Siemens WMH6Y841NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 66 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Swenn 06-06-2018

Fantastisch apparaat

Goedewasmachine met een hoop opties voor de toekomst.

Ik ben een alleenstaande man die vaak zelf moet wassen deze wasmachine doseert zelf zijn eigen wasmiddel en wasverzachter voor de komende 20 beurten dus daar hoef ik al niet meer over na te denken, en als ik vergeten ben hem aan te zetten kan ik dat ook nog eens op afstand doen super

Pluspunten

• Op afstand bedienen met home connectie
  • I-Dos
  • Grote wasttrommel

Minpunten

• Geen Senseo fresh

Bastiaan 12-11-2017

Stil en enorme trommel

Wachmachine-reviews bevatten altijd een vergelijking met de oude machine van tien tot vijftien jaar oud. Echt eerlijk is dat natuurlijk niet, want het is logisch dat de techniek vooruit is gegaan. Zo ook bij ons. En wij hebben ook geen andere actuele machines in huis gehad. Maar deze machine is echt erg fijn. Vooral het formaat van de trommel. Bij een gezin met drie kinderen hebben we nu meer dan 1 was minder per week. Ook de 1600 toeren is fijn daar wij geen losse wasdroger gebruiken. Het komt er al best droog uit. Wel gekreukeld bij 1600 toeren, maar door het op te hangen trekt dat wel weg. Het iDos systeem is ook erg fijn. Je krijgt een signaal als het bijna op is. Je gaat dan wel mixen met het restje wat er nog in zit. Dus je krijgt mogelijk twee soorten wasverzachter of wasmiddel door elkaar! De verbinding via wifi is vooral handig voor het signaaltje wat je op je telefoon krijgt als de machine klaar is. Bij ons staat hij op zolder en omdat je hem echt niet meer hoort beneden, is die melding erg nuttig.
En in vergelijking met onze oude machine: de was komt er schoner en frisser uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • erg stil
  • 1600 toeren

Minpunten

• De grote aanknop is wiebelig.
  • Bedienen via app is overbodig en niet handig.

Rob 18-10-2017

Wasmachine met veel functies

Gekozen voor deze wasmachine omdat we tevens de droger van Siemens in ons bezit hebben. Via 100meningen.nl besteld met een mooie korting. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat en gebruiksgemak.

Pluspunten

• Veel programma's en instellingen
  • Automatische dosering
  • Grote trommel
  • Home Connect
  • Duidelijke display

MiDS 29-12-2016

Fijn stil, verder naar verwachting

in de eerste plaatst gezocht naar een stille wasmachine met een trommelinhoud van 9 kg en de mogelijkheid om tot 1600 toeren te centrifugeren. Dan zijn er naast Miele niet heel veel alternatieven meer over. Inmiddels de eerste wasjes gedaan en het geluidsniveau is naar verwachting: een stukje rustiger dan onze vorige wasmachine.

Na twee wasjes is het moeilijk al een een oordeel te geven. Het werkt immers tot dusver naar verwachting. Wel was beide de tweede was de was vochtiger dan ik verwacht had. En dat leidt misschien ook wel tot de nadelen die ik tot dusver heb gezien:
- bij de optie automatisch is niet duidelijk hoe hard gecentrifugeerd kan worden. Dit is ook niet instelbaar. Dat is jammer, maar het past natuurlijk wel bij een automatisch programma.
- de verschillende programma's zijn geschikt voor verschillende -maximale- hoeveelheden wasgoed. Het zou fijn zijn geweest als dit niet alleen in de handleiding staat maar ook op het scherm wordt weergegeven.
- ook is niet voor ieder programma direct duidelijk wat het verschil is met andere programma's. Extra informatie op het scherm zou hier helpen. Dit zou natuurlijk ook een begin probleem zijn. Maar ik denk dat juist de speciale programma's nu minder gebruikt worden omdat t.z.t. onbekend is wat ze precies doen
- aardig detail is dat het wasmiddel doseringssysteem kan werken met twee middelen. Normaal één wasmiddel en één wasverzachter. Maar er kan ook gekozen worden om het doseringssyteem voor wasverzachter in te zetten voor een ander wasmiddel. Dit maakt het mogelijk om zowel een gekleurd als witwasmiddel automatisch te laten doseren. Natuurlijk gaat dit wel ten koste van de mogelijkheid om wasverzachter te gebruiken - maar die gebruiken wij al jaren niet meer.

