AEG L8FB86ES - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 48 reviews reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Stephen 16-09-2017

Erg teleurgesteld in zo'n duur apparaat, bedroevende service

Als je zoveel geld uitgeeft, verwacht je een machine die langer dan 6 jaar meegaat. Dan kom je toch echt bedrogen uit. Lagers kapot, onafhankelijke monteur geeft aan dat de machine er qua gebruik goed mee om gegaan is. Als je dan de klantenservice van AEG belt, zeggen ze dat het te verwachten was aangezien het een gebruiksvoorwerp is en we inderdaad net zo goed een B-label hadden kunnen kopen. Serieus, als je dat over je eigen merk zegt. Natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar koop dan een goedkope machine of geef iets meer uit voor echt kwaliteit, Miele bv. Voor mij nooit meer een AEG, slechte kwaliteit en service.

Minpunten

• Dure machine met slechte onderdelen

Andor 06-10-2017

Hoe kan je deze machine nu meer dan 6 jaar hebben wanneer hij net een jaar uit is? Gewoon grote onzin dus.

Jan 19-11-2017

Miele is, voor een vergelijkbaar apparaat, al snel 250 tot 300 Euro duurder. Ik heb met 4 Mieles in totaal 20 jaar gedaan, met tussentijds ook nog een dure reparatie. Als je kunt rekenen, reken dan niet op Miele.
Ik heb net deze AEG gekocht, als hij 6 jaar meegaat, is ie goedkoper en duurzamer dan de gemiddelde MIele.....

Cindy 15-12-2017

Veel mogelijkheden

Deze machine mede gekozen i.v.m. de mogelijkheid om kleding te stomen. Het stomen dient om kleding wat op te frissen en voor het verminderen van kreukels. Gebruik van stoom verminderd de kreukels inderdaad zichtbaar!
De machine heeft veel verschillende programma’s, uitgestelde starttijd en resttijd indicatie.
Nu ik de machine ken ben ik erg tevreden. De mogelijkheid om programma’s in te korten bevalt ook goed.

Pluspunten

• Stoom
  • Korte programma’s

Minpunten

• Soft plus mogelijkheid moeilijk aan te zetten.

Rene Jalink 30-09-2017

Perfecte wasmachine voor mij

Mooi design en een uitstekend was resultaat. De was programma's zijn eenvoudig in te stellen en het stoomprogramma is voor mij ideaal. Had ik zelf eerder moeten aanschaffen.
Enige puntje van kritiek is dat inlaten van het water iets gehorig is. (wasmachine staat vlak naast de woonkamer)

Pluspunten

• schone was
  • voldoende programma
  • eenvoudig in te stellen
  • stoomprogramma

Minpunten

• gehorig bij waterinlaten

Judith 21-12-2017

Wasmachine AEG met stoomfunctie

Blij met deze wasmachine: centrifugeren zonder extra lawaai, wast schoon, stoomfunctie is ideaal, bediening eenvoudig, veel opties. Prima kwaliteit.

Ypie Boersma 18-12-2017

Goede wasmachine

Doet wat die beloofd; wassen. Niet te veel lawaai. Handige bediening. Een AEG is een kwalitatief goed alternatief voor de duurdere wasmachinemerken.

iBorisch 18-12-2017

Fijne wasmachine, veel mogelijkheden.

Omdat de AEG's die ik had inmiddels 17 jaar oud waren en de droger stuk ging, direct ook maar een nieuwe wasmachine gekocht.

Wat een verschil. Hij schijnt zeer zuinig met stroom en water te zijn, maar dat moet nog blijken natuurlijk. Fijn dat er veel opties op zitten, inclusief stoomfunctie voor bijvoorbeeld overhemden. Strijkvrij zijn ze niet, maar wel veel minder gekreukt als zonder dit programma. Veel toeren centrifugeren, dus alles komt behoorlijk droog uit de wasmachine, wat de droger weer tijd scheelt.
Voor de mannen, een groot scherm, veel knopjes. ;-)
Tot nu toe komt alles er schoon uit.

Pluspunten

• veel toeren centrifugeren (1600)
  • stoomfunctie die werkt
  • zuinig met stroom en water
  • mooi uiterlijk
  • veel laadvermogen

Minpunten

• helemaal strijkvrij is de stoomoptie niet
  • hij is niet snel, programma's duren soms wel lang

Trudy uit Wognum 17-12-2017

Prima aankoop

Als vervanging van mijn vorige - 15 jaar oude - AEG wasautomaat, voldoet ook deze nieuwe AEG aan alle verwachtingen. Ik hoor hem nauwelijks, de was komt er prachtig schoon uit en hij is merkbaar energiezuiniger!

• Energiezuinig

Stefan 17-12-2017
  • Product gekregen

Uitstekende wasmachine

De wasmachine heeft veel opties maar is toch eenvoudig te bedienen. Wat ik zelf heel milieubewust en kostenbesparend vind aan deze machine is het volgende: hij weegt het aantal kilo’s was en past daar het wasprogramma op aan. Zeer innovatief!

