AEG L8FB86ES - Reviews

tile-Geluidsniveau
77 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 134 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L8FB86ES op Kieskeurig.nl.

Stephen 16-09-2017

Erg teleurgesteld in zo'n duur apparaat, bedroevende service

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Als je zoveel geld uitgeeft, verwacht je een machine die langer dan 6 jaar meegaat. Dan kom je toch echt bedrogen uit. Lagers kapot, onafhankelijke monteur geeft aan dat de machine er qua gebruik goed mee om gegaan is. Als je dan de klantenservice van AEG belt, zeggen ze dat het te verwachten was aangezien het een gebruiksvoorwerp is en we inderdaad net zo goed een B-label hadden kunnen kopen. Serieus, als je dat over je eigen merk zegt. Natuurlijk is het een gebruiksvoorwerp, maar koop dan een goedkope machine of geef iets meer uit voor echt kwaliteit, Miele bv. Voor mij nooit meer een AEG, slechte kwaliteit en service.

Minpunten

• Dure machine met slechte onderdelen

Andor 06-10-2017

Hoe kan je deze machine nu meer dan 6 jaar hebben wanneer hij net een jaar uit is? Gewoon grote onzin dus.

Jan 19-11-2017

Miele is, voor een vergelijkbaar apparaat, al snel 250 tot 300 Euro duurder. Ik heb met 4 Mieles in totaal 20 jaar gedaan, met tussentijds ook nog een dure reparatie. Als je kunt rekenen, reken dan niet op Miele.
Ik heb net deze AEG gekocht, als hij 6 jaar meegaat, is ie goedkoper en duurzamer dan de gemiddelde MIele.....

Ada 04-04-2018

Ik heb nu deze en is mijn derde AEG in 27 jaar dus gemiddeld 9 jaar waarvan er 23 jaar bijna dagelijks gewassen. De meneer hierboven heeft pure pech als het echt is want deze machine bestaat net. Onafhankelijk van merk en prijs kan dat wel eens gebeuren.

Cindy 15-12-2017

Veel mogelijkheden

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Deze machine mede gekozen i.v.m. de mogelijkheid om kleding te stomen. Het stomen dient om kleding wat op te frissen en voor het verminderen van kreukels. Gebruik van stoom verminderd de kreukels inderdaad zichtbaar!
De machine heeft veel verschillende programma’s, uitgestelde starttijd en resttijd indicatie.
Nu ik de machine ken ben ik erg tevreden. De mogelijkheid om programma’s in te korten bevalt ook goed.

Pluspunten

• Stoom
  • Korte programma’s

Minpunten

• Soft plus mogelijkheid moeilijk aan te zetten.

Rene Jalink 30-09-2017

Perfecte wasmachine voor mij

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Mooi design en een uitstekend was resultaat. De was programma's zijn eenvoudig in te stellen en het stoomprogramma is voor mij ideaal. Had ik zelf eerder moeten aanschaffen.
Enige puntje van kritiek is dat inlaten van het water iets gehorig is. (wasmachine staat vlak naast de woonkamer)

Pluspunten

• schone was
  • voldoende programma
  • eenvoudig in te stellen
  • stoomprogramma

Minpunten

• gehorig bij waterinlaten

Marrebees 03-04-2018

Geweldige machine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Na een aantal maanden in gebruik, ben ik nog steeds zeer tevreden over deze machine! Wel wat duurder in aanschaf, maar dan heb je ook wat!

Pluspunten

• 8 kilo was tegelijk
  • Grote deur
  • Ruime keuze in programma's
  • Was komt bijna droog uit machine

