Siemens WMH6Y841NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 63 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WMH6Y841NL op Kieskeurig.nl.

8,9

Swenn 06-06-2018

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Goedewasmachine met een hoop opties voor de toekomst.

Ik ben een alleenstaande man die vaak zelf moet wassen deze wasmachine doseert zelf zijn eigen wasmiddel en wasverzachter voor de komende 20 beurten dus daar hoef ik al niet meer over na te denken, en als ik vergeten ben hem aan te zetten kan ik dat ook nog eens op afstand doen super

Pluspunten

• Op afstand bedienen met home connectie
  • I-Dos
  • Grote wasttrommel

Minpunten

• Geen Senseo fresh

Bastiaan 12-11-2017

Stil en enorme trommel

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Wachmachine-reviews bevatten altijd een vergelijking met de oude machine van tien tot vijftien jaar oud. Echt eerlijk is dat natuurlijk niet, want het is logisch dat de techniek vooruit is gegaan. Zo ook bij ons. En wij hebben ook geen andere actuele machines in huis gehad. Maar deze machine is echt erg fijn. Vooral het formaat van de trommel. Bij een gezin met drie kinderen hebben we nu meer dan 1 was minder per week. Ook de 1600 toeren is fijn daar wij geen losse wasdroger gebruiken. Het komt er al best droog uit. Wel gekreukeld bij 1600 toeren, maar door het op te hangen trekt dat wel weg. Het iDos systeem is ook erg fijn. Je krijgt een signaal als het bijna op is. Je gaat dan wel mixen met het restje wat er nog in zit. Dus je krijgt mogelijk twee soorten wasverzachter of wasmiddel door elkaar! De verbinding via wifi is vooral handig voor het signaaltje wat je op je telefoon krijgt als de machine klaar is. Bij ons staat hij op zolder en omdat je hem echt niet meer hoort beneden, is die melding erg nuttig.
En in vergelijking met onze oude machine: de was komt er schoner en frisser uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • erg stil
  • 1600 toeren

Minpunten

• De grote aanknop is wiebelig.
  • Bedienen via app is overbodig en niet handig.

Rob 18-10-2017

Wasmachine met veel functies

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Gekozen voor deze wasmachine omdat we tevens de droger van Siemens in ons bezit hebben. Via 100meningen.nl besteld met een mooie korting. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat en gebruiksgemak.

Pluspunten

• Veel programma's en instellingen
  • Automatische dosering
  • Grote trommel
  • Home Connect
  • Duidelijke display

MiDS 29-12-2016

Fijn stil, verder naar verwachting

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

in de eerste plaatst gezocht naar een stille wasmachine met een trommelinhoud van 9 kg en de mogelijkheid om tot 1600 toeren te centrifugeren. Dan zijn er naast Miele niet heel veel alternatieven meer over. Inmiddels de eerste wasjes gedaan en het geluidsniveau is naar verwachting: een stukje rustiger dan onze vorige wasmachine.

Na twee wasjes is het moeilijk al een een oordeel te geven. Het werkt immers tot dusver naar verwachting. Wel was beide de tweede was de was vochtiger dan ik verwacht had. En dat leidt misschien ook wel tot de nadelen die ik tot dusver heb gezien:
- bij de optie automatisch is niet duidelijk hoe hard gecentrifugeerd kan worden. Dit is ook niet instelbaar. Dat is jammer, maar het past natuurlijk wel bij een automatisch programma.
- de verschillende programma's zijn geschikt voor verschillende -maximale- hoeveelheden wasgoed. Het zou fijn zijn geweest als dit niet alleen in de handleiding staat maar ook op het scherm wordt weergegeven.
- ook is niet voor ieder programma direct duidelijk wat het verschil is met andere programma's. Extra informatie op het scherm zou hier helpen. Dit zou natuurlijk ook een begin probleem zijn. Maar ik denk dat juist de speciale programma's nu minder gebruikt worden omdat t.z.t. onbekend is wat ze precies doen
- aardig detail is dat het wasmiddel doseringssysteem kan werken met twee middelen. Normaal één wasmiddel en één wasverzachter. Maar er kan ook gekozen worden om het doseringssyteem voor wasverzachter in te zetten voor een ander wasmiddel. Dit maakt het mogelijk om zowel een gekleurd als witwasmiddel automatisch te laten doseren. Natuurlijk gaat dit wel ten koste van de mogelijkheid om wasverzachter te gebruiken - maar die gebruiken wij al jaren niet meer.

Pluspunten

• stil
  • kan bont- en witwasmiddel automatisch dosereren

Minpunten

• inhoud programma alleen in handleiding
  • max kg alleen in handleiding

Huubmon 14-01-2019

Fijne Machine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Zier er strak uit, lekker stil.
De programma's zijn duidelijk en daar door is hij top in omgang en me was is top schoon !

cas 08-01-2019

Grootte trommel lekker stil

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

geen geknoei meer met wasmiddel kiest automatisch wat en hoeveel, lekker stil , beetje zwaar ,met de app wordt je geïnformeerd wanneer de wasmachine klaar is of kan gestart worden

Pluspunten

• stil
  • doseerd wasmiddel zelf
  • grote trommel

Minpunten

• geen / nog niet ontdekt

Franciska 28-12-2018

Siemenswasmachine

Mooie wasmachine ,
Vele mogelijkheden , ook via de app op je telefoon te bedienen .

Enige nadeel daarvan is dat je steeds weer via de wasmachine zelf moet instellen als je het via je app wilt bedienen .

En er blijft water in de rand staan .

