Siemens WMH6Y841NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 75 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WMH6Y841NL op Kieskeurig.nl.

8,9

Swenn 06-06-2018

Fantastisch apparaat

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Goedewasmachine met een hoop opties voor de toekomst.

Ik ben een alleenstaande man die vaak zelf moet wassen deze wasmachine doseert zelf zijn eigen wasmiddel en wasverzachter voor de komende 20 beurten dus daar hoef ik al niet meer over na te denken, en als ik vergeten ben hem aan te zetten kan ik dat ook nog eens op afstand doen super

Pluspunten

• Op afstand bedienen met home connectie
  • I-Dos
  • Grote wasttrommel

Minpunten

• Geen Senseo fresh

Bastiaan 12-11-2017

Stil en enorme trommel

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Wachmachine-reviews bevatten altijd een vergelijking met de oude machine van tien tot vijftien jaar oud. Echt eerlijk is dat natuurlijk niet, want het is logisch dat de techniek vooruit is gegaan. Zo ook bij ons. En wij hebben ook geen andere actuele machines in huis gehad. Maar deze machine is echt erg fijn. Vooral het formaat van de trommel. Bij een gezin met drie kinderen hebben we nu meer dan 1 was minder per week. Ook de 1600 toeren is fijn daar wij geen losse wasdroger gebruiken. Het komt er al best droog uit. Wel gekreukeld bij 1600 toeren, maar door het op te hangen trekt dat wel weg. Het iDos systeem is ook erg fijn. Je krijgt een signaal als het bijna op is. Je gaat dan wel mixen met het restje wat er nog in zit. Dus je krijgt mogelijk twee soorten wasverzachter of wasmiddel door elkaar! De verbinding via wifi is vooral handig voor het signaaltje wat je op je telefoon krijgt als de machine klaar is. Bij ons staat hij op zolder en omdat je hem echt niet meer hoort beneden, is die melding erg nuttig.
En in vergelijking met onze oude machine: de was komt er schoner en frisser uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • erg stil
  • 1600 toeren

Minpunten

• De grote aanknop is wiebelig.
  • Bedienen via app is overbodig en niet handig.

Rob 18-10-2017

Wasmachine met veel functies

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Gekozen voor deze wasmachine omdat we tevens de droger van Siemens in ons bezit hebben. Via 100meningen.nl besteld met een mooie korting. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat en gebruiksgemak.

Pluspunten

• Veel programma's en instellingen
  • Automatische dosering
  • Grote trommel
  • Home Connect
  • Duidelijke display

MiDS 29-12-2016

Fijn stil, verder naar verwachting

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

in de eerste plaatst gezocht naar een stille wasmachine met een trommelinhoud van 9 kg en de mogelijkheid om tot 1600 toeren te centrifugeren. Dan zijn er naast Miele niet heel veel alternatieven meer over. Inmiddels de eerste wasjes gedaan en het geluidsniveau is naar verwachting: een stukje rustiger dan onze vorige wasmachine.

Na twee wasjes is het moeilijk al een een oordeel te geven. Het werkt immers tot dusver naar verwachting. Wel was beide de tweede was de was vochtiger dan ik verwacht had. En dat leidt misschien ook wel tot de nadelen die ik tot dusver heb gezien:
- bij de optie automatisch is niet duidelijk hoe hard gecentrifugeerd kan worden. Dit is ook niet instelbaar. Dat is jammer, maar het past natuurlijk wel bij een automatisch programma.
- de verschillende programma's zijn geschikt voor verschillende -maximale- hoeveelheden wasgoed. Het zou fijn zijn geweest als dit niet alleen in de handleiding staat maar ook op het scherm wordt weergegeven.
- ook is niet voor ieder programma direct duidelijk wat het verschil is met andere programma's. Extra informatie op het scherm zou hier helpen. Dit zou natuurlijk ook een begin probleem zijn. Maar ik denk dat juist de speciale programma's nu minder gebruikt worden omdat t.z.t. onbekend is wat ze precies doen
- aardig detail is dat het wasmiddel doseringssysteem kan werken met twee middelen. Normaal één wasmiddel en één wasverzachter. Maar er kan ook gekozen worden om het doseringssyteem voor wasverzachter in te zetten voor een ander wasmiddel. Dit maakt het mogelijk om zowel een gekleurd als witwasmiddel automatisch te laten doseren. Natuurlijk gaat dit wel ten koste van de mogelijkheid om wasverzachter te gebruiken - maar die gebruiken wij al jaren niet meer.

