Miele WKR771WPS PWASH2.0 & TDOS XL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele WKR771WPS PWASH2.0 & TDOS XL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

Maria2208 22-01-2019

Meerdere keren defect geweest spoelt slecht

Als je zoveel geld uitgeeft wil je echt plezier hebben van je product. Dat heb ik niet helemaal.

voordelen:
- Twindos is makkelijk.
- Stoomprogramma
- Zuinig

Nadelen
- Was is niet goed gespoeld. Er ligt gewoon nog sop op de rand als je de deur opent. Komt ook als slecht uit de test van de Consumentenbond op dit punt, maar dus ook echt zo.
- Programma's duren lang. Quick Powerwash duurt maar 59 minuten, maar kan weer niet op 30 graden. Terwijl heel veel kleding maar op 30 mag.
- Duurzaamheid is slecht. De eerste stuiterde bij het centrifugeren van zijn plek. Deze machine is door Coolblue kosteloos omgeruild. Vervolgens steeds een melding waterdruk te laag. Bij inspectie door Miele bleek bij toeval dat een slang van het Twindos systeem kapot. Hele bodemplaat doorgerot door het bijtende wasmiddel. Wel goede service: door Miele zelf weer een nieuwe geleverd. En dat in nog geen maand tijd voor een machine van dik 2000 euro.

Ik raad deze machine af. Te duur en geen waar voor je geld.

Pluspunten

• Twindos
  • Stoomprogramma

Minpunten

• Duurzaamheid
  • Spoelresultaat (zit nog vol wasmiddel na einde)
  • Programmaduur veel te lang
  • Geen kort programma op 30 graden

Huveneers 16-04-2018

Veel inhoud, veel mogelijkheden

Omdat we meer dan 20 jaar een wasmachine en droger in gebruik hebben gehad, was de keuze niet moeilijk. Inmiddels staan er weer twee Miele machines. De wasmachine heeft allerlei handige programaatjes, zoals de "jeans" was. Jammer dat de wasmachine met centrifugeren een enorm kabaal maakt. best wel schrikken, ook al staat hij helemaal op zolder.

Pluspunten

• Veel inhoud
  • Handige extra programa's

Minpunten

• Enorm kabaal met centrifugeren

MarYann 17-02-2018

Zuinig stil perfect

Zuinig stil wast superschoon, is boven verwachting . Gaat hoop ik nog vele jaren mee!
Zou het iedereen aanbevelen!

Pluspunten

• Zuinig
  • Wast Eer goed

Minpunten

• Niet gevonden

Ben 25-07-2017

Grote vul capaciteit van 9 kg en de verlichting Is handig.

Na 25 jaar was onze oude Miele wasmachine toe aan vernieuwing,daarom hebben wij weer gekozen voor Miele,maar als ik alles geweten had hadden wij toch voor een ander merk gekozen,dit omdat na 5 bezoeken van een Miele monteur het euvel (het slaan van de trommel bij centrifugeren nog steeds niet is opgelost) daar moeten wij maar mee leren leven werd ons verteld.wij durven deze wasmachine niet s'nachts niet te laten draaien ivm herrie.maar voor het wassen is deze wasmachine top een hoop gebruikers mogelijk heden.

Pluspunten

• Was goed schoon
  • Makkelijke dosering

Minpunten

• Herrie bij centrufigeren
  • Duur programma's
  • Slaan van de trommel

Officiele reactie van Miele 27-07-2017

Beste meneer/mevrouw, wat vervelend om te horen dat u nare ervaringen hebt met deze wasautomaat en dat het euvel nog steeds niet verholpen is. Wij zouden dit graag telefonisch met u bespreken. Zou u uw gegevens kunnen sturen naar webcare@miele.nl? We horen graag van u.

Vriendelijke groet

Ben 14-08-2017

Beste Kieskeurig,
Na aanleiding van mijn review over onze Miele wasmachine,
Heeft Miele Nederland contact met ons opgenomen, om het probleem op te lossen.
Miele heeft toen een monteur gestuurd,
En deze monteur(de heer Gerard Stolwijk) heeft het euvel perfect opgelost,onze dank daarvoor!
De wasmachine is weer keurig stil.
Hierbij willen wij Kieskeurig en natuurlijk Miele Nederland bedanken voor de genomen moeite.
Met vriendelijke groet:
Fam.B.van Es
Dordrecht.

