LG FH4U2VCN2

Bekijk alle Wasmachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 30 reviews die zijn achtergelaten voor de LG FH4U2VCN2 op Kieskeurig.nl.

9,4

Jeen 09-04-2018

Koop de LG FH4U2VDN1

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Koop in plaats van deze machine de LG FH4U2VDN1. Precies dezelfde machine alleen dan bijna 200 euro goedkoper! Ik heb het bij LG zelf nagevraagd en zij moesten ook concluderen dat het enige verschil het geluidsniveau van het centrifugeren en wassen is. Deze is 1db (!) hoger t.o.v. de LG FH4U2VCN2. Bizar!

Tanja 10-04-2018

Niet helemaal waar. Ik dacht dit ook maar de verkoper heeft mij verteld dat de FH4U2VDN1 een oudere versie van de FH4U2VCN2 is. Die wasmachine draait dus op oudere software (hij noemde het een ouder algoritme).

Jeen 10-04-2018

Hallo Tanja, bedankt voor je toevoeging/toelichting. Vreemd dat LG zelf niet op de hoogte is van deze informatie. Dit was de reactie van LG toen ik vroeg naar de verschillen tussen de twee types wasmachines:

Geachte heer,

Na overleg met onze technische dienst is er maar een verschil gevonden. Het geluidsniveau bij centrifugeren van de FH4U2VCN2 is 74 dB en bij de FH4U2VDN1 is het 73 dB. Bij het wassen is er ook een geluids verschil tussen de twee nl. 53 dB versus 52 dB.

We hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

U kunt eventueel reageren op ons bericht door gebruik te maken van ons contactformulier:

Christophe Carpier
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Quinty 25-01-2017

Wat een FANTASTISCHE wasautomaat

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Sinds een paar weken hebben wij deze LG wasautomaat in gebruik.
Ik heb er maar 1 omschrijving voor, wat een FANTASTISCHE wasautomaat.
Ten eerste de inhoud, zelfs ons 2 persoonsdekbed hebben we erin kunnen wassen!
Verder zijn wij heel blij met de turbowash functie, wij wassen eigenlijk altijd in het weekend. Met de turbowash functie is de was al in 59 minuten klaar en nog belangrijker geen verschil te vinden op een normaal programma of turbowash, het komt er net zo schoon en fris uit.
Onze wasautomaat staat op zolder en is aanzienlijk stiller dan ons vorige wasmachine.

Wat verder een enorm verschil is, dat onze was nu veel frisser ruikt.

Op dit moment hebben we totaal geen minpunten en zijn wij diep onder de indruk van deze wasmachine en de wasresultaten.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Snel door turbowash
  • Was ruikt heerlijk fris

Ron 26-01-2017

Super wasautomaat

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Oude wasautomaat ging kapot en me door de verkoper van Media Markt laten informeren.
De LG FH4U2VCN2 was volgens hem de perfecte wasautomaat van dit moment.
Argumenten, Stil, Snel en Schoon.
De verkoper heeft niets teveel gezegd :)
- Deze machine is veel stiller dan mijn oude wasautomaat, het waternemen geeft meer geluid dan het wassen, echt bizar stil.
- Snel, mijn vorige wasautomaat had een snel programma, maar dan kwam de was er niet zo schoon uit, nu in 59 minuten een echt schone was!
- Schoon, echt strallend schoon (het wit, lijkt wel witter te worden) en wat me op valt hoe fris het ruikt!
We hebben de wasautomaat nu dik 3 weken in ons bezit en zijn echt super tevreden!

• Schone, frisse was
  • Snel, in 59 minuten een schone was

Minpunten

• GEEN

Kim 06-02-2017

Lg wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Er kan veel was in. Afhankelijk van het programma is hij veel zuiniger dan mijn 10 jaar oudere wasmachine. Tot nu toe gemeten een katoenen was ol 60 graden met 1400 toeren centrifuge tussen de 0,13 en 0,20 eurocent. Dit is afhankelijk van hoe vol je hem doet. Er zitten veel programmas op. Nadeel is dat als de was niet helemaal goed ligt hij beveiligd is en niet gaat centrifugeren waardoor je denkt dat de was klaar is , maar helaas nog 15 minuten moet.

