Miele WKF 121 WCS - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 5 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

wasmachine 09-08-2016 Product paar dagen in bezit

kwalitiet ten top

Veel wasprogramma keuze, ook de centrifuge is los te gebruiken zonder eerst te moeten spoelen vooraf, programma's simpel in te stellen.

Emmy 29-09-2016 Product paar dagen in bezit

miele wasmachine powerwash

Zeer zuinige wasmachine van Miele met een goed wasresultaat en weinig geluid. Met de mogelijkheden van deze tijd en display.
Miele is en blijft een zeer goed merk.
Dik tevreden.

Greuter 07-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

stil, makkelijk en duidelijk

Deze machine nu ongeveer 8 maanden in ons bezit.
Is erg makkelijk te bedienen veel mogelijkheden om een programma naar wens in te stellen.
Display geeft voldoende informatie en feedback.
Eco feedback, geeft aan hoeveel energie en water is/ word gebruikt.
Hoe veel kg er in mag per programma.
Tijd, toeren, water, toeren, vlekken alles naar wens in te stellen.
Er zit eigenlijk te veel op om op te noemen.
Verder maakt de machine erg weinig geluid, vorige machine was duidelijk hoorbaar.
In het begin toch een paar keer wezen kijken of de machine nog wel aan stond zo stil.
niet storend om avond/nacht te laten draaien.

Pluspunten

• stil
  • grote trommel en opening
  • duidelijk display
  • veel opties
  • zeer stabiel

Minpunten

• duurder dan concurrent maar het geld waard

G&G 12-01-2017 Product half jaar of langer in bezit

Trommelkruis kapot - 750 wasbeurten - € 500 - geen garantie!

Trommelkruis kapot - 750 wasbeurten - kosten minimaal € 500 - geen garantie!
Dit ondanks het regelmatig gebruik van machine-reinigingsmiddelen op 95 graden.
Volgens Miele is het water in onze regio te zacht en wordt de machine te weinig gebruikt!
Nieuwe machines hebben automatisch doseersysteem en trommel-reinigingsprogramma.
Men kan dus spreken van een productiefout bij machines zonder dit systeem!

Minpunten

• Trommelkruis

Officiele reactie van Miele 23-01-2017

Wij vinden het jammer dat het trommelkruis van uw wasautomaat al na 750 wasbeurten defect is gegaan. Het is uitzonderlijk dat dit gebeurt, maar het kan niet gebeurd zijn doordat uw automaat geen automatisch doseersysteem en trommelreinigingsprogramma heeft.
Wij willen graag met u in contact komen om te kijken wat wij voor u kunnen betekenen. Wilt u zo vriendelijk zijn om uw adres gegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Hans 08-01-2017 Product paar dagen in bezit

Energiezuinige Miele wasmachine en zeer stil

Na een Siemens wasmachine toch weer een Miele gekocht . We hebben wel veel wasmachines vergeleken, maar deze kwam er qua zuinigheid het beste vanaf. Het waterverbruik is stukken minder en het elektriciteitsverbruik is slechts 137 kWh (A+++ 30%) per jaar, als de cijfers kloppen. Ga dit nog nameten met verbruiksmeter er tussen. Het geluid wat je hoort is minimaal (gelukkig) alleen het water hoor je klotsen, bij de aankoop was dit ook een belangrijk punt. Duurzaamheid kan ik nog moeilijk bepalen na 4 dagen, maar de afwerking ziet er uitstekend uit. Veel programma's om te kiezen (17 stuks). Sommige programma's duren wat langer ivm het zuinig omgaan met water en energie, dit is niet erg tenzij je een garage hebt waar de machine de gehele dag draait met overalls erin, neem dan een bedrijfswasmachine. We hebben de Miele caps nog niet geprobeerd, lijkt me niet echt nodig, is meer een commercieel verhaal, daarom de Twin Dos uitvoering niet gekocht . Conclusie deze machine is wel wat duurder qua aanschaf maar je verdient het weer terug met energie , waterverbruik,levensduur en het belangrijkste het milieu (minder Co2 uitstoot).

Pluspunten

• energie zuinig/minder c02 uitstoot
  • watergebruik is zuinig
  • geluid is minimaal (47 db)
  • veel keuze uit programma's