Marcel 01-07-2017

Miele WKR771 WPS PWash 2.0 & TDos XL

Na 23 jaar trouwe dienst van onze vorige Miele (Novo Super W933) ging de waterpomp kapot, nu kan je deze laten maken maar omdat de huidige machines weer wat zuiniger zijn etc. toch gekozen voor een nieuwe; weer een Miele uit het hogere segment.
Gekocht bij Coolblue, ging allemaal super: volgende dag in huis en werd aangesloten en de oude machine werd meegenomen.
Wat meteen opvalt dat de nieuwe machine toch schoner wast, waarschijnlijk oa door het twindos systeem wat zelf het wasmiddel doseert. Hij is ook stiller en de was komt er tikkie droger uit, ondanks dat de oude machine ook 1600 m/min draaide. Zal door de moderne honingraad trommel komen gok ik zo.
Wij zijn er in ieder geval erg blij mee, ondanks dat het altijd weer even wennen is om je juiste programma's te vinden, dat ging natuurlijk al 23 jaar op de automatische piloot en deze machine heeft weer nieuwe snufjes.

Pluspunten

• Wast schoon
  • stil
  • grote trommel met verlichting

Minpunten

• Wel heel veel mogelijkheden

YumYum 07-06-2017

Stille en grote wasmachine

We moesten na 17 jaar een nieuwe wasmachine hebben.
We hebben deze gekozen, naast dat ie natuurlijk de standaard zaken wast, om de volgende dingen.
-Donzen dekbedden en ski kleding wassen plus impregneren.
-Hemden wassen met stoom optie zodat als je ze direct ophangt je nauwelijks hoeft te strijken afhankelijk van de stof.

Bij onze vorige miele is het kruis van de trommek gebroken. Dit heeft natuurlijk ook te maken waarmee je wast en hoe warm.
Miele gevraagd wat hierin nu wijsheid is, koste wat belletjes maar denk dat volgende de beste resultaten geeft.
We gebruiken nu het standaard twindos systeem van miele. Je krijgt er immers 10 flacons bij kado. Wol doen we met vloeibaar wasmiddel in een bolletje in de was trommel hierdoor blijft er geen vloeistof hangen tussen de wasmiddelen bak en de trommel. Witte was doen we met poeder. Het wast gewoon witter en laat minder tot geen zeep resten achter tussen waspoederla en trommel. Minimaal 1x per maand wit op 90c om de machine van binnen ook goed schoon te houden zodat er minder zeep resten op de trommel kunnen inwerken.

Naast twindos en via wasmiddelen la kun je ook met caps wassen. Deze gebruiken we voor de dons was, ski kleding en impregneren. Dus echt voor de specials. Het kost 1€ per keer maar deze zaken was je vaak maar 1 of 2 keer per jaar en een dekbed naar de stommerij kost de hoofdprijs 25€. Ganzedons winter dekbed vorige week gedaan met perfekt resultaat, buiten laten drogen.

Naast de standaard twindos zeep van miele kun je ook 2 universele cassettes bestellen. Deze hebben wij met kleur en zwarte was middel gevuld (hebben we nog staan van de oude) om te kijken hoe dat gaat. Resultaat wederom perfekt. Wit met poeder en wol met bolletje.

Bediening machine is weer net wat anders als voorheen, maar leert snel. Machine is wederom stiller als zijn Voorganger, trommel is nu 9 kg wat voor de dekbedden en jassen weer top is.
Je kunt nu ook vertraagd starten en opgeven hoe laat hij klaar moet zijn.
Water systeem ook aangepast, net als op de vaatwassers van miele met een elektrische klep bij de kraan, er blijft geen waterdruk op de slang staan.

Wij hebben veel plezier van onze nieuwe miele, veel succes met jullie zoektocht en keuze.

Grt jan

Pluspunten

• Stil
  • Grote trommel 9kg
  • Vele mogelijkheden voor wasmiddel keuze
  • Elektrisch waterslot
  • Hemden wassen met stoomfunktie

Minpunten

• Hij is zwaar 100kg laat hem plaatsen.

