Siemens WM14W7G2NL - Reviews

A+++
Energiekosten per jaar
0 euro

Berrie Boer 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

complete verademing hoe deze machine wast.

Dit is een zuinig, innovatief en kwalitatief hoogstandje van Siemens. De sensofresh functie is letterlijk en figuurlijk een verademing voor je was.

Pluspunten

• sensofresh functie
  • energie zuinig
  • led verlichting

Minpunten

• misschien wel teveel functies.

familie Seghers-Lambert 14-11-2016 Product paar weken in bezit

Economische wasmachine op maat van iedereen...!

Het uiterlijk
Met zijn 9 kg is het inderdaad nogal een bombastische machine. Maar in de deur wand zit een stijlvolle ledlamp wat toch een extra toets aan de machine geeft.

Het eerste gebruik
Alvorens je het machine in gebruik neemt, moet je wel heel goed de handleiding doornemen omwille van de vele mogelijkheden. Ons eerste verbruik verliep dan prima. Vloeibaar wasmiddel dien je wel in een bol in de trommel te steken omdat hiervoor geen apart doseerbakje is. De was kwam er proper en goed ruikend uit.

De verschillende programma’s
Hierin heb je oneindig veel mogelijkheden die in te passen zijn in toerental, aantal graden en energieverbruik. Hiervan moeten we er dus nog veel ontdekken.

SensoFresh
Lijkt een interessante functie, zeker in de tijden dat er op café nog mocht gerookt worden. Nu lijkt dit meer van toepassing na een avondje kampvuur of kokkerellen. Zelf nog maar één keer gebruikt. De geur viel reuze mee. Maar na een maand dus nog niet echt veel moeten toepassen. Maar het is een unieke functie die wss nog veel van pas gaat komen…

Het display
Het display is ook zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. De knoppen zijn wel zeer gevoelig. Dus je controleert best altijd nog eens dat je de juiste instellingen hebt genomen. Als je kinderen hebt zeker het kinderslot opzetten zodat zij niet met de knopjes kunnen spelen...

Volledigheid van de handleiding
Deze is zeer overzichtelijk en duidelijk.

Verschillende functionaliteiten
Dit was even wennen,... Ik wist zelfs niet dat er zoveel verschillende programmamogelijkheden bestonden. Bovendien kan je bij een gekozen programma zelfs nog het aantal graden en toeren aanpassen. Deze programma's kan je allemaal instellen: katoen, katoen eco, kreukherstellend, snel + mix, fijne was/zijde, wol, spoelen/centrifugeren/afpompen, sensofresh, trommel reinigen, super kort 15, donkere was, hygiëne, outdoor/impregneren, outdoor en overhemden/blouses. Zoals je ziet zijn dit zeer veel mogelijke programma's die ik uiteraard na nog geen maand nog niet allemaal zelf heb kunnen uittesten. Wat we wel moeilijk vinden om in te schatten is het aantal kilo’s van kledij dat er in mag. Voor bepaalde programma’s mag er bv. maar 4 kg in, maar hoeveel dat dan juist is vinden we moeilijk inschatten en niet praktisch om het dan te gaan wegen ;) Dit gokken we dan een beetje!

Het geluidsniveau
Oh wat slapen we heerlijk nu, zelfs met de wasmachine 's nachts aan. Bij ons vorige machine werden we soms wakker van het lawaai. Bij deze wasmachine ondervindt je weinig tot geen geluidshinder, waardoor je 's nachts ongestoord kan wassen. Een absolute plus, dus!

Het wasresultaat
De programma’s die we nu hebben geprobeerd waren meer dan ok. De was kwam er proper en goed ruikend uit. Wel blijft er soms wat schuim achter in de trommel. Dit is dan ook het enige minpuntje dat we voorlopig ontdekt hebben.

Pluspunten

• water- en elektriciteitsverbruik wordt aangeduid
  • kinderslot
  • heel veel verschillende programma's
  • je kan het programma-einde van te voren instellen
  • zeer weinig lawaai

Minpunten

• geen doseerhulp voor vloeibaar wasmiddel
  • maximum aantal kilo's moeilijk in te schatten

Saturnuske 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Stille, prima wasmachine voor elke gebruiker aanpasbaar

Uiterlijk:
Mooie wasmachine, met duidelijke display en het lampje binnenin de trommel geeft hem een extra modern accentje in combinatie met de grote deur.

Eerste gebruik:
Het is even aanpassen aan het feit dat bij elk type programma een standaard temperatuur is ingesteld en je die dus (meestal) nog manueel moet wijzigen. Dit went snel, maar het blijft ook opletten geblazen dat je pas instelt wanneer de machine volledig is gevuld, want anders durfde ik (omdat we eerder van rechts moeten invullen door de indeling van onze berging) de toetsen nog wel eens raken en zou de machine op een fout aantal toeren of foute temperatuur gaan draaien. De toetsen zijn immers érg gevoelig, wat dus zowel voor- als nadelen heeft.