Pluspunten

• stil
  • kan bont- en witwasmiddel automatisch dosereren

Minpunten

• inhoud programma alleen in handleiding
  • max kg alleen in handleiding

Familie Aboutie 02-11-2019

Super wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

We hebben deze wasmachine nu een week en hij is echt super! Zeer stil en veel verschillende programma's! Tot nu toe dus zeer tevreden met deze wasmachine! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

arjan 24-06-2019

Fijne Machine !

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Super fijn toestel, ook de HomeConnect werkt top ! [Deze beoordeling is verzameld als deel van een promotie.]

Emma1995 16-06-2019

Stille machine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Een mooie stille machine, die schoon wast en best zuinig is. In eerste instantie dacht ik weinig te hebben aan de besturing via de app, want je moet natuurlijk wel gewoon zelf de was er in doen en er weer uithalen, en de deur gaat ook niet vanzelf dicht. Maar ik merk dat het instellen van een programma via de app veel makkelijker gaat. En ik heb daardoor bij deze machines al meer verschillende programma's gebruikt dat al mijn vorige wasmachines bij elkaar. Die stond toch eigenlijk altijd gewoon op 'hoofdwas 40°C'.
Wat wel jammer is, is dat de app de machine niet kan inschakelen: als de machine helemaal uit is, is de wifi functionaliteit ook uit. Op standby aan laten staan klinkt leuk, maar er knippert dan wel de hele tijd een blauw lampje aan en uit. Dat valt overdag nauwelijks op, maar 's nachts is het net of je een vuurtoren in huis hebt.

Marjorie 15-05-2019

goede wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

we wilden een siemens product vanwege de eerdere ervaringen, we hebben voor deze machine gekozen vanwege de grootte van de trommel en de instelmogelijkheden

Pluspunten

• grotre trommel
  • ook erg korte programma's

Denise841 10-05-2019

Spijt spijt spijt !!!

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Was een drama machine. Is nu al 4x een monteur bij langs geweest ivm lekkages. Ze kunnen het probleem niet vinden. Ik moet dus maar blijven bellen als er wat is.

Nog nooit zoveel ellende van een wasmachine gehad. Ook nog nooit zoveel spijt.

CJ 30-04-2019

Hele fijne grote stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Een hele goede wasmachine. Luxe uitstraling, met lichtje in de trommel. Geruisloos, wast heel schoon, vele wasprogramma's. Super machine!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Geruisloos

van Doorn 30-04-2019

makkelijk in gebruik, zacht geluid, veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

machine is makkelijk in gebruik, heeft veel mogelijkheden, geluid is heel rustig, extra nachtstand met extra stille functie handig bij een extra nachtwas draaien. instelbaar van tevoren en te bedienen via ipod. machine kan zelf hoeveelheid wasmiddel afstemmen op hoeveelheid was. een fijne wasmachine die snel went.

Pluspunten

• makkelijke bediening, volume heel prettig
  • veel extra functie voor speciale wasjes

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

Nicolette69 29-04-2019

Wat een stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Wat een stille wasmachine !
Mijn 14 jaar oude Siemens wasmachine is stuk gegaan en heb sinds twee weken deze Siemens wasmachine . Wat is hij stil ! Ik ben af en toe om het hoekje gaan kijken of hij nog draaide, ik moet nog even wennen aan de stilte ook tijdens het centrifugeren hoor je hem bijna niet met 48dB. Ik zocht een wasmachine met een laadcapaciteit van 8-9 kilo,1600 toeren ,IDos en met energielabel A+++. Deze wasmachine heeft één computergestuurde bedieningspaneel met enorme keuze van programma’s en vlekken verwijderaars . Ik wilde absoluut er een hebben met 1600 toeren maar intussen heb ik ook op lagere temperatuur en toeren gewassen. I-Dos vind ik ideaal, nooit meer teveel wasmiddel en wasverzachter in het bakje. Ook heel fijn dat hij super zuinig is met label A+++ Je moet wel heel goed de installatie procedure lezen en uitvoeren als hij niet geïnstalleerd wordt door de verkoper. Vergeet niet de vier verhuisbouten eruit te halen voordat je hem gaat gebruiken! Deze wasmachine match prima met mijn wasdroger WT46G400NL die ik een half jaar geleden heb gekocht. Kortom een prima koop die ik iedereen kan aanbevelen. Intussen heb ik hem ook verbonden met mijn iPhone maar nog niet uitgetest .