Katsibalsi 27-04-2017

Super

Was looking for a machine with lots of funtions and big case. The 9 kilos of this Miele are the best and the twin dos system works like charm.

Pluspunten

• Twin dos
  • 1 year gratis wasmidel

Minpunten

• Prijs

JB 10-04-2017

Miele WKR771 WPS PWash 2.0 & TDos XL

Prima wasmachine, was komt er (zeker in combinatie met Miele wasmiddel UP1&2) schoon uit en dat is eigenlijk wel enorm prettig. Helaas duren de programma's langer dan onze oude Miele wasmachine, die na 15 jaar helaas echt aan vervanging toe was. De trommel is wel lekker ruim en er kan veel in. Programma-mogelijkheden zijn uitgebreid.

Pluspunten

• vlekken gaan goed weg icm miele wasmiddel
  • ruime trommel

Minpunten

• niet gemakkelijk favorieten in kunnen stellen
  • programma's duren vrij lang
  • wel redelijk prijzig

Petra 07-04-2017

Hiermee wordt de was een kinderspel

Onze oude Miele ging na 26 jaar stuk en nooit een mankement gehad dus onze nieuwe wasmachine moest uiteraard weer een Miele zijn. Nadat we in kaart hadden gebracht waar een nieuwe Miele voor ons aan moest voldoen, zijn we ons gaan oriënteren op de type's en het lezen van reviews. Onze 1e keuze was in Nederland niet (meer) verkrijgbaar en na een zoektocht werd ons deze machine aangeboden tegen een zeer goede prijs en nog geen moment spijt van. Het via "favorieten" in kunnen stellen van je eigen voorkeuren bij ieder soort wasgoed en het tijdstip waarop je de was gedaan wilt hebben is een uitkomst. Met het twindos-systeem hoef je ook geen waspoeder meer toe te voegen bij iedere was en zeker niet onbelangrijk, het wasgoed strak uit dus het strijkijzer wordt zo goed als niet gebruikt.

Pluspunten

• Geluidloos
  • Veel mogelijkheden
  • Goed resultaat

Minpunten

• Prijs, tenzij je een goede aanbieding krijgt

Paul 04-04-2017

Oerdegelijke Miele

Hulde voor de mannen van Coolblue die deze Miele op hun plek in mijn kelder zetten! Zoals vanouds, Miele is loodzwaar maar ook erg degelijk. Op 1600 toeren centrifugeren en je hoort en voelt het bijna niet. De twin dos al een paar keer uitgeprobeerd, dat werkt prima. Maar we maken eerst de oude zeep nog even op via het zeepbakje. Je moet wel even geduld hebben voor het instellen, maar op zich goed te doen met het boekje. Vooral de knop "favorieten" is erg handig om je voorkeur op te slaan.
De was komt er schoon, lekker geurend en fris weer uit. Kortom, een fijne wasmachine die hopelijk ook weer ruim 20 jaar mee gaat, net als de vorige Miele!

Pluspunten

• instelmogelijkheden opslaan in Favorieten
  • Twindos, geen gedoe met zeep meer

Minpunten

• nog geen ontdekt

Monique 02-04-2017

Geweldige machine

Wij hebben gekozen voor de grootste trommel ivm 4 kids in huis, 6 persoons huisgezin dus. Er wordt elke dag gewassen en deze machine is onmisbaar; hij is makkelijk in gebruik, heeft "ingebouwd wasmiddeltankjes", een zelfreinigings functie ivm onderhoud, wast schoon en heeft superveel keuze mogelijkheden ook voor sportkleding, wolwas, vlekken etc en als de machine op een goede stenen ondergrond staat hoor je hem niet! Topapparaat!

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijk bediening

Minpunten

• Zwaar, niet elk verhuisbedrijf verplaatst

Rob Sengers 02-04-2017

Expres progamma ( zijn we blij mee)

Zeer te vreden over de wasmachine. Hebben deze gekozen mede door de zware belading en veel wasprogramma's

Pluspunten

• Twin dos
  • 9kg belading

Minpunten

• Bij bepaalde toerental klappert de wasladent

Officiele reactie van Miele 04-04-2017

Bedankt voor je review Rob, graag willen wij met je in contact komen over de klapperende wasmiddellade. Zou je je adresgegevens en telefoonnummer kunnen sturen naar webcare@miele.nl dan nemen we contact op.

