Siemens WM14W7G2NL - Reviews

tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht
Kleur(en)
wit

Beoordeling op basis van 35 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

8,9

Kraats 10-11-2016

Wasmachine met veel mogelijkheden

Uiterlijk:
Mooi vormgegeven wasmachine met eenvoudig te bedienen display. Grote vulopening zodat ook bv. een dekbed er makkelijk ingaat. (Trommel tot 9 kg, dus ook die is ruim.)

Eerste gebruik:
De eerste was die ik erin stopte, kwam er zeer schoon uit. Ik had gekozen voor 40 graden. Dit duurt op de ecostand 4,5 uur. Zoveel geduld had ik bij deze eerste was niet, maar met de speedperfect-instelling is deze was in 1 uur klaar. Hij verbruikt dan meer energie (wordt aangegeven op het display, evanals het watergebruik), maar is dus snel klaar en superschoon!

Verschillende programma's: zeer compleet.
Katoen, Katoen eco, Kreukherstellend (synthetisch/gemengd), Snel + Mix (voor gemengd wasgoed), Fijne was/zijde, Wol (wat met de hand gewassen zou moeten worden, maar nu dus niet meer), Spoelen, Centrifugeren, Afpompen, SensoFresh (zelfs ook voor textiel dat niet in de wasmachine mag), Donkere was, Trommel reinigen, Hygiëne, Outdoor/impregneren en Superkort (lichtverontreinigde was is in 15-20 min. weer schoon.)
De programma's zijn op verschillende temperaturen en met verschillende centrifugetoerental in te stellen.

SensoFresh:
Dit is nieuw voor mij. Ik heb het verschillende keren uitgeprobeerd. Onder andere met een jasje dat eigenlijk naar de stomerij moest. Het jasje kwam er 'gewoon' (was toch een beetje spannend) en fris uit. Ook kleding die bij een kampvuur gedragen was, kwam er weer fris uit. Met een halfuurtje is het klaar, je hoeft het dus niet meer een paar uur buiten te hangen en hopen dat de geur dan verdwenen is.
De intensiteit van de actieve zuurstof die door de trommel verspreid wordt, is instelbaar.
Er even om denken dat je de trommel droogmaakt voor je dit programma gebruikt. (Is aangegeven in de handleiding.)

Display:
Mooi vormgegeven en eenvoudig te bedienen. Je kan zowel de temperatuur (koud tot 90 graden) en centrifugetoerental (niet centrifugeren tot 1400 toeren) aanpassen.
Ook is eenvoudig in te stellen wanneer je de was klaar wilt hebben. Ideaal voor 's nachts, helemaal zuinig als je het eco-programma dan instelt.

Handleiding:
Zeer compleet en overzichtelijk. Ik heb nog niets niet kunnen vinden wat ik wilde weten. Duidelijk aangegeven in welke volgorde je dingen moet doen of welke mogelijkheden er zijn.

Geluidsniveau:
Wat opvalt is dat de wasmachine niet opvalt. Hij is erg stil. Ook bij het centrifugeren is de wasmachine erg stil/zacht. De wasmachine geeft een piepsignaal als hij klaar is. Dit is in te stellen hoe hard/zacht je dat wenst.

Samengevat: Een zeer fijne wasmachine die echt schoon wast. Zeer veel mogelijkheden wat betreft programma's, temperaturen, centrifugeren en opfrissen. Stille wasmachine en zuinig in gebruik van energie en water. En heb je daar een keer geen tijd voor, dan is Speedperfect in te stellen of zelfs een Superkorte was.

Pluspunten

• programma-einde instelbaar
  • duidelijke handleiding
  • veel programma's

Minpunten

• (nog) niet gevonden

C.J. van Noorden 25-11-2017

Moderne kwalitatief goede wasmachine

De wasmachine werkt zoals verwacht, heeft diverse handige programma's zoals Sensofresh (Je was stomen, geschikt voor kleding die eigenlijk niet in de wasmachine mag). En een goed wol programma, onze truien en vesten worden echt schoon zonder dat deze gaan rullen of uitrekken.

