LG FH4U2TDN1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG FH4U2TDN1 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,5

Jacqueline van de Pol 15-08-2017

Prachtige wasmachine maar ook nog eens rustig en wast goed

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Bediening is makkelijk en een mooi verlicht display.
Genoeg keuze menu's die ook nog eens zelf aan te passen zijn.
Kortom prachtige machine, energie zuinig en waadt mooi schoon!

Pluspunten

• De gehele machine

Minpunten

• Nog niet ondekt

Jandel 18-07-2017

Deze wasmachine is een echte aanrader.

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

We wassen nu al ruim een maand met deze LG wasmachine en we zijn er heel content mee. Ik moet eerlijk bekennen dat we vooraf een beetje sceptisch waren over het aanschaffen van een wasmachine van LG, we kenden het merk namelijk alleen van TV's en audio, maar LG heeft ons
volledig overtuigd.
De wasmachine is erg stil tijdens het wassen en het centrifugeren. In de 8kg wastrommel past veel was. We kunnen nu ons dekbed samen met de hoeslakens in 1x wassen. En dankzij 1400 toeren komt de was er tamelijk droog uit. Dit scheelt veel energiekosten op de lange termijn.
LG geeft 10 jaar garantie op de koolborstelloze motor en dat geeft mij veel vertrouwen. Zo lang heeft onze vorige wasmachine het niet eens uitgehouden.
Als je van futuristische snufjes houdt heb je aan deze wasmachine ook een goede. Je kunt een app downloaden voor meer wasprogramma's (alleen Android). En bij het starten en het eindigen van het wasprogramma hoor je een vrolijk deuntje.
Samenvattend kan ik zeggen dat deze wasmachine een echte aanrader is

Pluspunten

• Stil tijdens het wassen en centrifugeren

Matthew_Vermeulen 30-07-2017

Weet je zeker dat een app wordt bijgeleverd "voor meer wasprogramma's"? LG heeft het alleen over diagnose app, wat feitelijk gewoon een digitale handleiding is.

mile-stone62 20-05-2017

Mooie en handige en vooral zuinige wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

We hebben de review gedaan en hebben besloten de wasmachine zelf maar over te nemen.
Hij doet gewoon alles wat wij willen dat hij doet.

Pluspunten

• zuinig
  • geen herrie
  • snel

Minpunten

• slangetje van de filter

Martin 26-04-2017

wasmachine LG fh4u2tdn1

lg fh4u2tdn1.

beetje opstart problemen denk ik, omdat het pluizenbakje een error aangaf,
en daardoor moest ik het slangetje even los halen, en het teveel aan water opvangen.
maar er kwam nagenoeg geen water meer,
en dacht ik dat het wel bijna leeg zou zijn en dat ik het pluizenbakje kon losdraaien,
hier heb ik me op verkeken want er kwam nog een heel stoot aan water uit.

Verder heb ik deze machine als erg goed mogen betitelen,
Het was schoon, en ook de voor geprogrammeerde instellingen zijn best wel erg handig te noemen.
Ook is de LG fh4u2tdn1 behoorlijk stil, en ook een vreemd geluid zoals bij de oudere wasmachines kan ik hier niet vinden.
Dus meerdere redenen om de wasmachine aan te schaffen.
En de prijs is voor deze machine ook acceptabel te noemen.

Pluspunten

• sterke stille motor
  • schone was

Minpunten

• het afvoerslangetje hoeveelheid qua water,

Mikey 23-04-2017

Makkelijk in gebruik

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Fijne wasmachine. Ik had hem al een week in gebruik zonder de handleiding erbij nodig te hebben. De machine heeft een duidelijk bedieningspaneel. De standaard wasprogramma's zijn nog aan te passen met andere opties. Handig dat op het display te zien is hoe lang het wasprogramma duurt.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Duidelijk bedieningspaneel
  • Duidelijke wasprogramma's
  • Tijdsindicatie

IrisB 16-04-2017

Top wasmachine!

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Ik ben zeer blij met mijn nieuwe LG wasmachine! De was komt er goed schoon uit en de centrifuge maakt het al zeer droog waardoor je was ook sneller droogt. Ligt natuurlijk wel het programma dat je kiest, aangezien voor sommige kledingstukken je dit niet heel hoog wil. Er is een grote mogelijkheid aan wasprogramma's, dus je kunt een specifiek programma kiezen voor je desbetreffende was. Ook is de uitgestelde starttijd erg handig. Je vult de tijd in wanneer je wil dat de was klaar is en de machine regelt de rest. Het bedieningspaneel is erg duidelijk en makkelijk in gebruik. Ook vind ik erg handig dat je kan zien hoe lang de was er nog over doet. Kortom zeer veel wasmachine voor deze prijs.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • Uitgestelde starttijd mogelijk
  • Duidelijke tijdsindicatie
  • was komt er erg droog uit
  • wasprogramma's duren niet heel lang