Pluspunten

• Veel was
  • Enorm stil
  • Duidelijke bediening
  • Zuinig

Minpunten

• Te veel opties voor mij
  • Centrifugeerd niet als de was niet goed ligt

Ricardo 28-01-2017

Grote capaciteit, snelle wasjes in korte tijd

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Wat ik handig vond is dat het een goede prijs heeft voor een 9 kilo wasmachine maar wel met een beladingssensor zodat die het wasprogramma aanpast aan het aantal kilo's was dat erin gaat. Handig is ook TurboWash waarmee ik kleine wasjes tot 5KG binnen een uur kan wassen.
Redelijk stille wasmachine, tijdens centrifugeren hoor je wel geluid maar blijft heel erg stabiel, komt volgens de verkopers door de Direct Drive die erin zit.
Houdt er rekening mee dat Katoen Groot programma erg lang duurt, dit is volgens mij het eco programma, maar het normale katoenprogramma rond de 2 uur zit afhankelijk van je hoeveelheid was. Ik was bijna altijd met turbowash tenzij ik mijn beddengoed erin heb zitten.
Wat me ook aansprak was de dubbele waterbeveiliging zowel in de onderkant als aan de kraan ( aquastop en aqualock )
Nog geen klachten gehad ervan, de was komt er goed droog uit ook ondanks dat deze maar 1400 toeren heeft, startuitstel+nachtwas is ook heel handig voor de wasjes die ik wel eens in de nacht draai i.v.m. goedkoper stroomtarief!

Pluspunten

• Turbowash, snel korte wasjes
  • 9KG grote capaciteit
  • Direct Drive, stabiel en goed droogresultaat

Minpunten

• NFC werkt niet met iPhone
  • enkel centrifugeren is ff puzzelen

Timo 21-03-2018

Bevalt veel meer dan verwacht!!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Eind December ging onze Bosch Wasautomaat kapot.
Deze was bevallen dus gingen we naar Media Markt voor een nieuwe Bosch wasautomaat.
De verkoper stelde een aantal vragen en vertelde ons dat we voor een LG moesten gaan.
Stil en snel was voor ons belangrijk en er was geen wasautomaat die dat beter kon dan deze LG.
Wij twijfelde enorm, want we kende LG wel van TV maar niet van wasautomaten.
De verkoper vertelde dat het al 8 jaar de grootste wasmachine fabrikant ter wereld is.
Toen zijn we reviews gaan lezen op kieskeurig en die waren allemaal possitief.
Wij zijn toen ook voor deze LG gegaan.
Deze wasautomaat is VEEL BETER dan dat wij van te voren hadden gedacht.
- STIL, als de machine boevn aan het wassen is hoor je dat beneden echt helemaal niet
- SNEL, op zaterdag doen wij alle wassen, wij gebruiken het Turbowas programma, binnen een uur is alles schoon, wij vinden zelfs schoner dan met onze vorige Bosch wasautomaat.
Wij zijn echt enorm onder de indruk van deze wasautomaat, een aanrader voor iedereen!!!

Pluspunten

• STIL
  • Turbowas
  • Makkelijk in de bediening

Minpunten

• Niet bekend als wasmachine merk

Jos Huizer 08-02-2017

Krachtige wasmachine met een stille motor

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Nu enkele weken heb ik dit nieuwe apparaat in huis. LG heeft zijn best gedaan om de vormgeving, gebruiksgemak en kracht op een sublieme manier te bundelen tot een model wasmachine waar ik en mijn gezin erg veel plezier aan beleven.

Een aantal functies, zoals de turbo wash met schoon resultaat en timer om de wasmachine in de daluren te laten draaien, zijn met name de reden geweest om hem aan te schaffen. Deze beloftes maakt LG waar!

De programma's zijn eenvoudig te gebruiken en naar eigen smaak nog te finetunen. Hiervoor hoeft niet eerst een studie gevolgd te worden, je bent snel thuis in het bedieningspaneel.

Wat ik zelf een mooie feature vind, is het wegen van de was, voordat de duur van het programma bepaald wordt. Dat maakt van een standaard instelling, een wasprogramma op maat. Subliem!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • bedieningspaneel
  • prijs
  • energie zuinig
  • geluidsniveau erg laag

Minpunten

• bij eerste ingebruikname meteen een storing

Sanehv 24-01-2017

Stille grote wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Deze stille wasmachine is een zaligheid om in huis te hebben. Bij mij staat het in de bijkeuken en ik kan mijn deur gewoon open laten staan zonder storende geluiden.