Pluspunten

• Stil ,grote trommel
  • Energie zuinig

Minpunten

• Niet gevonden

j. Kalsbeek 28-04-2019

Siemens wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Prima wasmachine. Duidelijk scherm met een overzichtelijke gebruiksaanwijzing. De machine wast erg schoon. Centrifugeert erg rustig, ben nog een aantal keren naar boven geweest om te kijken of de was al klaar was. Je hoort de machine bijna niet. Doordat je in een keer 9kg kunt wassen, is de wasmand zo leeg.

Pluspunten

• kan veel kg in een keer wassen
  • wast en centrifugeert erg rustig

R.E.Ravesteijn 24-04-2019

Prima wasmachine met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

De wasmachine een paar dagen in huis en meerdere typen wasjes er mee gedraaid. De was komt zeer schoon uit de machine. Hij doet wat belooft is en heeft erg veel mogelijkheden die lang nog niet allemaal zijn uitgeprobeerd. De aanschaf was mede ingegeven door het energie label A+++.

Agnes 14-04-2019

Siemens Wasmachine iSensoric

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Heb deze wasmachine nu vanaf begin maart. Hij bevalt prima. De was komt er schoon uit. Ook het doseren van de wasverzachter vind ik erg prettig. Goed apparaat.

Pluspunten

• is stil
  • handig in gebruik

PvO 21-03-2019

Perfect

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Doet wat het beloofd. HomeConnect aansluiten is in tegenstelling tot andere berichten een fluitje van een cent als je wel even de handleiding doorleest voor je er aan begint.
Hoge trommel capaciteit, en stille werking zijn voor mij toppunten.

Pluspunten

• Hoge capaciteit

BM 17-03-2019

Ruime capaciteit, stil en energie zuinig

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Fraai design en gemakkelijk te bedienen (ook via home connect app). Energie zuinig en een goed was / droog resultaat. Bovendien bijna een verdubbeling vd capaciteit tov onze vorige was machine.

Pluspunten

• Capaciteit

van Boovle 14-03-2019

lekker stil

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Het is mooie wasmachine, lekker stil, en bedienbaar met een app.
de wasprogramma's goed te kiezen en zichtbaar via lapmjes en het grote LCD display

Marc 11-03-2019

Stil!! en was zelfs schoner dan verwacht

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

centrifugeren is zo stil dat ik even ging luisteren of hij nog wel aan was. Was komt er naar mijn idee ook schoner uit, autm. dosering is even wennen maar wel handig. Trommelverlichting is erg handig.
Connectie met Wifi lukt nog niet door WPS koppeling, maar even wat meer tijd in steken

Pluspunten

• stil
  • schonere was

Minpunten

• Wifi connectie via WPS lukt nog niet

Ricroel 10-03-2019

Siemens IQ800 wasmachine WMH6Y841NL

Geschreven voor: Siemens WMH6Y841NL

Erg mooie en goede wasmachine. Hij is stil, wast super, I-Dos (automatische dosering) is erg handig/zuinig middels de wifi aansluiting zijn er veel instelmogelijkheden op afstand te doen. Zo krijg je ook via de app een berichtje dat de wasmachine klaar is en je kan hem dan op afstand (ook buitenshuis) uitschakelen.

• Mooi
  • Met 9 kg laadcapaciteit erg veel in 1 x wassen
  • Door de 1600 toeren is de was al bijna droog

Minpunten

• Je moet je wel verdiepen in alle mogelijkheden