AEG L7FE84EW - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 20 reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L7FE84EW op Kieskeurig.nl.

8,9

Mirel 25-02-2018

Een wasmachine met vele mogelijkheden en hoog bediengemak!

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

De wasmachine is begin februari geleverd en ik heb er inmiddels al flink gebruik van gemaakt. Ik ben zeer te spreken over deze wasmachine, vooral qua geluidsniveau. Deze wasmachine maakt bijna geen lawaai. Wat een verschil met onze oude koolborstel-machine!

Verder heeft de wasmachine zeer veel verschillende (en nuttige!) wasprogramma's. De programma's hebben geen vaste instellingen, een wasprogramma is dus per wasbeurt nog aan te passen. Hogere of lagere temperatuur (0-90), toerental (tot 1400), tijd besparen, voorwas en spoelfunctie (o.a. extra spoelen). Via de resttijdindicatie kun je zien hoe lang je programma duurt.

Ook beschikt de wasmachine over startuitstel. Een handige functie en de wasmachine telt af tot aan het starten. Echter kun je bij startuitstel geen vloeibare wasmiddelen in de lade gieten. Gebruik dan poeder of zet een bolletje met vloeibaar wasmiddel in je trommel. Ook zie je bij gebruik van startuitstel niet direct de resttijd, want de wasmachine gaat pas wegen en meten als het programma start (zie specificatie hieronder).

Daarnaast vergeet ik nog wel eens kledingstukken die door het huis dwalen. Even op de knop 'start/pauze' drukken en de deur wordt ontgrendeld zodat je de stukken eenvoudig kunt toevoegen. Ik weet niet of dit ook nog werkt als het wasprogramma al verder gevorderd is (alhoewel je je moet afvragen of je deze kledingstukken er dan nog wel bij zou willen doen).

In tegenstelling tot wat de verkoper in de winkel zei is het outdoorprogramma wél geschikt voor sportwas. Daarnaast kun je met dit programma ook outdoorkleding impregneren. Verder is het mogelijk om wollen kleding met handwassymbool in de label met deze machine te wassen. Ook beschikt de wasmachine over een stoomprogramma. Slechts éénmaal gebruikt, dus hier kan ik geen goed oordeel over geven. Maar ik vind dit wel een nuttig programma.

Verder nog tevreden over: gebruiksgemak, droogresultaat van de was, opties wijzigen na starten programma, opties permanent instellen en trommelreiniging. Voor kindervingers is ook nog kinderslot in te stellen.

Als ik dan toch wat minpunten moet aankaarten. Ik was zeer blij met feit dat deze wasmachine een eindsignaal heeft. Maar dit is naar mening te zacht. De wasmachine staat in de keuken, de woonkamer ligt er naast. Als de tv aanstaat hoor ik het eindsignaal niet. Terwijl ik van het eindsignaal van de vaatwasser zelfs 's nachts weleens wakker wordt (we wonen gelijkvloers).

Nog een minpunt vind ik de weegfunctie, voornamelijk als ik programma's gebruik waarbij de wasmachine niet maximaal vol mag. De wasmachine laat geen gewicht zien. Wegen wordt pas gedaan als het programma wordt gestart. Er wordt eerst 30 seconden gewogen en daarna zie je (als je niet over het max heen bent) aan de programmaduur hoeveel er ongeveer in zit. Als de wasmachine overbeladen is, dan wordt alleen het woord 'max' getoond. Geen idee hoeveel gewicht je er dan uit moet halen om onder 'max' te komen. Je zou bijna vooraf je was op een weegschaal leggen om je wasmachine het meest efficiënt te kunnen gebruiken. Als je programma's kiest waarbij je de machine gewoon (tot 8kg) kan vullen heb je geen last van deze 'beperking'.

Pluspunten

• Geluidsniveau
  • Hoeveelheid mogelijkheden
  • Droogresultaat
  • Eenvoudig kleding toevoegen na starten programma
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Eindsignaal
  • Weegfunctie
  • Vloeibare wasmiddelen niet i.c.m. startuitstel
  • Geen resttijdindicatie bij startuitstel

Beste Mirel,
Ik heb interesse in deze lijn van AEG.
Als u met minder belading wast neemt hij volgens mij minder water.
Gebruikt u dan ook minder wasmiddel?
Geeft de wasmachine dit aan?
Bent u inmiddels na een jaar nog steeds tevreden over deze machine?

