LG FH4U2VDN1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 22 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG FH4U2VDN1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Julius 08-03-2017

Mooie stille machine van LG

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Ik ben goed en vakkundig geholpen door het personeel van de BCC in Leeuwarden. Mijn huidige wasmachine was defect dus tijd voor iets nieuws. Nu heb ik een open keuken waar ook deze LG wasmachine geplaatst is. Het is echt een hele verademing, in de avond een wasje draaien op het stille programma en je moet haast kijken of de machine wel aan staat.

Naast dat de machine erg stil is, komt mijn was er fris en schoon uit! hij weeg de hoeveelheid was die je er in stopt en op basis daarvan word de tijd bepaald die nodig is om dat te wassen. Je kan dit overigens versnellen met de Turbo functie dan duurt het een uur.

Ik ben over alles zeer tevreden wat betreft deze machine. over de duurzaamheid kan ik zo nog niets vermelden aangezien ik de machine nog maar een goede week in bezit heb. Mooi vormgegeven en een scherpe prijs. chapeau LG!

jelle 26-01-2017

Zuinig en mooi design

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Heb nu de wasmachine een paar weekjes in huis en ben er echt zoooo blij mee.
Elke dag worden er drie of vier wassen gedraaid, de machine moet echt zijn best doen. De meeste wassen worden gedraaid op 40 graden heel zuinig in gebruik. De was ruikt heerlijk fris en kan zo de droger in.
Het design is geweldig, het is mooi strak met een touch-screen op de display die handig werkt. De machine is fluisterstil en we horen hem nauwelijks als ie ’s avonds draait en wel op 1400 toeren centrifugeert. We worden er echt niet wakker van. De machine wandelt dan niet rond, de waterpas was bij het instaleren heel belangrijk. Jammer is alleen dat de machine niet in te stellen is op alleen centrifugeren.
Ik kan al niet meer buiten de machine. Dat komt mede door de grote opening, zonder moeite stop ik de was erin en haal het zonder moeite eruit. Met name de grote handdoeken en lakens waar overigens een apart programma voor is, heel fijn. Voor de kleine wasjes is ook een apart, kort programma, nu hoef ik die speciale blouse niet meer in het bad te wassen. Een aanrader voor als je een machine zoekt die er mooi uitziet zuinig in gebruik en ook nog eens goed wast. Als bonus een leuk melodietje die aangeeft dat de was klaar is.

Pluspunten

• zuinig
  • design
  • makkelijke bediening

Minpunten

• niet apart centrifugeren

Paula 02-01-2017

Mooi design, energiezuinig

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Ik gebruik mijn nieuwe LG wasmachine nu bijna 2 weken en ik vind hem geweldig! Hij heeft een mooi design, het is bijna jammer dat hij in een kast staat.
De grote deuropening is super, er kan lekker veel in: dat scheelt toch gauw een paar wasjes in de week.
Het is een machine die heel makkelijk te bedienen is: als je de deur dicht doet dan verschijnen de programma's. Met een lichte aanraking draai je de knop naar het juiste programma. Dan gaat de deur met een klik op slot, dat is ook prettig.
Het wasgoed wordt eerst gewogen en naar aanleiding daarvan wordt de duur van het wasprogramma bepaald. Dit komt ook duidelijk in de display te staan.
Als het programma klaar is hoor je een melodietje en gaat de display op zwart. In het begin moest ik daar erg aan wennen, mijn oude machine had een 'klaar' stand. Maar naarmate je de machine langer gebruikt dan went dit wel.
Ik vind dat de was droog en minder gekreukt uit de machine komt.
Kortom: een wasmachine die er mooi uitziet en makkelijk te bedienen is!

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Grote trommel

Margeaux 31-12-2016

Mooi uiterlijk, lekker stil!

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

De LG FH4U2VDN1 gebruik ik nu bijna 2 weken.
Mijn eerste wasmachine was een Miele, deze had zijn beste tijd gehad.
Wat ik belangrijk vindt bij een wasmachine, is het aantal toeren. Zodat de was niet nog 2 dagen hoeft te drogen, ,eerst ik deze op kan ruimen. Deze LG heeft 1400 toeren, als ik ’s avonds was kan ik de was de volgende dag opruimen.
De duur van de programma’s zijn goed. Er is bijvoorbeeld een programma voor linnengoed van bijna 3 uur, waar er intensief gewassen wordt. Maar ook een supersnel programma van 14 minuten, of een programma voor sportkleding van ruim een half uur. Er zijn veel keuzes en als een programma gekozen is, kan dit nog op maat aangepast worden via het LCD scherm. Bijvoorbeeld de toeren, stappen in het programma (voorwas kan weggelaten worden), maar ook de temperatuur.
De wasmiddel lade is ruim voor het wasmiddel en de wasverzachter kan heel handig er naast in een bakje welke ook vergroot kan worden om knoeien te voorkomen.
Er past 9 kilo in de trommel, ideaal voor mijn gezin, met kinderen.
De deur van de wasmachine is groot, wat makkelijk is met het inladen. Maar door de donkere kleur oogt de machine mooi.
De wasmachine is geluidloos tijdens het wassen, wat ik heel fijn vind.
De prijs/kwaliteit verhouding vind ik dan ook meer dan goed, een zeer fijne wasmachine!

