Bosch WAT28321NL - Reviews

7 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
76 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 112 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

DoNou 22-08-2016 Product paar weken in bezit

Super stil

Toen de machine de eerste keer aan stond ben ik 2 x gaan kijken om er zeker van te zijn dat hij draaide! We hoorde hem nauwelijks. Wat een wereld van verschil.
Fijne en makkelijke programma's en zeer goed te combineren met het gezinsleven (2 kleine kinderen)
Wij hebben enorm veel was in de week en sinds tijden kan ik dit makkelijk, snel en STIL wegkrijgen als moeder zijnde.

• Snelle programma's
  • Alle was ECHT schoon
  • Eco programma's

Kraan73 04-10-2016 Product paar weken in bezit

Bosch Wasmachine

Wat een heerlijke wasmachine ! Deze wasmachine is zuinig en muisstil vergeleken met onze vorige wasmachine. Door de diverse programma's ook korte wasprogramma's te kiezen. Het lijkt of hij de duur van het programma aanpast op de hoeveelheid was die erin zit ! Energiezuinig en muisstil en voor een goede prijs ! Aanrader !

Pluspunten

• Energiezuinig
  • korte wasprogramma's

RN 24-09-2016 Product paar dagen in bezit

Goede machine

Stille motor, centrifugeert prima, veel keuzeprogramma's en het is een mooi apparaat. Een extra service is de 10 jaar garantie op de motor. Dat geeft vertrouwen in deze machine.

Boopie 17-09-2016 Product paar dagen in bezit

Fluisterstille wasmachine met veel wasprogramma's

Fijne machine en wat wij prettig vinden is dat je ook kleine snelle wassen kan draaien. Machine is heel stil en wast grondig schoon zonder dat het er gekreukt uitkomt.

Pluspunten

• zeer stil
  • kleine snelle wassen
  • was tussentijds toevoegen
  • zelfreinig.wasmiddelbakje

Minpunten

• niet gevonden

w.enkhuizen 30-11-2016 Product paar dagen in bezit

groot scherm, goed afleeesbaar,rustig karakter, wast schoon

De machine is mooi en compact, goed afleesbare display, veilige waterbesturing en de hoogste toerental geeft een rustig geluid. De was is goed schoon na een wasbeurt

Werkman 03-09-2016 Product paar maanden in bezit

Makkelijk bedienbare wasmachine

Een goed aankoop geweest! Voorgaande machine was ook een Bosch, deze heeft zeker 12 jaar gedraaid zonder enige problemen. Daarom was de keuze nu ook niet zo moeilijk.
Vooral het I-Dos systeem is geweldig! Nooit meer teveel wasmiddel aan de was toe voegen, enigste nadeel is dat bij een uitgestelde start tijd het display niet uitgaat of dimt. Hij staat op zolder waar mijn zoon ook slaapt, en die vind het erg irritant, dus stellen we de tijd niet meer uit!

Pluspunten

• Bediening
  • groot display
  • Touch bediening

Minpunten

• Display dimt niet
  • Geen actuele tijd

Wilfred 30-08-2016 Product paar dagen in bezit

Superstille wasmachine

Wij zijn erg blij met de machine. Voor een scherpe prijs een erg fijn apparaat. Even een domper dat de oude machine het niet meer deed, maar nu blij dat de Bosch er staat

Mevr.van Hees 22-06-2017 Product paar weken in bezit

Fijne duidelijke wasmachine

Wasmachine is lekker stil met goede wasresultaten. ook de korte wasprogramma's zijn schoon en fris. Na het centrifugeren is de was al redelijk droog.
Kortom een goede no-nonsens wasmachine met goede was-droogresultaten.

Pluspunten

• stille wasmachine
  • fijne korte wasprogramma's
  • centrifuge met goede droogcapaciteit

Jeroen357 21-06-2017 Product paar weken in bezit

Goede wasmachine voor een nette prijs!

Ik heb de wasmachine nu twee weken en ben erg tevreden. Hij is stil en was goed. Minder fijn vind ik de lengte van veel van de wasprogramma's maar dit went wel.

• Mooi simpel design
  • Wast goed
  • Degelijk

Minpunten

• Lengte wasprogramma's

Jan 21-06-2017 Product paar dagen in bezit

overzichtelijke macjine

Mooie overzichtelijke machine, makkelijk te begrijpen programma's. Heb ruim 20 jaar een Bosch wasmachine gehad en heb dus veel vertrouwen in dit merk.

Pluspunten

• zuinig ook voor hele korte programma's
  • prijs/kwaliteit

Minpunten

• hele stille motor, pomp is minder stil

onbekend 18-06-2017 Product paar dagen in bezit

Wasmachine

Mooie machine. Werkt goed alles ruikt lekker fris en machine is makkelijk in te stellen. Alleen sommige programma`s duren iets te lang

Pluspunten

• duidelijke scherm
  • stil

Minpunten

• lange was programma`s
  • erg lange afvoer slang

D.Vos 17-06-2017 Product paar maanden in bezit

Rustige wasmachine van Bosch

De wasmachine is prettig in het gebruik en biedt voldoende mogelijkheden om energiezuinig te wassen. Ook het waterverbruik is zuinig, is mijn indruk.
De centrifuge centrifugeert zelfs bij 800 omwentelingen al prima.
Geen ingewikkeld toetsenbord, gewoon helder zonder te veel poespas.