Pluspunten

• stil
  • kan bont- en witwasmiddel automatisch dosereren

Minpunten

• inhoud programma alleen in handleiding
  • max kg alleen in handleiding

cor campfens 13-11-2018

type machine met div nieuwe mogelijkheden

De verkoper gaf goed advies wat de mogelijkheden waren van deze machine en waar we op moesten letten bij de aanschaf van een was machine en welke wasmiddelen we het best konden gebruiken

Krista 01-11-2018

Zeer makkelijk te bedienen

Het grote laadvermogen is erg fijn met een gezin van 5. Ook de grote deur is een absolute plus. De bediening is makkelijk, de app heb ik nog niet geprobeerd. Als ik al een nadeel moet noemen is het dat het korte wasprogramma geen mogelijkheid biedt om op 1600 toeren te centrifugeren. Dat kan op max 1400. De programma's die wel op 1600 toeren centrifugeren duren 2 tot zelfs ruim 4 uur. Maar al met al: een fijn apparaat!

Pluspunten

• groot laadvermogen
  • ruime vuldeur
  • licht in de trommel bij uithalen wasgoed

Minpunten

• geen kort programma met hoog centrifugetoerental

PH 28-10-2018

Keukenapparatuur en wasmachine/droger

Bewust gekozen voor Siemens in ons nieuwe huis. Eerdere ervaringen met Siemens liegen er niet om. Het zijn geweldige producten die niet alleen erg mooi en gebruiksvriendelijk zijn maar ook erg goed in wat ze moeten doen. Het kostwar, maar dan heb je zeker ook iets. Het meest te spreken ben ik over onze stoomoven, wat een geweldig apparaat. Koken was nog nooit zo makkelijk, gezond en lekker. Een echte aanrader!!!

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Prijs/Kwaliteit

Minpunten

• Onoverzichtelijke type nummers

van der Linde 17-10-2018

Topmachine, echte aanrader.

Deze machine overtreft alle verwachtingen, de wasmachine heeft een grote vulopening en een grote trommel. Maar vooral de stilte, wat een verbetering met onze oude wasmachine zeg!!!! Wat te zeggen van de vele mogelijkheden! top! We moeten nog wel alle mogelijkheden leren gebruiken. Mede gekocht om via een app de voortgang af te lezen op de smartphone. Het aanmelden van de wasmachine was nog wel even een dingetje, maar alles is nu weer te volgen op de HomeConnect app.

Pluspunten

• Heel erg stil, ook het centrifugeren is erg stil.
  • Ruime trommel
  • Wasmiddel wordt automatisch gedoseerd
  • Extreem zuinig
  • Ruime selectie aan wasprogramma's

Kuurstra 30-09-2018

Stil, handig, schoon

Nadat de oude wasmachine het had begeven een nieuwe wasmachine uitgezocht voor de komende 10 jaar. Daarbij gelet op de nieuwe snufjes als automatische doseren, grootte, geluid, programma's en gebruik, waarbij we benieuwd waren of we zo ook echt zouden gebruiken.
Onze ervaring is dat de wasmachine zeer stil is en het resultaat zeer goed is. We maakten nog niet gebruik van het atuomatisch doseren, maar nadat de wasmachine meerdere keren aangaf dat er schuimvorming optreed en we volgens de machine teveel wasmiddel hadden gebruikt, snel van de optie van automatisch doseren gebruik gemaakt en dat werkt goed!
Voor de rest zijn de automatische programma's erg handig de machine geeft dan zelf aan als hij vlekken heeft geconstateerd en past daar het programma op aan.
De app gebruken we niet veel maar ziet er overzichtelijk uit. We kunnen hem gebruiken om te zien of de was al klaar is.

• Keuze programma
  • Gebruiksvriendelijk

jaap1954 14-08-2018

Super de Luxe machine wat een gemak

staats sinds half mei in mijn nieuwe appartement
zo wie zo de keuze gemaakt om alles Siemens te doen
maar ben verbaast over de kwaliteit die is beter dan dat ik had durven dromen

Martin&Melissa 16-07-2018

Superstille krachtpatser

Na uitgebreid vergelijken is bleek deze Siemens de beste prijs-kwaliteitverhouding te hebben. De machine is groot (9 kg), kan tot 1600 toeren centrifugeren en is superstil. Daarbij is hij erg energiezuinig door de koolborstelloze motor. Daarbij zijn wij erg te spreken over de grote diversiteit aan wasprogramma's en de mogelijkheid voor superkorte wasjes.

