Bosch Serie 8 WAW32790NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 44 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Ge 04-07-2016

eerlijkheid duurt het langst

- De machine is redelijk stil , dat is een pluspunt. -Paar keer mix programma gedraaid op 40 graden. Was komt er toch niet zo schoon uit als ik verwacht had. -Kort programma 15 min kan helaas enkel op max. 40 graden. Zou dit graag op 60 graden willen doen. -Sport programma duurt 45 min . Dat vind ik erg lang.
-Er zitten veel mogelijkheden op deze wasmachine , maar in de praktijk zijn een aantal niet praktisch. -De 9 kg belading van de trommel kan ook niet altijd. Eigenlijk bij de meeste programma's zelfs niet. Dan kan je max. 2 tot 4 kg in de trommel doen. -Het centrifuge toerental van 1400 wordt ook door de machine aangepast naar 1400 toeren , soms 800 toeren . Oxygen programma heb ik nog niet geprobeerd.

Jozef66 03-01-2018

blijheid die echt werkt

Zo blij met m’n nieuwe machine. Iets wat er altijd is en het altijd doet een vervanging van z’n oude broer die na trouw dienst aan vervanging toe was. En ik heb weer voor een Bosch gekozen met de nieuwste ontwikkelingen erin die veel meer op gaat leveren. Waar ik echt blij van word. Hij gaat weer trouw aan de slag en de was is weer heerlijk fris met minder energie en goede programma’s.

Pluspunten

• Goed display. Timer is in te stellen
  • Minder energie.

Maart 25-11-2017

Wasmachine

Consument vriendelijk en is makkelijk om mee te werken , zuinig en betrouwbaar en wast schoon zowel witte was als donkere was

Pluspunten

• Simpel

michiel 17-11-2017

Fijne stille wasmachine met active oxygen

Wat is de wasmachine stil zeg. Echt een verademing met onze +10jaar oude bosch. Hij was nog niet eens stuk maar omdat ik al las dat ze tegenwoordig zo stil zijn dachten we laten we maar een nieuwe proberen. Active Oxygen (A.O.) is ook fijn. Alles ruikt lekker fris na een A.O. waterloze "bad". Nu is het jammer dat verschillende sites A.O. met eco bubble vergelijken. Ik ben namelijk overtuigd dat ze echt anders zijn. Eco bubble voegt extra zuurstof toe aan het water. A.O. is een waterloze ozon bad. Dat houdt in dat je bijvoorbeeld ideaal eventjes je wollen trui kan opfrissen zonder hem echt te wassen. Dan blijven je kostbare wollen spullen pas lang mooi. Het zal geen vlekken verwijderen. Maar het zal zeker een grote bijdrage leveren aan het verwijderen van geurtjes en het doden van bacterien. Jammer dat bijvoorbeeld de consumentenbond niet eventjes verder gekeken heeft en technologieen vergelijkt die wat mij betreft niet te vergelijken zijn. ALs je wilt weten wat Ozon voor ons kan betekenen in de natuur en als schoonmaak middel Google maar eens rond. Wondermiddelen bestaan niet maar dit is wat mij betreft DE ideale toevoeging aan een wasmachine. Overigens je trui een paar uur ophangen op een mooie zonnige dag zal ongeveer hetzelfde effect hebben. Want UV met waterdamp maakt ook ozon aan. Alleen in de winter / NL is dit beperkt omdat we weinig zon hebben.

• Active Oxygen ozon bad
  • wast prima

Minpunten

• beetje prijzig

Blom 11-12-2016

Rustige, fijne wasmachine

Ik heb dit product gekozen omdat, Het is een fijn veelzijdig apparaat.
Geluid vriendelijk met licht aan de binnenkant, energie zuinig en onderhoud arm. Makkelijk in gebruik. Kortom ik ben zeer tevreden. Duurzaamheid er zit 10 jaar motor garantie op dus ik denk dat, dat wel goed zit.

Pluspunten

• zie motivatie/beoordeling

Willems 15-11-2016

Actice oxygen is echt van toegevoegde waarde

Omdat we vaak gebruik maken van een stomerij leek een wasmachine met active oxygen programma voor ons een uitkomst.
Deze functie is voor ons een uitkomst en zal geld en tijd besparen. Verder is de machine makkelijk in gebruik en het motorgeluid is stil. Het laadvermogen van 9 kg is ook erg handig zo ook de verlichting in de trommel.

Saskia 09-08-2018

Goed overzichtelijk programma menu

Geruisloos/makkelijk te bedienen en te wijzigen tijdens loopduur.
Oxygen actifresh geweldig programma om van alles op te frissen
Zoals bijv dekbedden/dekens/jassen etc.
Geweldige machine !

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen

Marc 22-06-2018

Lekker stil

Een erg stille wasmachine, die tot 9kg aan wasgoed aankan. Niet bij iedere programma, maar wel bij degene die wij vaak gebruiken.

Pluspunten

• Erg stil
  • Tot 9kg aan wasgoed
  • Kan nog wasgoed bijvoegen tijdens de was

Minpunten

• Hebben nu een grotere droogrek nodig.

Ramsoebhag 14-06-2018

Grote trommel met verlichting en duidelijk menu

Super wasmachine! Zeer stil en eenvoudig bedieningsmenu dankzij de draaiknop. En hij is heel zuinig in stroomverbruik.

Pluspunten

• Duidelijk bedieningsmenu
  • Helder display

Carina 02-06-2018

duidelijk display, verlichte trommel

Deze wasmachine is zeer praktisch in de bediening en wast goed schoon. Er zitten allerlei soorten handige programma's op zoals Active Oxygen (om even snel kleding op te frissen) en Nightwash (geluidloos programma, zonder piepjes op het einde).