Pluspunten

• Stil
  • Veel programma's
  • Grote deur, makkelijk laden

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken...

Splinter 27-11-2016

Grote moderne wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

De LG wasmachine is een flinke verbetering met onze vorige B-merk wasmachine. Je merkt direct het verschil tussen een goedkope en een kwaliteitswasmachine. Ten eerste het gebruikte materiaal en de manier waarop de wasmachine in elkaar zit. Alles voelt modern en zeer degelijk aan bij deze LG.

Modern is de wasmachine ook. De was wordt vooraf gewogen en op basis daarvan de duur van het programma bepaald, een digitaal touchscreen waarop je opties kunt instellen als temperatuur, toerental, extra spoelen etc. en bij het doorlopen van de programma's hoor je bij elke optie een pieptoon. Ik weet niet of dit nou echt nodig zou moeten zijn, maar futuristisch is hel allemaal wel :) Het geeft je ook een gevoel dat je een wasmachine hebt van deze tijd.

In de grote 9kg wastrommel past veel wasgoed. Dekbedovertrekken gaan er tegenwoordig samen in met de hoeslakens. Dit scheelt veel wassen en wastijd. We hebben zelfs een extra droogrek moeten kopen om alles in één keer op te kunnen hangen. En dankzij het centrifugeren op 1400 toeren is de was na het wassen aardig droog.

Er zitten veel wasprogramma's op; meerdere voor katoen, delicate was, snelprogramma van 14 minuten etc. Voor elke soort was en soort textiel is er wel een programma. Tijdens het wassen hoor je de machine amper draaien.

Wij zijn erg blij met de LG wasmachine. Voor de prijs krijg je in onze ogen ontzettend veel waarde. Als dit je budget is, dan is deze LG zeker aan te raden.

Pluspunten

• Stil
  • Snel
  • Grote trommel
  • Zuinig

verweij 26-11-2016

Mooie design, en stil.

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Ik had hiervoor een bosch wasmachine die veel lawaai maakte en een inhoud had van 4a5 kilo. Nu kan je al 9 kilo was erin doen met een grote deur wat wel idiaal is. Met de 9 kilo inhoud kan je 2 x beddengoed erin doen en met gemak met deze grote deur. Dan gaat hij de was wegen en dan krijg je te zien hoelang de wasmachine er dan over gaat doen. Dat is wel fijn, alleen als de was er dan 3,5 uur er over doet, wordt ik er niet vrolijk van, wat een andere wasmachine al 2 wassen heb gedraaid dan. Want ander kan ik maar 2 wassen overdag draaien en of 1 in de avond. Hij is wel heel stil, en zuinig met zijn water gebruik en stroom. Er zit ook een duidelijke display op die je kan linken met je samsung telefoon, dat is wel jammer dat je alleen android kan gebruiken en niet ook iphone apps. Want dan zou het helemaal een kindvriendelijk apperaat zijn, je kan ook de programma uitbreiden met je telefoon.

Pluspunten

• Grote deur
  • Stil
  • Grote deur en 9 kilo vulling
  • Duidelijk display

Minpunten

• Lang programma

Karin 25-11-2016

Frustratie machine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Alle goede reviews ten spijt, ben ik er absoluut niet gelukkig mee.
Het wegen van de was is op zich grappig, maar o wee, als je wasgoed vanuit een emmer water (zo goed als mogelijk uitgeknepen) de wasmachine ingooit. Dat de machine er 4 uur over doet is bij mij regelmatig aan de orde.
Ook vind ik de was niet schoon en fris uit de machine komen bij standaard programma's.
Ook heb ik de was meer dan eens droog gewogen, 9 kg, Ik krijg het er niet in.
Een kind die tijdens het wasprogramma de wasmachine stopt... Tja, bij het starten van het programma gaat ie weer opnieuw wegen, je weet het antwoord al!
Een programma om te spoelen en te centrifugeren zit er niet op.
Een programma om alleen te centrifugeren en af te pompen zit erop, die duurt 20 min (dat is langer dan het snelle programma) en als je zelf een programma wilt toevoegen dan vervalt het centrifugeren programma.