Mark vreven 14-04-2017

Frisse schone was

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Wij zijn tot nu toe zeer blij met deze wasmachine. Ook mede doordat onze oude stuk is gegaan.
Mijn was ruikt echt super fris als hij uit de machine komt.
Heb zelfs een jasje van mijn broer erin gewassen die eigenlijk gemisch gereinigd moest worden.
Maar heb hem gewassen in deze machine en de vlek was eruit. Super blij was mijn broer.
Verder vind ik het korte programma heel fijn, vooral voor was wat eigenlijk niet vies is maar dat er een geurtje aan zit van rook of gourmetten of zweet even op korte was en na 14 min is die klaar. Super. Ben zeer tevreden. Zouden hem niet meer kunnen missen.
En heel fijn is ook je hoort hem nauwelijks. Mijn oude was echt een rammelbak

Pluspunten

• Bijna geluidsloos
  • Fijne programmas
  • Hij weegt zelf de was

Mar1990 23-02-2017

Prettige wasmachine

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Deze wasmachine is ideaal voor een gezin. Door de grote trommel kan ik er veel was in kwijt en hoef ik doordeweeks minder wasjes te draaien. LG belooft een stillere wasmachine, maar dat valt toch tegen. Zelfs op nachtstand maakt deze wasmachine even veel geluid als mijn oude wasmachine. Het design is mooi en aantrekkelijk (en ook de geluidjes zijn grappig).

Pluspunten

• Grote trommel
  • Weegt de was

Minpunten

• Nog steeds veel lawaai.

J. Weijs 19-02-2017

De BMW onder de wasmachines

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Een wasmachine die er mooi uitziet, zuinig is en die schoon wast. Wat wil een mens nog meer? Nou ja, iets minder lawaai bij het 'pakken' van het water. Want dat doet de machine bij de start van elk wasprogramma een aantal keer en dan klinkt elke keer zo'n klap (het sluiten van de waterpomp?)
De machine doet wat ie moet doen. Wassen. En dat doet ie beter dan mijn vorige machine. Mijn oude machine dacht namelijk dat ik blij werd van witte vlekken op donkere kleding.
Ben ik dus tevreden? Ja. Heb ik op- en aanmerkingen? Ja!
Te beginnen met de App. Leuk hoor al die noviteiten, en ik sta er ook voor open. Maar dan moet het wel werken! En op de telefoon van mijn man (die heeft een nieuwer model) konden we de App wel installeren (let wel de App die in de handleiding vermeld wordt is al weer verouderd), maar vervolgens konden we geen verbinding maken met de wasmachine. Schijnbaar wilde onze wasmachine niet met ons communiceren. Het lijkt wel een puber.
Vervolgens kon ik de (verouderde) App wel installeren op mijn tablet, maar de nieuwe App (LG Smart ThinQ) niet. Op mijn Huawei telefoon heb ik de benodigde NFC functie niet.
Leuke extra, maar om daar nou een nieuwe telefoon voor aan te gaan schaffen lijkt me ietwat te ver gaan.
Ik ben waarschijnlijk nogal een old-school wasser, dus ik leeg mijn wasdroger reservoir in de wasmachine, maar dit water vanuit de wasmachine simpelweg afpompen is/lijkt onmogelijk. Wij hebben die functie althans (nog) niet kunnen ontdekken, of staat die soms in de App?
Veel mogelijkheden, maar wel even wennen aan de touch-screen bediening en even zoeken naar al de mogelijkheden die deze machine te bieden heeft.
Maar bovenstaande is ook wel een beetje spijkers op laag water zoeken.
Want de machine wast lekker stil, heeft een super energie label en verbruikt minder water. In de tijd van duurzaamheid is dat geen overbodige luxe.
Daar waar mijn man nog even dromend bij de etalage van de BMW dealer mag blijven dromen heb ik mijn BMW (lees Buitengewoon Mooie Wasmachine) gewoon in het washok staan.

Pluspunten

• Stil
  • Onmiskenbaar riedeltje als de was is afgelopen
  • Zuinig
  • Buitengewoon Mooie Wasmachine

Minpunten

• Geluid waterpomp bij water pakken
  • de App

Alice 18-02-2017

Superschoon wasresultaat en fluisterstil.