Minpunten

• Zacht piepje wanneer was klaar is

Soraya26 31-03-2018

Complete wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Sinds kort ben ik in het bezit van een nieuwe wasmachine de AEG L8FB86ES. Nu al kan ik zeggen dat dit een machine is met erg veel mogelijkheden voor het instellen van allerlei wasprogramma's. Het bedieningspaneel is eenvoudig te gebruiken. Zo kun je onder andere kleding stomen, ontkreuken, op een kort of lang programma laten draaien, het toerental van de centrifuge regelen naar believen, een wol of zijde programma draaien, energiezuinige ECO programma, dus eigenlijk teveel om op te noemen. Ook de machineclean-programma is superhandig om eens in de drie maanden te doen ten behouden van je wasmachine. De meeste programma's heb ik reeds uitgeprobeerd en tot volle tevredenheid. Bovendien is de machine ook nog eens erg stil als hij zijn werk doet. Wat belangrijk is om te vermelden, dat hierop een energielabel A+++ is afgegeven, wat betekent dat de wasmachine heel erg energiezuinig is. Ik ben uitermate tevreden over de machine en kan hem dan ook van harte aanbevelen. Ook de belading van 8 kg is een pluspunt. De prijs/kwaliteit verhouding voor de complete wasmachine is dan ook heel erg goed te noemen.

Pluspunten

• Zuinig
  • ECO programma
  • Startuitstel
  • Geruisloos

Harm 10-08-2019

geruisloos

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Prima wasmachine alleen het poeder lost niet altijd helemaal op.
Centrifugeren valt ook enigszins tegen, niet zo droog .
Verder draait hij de was erg in elkaar.
Na aan uit moet je weer resetten omdat het laatste programma blijft staan.

A van Doesburg 28-07-2019

Mooi display

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Is makkelijk te bedienen en is vrij stil , daar bij heb ik nog meer machines van AEG OA vaatwas .
Ook vrienden die deze machine gebruiken zijn heel te vreden .

• Makkelijk te bedienen
  • Mooi display

Nicole 27-07-2019

duidelijk

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Grote deuropening, duidelijk menu, handige instellingen om wastijd te verkorten, stil in gebruik....

Pluspunten

• deuropening
  • menu
  • inkorten wastijd
  • stil

Miranda 24-07-2019

Grote deur, heerlijk stil, ruime trommel, zeer tevreden

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

We zijn zeer tevreden, we hebben een groot gezin en na lange tijd op computer gezocht te hebben en ervaring in m'n werk als kraamverzorgster kwamen we steeds op deze keuze uit. Het is een héle fijne stille wasmachine die een goede aanrader is en zeker ook een goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Ruime deur en trommel
  • Vrij stil

Minpunten

• Tot nu toe weinig

Martin 24-07-2019

De Mercedes onder de wasmachines

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Een zeer luxe apparaat: met stoomfunctie, grote(!) wastrommel (8kg), en timer voor start.
Wast zeer grondig en doet waarvoor-ie gemaakt is: wassen!

Pluspunten

• grote trommel
  • stoomfunctie
  • gedegen apparaat

Minpunten

• progs duren langer (maar kort mogelijk)

Grace van Beers 22-07-2019

Wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Ik heb de wasmachine nog niet zo lang. En daarom lees ik nog regelmatig de handleiding om alle functies optimaal te kunnen gebruiken. Het was 15 jaar geleden dat ik een nieuwe wasmachine had aangeschaft en de technologie is vooruit gegaan. Een perfecte wasmachine bestaat er volgens mij niet maar deze voldoet zeker aan mijn wensen. En het is goedkoper dan ik verwacht had.

Pluspunten

• Slaat automatisch af al het programma klaar is.
  • Zuinig

Minpunten

• Niet elk programma kan1600 toeren centrifugeren
  • Handleiding niet heel erg duidelijk

Jim 22-07-2019

Stille en zuinige machine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Heeft veel functies, is erg stil: kan beneden bezoek hebben en de verdieping erboven een centrifugerende wasmachine die niemand hoort. Heeft ook twee tijdsduurverkortende standen en een eco-optie.

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • snel

Jord 20-07-2019

Prima wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Onze oude Miele begon te lekken na 14 jaar. Om niet vast te zitten aan dingen als twin dos eens verder gaan kijken. We kwamen uit op de AEG. De A+++ 65% energie rating was voor ons doorslaggevend. Op alle vlakken gaan we er op voorruit aangezien de techniek niet stil staat. Zo heeft deze wasmachine een grote trommel. Al het beddengoed kan er in met ruimte over. De aandrijving is vele malen stiller. De display is digitaal en ziet er overzichtelijk uit. Sommige van de bedieningsknoppen moet je soms 2 maal indrukken of jezelf aanleren de knop 2 seconden ingedrukt te houden. De bouwkwaliteit is prima. Enkel de kap om de display en bet zeepbakje is van plastic. Centrifuger bij max 1600 toeren is, vergeleken met een 14 jaar oude machine, ook een heel stuk stiller geworden.