Iets positiefs: met 1400 toeren wordt de was al mooi droog. Stevig inelkaar gewikkeld dat dan wel weer.
Verder heeft de machine een boel opties, maar die oties moeten je wel passen, want zelf aanpassen is beperkt.

Pluspunten

• Was komt mooi droog uit de machine
  • Veel programma's en makkelijk te kiezen

Minpunten

• Programma's minimaal aanpasbaar
  • Wegen is een nadeel bij natte was
  • Was niet fris uit de machine

Rene 20-09-2016

Futuristisch.

Wasmachine LG FH4U2VDN1.

Door omstandigheden had ik met spoed een nieuwe wasmachine nodig.
Ik heb gekozen voor de LG FH4U2VDN.
De keuze is op deze wasmachine gevallen omdat deze mooi binnen mijn budget viel.

De wasmachine ziet er futuristisch uit dit komt vooral door zijn grote deur.
Dit is ook meteen een voordeel van deze machine door zijn grote deur die erg ver open kan
is het gemakkelijk om de machine te vullen met was.
Hij heeft ook een grote trommel voor 9 kg dus er kan veel was in.

De programma’s zijn makkelijk te doorlopen met de knop op de voorzijde.
Door aan de knop te draaien kies je een programma dat je nodig hebt.
de knop draait traploos.
De was is meestal binnen 1,5 uur klaar. dit is gunstig voor het stroom verbruik.
Als de machine klaar is hoor je een muziekje. en gaat het scherm op zwart.

De wasmachine is stil en zelfs bij het centrifugeren hoor je hem bijna niet.
Dit is een groot verschil met mijn oude machine daar leek het wel of er een helikopter boven het huis hing.

Ik ben over het algemeen erg tevreden met de wasmachine.
Hij doet wat hij moet doen en ziet er ook nog mooi uit.
wat mij betreft een goede keuze.

Pluspunten

• Geluid arm.
  • makkelijk te bedienen.

Minpunten

• scherm gaat op zwart.

jp van hoorn 20-09-2016

Hij doet wat ie moet!

LG FH4U2VDN1 wasmachine

Na 7 jaar ging helaas onze Siemens S 16-74 stuk. Na een overweging hebben we gekozen voor deze LG. Prijstechnisch een goedkoper alternatief dan onze Siemens met een Siemens te vervangen (gelijkwaardig)

LOOKS & FEEL
Voor ons voelt ie degelijk aan en ziet er futuristisch uit. Daar hebben we geen verschil met onze oude machine. Verder heeft ie een grote trommel (9kg), ideaal voor ons gezin. Ook kan de deur verder open dan onze vorige, heel fijn.

PROGRAMMA’S
Ruime keuze aan programma’s. Hij past de duur van het programma aan het gewicht van de was. Hierin komen wij niets tekort. Wel hebben we het idee dat ie meer tijd nodig heeft dan onze oude machine. Deze was meestal binnen 1,5 uur klaar, nu hebben we al enkele keren meer dan 3 uur moeten wachten. Wanneer een programma klaar is dan gaat het display op zwart. Er is dan helaas geen indicatie dat er nog was in zit. Bij het einde van een programma hoor je wel een liedje, maar dat is het dan ook.

ALGEMEEN
Deze machine heeft 1400 toeren in vergelijk met onze oude die 1600 had. Dit verschil merken we helaas wel goed. Voor ons een gemis (het is maar wat je gewend bent natuurlijk).

CONCLUSIE
Behoudens het aantal toeren (wat zeker goed gaat komen), zijn wij tevreden met onze aankoop. Hij doet zijn werk goed (daar gaat het toch on) en ziet er ook nog prima uit. Wat ons betreft een aanrader!

Pluspunten

• Wast goed
  • Veel programma's
  • Stil

Minpunten

• gaat uit als ie klaar is

kritisch is mijn naam 05-09-2016

LG : stil, ergonomisch, efficient en mooi.