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Ruim een week zijn we met deze machine aan het wassen. Bij de vorige machine hadden we het idee dat deze minder schoon wastte en nog erger, steeds meer herrie ging maken bij het centrifugeren. Om deze redenen op zoek gegaan naar een nieuwe, maar vooral, stille machine.
Uit de diverse tests kwam deze LG als stil uit de bus en ook nog betaalbaar i.t.t. de Miele's.
Zoals gezegd nu een week in bezit en wat een genot. Onze zoon is bakker en komt regelmatig met vuile werkkleding thuis. Voorheen deden we deze op 60 graden. Nu op 40 graden (vlekkenprogramma) en harstikke schoon.
In het begin even moeten wennen aan de weegprogramma's. Laat je de machine de was wegen dan ben je maar zo 3,5 uur onderweg. Door gebruik van de turboknop wordt deze tijd fors ingekort. Ondanks dat het lange programma ook weinig energie verbruikt, is het niet praktisch om zo lang te wachten. Het zou handig zijn dat je na het wegen alsnog kunt kiezen voor een turbo programma.
Een ander voordeel is het uitgstelde programma. Normaal start een machine na de ingegeven tijd maar deze is klaar na de ingestelde tijd en begint niet na 5 uur maar is na 5 uur gereed.
Maar nu het belangrijkste. Wat het meeste herrie maakt aan deze machine is het pakken van water. Kun je nagaan. Voor de rest, fluisterstil. Het draaien van de was hoor je gewoon niet. Waar onze vorige machine stond te dansen samen met de droger die erop staat, hoor je de LG niet of nauwelijks. Ook geen trillingen. Gewoon super. Zeker omdat deze machine in een ruimte staat waar we eten maar ook werken. Een telefoongesprek was tot vorige week niet mogelijk bij 1.400 toeren. Nu wel.
Het enige nadeel wat we tot nu ondervinden is dat het lijkt of de was minder droog uit de machine komt vergeleken met de vorige. Misschien een instelling maar dat zoeken we nog wel uit.
Al met al, zeer tevreden gebruikers van de LG wasmaschine.

Pluspunten

• Fluisterstil
  • Wast echt schoon
  • Duidelijk display
  • Uitgetselde wastijd

Minpunten

• Geen inzicht in duur bij weegprogramma
  • Lijkt minder goed droog na centrifugeren

Henk52 18-02-2017

Grote trommel, veel mogelijkheden.

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Ná 1 week wassen kunnen we nu al zeggen dat de wasmachine goed bevalt. Een grote trommel en genoeg ruimte om 'grote stukken' was in de wasmachine te krijgen. Het display is helder en goed te lezen. Het gevarieerde aanbod van programma's vraagt de eerste dagen iets meer aandacht. Het is wel van belang om de machine goed te laden, als dit niet goed is centrifugeert de machine niet. Overall: fantastisch!

• 'Stille' machine

Minpunten

• bij niet centrifugeren, eerder melding op display

Nathan 17-02-2017

Makkelijk in de bediening en stijlvol van design!

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Dit type wasmachine staat nu enkele weken bij mij thuis en heeft een duidelijk en erg gevarieerd keuzemenu. Het is ook mogelijk om d.m.v een app nieuwe waskeuzes in te laden in de wasmachine. Dit is een erg leuke toevoeging en handig als je telefoon gebruik kan maken van NFC( gegevensuitwisseling).

Daarnaast voorzien van een erg groot bediengemak. Voor mij is dit de eerste wasmachine van LG en heb hiervoor al enkele andere merken gehad. Maar ben er overall erg over te spreken, qua design de mooiste in de rij van LG! De grote van de wastrommel is wel gezichtsbedrog, dit is een normaal formaat in tegenstelling tot de grote klep die zichtbaar is wat uiteraard een erg fraai design erop na houdt. Ik heb een tweepersoonsdeken getracht te wassen, maar dat is voorbehouden aan een groter model wat mij betreft (net te krap).

Tot nu toe is het wat mij betreft een genot om mee te wassen, trillingvrij en weinig geluid bij het centrifugeren. Kortom wat mij betreft een aanrader!

Pluspunten

• Erg zuinig in verbruik
  • Zeer goede prijs- kwaliteitsverhouding
  • extra functionaliteit via app
  • Makkelijk in bediening

Minpunten

• 2- persoonsdeken past net niet
  • wastijd bij enkel keuzes later bekendgemaakt

Martha 29-01-2017

Knap van buiten , slim van binnen

Geschreven voor: LG FH4U2TDN1

Een prachtige slimme en vooral zuinige machine die bijzonder stil is.
Met de vele programma's een aanwinst voor behoud van je kleding,
erg zuinig dus goed voor milieu en natuurlijk je portomonnee .
Ziet er heel erg mooi uit , maar functioneert ook zo, makkelijke bediening via touch,
duidelijk gebruiksaanwijzing voor alle programma's en mogelijkheden.
Een aanrader en een genot om in huis te hebben, Life's Good :)

Pluspunten

• Zuinigheid
  • Uiterlijk
  • Bediening
  • Stil