Hallo Elly,

Ik gebruik inderdaad minder wasmiddel als ik minder dan de aangegeven maximale belading in de wasmachine doe. De wasmachine geeft niet aan hoeveel wasmiddel wordt aanbevolen. Ik gebruik de aanbeveling die op het wasmiddel staat en gebruik de dop (ik gebruik vloeibaar) om de hoeveelheid af te meten. Het blijft echter wel een beetje een gok. Sinds ik hardnekkige vetluis in mijn vorige machine heb gehad, gebruik ik liever te weinig dan teveel wasmiddel. In principe is de meeste kleding niet vies (m.u.v. sportkleding), maar was je het om op te frissen. Daar heb je niet zoveel wasmiddel bij nodig.
Na een jaar ben ik nog steeds tevreden over deze wasmachine.

Mirel

Elly 14-01-2019

Dank je voor je snelle antwoord Mirel

Elly 14-01-2019

Zit op deze machine ook een stoomfunctie en zo ja bent u daar tevreden over?

Mirel 14-01-2019

Er zit ook een stoomfunctie op deze machine en die heb ik nu drie keer gebruikt. Ik heb het nut van de stoomfunctie (nog) niet ontdekt. De kleding kwam er niet echt frisser uit (vond ik). Voor een goede opfrisbeurt gebruik ik eerder de 20-minuten wasfunctie.

Beppie Charloos 16-06-2017

Ladingdetectie is een ramp. Programmaduur regeling een sof.

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Bij anderen zag ik ooit AEG's met een lampje binnen de trommel en de optie dat het water tijdens de instroom door de trommel wordt gesproeid. Handig! maar helaas ontbreken deze opties bij model L7FE84EW. Wel is er de optie 'tijd besparen' om de lange default programmaduur (3 tot 4 uur! veel te lang...) te verkorten. Een must-have dacht ik; maar helaas de ladingdetectie ProSense verpest alles. Druk je niet op 'tijd besparen', dan verkort de ladingdetectie de tijd meestal toch wel, tot soms een redelijke tijd, maar meestal tot een veel te korte tijd. Maak je wel gebruik van 'tijd besparen', dan maakt de ladingdetectie de uiteindelijke programmaduur vaak nóg korter. Zo kort (1 uur) dat in bijna al deze gevallen van redelijkerwijs opwarmen geen sprake meer is, laat staan van wassen. Stel je in op 40 graden dan wordt de 30 graden niet bereikt, omdat het afpompen alweer bijna begint. Zo komt AEG wel heel makkelijk aan een A+++ score.

Als je nu de trommel gewoon vol stopt (5-6kg), verkort ProSense de programmaduur nog steeds, maar na ongeveer 10-15 minuten wordt deze dan meestal weer verlengd tot de maximale duur. Ik heb dit 20 keer getest, waardeloos. Ik wil die was gewoon na 2 uur ophangen en niet 4 uur hoeven wachten. (N.B.: Ik zie het verband ook niet trouwens, tussen veel kilo's was en de noodzaak om dan langer te moeten ronddraaien)

Een programma onderbreken en bij de volgende fase (afpompen of spoelen of centrifugeren) continueren is er ook niet bij. Is er dan niets goed? Jawel, de stoom-optie om bijv. overhemden nat, maar haast gestreken uit de machine te toveren is geweldig. En ik vind dat de was er droog uitkomt na centrifuge op 1400 toeren, dus mijn inschatting dat 1600 toeren de moeite nauwelijks loont was een juiste. Dat bespaarde 150 euro.

Concluderend, ik ben ontevreden over de AEG L7FE84EW maar als ik de enige ben met deze klacht dan zou het een defect kunnen zijn. Ik overweeg de garantie aan te spreken.

Goedemorgen Beppie,
Zijn de klachten inmiddels opgelost of bent u nog steeds niet tevreden over de wasmachine?
Tevens ben ik er nieuwsgierig naar of je apart kunt centrifugeren als je bijv een handwas doet? Aeg zegt van wel maar ik lees in 2 reviews dat dat niet kan.
Ik hoop van u te horen.

Mirel 14-01-2019

Het is mogelijk om apart te centrifugeren bij een handwas. Op 1200 toeren duurt dit 6 minuten. Ook bij andere programma’s is het mogelijk om apart te centrifugeren. De instructie is terug te vinden op pagina 14 van de handleiding.