Kurt 11-03-2017

Goede machine met veel mogelijkheden

Machine nu paar weken in bezit. Bevalt uitstekend. Het is geen machine voor de "eenknops fanaten". Je moet van de mogelijkheden gebruik willen maken en ook kleinere gespecialiseerde wasjes durven draaien. De machine past water en energie aan op de belading. Een paar weetjes die je niet zo vaak leest: ook al gebruik je twindos, hij spoelt toch water door het zeepbakje en wasverzachter bakje. Je kunt dus prima je eigen wasverzachter aanvullend gebruiken op de twindos. Ook kun je incidenteel en structureel het waterverbruik ophogen. Daarmee wordt het in een ruimer sopje gewassen. Het verschil tussen powerwash en powerwash 2.0 hebben ze mij bij miele niet duidelijk kunnen maken.

Het standaard katoenen was is circa 3 uur. Maar deze kun je verkorten. Net zoals dat je de machine het denkwerk kunt laten doen voor specifieke vlekken (voorwas, inweken,....)

Steamcare doet wat het belooft: het maakt strijken niet overbodig, maar wel veel sneller door minder heftige kreukels. Ik was mn overhemden eens per week met de steamcare: 1,5 uur wastijd. Het geheim lijkt te zijn dat je de was warm wn wat natter (900 toeren centrifuge) ophangt. Ik vind het geweldig!

Een verschil met de iets goedkopere versies: een scherm van 4regela ipv 1. Lijkt onbeduidend, maar met de vele scrollmenus is het wel erg fijn instellen.

Pluspunten

• Stil
  • Twindos: het automatisch doseren vn wasmiddel
  • Was wasgoed goed schoon

Minpunten

• Plexiglas ruit in deur is niet krasvast
  • greep in deur

Truus Mouwen 07-03-2017

Fantastische wasmachine

Een machine met veel mogelijkheden en als je die optimaal weet te benutten dan ondervind je niets dan voordelen: de was komt er schoner uit, is droger, soms hoef je wasgoed niet (meer) te strijken, de boorden en manchetten van bijv. overhemden beschadigen niet meer door de zeer inventieve trommel met wafelvormen, je hoort de machine bijna niet lopen, een zeer duidelijk display en een enorm bedieningsgemak. En dan heb ik de Twin Dos voordelen nog niet besproken. Je hoeft nergens meer naar om te kijken, de machine pakt zelf voldoende zeep, afhankelijk van de soort was en de vuilgraad; bovendien kun je aangeven wat voor soort vlekken er uitgewassen moeten worden en de machine zorgt ervoor! Kortom: een betere aankoop kun je jezelf niet wensen. De machine is wel wat duurder dan andere merken maar dan heb je ook de Rolls Royce onder de wasmachines!!

Pluspunten

• wast uitermate goed
  • centrifugeert optimaal
  • zeer geruisloos
  • nieuwste type motor met garantie
  • zeer inventieve dubbele RVS trommel

Minpunten

• onbekend

Atlantiske 03-08-2016

SUPER WASMACHINE

Na veel twijfelen en op aanraden van vrienden toch mijn eerste Miele aangekocht. De prijs hield mij in het verleden een beetje tegen. Nu ik eenmaal mijn Miele een half jaar in gebruik heb wil ik echt geen ander merk meer. Strijken? Regelmatig zelfs overbodig als je een beetje met de verschillende programma's overweg kan. Een overvloed aan mogelijkheden wat in het begin ook volgens mij een beetje zijn min punt is. Je moet echt wel wennen en de verschillende mogelijkheden leren kennen. Voor de rest zeker een aanrader voor wie wil investeren in een degelijk product. Aangekocht bij VeiligKopen.nu voor een goede prijs. Heb zelfs een nieuwer en duurder type gekregen en dit voor de prijs van het oudere model. Wel spijtig dat je niet met Visa kan betalen. (order VK507531).