AEG L7FE84EW - Reviews

tile-Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Consu35 22-07-2017

stil, groot volume, mooi wasresultaat

Voor wat het kost, heb je een zeer goede machine. Werkt heel stabiel, ruime programmeer-mogelijkheden, en ook nog zuinig. Helemaal top.

Pluspunten

• stil
  • ruime programmeermogelijkheden
  • snelle was is ook heel snel
  • zelfreinigingsprogramma

Beppie Charloos 16-06-2017

Ladingdetectie is een ramp. Programmaduur regeling een sof.

Bij anderen zag ik ooit AEG's met een lampje binnen de trommel en de optie dat het water tijdens de instroom door de trommel wordt gesproeid. Handig! maar helaas ontbreken deze opties bij model L7FE84EW. Wel is er de optie 'tijd besparen' om de lange default programmaduur (3 tot 4 uur! veel te lang...) te verkorten. Een must-have dacht ik; maar helaas de ladingdetectie ProSense verpest alles. Druk je niet op 'tijd besparen', dan verkort de ladingdetectie de tijd meestal toch wel, tot soms een redelijke tijd, maar meestal tot een veel te korte tijd. Maak je wel gebruik van 'tijd besparen', dan maakt de ladingdetectie de uiteindelijke programmaduur vaak nóg korter. Zo kort (1 uur) dat in bijna al deze gevallen van redelijkerwijs opwarmen geen sprake meer is, laat staan van wassen. Stel je in op 40 graden dan wordt de 30 graden niet bereikt, omdat het afpompen alweer bijna begint. Zo komt AEG wel heel makkelijk aan een A+++ score.

Als je nu de trommel gewoon vol stopt (5-6kg), verkort ProSense de programmaduur nog steeds, maar na ongeveer 10-15 minuten wordt deze dan meestal weer verlengd tot de maximale duur. Ik heb dit 20 keer getest, waardeloos. Ik wil die was gewoon na 2 uur ophangen en niet 4 uur hoeven wachten. (N.B.: Ik zie het verband ook niet trouwens, tussen veel kilo's was en de noodzaak om dan langer te moeten ronddraaien)

Een programma onderbreken en bij de volgende fase (afpompen of spoelen of centrifugeren) continueren is er ook niet bij. Is er dan niets goed? Jawel, de stoom-optie om bijv. overhemden nat, maar haast gestreken uit de machine te toveren is geweldig. En ik vind dat de was er droog uitkomt na centrifuge op 1400 toeren, dus mijn inschatting dat 1600 toeren de moeite nauwelijks loont was een juiste. Dat bespaarde 150 euro.

Concluderend, ik ben ontevreden over de AEG L7FE84EW maar als ik de enige ben met deze klacht dan zou het een defect kunnen zijn. Ik overweeg de garantie aan te spreken.

Deprince Peter 12-06-2017

Klantenservice: werking

Na enkele keren te hebben gebruikt lijkt me dat het toestel werkt zoals uitgelegd en volgens de gebruikaanwijzng.
Eenvoudig maar toch met verschillende mogelijkheden qua wastijd, soorten wasgoed.....

Hopelijk blijft de werking ook ok na enkele jaren. Op duurzaamheid kan ik nog niet oordelen;

RobWietze 25-03-2017

Geweldige machine!

Zeer goede machine, met heel veel mogelijkheden en erg stil. Met name de stoomfunctie is erg handig. Qua prijs is deze ook machine erg interessant, je krijgt echt waar voor je geld.

Pluspunten

• Stoomfunctie

Jan spier 10-03-2017

Goede en gemakkelijk te bedienen wasmachine.

Onze oude wasmachine was een Zanker, die heeft het 16 jaar volgehouden! We wilden graag een machine die vooral voor mij als man, nu ik de huishouding doe, eenvoudig te bedienen is. nou...dat is gelukt, de vakman, Oosterhof in Steenwijk, liet deze zien en wij waren overtuigd! Geweldig wat een fijn apparaat! Was er in aanzetten op bijv, katoen even met de tiptoets de temperatuur, en toerental centrifuge instellen en verder doet hij alles automatisch! Hij weegt, bepaalt de tijdsduur en hoeveelheid water. Dus geen omkijken meer naar! Geweldig, ik sta elke genoeglijk even te kijken naar het wegen, echt een fijne wasmachine! Geen spijt van!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • zelf denkend
  • zuinig in gebruik