De was zelf echter, was méér dan goed gedaan. In één van de eerste machines die ik draaide zat een broek die ik in onze oude machine zeker nooit had proper gekregen, ik ging er al vanuit dat ze voor de vuilnisbak was, maar ze kwam gewoon proper uit dit was-pareltje!

Verschillende programma's:
Een bijna oneindig aantal programma's van 'gewoon' katoen, over wol, outdoor/impregneren tot sensofresh, waarbij actieve zuurstof wordt toegevoegd voor extra hygiëne. Alles telkens nog aanpasbaar aan de persoonlijk noden, doordat temperatuur, toerental, tijdsduur, eco-functies, extra spoelen,... kunnen gewijzigd worden.

SensoFresh:
Deze functie maakte me het meest nieuwsgierig, want hoe mooi kan het vooruitzicht zijn dat je kleren gewoon even kan opfrissen zonder echt te wassen, dat je er daardoor dingen kan insteken die anders handwas of stomerij-materiaal zijn, dat alle geurtjes en bacterieën verdwijnen op relatief lage temepraturen? Ik zal de functie zeker nog wel gebruiken, omdat het nu eenmaal handig is niet naar de stomerij te hoeven lopen en omdat ik verwacht dat die kledij dan ook meer zal worden gedragen dan vroeger. Maar verder ben ik (helaas) geen echte fan van de Sensofresh-functie. Ondanks dat de machine wel degelijk droog was voor het gebruik van deze functie (zoals vereist), vind ik ze namelijk niet zo aangenaam... Ik heb misschien wel heel gevoelige zintuigen, maar eerlijk gezegd, vind ik de geur nà het gebruik van de Sensofresh erger dan ervoor... Niet dat het stinkt of zo, maar het is een soort geur die (bij 2 van de 5 gezinsleden) een impact heeft op het hoofd, je krijgt er een soort ijl gevoel van in je hoofd...

Display:
Heel duidelijk en wijst zichzelf helemaal uit. Alleen soms ietsje té gevoelige toetsen.

Handleiding:
Heel duidelijk en makkelijk te begrijpen, maar dankzij de eenvoudige display quasi overbodig, als dat niet fijn is!

Geluidsniveau:
Deze wasmachine is héérlijk stil. Door de constructie van ons huis met weinig afgesloten ruimtes, konden we altijd horen wanneer er gewassen werd, maar dat is nu verleden tijd, zelfs het centrifugeren valt ons niet echt op.

Wasresultaat: ronduit schitterend, alles is gewoon perfect proper!

Samengevat: Een héél fijne machine, aanpasbaar aan echt ieders wensen, makkelijk te bedienen, met schitterende resultaten.

Pluspunten

• Propere was
  • Stille machine
  • Oneindig aantal functies

Minpunten

• Niet alle schuim raakt weg (Pods van bekend merk)
  • Geen fan van de geur na Sensofresh

Kraats 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Wasmachine met veel mogelijkheden

Uiterlijk:
Mooi vormgegeven wasmachine met eenvoudig te bedienen display. Grote vulopening zodat ook bv. een dekbed er makkelijk ingaat. (Trommel tot 9 kg, dus ook die is ruim.)

Eerste gebruik:
De eerste was die ik erin stopte, kwam er zeer schoon uit. Ik had gekozen voor 40 graden. Dit duurt op de ecostand 4,5 uur. Zoveel geduld had ik bij deze eerste was niet, maar met de speedperfect-instelling is deze was in 1 uur klaar. Hij verbruikt dan meer energie (wordt aangegeven op het display, evanals het watergebruik), maar is dus snel klaar en superschoon!

Verschillende programma's: zeer compleet.
Katoen, Katoen eco, Kreukherstellend (synthetisch/gemengd), Snel + Mix (voor gemengd wasgoed), Fijne was/zijde, Wol (wat met de hand gewassen zou moeten worden, maar nu dus niet meer), Spoelen, Centrifugeren, Afpompen, SensoFresh (zelfs ook voor textiel dat niet in de wasmachine mag), Donkere was, Trommel reinigen, Hygiëne, Outdoor/impregneren en Superkort (lichtverontreinigde was is in 15-20 min. weer schoon.)
De programma's zijn op verschillende temperaturen en met verschillende centrifugetoerental in te stellen.