De eerste paar keer heb ik gekeken of het wel aan stond omdat ik niets hoorde. Af en toe hoor je het water pompen. Ook zit er een leuk melodie op ipv een irritante piep.

De wasmachine heeft een grote deur en inhoud. Hierdoor scheelt het dat ik met minder wasbeurten toekom. Tevens is het een zuinige machine die praktisch in gebruik is. De programma's zijn duidelijk en doen wat ze zeggen.

Het wasgoed komt er schoon en fris uit terwijl ik minder wasmiddel gebruik.
de app is handig en wijst zichzelf.

Het enige wat ik mis is de stoom / opfrisfunctie. Toch een zeer goede kwaliteit en een aanrader!

• Zuinig
  • Meerdere fijne programma
  • App aanwezig
  • Grote deur en inhoud

Minpunten

• Geen stoomfunctie

Kippie1966 23-01-2017

LG FH4U2VCN2 Geweldige Wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

17/1 vsndaag is de LG FH4U2VCN2 bezorgd.
De LG wasmachine ziet er strak en modern uit met een digitaal display.
Ik ben enthousiast, dit belooft wat!! :)
De belangrijkste programma's zijn voor geprogrammeerd,
maar deze kunnen desgewenst naar eigen wensen worden aangepast.
In eerste instantie vind ik de handleiding wat omslachtig.
Had liever de betekenis van de symbolen wat uitgebreider omschreven gezien.
Als de machine 5 minuten ongebruikt is, schakelt hij zich zelf uit, wat op zich heel prettig is.
(Alleen niet wanneer je nog aan het opzoeken bent hoe je een programma instel)
De eerste was zit erin, door de royale inhoud van 9 kilo past je dekbedovertrek, slopen en onderlaken er met gemak in, en wat meteen opvalt is ... hoe stil de LG is!
De machine weegt zelf de inhoud en bepaalt naar aanleiding daarvan de duur van de wasbeurt.
23/1 De Machine een kleine week in gebruik en hij bevalt uitermate.
De was is schoon, ruikt heerlijk en de machine centrifuceerd prima, wat ook weer tijd in de droger scheelt.
De App kan ik niet gebruiken aangezien deze geen IOS ondersteunt dat is dan wel weer jammer.
Over de duurzaamheid kan ik niet oordelen, daar heb ik de machine te kort voor, maar heb er alle vertrouwen in dat het wel goed zit!

Pluspunten

• Mooi Design met digitaal display
  • Zeer stil
  • Energie zuinig
  • Geen Koolborstels
  • Grote 9 kilo trommel

Minpunten

• De App ondersteunt geen IOS

Simone 16-01-2017

Geweldige machine!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onze oude wasmachine was duidelijk aan vervanging toe en wat een verademing is dan deze LG wasmachine. We hebben een gezin met 2 sportieve jongetjes en een fotostudio aan huis dus we produceren heel wat was in een week. In de grote 9KG trommel van de wasmachine kan ontzettend veel was en dat was voor ons 1 van de belangrijke pluspunten.

Dat de wasmachine erg stil is komt doordat de motor zonder koolborstel wordt aangestuurd. En dat hoor je of beter gezegd dat hoor je dus niet. Je hoort de machine amper draaien, zelfs niet bij het centrifugeren.

Ik heb de wasmachine nog maar een paar weken in huis, dus ik kan niets zeggen over de duurzaamheid, maar het geeft mij wel veel vertrouwen dat er door LG 10 jaar garantie op de motor wordt gegeven.

De machine is ook van diverse moderne snufjes voorzien. Nadat de was in de trommel is gedaan wordt het gewogen en aan de hand van het gewicht wordt de wastijd bepaald. Dit scheelt echt tijd bij kleine wasjes.

Wij zijn erg te spreken over deze wasmachine. Het enige minpunt dat wij hebben kunnen ontdekken in de maand dat we de machine is bezit hebben is dat de app om extra wasprogramma’s te downloaden op dit moment alleen nog maar beschikbaar is op Android. Hopelijk komt deze functie in de toekomst ook beschikbaar voor iOS.

