AEG L8FB86ES - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 20 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

de vliegende kraai 26-06-2017 Product paar weken in bezit

super wasmachine

super wasmachine Maakt iets meer geluid dan ik dacht Makkelijk te bedienen EN ook nog zuinig met energie

Itapiet 12-06-2017 Product paar maanden in bezit

Mooi uiterlijk en enorm stil

Wasmachine voldoet boven verwachting.
Hij is echt zo stil als wordt beloofd en niet geheel onbelangrijk, wast de was schoon.
Bediening is kinderlijk simpel, trommel lekker ruim en de stoomfunctie is erg prettig om kleding even op te frissen.
Al met al dik tevreden met deze wasmachine.

• Makkelijke bediening
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Nog geen tegen gekomen

Kayir 10-06-2017 Product paar maanden in bezit

AEG

Ik heb het op advies van de verkoper en ook het uiterlijk van het machine gekocht maar het werkt echt heel goed. Maakt goed schoon en de overhemden zijn heel erg wit

Bianca 10-06-2017 Product paar weken in bezit

Aeg wasmachine

Mijn reden dat ik voor deze wasmachine ging was vanwege zijn design. Vind hem erg mooi. Daar komt bij dat hij A+++-50 % dus ook nog zuinig. In verhouding met mijn vorige machine kan er meer was in hij weegt het. Daar komt bij dat ie super stil is. Heb deze samen met een aeg droger gekocht super combinatie. Ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Grote vulruimte

Minpunten

• Mis een jeans programma

E. Vos 09-06-2017 Product paar maanden in bezit

Bedieningsgemak algemeen

Goede product, probleemloos te bedienen m.u.v. alleen centrifugeren is niet duidelijk in de handleiding opgenomen. Weinig lawaai.

Pluspunten

• Gemak van bedieningspaneel
  • Geruisloos

Minpunten

• alleen centrifugeren staat niet in de handleiding

Edwin Richter 09-06-2017 Product paar maanden in bezit

Veel opties, geweldig wasresultaat & fluisterstil!

Deze machine heb ik gekocht gezien we toendertijd onze eerste kleine verwachtten en de remsnaar van de oude machine was stuk waardoor deze half opsteeg.

Waarom dan een AEG?
We hebben dik een jaar geleden een droger van AEG gekocht en deze beviel ons zo goed dat ik me toch ben gaan verdiepen in de AEG wasmachines.
Vrij snel werd ik overtuigd door de positieve reviews en de technische toevoegingen van deze machine.
1. Zo heeft deze de mogelijkheid om gekreukte was te ontkreuken.
Natuurlijk is dit niet te vervanging van het persen van was of een stomerij, maar het is zeker handig gebleken bij een paar gekreukte overhemden die niet vies waren.
2. De Ökomix optie die bij de 8000 serie aanwezig is heeft mij echter het meest overtuigd.
Was word daarmee besprenkeld door een uitloopje wat zich in de deurrubber bevind.
Dit in combinatie met links en rechtsom draaien van de trommel, zorgt ervoor dat de was evenredig word "gesopt" voordat het echte waswerk begint.

De wasmiddellade gaat wat stroef open, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn.
De lade is voor zowel poeder als ook vloeibaar wasmiddel in te richten en men dient deze dan ook te gebruiken in plaats van de "Bal-in-de-machine" manier van toedienen. Anders heb je niets aan de speciale mengwijze van het wasmiddel met water.
Vak [II] is voor het wasmiddel en vak [I] kan voor Chloor (bij witte was) of Vanish worden gebruikt.
Ik gooi niets meer van schoonmaakmiddelen in de machine en hij wast echt perfect schoon.

Door het mengen van het wasmiddel en wasverzachter, zijn er ook geen stukken was meer die extreem naar wasverzachter ruiken en anderen niet. Dat had ik met mijn oude machine wel en ik werd gek van de jeuk door de hoge dosering (overgevoelig).
Dit houd dus in dat ook dit kwaaltje niet voorkomt bij deze machine.

Wat mij wel opviel is dat ik de [Aan/Uit]-knop toch goed hard in dient te drukken om de machine aan of uit te krijgen.

We wassen er nu een tide mee en er zitten al heel wat wasjes op de teller.
Tot zo ver kan ik zeggen dat wij extreem tevreden zijn met de machine en als mooie bijkomstigheid:
AEG bied na registratie van de machine, via de onderstaande pagina, 5 jaar fabrieksgarantie !!!
- https://www.mijnapparaten.nl/AEG/Acties/5jaarfabriekgarantie/Registreren/stap/1

Voor zover ik kan oordelen is dit echt een beest van een machine tjok vol mogelijkheden.
Het display kan wat intimiderend zijn met al zijn opties, maar na een paar keer spelen met de opties en het naslaan van de handleiding ben je er al snel in thuis.

Kortom, een super machine met nuttige functies en 5 jaar garantie!

Pluspunten

• Mengt wasmiddel/-verzachter met water
  • Zeer stil bij centrifugeren
  • Stoomfunctie ontkreukt de was redelijk goed

Minpunten

• Inschakelen vereist hard drukken van aan/uit toets
  • Wasmiddellade is vrij stroef te openen

Fred 09-06-2017 Product paar maanden in bezit

Heel fijne machine met veel mogelijkheden.

Super machine. Zeer geruisloos en goede wasresultaten. Overtreft mijn verwachtingen. Kan lekker veel was in!

Pluspunten

• Goede wasresultaten
  • Zeer geruisloos
  • Grote vulopening
  • Lekker vulgewicht.

R. Sijsterm. 09-06-2017 Product paar weken in bezit

Uitstekende wasmachine!

