AEG L8FB86ES - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Stephen 16-09-2017

Erg teleurgesteld in zo'n duur apparaat, bedroevende service

Als je zoveel geld uitgeeft, verwacht je een machine die langer dan 6 jaar meegaat. Dan kom je toch echt bedrogen uit. Lagers kapot, onafhankelijke monteur geeft aan dat de machine er qua gebruik goed mee om gegaan is. Als je dan de klantenservice van AEG belt, zeggen ze dat het te verwachten was aangezien het een gebruiksvoorwerp is en we inderdaad net zo goed een B-label hadden kunnen kopen. Serieus, als je dat over je eigen merk zegt. Natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar koop dan een goedkope machine of geef iets meer uit voor echt kwaliteit, Miele bv. Voor mij nooit meer een AEG, slechte kwaliteit en service.

Minpunten

• Dure machine met slechte onderdelen

Andor 06-10-2017

Hoe kan je deze machine nu meer dan 6 jaar hebben wanneer hij net een jaar uit is? Gewoon grote onzin dus.

Jan 19-11-2017

Miele is, voor een vergelijkbaar apparaat, al snel 250 tot 300 Euro duurder. Ik heb met 4 Mieles in totaal 20 jaar gedaan, met tussentijds ook nog een dure reparatie. Als je kunt rekenen, reken dan niet op Miele.
Ik heb net deze AEG gekocht, als hij 6 jaar meegaat, is ie goedkoper en duurzamer dan de gemiddelde MIele.....

Rene Jalink 30-09-2017

Perfecte wasmachine voor mij

Mooi design en een uitstekend was resultaat. De was programma's zijn eenvoudig in te stellen en het stoomprogramma is voor mij ideaal. Had ik zelf eerder moeten aanschaffen.
Enige puntje van kritiek is dat inlaten van het water iets gehorig is. (wasmachine staat vlak naast de woonkamer)

Pluspunten

• schone was
  • voldoende programma
  • eenvoudig in te stellen
  • stoomprogramma

Minpunten

• gehorig bij waterinlaten

JanB 22-11-2017

Zuinig, goed uitgerust en met een goede prijs

Na 4 wasmachines van een (duur...) merk te hebben gehad, werd het tijd om over te stappen naar een hopelijk betere machine.
Dat werd na lang zoeken deze AEG, die alles heeft dat je zou kunnen wensen. Zuinig met stroom en water, 1600 toeren centrifuge en met als extra de stoom-optie.
Voorlopig werkt het apparaat prima. Weinig lawaai, eenvoudig te bedienen en het wasresultaat is goed. Het apparaat ziet er goed uit en er zit nu tijdelijk ook nog eens 5 jaar garantie op.
Minpuntje zijn de tiptoetsen die soms wat minder goed reageren op indrukken.

Pluspunten

• Zuinig met stroom en water
  • 1600 toeren centrifuge
  • Voldoende wasprogramma's
  • Stoom-optie
  • Vrij stil

Minpunten

• Tiptoetsen reageren niet altijd goed
  • Handleiding kan wat duidelijker

Stefan 29-09-2017

Past tijd aan bij grote lading .ook in spaartijd

Koos vanwege grote trommel en 1600 toerental.zeer tevreden over programma keuzes en aanpassen van tijdsduur programma

Minpunten

• toch meer geluid dan gehoopt bij centrifugeren

DaniS 29-09-2017

Top was machine

De wasmachine biedt genoeg opties om de gewenste was programma af te stellen.
Is still in gebruik en energie zuinig door zelf het programma aan de hoeveelheid was in te stellen.
Grote deur en wast tot 8 kilo.

Enige vreemde is dat de meeste (touch) knopen moeten goed gedrukt worden soms lukt het niet in een keer, terwijl de programma start knop erg gevoelig is en gaat aan wanneer je vinger in de buurt is.

Pluspunten

• Verversing programma
  • grote deur
  • still
  • 8 Kilo

Minpunten

• Strijk vrij programma ontbreekt
  • De start knop is erg gevoelig

Janet 29-09-2017

Goede aankoop, maar ....

Ik ben heel tevreden over de machine, Na 4 Miele bovenladers te hebben versleten heb ik gekozen voor een voorlader met een grote opening en dit bevalt tot nu toe heel goed. Ik heb een 2 hoek 2 zithoek met wasbare bekleding en in de bovenladers lukte het niet om deze echt schoon te krijgen en nu met deze voorlader wel. De aeg wast 8 kg en centrifugeert op 1600 toeren wat weer scheelt als de was daarna in de droger gaat. De was komt er lekker fris uit bij de oude zat er soms een muf luchtje aan de was als deze gewassen was. Ik vind het Öko programma ook heel fijn snel klaar en toch goed schoon. Het apart centrifugeren was nog even een puzzel maar de gebruiksaanwijzing is duidelijk dus ook dat gaat goed. Het enige wat ik lastig vind is dat er soms een was niet gecentrifugeerd wordt dan is de was nog drijfnat en moet ik deze apart nog even centrifugeren wat dan soms ook niet werkt. Het ligt vermoedelijk aan dat wat ik er in stop. Ik heb een heel dik katoen badmatje dat erg veel water vast houdt dit en laatst een dekbed dat niet gecentrifugeerd wordt. Dit moet ik nog uit zoeken hoe ik dat oplos, maar verder dik tevreden.