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Mijn oude werkpaard was een Bosch uit 96, waarom een nieuwe de Bosch doet het toch goed.
nu twee weken later snap ik waarom.
buiten het feit dat een wasmachine schone was moet leveren wil het oog ook wat. dat is bij deze LG zeker gelukt, mooie ergonomische grote vulopening met een mooie deur en dito touchscreen.
Dit en de uitgebreide maar eenvoudige bediening maakt dat iedereen in huis dit apparaat kan bedienen (dus geen smoesjes meer).
Het grote laadvermogen van 9 kilo is een genot. veel minder wasjes draaien en als er iets toch even tussendoor moet, een klein wasje van een kwartier en je broek of trui is weer schoon.
Deze machine is zo stil dat we hem gewoon aanzetten als onze zoon ligt te slapen dit geeft je de kans om in de avond of met het speciale nacht programma ook een wasje te draaien.
volgens mij wordt het tijd voor een nieuw energie label want A+++ is toch wel het maximale wat op een label past (LOL)
Al met al een fijne machine (sorry oude Bosch.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • grote vulopening
  • zeer zuinig
  • stil
  • 9 kilo capaciteit

esther 03-09-2016

wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Daar was hij dan..... onze nieuwe wasmachine. De oude is bijna 20 jaar meegegaan, dus we zijn benieuwd naar wat de vooruitgang ons te bieden heeft.
Allereerst de vulmogelijkheid: een fijne ruime deur, dus je hoeft niet te proppen! Onze vorige wasmachine had een capaciteit van 5 kg, deze 9 kg, dat heeft zijn voor- maar ook nadelen.
De was sparen we op, dus het duurt iets langer voor deze schoon in de kast ligt. Maar wel erg fijn dat je al je beddengoed, en bv ook na de vakantie al je badhanddoeken er in kunt doen. Er is zelfs een speciaal programma voor grote " lappen" textiel.
De hele kleine wasjes kun je doen met een verkort programma van 14 minuten. En jawel ook dan is je was schoon.
Vanzelfsprekend zit er een gebruiksaanwijzing bij de machine maar deze is zo makkelijke te bedienen, dat het echt niet nodig is. Een kind kan echt de was doen, ( wel met kinderslot). De wastijd staat ook keurig aangegeven , en als de machine, na geruisloos centrifugeren, klaar is, klinkt er een prettig melodietje.
De machine kent veel programma's; zoals katoen, mix, kort, fijne was etc. Het toerental van de machine is 1400, voor ons had dit wel meer mogen zijn, aangezien wij geen droger hebben.
Wat ook een enorm pluspunt is, is dat deze machine echt beduidend minder water en elektriciteit gebruikt dan oude machines.
Minpunt? Er zit een programma op, zodat je met je mobiel de wasmachine kunt bedienen, echter deze is niet voor Apple gebruikers geschikt, jammer!

Pluspunten

• elektriciteitsgebruik
  • waterverbruik
  • veel programma's
  • weinig geluid

Minpunten

• toerental centrifuge
  • niet voor Apple

Jan van Boekel 03-07-2016

Prima Machine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Onze verwachtingen waren hoog gespannen. Na gebruik van een oude wasmachine, Miele, nu een nieuwe en moderne machine. Het is even wennen met een touchscreen maar het werkt perfect. De machine is fluisterstil. De centrifuge werkt veel beter dan van de oude. Hij gebruikt veel minder energie en water. Hij weegt eerst en dan pas komt er water bij, naar de noodzakelijke hoeveelheid. Veel programma’s en handig in te stellen. Met een app op je mobiel kun je nog meer programma’s toevoegen via het NFC systeem. Het grote verschil is dat deze machine de was in een kortere tijd doet. Dus kosten besparend. Van een grote was van 140 minuten tot een kleine was van 14 minuten. En allemaal schoon zoals het hoort. Wij zijn erg tevreden over deze machine.

Kees Mol 25-06-2016

Een top machine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

We hebben 21 jaar een miele gehad die het prima gedaan heeft. Maar als je nu de LG gebruikt merk je wel dat dit een hele stille machine is met veel mogelijkheden die zelfs met je smart phone zijn uit te breiden. Een grote vulopening en een helder en makkelijk display met veel keuze mogelijkheden. Zeker het nachtprogramma is heerlijk. Klein minpuntje is het schokkend water tappen als de machine de was weegt. Een gezellig geluid als je de machine aanzet en ook als de was klaar is. Geen irritant gepiep... Een klein wasje in 14 minuten is perfect. Water en energie besparend... wat wil je nog meer. Om kort te gaan een hele fijne wasmachine...

Vormer 15-06-2016

ontevreden

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

ontevreden over onze LG wasmachine. Draaide de eerste weken aardig maar we kregen toen problemen met de schoonheid van het wasgoed. Vlekken gingen er niet uit en de machine maakte een herrie die zelfs beneden goed hoorbaar was. Wasgoed stonk ook. Gebeld voor service en werden niet goed geholpen. Machine ziet er aardig uit maar voor ons echt nooit, nooit nooit meer een LG wasmachine.

