Miele WKF121 PWASH2.0

Bekijk alle Wasmachines

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 43 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Stil en zuinig

Na 25 jaren trouwe dienst (met in totaal 1 storing al die jaren) besloot onze vorige Miele ermee te stoppen. De keuze voor een nieuwe machine viel uiteindelijk op deze WKF121 uiteindelijk tot volle tevredenheid. Over de mogelijkheden en wasresultaten niets dan goeds. Het was echter de eerste week wel een enorme tegenvaller dat de machine bij centrifugeren een enorm bonkend lawaai maakte. Uiteindelijk gaf de uitstekende servicedienst van Miele bij bezoek aan huis de oplossing. De machine was door de leverancier niet goed geplaatst. Deze machine heeft aan de onderzijde een klein 'buikje' en is dus niet volledig vlak. De machine maakte dus contact met de vloer en de balans was daardoor verstoord. Daarom is het absoluut nodig dat de machine-voeten zijn uitgedraaid zodanig dat er minimaal 2 cm. vrije ruimte onder de machine is. Tevens is het bij deze machine zeker heel belangrijk dat de machine goed waterpas staat op een stabiele vloer. Liefst beton, maar in ieder geval geen tapijt of ander zacht (verend) materiaal. Toen de machine (opnieuw) bij mij door Miele correct was geplaatst volgens de installatie instructies, was het enorme lawaai ook verdwenen. Wij zijn nu alweer twee maanden heel tevreden met deze mooie machine. Het bedienen en instellen van de programma's lijkt in het begin ingewikkeld, maar wanneer men een juiste volgorde aanhoudt, dan gaat het erg eenvoudig. Wij doen het zo: kies eerst het programma dat bij de wassoort past (instellen met draaiknop). Daarna de temperatuur, centrifugeren en andere opties instellen. Tenslotte als optie de programmamanager gebruiken om extra functies te kiezen. Met de programmamanager kan één functie tegelijk worden gekozen, dus niet meerdere in hetzelfde programma. In de Ecostand werkt de wasmachine zeer zuinig, maar dat doet het programma door de ingestelde temperatuur iets te verlagen en langer te wassen. Bij hygienisch wassen , zoals handdoeken etc. op 60 graden is het dan beter om niet op Ecostand te wassen. Bacteriën worden namelijk pas vanaf 60 graden gedood.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Zuinig
  • Solide bouwkwaliteit

Minpunten

• Juiste plaatsing is heel belangrijk

wasmachine 09-08-2016

kwalitiet ten top

Veel wasprogramma keuze, ook de centrifuge is los te gebruiken zonder eerst te moeten spoelen vooraf, programma's simpel in te stellen.

wassendrogen 23-08-2017

Fantastische klantenservice

Sinds 35 jaar zijn wij blij met Miele. Toen het tijd was voor een nieuwe machine hebben wij gedegen onderzoek gedaan naar de prijs/kwaliteit verhoudingen en uiteindelijk toch weer een Miele aangeschaft omdat naar onze mening de verhoudingen nog steeds heel duidelijk in het voordeel van Miele uitvallen. Een jaar later twijfel over een "geluidje" in de machine. Na enige afweging toch een afspraak met Miele gemaakt. Afspraak binnen twee dagen, monteur stipt op tijd en hele duidelijke uitleg gehad over het "geluidje". Dit is door de monteur meteen verholpen door het aanbrengen van extra kunststof onderdeel. De monteur vertelde ons dat dit gratis door Miele wordt verzorgd. Dat was een verrassing! Geweldige service en voor ons een bevestiging dat we er goed aan hebben gedaan om opnieuw voor Miele te kiezen!

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • geweldig wasresultaat
  • goede wasmachine voor heel veel jaren

De Ruijter 22-07-2017

Exstra zuinig

Goeie kwalitijd wasmachine met goeie was resultaat en makkelijk in gebruik geld het zelfde voor de droger

Pluspunten

• Zeer stil
  • Voldoet alle verwachtingen

Michel Snoeren 17-04-2017

Miele wasmachine WKF 121 WCS

Uiteindelijk hebben we de Miele gekozen omdat we lange tijd met de machine willen wassen zonder problemen. Onze vorige Miele heeft 24 jaar zonder problemen gefunctioneerd. De WKF 121 WCS is voor ons de juiste prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Bedieningsgemak
  • Kwaliteit wassen
  • Zuinigheid water, electriciteit

