Bosch Serie 4 WAN28060NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
75 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
6 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 32 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Peter 03-09-2016

Mooie grote trommel. Gemakkelijke bediening

Fijne machine. Bediening is simpel.
Trommel prettig groot. Energiezuinig.
Geluid van machine is niet storend.
Fluisterzacht is hij echter niet.
Was komt er vochtig uit, maar niet te nat. Centrifuge maakt 1400 toeren.

Pluspunten

• grote trommel
  • bediengemak

Rassy 19-08-2016

Een wereld van verschil

Uiteraard is in 20 jaar veel veranderd. Het oude beestje, waarvan je dacht hij wast nog prima, wordt glansrijk ingehaald door de moderne technologie. Niet alleen in mogelijkheden, maar ook in wasresultaat.
Deze machine laat zeer veel variabelen toe, als je daar behoefte aan hebt, om het wassen naar eigen believen in te richten.
Waar je vroeger met een uur uitkwam, moet je nu op het 3-voudige rekenen, tegen waarschijnlijk minder energie. Maar met een uitgestelde tijdsinstelling, is dat natuurlijk geen probleem.
Zeer geschikt voor 1, dan wel 2 personen per huishouden.
1400 toeren is natuurlijk geen 1600 toeren, maar wat maakt het uit. Het wordt altijd droog.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Fraaie afwerking

Minpunten

• Wennen aan lange wastijd
  • 1400 rpm: niet echt droog

Tine 19-06-2016

wasmachine

Mooie nieuwe machine, snel geleverd en geplaats.
Garantie op motor van 10 jaar!
Eerste resultaten zijn zeer goed te noemen.

Marie 18-12-2017

Stille, stabiele wasmachine

Mooie wasmachine met veel keuzeprogramma's. Ook handig de uitgestelde wastijd. Het is een machine met weinig geluid, wast rustig en verdeelt en stabiliseert de was goed voor de centrifugegang begint. Prijs kwaliteit verhouding is uitstekend.

Pluspunten

• keuze in belading
  • keuze in eindtijd
  • geluid
  • keuze in centrifuge toerental
  • keuze in wastemperatuur

Richard 28-11-2017

Een prettig en rustig gezoem van mijn nieuwe wasmachine

Na veel goede ervaringen van mijn 2de hands bosch wasmachine wilde ik graag weer hetzelfde merk.
De wasmachine is lekker stil en je hoort alleen het geklotst van het water en het lichte gezoem van de centrifuges.
De machine is makkelijk in te stellen met veel verschillende keuzes qua wasprogramma's.
Ik de machine gekozen omdat deze erg zuinig is nadeel ervan is dat het programma dan wat langer duurt. zet zodoende vaak voor het slapen gaan de machine aan en in de ochtend haal ik de was er dan uit.
prettige en makkelijk hanteerbare machine

Maaike 28-11-2017

wasmachine

Heel erg blij met mijn nieuwe wasmachine. Wast prima en is stil met centrifugeren. Een aanrader om te kopen. Zee goed kwaliteit/ prijs verhouding

cornelis-n 22-10-2017

Mooi bedieningpaneel

Apparaat ziet er mooi uit en wast goed schoon , Maakt weinig lawaai, Eenvoudige bediening, mooi bedieninigpaneel.

MJJ 15-10-2017

Prima apparaat

Wasmachine met weinig geluid. Uitgebreid display. Om het verloop van het programma te kunnen volgen.Energiebesparende eco-standen

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Instelbaar centrifuge toerental

Minpunten

• Programmaknop verplaats makkelijk bij aanraken

Ylona 14-10-2017

Fijne wasmachine

Ik heb hem nog niet zo lang, maar tot nu toe bevalt de wasmachine goed. Alles staat duidelijk aangegeven. Vrijwel geluidloos. Goede wasmachine voor een leuke prijs.

Pluspunten

• vrijwel geluidloos
  • energiezuinig
  • programma's staan duidelijk aangegeven
  • betaalbaar apparaat

Gerard Vos 11-07-2017

Duidelijke en eenvoudige bediening

Zeer gebruikelijksvriendelijk en eenvoudig te bedienen. Ook de zuinige draaitijd is goed evenals de aanwijzing van tijdsduur

Pluspunten

• Eenvoudige bediening en geruisloos
  • Draaiknop en de toetsen zijn duidelijk

jolanda 08-03-2017

wast goed en snel

De wasmachine is niet duur , maar wast prima en duurt niet te lang . De hoeveelheid is maximaal maar 6 kg maar voor een klein gezin groot genoeg.