Pluspunten

• Weinig geluid, ook bij centrifuge
  • Grote trommel
  • Aan te raden programma's, sensofresh en wol
  • Wasmiddelbakjes worden automatisch doorgespoeld

Minpunten

• Voetbaltenue moet extra voorbehandeld worden

Marcel56 23-11-2017

Super wasmachine

Heb hem 2 weken in gebruik ben zeer tevreden over het was resultaat vooral tevreden over het geluidsniveau bij centrifuceren
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Bettie Alles 16-11-2017

Fijne wasmachine

Hele fijne wasmachine! Hij is stil en heeft voldoende en duidelijke wasprogramma's. Het opfrissen van kleren is een uitkomst, vooral bij kledingstukken die je niet te vaak wilt wassen. De was ruikt lekker fris en blijft dat ook als de was een tijdje in de machine blijft liggen en niet meteen wordt opgehangen. Wij hebben hem nu een maand in huis en zijn er heel blij mee. Met de geld-terugactie is het ook nog een mooie prijs.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel
  • aftellen naar einde
  • duidelijke display
  • zuinig

wim van der Vaart 03-11-2017

duidelijk en simpele bediening

Perfect apparaat. simpel te bedienen en zeer geruisloos. Wast erg schoon en goed.fijn zijn de extra functies welke het apparaat biedt.Tevens is het zeer milieuvriendelijk. D/Prijs is goed en met de actie nu de moeite waard

Maurice 01-11-2017

Wasmachine WM14W7G2NL

Machine is erg prettig en makkelijk in bediening. Het geluidsniveau en de trillingen zijn van een prettig nivaeu. Erg stil. De keuze programma's zijn van een mooie tijdsduur. De korte programma's zijn prettig. Was is goed schoon in een korte tijd.

Pluspunten

• Korte programma's
  • Eenvoudige bediening

René 28-10-2017

Ruime trommel zeer geluidsarm en schone was

Betrouwbaar merk met in dit geval heel veel programma's. Energie zuinig,ruime inhoud en stil. De was komt ook op lage temperatuur fris en schoon uit de machine. de bijvulfunctie is ook zeer handig

Pluspunten

• Veel opties
  • Energie zuinig

Minpunten

• Nog niet ontdekt

mlomartire 25-10-2017

Heldere en overzichtelijke bediening

Nog maar slechts enkele uren in bezit, maar het eerste wasprogramma al gedraaid. Heerlijk overzichtelijke bediening. Waanzinnig stille machine. Hoop hier lang en veel plezier van te kunnen hebben. Heb m uitgekozen voor de SensoFresh functie, lijkt me top!

Pluspunten

• helder overzichtelijk display
  • fluisterstil

Minpunten

• relatief korte kabel

Linssen 24-10-2017

Stille wasmachine makkelijk te bedienen

Prima wasmachine, is stil, zuinig en makkelijk te bedienen, met Siemens cash back aktie ook zeer aantrekkelijk geprijst

Pluspunten

• stil
  • makkelijke bediening
  • zuinig

Minpunten

• niet tegengekomen

Charles 22-09-2017

Geweldige machine!

Zuinig en stil. Sensofresh optie is geweldig! Wollen kleding en colbertjes zijn, zonder te wassen weer heerlijk fris te krijgen. Jammer dat de wasmachine niet ook voorzien is van I-dos.

Pluspunten

• zuinig
  • stil
  • groot volume
  • sensofresh

Minpunten

• geen I-dos

Roger 05-07-2017

Grote trommel en lekker stil

Super grote trommel, en het geluid is echt super stil.
Zeer tevreden met de aankoop!!
Eco programma en een super kort programma.

Pluspunten

• super stil
  • trommelgrote
  • tiptoets

Silvana 29-06-2017

zeer fijne wasmachine

Wasmachine is nog beter dan ik had gedacht. Makkelijke programma's, fijne tip toetsen. Wat ook handig is, je kan nog was toevoegen als de machine al draait. Ook zit er een programma op wat vieze luchtjes uit je was haalt zonder het te wassen.