Minpunten

• Lawaai bij centrifugeren

Xtype 30-03-2018

Beste Michel, wij hebben nu sinds 2 maanden deze machine in huis en hadden ook last van lawaai bij centrifugeren. Bij ons is het probleem inmiddels opgelost en dit was wat er bij ons aan werd gedaan: "Het was echter de eerste week wel een enorme tegenvaller dat de machine bij centrifugeren een enorm bonkend lawaai maakte. Uiteindelijk gaf de uitstekende servicedienst van Miele bij bezoek aan huis de oplossing. De machine was door de leverancier niet goed geplaatst. Deze machine heeft aan de onderzijde een klein 'buikje' en is dus niet volledig vlak. De machine maakte dus contact met de vloer en de balans was daardoor verstoord. Daarom is het absoluut nodig dat de machine-voeten zijn uitgedraaid zodanig dat er minimaal 2 cm. vrije ruimte onder de machine is. Tevens is het bij deze machine zeker heel belangrijk dat de machine goed waterpas staat op een stabiele vloer. Liefst beton, maar in ieder geval geen tapijt of ander zacht (verend) materiaal. Toen de machine (opnieuw) bij mij door Miele correct was geplaatst volgens de installatie instructies, was het enorme lawaai ook verdwenen."
Ik hoop dat je ook geen last meer hebt van lawaai en anders misschien wat aan onze ervaring hebt. Mvg Xtype.

Claudia 03-04-2017

stille goede kracht

prima machine dat zijn werk werkelijk in stilte doet. Gemakkelijke bediening. Hopelijk gaat ie ook weer 20 jaar mee, net zoals zijn Miele-voorganger

Pluspunten

• stil
  • prima wasresultaat

ABB 03-04-2017

Fijne machine, zolang hij geen ratelende geluiden maakt.

Vorig jaar februari was onze oude wasmachine toe aan vervanging. Wij dachten voor het eerst een Miele aan te schaffen. De machine wast goed schoon en is vrij geruisloos. Bij ons begon de machine echter na 3 maanden een bonkend geluid te maken. dit geluid kwam uit de trommel en was bij heet aandraaien van de trommel telkens hoorbaar. Er is een monteur van Miele gekomen en die heeft de veren vervangen, het was een voorkomend probleem bij dit type.. De wasmachine draaide weer vrij geruisloos. Tot een maand geleden, weer hetzelfde bonkende geluid. Vorige week de monteur weer geweest en die heeft siliconen dingetjes bij de veren bevestigd/vervangen. Inmiddels draait de wasmachine weer op volle toeren en wederom vrij geruisloos. Hopelijk blijft dit zo, want qua wasresultaat ben ik tevreden over deze machine.

Pluspunten

• Programma's makkelijk te bepalen
  • Machine maakt weinig geluid in normale toestand
  • Service van Miele bij reparatie was snel
  • Centrifugeert erg goed.

Minpunten

• Al 2 x monteur bij gehad ivm geluiden

SchoemakerS 31-03-2017

Wasmachine miele WCS

Goeie degelijke betrouwbare wasmachine, verbeter punt is het keuze programma van was programma s. Verder wast de wasmachine uitstekend

stakenborch 31-03-2017

Vorige Miele 19 jaar gehad. Eigenlijk de voorloper van deze.

Hij maakt zeker bij het centrifugeren meer herrie als het oude type.Ook monteur erbij gehad.Was normaal omdat hij meer toeren maakt. Maar toch herrie dus.
Het wassen maakt ook meer lawaai.Klotesend water is duidelijk te horen.
De machine is ons insziens te ver doorontwikkeld vanachter het buro,zonder de daadwerkelijke consument gebruiker. De bebruiksaanwijzing vergt bijna hoger technisch onderwijs.
Wassen hoort simpel te zijn.
Je voelt je meer Operator!!

Pluspunten

• Duurzaamheid????

Minpunten

• Zie boven

Officiele reactie van Miele 04-04-2017

Bedankt voor uw review. Vervelend dat uw wasautomaat nog steeds lawaai maakt. Graag zouden wij hierover met u in contact komen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens en uw telefoonnummer per e-mail sturen aan webcare@miele.nl, dan nemen wij contact met u op.

G&G 12-01-2017

Trommelkruis kapot - 750 wasbeurten - € 500 - geen garantie!

Trommelkruis kapot - 750 wasbeurten - kosten minimaal € 500 - geen garantie!
Dit ondanks het regelmatig gebruik van machine-reinigingsmiddelen op 95 graden.
Volgens Miele is het water in onze regio te zacht en wordt de machine te weinig gebruikt!
Nieuwe machines hebben automatisch doseersysteem en trommel-reinigingsprogramma.
Men kan dus spreken van een productiefout bij machines zonder dit systeem!

Minpunten

• Trommelkruis

Officiele reactie van Miele 23-01-2017

Wij vinden het jammer dat het trommelkruis van uw wasautomaat al na 750 wasbeurten defect is gegaan. Het is uitzonderlijk dat dit gebeurt, maar het kan niet gebeurd zijn doordat uw automaat geen automatisch doseersysteem en trommelreinigingsprogramma heeft.
Wij willen graag met u in contact komen om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Emmy 29-09-2016

miele wasmachine powerwash

Zeer zuinige wasmachine van Miele met een goed wasresultaat en weinig geluid. Met de mogelijkheden van deze tijd en display.
Miele is en blijft een zeer goed merk.
Dik tevreden.

Michiel 17-11-2017

(Miele) er is geen betere

Prima machine die doet wat je van een Miele verwacht. Alle noodzakelijke functies zitten er op. Daarboven zijn er nog speciale programma's voor bv sportkleding.De machine is stil en loopt rustig.

