Siemens WMH6Y841NL - Reviews

Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

MiDS 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

Fijn stil, verder naar verwachting

in de eerste plaatst gezocht naar een stille wasmachine met een trommelinhoud van 9 kg en de mogelijkheid om tot 1600 toeren te centrifugeren. Dan zijn er naast Miele niet heel veel alternatieven meer over. Inmiddels de eerste wasjes gedaan en het geluidsniveau is naar verwachting: een stukje rustiger dan onze vorige wasmachine.

Na twee wasjes is het moeilijk al een een oordeel te geven. Het werkt immers tot dusver naar verwachting. Wel was beide de tweede was de was vochtiger dan ik verwacht had. En dat leidt misschien ook wel tot de nadelen die ik tot dusver heb gezien:
- bij de optie automatisch is niet duidelijk hoe hard gecentrifugeerd kan worden. Dit is ook niet instelbaar. Dat is jammer, maar het past natuurlijk wel bij een automatisch programma.
- de verschillende programma's zijn geschikt voor verschillende -maximale- hoeveelheden wasgoed. Het zou fijn zijn geweest als dit niet alleen in de handleiding staat maar ook op het scherm wordt weergegeven.
- ook is niet voor ieder programma direct duidelijk wat het verschil is met andere programma's. Extra informatie op het scherm zou hier helpen. Dit zou natuurlijk ook een begin probleem zijn. Maar ik denk dat juist de speciale programma's nu minder gebruikt worden omdat t.z.t. onbekend is wat ze precies doen
- aardig detail is dat het wasmiddel doseringssysteem kan werken met twee middelen. Normaal één wasmiddel en één wasverzachter. Maar er kan ook gekozen worden om het doseringssyteem voor wasverzachter in te zetten voor een ander wasmiddel. Dit maakt het mogelijk om zowel een gekleurd als witwasmiddel automatisch te laten doseren. Natuurlijk gaat dit wel ten koste van de mogelijkheid om wasverzachter te gebruiken - maar die gebruiken wij al jaren niet meer.

Pluspunten

• stil
  • kan bont- en witwasmiddel automatisch dosereren

Minpunten

• inhoud programma alleen in handleiding
  • max kg alleen in handleiding

Rob 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine met veel functies

Ja, ik beveel dit product aan Deze review wordt nog gecontroleerd door Kieskeurig.nl

Gekozen voor deze wasmachine omdat we tevens de droger van Siemens in ons bezit hebben. Via 100meningen.nl besteld met een mooie korting. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat en gebruiksgemak.

Pluspunten

• Veel programma's en instellingen
  • Automatische dosering
  • Grote trommel
  • Home Connect
  • Duidelijke display

Rolf R. 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Zuinige wasmachine met grote trommel

Door de grote trommel kan ik meer was in één keer draaien. De automatische dosering zorgt altijd voor de juiste hoeveelheid wasmiddel. Het is een wasmachine die veel automatisch doet maar ook in te stellen is zoals jij dat wilt. Hij is veel stiller dan onze vorige wasmachine. Was toevoegen als de machine al draait is geen probleem. De deur kan ver open zodat je er prettig bij kunt.

• zuinig
  • Automatische dosering van het wasmiddel
  • Grote trommel die goed open kan
  • Was later toevoegen is mogelijk

Minpunten

• Je moet je even verdiepen in de bediening

Dominique 07-08-2017 Product paar weken in bezit

Top wasmachine met vele mogelijkheden

Deze Siemens wasmachine heeft een luxe uitstraling. De verlichte trommel zorgt ervoor dat je niets vergeet uit de machine te halen. Het automatische doseersysteem is zeer praktisch. Je krijgt vanzelf een melding als je wasmiddel dient bij te vullen. De 1600 toeren zorgen ervoor dat de was niet meer lang hoeft te drogen. De machine is handig en duidelijk te bedienen. Er is een uitgebreid vlekkenprogramma aanwezig. Ook de app is prettig omdat de wasmachine bij ons op zolder staat. Je krijgt een melding als de wasmachine klaar is zodat je niet naar boven hoeft om te gaan kijken hoe ver de machine is gevorderd. Ook hoor je de machine bijna niet. Al met al een goede machine met een legio aan mogelijkheden.

Pluspunten

• gebruiksgemak
  • stil
  • uitgebreid vlekkenprogramma

MarkVerlaek 28-07-2017 Product paar weken in bezit

Super wasmachine

Machine gekocht met 40% korting bij 100meningen.nl. De prijs/kwaliteit verhouding is dus sowieso prima. In het begin wel even de bediening moeten uitpluizen maar als je het eenmaal door hebt wijst alles zichzelf. Ook de bediening en notificaties via de app zijn erg gemakkelijk. De machine kan geheel automatisch zijn programma zelf instellen op basis van gewicht en vervuiling van de was. Hij bepaalt dan zelf hoeveel wasmiddel en water hij nodig heeft en op welke temperatuur hij wilt draaien.

Pluspunten

• wasresultaat er goed
  • energieverbruik
  • grote trommel
  • eenvoudige bediening

Minpunten

• specifieke handmatige instelling is even zoeken

WAS - BEAUTY 28-07-2017 Product paar weken in bezit

Schoon, stil en veelzijdig !!!