Mirco 14-06-2016

Lg wasmachine (lg fh4u2vdn1)

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

De wasmachine van lg ziet er mooi uit. Duidelijk display.
Simpel in gebruik.
Wast prima en wat super is is de snelwas. Was in 14 min klaar.

Ginger 11-05-2016

Goed werkende mooi uitziende LG wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Ik gebruikte hiervoor een oude Miele wasmachine. de LG wasmachine was wel wennen vooral omdat het touchscreen is maar na een tijdje weet je al niet beter. Hij is stukken stiller dan mijn vorige wasmachine.
Was komt er nagenoeg droog uit met weinig kreukels, het is ook erg fijn dat de wasmachine eerst weegt voordat hij begint zodat hij zijn programma daar op aan kan passen. Het is handig dat je met je smartphone programma's kunt downloaden.

Janneke 09-05-2016

Fijne wasmachine voor alle gemakken

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Op het eerste gezicht is het al een hele mooie wasmachine om te zien. Hij staat bij mij in de (open)keuken en hij is stil behalve bij het afnemen van het water en omdat hij de was weegt pakt hij steeds een beetje water en dat is duidelijk hoorbaar. Verder is zijn de mogelijkheden aan programma's genoeg en duidelijk aanwezig, zelf voor donzen dekbedden helaas past er maar een 1 persoon dekbed met moeite in. Handig is ook dat je hem via de smartfone kan bedienen. Was komt er nagenoeg droog uit en weinig kreukels.

Sab 21-03-2016

Perfect voor het gezin!

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

De LG is een hele fijne wasmachine met veel extra's. Het is een makkelijk te bedienen machine, waar kleine en grote wasjes met gemak schoon uitkomen. De keus qua programma's is groot, maar de instellingen zijn goed te bedienen. Door de grote 9kg trommel ben je snel door de berg wasgoed heen! Via een app kan je nog meer extra's kiezen. En door de slimme besturing kiest de LG zelf de benodigde tijd. Goed voor ons en het milieu! Een aanrader voor een actief gezin.

jans 20-03-2016

nieuwe wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Na 25 jaar een miele wasmachine gehad te hebben,nu toe aan een nieuwe.Ik heb deze uitgekozen op de zuinige aaa+klasse.Ik moet zeggen ,een erg gemakkelijke machine met veel mogelijkheden.Met wassen hoor je hem bijna niet.Alleen in het begin als hij water gaat laden,vind ik hem een beetje herrie maken.Hij pakt 5 a 6 keer kleine beetjes ,en dit hoor ik dan erg op mijn waterleiding.Al met al een goede zuinige machine ,voor deze prijsklasse.

missye 20-03-2016

prima wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Ik heb de wasmachine nu een weekje staan. Ik ben hartstikke blij ermee. Het heeft een grote trommel en de was komt er schoon en handdroog uit.

Qua tijd(-besparing) is het ook prima. Een klein wasje doet er 14 min over en de turbo-stand een uurtje.

Het heeft ook een nachtstand...hierdoor is het nog stiller.
Het touch screen scherm had voor mij niet echt gehoeven, maar zelfs voor mij is het makkelijk te bedienen. Ik moet later nog kijken of het mij lukt om een programma te downloaden....
Conclusie vooralsnog een prima wasmachine.

AM1971 18-03-2016

Topwasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Nog maar een paar dagen in huis, maar nu al enthousiast over de hoeveelheid was die deze wasmachine kan draaien in 1 keer en toch super schoon. Het programma van de handdoeken (ruime hoeveelheid verbruiken we dagelijks in ons gezin) bespaart ons de nodige tijd, de Turbowash doet er aanzienlijk korter over dan onze vorige machine. Het touchscreen display ziet er futuristisch uit, maar het spreekt voor zich in het gebruik. De machine is stil en kunnen we nu gerust 's avonds draaien, terwijl de kinderen slapen. De dansen dekbedden hebben ook al een wasbeurt gehad de afgelopen dagen en met 1400 toeren centrifugeren kwam deze er bijna droog uit. Het centrifugeren is met hetzelfde aantal toeren so wie so 'droger' dan we gewend waren, waardoor het ook scheelt met de tijd in de droger.

WendDyxx 01-02-2016
Geschreven voor: LG FH4U2VDN1

Wat een fijne wasmachine.. een turbo programma van 59 minuten en een 14 minuten programma voor bijv een kleding setje van de kinderen die een ongelukje met eten of drinken hebben gehad.. hij is stil en super handig met de lg app waarbij je programma's kan downloaden en je was cyclus bij kan houden! Ik ben meer dan tevreden!