AEG L8FB86ES - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 64 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Stephen 16-09-2017

Erg teleurgesteld in zo'n duur apparaat, bedroevende service

Als je zoveel geld uitgeeft, verwacht je een machine die langer dan 6 jaar meegaat. Dan kom je toch echt bedrogen uit. Lagers kapot, onafhankelijke monteur geeft aan dat de machine er qua gebruik goed mee om gegaan is. Als je dan de klantenservice van AEG belt, zeggen ze dat het te verwachten was aangezien het een gebruiksvoorwerp is en we inderdaad net zo goed een B-label hadden kunnen kopen. Serieus, als je dat over je eigen merk zegt. Natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar koop dan een goedkope machine of geef iets meer uit voor echt kwaliteit, Miele bv. Voor mij nooit meer een AEG, slechte kwaliteit en service.

Minpunten

• Dure machine met slechte onderdelen

Andor 06-10-2017

Hoe kan je deze machine nu meer dan 6 jaar hebben wanneer hij net een jaar uit is? Gewoon grote onzin dus.

Jan 19-11-2017

Miele is, voor een vergelijkbaar apparaat, al snel 250 tot 300 Euro duurder. Ik heb met 4 Mieles in totaal 20 jaar gedaan, met tussentijds ook nog een dure reparatie. Als je kunt rekenen, reken dan niet op Miele.
Ik heb net deze AEG gekocht, als hij 6 jaar meegaat, is ie goedkoper en duurzamer dan de gemiddelde MIele.....

Ada 04-04-2018

Ik heb nu deze en is mijn derde AEG in 27 jaar dus gemiddeld 9 jaar waarvan er 23 jaar bijna dagelijks gewassen. De meneer hierboven heeft pure pech als het echt is want deze machine bestaat net. Onafhankelijk van merk en prijs kan dat wel eens gebeuren.

Cindy 15-12-2017

Veel mogelijkheden

Deze machine mede gekozen i.v.m. de mogelijkheid om kleding te stomen. Het stomen dient om kleding wat op te frissen en voor het verminderen van kreukels. Gebruik van stoom verminderd de kreukels inderdaad zichtbaar!
De machine heeft veel verschillende programma’s, uitgestelde starttijd en resttijd indicatie.
Nu ik de machine ken ben ik erg tevreden. De mogelijkheid om programma’s in te korten bevalt ook goed.

Pluspunten

• Stoom
  • Korte programma’s

Minpunten

• Soft plus mogelijkheid moeilijk aan te zetten.

Rene Jalink 30-09-2017

Perfecte wasmachine voor mij

Mooi design en een uitstekend was resultaat. De was programma's zijn eenvoudig in te stellen en het stoomprogramma is voor mij ideaal. Had ik zelf eerder moeten aanschaffen.
Enige puntje van kritiek is dat inlaten van het water iets gehorig is. (wasmachine staat vlak naast de woonkamer)

Pluspunten

• schone was
  • voldoende programma
  • eenvoudig in te stellen
  • stoomprogramma

Minpunten

• gehorig bij waterinlaten

Marrebees 03-04-2018

Geweldige machine

Na een aantal maanden in gebruik, ben ik nog steeds zeer tevreden over deze machine! Wel wat duurder in aanschaf, maar dan heb je ook wat!

Pluspunten

• 8 kilo was tegelijk
  • Grote deur
  • Ruime keuze in programma's
  • Was komt bijna droog uit machine