Pluspunten

• verlichtte trommel
  • handige bediening
  • praktische programma's

Anneke 23-05-2018

Fijn apparaat, stil!

Op zoek naar een wasmachine voor grote wasjes (nu gezin met 2 kleine kinderen) en duurzaam in gebruik. Omdat ik vaak 'svavonds was graag een stil apparaat (wasmachine staat op de eerste verdieping waar zich ook de slaapkamers bevinden). Dit apparaat voldoet hieraan!

Franco 20-05-2018

Laadvermogen

Praktisch en heel eenvoudig te bedienen machine, daarnaast ook heerlijk stil.
De kwaliteit straalt er van af

Pluspunten

• Laadvermogen
  • Bediening
  • Afwerking

Minpunten

• Wasmiddeldosering

Roerdomp 20-05-2018

Schone was

Zuinige wasmachine met grote trommel uitstekend geschikt voor al het beddengoed in één wasbeurt te doen. Vanwege het zeer lage geluidsniveau kun je deze wasmachine overal laten plaatsen.

Pluspunten

• grote trommel
  • zuinig
  • laag geluidsniveau

Alice 18-04-2018

Stil, gemakkelijk in gebruik een aanrader!

Deze wasmachine heeft een grote vulopening en trommel. Gemakkelijk in gebruik, is stil en heeft veel keuze mogelijkheden in zijn programma's.
Ben er super blij mee. "Een kind kan nu de was doen"

Pluspunten

• grote vulopening en trommel met licht
  • gemakkelijk in gebruik
  • veel keuze in programma's

Marie-Jose 15-04-2018

Muisstille wasmachine

Gisteren heb ik mijn nieuwe Bosch WAW32790NL wasmachine ontvangen. Ik was een beetje sceptisch ivm de duur van de wasprogramma's maar dat valt reuze mee. Het ligt helemaal aan je eigen instellingen hoelang de machine er over doet. Ik heb nu 4 wasjes gedraaid en ben er tot nu toe erg blij mee. Hij is echt muisstil met centrifugeren en makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Muisstil
  • ook voor korte wasjes
  • mooi design
  • energiezuinig

Minpunten

• tot nu toe nog niets

Paula 12-04-2018

Wat een luxe!

Het is een duur apparaat, maar daar krijg je ook zeker iets voor terug. Wat een luxe, dat ik nu 9 kilo in één keer kan wassen. Ik woon samen met mijn dochtertje, dus heb geen groot gezin, maar het is toch heerlijk als je je dekbedden kan wassen of de inhoud van een flinke wasmand er in kwijt kan! Wat ook erg handig is, is het lampje dat aangaat bij het aanzetten van de wasmachine. Dat geeft veel meer zicht in de trommel. Ik moet mij nog verder verdiepen in de programmamogelijkheden, maar kan nu al zeggen dat ik er heel blij mee ben. Een fris en schoon resultaat. En ja, stil is hij ook!

Pluspunten

• verlichting in de wastrommel
  • 9 kilo wassen
  • grote vuldeur

Minpunten

• best prijzig

Peter 06-04-2018

Prima Wasmachine!

Een heerlijk stille machine met veel mogelijkheden.
Hij is duidelijk op de display en erg makkelijk te bedienen . Was komt er heerlijk schoon en fris uit . De service van Bosch is ook keurig bij levering zat er geen klepje voor vloeibare wasmiddelen in het zeepbakje gevraagd of dat bij ons type niet in zat wat zo bleek te zijn . Toen ik er één wou bestellen werd hij kostenloos nageleverd dat noem ik nog eens service!

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Duidelijk display
  • Meteen al goede service
  • Kwaliteit machine

Minpunten

• Zijn erg lange programma's bij

DEVAATWASMAN 11-02-2018

Steeds meer Bosch

Het is een fijne machine wat direct opvalt is de verlichting. Ik moest even wennen aan de bediening maar dat is na een beetje leeswerk nu behoorlijk intuïtief.
In mijn huis komt steeds meer . Dat komt ook omdat ik ieder keer bij het aankopen vast stel dat er een goede prijs kwaliteit verhouding is. Maw ik betaal niet te veel en ik heb een goed apparaat.
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

Dina 02-02-2018

Mooie en stille wasmachine

Ik was op zoek naar een stille wasmachine die er ook qua vormgeving mooi uitziet omdat mijn zolder naast wasgelegenheid tevens slaapkamer is. Het gebruikersgemak is uitstekend, want je kan duidelijk en makkelijk het gekozen programma instellen.

Pluspunten

• Mooie vormgeving: ziet er mooi uit
  • Duidelijk en makkelijk programma's instellen

saskia 28-01-2018

fijne uitgebreide machine, wat z’n geld helemaal waard is!

Een hele fijne uitgebreide wasmachine, die makkelijk in gebruik is. Verschillende centrifugeer standen. Weegt de hoeveelheid was waardoor het wasprogramma aangepast wordt in looptijd. Oxygen therapy zorgt ervoor dat je colbertje/jurkje van een feestje niet naar de stomerij hoeft. Hij frist hem voor je op.. tevens is dit ook toe te voegen in verschillende wasprogramma’s. Het ruikt of je jas al buiten gehangen heeft! Kinderslot erop.... ook fijn met kleine geïnteresseerden ;)

Enige nadeel die ik kan bedenken, is het feit, dat sommige was programma’s best lang duren (3 uur)

Pluspunten

• Oxygen therapie
  • Wegen van was zodat duur program. aangepast wordt

Minpunten

• Lange programma’s