Cathy 09-02-2017

Fijne wasmachine!

Mijn vorige Bosch wasmachine had er na 17 jaar geen zin meer in. Meteen weer een nieuwe Bosch besteld. Voor ons tweepersoons huishouden is deze nieuwe machine prima! Heb voor dezelfde instellingen en mogelijkheden gekozen waarbij deze 1400 toeren draait ipv 1200 toeren. Wast goed schoon en maakt minder geluid bij centrifugeren. Moet wel wennen aan de langere wastijd ivm duurzaam en voordeliger wassen. Voldoet echt aan de verwachting!

Eric 30-01-2017

Verrassend!

Net de was opgeruimd. De was is zachter (handdoeken zijn dikker) droger (na 1 dag al) en minder gekreukt ;-)

Lotte 15-01-2017

Fijne wasmachine.

Overall een prima wasmachine voor mij (alleenstaand huishouden). Gok dat die voor gezinnen wel eens te klein kan zijn.
Wast prima, ook op snelle functie. Ik gebruik de standaard functie eigenlijk nooit, dan duurt het wasprogramma veel te lang.
Centrifugeerkracht is top! Maakt alleen behoorlijk veel herrie op de hoogste stand, alsof er een baksteen door de trommel gaat.

SvanW 02-12-2016

Heel stil en voldoende keus in programma's

Een wasmachine met voldoende programma's. Het is even wennen dat, als je milieubewust wilt wassen, het programma er lang over doet. Maar alle waterbeveiligingen zorgen ervoor dat je met een gerust hart de deur uit gaat en later de was verder kan doen. En: je kunt er alsnog voor kiezen om eens een snelle(re) draai te doen. Ook ideale korte programma's, zelfs één van 15 minuten. Handig bij 'ongelukjes' op de kleren van je oppaskind of (klein)kind en je wilt het gauw schoon hebben. De meeste programma's kun je op 3 manieren gebruiken: snel, normaal of eco. Ik heb wat ingeleverd op mijn vorige machine: die had een weegschaalfunctie en binnenverlichting. Maar dat went gauw. Ik was een machine gewend met 1600 toeren, maar ik merk geen verschil nu ik tot 1400 toeren kan centrifugeren.
Voor een mooie prijs een prima én zuinige machine!

Vaat 22-10-2016

Heerlijk stil, zelfs bij centrifugeren

Groot verschil met de vervangen machine, uitermate stil, geen schakelklok meer nodig, zeer goede balans bij centrifugeren, kortom een hele vooruitgang.
Het enige wat ik mis is een 30 graden wasprogramma voor bonte en witte was, labels geven toch vaak een 30 gr. wasadvies.
Op te lossen door het fijnwad programma te gebruiken indien absoluut noodzakelijk.

Becker 09-10-2016

Fluisterend-zachte wasmachine

Door de voorprogrammering is de machine met de keuzeknop zeer eenvoudig in te stellen op het soort wasgoed.

René 26-09-2016

Mooie wasmachine met overzichtelijke bediening

Energiezuinig, geruisloos en simpele bediening.
Een mooie aankoop voor een goede prijs.
Vooral de eenvoudige bieding spreekt mij aan.

Irene Zijlstra 22-09-2016

Stil, schoon en zuinig

De wasmachine is stil, de was wordt goed schoon en is amper meer vochtig wanneer deze na het programma weer uit de wasmachine wordt gehaald. De programma's duren wel vrij lang, maar dan heb je ook een goed resultaat. :-)

• Schoon
  • Zuinig
  • Makkelijk in gebruik
  • Speed/Eco functie

Minpunten

• Lange duur wasprogramma's

M. Kloosterman 15-09-2016

Bediening heel eenvoudig! Speedknop erg fijn!

Even goed doorlezen hoe de wasmachine werkt maar daarna erg eenvoudig in de bediening.
En heel handig:een wasbeurt van een half uurtje: ideaal

Pluspunten

• handig
  • goedkoop in energie