Siemens WM14W7G2NL - Reviews

9 kg
A+++
Energiekosten per jaar
0 euro

Beoordeling op basis van 26 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Kraats 10-11-2016 Product paar weken in bezit

Wasmachine met veel mogelijkheden

Uiterlijk:
Mooi vormgegeven wasmachine met eenvoudig te bedienen display. Grote vulopening zodat ook bv. een dekbed er makkelijk ingaat. (Trommel tot 9 kg, dus ook die is ruim.)

Eerste gebruik:
De eerste was die ik erin stopte, kwam er zeer schoon uit. Ik had gekozen voor 40 graden. Dit duurt op de ecostand 4,5 uur. Zoveel geduld had ik bij deze eerste was niet, maar met de speedperfect-instelling is deze was in 1 uur klaar. Hij verbruikt dan meer energie (wordt aangegeven op het display, evanals het watergebruik), maar is dus snel klaar en superschoon!

Verschillende programma's: zeer compleet.
Katoen, Katoen eco, Kreukherstellend (synthetisch/gemengd), Snel + Mix (voor gemengd wasgoed), Fijne was/zijde, Wol (wat met de hand gewassen zou moeten worden, maar nu dus niet meer), Spoelen, Centrifugeren, Afpompen, SensoFresh (zelfs ook voor textiel dat niet in de wasmachine mag), Donkere was, Trommel reinigen, Hygiëne, Outdoor/impregneren en Superkort (lichtverontreinigde was is in 15-20 min. weer schoon.)
De programma's zijn op verschillende temperaturen en met verschillende centrifugetoerental in te stellen.

SensoFresh:
Dit is nieuw voor mij. Ik heb het verschillende keren uitgeprobeerd. Onder andere met een jasje dat eigenlijk naar de stomerij moest. Het jasje kwam er 'gewoon' (was toch een beetje spannend) en fris uit. Ook kleding die bij een kampvuur gedragen was, kwam er weer fris uit. Met een halfuurtje is het klaar, je hoeft het dus niet meer een paar uur buiten te hangen en hopen dat de geur dan verdwenen is.
De intensiteit van de actieve zuurstof die door de trommel verspreid wordt, is instelbaar.
Er even om denken dat je de trommel droogmaakt voor je dit programma gebruikt. (Is aangegeven in de handleiding.)

Display:
Mooi vormgegeven en eenvoudig te bedienen. Je kan zowel de temperatuur (koud tot 90 graden) en centrifugetoerental (niet centrifugeren tot 1400 toeren) aanpassen.
Ook is eenvoudig in te stellen wanneer je de was klaar wilt hebben. Ideaal voor 's nachts, helemaal zuinig als je het eco-programma dan instelt.

Handleiding:
Zeer compleet en overzichtelijk. Ik heb nog niets niet kunnen vinden wat ik wilde weten. Duidelijk aangegeven in welke volgorde je dingen moet doen of welke mogelijkheden er zijn.

Geluidsniveau:
Wat opvalt is dat de wasmachine niet opvalt. Hij is erg stil. Ook bij het centrifugeren is de wasmachine erg stil/zacht. De wasmachine geeft een piepsignaal als hij klaar is. Dit is in te stellen hoe hard/zacht je dat wenst.

Samengevat: Een zeer fijne wasmachine die echt schoon wast. Zeer veel mogelijkheden wat betreft programma's, temperaturen, centrifugeren en opfrissen. Stille wasmachine en zuinig in gebruik van energie en water. En heb je daar een keer geen tijd voor, dan is Speedperfect in te stellen of zelfs een Superkorte was.

Pluspunten

• programma-einde instelbaar
  • duidelijke handleiding
  • veel programma's

Minpunten

• (nog) niet gevonden

Roger 05-07-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel en lekker stil

Super grote trommel, en het geluid is echt super stil.
Zeer tevreden met de aankoop!!
Eco programma en een super kort programma.

Pluspunten

• super stil
  • trommelgrote
  • tiptoets

Silvana 29-06-2017 Product paar dagen in bezit

zeer fijne wasmachine

Wasmachine is nog beter dan ik had gedacht. Makkelijke programma's, fijne tip toetsen. Wat ook handig is, je kan nog was toevoegen als de machine al draait. Ook zit er een programma op wat vieze luchtjes uit je was haalt zonder het te wassen.