De machine wast Perfect en is op allerlei mogelijke manieren in te stellen. Korte of lange programma's, van 0 - 95 graden en centrifugeren van 0 - 1600 toeren. i - Dos werkt perfect en is echt Praktisch ! De machine is stil, zelfs bij het centrifuren maakt hij weinig geluid. De WIFI- optie heb ik nog niet gebruikt, maar is een leuke gadget. Hij oogt schitterend met zijn blauwe Led's en verlichte trommel. Prijstechnisch was hij zéér aantrekkelijk met cashback- en refund-actie . Een aanrader !!!

Pluspunten

• Ruime keuze programma's
  • Veel opties voor aanpassingen
  • i - Dos systeem
  • Stille werking
  • Helder Led-display

fonz 17-07-2017

Een verademing!

Na de pech van het kapot gaan van de 7 jaar oude wasmachine, deze gekocht en wat een verademing! Super stil, zuinig, handig en groot qua capaciteit. Wat een sprong naar voren! Ideaal is ook het berichtje wat je op je telefoon krijgt dat de was klaar is...nooit meer vergeten! Ik miste het niet, maar wil nu echt niet meer zonder!

Ivo 05-07-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel, fijne bediening (ook via app)

Fijne wasmachine voor grote en kleine wasjes, hij is energiezuinig en stil in gebruik.
Via de mobiele app is het mogelijk de status te controleren en meldingen te ontvangen.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stille machine
  • Avond programma
  • Automatisch doseersysteem

Frans van den Broek 01-07-2017

Erg stil, zuinig en gebruiksvriendelijk!

Ik heb deze wasmachine een maand geleden aangeschaft als vervanging van mijn 10 jaar oude Miele wasmachine. Deze Siemens wasmachine is stiller dan de Miele (valt heel erg op bij 1600 toeren centrifugeren), wast veel beter/schoner (de was komt er schoner uit door zijn speciale vuilvlekken opties waaruit je kan kiezen tijdens je wasprogramma's), en is erg gemakkelijk te bedienen. Erg handig is het automatisch doseren van het wasmiddel en wasverzachter (iDos 1 en 2). iDos 1 en 2 zelf individueel in te stellen per gekozen wasprogramma en de machine onthoud het laatst ingestelde. Men kan er ook voor kiezen bij bepaalde wasprogramma's om geen wasmiddel uit de iDos 1 of 2 te nemen en er gewoon een bolletje gevuld met wasmiddel bij de was erin te doen. Ik heb altijd een Miele gehad maar ben nu toch erg blij met de Siemens waarbij ik als laatste wil opmerken dat je bij Miele vastzit aan het wasmiddel wat men bij Miele moet afnemen. Bij de Siemens kan ik het wasmiddel gebruiken wat ik zelf wil.

Fam. van den Broek 21-06-2017 Product paar dagen in bezit

Top wasmachine!

We hadden een Miele maar deze wasmachine wast beter, is erg gebruikersvriendelijk en ook nog eens stiller!

Pluspunten

• Wast erg goed
  • Gebruikersvriendelijk
  • Erg stil, ook tijdens 1600 toeren centrifugeren

Jeroen 20-05-2017 Product paar weken in bezit

Erg tevreden

Erg tevreden mooi stil apparaat af wachten hoe lang hij meegaat maar beste apparaat toe nu toe mooi dat idos en app

huisvrouwtje 18-11-2016 Product paar weken in bezit

Grote trommel en doseerbakje zijn ideaal

geweldige wasmachine. De grote trommel zorgt ervoor dat we minstens één was per week minder hebben. Door het doseren en afmeten van gewicht (en water) is het zuinig in gebruik. de was komt er goed droog uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • doseerbakje
  • waterverbruikt
  • 1600 toeren waardoor de was goed droog wordt.
  • WIFI

Minpunten

• Nog niet tegengekomen

Siebe 11-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi apparaat

Wasmachine wast erg goed, alleen duren de programma's langer.
De App werkt wel goed maar is zeer gering in informatie.
We zijn erg tevreden over dit apparaat en zouden hem aanraden aan anderen.

Pluspunten

• Grote deuropenening
  • Er kan veel was is
  • Geen gedoe met afmeten wasmiddelen

Minpunten

• App minimaal
  • Lange wasprogramma's

Ronnie Selie 07-11-2016 Product paar dagen in bezit

Simpele en eenvoudig bedienbare wasmachine

Duidelijk en veel keuze qua wasprogramma's, energiezuinig en op afstand bedienbaar. Een aanrader van de eerste orde!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Snel en energiezuinig

Krafla 10-10-2016

Mooie grote trommel en overzichtelijke bediening

Prima wasmachine mede gekocht om de WiFi mogelijkheden en de app voor de iPhone. App laat wat te wensen over als het gaat om het terugmelden van de voortgang van de was. iDos is een fantastische mogelijkheid. Wel moet je uitvogelen wat voor jou de beste basisdosering is. Al met al een wasmachine die je moet leren gebruiken.

Stitch63 08-05-2016

Geweldig merk

Heb de wasmachine pas twee weken ben zeer tevreden over Siemens de vorige was ook een Siemens die ging na 15 jaar kapot .

familieli 15-04-2016

Mooie wasmachine met veel functies

Wasmachine ziet er erg mooi uit en biedt veel functies. Het wast schoon en stil, en de automatische doseringssysteem is geweldig!