Pluspunten

• vele programma's
  • was toevoegen terwijl de machine draait

Stan 07-06-2017

Prima wasmachine, lekker stil. Goed wasresultaat

Wasmachine voldoet aan de verwachting, Stil, eenvoudige bediening. Sensofresh is een mooie aanvulling op het "ouderwetse" wassen.

Asgar 13-05-2017

Supper zuining

Snelle functie om droog kleding te schoon krijge. Ik heb hem pas maar hij werkt prima en erg zuinig en stil.

Pluspunten

• Zuinig
  • Schoon
  • stil

Minpunten

• IK kan nog geen minpunt vinden.

Geld verdienen met je wasmachine 26-04-2017

geld verdienen met je wasmachine

Net heb ik deze wasmachine in huis. Nu is het natuurlijk vooral uitproberen. Waarbij ik merk dat alles lekker soepel gaat met deze machine: zoals de instellingen op het dashboard bedienen en dergelijke. De machine is heel stil en wast mooi schoon. Maar naast de gebruikelijke zaken die een wasmachine moet doen, kunnen, is er een aspect dat er uit springt: het sensoFresh stoomprogramma. Ik heb oa allerlei colbertjes die al jaren in de kast hingen in dit programma laten draaien. Dat levert echt veel op. Want de jasjes ruiken weer fris, voelen soms als nieuw. En als je toch meer reiniging bij een stomerij nog nodig vindt, weet je door dit programma in een handomdraai of het nog de moeite loont om dat te doen. maar de meeste colberts waren met senofresh op deze machine alweer als nieuw. Waardoor je bijna het gevoel krijgt dat deze wasmachine je geen aanschafgeld kost, maar geld oplevert; omdat je bergen ''vergeten kleding'' weer tot leven wekt. En bijna het lichtelijk opwindende gevoel krijgt van nieuwe kleding passen in de kledingwinkel. Ik heb vrienden en familie gezegd dat ze bij mij hun bedompte maar toch nog veelbelovende kledingstukken bij mij tot leven mogen wekken met sensofresh. en daar is zeker animo voor. een aanraden dus, deze machine.

Pluspunten

• duidelijk, overzichtelijk display
  • sensofresh programma
  • heel stil, ook tijdens centrifugeren.

Minpunten

• nog niet ontdekt

G.Maatman 15-04-2017

siemens droger

dit is een prima product goede beschrijving voor bediening(onderhoud).
ziet er prima uit is aan te bevelen bij een ieder die een nieuwe wil(moet) aanschaffen.

nicoline 31-01-2017

fluister stil

heel zuinige en stille machine , handig dat korte programma voor de badhanddoeken , en de fijne was minder slijtage als onze oude machine een aanrader

wasmachine 09-01-2017

veel programma's

Een goed apparaat met erg veel programma's, zo kun je goed zien hoeveel energie/water je verbruikt. Ook is het een stil apparaat. Wij zijn er blij mee.

Pluspunten

• stil
  • veel programma's

Azi 05-01-2017

Luxe wasmachine, wat er ook erg mooi uitziet.

Super stil, wast uitstekend. Ben erg blij met onze nieuwe wasmachine. Hoop functies. Ik kan deze wasmachine iedereen aanbevelen.

• Mooie afwerking

Jeff 03-01-2017

High End Wassen

High End wassen. :) Voelt premium aan deze wasmachine. Veel mogelijkheden incl. led verlichting in de trommel. Stil in vergelijk tot onze oude wasmachine dus nu ook 's avonds wassen terwijl de kinderen slapen. Hoop er lang gebruik van te kunnen maken. Met 10 jaar garantie op de motor komen we een heel eind.

Pluspunten

• Wast superschoon
  • Uitgestelde tijd
  • Doseert zelf wasmiddel afhankelijk van vuilheid
  • Kort programma; ff snel je sportkleding wassen :)