Siemens WMH6Y841NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 52 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Swenn 06-06-2018

Fantastisch apparaat

Goedewasmachine met een hoop opties voor de toekomst.

Ik ben een alleenstaande man die vaak zelf moet wassen deze wasmachine doseert zelf zijn eigen wasmiddel en wasverzachter voor de komende 20 beurten dus daar hoef ik al niet meer over na te denken, en als ik vergeten ben hem aan te zetten kan ik dat ook nog eens op afstand doen super

Pluspunten

• Op afstand bedienen met home connectie
  • I-Dos
  • Grote wasttrommel

Minpunten

• Geen Senseo fresh

Bastiaan 12-11-2017

Stil en enorme trommel

Wachmachine-reviews bevatten altijd een vergelijking met de oude machine van tien tot vijftien jaar oud. Echt eerlijk is dat natuurlijk niet, want het is logisch dat de techniek vooruit is gegaan. Zo ook bij ons. En wij hebben ook geen andere actuele machines in huis gehad. Maar deze machine is echt erg fijn. Vooral het formaat van de trommel. Bij een gezin met drie kinderen hebben we nu meer dan 1 was minder per week. Ook de 1600 toeren is fijn daar wij geen losse wasdroger gebruiken. Het komt er al best droog uit. Wel gekreukeld bij 1600 toeren, maar door het op te hangen trekt dat wel weg. Het iDos systeem is ook erg fijn. Je krijgt een signaal als het bijna op is. Je gaat dan wel mixen met het restje wat er nog in zit. Dus je krijgt mogelijk twee soorten wasverzachter of wasmiddel door elkaar! De verbinding via wifi is vooral handig voor het signaaltje wat je op je telefoon krijgt als de machine klaar is. Bij ons staat hij op zolder en omdat je hem echt niet meer hoort beneden, is die melding erg nuttig.
En in vergelijking met onze oude machine: de was komt er schoner en frisser uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • erg stil
  • 1600 toeren

Minpunten

• De grote aanknop is wiebelig.
  • Bedienen via app is overbodig en niet handig.

Rob 18-10-2017

Wasmachine met veel functies

Gekozen voor deze wasmachine omdat we tevens de droger van Siemens in ons bezit hebben. Via 100meningen.nl besteld met een mooie korting. Tot nu toe zeer tevreden met het resultaat en gebruiksgemak.

Pluspunten

• Veel programma's en instellingen
  • Automatische dosering
  • Grote trommel
  • Home Connect
  • Duidelijke display

MiDS 29-12-2016

Fijn stil, verder naar verwachting

in de eerste plaatst gezocht naar een stille wasmachine met een trommelinhoud van 9 kg en de mogelijkheid om tot 1600 toeren te centrifugeren. Dan zijn er naast Miele niet heel veel alternatieven meer over. Inmiddels de eerste wasjes gedaan en het geluidsniveau is naar verwachting: een stukje rustiger dan onze vorige wasmachine.

Na twee wasjes is het moeilijk al een een oordeel te geven. Het werkt immers tot dusver naar verwachting. Wel was beide de tweede was de was vochtiger dan ik verwacht had. En dat leidt misschien ook wel tot de nadelen die ik tot dusver heb gezien:
- bij de optie automatisch is niet duidelijk hoe hard gecentrifugeerd kan worden. Dit is ook niet instelbaar. Dat is jammer, maar het past natuurlijk wel bij een automatisch programma.
- de verschillende programma's zijn geschikt voor verschillende -maximale- hoeveelheden wasgoed. Het zou fijn zijn geweest als dit niet alleen in de handleiding staat maar ook op het scherm wordt weergegeven.
- ook is niet voor ieder programma direct duidelijk wat het verschil is met andere programma's. Extra informatie op het scherm zou hier helpen. Dit zou natuurlijk ook een begin probleem zijn. Maar ik denk dat juist de speciale programma's nu minder gebruikt worden omdat t.z.t. onbekend is wat ze precies doen
- aardig detail is dat het wasmiddel doseringssysteem kan werken met twee middelen. Normaal één wasmiddel en één wasverzachter. Maar er kan ook gekozen worden om het doseringssyteem voor wasverzachter in te zetten voor een ander wasmiddel. Dit maakt het mogelijk om zowel een gekleurd als witwasmiddel automatisch te laten doseren. Natuurlijk gaat dit wel ten koste van de mogelijkheid om wasverzachter te gebruiken - maar die gebruiken wij al jaren niet meer.

Pluspunten

• stil
  • kan bont- en witwasmiddel automatisch dosereren

Minpunten

• inhoud programma alleen in handleiding
  • max kg alleen in handleiding

Joke 17-06-2018

Wasautomaat Siemens

Het is een mooie machine waar ook mijn beide dochters erg enthousiast over zijn. Hij heeft vele functies en ik ben er erg blij mee. Kleine wasjes en grote wasjes kun je er makkelijk in kwijt. Hij is zuinig en past door de sensoren water en electraverbruik aan.

Pluspunten

• Mooie grite trommel
  • Grote laaddeur

Spaan 05-06-2018

zeer stille machine

De wasmachine is geruisloos, zelfs bij centrifugeren. Was komt er al droog en fris uit. Idos systeem nog niet uitgeprobeerd. De machine ziet er mooi uit.

Spaan 02-06-2018

zeer stille machine

Joos 02-06-2018

Top wasmachine !

