Samsung WW12K8402OW AddWash - Reviews

tile-Geluidsniveau
72 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
12 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 33 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Daphne 16-04-2016

Een functionele designer!

Deze wasmachine gaat echt met de tijd mee, daar heeft Samsung goed over nagedacht. Het is toch ideaal om gebruik te maken van de AddWash functie als je wat vergeten bent en dat op het laatste moment kunt toevoegen. Ook vind ik het erg fijn dat ik heel wat beddengoed in een keer kan wassen. Ik ben ook super tevreden met de Bubble Soak functie, die hardnekkig vuil verwijderd.Mijn vorige machine was goed, maar deze is toch beter met meer mogelijkheden en niet te vergeten de app, waarmee je de wasmachine op afstand kan bedienen, ideaal voor grote en drukke gezinnen.

Wil 19-09-2017

Geweldig voor gezin met opgroeiende kinderen

Ben een moeder met opgroeiende jongens die houden van buiten spelen en dus dagelijks vieze kleding. Aangezien mijn wasmachine kapot ging moest ik ineens een keuze maken voor een andere. Deze machine van 12 kg heb ik eigenlijk op de groei gekocht, aangezien mijn jongens steeds groter worden en er dus ook grotere hoeveelheden was ontstaan. Tot nu toe ben ik erg tevreden op de hoeveelheid die hij aankan en goed schoon wast en alles lekker fris ruikt. Tevens kleinere hoeveelheden gaan uitstekend. Hierbij had ik specifiek naar de eco stand gekeken en de A+++50% score. Kinderen zijn al duur genoeg en als ik op deze wijze kan bezuinigen dan is dat erg welkom. Verder was er nu een cashback actie dus de besparing is nog groter. Dan is het natuurlijk superhandig dat je nog iets kan bijvoegen als de machine al draait, de AddWash functie. Er zitten veel speciale programma's op die wellicht niet wekelijks worden gebruikt maar wel makkelijk dat ze er opzitten. Daarnaast kun je de programma's nog aanpassen aan je eigen voorkeuren en iets wat ik zelf nog moet proberen, instellen met je telefoon. Zal dit naderhand nog aanvullen aan de review. Lijkt me erg handig wanneer je de was wil aanzetten en de kinderen slapen nog niet. Die van mij staat op zolder naast de slaapkamer van mijn oudste zoon. Dan kan ik lekker beneden op de bank blijven zitten en een uurtje na bedtijd de machine aanzetten. Wat ik verder prettig vind aan de machine is dat hij de standaard tijd inkort wanneer de machine niet helemaal vol is, hij weegt de was en past dan de tijd aan. Al met al zeer tevreden over deze 12 kg wasmachine van samsung. O ja, hij is erg mooi om te zien en mijn jongens vinden het lampje in de trommel vet cool.

Pluspunten

• Add Wash
  • 12Kg
  • maakt weinig geluid
  • zuinig

Christel 12-04-2016

Dat ik ooit zonder heb gekund!

9,4
De Add-wash functionaliteit is fantastisch. Je kunt heel simpel (vergeten) kledingstukken of extra wasmiddel toevoegen. Van volledige dekbedden tot delicate bloesjes tot sportkleding, alles wordt schoon en fris! Het design is mooi en strak en past heel goed bij de Samsung droger! Via je mobiel is het makkelijk om hem te bedienen of gewoon om te kijken hoe lang het programma nog duurt zodat je niet voor niets naar je wasmachine loopt. Hij wast super goed schoon en is heel makkelijk in gebruik. Aan het begin van een wasprogramma weegt hij de inhoud van de machine zodat het programma wordt aangepast. Een kind kan de was doen 😉

rms90 13-04-2016

Is deze met centrifugeren ook stil? Heb er zelf ook een, althans de 8kg variant van deze, maar daarbij lijkt het net of de motor de zijwand raakt met centrifugeren. Zo'n geluid als vroeger toen je een knijper tussen de spaken van de fiets deed.