En de mogelijkheden op je app heb je niet op de wasmachine , aangeven Wat er in zit

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Bediening via een app op je telefoon
  • Wast goed
  • Wasmiddel wordt automatisch toegediend

Minpunten

• Water in de rand blijft staan
  • Mogelijkheden via de app niet op de machine zelf

S. le Comte 19-12-2018

Top wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Na jaren lang Samsung gehad te hebben, hebben wij nu gekozen voor de Siemens wasmachine, tot nu toe nog geen spijt van gehad, er zitten heel veel mogelijkheden op maar toch simpel in gebruik, hij is muisstil, lampje in de trommel is heel fijn, i-Dos blij mee omdat ik altijd teveel wasmiddel gebruikte, dus ook weer besparend! app op mobiel ook heel handig, hij geeft aan wanneer hij klaar is, heel handig als hij op zolder staat, dus wij zijn heel tevreden over onze Siemens wasmachine

A. Karaya 17-12-2018

Veel mogelijkheden!

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Wij hebben de wasmachine nu 3 dagen in huis en wat een verschil met de vorige! Zeer stil, in nachtmodus nóg stiller, legio wasprogramma's en niet geheel onbelangrijk een goed wasresultaat. He i-dos systeem is een mooi systeem waardoor je niet telkens 'aan de fles' moet. Het hoge vulgewicht van de trommel is prettig en de aanduiding van het bereikte vulgewicht nóg prettiger. Wel een klein stommigheidje is dat de machine tussen 2 wassen uit en aan gezet moet worden om de vulgraadmeter te 'resetten'.

• I-Dos
  • Grote trommel
  • 1600 tpm

• 1 soort wasmiddel in I-Dos

Jan 16-12-2018

Mooi aanzicht

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Geweldige wasmachine stil en wast schitterend schoon. De prijs en het product staan goed in verhouding. Het gebruiksgemak en de mogelijkheden zijn enorm. Ik kan deze machine iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

melvindevries 08-12-2018

Topmachine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

We zijn nu al enige tijd in het bezit van deze wasmachine. Het is echt een top ding. Maakt extreem goed schoon en is erg stil. Ook tijden het centrifugeren. Ook het idos systeem werkt super, hier besparen we zeker wasmiddel mee. Kortom een topmachine.

w.sengers 08-12-2018

stil en zuining

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

geweldige machine was zeer goed en zeer makkelijk in in gebruik gelijk kopen . ook de wifi functie is erg gemakkelijk en automatische dosering scheelt veel overmatig gebruik van je wasmiddel

Leon 07-12-2018

Grote wasmachine met veel opties

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

In vergelijking met onze oude wasmachine (Siemens WIQ1631) heeft wast deze grote wasmachine de was zeer schoon, heeft veel programma's en is zeer stil. Vooral de laadcapaciteit van 9 kg is een uitkomst

Pluspunten

• Veel programma
  • Wast goed schoon
  • iDos doseersysteem

Wolf 03-12-2018

Siemens WMH6Y841NL

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Ik heb gekozen voor de Siemens WMH6Y841NL omdat deze voldoet aan mij wensen. Denkende aan WIFI, digitaal display, stil in gebruik, energie zuinig. kan 9 kilo was in.

Pluspunten

• Voortgang middels de App
  • Erg stil in gebruik
  • Energie zuinig
  • Groot digitaal display

Minpunten

• Aanschafprijs
  • Demonteren van de bouten lastig

Anne 02-12-2018

Mooie grote trommel, duidelijk keuze menu en stil.

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Een erg fijne en stille wasmachine. Het keuzemenu is simpel. Ook geeft het aantal druppels en stroom tekens aan wat het verschil kwa verbruik is per menukeuze. Alle was komt er schoon uit! Hopelijk kunnen we er jaren plezier van hebben.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel

Minpunten

• App functie onnodig Was komt er niet vanzelf in.

Dhr.R.Meijer 29-11-2018

Geen Wasmiddel meer afmeten. Altijd juiste dosering!

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Dit is een prima machine met vele mogelijkheden. Hij maakt weinig geluid. Zuinig in gebruik. Makkelijk met vele instelmogelijkheden. Verder kun hem zelfs met je mobiele telefoon bedienen.

Pluspunten

• automatisch doseren
  • weinig geluid
  • bedienbaar met telefoon

FW84 25-11-2018

Geweldige Machine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Deze machine vorig weekend aangeschaft maar wij willen nu al niet meer anders. Kwamen van een redelijk oude en simpele machine dus de overgang is enorm. Erg stille machine met een prima bedieningsgemak, vele was opties, prachtige uitstraling en prima wasresultaat met als voordeel dat we zelf niet het wasmiddel hoeven te doseren!!

Max 23-11-2018

Top machine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Ik heb de machine gekocht nav het lezen van de goede reviews.
De machine is voorzien van de HomeConnect optie wat erg handig is. In eerste instantie werkte het niet, maar naar een app reset op aangeven van de Siemens helpdesk was dat snel verholpen.

Pluspunten

• Automatische dosering
  • Home Connect
  • Erg stil

ariane 21-11-2018

wast goed

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

prettig apparaat. duidelijke display, maar 2 automatische wasmiddel opties. zou graag drie hebben gehad.

verder goed apparaat. ook droger erbij gekocht. maakt goed schoon en droogt goed.

Pluspunten

• automatische wasmiddel sensor

Minpunten

• ietsje meer lawaai dan ik dacht
  • maar 2 automatische wasmiddel opties.

Emielia 14-11-2018

Doen!

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Twee weken geleden gekocht. Al heel wat wasjes mee gedraaid. Fijn dat ik via de app kan zien of de machine klaar is. De bediening is simpel en uiteraard heel fijn dat het wasmiddel door de machine wordt gedoseerd. De was komt heel zacht uit de machine. De machine is stil en door de nightwash aan te zetten, is de machine nog stiller.