Bosch Serie 8 WAW32890NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 102 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Pascalle 21-11-2017

geruisloos zuiver

wassen wordt bijna een feestje met deze machine. Wisten niet of de meerprijs voor de active oxygen optie het waard zou zijn, maar dit blijkt tot dusver absoluut het geval!
Onze oude machine was besmet met vetluis, waardoor onze "fris" gewassen was, geurde naar slootwater.. Dusdanig dat ik eigenlijk van zins was zowel de machine als de geurende was de deur uit te doen. Niets leek te helpen, zelfs meermaals wassen in de machine van de buurvrouw; tót de active oxygen optie.. De geur is er niet geheel uit maar na 1 keer wassen met deze optie aan was het resultaat al ongeëvenaard.
Daarnaast is deze machine muisstil (in verhouding tot onze oudere siemens) en is de 9 kgs trommel geen overbodige luxe met een meerpersoons huishouden.
Het enige nadeel vind ik dat de machine de wastijd automatisch aanpast aan de hoeveelheid en vervuiling. Hierdoor ben je (wanneer je bijvoorbeeld net ff de deur uit moet) nooit geheel zeker van de eindtijd. De marges zijn tot dusver niet extreem, dus voor ons is het geen probleem. Daarnaast zijn bijna alle A-klasse Eco machines van deze tijd voorzien van deze optie.
Hebben hem maar kort in gebruik, maar zijn tot dusver zeer tevreden. Hopelijk houdt hij het ook weer 10 jaar uit, net zoals zijn oude collega uit de BSH groep!

Pluspunten

• active oxygen
  • geruisloos

Minpunten

• wastijd varieert

Kees 20-11-2017

Uitstekende wasmachine

Ik heb de Bosch wasmachine pas 3 dagen maar nu al zeer tevreden. Veel verbetering in vergelijk tot de vorige Bosch wasmachine. Veel keuze mogelijkheden waaronder active oxygen en automatische machine reiniging.

Pluspunten

• Stille machine
  • Wast schoon
  • Veel programma keuze mogelijkheden

Johanna 15-11-2017

Alles verlicht

Ik koop al jaren Bosch producten. Waarom?
Omdat deze machine aan al mijn eisen voldoet. Laag energieverbruik, stil tijdens het wassen, makkelijke bediening, groot verlicht display en alles apart aan te passen zoals 60 of 40gr. Dus een goede prijs voor een goede wasmachine.

Pluspunten

• laag energieverbruik
  • makkelijke bediening
  • alles apart te regelen. Centrifuge/aantal graden
  • verlichting

Roosje 12-11-2017

Dit is de Ferrari onder de wasmachine's!

Na heel lang uitzoeken en vergelijken de knoop doorgehakt en ja het kost een paar centen maar dan heb je ook wat! Uitmuntend in zijn was resultaat heerlijk schoon en fris komt mijn wasgoed eruit, mega stil
en wat een opties! Ik kan zelf de temperatuur en centrifuge regelen bij de gekozen programma heel fijn!
De optie ActiveOxygen Refresh mega handig, werkt perfect voor opfrissen van mijn colbertjes, etc.
En trommelreiniger programma is ook heel fijn. En de wasmachine ziet er ook luxe uit en is gewoon van alle gemakken voorzien waar ik de komende jaren heel veel plezier van mag hebben dat kan niet anders.
Kortom zeer tevreden met mijn nieuwe Bosch wasmachine, beste aanrader!
Er is geen betere al zeg ik het zelf. Het is een dure investering dat zeker, maar je krijgt er een hoop voor terug!

Pluspunten

• veel opties
  • heel gemakkelijk te bedienen
  • doet het perfect naar verwachting

TOP wasmachine. 02-11-2017

Fijne wasmachine.

Wat een fijne wasmachine. Duidelijk in gebruik, lekkere grote trommel waar heel veel was in kan, hoog centrifuge toerental en dat scheelt weer in de droger tijd, keuze uit diverse wasprogramma`s, stil {vooral in de nacht heel prettig}. Kortom, ik heb de wasmachine nu 1 week en ik ben zeer tevreden.

deze machine is geschikt voor klein en groot! 02-11-2017

Een kind kan de was doen!!!!

Vandaag de wasmachine gekocht, natuurlijk meteen gebruikt,
nu al super blij met mijn aankoop!
heel makelijk in gebruik , een kind kan nu echt de was doen!!

Pluspunten

• alles staat goed aangegeven
  • het opfrissen van kleding!

Denise 23-10-2017

Alles in een wasmachine

Deze wasmachine heeft een groot aantal pluspunten. Er zijn meer dan voldoende programmakeuzes. En binnen deze keuzes kun je alles ook nog verder aanpassen naar persoonlijke voorkeur (temperatuur, toerental etc.) Verder is deze machine zuinig in gebruik en wast ie met weinig geluid.

Pluspunten

• De wasmachine maakt weinig geluid
  • Er zijn voldoende keuzemogelijkheden
  • Hij kan centrifugeren tot 1600 toeren

Boudewijn de Mink 12-10-2017

Duidelijk display. Gemakkelijk te bedienen.

Na de eerste paar wassen zijn we dik tevreden. Vele mogelijkheden op het apparaat. Vooral de Active Oxygen vinden wij erg belangrijk.