Pluspunten

• Groot (9 kg)
  • Energiezuinig

Andy92RR 09-07-2018

Wasmachine zoals men kan verwachten van SIEMENS

Afgelopen week is bij ons deze wasmachine bezorgd. Aangezien ik nog een hoop was had liggen na de verhuizing mocht deze wasmachine na levering direct aan de slag. Daarbij zijn er een achttal wassen gedraaid achter elkaar, dag en nacht waarbij deze iQ800 een consistent hoog wasresultaat behaalde. Al het was is altijd goed schoon en de iDos functie werkt geweldig. Geluidsproductie gedurende centrifugeren valt reuze mee en is vrijwel niet te horen in het appartement omdat het in een washok staat. De User Interface is eenvoudig in gebruik als men al bekend is met Siemens apparatuur en zeer veelzijdig. Het zijn de kleine dingen die deze wasmachine zo fantastisch maken zoals het kleurenscherm, de geluidssignalen die men gewend is van Siemens apparatuur en de verlichting in de trommel. Dit is meestal alleen terug te vinden in de wasmachines één segment hoger.

De uitstraling, functies, kwaliteit en specificaties maakt deze wasmachine uniek. Er is niets vergelijkbaars op de markt van andere merken in deze prijsklasse. Daarom was de keus voor ons makkelijk gemaakt om voor deze machine te gaan!

Kltz 07-07-2018

Wasmachine met zoveel extra’s

Was toe aan het vervangen van me oude wasmachine. Omdat ik als man altijd teveel wasmiddel in de machine gooi, was een van mijn eisen Ido’s. Heerlijk, deze machine en wat is mijn was nu schoon. Ook is deze machine erg zuinig in het verbruik. Ook erg goed droog door de 1600 toeren komt de was eruit.

Ansjenet 07-07-2018

Wasmachine met veel mogelijkheden

Wasresultaat geweldig
Bediening -na kleine studie- goed
Veel mogelijkheden om wasprogramma aan te passen aan je wensen
Door grote inhoud ben ik minder tijd kwijt aan wassen.

Tevreden klant 30-06-2018

Wasmachine met veel mogelijkheden

Omdat ik veel wassen draai per week kozen we nu bewust voor een wat duurdere wasmachine met 9 kg inhoud. Ik was veel minder vaak en de was is erg schoon, ondanks de grote hoeveelheid die ik tegelijk was. De duur van het programma is goed te regelen en ook de snelle was van 15 min is ideaal voor sportkleding die 3x in de week gewassen wordt. Een aanrader!

Pluspunten

• Keuzemogelijkheden
  • Resultaat
  • Snelheid van wasprogramma
  • iDOS

rouby 29-06-2018

Zie er mooi uit en handig met de app

Zie er mooi uit en lijkt ook vrij eenvoudig te bedienen, nu moet natuurlijk de komen 20 jaar blijken hoe goed hij werkt ;)

Pluspunten

• app werkt goed en is erg handig
  • ziet er mooi uit
  • licht in trommel
  • iDOS

Jeantel 27-06-2018

groot scherm

Deze wasmachine doet zijn werk gelukkig uitstekend en voldoet daarmee aan onze verwachtingen. Wij zijn blij, want comfort was de rede voor deze keuze, maar de prijs/kwaliteit verhouding kunnen wij nog niet goed beoordelen. Wij hebben de wasmachine slechts 20 dagen in huis.

Pluspunten

• Ik word blij van de speedPerfect optie
  • de wasmachine corrigeert bij niet goed instellen

Minpunten

• dosering wasverzachter lijkt niet sterk genoeg

Manon 25-06-2018

Zo wordt wassen nog leuk

Nooit gedacht. Maar met deze wasmachine wordt wassen nog leuk. Op één of andere manier doet licht en geluid toch iets met je. Bediening van de machine is zeer eenvoudig. Het wasresultaat is goed. En wat betreft geluid is het ook een verademing ten opzichte van de oude machine. Zo stil, heerlijk. Wacht met smart op een ophang- en vouwmachine. Zou ze zo aanschaffen in een gezin van 5.

Pluspunten

• geluidsstil
  • ruime trommel

Minpunten

• niet ontdekt

Joke 17-06-2018

Wasautomaat Siemens

Het is een mooie machine waar ook mijn beide dochters erg enthousiast over zijn. Hij heeft vele functies en ik ben er erg blij mee. Kleine wasjes en grote wasjes kun je er makkelijk in kwijt. Hij is zuinig en past door de sensoren water en electraverbruik aan.

Pluspunten

• Mooie grite trommel
  • Grote laaddeur

Spaan 05-06-2018

zeer stille machine

De wasmachine is geruisloos, zelfs bij centrifugeren. Was komt er al droog en fris uit. Idos systeem nog niet uitgeprobeerd. De machine ziet er mooi uit.