Hele fijne wasmachine, past veel in en veel opties. Leuke bijkomstigheid is het I-Dos systeem, erg handig, 1x wasmiddel en wasverzachter erin hij bepaalt zelf de dosering. Top machine, veel plezier van

Pluspunten

• I-dos
  • grote trommel
  • veel wasopties
  • geen piepjes

erikjansen 01-06-2018

Goede wasmachine

Erg fijne bediening, wast perfect. I-dos werkt prima had wel een additioneel bakje in gemogen voor zwart wasmiddel.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

G.Schuit 29-05-2018

Mooie stille machiene met grote vulopening

Na 20 jaar een siemens wasmachine te hebben gebruikt was hij nu ten einde
.Dus daarom was de keuze niet moeilijk Ik heb vertrouwen in de nieuwe machine .ook de mogelijkheden die op deze nieuwe zitten spraken me aan.

huuks011 28-05-2018

Hahaha, wassen is een feest!

Prachtige machine. Goed afgewerkt, duidelijk n overzichtelijk. Met HomeConnect is het gewoon leuk om te wassen. Je ziet duidelijk wat je doet, hoe je het duurt en hoe lang het nog duurt en dan snel de volgende was, hahaha. Feestje!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

JolandaN 20-05-2018

Super wasmachine. Stil.

Enkele weken geleden gekocht. Positieve eigenschappen: stil, reservoirs voor wasmiddel en wasverzachter, Home Connect die meldt wanneer de was klaar is, 9kg inhoud en was wordt mooi schoon. In de eco-modus doet de katoen was er ruim 4 uur over. Dat is niet handig als je meerdere wassen op een dag wilt doen. Leuk prijsje bij 100meningen

Pluspunten

• stil
  • reservoirs voor wasmiddel en wasverzachter
  • 9kg inhoud
  • Home Connect die meldt wanneer de was klaar is

Minpunten

• Eoc-modus duurt lang (4,5 uur)

Youss 19-05-2018

Super apparaat

Wij hebben weer gekozen voor een Siemens omdat onze vorige Siemens wasmachine al bijna 19 jaar lang super gewerkt heeft.

Siertje 18-05-2018

Zeer fijne en geluidsarme wasmachine

De machine nog maar een paar dagen in huis maar wat een genot is het om nu een was te draaien. Oude machine was nog maar 7 jaar oud, maar techniek is enorm vooruit gegaan. Fijn dat je alles eenvoudig in kan stellen, was kan toevoegen nadat je al op start hebt gedrukt, de machine zelf berekend hoeveel wasmiddel nodig is en echt enorm stil. Ook tijdens centrifugeren.
De monteurs; erg vriendelijke jongens; vroegen om een stofzuiger om de stofwolken achter de machine netjes weg te halen, installeerden netjes; troep ging mee terug net als oude wasmachine en ik kreeg een korte uitleg hoe de machine te gebruiken. Ze noemden dit model de rolls Roys onder de wasmachines, tot nu toe een zeer goede keuze dus.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Eenvoudig bijvullen
  • Kinderbeveiliging

Minpunten

• Nog niet gevonden

hj 12-05-2018

wasmachine

net gekocht, ziet er degelijk uit, weet nog niet hoe dit over een paar jaar is. staat stevig stil bij centrifugeren. was komt er schoon uit maar dat mag je ook wel verwachten van een wasmachine

Pluspunten

• stil
  • staat goed stil bij centrifugeren
  • platte voorkant
  • 15 minuten wasje
  • 1600 centrifugeren

Minpunten

• tiptoetsen reageren snel
  • grote deur openzwaai

E. de Boer 28-04-2018

Stille, mooie en geavanceerde wasmachine

Ik heb deze machine gekocht oa. door zijn technologische mogelijkheden. maar heeft ons verbaasd met schoonheid, gemak, wasresultaat en mogelijkheden. Door de aansluiting op WiFi kan de machine steeds aangepast worden door de fabrikant waardoor je langer kunt genieten van een wasmachine die nog lang "up to date" is.

Pluspunten

• stroomverbruik
  • internet en app toegang en updates
  • wasgemak
  • wasresultaat
  • extreem stille machine

Minpunten

• nog niet gevonden

Wim Triki 28-04-2018

supermachine

geweldige machine, met I-dos en app mogelijkheid; werkt niet alleen heel erg goed , maar ziet er qua design ook mooi uit

Pluspunten

• gewoon een heel fijne machine

HF 28-04-2018

Fantastische wasmachine

Na eerst diverse AEG wasmachines te hebben gehad en als laatste een Miele ( 5 jr geleden aangeschaft) hoopte ik dat ik voorlopig “klaar” was . Niets bleek minder waar. Mijn Miele heeft het begeven. Nu deze Siemens gekocht en wat een geweldig apparaat, solide, stil, veel opties ,zuinig qua energie en wasmiddel. Ik weet echt niet wat mij overkomt , in een woord GEWELDIG.

Pluspunten

• Solide
  • Zuinig
  • Veel soorten wasprogramma’s

Mike 24-04-2018

Siemens WMH6Y841NL iSensoric

Fantastisch apparaat, zelfs ik weet nu hoe ik hem instellen. Home connect app rules:) Idos is ook plus uitvinding. Maakt het allemaal begrijpelijk voor een mens. (MAN)

Pluspunten

• Wast schoon
  • iDos super
  • WIFI
  • Kunt was programmas makkelijk versnellen

Minpunten

• lange duur van standaard was

Huib 21-04-2018

Grote trommel inhoud, handige dosering en wifi

Een fijne wasmachine, waarbij wij vooral de heerlijke grote 9 kilo trommel vol gebruiken, wat meteen beter is voor water en energie verbruik. De wasmachine staat in de kelder, waardoor wij de gereedmelding via wifi gebruiken om de was meteen in de droger te stoppen en de volgende was te draaien. Door de 1600 toeren, hoeft de droger daarna nog maar een uurtje te draaien. De IDOS dosering is handig en voorkomt verspilling van wasmiddel. Goed voor milieu en financien.

Pluspunten

• grote trommel inhoud
  • wifi
  • automatische dosering
  • centrifugeren