Christel 14-04-2016

Nee dat heb ik niet. Wel maakt hij meer geluid als er minder was in zit. Bv een wolwas, Dan lijkt het alsof hij minder stabiel is. Maar misschien staat hij bij u niet waterpas?

Natascha 28-12-2016

U heeft de wasmachine nu al een tijd. Zou ik mogen vragen of u er nog tevreden mee bent ik ben aan twijfelen tussen deze en een bosch Serie 6 WAT28490NL. Alvast bedankt

Trouwe Samsung klant 21-04-2018

Blijf ver bij Samsung wasmachines vandaan

De smartphones en tv’s zijn prima maar Blijf uit de buurt van Samsung wasmachines. Een grote ellende. Scheuren in je kleding vervolgens gaat daardoor de pomp kapot. En trap niet de 10 jaar garantie op de motor. Een elektromotor is een simpele constructie en gaat toch nooit stuk ook niet van een machine van 200 euro. De service is ook een grote ellende. De service medewerker leest zijn script voor en laat je stikken en als je naar een redelijke oplossing vraagt gaat het script bande weer af. Had dit niet verwacht van zo’n groot mer

Minpunten

• Service
  • Service
  • Service
  • Service

Dekker 03-04-2018

Vernieuwde versie op zijn voorganger

Product heb ik in januari 2018 aangeschaft. Dit model is een nieuwere versie van zijn voorganger die wij drie jaar lang hiervoor hebben gebruikt. Omdat wij tevreden waren over zijn voorganger, hebben wij dit nieuwere model aangeschaft. Het is volgens mij ook de enige wasmachine met een trommel voor 12 kg. Let wel: vul het niet volledig nokkie vol - ook al is de verleiding groot met een trommel van 12kg (dan wast hij gewoon beter en schoner en frisser). Blijft voor mij een ideale wasmachine voor een gezin met kids. Korte wasprogramma van een uur is aanwezig en dat werkt voor ons als gezin ook erg prettig. Dat extra 'add wash' klep is super! Onze omgeving kon erom lachen en aangeven dat het onzin was. Maar geloof mij, middels dat pauze knopje kun je ook real time dat vergeten sok toevoegen en niet weer eens 10 a 15 minuten moeten wachten totdat de deur open gaat. Dus ja, dat 'add-wash' systeem werkt wel ideaal - en helemaal voor een chaotisch gezin die wij zijn. Geluid is zachter dan zijn voorganger (ook prettig). Mooi apparaat op het oog. Alles kan zelfs met een app bediend worden (weer een verbetering met zijn voorganger). Al met al, tot heden na twee maanden gebruik nog steeds (en weer) tevreden. Ook niet onbelangrijk: Samsung heeft een prettige klantenservice afdeling.

Enige minpunt die ik kan benoemen is de sensor in de trommel voor centrifugeren:
Als je er maar een kledingstuk in plaatst om te centrifugeren (omdat het een bijzondere wollen trui is oid), dan pakt de trommel de trui niet goed mee. Heeft met de sensor en verdeling binnen trommel te maken ofzo. Dit was niet/ nooit het geval met zijn voorganger (was mijn ervaring). Dus hoe ik het oplos: meerdere handwas truien tegelijk er in laten centrifugeren (ipv een stuk).

Pluspunten

• geluid is zacht
  • ideaal voor gezin met kids

Minpunten

• soms gevoelig met sensor in trommel

mariette 07-02-2018

Samsung wasmachine WW80K6404QW/ENn bevalt goed

De wasmachine van Samsung bevalt goed. Hij is rustig in geluid en de was komt er fris en schoon uit. Er zijn voldoende programma's om een keuze te kunnen maken. Alleen de refund actie is er was en de extra garantie was een flinke zoektocht op de site. Blijkbaar is dat onder promotie verstopt. Is uiteindelijke gelukt na een uur zoeken en uiteindelijke facebook help via de messenger.