Consu35 22-07-2017

stil, groot volume, mooi wasresultaat

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Voor wat het kost, heb je een zeer goede machine. Werkt heel stabiel, ruime programmeer-mogelijkheden, en ook nog zuinig. Helemaal top.

Pluspunten

• stil
  • ruime programmeermogelijkheden
  • snelle was is ook heel snel
  • zelfreinigingsprogramma

Dana 20-08-2018

Echt een goeie wasmachine

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Goeie wasmachine raad ze aan iedereen aan ,wast schoon ook met bespaarfunctie ,centrifugeert zeer goed was komt er nagenoeg droog uit,echt een toppertje!

Pluspunten

• Wast heel schoon
  • Centrifugeert echt goed
  • Veel verschillende programma’s
  • Toppertje

Dana 02-05-2018

Geweldig apparaat

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

De machine wast perfect de was komt er na het centrifugeren nagenoeg droog uit .Zou deze machine zeker aanbevelen is echt een toppertje!Met een gezin van zes heb ik dagelijks minimaal 1 wasmachine vol.Dus spreek uit ervaring .Beste koop zeker weten!Plus door de aktie nog gratis wasmiddel bovenop helemaal blij!

Beki 01-05-2018

Tevreden

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Het is een zuinige en stille wasmachine die goed haar werk doet...alleen bij een volle trommel donkere was op 40 graden, met wasverzachter, komt de was muffig uit met een hele rare geur.

Beste Beki,
Is dit probleem inmiddels verholpen?

a.beers79 14-03-2019

MISKOOP van het jaar

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Ik heb onlangs de AEG L7FE84EW met zgn. stoomfunctie gekocht en wat was ik er in eerste instantie blij mee. De vreugde was echter van korte duur. Bij de eerste wasbeurt had ik al gaatjes in mijn wasgoed. (dit heb ik bij andere wasmachines nog nooit eerder meegemaakt.....nog nooit gaatjes in mijn wasgoed gehad)Hoe meer wasbeurten hoe meer gaatjes in het wasgoed. En wat schetst mijn verbazing ... de gaatjes zijn van exact dezelfde grootte als de gaatjes van de zgn. stoomfunctie die aan de binneninkant van de trommel via een soort balkjes op de trommel v.d. machine gemonteerd zijn. Wat een desillusie en teleurstelling. Onvoorstelbaar dat zo'n gerenommeerd merk als AEG deze machine goedgekeurd en op de markt gebracht heeft.
Wat een ENORME MISKOOP. Alle wasgoed moet in grote waszakken gewassen worden om nog meer gaatjes in mijn wasgoed te beperken. Ik heb helaas niet het budget om een andere te kopen .....anders zou ik de machine eigenhandig slopen en naar de stort /ijzerhandel af laten voeren. NOOIT KOPEN DUS

mpola 10-02-2019

Muisstil

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Hij is gebruiksvriendelijk wast schoon en geruisloos precies wat je mag verwachten van een wasmachine . Heeft veel mogelijkhedenmaar deze zijn wat ons betreft overbodig

Sonny 04-12-2018

grote deur, makkelijke bediening

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Hou niet van ingewikkelde wasmachines.
Deze is eenvoudig in gebruik, alle nodige programmakeuzes, een extra zwierprogramma, zeer stil (ook bij het zwieren)
Ruime trommel, geeft tijd aan dat programma nog duurt (vind ik zeer handig)
Prijs/kwaliteit/mogelijkheden zeer interessant toestel!

Pluspunten

• grote deur
  • zeer stil
  • appart zwierprogramma
  • clean programma(om machine te reinigen)
  • ziet er mooi uit

Minpunten

• nog geen gevonden

J.R. Hogeboom 17-11-2018

Nog beter als de vorige.

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Nadat mijn AEG van 18 jaar wat kuren begon te vertonen, zijn we niet aan repareren begonnen en gelijk naar een andere gekeken . Deze gevonden en ik moet zeggen deze is nog beter nog schoner en met minder energie,water het programma past zich zelf aan aan de hoeveelheid wasgoed en de tijdsduur van het programma wordt automatisch ingesteld. Een prima product .

Kirsten de jonker 01-05-2018

Goede mooie wasmachine! Ruime trommel!