Pluspunten

• öko programma, aankoopprijs
  • 1600 toeren

Minpunten

• Soms is de was niet gecentrifugeerd

M. Horbach 28-07-2017

Bijna geruisloos

De AEG Lavatherm resultaten voor het eerst gezien bij mijn zoon, viel mijn keus nu ook op AEG. Machine heeft zeer goed bruikbare toeters en bellen w.o. ÖKOMix, waspoeder/- verzachter word eerst vermengd worden met het water, waardoor mijn wasgoed langer mooi blijft en Opfrissen v/d was, spaart je weer stomerij kosten. Je kunt hier werkelijk alles in wassen, afhankelijk van programma, tot wel 8KG WA en mijn was is perfect schoon, de machine is vrijwel geruisloos, zeer energie zuinig A+++, geeft piepjes als programma klaar is en schakelt zichzelf daarna uit.

Pluspunten

• zeer energiezuinig
  • ÖKOMix

de vliegende kraai 26-06-2017

super wasmachine

super wasmachine Maakt iets meer geluid dan ik dacht Makkelijk te bedienen EN ook nog zuinig met energie

Itapiet 12-06-2017

Mooi uiterlijk en enorm stil

Wasmachine voldoet boven verwachting.
Hij is echt zo stil als wordt beloofd en niet geheel onbelangrijk, wast de was schoon.
Bediening is kinderlijk simpel, trommel lekker ruim en de stoomfunctie is erg prettig om kleding even op te frissen.
Al met al dik tevreden met deze wasmachine.

• Makkelijke bediening
  • Stoomfunctie

Minpunten

• Nog geen tegen gekomen

Kayir 10-06-2017

AEG

Ik heb het op advies van de verkoper en ook het uiterlijk van het machine gekocht maar het werkt echt heel goed. Maakt goed schoon en de overhemden zijn heel erg wit

Bianca 10-06-2017

Aeg wasmachine

Mijn reden dat ik voor deze wasmachine ging was vanwege zijn design. Vind hem erg mooi. Daar komt bij dat hij A+++-50 % dus ook nog zuinig. In verhouding met mijn vorige machine kan er meer was in hij weegt het. Daar komt bij dat ie super stil is. Heb deze samen met een aeg droger gekocht super combinatie. Ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Grote vulruimte

Minpunten

• Mis een jeans programma

E. Vos 09-06-2017

Bedieningsgemak algemeen

Goede product, probleemloos te bedienen m.u.v. alleen centrifugeren is niet duidelijk in de handleiding opgenomen. Weinig lawaai.

Pluspunten

• Gemak van bedieningspaneel
  • Geruisloos

Minpunten

• alleen centrifugeren staat niet in de handleiding

Edwin Richter 09-06-2017

Veel opties, geweldig wasresultaat & fluisterstil!

Deze machine heb ik gekocht gezien we toendertijd onze eerste kleine verwachtten en de remsnaar van de oude machine was stuk waardoor deze half opsteeg.

Waarom dan een AEG?
We hebben dik een jaar geleden een droger van AEG gekocht en deze beviel ons zo goed dat ik me toch ben gaan verdiepen in de AEG wasmachines.
Vrij snel werd ik overtuigd door de positieve reviews en de technische toevoegingen van deze machine.
1. Zo heeft deze de mogelijkheid om gekreukte was te ontkreuken.
Natuurlijk is dit niet te vervanging van het persen van was of een stomerij, maar het is zeker handig gebleken bij een paar gekreukte overhemden die niet vies waren.
2. De Ökomix optie die bij de 8000 serie aanwezig is heeft mij echter het meest overtuigd.
Was word daarmee besprenkeld door een uitloopje wat zich in de deurrubber bevind.
Dit in combinatie met links en rechtsom draaien van de trommel, zorgt ervoor dat de was evenredig word "gesopt" voordat het echte waswerk begint.

De wasmiddellade gaat wat stroef open, maar dat kan ook de nieuwigheid zijn.
De lade is voor zowel poeder als ook vloeibaar wasmiddel in te richten en men dient deze dan ook te gebruiken in plaats van de "Bal-in-de-machine" manier van toedienen. Anders heb je niets aan de speciale mengwijze van het wasmiddel met water.
Vak [II] is voor het wasmiddel en vak [I] kan voor Chloor (bij witte was) of Vanish worden gebruikt.
Ik gooi niets meer van schoonmaakmiddelen in de machine en hij wast echt perfect schoon.

