LG FH4U2VCN2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG FH4U2VCN2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,4

Wijn 09-06-2018

De enige echte topper.

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Echt een topper onder de betere wasautomaten.
Lekker grote capaciteit ,scheelt ook slijtage aan je kleding dus geen schade.
Wast echt goed schoon,zeer zuinig in gebruik van water en stroom.
Zeer stil en super eenvoudig in de bediening.
Echt momenteel de beste onder de betere wasautomaten.
Zeer blij mee.
Pluim voor LG.

Pluspunten

• Topper

Minpunten

• Geen enkel

Jeen 09-04-2018

Koop de LG FH4U2VDN1

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Koop in plaats van deze machine de LG FH4U2VDN1. Precies dezelfde machine alleen dan bijna 200 euro goedkoper! Ik heb het bij LG zelf nagevraagd en zij moesten ook concluderen dat het enige verschil het geluidsniveau van het centrifugeren en wassen is. Deze is 1db (!) hoger t.o.v. de LG FH4U2VCN2. Bizar!

Jeen 10-04-2018

Hallo Tanja, bedankt voor je toevoeging/toelichting. Vreemd dat LG zelf niet op de hoogte is van deze informatie. Dit was de reactie van LG toen ik vroeg naar de verschillen tussen de twee types wasmachines:

Geachte heer,

Na overleg met onze technische dienst is er maar een verschil gevonden. Het geluidsniveau bij centrifugeren van de FH4U2VCN2 is 74 dB en bij de FH4U2VDN1 is het 73 dB. Bij het wassen is er ook een geluids verschil tussen de twee nl. 53 dB versus 52 dB.

We hopen u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

U kunt eventueel reageren op ons bericht door gebruik te maken van ons contactformulier:

Christophe Carpier
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux

Tanja 10-04-2018

Niet helemaal waar. Ik dacht dit ook maar de verkoper heeft mij verteld dat de FH4U2VDN1 een oudere versie van de FH4U2VCN2 is. Die wasmachine draait dus op oudere software (hij noemde het een ouder algoritme).

Geertjuh 26-03-2018

Goeie machine voor dat geld

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Na dat onze indesit na 4 jaar al kapot was gegaan en we snel een wasmachine nodig hadden hebben we vorige week bij mediamarkt de lg wasmachine uit de aanbieding gekocht. Hij had een goede prijs en zag er goed uit met in elk geval veel inhoudt en een stille energielabel.
Erg verrast over de apparaat en hij is echt superstil en hij wast lekker snel schoon

Pluspunten

• Goede prijs kwaliteit
  • Veel inhoudt
  • Snel wassen

Minpunten

• Veel knopjes

Timo 21-03-2018

Bevalt veel meer dan verwacht!!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Eind December ging onze Bosch Wasautomaat kapot.
Deze was bevallen dus gingen we naar Media Markt voor een nieuwe Bosch wasautomaat.
De verkoper stelde een aantal vragen en vertelde ons dat we voor een LG moesten gaan.
Stil en snel was voor ons belangrijk en er was geen wasautomaat die dat beter kon dan deze LG.
Wij twijfelde enorm, want we kende LG wel van TV maar niet van wasautomaten.
De verkoper vertelde dat het al 8 jaar de grootste wasmachine fabrikant ter wereld is.
Toen zijn we reviews gaan lezen op kieskeurig en die waren allemaal possitief.
Wij zijn toen ook voor deze LG gegaan.
Deze wasautomaat is VEEL BETER dan dat wij van te voren hadden gedacht.
- STIL, als de machine boevn aan het wassen is hoor je dat beneden echt helemaal niet
- SNEL, op zaterdag doen wij alle wassen, wij gebruiken het Turbowas programma, binnen een uur is alles schoon, wij vinden zelfs schoner dan met onze vorige Bosch wasautomaat.
Wij zijn echt enorm onder de indruk van deze wasautomaat, een aanrader voor iedereen!!!

Pluspunten

• STIL
  • Turbowas
  • Makkelijk in de bediening

Minpunten

• Niet bekend als wasmachine merk

Monica 01-03-2018

Supersnel!!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onze oude wasmachine ging stuk en de grootste probleem bij deze apparaat was dat hij er heel lang over deed.
In de mediamarkt hebben wij gevraagd om de snelste machine die ook goede resultaat had.
De verkoper zei dat we deze moesten kopen omdat hij in minder dan een uur schoon kan wassen met de turbowashprogramma.
Na een paar weken gebruik zijn we helemaal overtuigt!! De was is superschoon en supersnel en hij is ook superstil!!!