Pluspunten

• grote inhoud
  • erg stil
  • eenvoudig te bedienen
  • wasduur aangepast op gewicht

Minpunten

• app werkt alleen met android

Soof Snoek 12-01-2017

Wassen anno 2017

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Dankzij deze LG wasmachine ben ik op wasgebied weer helemaal up-to-date. We zijn een jong gezin en hebben wekelijks flink wat wasgoed liggen. Een voorwaarde voor een nieuwe wasmachine was dat er veel wasgoed in kan, dat hij stil is en dat er een koolborstelloze motor inzit. We zijn uitgekomen op deze LG wasmachine en we zijn er ontzettend blij mee.

In de grote 9KG trommel kan ontzettend veel was. Het dekbedovertrek kan nu samen met het hoeslaken gewassen worden. Sterker nog, er kunnen ook nog een paar handdoeken bij. Dat was met mijn vorige 5KG wasmachine wel anders. Ik zou echt niet meer naar een kleinere trommel terug kunnen.

De wasmachine is erg stil. Het is een direct aangestuurde elektromotor zonder koolborstel, waardoor deze enorm stil en heel duurzaam is. Stil is de machine zeker. Als je er naast staat hoor je de trommel amper draaien en met de deur dicht hoor je niets meer. Zelf niets wanneer de machine aan het centrifugeren is.

Ik heb de wasmachine nog maar een paar weken in huis, dus ik kan niets zeggen over de duurzaamheid, maar het geeft mij veel vertrouwen dat LG 10 jaar garantie op de motor geeft.

Het wassen zelf is vergeleken met mijn vorige machine helemaal van deze tijd. Nadat je de was erin gedaan hebt wordt het gewogen en aan de hand van het gewicht wordt de wastijd bepaald. Dit scheelt enorm veel tijd bij kleine wasjes. Eerder moest ik voor een half wasje 2,5 uur wachten, maar nu is het binnen 1,5 uur (normaal wasprogramma) klaar. Scheelt mij veel tijd en het is ook nog eens zuinig in energieverbruik.

De wasmachine is helemaal top en voor ons de juiste keuze, maar 1 ding vind ik jammer. Je kunt namelijk d.m.v. een app extra wasprogramma’s downloaden en de wasmachine via NFC hiermee instellen, maar op dit moment is het alleen nog maar beschikbaar op Android. Hopelijk komt deze functie in de toekomst ook beschikbaar voor iOS.

Als je een wasmachine zoekt in deze prijsklasse, dan kan ik deze LG zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Grote wastrommel
  • Erg stil
  • Wast schoon
  • Wasgoed wordt eerst gewogen
  • Koolbortelloze motor

Minpunten

• App niet geschikt voor iOS

Garp 12-01-2017

Wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Daar is ´ie dan, mijn nieuwe wasmachine! Verlaat het oude nest, en laat mijn wasmoeder thuis. Dat breng toch wel een leegte met zich mee! Na een financiele meevaller de keuze gemaakt om een nieuwe wasmachine aan te schaffen, een investering voor de toekomst. En hij betaald zich nu al uit! Wat een topding. Flinke trommel waardoor ik niet té vaak hoef te wassen, en hele handige programma´s die het wassen nog makkelijker maken, zeker voor de niet-wasexperts onder ons. Ook is de wasmachine erg stil waardoor ik mijn dagelijkse werkzaamheden thuis kan doen zonder me te storen aan de herrie van een wasmachine, en zit er een lekkere grote deur op. Verder komt de was er erg droog uit waardoor dat ook weer droogtijd scheelt. Ideaal als je nog even snel een overhemdje wilt wassen voor de volgende dag. Ook de app werkt naar behoren. Wel is het wat minder dat de deur donker is, waardoor je niet echt goed naar binnen kan kijken.

Maar dat terzijde is het gewoon een topmachine voor een goede prijs die ik zeker zou aanraden.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Erg stil

Minpunten

• Donkere deur

Sanehv 01-01-2017

Stil, stiller stilst

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Deze lg wasmachine mag ik 4 weken testen en heb het een week in huis. De machine is makkelijk te installeren en ziet er degelijk uit. De grote deur is opvallend en is groot zodat je meteen alle was erin kan doen. Wat mij opvalt is dat de machine heel stil is, je hoort alleen het water pompen en bij centrifugeren wat klotsen.

De programma's moeten enigszins bestudeerd worden om zo te ontdekken wat de mogelijkheden zijn. Het enige wat ik mis is de stoom cq opfrisfunctie en tijd verkorten . Deze zit nl wel op mijn aeg machine.

