veel vertrouwen dat LG 10 jaar garantie op de motor geeft.

Het wassen zelf is vergeleken met mijn vorige machine helemaal van deze tijd. Nadat je de was erin gedaan hebt wordt het gewogen en aan de hand van het gewicht wordt de wastijd bepaald. Dit scheelt enorm veel tijd bij kleine wasjes. Eerder moest ik voor een half wasje 2,5 uur wachten, maar nu is het binnen 1,5 uur (normaal wasprogramma) klaar. Scheelt mij veel tijd en het is ook nog eens zuinig in energieverbruik.

De wasmachine is helemaal top en voor ons de juiste keuze, maar 1 ding vind ik jammer. Je kunt namelijk d.m.v. een app extra wasprogramma’s downloaden en de wasmachine via NFC hiermee instellen, maar op dit moment is het alleen nog maar beschikbaar op Android. Hopelijk komt deze functie in de toekomst ook beschikbaar voor iOS.

Als je een wasmachine zoekt in deze prijsklasse, dan kan ik deze LG zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Grote wastrommel
  • Erg stil
  • Wast schoon
  • Wasgoed wordt eerst gewogen
  • Koolbortelloze motor

Minpunten

• App niet geschikt voor iOS

Garp 12-01-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine

Daar is ´ie dan, mijn nieuwe wasmachine! Verlaat het oude nest, en laat mijn wasmoeder thuis. Dat breng toch wel een leegte met zich mee! Na een financiele meevaller de keuze gemaakt om een nieuwe wasmachine aan te schaffen, een investering voor de toekomst. En hij betaald zich nu al uit! Wat een topding. Flinke trommel waardoor ik niet té vaak hoef te wassen, en hele handige programma´s die het wassen nog makkelijker maken, zeker voor de niet-wasexperts onder ons. Ook is de wasmachine erg stil waardoor ik mijn dagelijkse werkzaamheden thuis kan doen zonder me te storen aan de herrie van een wasmachine, en zit er een lekkere grote deur op. Verder komt de was er erg droog uit waardoor dat ook weer droogtijd scheelt. Ideaal als je nog even snel een overhemdje wilt wassen voor de volgende dag. Ook de app werkt naar behoren. Wel is het wat minder dat de deur donker is, waardoor je niet echt goed naar binnen kan kijken.

Maar dat terzijde is het gewoon een topmachine voor een goede prijs die ik zeker zou aanraden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Erg stil

Minpunten

• Donkere deur