Pluspunten

• Supersnel
  • Stil
  • Grote inhout

John 28-02-2018

Zeer STILLE wasautomaat

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Een paar maanden geleden bij Media Markt opzoek gegaan naar een wasautomaat.
Onze wensen zijn, Stil, Zuinig en mogelijkheid tot snel kunnen wassen.
Op advies van de verkoper hebben we een LG wasautomaat gekocht, de FH4U2VCN2.
De wasautomaat staat op zolder naast de slaapkamer van mijn zoon.
We wassen 's nachts en we horen deze machine echt niet.
Wij proberen altijd de was op zaterdag weg te werken.
Met deze wasautomaat lukt dat tot nu toe ieder weekend.
Bijna alle wassen doen we met het Turbo was programma, met een uur is alles gewassen en altijd schoon (dit was niet altijd zo bij onze vorige wasautomaat met het snelle programma)

Wijn 19-02-2018

Weer een goede keuze gemaakt

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Dit is voor ons alweer de tweede LG wasautomaat, nadat de vorige het 13 jaar had volgehouden was de keuze snel gemaakt. Mijn vrouw is vooral te spreken over de stille motor en dat is bij deze weer helemaal top!!! Hij draait nu een paar weken en af en toe lijkt het net alsof hij niet aanstaat zo stil is hij. Je kunt ook wasprogrammas toevoegen maar dat hebben we nog niet geprobeerd maar als dat goed werkt is het helemaal een toppert.

Pluspunten

• Stille motor
  • Veel programmas
  • Goede prijs kwaliteit verhouding met LG

Busmannetje 12-02-2018

Goede prijs kwaliteit verhouding

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onlangs op mezelf gaan wonen en op zoek naar een goede machine voor goede prijs.
Mede op basis van de goede reviews op kieskeurig mij wat meer verdiept in deze wasmachine en de gok genomen met LG (toch een onbekend wasmachinemerk) maar zeker geen spijt van! Hij wast goed schoon en is lekker zuinig en ook lekker snel

Pluspunten

• Stille wasmachine
  • Snel wasprogramma voor normale was
  • 10 jaar garantie op de motor

Minpunten

• Veel geluidjes piepjes enzo

Marloes 13-02-2017

heerlijke machine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Wat een heerlijke machine, buiten het design wat er wel echt uitspringt in onze open keuken is hij ook nog eens heel erg stil.
Onze zoon zit op waterpolo en het feit dat ik een apart programma kan downloaden voor zwemkleding was voor ons de doorslag!
Omdat hij in de open keuken staat is het ook fijn dat hij een extra waterbeveiliging heeft.

Pluspunten

• Wasprogramma toevoegen
  • stil
  • waterbeveiliging

Jos Huizer 08-02-2017

Krachtige wasmachine met een stille motor

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Nu enkele weken heb ik dit nieuwe apparaat in huis. LG heeft zijn best gedaan om de vormgeving, gebruiksgemak en kracht op een sublieme manier te bundelen tot een model wasmachine waar ik en mijn gezin erg veel plezier aan beleven.

Een aantal functies, zoals de turbo wash met schoon resultaat en timer om de wasmachine in de daluren te laten draaien, zijn met name de reden geweest om hem aan te schaffen. Deze beloftes maakt LG waar!

De programma's zijn eenvoudig te gebruiken en naar eigen smaak nog te finetunen. Hiervoor hoeft niet eerst een studie gevolgd te worden, je bent snel thuis in het bedieningspaneel.

Wat ik zelf een mooie feature vind, is het wegen van de was, voordat de duur van het programma bepaald wordt. Dat maakt van een standaard instelling, een wasprogramma op maat. Subliem!

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • bedieningspaneel
  • prijs
  • energie zuinig
  • geluidsniveau erg laag

Minpunten

• bij eerste ingebruikname meteen een storing

Irisvdw 07-02-2017

Super fijne wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Ik heb deze wasmachine nu een paar weken in huis en ben hier erg blij mee. Tot nu toe nog geen minpunten ontdekt aan deze machine.