Pluspunten

• energiezuinig
  • zeer geluidsarm

Minpunten

• de centrifuge staat standaard op 1400 toeren

Be 14-06-2017 Product paar dagen in bezit

schone was

Ik ben tevreden over de wasmachine. Wat hij als pluspunt meld maakt hij waar.
Is gebruiksvriendelijk en schone was.

edwolvega 14-06-2017 Product paar dagen in bezit

10 jaar garantie op Bosch motor

Consumentenbond had nog geen reviews want te nieuw (dec 2016), maar de Bosch WAT28321NL staat wel in de lijst, naast de WAT28361 die 100 euro duurder is met een iets andere waterbeveiliging. Ook een hogere score 6,7 dan de beste koop Whirlpool. Dus ik ga af op mijn eigen oordeel, na andere merken en modellen afgestreept te hebben in het budgetsegment (score tot maximaal 7,1).
De keuze van het merk is gebaseerd op mijn ervaring met de vorige wasmachine van Bosch, die heeft bijna 20 jaar dienst gedaan, alles werkt nog, dus die 10 jaar garantie geloof ik wel.
Qua functionaliteit valt op het gebruiksgemak, namelijk een grote keuzeknop en een enkele start/pauze/stop knop, heel handig om halverwege te pauzeren en was bij te doen, waarbij de machine laat zien of het dan wel veilig is.
Mijn vrouw vind het vooral handig om een nieuw kledingstuk in het verkorte programma van 15 minuten snel te kunnen wassen. Het is mogelijk om alleen te centrifugeren na een handwasje, dus onze oude centrifuge kan ook weg. Verder merk ik op dat de koolborstelloze motor erg stil is, zelfs bij 1400 toeren, en bijna geruisloos bij lager toerental (regelbaar). De Bosch cashback gaf de doorslag om nu in juni te kopen.

Pluspunten

• Eenvoudig te bedienen, een grote knop
  • kwaliteit en betrouwbaarheid
  • geruisloos

Minpunten

• Geen nadelen opgemerkt

sandy 13-06-2017 Product paar dagen in bezit

Super machine voor mooie prijs

Fijne wasmachine. Super zuinig in gebruik en erg prettig het korte wasprogramma van een half uur. Ik ben er blij mee.

Pluspunten

• energiezuinig
  • koolstoflozemotor lange levensduur
  • makkelijk in gebruik
  • kort programma van 15 of 30 min.

Minpunten

• Nog niet gevonden

Familie Ekin 13-06-2017 Product paar weken in bezit

Goede prestaties en heel stil

Oude apparaat (ook Bosch) was helaas bij de verhuizing gesneuveld, deze gekocht en geen spijt van.
Wasmachine is heel stil en wast goed, zelfs bij centrifuge hoor je bijna niks.

van Steen 12-06-2017 Product paar dagen in bezit

goede prijs kwaliteitverhouding

Onze eerste wasmachine was eveneens een Bosch wasmachine. Na bijna 13 jaar (waarvan de laatste 6 jaar intensief gebruik wegens kleine kinderen) is de wasmachine stuk gegaan (reparatiekosten zouden te duur zijn). Tussentijds hebben we geen stukken gehad aan de wasmachine. Bij de zoektocht naar de volgende wasmachine zijn we toch weer op Bosch uitgekomen. De wasmachine is iets duurder (45 euro) dan andere goedkopere merken maar de recensies van de andere merken waren dan ook minder goed.

Onze nieuwe Bosch wasmachine is pas in gebruik. Hij is stiller dan de vorige. De was komt er nu iets "droger" uit dan bij de vorige wasmachine waardoor de droger minder lang hoeft te draaien. Het bedieningspaneel vind ik bij de vorige Bosch wel wat duidelijker (onderscheid witte was/ kreukelherstellend). Al met al een betaalbare prijs voor een goede wasmachine!

aly van heuveln 11-06-2017 Product paar dagen in bezit

Fijne Geluidsarme Wasmachine

Makkelijk te bedienen mijn dochter kocht dezelfde machine voor mij ook handig om er iets over te vragen,

Pluspunten

• makkelijk bedienen
  • weinig geluid

Minpunten

• duurt soms lang
  • misschien ook nog onkunde ander programma kiezen

groenevelt 11-06-2017

ZEER MAKKELIJK IN GEBRUIK

Mijn vorige wasmachine was ook een Bosch, ruim 12 jaar plezier van gehad. Daarom ook nu weer voor een Bosch gekozen! Eenvoudige bediening, en voldoende wasprogramma"s. En zeer stil vergeleken met mijn vorige wasmachine. Een echte aanrader,maar ook een betrouwbare wasmachine!.

Pluspunten

• zuinig wasprogramma
  • stil
  • leddisplay

Jasper W 10-06-2017 Product paar dagen in bezit

Heerlijk stil, wast mooi schoon.

De wasmachine doet precies wat je er van verwacht op dit prijsniveau. Hij is zelfs nog stiller dan verwacht.
Het enige minpuntje is dat de was nog tamelijk nat uit de trommel komt na het centrifugeren.
Verder ben ik zeer tevreden over de prestaties van de wasmachine.

• Wast schoon
  • Genoeg duidelijke wasprogrammas
  • Een man kan de was doen

Minpunten

• De was komt niet erg droog uit de trommel