Door het mengen van het wasmiddel en wasverzachter, zijn er ook geen stukken was meer die extreem naar wasverzachter ruiken en anderen niet. Dat had ik met mijn oude machine wel en ik werd gek van de jeuk door de hoge dosering (overgevoelig).
Dit houd dus in dat ook dit kwaaltje niet voorkomt bij deze machine.

Wat mij wel opviel is dat ik de [Aan/Uit]-knop toch goed hard in dient te drukken om de machine aan of uit te krijgen.

We wassen er nu een tide mee en er zitten al heel wat wasjes op de teller.
Tot zo ver kan ik zeggen dat wij extreem tevreden zijn met de machine en als mooie bijkomstigheid:
AEG bied na registratie van de machine, via de onderstaande pagina, 5 jaar fabrieksgarantie !!!
- https://www.mijnapparaten.nl/AEG/Acties/5jaarfabriekgarantie/Registreren/stap/1

Voor zover ik kan oordelen is dit echt een beest van een machine tjok vol mogelijkheden.
Het display kan wat intimiderend zijn met al zijn opties, maar na een paar keer spelen met de opties en het naslaan van de handleiding ben je er al snel in thuis.

Kortom, een super machine met nuttige functies en 5 jaar garantie!

Pluspunten

• Mengt wasmiddel/-verzachter met water
  • Zeer stil bij centrifugeren
  • Stoomfunctie ontkreukt de was redelijk goed

Minpunten

• Inschakelen vereist hard drukken van aan/uit toets
  • Wasmiddellade is vrij stroef te openen

Fred 09-06-2017

Heel fijne machine met veel mogelijkheden.

Super machine. Zeer geruisloos en goede wasresultaten. Overtreft mijn verwachtingen. Kan lekker veel was in!

Pluspunten

• Goede wasresultaten
  • Zeer geruisloos
  • Grote vulopening
  • Lekker vulgewicht.

R. Sijsterm. 09-06-2017

Uitstekende wasmachine!

Wij hebben dit product gekozen omdat we eerder in aanraking zijn geweest met oudere modellen. Toen we dit model zagen wisten we meteen dat dit de wasmachine was die we zelf wilde hebben. Mede door het zuinige energielabel en de goede prijs hebben we voor dit model gekozen. Een energiezuinig label was voor ons een vereiste. In vergelijking met andere merken kwam deze wasmachine het beste uit de bus.
Het is een uitstekende wasmachine met goed wasresultaat en is erg makkelijk in gebruik. De diversiteit van de verschillende programma's is erg fijn. Zo is er voor elke was wel een goed programma wat je kunt kiezen.
De programma's duren wel langer als gebruikelijk. Dit komt doordat de machine zeer zuinig is in zijn energieverbruik en daardoor ook het zuinige energielabel heeft.
Gelukkig is hiervoor altijd een oplossing door de tijdsbesparingsmodes of een kleine was te draaien.

Kortom, uitstekende machine en zeker de moeite waard om aan te schaffen!

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Zeer zuinig in energieverbruik
  • Veel verschillende programma's
  • Goede prijs

Minpunten

• Programma's duren langer (energiezuinig)

Bus 21-05-2017

Prima machine. Alles naar wens

Doet alles naar wens en wast prima en droog uit de machine en makkelijk te bedienen. Weinig geluid en grote inhoud

Pluspunten

• Bediening
  • Gemak

Ger 10-03-2017

Een stille enegie zuinige machine

We waren na 15 jaar gebruik van een ander merk wasmachine toe naar wat nieuws.
Na wat ge google op diverse site's kwam AEG goed uit de bus ook de consumentenbond had een positief oordeel
In de winkel kwamen wij na een oordeel uit op deze machine, omdat hij een aardig volume had, stil was en energie zuinig.
ook een apart meng systeem maakt het gebruik van het wasmiddel économiser.
Na een paar maanden gebruik voldoet deze machine aan al deze opties

Pluspunten

• Heel erg stil
  • makkelijke bediening
  • overzichteliijke display
  • verkorte programma,s mogelijk

Minpunten

• de pieper bij de was is klaar mag luider

Gowki 23-01-2017

Groete deur goed wassen en drogen heel stim

Ik vind een mooi apparat met een grote scherm en grote deur en uitskende was resoltaat plus uit gebried programma met stoom wassen

• Zuinig

fijne wasmachine 20-01-2017

prima wasmachine

Deze wasmachine van AEG is fantastisch ,de was komt er lekker fris uit en met de 1600 toeren is de was al goed droog.
Makkelijke bediening, zijn geld meer dan waard.

19-01-2017 20-01-2017

Goede apparaten zowel wasmachine als droger

Doet wat belooft is op de verkoop acte wast perfect lage energie en waterverbruik ook droger werkt met een laag energie verbruik handig is ook deslang die bij geleverd is die rechtstreeks in afvoer kan zodat men niet ieder keer de condensbak geleegd hoeft te worden

Pluspunten

• Energie verbruik
  • Gebruiksgemak