Er past ontzettend veel was in de machine! Gordijnen, dekens, beddengoed, sportkleding. Alles komt weer heerlijk schoon en fris uit de machine.
Daarnaast vind ik het super dat de machine weegt hoeveel was er in de machine is, waarop het programma aangepast wordt. Zo hoef ik de machine niet helemaal vol te stoppen met wasgoed. Deze wasmachine is dus geschikt voor elk soort huishouden.

Er zijn ontzettend veel verschillende programma's voorgeprogrammeerd in de machine, en deze kunnen ook weer aangepast worden. Daarnaast is het een leuke functie dat er met je smartphone een extra programma kan downloaden en op de wasmachine kan laden via NFC. Hier heb ik echter nog geen gebruik van gemaakt, want de standaardprogramma's zijn voor mij al goed genoeg.

Ik ben ontzettend blij met de machine en hoop hier nog heel lang van te kunnen genieten, zeker een aanrader. Ik wordt blij wanneer ik de melodie hoor als de machine klaar is!

Pluspunten

• Snel
  • Stil
  • Schoon
  • Energiezuinig
  • Fijne programma's

Kim 06-02-2017

Lg wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Er kan veel was in. Afhankelijk van het programma is hij veel zuiniger dan mijn 10 jaar oudere wasmachine. Tot nu toe gemeten een katoenen was ol 60 graden met 1400 toeren centrifuge tussen de 0,13 en 0,20 eurocent. Dit is afhankelijk van hoe vol je hem doet. Er zitten veel programmas op. Nadeel is dat als de was niet helemaal goed ligt hij beveiligd is en niet gaat centrifugeren waardoor je denkt dat de was klaar is , maar helaas nog 15 minuten moet.

Pluspunten

• Veel was
  • Enorm stil
  • Duidelijke bediening
  • Zuinig

Minpunten

• Te veel opties voor mij
  • Centrifugeerd niet als de was niet goed ligt

Joy M 02-02-2017

Zeer fijne droger

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Het is een fijne en stille wasautomaat, makkelijk te bedienen en een grote trommelinhoud. Een aanrader.

Dennis 31-01-2017

Werkt goed

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Ben erg blij met deze wasmachine. Had snel een nieuwe wasmachine nodig en kwam thuis met de LG. Hij is erg stil vergeleken met mijn vorige wasmachine en ook een stuk zuiniger. Mijn was is er tot nu toe elke keer helemaal schoon en frisjes uitgekomen en het programma is ook eerder klaar dan die van mijn vorige wasmachine. Kortom, hij doet precies wat hij moet doen. Dik tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Zuinig
  • Snel wasprogramma
  • Wasresultaat

Laura 30-01-2017

Snel en veel wassen!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onze oude Bosch wasmachine was aan vervanging toe. Alhoewel de Bosch prima beviel en we weer naar dit merk op zoek gingen, zijn we uiteindelijk toch met deze LG naar huis gegaan vanwege zijn goede specificaties voor een goede prijs. Deze machine hebben wij nu 6 week in bezit en ik ben superblij dat we toch voor LG zijn gegaan. Wat een fijne machine is dit! Doordat er veel in kan, heb ik het gevoel dat ik veel minder met de was bezig ben. Normaal waste ik echt iedere dag en nu staat de wasmachine soms zelf een dagje uit. Het snelle programma werkt zo goed dat we bijna altijd op dit programma wassen. Bovendien ie super stil. Een echte aanrader.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Veel tegelijk wassen
  • Binnen een uur alles schoon
  • Zeer stil

Minpunten

• nog niet gevonden

Pascal 30-01-2017

Fijne wasmachine!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Het is een hele fijne en stille wasmachine. Ik ben er echt heel blij mee! De wasmachine is zuinig en heel stil. De wasmachine is makkelijk te bedienen en heeft een grote trommel waardoor ik veel was tegelijk kan wassen.

Ik raad deze wasmachine zeker aan andere aan!

Pluspunten

• Zuinig
  • Stil

Minpunten

• Geen Minpunten

tevreden gebruiker 30-01-2017

Super machine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Wij waren opzoek naar een STILLE wasautomaat. Op advies van de verkoper een LG FH4U2VCN2 aangeschaft. Wat is deze wasautomaat enorm stil! De wasautomaat staat op de overloop en deze machine kan gewoon 's nachts draaien zonder dat wij daar last van hebben. ( de oude wasautomaat maakte aanzienlijk meer herrie! )
De was komt er heel schoon en fris uit.
Er zit een mogelijkheid op om via de app. programma's te downloaden.
De deur is lekker groot en er past heel veel was in :).

