ASKO Malmö

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 37 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de ASKO Malmö op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

Peter 26-07-2023

Roest lager spaak wiel

Geschreven voor: ASKO Malmö

De eerste blik denkje een goede machine 5 jaar garantie maar na 5 jaar roest het lager spaak wiel door DUS NIET KOPEN

Minpunten

• Makkelijk zelf te maken
  • geen service
  • willen geen onderdeel toe sturen
  • mag het niet zelf maken

Officiele reactie van Atag 27-07-2023

Beste Peter,

Wat vervelend dat er roest is ontstaan aan jouw wasmachine van ASKO.
Je geeft helaas aan dat de service niet naar wens is. We streven ernaar dat je tevreden bent met onze apparatuur en Service en betreuren het dan ook wanneer dit niet zo is.

Indien we hierin nog iets voor je kunnen betekenen ontvangen we graag jouw adres- en contactgegevens en een kopie van deze review per mail. Deze mag je sturen naar webcare@atagbenelux.com

Suzan
Webcare ASKO

amynick 30-07-2023

alle reactie"s is antwoordt het zelfde heb ik met een robot te maken??

gonny 19-05-2022

een vreemd slot

Geschreven voor: ASKO Malmö

Als Zweden-fan kocht ik in 2016 een Asko Malmö wasmachine 1400 RPM KBL 8 kg. Na een paar keer wassen constateerde ik, dat ik de deur maar moeilijk kon sluiten.
De monteur van de zaak heeft na 2 maanden een nieuwe rubberen rand geplaatst. Dit mocht niet baten. Ondanks het feit, dat ik de rand insmeer met wat afwasmiddel (aangeraden door de zaak) blijft het enkele keer een hele onderneming om de deur dicht te doen. Ik vraag me af hoe lang ik nog bij machte ben om dit klusje "het dichtdoen van een wasmachine" te klaren, dit in verband met mijn leeftijd, waarbij mijn kracht afneemt.Ik was ongeveer 2x in de week. Ik besprak dit met de zaak om hem om te ruilen voor een nieuwe, het blijkt dus, dat dit systeem intussen vervangen is voor een "normaal" slot. Dit nog maar even niet gedaan, de prijs, die mij geboden werd was € 300.
Dit alles kan toch niet de bedoeling zijn?
Intussen pas ook een Asko droger gekocht. Weer iets vreemds: een droogbeurt voor een gewone witte was duurt ongeveer 3 en een half uur!!

Pluspunten

• Zweedse makelij
  • wekt vertrouwen

Minpunten

• hoge prijs
  • voor sluiten is kracht nodig

Officiele reactie van Atag 20-05-2022

Beste Gonny,

Vervelend om te lezen dat jouw ervaring met de wasmachine en service van ASKO zo teleurstellend is. Natuurlijk is het nooit onze bedoeling geweest om je dit gevoel te geven. Wij streven ernaar dat onze klanten veel plezier mogen beleven aan onze apparatuur en service. Wij betreuren het dan ook zeer wanneer een klant niet tevreden is. Mochten wij hierin nog iets voor je kunnen betekenen dan horen wij dat graag. Zo ja, zou je dan contact- en adresgegevens met een kopie van de geplaatste review willen mailen naar webcare@atagbenelux.com?

Ellen
Webcare ASKO

h***************@g******** 08-04-2022

Aanrader!

Super machine!!!
Betrouwbare machine voor thuisgebruik onder normale omstandigheden...
En draait nu nog steeds, (10 jaar) mijn vorige asko heeft 12 jaar gedraaid (lagers gingen kapot).
Kijken of ? en hoeveel langer deze het volhoud. hihi

Pluspunten

• kwaliteit
  • gemakkelijk in gebruik

Minpunten

• veel geluid bij centrifuge

Pol 27-06-2019

Na 8 jaar lagers kapot, Asko geeft geen info

Geschreven voor: ASKO Malmö

De wasmachine heeft 8 jaar probleemloos gedraaid. Toen gingen de lagers kapot. De trommel bleek niet makkelijk te verwijderen. Asko gaf hierover geen enkele info. Van een reparateur vernomen dat het een kostbare zaak werd 300-500 euro ( lagers kosten een paar tientjes). Toen maar een nieuwe wasmachine gekocht. Geen Asko meer voor ons, had hier meer van verwacht voor 1100,-. Nu een Bosch voor de helft. Waas ik waarschijnlijk langer mee want kan er 2 voor kopen.

Pluspunten

• Wast goed

Minpunten

• Lagers niet of moeilijk zelf te vervangen
  • Duur apparaat
  • Had langere duur verwacht
  • Wasmiddelbakje roest snel

Officiele reactie van Atag 28-06-2019

Geachte heer Pol, ik kan me goed voorstellen dat je hier helemaal niet blij mee bent. Spijtig dat we u hiermee niet meer van dienst kunnen zijn, had graag meegekeken naar de mogelijkheden. Veel wasplezier met de nieuwe machine. Groet Heidi van webcareteam ASKO

Patrick 03-06-2019

Asco Malmö

Geschreven voor: ASKO Malmö

Wat een wrak van een wasmachine eens en nooit meer vier huizen verder horen ze je centrifugeren water loopt gewoon de deur uit

Minpunten

• Lekt
  • Lawaai

Officiele reactie van Atag 28-06-2019

Beste Patrick, bedankt dat u de moeite heeft genomen om een review te schrijven. Het lijkt me niet de bedoeling dat er water uit de deur loopt en dat men 4 huizen verderop uw wasmachine hoort centrifugeren. Wij helpen u graag verder. Onze servicedienst is te bereiken op 08 8821800. Groet Heidi van webcareteam ASKO.