SensoFresh:
Dit is nieuw voor mij. Ik heb het verschillende keren uitgeprobeerd. Onder andere met een jasje dat eigenlijk naar de stomerij moest. Het jasje kwam er 'gewoon' (was toch een beetje spannend) en fris uit. Ook kleding die bij een kampvuur gedragen was, kwam er weer fris uit. Met een halfuurtje is het klaar, je hoeft het dus niet meer een paar uur buiten te hangen en hopen dat de geur dan verdwenen is.
De intensiteit van de actieve zuurstof die door de trommel verspreid wordt, is instelbaar.
Er even om denken dat je de trommel droogmaakt voor je dit programma gebruikt. (Is aangegeven in de handleiding.)

Display:
Mooi vormgegeven en eenvoudig te bedienen. Je kan zowel de temperatuur (koud tot 90 graden) en centrifugetoerental (niet centrifugeren tot 1400 toeren) aanpassen.
Ook is eenvoudig in te stellen wanneer je de was klaar wilt hebben. Ideaal voor 's nachts, helemaal zuinig als je het eco-programma dan instelt.

Handleiding:
Zeer compleet en overzichtelijk. Ik heb nog niets niet kunnen vinden wat ik wilde weten. Duidelijk aangegeven in welke volgorde je dingen moet doen of welke mogelijkheden er zijn.

Geluidsniveau:
Wat opvalt is dat de wasmachine niet opvalt. Hij is erg stil. Ook bij het centrifugeren is de wasmachine erg stil/zacht. De wasmachine geeft een piepsignaal als hij klaar is. Dit is in te stellen hoe hard/zacht je dat wenst.

Samengevat: Een zeer fijne wasmachine die echt schoon wast. Zeer veel mogelijkheden wat betreft programma's, temperaturen, centrifugeren en opfrissen. Stille wasmachine en zuinig in gebruik van energie en water. En heb je daar een keer geen tijd voor, dan is Speedperfect in te stellen of zelfs een Superkorte was.

Pluspunten

• programma-einde instelbaar
  • duidelijke handleiding
  • veel programma's

Minpunten

• (nog) niet gevonden

JP_72 09-11-2016 Product paar weken in bezit

Stil, gebruiksvriendelijk en verfrissend

Na de wasmachine enkele weken in gebruik te hebben kan ik hem nu al iedereen aanraden. Buiten hygiëne en trommelreiniging alle programma’s doorlopen en dit alles ver boven verwachting. De SensoFresh functie, waarvoor we met name specifiek dit model wenste, werkt uitstekend. In ongeveer 30 minuten tijd de pakken van mijn man opgefrist. Ook de dekbedden hebben we met deze functie opgefrist. Zeer nuttige optie die ik nu al niet meer wil missen.
De wasmachine werkt de programma’s stil af en alles komt er fris en schoon uit. Ook een goed gevulde trommel met sportkleding, flink vies na een modderige mountainbike rit, is geen enkel probleem. Verder heb ik natuurlijk ook het handwas programma getest en ook dat werkt prima.
De meeste programma’s hebben iets langer de tijd nodig ten opzichte van mijn vorige wasmachine. Met de SpeedPerfect optie is dit verschil er niet meer maar dan lever je ook weer in op zuinigheid. Maar de optie is in ieder geval beschikbaar om ook nog even een snelle was tussendoor te doen. Kortom ik ben bijzonder tevreden over de resultaten tot dusver en hoop er nog jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• Zeer gerbuiksvriendelijk
  • Veelzijdigheid aan programma’s
  • Unieke SensoFresh funtie
  • Stil in gebruik
  • Energiezuinig

Minpunten

• Geen doseerklepje voor vloeibaar wasmiddel

Roy 02-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wasmachine met ontzettend veel opties

Inmiddels de wasmachine een week in bezit en ik kan niet anders dan zeer tevreden zijn. De sensoFresh functie werkt uitstekend, met name ben ik te spreken over het kort opfrissen van kleren die niet gewassen hoeven worden. Dit werkt zeer snel (iets meer dan een half uurtje) en het resultaat mag er zijn. Alle blazers zijn weer lekker fris. Verder is de trommel erg groot (9kg) ten opzichte van de vorige (5kg) wat een stuk minder werk betekend. Ook het kreukvrij van overhemden wassen werkt perfect, ik zie hier duidelijk het voordeel van in. Verder is de machine stil, snel en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• sensoFresh
  • Gebruik
  • Functies

Minpunten

• Tijdsindicatie klopt niet altijd

chris 09-10-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer rustig, zeer goed schoonmakende wasmachine

Prijs kwaliteit verhouding sprak ons zeer aan. Siemens staat bekend om zijn goede wasmachines, dus derhalve de keus voor deze gemaakt.

Pluspunten

• weinig geluid
  • goed schoonmakend
  • energie zuinig

Minpunten

• nog niet ontdekt