Pluspunten

• Stil
  • Grote inhoud

Yanaika 30-01-2017

Heel blij met mijn LG wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Onlangs deze super LG wasmachine gekocht op aanraden van een verkoopmedewerkster. Ik was op zoek naar een grote machine omdat ik graag mijn dekbed wil wassen, wat niet mogelijk was in mijn oude 6 kilo. Ik ben meer dan tevreden, mijn was komt er schoon en praktisch droog uit. Ook is de machine erg stil en snel door de snelle 59 minuten was. Een makkelijk te bedienen machine met veel extra opties. Het was mijn geld meer dan waard.

Pluspunten

• Turbowash
  • Stil
  • Direct Drive
  • Agua lock

Yvette 28-01-2017

Goede zuinige wasmachine!

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Een maand geleden deze wasmachine gekocht en ben erg echt heel erg blij mee!
De was komt er altijd fris en schoon uit en je kan veel wasgoed kwijt in de grote trommel. De wasmachine is ook erg stil wat erg fijn is aangezien de wasmachine pal naast mijn slaapkamer staat en ik soms nog wel eens een was draai na mijn werk 's nachts.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig
  • Stil

Ricardo 28-01-2017

Grote capaciteit, snelle wasjes in korte tijd

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Wat ik handig vond is dat het een goede prijs heeft voor een 9 kilo wasmachine maar wel met een beladingssensor zodat die het wasprogramma aanpast aan het aantal kilo's was dat erin gaat. Handig is ook TurboWash waarmee ik kleine wasjes tot 5KG binnen een uur kan wassen.
Redelijk stille wasmachine, tijdens centrifugeren hoor je wel geluid maar blijft heel erg stabiel, komt volgens de verkopers door de Direct Drive die erin zit.
Houdt er rekening mee dat Katoen Groot programma erg lang duurt, dit is volgens mij het eco programma, maar het normale katoenprogramma rond de 2 uur zit afhankelijk van je hoeveelheid was. Ik was bijna altijd met turbowash tenzij ik mijn beddengoed erin heb zitten.
Wat me ook aansprak was de dubbele waterbeveiliging zowel in de onderkant als aan de kraan ( aquastop en aqualock )
Nog geen klachten gehad ervan, de was komt er goed droog uit ook ondanks dat deze maar 1400 toeren heeft, startuitstel+nachtwas is ook heel handig voor de wasjes die ik wel eens in de nacht draai i.v.m. goedkoper stroomtarief!

Pluspunten

• Turbowash, snel korte wasjes
  • 9KG grote capaciteit
  • Direct Drive, stabiel en goed droogresultaat

Minpunten

• NFC werkt niet met iPhone
  • enkel centrifugeren is ff puzzelen

Teun Mulder 27-01-2017

Een hele goede wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Afgelopen maand heb ik deze mooie LG wasmachine gekocht. Ben er enorm blij mee. Hij heeft een grote trommel en daardoor kun je een grote was meteen laten wassen.
Bij een halve belading ben ik minder dan een uur kwijt om mijn wasgoed te wassen!
Verder vind ik het bedieningspaneel buitengewoon handig en overzichtelijk. Mijn wasgoed komt er ook elke keer schoon en fris uit. Tot slot geniet ik, elke keer dat ik een was draai, van de stilte die deze LG wasmachine heeft tijdens het wassen!
Kortom: Een wasmachine met klasse die ik een ieder aanraden kan.

Pluspunten

• Goed wasresultaat
  • Wast een halve belading in 59 minuten
  • Enorm stil
  • Heel handig bedieningspaneel

Ron 26-01-2017

Super wasautomaat

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Oude wasautomaat ging kapot en me door de verkoper van Media Markt laten informeren.
De LG FH4U2VCN2 was volgens hem de perfecte wasautomaat van dit moment.
Argumenten, Stil, Snel en Schoon.
De verkoper heeft niets teveel gezegd :)
- Deze machine is veel stiller dan mijn oude wasautomaat, het waternemen geeft meer geluid dan het wassen, echt bizar stil.
- Snel, mijn vorige wasautomaat had een snel programma, maar dan kwam de was er niet zo schoon uit, nu in 59 minuten een echt schone was!
- Schoon, echt strallend schoon (het wit, lijkt wel witter te worden) en wat me op valt hoe fris het ruikt!
We hebben de wasautomaat nu dik 3 weken in ons bezit en zijn echt super tevreden!