Pluspunten

• Active Oxygen mode
  • Speed perfect
  • Eco perfect

HaDe 07-09-2017

Geweldig goede en stille wasmachine

Het geluidniveau bij centrifugeren t.o.v. mijn vorige Bosch wasmachine is een verademing. Deze machine was goed en snel met de optie SpeedPerfect.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl

J. Clevers 20-07-2017

Fijne gebruiksvriendelijke wasmachine

Het is een fijne gebruiksvriendelijke wasmachine met als prettige bijkomstigheden licht in de trommel en een grote vulopening. Ook kun je zien of je veel stroom en water verbruikt.

marianne 12-07-2017

Luxe uitstraling, duidelijke display en grote vul opening.

Deze wasmachine doet heel luxe aan, met de display die heel makkelijk te bedienen is.
De grote vul opening en grote trommel zijn ook super, zeker met de verlichting erin.
Hij maakt ook weinig geluid als hij aan het draaien is.
Zeker een goede koop geweest, wat altijd weer lastig is.
Als de machine kapot is dan komt vanzelf de vraag, welke machine moeten we nemen?
Wij zijn blij dat dat deze is geworden,
Met zeker een goede diversiteit aan programma's!
Gewoon een fijne, goedwerkende machine.

Hans D. 11-07-2017

Zeer stil, prachtig apparaat

Ik heb weer eens plezier in het wassen. Deze wasmachine overtreft mijn verwachtingen. Gebruiksvriendelijk en uiterst stil. Ook vind ik het fijn dat het mogelijk is om tussendoor de machine te stoppen om nog iets toe te kunnen voegen. Ik hoop dat de levensduur net zo lang is als ik van eerdere Bosch apparaten gewend ben.

Pluspunten

• mooi vormgegeven
  • uieterst stil

Tiny Pleiter 08-07-2017

veel mogelijke heden zoals verschillende wasprogramma,s

Tot nu ervaar ik de wasmachine als zeer prettig in gebruik duidelijk bedieningspaneel ,nog niet alles uitgeprobeerd , maar een weldaad dat de machine zo stil is.

Marlien 05-07-2017

Lekker stil

Heb de Bosch wasmachine nog maar even in gebruik. Maar ik kan er vol lof over schrijven. Het active oxygen refresh programma werkt geweldig! De mogelijkheid om de was 's nachts te laten draaien en het dan ook nog op een eco-stand te kunnen zetten vind ik ook erg fijn.
Technisch gezien kan ik er niets over zeggen... ik ben álles behalve technisch. En toch spreekt het bedieningspaneel voor zich. Ben echt blij met mijn aankoop!

Jessica 03-07-2017

Super prettige wasmachine

Grote trommel, groot en duidelijk display, zuinige programma's. wast goed en de was komt er relatief droog uit, waardoor het minder lang in de droger hoeft.

Frank 27-06-2017

Mooie efficiente aanwinst voor het huishouden

Vandaag deze Bosch geleverd gekregen en meteen geprobeerd. Machine ziet er gelikt uit, bediening is eenvoudig en duidelijk, centrifugeren op 1400 toeren is nagenoeg geruisloos en de was is verdraaide droog.

Mar 21-06-2017

handig bedieningssysteem, grote trommel en deuropening.

Nadat we een slechte ervaring hebben gehad met een ander merk wasmachine zijn we hartstikke blij met onze nieuwe Bosch. Handig bedieningssysteem, grote trommel en grote deuropening. Tot heden zeer tevreden met onze nieuwe aankoop!

Pluspunten

• trommel
  • functies, zoals Oxygen

CJ 14-06-2017

Twee knappe Bosch apparaten in mijn bijkeuken

Wat ben ik blij dat ik me eindelijk ben gaan verdiepen in de aanschaf van een nieuwe wasmachine en -droger!
Mijn oude wasmachine moest ik per wasbeurt minimaal 1x extra aanslingeren en de droger die deed 3x zo lang over de laatste 27 minuten! Wat een energieslurpers en wat een frustratie.
Met hulp van de dealer heb ik weloverwogen voor deze combinatie (WAW32890NL en WTW87590NL) gekozen.
En nu ik ze beide een paar keer heb gebruikt, merk ik wat een luxe dit is: de was is weer lekker fris en heel snel droog! De machines zijn stil en zien er ook nog eens mooi uit, zo naast elkaar!
Ik ben benieuwd naar de opties die ik nog ga ontdekken!

Pluspunten

• Active Oxygen
  • Start uitstel
  • Bedieningspaneel
  • Uiterlijk

Idg 11-06-2017

makkelijke bediening, geruisloos

Bosch is voor mij betrouwbaarheid en ook deze wasmachine voldoet hieraan. Handig in gebruik, makkelijke bediening en nauwelijks hoorbaar als hij het gekozen programma afwerkt.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • geruisloos

maikel75 10-06-2017

Geweldige machine

Na bijna 11 jaar afscheid moeten nemen van mijn oude Bosch Proventura. In de winkel toch weer gekozen voor deze Bosch. wat een stille machine met legio mogelijkheden. Een groot verschil met mijn vorige machine. Top!!
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.nl