Mehmet 31-12-2017

Mooie grote wasmachine

We zijn blij met aanschaf van deze machine vooral van wege zijn grote vul gewicht 12 kg
Uitterst geschikt voor wassen van dekbedden .
Daarbij krijg je tot 5 jaar garantie van Samsung en 10 jaar voor de (motor)'
Was perfect en is zeker niet duur.

Pluspunten

• Wasinhoud
  • AddWash

Trinks 30-09-2017

Perfecte wasmachine, wij willen niet meer anders

Wij hebben dit product gekozen, dat je gewoon was kan toevoegen aan de was en dat je op je telefoon de melding krijgt wanneer was klaar is of hoe lang de was nog duurt. Ook fantastisch display wat heel overzichtelijk is en wast ook nog eens perfect. Wij willen niet meer anders, bedankt Samsung en Expert Burgum

Pluspunten

• Extra was toevoegen
  • Duidelijk display
  • Via de app alles te bekijken
  • Was goed schoon
  • Lekker rustig

4Kidsmam 27-09-2017

Grote vulopening, prima wasmachine

Super wasmachine. Grote trommel, wast schoon. Zelfs slaapzakken gewassen, superschoon en geen zeepresten meer te zien. Echt een aanrader.

Pluspunten

• grote vulopening

Sieb 10-09-2017

Zeer netjes

Het is natuurlijk ideaal dat je later nog was kan toevoegen en daarnaast zoveel in 1 keer kan wassen ! Aanrader!

M S Aoquab 08-09-2017

Samsung wasmachine

Ik ben erg blij met het grote gewicht 12kg en de betere manier van wassen met eco bubbel. Voorheen moesten we meer wasjes draaien met drie kleine kinderen en waren we niet echt tevreden over de kwaliteit van de waskracht. Nu draaien we een stuk minder wasjes en veel schonere kleding. Echt een aanrader!

Pluspunten

• veel minder wasjes nodig
  • schonere kleding

Tamara 06-09-2017

Mooie fijne duidelijke machine

Het is een mooie en duidelijke machine
Grote lader super fijn en ideaal dat je via een app kan zien wat er mis is met de machine

Pluspunten

• Grote lader

Minpunten

• Nog niet

lotte 28-08-2017

TOP ding!!!!

Als je een groot gezin hebt OF een gezin met 2 pubers zoals ik dan is deze machine de best oplossing voor je "mama heb je nog schone onderbroeken" probleem. ENORME trommel waar een hele mand in 1 keer in kan en brandschoon (met mijn favoriete Arielblokjes weliswaar) uit komt. Buiten ophangen = binnen een uur droog. Niet de goedkoopste wel veruit de beste!!! En het is ook nog een schoonheid qua uiterlijk, dus ook de mooiste. En dan ook nog (niet onbelangrijk) de aller zuinigste machine. Het is dat ik zo'n fijne vent heb anders was dit mijn nieuwe liefde, wat dan weer zorgelijk zou zijn.

Pluspunten

• ontwerp
  • waskracht
  • zuinigheid
  • inhoud

Nadine 28-08-2017

Goede wasmachine

Ben erg blij met de nieuwe machine, er kan veel in en hij maakt vrijwel geen geluid. Het display is erg helder en goed leesbaar. Wast goed schoon :)

Pluspunten

• geruisloos
  • helder display

T. Swinkels 25-08-2017

Veel opties

Voor een groot gezin als het onze is deze wasmachine echt een uitkomst. Lekker veel laden, en tegelijkertijd de mogelijkheid om tijdens het wassen kledingstukken toe te voegen. Verder lekker veel opties en alles is makkelijk naar wens in te stellen.

Pluspunten

• veel programmaopties
  • kledingstukken toevoegen tijdens het wassen
  • stille machine
  • duidelijke bediening
  • groot laadvermogen

Minpunten

• lange wastijd

Danny 24-08-2017

GROOT en relatief zuinig. Mooi staaltje techniek.