Pluspunten

• Stil
  • Schone, frisse was
  • Snel, in 59 minuten een schone was

Minpunten

• GEEN

Quinty 25-01-2017

Wat een FANTASTISCHE wasautomaat

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Sinds een paar weken hebben wij deze LG wasautomaat in gebruik.
Ik heb er maar 1 omschrijving voor, wat een FANTASTISCHE wasautomaat.
Ten eerste de inhoud, zelfs ons 2 persoonsdekbed hebben we erin kunnen wassen!
Verder zijn wij heel blij met de turbowash functie, wij wassen eigenlijk altijd in het weekend. Met de turbowash functie is de was al in 59 minuten klaar en nog belangrijker geen verschil te vinden op een normaal programma of turbowash, het komt er net zo schoon en fris uit.
Onze wasautomaat staat op zolder en is aanzienlijk stiller dan ons vorige wasmachine.

Wat verder een enorm verschil is, dat onze was nu veel frisser ruikt.

Op dit moment hebben we totaal geen minpunten en zijn wij diep onder de indruk van deze wasmachine en de wasresultaten.

Pluspunten

• Grote inhoud
  • Snel door turbowash
  • Stil
  • Was ruikt heerlijk fris

Sanehv 24-01-2017

Stille grote wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

Deze stille wasmachine is een zaligheid om in huis te hebben. Bij mij staat het in de bijkeuken en ik kan mijn deur gewoon open laten staan zonder storende geluiden.

De eerste paar keer heb ik gekeken of het wel aan stond omdat ik niets hoorde. Af en toe hoor je het water pompen. Ook zit er een leuk melodie op ipv een irritante piep.

De wasmachine heeft een grote deur en inhoud. Hierdoor scheelt het dat ik met minder wasbeurten toekom. Tevens is het een zuinige machine die praktisch in gebruik is. De programma's zijn duidelijk en doen wat ze zeggen.

Het wasgoed komt er schoon en fris uit terwijl ik minder wasmiddel gebruik.
de app is handig en wijst zichzelf.

Het enige wat ik mis is de stoom / opfrisfunctie. Toch een zeer goede kwaliteit en een aanrader!

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Meerdere fijne programma
  • App aanwezig
  • Grote deur en inhoud

Minpunten

• Geen stoomfunctie

Kippie1966 23-01-2017

LG FH4U2VCN2 Geweldige Wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VCN2

17/1 vsndaag is de LG FH4U2VCN2 bezorgd.
De LG wasmachine ziet er strak en modern uit met een digitaal display.
Ik ben enthousiast, dit belooft wat!! :)
De belangrijkste programma's zijn voor geprogrammeerd,
maar deze kunnen desgewenst naar eigen wensen worden aangepast.
In eerste instantie vind ik de handleiding wat omslachtig.
Had liever de betekenis van de symbolen wat uitgebreider omschreven gezien.
Als de machine 5 minuten ongebruikt is, schakelt hij zich zelf uit, wat op zich heel prettig is.
(Alleen niet wanneer je nog aan het opzoeken bent hoe je een programma instel)
De eerste was zit erin, door de royale inhoud van 9 kilo past je dekbedovertrek, slopen en onderlaken er met gemak in, en wat meteen opvalt is ... hoe stil de LG is!
De machine weegt zelf de inhoud en bepaalt naar aanleiding daarvan de duur van de wasbeurt.
23/1 De Machine een kleine week in gebruik en hij bevalt uitermate.
De was is schoon, ruikt heerlijk en de machine centrifuceerd prima, wat ook weer tijd in de droger scheelt.
De App kan ik niet gebruiken aangezien deze geen IOS ondersteunt dat is dan wel weer jammer.
Over de duurzaamheid kan ik niet oordelen, daar heb ik de machine te kort voor, maar heb er alle vertrouwen in dat het wel goed zit!

Pluspunten

• Mooi Design met digitaal display
  • Zeer stil
  • Energie zuinig
  • Geen Koolborstels
  • Grote 9 kilo trommel

Minpunten

• De App ondersteunt geen IOS