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Veel programma’s
  • Weegt aantal kilo’s was

Minpunten

• Iets meer lawaai met centrifugeren dan verwacht

Mama T 16-12-2017

Fijne familie-wasmachine

Mooie, degelijke, eenvoudig bedienbare wasmachine. Relatief weinig wasmiddel nodig, wastijd wordt aangepast aan de hoeveelheid was. De stoomfunctie gebruik ik maar weinig omdat het eigenlijk alleen werkt bij kleding die in de droger kan. Beter van niet bij overhemden e.d.
Alles zit er op en er aan.

Pluspunten

• zuinig
  • snel
  • veel functies

Minpunten

• Centrifugeert hard, ook bij 800t. Meer kreuk.

Arno 15-12-2017

Grote deur

Zoekende naar een degelijke wasmachine, deze aeg aangeschaft, onze oude aeg na 12 jr nog niet op maar de lager was aanvervanging toe, voor een mooie prijs kwaliteit verhouding voor deze gekozen, en geen spijt van.

Pluspunten

• Gebruik
  • mooie design

GJS 14-12-2017

Stil, schoon, grote deur.

Een fijne machine na een poosje makkelijk in de bediening outdoor programma werkt prima.
De machine is vrij stil.

Freddy 14-12-2017

Erg goede wasmaschine

Erg goede en degelijke wasmachine met veel functies en makkelijk te bedienen.Prijs kwaliteit verhouding is zeer goed

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Stoomfunctie
  • Uitstraling,is mooi om te zien.

Anoniem 14-12-2017

Veel wasprogramma's voor alle soorten was

Veel keuze in wasprogramma's, ook voor het draaien van een ultra-korte was van 20 minuten of speciaal bewerkte stoffen, zoals outdoor-kleiding.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • veel wasprogramma's

Marijke 14-12-2017

Makkelijk in te stellen

De machine heeft een mooi display, waarmee makkelijk in te stellen is hoe lang je wil wassen, ook is duidelijk af te lezen hoe lang het programma nog duurt. In de bakjes zit een klepje waarmee makkelijk geswitched kan worden tussen vloeibaar en poeder-waspoeder. Ook is er een speciaal programma voor de maandelijkse schoonmaakbeurt. En hij wast goed schoon en de was ruikt lekker.

Pluspunten

• makkelijk in te stellen
  • apart programma schoonmaken
  • wast goed schoon
  • apart in te stellen vloeibaar/poeder
  • mooi duidelijk display

Maarten 14-12-2017

Prima wasmachine

Prima apparaat. Wast schoon. Heeft voldoende mogelijkheden.
Eco programma's duren bestaat lang (tot 4 uur).

Pluspunten

• Ruime vulopening
  • Was goed schoon
  • Flink energiezuinig

Minpunten

• Had verwacht dat hij iets stiller zou zijn
  • Eco programma's duren lang
  • Tiptoetsen zijn wat onwennig/onhandig

Faouzi 14-12-2017

Betrouwbaar

Omdat stoom functie opzit en voor zuinig was draaien van de was en geluidloos draaien van motor en voldoet echt naar mijn wens

M&D 14-12-2017

Geweldig!

Geweldige machine. Centrifugeert zeer goed. Was komt bijna droog uit machine! Dekbedden hebben alle ruimte in de grote kuip.

Pluspunten

• Grote kuip
  • Toerental centrifuge
  • Geruisloos

Frank 11-12-2017

Grote vulopening.

Het eco programma één keer gebruikt voor de witte 60 graden was. Hij deed er erg lang over en de temperatuur kwam niet boven de 30 graden uit, met het gevolg dat de was nog niet schoon was. Het gewone 60 graden programma wast wel zeer schoon, dit in tegenstelling tot het gewone 40 graden programma waarbij hij constant de duur van het wasprogramma met wel 2 uur korter aanpast. De machine bepaalt aan de hand van de belading de duur van het programma, ik vind dit niet logisch. Waarom zouden 10 vuile luiers eerder schoon zijn dan 20 vuile luiers. De grote ruime trommel is wel ideaal.

Pluspunten

• Toerental
  • Hoeveelheid 8 kg.
  • Grote vulopening

Minpunten

• Aanpassen van de tijd
  • Ecoprogramma

Jolanda 03-12-2017

fijne wasmachine met veel keuzemogelijkheden

Mooie wasmachine om te zien, maar wat natuurlijk veel belangrijker is: hij wast ook prima schoon! Veel keuzemogelijkheden, makkelijke toetsen en een grote vulopening. Veel vind ik het super dat deze machine het water en de wasduur afstemt op het gewicht van het wasgoed dat in de machine zit. Dit scheelt water en energie! Ik ben erg tevreden. Ik hoop dat deze machine het ook 20 jaar volhoudt, net als mijn vorige AEG!

josee 01-12-2017

fantastische wasmachine

Uitgebreide programma's, die je zelf kunt veranderen m.b.t. bv centrifuge, duur programma. Ook kort programma 20 min. stil. stoomprogramma leek mij erg fijn, maar met het 20 minuten programma eig overbodig. Uitstekende centrifuge tot 1600 toeren. Het duurde even voor ik alleen een 100 toeren centrifugeer programma had gevonden. Zeer goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• flexibele programmas
  • grote trommel