Mooi display, jammer dat geen Touchscreen is. In sommige menu's ga je intuïtief met je vinger naar het scherm. De touchbuttons onder het scherm werken wel fijn. De trommel is huge.
We hebben de machine aangeschaft mede op basis van prijs. Met de huidige cashback van 100 en 200 Euro van Samsung is deze wasmachine even duur als de 9 kg. (Die heeft een minder mooi scherm;-)) Eigenlijk zou een 9 kg ruim voldoen. Deze gebruikt iets meer water, maar zou zuiniger zijn in elektrisch vermogen (141kwh tov 151kWh per jaar).
De smart Home functie werkt op zich goed. Je moet wel geduld hebben gebruik van de app. Die komt regelmatig met de melding dat de verbinding gebroken is duurt het enkele seconden ( soms langer) voordat de verbinding gelegd is met de wasmachine. Op afstand een wasmachine aanzetten en terugkoppeling over de voortgang van de was. Een vrolijk muziekje op het wasmachine als ie klaar is en een melding op je telefoon.

Ps. Als je em zelf installeert; in tegenstelling tot de handleiding suggereert, Verwijder slechts de bovenste 4 transportbouten, niet de onderste 2. Deze zijn van de dempers, als je die los draait, krijg je een gevaarlijke situatie!

We zijn de wasmachine nu aan het proberen, Tot nu toe bevalt ie goed.

Pluspunten

• G R O O T e Wastrommel.
  • Elektrisch zuiniger op papier tov 9 kg
  • Even duur als een 9 kg ( met promotie samsung)
  • Meer programma's tov 9 kg
  • Mooi overzichtelijk diplay en bedieningsknop

Minpunten

• De trommel is vrij diep,
  • De 12 kg wasmachine is iets dieper tov een 9 kg
  • Installatiehandleiding ( transportbouten)
  • Smart Home is traag.

Ray 23-08-2017

Mooie machine, hoge capaciteit en wast prima

Sowieso is deze machine mooi om te zien, strak design en een mooi display. De addwash functie is echt super.

• Addwash

DK1985 21-08-2017

Samsung Addwash 12KG

Schitterende wasmachine, mooi design en maakt veel minder geluid dan onze oude machine. Addwash is ideaal om tijdens je was even een vergeten stuk toe te voegen. Wij werden wel gewaarschuwd het programma op pauze te zetten om geen storingen te krijgen.

• Trommel grootte
  • zelf stellend
  • geluid
  • Prijs (incl cashback actie)

Minpunten

• nog niet te ontdekken.

Mandy 19-08-2017

Een nieuwe ervaring!

Onze nieuwe wasmachine hebben we gekozen op basis van de grote trommel (12 Kilo), de add in wash functie, het uitstellen van de eindtijd van de was en zeker ook om de wasmachine op afstand te kunnen bedienen met samsung Home. Daarnaast was onze oude wasmachine 11 jaar oud en goedkoop. Waardoor het ook enorm veel herrie maakte bij centrifugeren. De nieuwe wasmachine is een behoorlijke verademing. Fijne grote wasjes draaien, met zo min mogelijk geluid. Een goed investering nu het gezin gaat uitbreiden. Het vrolijke muziekje bij einde wasbeurt, laat je ook weten dat de was gereed is. En er zijn nog veel meer positieve punten

• Uitstellen van eindtijd
  • Hele grote trommel
  • Bediening op afstand
  • Tussentijds was toevoegen

Minpunten

• Geen 5 Ghz verbinden met wifi mogelijk

Martin 19-08-2017

Fijne Wasmachine! Grote capaciteit, schoon resultaat!

Wij vinden dit een zeer fijne machine, aangezien wij in een nieuwbouw woning wonen die bijna energie neutraal is, past deze machine perfect bij ons.

Ideaal is de grote was capaciteit met het schone resultaat.
Perfect is dat wij de machine online aan kunnen zetten, als de volle zon schijnt, en onze zonnepanelen voldoende energie opwekken om de wasmachine te laten wassen.

Echt een top machine!

Pluspunten

• Grote was capaciteit
  • Starten met je mobieltje
  • Erg energiezuinig

Minpunten

• Zoals alle wasmachines: Zwaar.