Minpunten

• Zacht piepje wanneer was klaar is

Soraya26 31-03-2018

Complete wasmachine

Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe wasmachine de AEG L8FB86ES. Nu al kan ik zeggen dat dit een machine is met erg veel mogelijkheden voor het instellen van allerlei wasprogramma's. Het bedieningspaneel is eenvoudig te gebruiken. Zo kun je onder andere kleding stomen, ontkreuken, op een kort of lang programma laten draaien, het toerental van de centrifuge regelen naar believen, een wol of zijde programma draaien, energiezuinige ECO programma, dus eigenlijk teveel om op te noemen. Ook de machineclean-programma is superhandig om eens in de drie maanden te doen ten behouden van je wasmachine. De meeste programma's heb ik reeds uitgeprobeerd en tot volle tevredenheid. Bovendien is de machine ook nog eens erg stil als hij zijn werk doet. Wat belangrijk is om te vermelden, dat hierop een energielabel A+++ is afgegeven, wat betekent dat de wasmachine heel erg energiezuinig is. Ik ben uitermate tevreden over de machine en kan hem dan ook van harte aanbevelen. Ook de belading van 8 kg is een pluspunt. De prijs/kwaliteit verhouding voor de complete wasmachine is dan ook heel erg goed te noemen.

Pluspunten

• Zuinig
  • ECO programma
  • Startuitstel
  • Geruisloos

Freddy 03-04-2018

Erg goede wasmaschine

Erg goede aankoop en geen spijt van gehad.Grote vulopening,8kg,geluidsarm en stoomprogamma erin.Degelijke wasmachine en ook nog mooi om te zien.

Shaggel 28-03-2018

Topmachine met veel mogelijkheden

Mooie wasmachine die makkelijk te vullen en legen is door de grote 180graden draaiende deur. Je stopt hem niet zo snel te vol omdat de trimmer niet zo diep is. Fijn dat er een belading sensor opzit zodat je ook het gewicht voor het ökoPower programma altijd goed hebt. Geprobeerd en idd hij geeft het perfect aan. Fijn om als je veel tijd hebt de eco stand te gebruiken zodat je een zuinig wasje kan draaien. Maar ook een perfect schone was krijgt met het ökoPower programma in een uurtje. De stoomfunctie is een extraatje dat ik waarschijnlijk vooral bij mijn vitrage ga gebruiken.
Wel goed het boekje doorspitten voor alle mogelijkheden maar is vrij eenvoudig te bedienen. De nieuwe afvoerslang was voor ons ook nog even spannend omdat wij er een chiffon tussen hadden zitten. Hierdoor werd tijdens het afpompen het water terug omhoog gespoten. Hier hebben we met de andere wasmachine nooit problemen mee gehad. De installateur gaf ons de tip om het vacuümgedeelte van de slang af te snijden maar we hebben gekozen om de chiffon te verwijderen. Nu geen problemen meer. Het enige minpuntje dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is de aan/uit toets. Is niet echt een handige schakelaar. Je voelt hem niet echt bewegen bij indrukken zodat ik vaak twijfel of de machine idd al aanstaat

Pluspunten

• Veel keuze in wasprogramma's en zelf kan aanpassen
  • Ook een goed wasprogramma van 1 uur
  • Grote vuldeur die 180 graden open kan
  • Stoomfunctie
  • Programma voor een klein wasje

Minpunten

• Aan/schakelaar

Lia 28-03-2018

Grote opening

Prima product. Veel waskeuzes. Wasduur kun je verkorten. Zuinig in gebruik. Er kan veel wasgoed in. Maximaal 8 kilo. Maar ook kleine wasjes gaat heel goed.

mariejohanne 24-03-2018

fijne machine

Grote vulopening en duidelijk bedieningspaneel. Het is een rustig apparaat, vooral als hij aan het centrifugeren is. Als de wasbeurt klaar is klinkt er een bescheiden signaal om dat aan te geven. Het is een fijne machine en mooi om te zien.

Pluspunten

• grote vulopening
  • rustig bij centrifugeren

Aeg wasmachine 24-03-2018

Wasmachine aeg

Eenvoudig te bedienen apparaat. Ook stil in vergelijking met oude machine. Kortom doet wat het moet doen.