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Gekozen om de mooie ruime trommel en de vele wasprogramma’s. Voldoet helemaal aan de eisen.
Ieder wasprogramma is weer persoonlijk aan te passen! Ruime trommel waar veel in kan

Pluspunten

• Ruime trommel
  • frisse was
  • Goede programma’s

Marjolein 01-05-2018

Mooie grote wasmachine

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Mooie apparaat, duidelijk scherm en keuze opties.
Grote deur dus makkelijk te vullen, 8kg is echt een meerwaarde voor huishoudens met veel was.
De stoomfunctie is echt een mooi extraatje, alhoewel ik het niet geschikt acht voor een volle machine aangezien de was er erg nat uit komt. Drogen duurt ook vrij lang na stomen. Dat geldt overigens niet voor het kortdurende stomen om even op te frissen, dat haal je eruit en trek je bij wijze van direct weer aan, top!
Machine verbruikt duidelijk minder wasmiddel en is extreem stil, ook tijdens centrifuge!
Nadeel? Geen aparte centrifuge optie, dat kan alleen door ook eerst te spoelen en dan kost het dus 45 min. Wat mij betreft het enige minpunt aan deze machine, verder echt een hele mooie aankoop voor erg weinig geld!

Pluspunten

• Extreem stil!
  • Mooie opties zoals tijdbesparen
  • Grote vul opening
  • Verbruikt weinig energie en weinig wasmiddel

Minpunten

• Geen aparte optie voor centrifuge
  • Bij stomen de was erg nat

Kees 11-11-2018

Alleen centrifugeren kan wel degelijk... het is alleen even zoeken. Je moet op de TPM knop blijven drukken totdat alleen het kringeltje van centrifugeren en het aantal toeren zichtbaar wordt (met alleen dat kringeltje gaat hij alleen pompen in 3 minuten, met 1400 toeren centrifugeert hij in 17 minuten).

N 08-04-2018

Gebruiksvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Zeer fijn en makkelijk in gebruik. Ziet er mooi uit en het belangrijkste wast perfect! Geen overdreven geluidsoverlast.

Pluspunten

• Gebrtuiksvriendelijk

Minpunten

• Reclamestickers krijg je er niet mooi vanaf

Mika 02-04-2018

Top AEG wasmachine

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Onze oude 25 jaar oud wasmachine heb ik verwangen met deze AEG en hij is erg stil, wast mooi schoon en zit ook mooi uit.

• Vele wasprogrammas
  • Best zuinig

a 29-03-2018

prima wasmachine

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

fijne wasmachine, doet wat ie moet doen met prima resultaat. Vooral de stoomfunctie is top. Bediening is erg gemakkelijk.

Pluspunten

• stoomfunctie

Hazelaar 24-03-2018

lekker stil

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Ben er zeer tevreden over, de was word goed schoon en is lekker stil.
Ook erg makkelijke bediening, en pook erg fijn dat er een wasmachine reinigingsprogramma erop zit.
ik zou deze zeker aanraden.

Pluspunten

• stil
  • makkelijke bediening

Minpunten

• zeepbakje moet je aan trekken om open te krijgen.

van Weeren 23-03-2018

Wasmachine

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Een mooie stille machine en een goede was prestaties. Zuinig in energie. Ook water verbruik is heel laag.

Barbara 23-03-2018

wast prima

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Hij bevalt prima. wast goed is goed programmeerbaar en het stoom systeem werkt goed. Alleen jammer dat je niet kunt apart centrifugeren.

Pluspunten

• stoom werkt prima

Minpunten

• niet apart centrifugeren.

Kees 11-11-2018

Overman 23-03-2018

Top apparaat

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Heerlijk machine snel schoon en vele keuzes van programma 's . Stoom programma is ook fijn en werkt prima

Leon 23-03-2018

Stille, fijne wasmachine met veel instelopties

Geschreven voor: AEG L7FE84EW

Omdat onze oude wasmachine kapot ging moesten we een nieuwe kopen. Nu een aantal maanden in gebruik en hij bevalt super goed. Vooral de tijdbesparingsfunctie is heel fijn. Als je de was erin doet geeft hij daarna aan hoe lang hij er over doet. Via de tijdbesparingsfunctie kun je vervolgens de tijd verkorten, bijvoorbeeld als je over een uur de deur uit moet en de was dan wel klaar moet zijn. Deze functie zie ik weinig bij andere wasmachines

Pluspunten

• Tijdbesparing
  • Automatische weegfunctie
  • Stoomfunctie (nog niet gebruikt)

Minpunten

• Geen tot nu toe