Whirlpool WWDC 9614

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Whirlpool WWDC 9614 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Xander 04-10-2018

Na anderhalf jaar: Whirlpool 9614 nog steeds goed!

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

Ik gebruik de Whirlpool 9614 nu al weer anderhalf jaar en ben nog steeds gelukkig met de machine en de prima wasresultaten. Niet te zwaar tillen als zo'n machine er in een non stop cyclus wat langer over doet. De combi's van andere merken doen dat ook. En als je een aparte wasmachine laat draaien met volle bepakking en je droogt de inhoud in een los staande droger ben je ook al gauw zo'n vijf uur of langer verder. Je krijgt met deze machine het minst kreukels als je kiest voor de strijkdroog stand. Eventueel kun je na afloop ook nog de stoomfunctie gebruiken.

Door ervaring ben ik er achter gekomen dat ik voor de normale was allleen de wasfunctie gebruik. Het wasgoed komt er door het cenrifugeren op 1400 toeren zo droog uit dat ik de de spullen ophang aan een ophijs plavond rek boven de machine. De was is zo binnen een dag en zonder kreukels droog. Dergelijk handige hijsrekjes (het zijn stangen in diverse lengtes te krijgen, je hijst ze apart naar boven) zijn te koop op het internet voor plm 30 euro. Daar hang ik mijn overhemden en lakens aan, want ik heb een hekel aan strijken. Het fijne van een droogcombinatie is, dat je de vrijheid hebt.

De verhalen over achtergebeleven pluisjes in de rubberen afsluitring: je haalt ze er met één veeg zo uit of je laat de machine even spoelen. Nogmaals, deze Whirlpool met wascapaciteit van 9 kg is een goed , veelzijdige machine...

Pluspunten

• Goede wasresultaten
  • Wassen 9 kg, drogen 6 kg
  • Veelzijdigheid
  • Fijne, duidelijke bediening
  • 2 jaar extra garantie bij registratie

Xander 01-10-2018

Na anderhalf jaar: Whirlpool 9614 nog steeds goed!

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

Pluspunten

• Goede wasresultaten
  • Wassen 9 kg, drogen 6 kg
  • Veelzijdigheid
  • Fijne, duidelijke bediening
  • 2 jaar extra garantie bij registratie

Xander 12-06-2018

Uitstekende was-droog combi qua prijs/kwaliteit

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

De Whirlpool 9614 is een heel goede keuze. Bij de meeste combi's kun je wel 7 of 8 kilo wasgoed wassen, maar vaak slechts 4 of 5 kilo drogen in 1 ronde. Bij deze machine kun je in één cyclus 6 kg wassen èn drogen, zonder er wasgoed uit te moeten halen. De capaciteit alleen wassen is overigens 9 kg. De machine wast stil, wasresultaten zijn uitstekend en er zijn meer dan voldoende programmamogelijkheden, ook voor de korte wasjes. Het enige nadeel is eventueel dat de Whirlpool over het drogen wat langer doet. Maar hij kan dan ook veel meer aan dan het gemiddelde. Om kreukels te voorkomen: de stand strijkdroog gebruiken. Verder kun je eventueel ook nog de stoomfunctie los laten op de wasstukken. Prima machine, zeker gezien zijn prijs! Als je de machine bij Whirlpool registreert krijg je ook nog 2 jaar extra garantie op onderdelen...

Pluspunten

• Grote was- èn droogcapaciteit
  • Beste prijs-kwaliteit
  • Draait mooi en stil
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• Doet wat langer over drogen

De vries 10-04-2018

WHIRLPOOL WWDC 9614

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

Was niet goed schoon.. na 2 weken rubber kapot.
Monteur wel netjes geweest en een nieuwe rubber geplaatst.
En centrifugeren doet hij het soms niet goed wasgoed zeiknat.
Hij lekt af en toe bij de deur .
Als je de droger gebruikt is je Was goed wel droog maar heeft een nare geur.
Model is mooi om te zien. Heb spijt van deze aankoop.

Pluspunten

• Kort was progamma

Minpunten

• Droger
  • Lekt

Marcella 12-07-2017

Whirlpool WWDC9614 zou ik afraden aan te schaffen

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

Zwaar beneden de maat in vele opzichten. Gekocht vanwege zijn dubbele functie en het fraaie design. Het is een mooi ding om te zien; vandaar ook mijn waarderingscijfer van toch nog een 3. Maar waarom koop je een was/droogcombinatie, i.d.d. voor het wassen en drogen. Besef u dat deze machine zomaar 4 tot 7 uur voor 1 was staat te draaien. Voor een bonte was die niet echt vuil is, dus zonder voorwasprogramma, op 40 graden plus drogen duurt zesenhalf uur! Was resultaat valt mij erg tegen; vieze (sokken / ) was komt er niet schoon uit, zelfs niet wanneer er meteen gewassen wordt na gemorst te hebben, of het roze anti-vlekken goedje gebruik in combi met het geconcentreerde beertje wasmiddel. Gewassen was met het snel programma komt er soms mét transpiratie- of eau de toilet geur weer uit. Misschien nog vervelender is dat de was er als een kreukelsjaal uitkomt, en daarom persé gestreken moet worden. Dit is mijn vijfde wasmachine, en helaas de slechtste ooit. Laat u niet net als mij in de (keuken)winkel overhalen om een zogenaamde upgrade te krijgen naar dit merk.

Pluspunten

• uiterlijk machine
  • groot vulgat

Minpunten

• weinig wasprogramma's voor 40 graden of hoger
  • slecht wasresultaat
  • duur programma's erg lang

Jeanette 08-12-2016

update ervaring WWDC 9614

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

Heel handig om een wasmachine en droger in één te hebben. Ziet er goed uit, goed resultaat met wassen en drogen. Wat na een poosje gebruik blijkt is, omdat het een combinatie apparaat is, er geen filter voor pluis en stof in zit, wat bij een aparte droger wel het geval is. Dus worden de vezels met het spoel/droog-water afgevoerd en kan de afvoer(put) dus verstoppen. Plaats dus ergens zelf een zeef of haal heel regelmatig de vezels uit de afvoer.

Minpunten

• Geen pluizenfilter; verstopping afvoer mogelijk

lex 26-12-2016

mijn was kreukelt enorm, (en EMORM met hoofdletters dus) heb jij daar geen last van?

Marcella 11-07-2017

Bij mij komt de was er ook allemaal als een kreukelsjaal uit, lang of kort wasprogramma, hoge of lage toeren centrifuge maakt niet uit. Echt zo'n spijt van deze aankoop.

Jeanette 20-08-2016

Ideaal deze was/droog combi

Geschreven voor: Whirlpool WWDC 9614

Geweldige prijs/kwaliteit heeft deze was/droog combinatie. Alle mogelijke wasprogramma's met of zonder drogen; alleen drogen kan ook. Op 30C twee korte was/droog programma's. Verschillende droog programma's. Timer functie (uitgestelde start) is ideaal en de machine schakelt vanzelf helemaal uit. Ziet er nog mooi uit ook.