Pluspunten

• veel functies
  • stil

Johanna 03-09-2017

Zuinig maar tijdrovend wassen

Gekozen om voor de hand liggende redenen als energiezuinig. uitgestelde start, basis wasprogramma's en een kort wasprogramma. Geluidsarm en een vertrouwd merk.

Pluspunten

• doet wat het zegt, wast zuinig en schoon
  • kort wasprogramma is mogelijk

Minpunten

• standaard was duurt lang, ongeveer 3 uur
  • veel, te veel keuze mogelijkheden
  • door veel keuze, ingewikkelde bediening

Xtype 30-03-2018

Beste Johanna, wij hebben deze machine nu 2 maanden in bezit en vonden de bediening ook eerst lastig en onoverzichtelijk. Na een tijdje experimenteren is het nu gemakkelijker geworden.
Hopelijk heb je hier wat aan, mvg Xtype.

Anita 05-05-2017

Mooie vormgeving.

Weer een Miele gekocht is toch favoriet voor mij! Mijn andere Miele aan mijn dochter gegeven.

Veel andere machines bekeken en reviews gelezen, toch Miele gekozen wel altijd weer duur maar daarintegen lange levensduur.

Pluspunten

• Zeer stil

Minpunten

• Geen RVS deur, dat ben ik niet gewend.

Rob en Chantal 16-04-2017

Top machine met veel mogelijkheden

Opnieuw gekozen voor een Miele. We zijn zeer tevreden met deze machine. Met name de Express was-functie is top maar ook verder veel extra mogelijkheden. Verder spreekt de degelijkheid voor zich. Handige en duidelijk bediening. Dit is onze 3e Miele machine, we gaan er vast weer veel plezier aan beleven.

Pluspunten

• Express was-functie
  • Geruisloos
  • Hoge toerental
  • Machine geeft aan als 90 graden was nodig is

Roland 16-04-2017

Prima wasmachine!

We hebben voor deze machine gekozen omdat op wasmachine gebied Miele de beste is. De vorige heeft het zonder problemen 17 jaar gedaan. Deze machine heeft een grote capaciteit (8 kilo wasgoed). Simpel bedieningspaneel met draaiknop maar toch een uitgebreid programma aanbod.
Daarnaast een zeer laag watergebruik. Gekozen voor dit type omdat hij ook 1600 toeren heeft bij centrifugeren wat resulteert in redelijk droog wasgoed wat weer scheelt in energiekosten als je een droger gebruikt.

Pluspunten

• Miele betrouwbaarheid en goede service
  • Voldoet volledig aan onze verwachtingen
  • Makkelijk te bedienen
  • zeer stil

Iris 12-04-2017

Veel opties en laag stroomverbruik door zijn 2.0 systeem

Het is een hele fijne wasmachine die zelf zijn lading weegt en indien mogelijk zijn 2.0 systeem in werking zet.Hierdoor duurt het wasprogramma aanzienlijk korter bij een maximale lading van 4 kg wat enorm in de energiekosten merkbaar is terwijl hij wel net zo schoon wast! Hij verbruikt dan wel weer wat meer water om hetzelfde resultaat te behalen maar de kosten van water zijn lager dan electra.Ik vind het de beste koop ooit ook al is de aanschafwaarde best behoorlijk.Verder heeft hij nog vele andere mogelijkheden waaronder impregneren en dons wassen.hij heeft ook een 20 minuten programma.Je kan hem op eco-allergie en nog vele andere instellingen zetten.Er zit voor ieder wat wils op!

Pluspunten

• 2.0 Systeem
  • Allergiewas
  • Eco instelbaar
  • Je kan je donsdek en kussen wassen
  • Inpregneren etc etc

Minpunten

• Leren instellen v alle functie's kost veel tijd

Toosveghel 12-04-2017

Wasmachine

Super machine, vooral de powerwash en 20 min.was. Ik ben super tevreden. Geeft ook aan wanneer een hygiene was aan wanneeer dat nodig is

Pluspunten

• Powerwash
  • 20 min.was

Jörgen 10-04-2017

Miele maakt zijn naam waar

Rustig, redelijk stil, gunstig verbruik, veel mogelijkheden.
Tot nu toe maakt miele zijn naam waar. We zijn benieuwd of de levensduur ook nog als van ouds is. Inmiddels ruim een jaar draaiend naar onze tevredenheid.

Pluspunten

• Rustig
  • Vele mogelijkheden zonder moeilijke constructies

Minpunten

• Had nog iets stiller gemogen
  • Geen voorkeurs programma ingeregeld

Fredi van Sunten 07-04-2017

Geweldige wasmachine

Een wat duurdere wasmachine maar de mogelijkheden zijn heel fijn. Elk programma dat je wenst is mogelijk. Geeft automatisch aan wanneer hij gereinigd moet worden. Met top service van Miele!

Pluspunten

• Grotere trommel
  • Diverse korte programma's
  • Tijdstip programmeerbaar