Pluspunten

• vele programma's
  • was toevoegen terwijl de machine draait

Stan 07-06-2017 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine, lekker stil. Goed wasresultaat

Wasmachine voldoet aan de verwachting, Stil, eenvoudige bediening. Sensofresh is een mooie aanvulling op het "ouderwetse" wassen.

Asgar 13-05-2017 Product paar dagen in bezit

Supper zuining

Snelle functie om droog kleding te schoon krijge. Ik heb hem pas maar hij werkt prima en erg zuinig en stil.

Pluspunten

• Zuinig
  • Schoon
  • stil

Minpunten

• IK kan nog geen minpunt vinden.

Geld verdienen met je wasmachine 26-04-2017 Product paar dagen in bezit

geld verdienen met je wasmachine

Net heb ik deze wasmachine in huis. Nu is het natuurlijk vooral uitproberen. Waarbij ik merk dat alles lekker soepel gaat met deze machine: zoals de instellingen op het dashboard bedienen en dergelijke. De machine is heel stil en wast mooi schoon. Maar naast de gebruikelijke zaken die een wasmachine moet doen, kunnen, is er een aspect dat er uit springt: het sensoFresh stoomprogramma. Ik heb oa allerlei colbertjes die al jaren in de kast hingen in dit programma laten draaien. Dat levert echt veel op. Want de jasjes ruiken weer fris, voelen soms als nieuw. En als je toch meer reiniging bij een stomerij nog nodig vindt, weet je door dit programma in een handomdraai of het nog de moeite loont om dat te doen. maar de meeste colberts waren met senofresh op deze machine alweer als nieuw. Waardoor je bijna het gevoel krijgt dat deze wasmachine je geen aanschafgeld kost, maar geld oplevert; omdat je bergen ''vergeten kleding'' weer tot leven wekt. En bijna het lichtelijk opwindende gevoel krijgt van nieuwe kleding passen in de kledingwinkel. Ik heb vrienden en familie gezegd dat ze bij mij hun bedompte maar toch nog veelbelovende kledingstukken bij mij tot leven mogen wekken met sensofresh. en daar is zeker animo voor. een aanraden dus, deze machine.

Pluspunten

• duidelijk, overzichtelijk display
  • sensofresh programma
  • heel stil, ook tijdens centrifugeren.

Minpunten

• nog niet ontdekt

G.Maatman 15-04-2017 Product paar dagen in bezit

siemens droger

dit is een prima product goede beschrijving voor bediening(onderhoud).
ziet er prima uit is aan te bevelen bij een ieder die een nieuwe wil(moet) aanschaffen.

nicoline 31-01-2017 Product paar maanden in bezit

fluister stil

heel zuinige en stille machine , handig dat korte programma voor de badhanddoeken , en de fijne was minder slijtage als onze oude machine een aanrader

wasmachine 09-01-2017 Product paar weken in bezit

veel programma's

Een goed apparaat met erg veel programma's, zo kun je goed zien hoeveel energie/water je verbruikt. Ook is het een stil apparaat. Wij zijn er blij mee.

Pluspunten

• stil
  • veel programma's

Azi 05-01-2017 Product paar weken in bezit

Luxe wasmachine, wat er ook erg mooi uitziet.

Super stil, wast uitstekend. Ben erg blij met onze nieuwe wasmachine. Hoop functies. Ik kan deze wasmachine iedereen aanbevelen.

• Mooie afwerking

Jeff 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

High End Wassen

High End wassen. :) Voelt premium aan deze wasmachine. Veel mogelijkheden incl. led verlichting in de trommel. Stil in vergelijk tot onze oude wasmachine dus nu ook 's avonds wassen terwijl de kinderen slapen. Hoop er lang gebruik van te kunnen maken. Met 10 jaar garantie op de motor komen we een heel eind.

Pluspunten

• Wast superschoon
  • Uitgestelde tijd
  • Doseert zelf wasmiddel afhankelijk van vuilheid
  • Kort programma; ff snel je sportkleding wassen :)

HanB 30-12-2016 Product paar dagen in bezit

Superstil

Mooi stil apparaat met eenvoudige bediening.
Verlichte trommel is leuk maar niet noodzakelijk.
Tijdens centrifugeren ook best stil

Debra 27-12-2016 Product paar dagen in bezit

Wat een gemak!