• Eenvoudig

HPE 23-03-2018

Superwasmachine

Met vorige machines (van andere grote merken) was nooit ontevreden, maar deze wast echt buitenaards schoon en is echt stil. Bovendien gratis 5 jaar garantie en een half jaar gratis wasmiddel.

Pluspunten

• Wast superschoon
  • Veel mogelijkheden
  • Erg stil

Minpunten

• Geen apart centrifugeprogramma
  • De standaard programma’s duren vrij lang

Jolanda 23-03-2018

Grote deur, eenvoudige bediening

Ik ben heel erg tevreden met de wasmachine.
De bediening is eenvoudig, hij is stil en omdat hij de tijd aangeeft hoelang hij er over doet loop je in mijn geval niet 2 x voor niks naar boven.
Veel keuzes in de programma’s en centrifugeert heel goed zonder veel herrie en geschud.
Ik zou hem zeker aanbevelen

• Eenvoudige bediening
  • Veel keuze

Ron 23-03-2018

Wasmachine

Super fijn apparaat in bediening. Simpel en duidelijk display. Erg stil qua geluid. Kan het iedereen aanbevelen.

Hugo 23-03-2018

8 kilo lader, hupsakee. Dat scheelt echt veel

Super energie zuinig en een heel grote lader van 8 kilo. Dis sneller klaar met alle was en super zuinig. Een NO-Brainer.

Pluspunten

• 8 kilo
  • Super Zuinig

Minpunten

• Aanzet schakelaar ff goed aantikken

Ada 23-03-2018

Geweldig

Na 2x een AEG een Siemens genomen. Daar was ik gauw klaar mee. Snel een AEG en o wauw wat is dit thuiskomen. Weer een geweldige machine. Alles is goed. Het gebruiksgemak en met 1600 toeren zo snel droog. En wat is de machine ondiep. Helemaal top net als het design. Kortom...superblij!

Pluspunten

• Gemakkelijk in gebruik
  • Goed droogresultaat
  • Keus uit voldoende programma's..geen overbodige
  • Prachtig design

Denis 23-03-2018

Great washing machine

I have used the product for almost 2 months now and I am really happy with it. While there are many programs, the most important to me was the option to add steaming at the end of the cycle as it reduces the amount of creases on the clothes and makes ironing easier. The machine also measures the amount of laundry and adjusts the length of the cycle accordingly so there is no excessive time spent washing. I got the product while in promotion and for that price it was an exceptional value.

Pluspunten

• Steaming function

Minpunten

• The sound when ready is not very strong

Tanneke 23-03-2018

Wasmachine AEG

Ik ben heel blij met de keuze voor de wasmachine van AEG.
De wasmachine waar goed, is stil met het centrifugeren. Daarnaast kun je de was tijd aanpassen. Dit is super fijn.
Al met al een goede koop

Pluspunten

• Stilte van centrifugeren
  • Aanpassen van programma tijd

William 23-03-2018

Wat een fantastische wasmachine!!!

Wij zijn in de hemel beland!! Wat een geweldige stille wasmachine! We wilden graag weer een 1600 toeren machine omdat de vorige dit ook had, alleen klonk de vorige als een langs denderende trein bij het centrifugeren. Deze machine is zo superstil.... wat een genot!

AEG: er is geen betere!!!

• Zuinig

Jan 23-03-2018

Degelijke machine, stil en energiezuinig.

Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Zeer energiezuinig, bijna niet te merken op verbruiksmeter. Daarenboven is de machine ook best stil (met uitzondering van draaien op 1600)

Pluspunten

• Zeer energiezuinig
  • Mogelijkheid programmaduur in te korten
  • Ook wol wast prima

Minpunten

• Iets luider op maximale toeren draaien (1600)

Judith 21-12-2017

Wasmachine AEG met stoomfunctie

Blij met deze wasmachine: centrifugeren zonder extra lawaai, wast schoon, stoomfunctie is ideaal, bediening eenvoudig, veel opties. Prima kwaliteit.