Ook, zit er een app bij die ik nog niet ontdekt heb. Al met al een goede prijs /kwaliteit verhouding

• Zuinig a+++
  • Grote deur
  • 9kg was
  • Prijs/kwaliteit

Minpunten

• Geen stoomfunctie
  • Geen tijdverkorting

Wijn 09-06-2018

De enige echte topper.

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Echt een topper onder de betere wasautomaten.
Lekker grote capaciteit ,scheelt ook slijtage aan je kleding dus geen schade.
Wast echt goed schoon,zeer zuinig in gebruik van water en stroom.
Zeer stil en super eenvoudig in de bediening.
Echt momenteel de beste onder de betere wasautomaten.
Zeer blij mee.
Pluim voor LG.

Pluspunten

• Topper

Minpunten

• Geen enkel

Geertjuh 26-03-2018

Goeie machine voor dat geld

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Na dat onze indesit na 4 jaar al kapot was gegaan en we snel een wasmachine nodig hadden hebben we vorige week bij mediamarkt de lg wasmachine uit de aanbieding gekocht. Hij had een goede prijs en zag er goed uit met in elk geval veel inhoudt en een stille energielabel.
Erg verrast over de apparaat en hij is echt superstil en hij wast lekker snel schoon

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit
  • Veel inhoudt
  • Snel wassen

Minpunten

• Veel knopjes

Monica 01-03-2018

Supersnel!!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onze oude wasmachine ging stuk en de grootste probleem bij deze apparaat was dat hij er heel lang over deed.
In de mediamarkt hebben wij gevraagd om de snelste machine die ook goede resultaat had.
De verkoper zei dat we deze moesten kopen omdat hij in minder dan een uur schoon kan wassen met de turbowashprogramma.
Na een paar weken gebruik zijn we helemaal overtuigt!! De was is superschoon en supersnel en hij is ook superstil!!!

Pluspunten

• Supersnel
  • Grote inhout

John 28-02-2018

Zeer STILLE wasautomaat

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Een paar maanden geleden bij Media Markt opzoek gegaan naar een wasautomaat.
Onze wensen zijn, Stil, Zuinig en mogelijkheid tot snel kunnen wassen.
Op advies van de verkoper hebben we een LG wasautomaat gekocht, de FH4U2VCN2.
De wasautomaat staat op zolder naast de slaapkamer van mijn zoon.
We wassen 's nachts en we horen deze machine echt niet.
Wij proberen altijd de was op zaterdag weg te werken.
Met deze wasautomaat lukt dat tot nu toe ieder weekend.
Bijna alle wassen doen we met het Turbo was programma, met een uur is alles gewassen en altijd schoon (dit was niet altijd zo bij onze vorige wasautomaat met het snelle programma)

Wijn 19-02-2018

Weer een goede keuze gemaakt

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Dit is voor ons alweer de tweede LG wasautomaat, nadat de vorige het 13 jaar had volgehouden was de keuze snel gemaakt. Mijn vrouw is vooral te spreken over de stille motor en dat is bij deze weer helemaal top!!! Hij draait nu een paar weken en af en toe lijkt het net alsof hij niet aanstaat zo stil is hij. Je kunt ook wasprogrammas toevoegen maar dat hebben we nog niet geprobeerd maar als dat goed werkt is het helemaal een toppert.

Pluspunten

• Stille motor
  • Veel programmas
  • Goede prijs kwaliteit verhouding met LG

Busmannetje 12-02-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onlangs op mezelf gaan wonen en op zoek naar een goede machine voor goede prijs.
Mede op basis van de goede reviews op kieskeurig mij wat meer verdiept in deze wasmachine en de gok genomen met LG (toch een onbekend wasmachinemerk) maar zeker geen spijt van! Hij wast goed schoon en is lekker zuinig en ook lekker snel

Pluspunten

• Stille wasmachine
  • Snel wasprogramma voor normale was
  • 10 jaar garantie op de motor

Minpunten

• Veel geluidjes piepjes enzo

Marloes 13-02-2017

heerlijke machine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Wat een heerlijke machine, buiten het design wat er wel echt uitspringt in onze open keuken is hij ook nog eens heel erg stil.
Onze zoon zit op waterpolo en het feit dat ik een apart programma kan downloaden voor zwemkleding was voor ons de doorslag!
Omdat hij in de open keuken staat is het ook fijn dat hij een extra waterbeveiliging heeft.

Pluspunten

• Wasprogramma toevoegen
  • stil
  • waterbeveiliging