Wij hebben dit product gekozen omdat we eerder in aanraking zijn geweest met oudere modellen. Toen we dit model zagen wisten we meteen dat dit de wasmachine was die we zelf wilde hebben. Mede door het zuinige energielabel en de goede prijs hebben we voor dit model gekozen. Een energiezuinig label was voor ons een vereiste. In vergelijking met andere merken kwam deze wasmachine het beste uit de bus.
Het is een uitstekende wasmachine met goed wasresultaat en is erg makkelijk in gebruik. De diversiteit van de verschillende programma's is erg fijn. Zo is er voor elke was wel een goed programma wat je kunt kiezen.
De programma's duren wel langer als gebruikelijk. Dit komt doordat de machine zeer zuinig is in zijn energieverbruik en daardoor ook het zuinige energielabel heeft.
Gelukkig is hiervoor altijd een oplossing door de tijdsbesparingsmodes of een kleine was te draaien.

Kortom, uitstekende machine en zeker de moeite waard om aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zeer zuinig in energieverbruik
  • Veel verschillende programma's
  • Goede prijs

Minpunten

• Programma's duren langer (energiezuinig)

Bus 21-05-2017 Product paar maanden in bezit

Prima machine. Alles naar wens

Doet alles naar wens en wast prima en droog uit de machine en makkelijk te bedienen. Weinig geluid en grote inhoud

Pluspunten

• Bediening
  • Gemak

Ger 10-03-2017 Product paar maanden in bezit

Een stille enegie zuinige machine

We waren na 15 jaar gebruik van een ander merk wasmachine toe naar wat nieuws.
Na wat ge google op diverse site's kwam AEG goed uit de bus ook de consumentenbond had een positief oordeel
In de winkel kwamen wij na een oordeel uit op deze machine, omdat hij een aardig volume had, stil was en energie zuinig.
ook een apart meng systeem maakt het gebruik van het wasmiddel économiser.
Na een paar maanden gebruik voldoet deze machine aan al deze opties

Pluspunten

• Heel erg stil
  • makkelijke bediening
  • overzichteliijke display
  • verkorte programma,s mogelijk

Minpunten

• de pieper bij de was is klaar mag luider

Gowki 23-01-2017 Product paar weken in bezit

Groete deur goed wassen en drogen heel stim

Ik vind een mooi apparat met een grote scherm en grote deur en uitskende was resoltaat plus uit gebried programma met stoom wassen

fijne wasmachine 20-01-2017 Product paar maanden in bezit

prima wasmachine

Deze wasmachine van AEG is fantastisch ,de was komt er lekker fris uit en met de 1600 toeren is de was al goed droog.
Makkelijke bediening, zijn geld meer dan waard.

19-01-2017 20-01-2017 Product paar maanden in bezit

Goede apparaten zowel wasmachine als droger

Doet wat belooft is op de verkoop acte wast perfect lage energie en waterverbruik ook droger werkt met een laag energie verbruik handig is ook deslang die bij geleverd is die rechtstreeks in afvoer kan zodat men niet ieder keer de condensbak geleegd hoeft te worden

Pluspunten

• Energie verbruik
  • Gebruiksgemak

Janine 20-01-2017 Product paar maanden in bezit

Heerlijk grote trommel

Fijne machine
Geluid stil
Fijne programma
Eenvoudig te bedienen
Duidelijk instructieboekje.
Snel gewent

Pluspunten

• Veel keuze in programma's

Minpunten

• Sommige programma's duren wat langer

wasgraag 20-01-2017 Product paar weken in bezit

Een fijne en praktische wasmachine

Gewoon een fijne, praktische en gebruiksvriendelijke wasmachine. Met diverse programma's voor de (dagelijkse was) en zelfs een stoomfunctie. Erg prettig dat de tijd bespaard kan worden door deze handmatig aan te passen. Ook fijn dat de machine over een Okopower optie beschikt, waarmee een wasprogramma slechts 1 uur duurt. Ook de energiezuinigheid en het feit dat water en wasmiddel eerst gemengd worden sprak ons erg aan. En een hele fijne en snelle service mogen ervaren van de Klantenservice via de AEG facebookpagina. Al met al een goede prijs/kwaliteit!

Ph. Van Gijzel 31-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine

Uiterlijk van de machine is eigentijds en energiezuinig. Dat vind ik belangrijk. De prijs vind ik ook redelijk.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Geluidsarm

Eugenie 29-12-2016 Product paar maanden in bezit

Prima wasmachine

Het is een prima machine. Het instellen van een programma wijst voor zich. Het is duidelijk en overzichtelijk. Programma's duren vaak lang, maar daardoor is hij ook zuinig. Als je de tijd niet hebt, kun je het programma ook verkorten.

Pluspunten

• Makkelijk in te stellen
  • Zuinig

Ton de Bruin 28-12-2016 Product paar weken in bezit

Alles wat je van een wasmachine verwacht

Bewust voor aeg gekozen omdat mijn vorige wasmachine bijna 22 jaar is mee gegaan .vandaar de keuze en onze nieuwe machine is heel gebruiks vriendelijk en overzichtelijk.

• Schone was

Francine 20-12-2016 Product paar dagen in bezit

Solide machine met grote deur en eenvoudige bediening

Duidelijke programma's die eenvoudig in te stellen zijn.
Stille en solide machine met schone was die gauw droog is

Rita 27-11-2016 Product paar weken in bezit

Veel programma's

Grote vulopening en ruime programmakeuze. De was komt er erg droog uit. Maakt weinig geluid. Fijn dat er ook een kort programma op zit van 20 minuten, ideaal voor kleding wat kort gedragen en niet vuil is.

Pluspunten

• Makkelijke bediening
  • Veel keuze in temperatuurinstelling

Minpunten

• Aan-uit-knop werkt soms wat zwaar