Mijn nieuwe wasmachine direct in gebruik genomen (na een klein halfuurtje gebruikshandleiding lezen). Super makkelijk en het wijst zich vanzelf welke keuzes in programma's je kunt maken. Diverse opties om zelf je eigen instelling te kiezen en te wassen; vele combinaties mogelijk. Dit is een heel stille machine. Als ik niet met een plastic doseer-bal zou wassen, dan zou ik de wasmachine bijna niet horen (bal bonkt tegen de wanden van trommel). Vergeleken met mijn vorige apparaat is dit een wereld van verschil. Ik ben al enkele jaren zeer tevreden over mijn Siemens droger en nu een wasmachine van dezelfde fabrikant erbij. Gebruiksgemak spreekt me erg aan; twee apparaten hebben vergelijkbare bediening. Dus al eerste dag voelt het alsof ik mijn wasmachine al jaren heb; een soort thuis gevoel. En op de motor heb ik nu 10 jaar garantie - fantastisch.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik; keuzes spreken voor zich
  • zeer stil; geen trillingen bij het centrifugeren
  • je hoort de motor niet als wasmachine draait

Minpunten

• geen minpunten

Guido 23-12-2016 Product paar weken in bezit

Zeer veelzijdige machine

De trommel is erg ruim, je kunt veel was tegelijkertijd kwijt en zelfs volledige dekbedden. De bediening is makkelijk en er is voor elke situatie en soort kleding een geschikt programma te vinden. Toerental is ook nog instelbaar per programma. Daarnaast is de machine erg stil in gebruik.

Pluspunten

• ruim
  • makkelijk te bedienen
  • stil

M. Vestjens 14-12-2016 Product paar weken in bezit

Ruim apparaat met vele mogelijkheden

Mooi, degelijk product met 9 kilo vulgewicht. Ruime keuze in programma's en het grote voordeel is het sensoFresh-wasprogramma voor het wassen van kleding die niet gewassen mag worden zoals een pak of nette jurk.

Pluspunten

• Vulgewicht
  • sensoFresh-wasprogramma
  • Koolborstelloze motor

Minpunten

• Nog geen minpunten ontdekt

Paul 14-12-2016 Product paar dagen in bezit

Duidelijk display en eenvoudige bediening

De was machine is niet alleen een topper om te zien maar ook de werking van de deze machine is perfect. We hadden een oude wasmachine van 12 jaar die slechter werd en daarom deze gekozen. Maar deze is nu zo stil dat we zelfs s'nachts kunnen gaan wassen. echt nog geen seconde spijt gehad.

Pluspunten

• super stil
  • inhoud van 9 kilo
  • super design

Minpunten

• Automatische wasmiddel doseer module mist.
  • dat mag je wel verwachten van deze dure machine

Iris 10-12-2016 Product paar dagen in bezit

Grote vulopening en stil

Wat een stille machine, wij zijn zelfs even gaan kijken of hij wel draaide. Grote vulopening en makkelijk te bedienen

Pluspunten

• Makkelijk bedienbaar

Bas V. 10-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fantastische, stille en krachtige wasmachine

Überhaupt zijn wij fan van Siemens. Hebben ooit een Bauknegt aangeschaft, maar zagen nu een mooi aanbod van deze Siemens voorbij komen. We hebben hem nog maar net in huis, maar hij voldoet nu al aan onze verwachten. Wat ik vooral erg mooi vind is de SensoFresh functie, werkt perfect! Nu gaan we maar eens sparen voor een passende waterpompdroger van Siemens :-)

• Ontwerp
  • SensoFresh
  • Aantal functies
  • Bedieningsgemak

Minpunten

• Erg zwaar om te plaatsen

Satolito 09-12-2016 Product paar weken in bezit

Strakke vormgeving, grote vulopening en wasinhoud

Strakke vormgeving, grote vulopening.
Eenvoudige bediening door middel van handige en overzichtelijke bedieningspaneel.
Verlichte wastrommel.

Pluspunten

• Verlichte wastrommel
  • Eenvoudige bediening
  • grote wastrommel (9 kilo)
  • Overzichtelijke bedieningspaneel

Kruisraket 07-12-2016 Product paar dagen in bezit

Frisse pantalons!

De modus Sensofresh werkt zeer prettig. Pantalons maar ook colberts komen fris ruikend uit de machine! Zeer de moeite waard.

Minpunten

• nog geen gevonden