Pluspunten

• Mooie wasmachine
  • Bouwkwaliteit
  • Energiezuinig A+++

Minpunten

• Lange wasprogramma's (wel in te korten)
  • Soms 2 maal drukken op de touchknoppen.

Van Hooff 19-07-2019

AEG wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

De wasmachine werkt precies zoals ik me had voorgesteld ik moest allen even wennen aan de nieuwe knopen zoals je dat met elk product hebt. De machine is eigenlijk heel makkelijk te bedienen en aan te passen naar gewenste toeren en dergelijke. De stoomfunctie vind ik echt leuk zeker voor overhemden dat scheelt toch wel behoorlijk met strijken. Ik hang ik ze nu enkel op zonder te strijken en er zit dan bijna geen kreuk in mits je de was er direct uit haalt. Andere reviews die over het sluiten van het zeepbakje gingen herken ik niet. Ik denk vooral dat dit optisch is door het kleurverschil zwart en wit

Pluspunten

• Stoomfunctie
  • Je kan ook korte programma’s draaien

R. Kooy 19-07-2019

Makkelijk te bedienen display, stil.

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

AEG een goed, vertrouwt merk.
Display bediening eenvoudig
Stil ook bij centrifugeren
Veel programma keuze

Monique Wienk 18-07-2019

Eenvoudige bediening en handzame programma's.

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Een stille machine met veel mogelijkheden die ik voorheen niet had. Handige (korte) programma's en een simpele bediening. Korte wasjes van 20 minuten ! Top. Geweldige service ook van CoolBlue die hem aansloten, uitlegde en lieten zien wat er mogelijk was. Oude apparaat namen ze weer mee. Heel blij mee !

Pluspunten

• Bediening
  • Mogelijkheden

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Jan 18-07-2019

AEG wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Deze wasmachine is een hele verbetering tov de 18 jaar oude machine die we hadden.
Veel stiller en schudt veel minder dan de oude.
Er zijn vele programma's die alles mogelijk maken.
Dus een aanrader.

• Mogelijkheden

Minpunten

• flinke uitgave

R. 18-07-2019

Eenvoudig te bedienen wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Eenvoudig te bedienen wasmachine. Ook verschillende kortdurende wasprogramma's mogelijk. Ook mogelijk om zelf temperatuur in te stellen. Stoomprogramma is een pluspunt. Zo goed als stil met centrifugeren. Groot laadvermogen. Verbeterpunt zou kunnen zijn de tiptoetsen. Deze zijn vrij gevoelig.

Pluspunten

• Zelf temperatuur instellen
  • Stoomprogramma
  • Makkelijk te bedienen
  • Verschillende programma's voor snelle wasjes

Minpunten

• Tiptoetsen

M. Leeuw 18-07-2019

Goede wasmachine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Een goed merk, mooie machine en perfect resultaat. Na meerdere miskopen eindelijk weer rust. (heel stil)

Pluspunten

• Stoom functie

A. Maat 18-07-2019

Prachtige en stille machine

Geschreven voor: AEG L8FB86ES

Sinds mijn trouwen (1967) nu pas mijn derde nieuwe wasmachine aangeschaft. Steeds weer een AEG.
Ook nu weer tot volle tevredenheid. Vooral het geluid valt nu bij deze laatste op. (of juist niet, want hij is erg stil).
Wassen doet hij zoals altijd voortreffelijk. Door de zuinige uitvoering duurt een wasbeurt nu wel wat langer, maar je hoeft er toch niet bij te gaan staan wachten dus dat is niet zo'n probleem.
Zeer tevreden en een aanrader.

Pluspunten

• uitgebreid programma aanbod
  • bijna fluisterstil

Minpunten

• nog niet ontdekt