William 09-04-2019

constructie goed, electronica zwak

Geschreven voor: ASKO Malmö

11 jaar geleden heb ik type W6903 gekocht om zijn uitgebreide garantie op lagers en koolborstelloze motor. Ik ben qua constructie niet teleurgesteld, aangezien deze machine 15 wassen per week gedraaid heeft. Alleen in het 7e jaar een nieuwe printplaat a € 545,- moeten installeren ( hoopte nog 7 jaar te wassen, maar binnen 5 jaar begon de machine wederom haar programma niet af te maken. Heb nu gekozen voor een goedkopere Siemens optie

Pluspunten

• degelijke constructie
  • schone was
  • was lekker droog met 2000 tpm
  • Eenvoudige bediening

Minpunten

• electronica vochtgevoelig en duur

Officiele reactie van Atag 10-04-2019

Beste William, bedankt dat u de moeite heeft genomen om een review te schrijven. Fijn om te lezen dat u toch bijna 8600 wasjes plezier heeft beleeft aan dit toestel. Voor uw kritische opmerking zeggen wij u hartelijk dank en zullen deze ter harte nemen. Groet Heidi van webcareteam ASKO

Sergey 04-04-2019

Unreliable

Geschreven voor: ASKO Malmö

We bought this machine 7 years ago for 700 EUR new, and yesterday replaced it with a much cheaper one after second major breakage. First one happened 5 years after we bought it. Electronic block was dead. It cost 300 EUR to repair. After the repairs, roughly half a year later it started jumping when centrifuge was in progress. Sometimes it would stop with error while shaking. Roughly 2 years after we bought it the detergent compartment started rotting (probably the paint could not stand the eco detergents we were using, maybe you should make these from plastics after all). So last week it broke again. Turns on and after a few seconds goes off. Looks like a similar electronics problem. Combined with faulty appetizers it would cost more than 300 to repair this time again. So we just bought a new machine for exactly 299 EUR. Never going back to the premium segment.

Pluspunten

• Big capacity
  • Quiet when new

Minpunten

• Liquids compartment rots
  • Breaks far too often

Officiele reactie van Atag 05-04-2019

Dear Sergey, thank you for your review. Very annoying to read that you have had to buy another device. Thank you for your tip about the detergent compartment, I will pass this on to the relevant department. Greeting Priscilla Webcareteam ASKO.

Volvo850 06-01-2019

Malmo nu vier jaar oud

Geschreven voor: ASKO Malmö

Destijds gekocht wegens het ontbreken van de vaak scheurende rubber manchet in de deur. Asko heeft daar een mooi alternatief voor. Redelijk tevreden, maar voor Zweedse maatstaven valt de machine tegen.

Diverse reparaties gehad, sommige onder garantie andere 'out of pocket'. Lagers kapot, zeepbak lek, verflaag laat los van de beplating, roest op kleding(?).

Om een vasthoudende onzinnige mythe te ontkrachten; het Zweeds, maar het is geen Volvo. (Volvo is ook niet meer wat het geweest is; en daar kan ik aardig over meepraten).

Het lijkt er niet eens op. De meerprijs én de matige kwaliteit is voor ons geen reden op opnieuw een Asko te kopen.

Erg lawaaïg tijdens centrifugeren, met name het vibreren en piepen van het chassis van de machine (dus niet het standaard stampgeluid door onbalans e.d.) er vervelend. Zeker niet aan te bevelen met houten vloeren.

Pluspunten

• geen rubber manchet in deur
  • geen elektronische storingen gehad so far
  • zeer stil tijdens het wassen

Minpunten

• gevoelig voor teveel wasmiddel
  • zeer lawaaiig tijdens centrifugeren
  • behuizing van de machine is matig
  • resttijd indicatie klopt van geen kant

Zuidema 26-11-2018

Prijs kwaliteit valt tegen voor 1000 euro

Geschreven voor: ASKO Malmö

2 jaar terug op aanraden een nieuwe asko gekocht,duur maar wordt veel gebruikt in de huishouding dus moet vertrouwd zijn.machine netjes halfvol met was en waspoeder gebruiken.maar na een jaar schokbrekers stuk en monteur langsgeweest,daarna even goed geweest.daarna weer gerammel,monteur geweest en weer nieuwe schokbrekers en aandrijfriek scharnier en slotje ook maar vervangen.weer 4 maand verder printplaat stuk en weer veel lawaai,dus weer de monteur nieuwe printplaat en de tip om een jas of kleed over de machine te doen tegen het lawaai.waardeloos!! Sinds mei 2018 doorgezeurd om een nieuwe machine en helaas....deze begint weer met dezelfde kuren,lopen lawaai(schokbrekers) ik ruil hem in op een andere machine!

Pluspunten

• Simpel,geen toeters bellen
  • Wast goed,robuuste machine

Minpunten

• Veel lawaai vaak schokbrekers stuk
  • Vaak de monteur om de deur wegens defecten
  • Ben er na 2 jaar wel klaar mee met deze ellende

Marianne 10-10-2018

Zwaar teleurgesteld

Geschreven voor: ASKO Malmö

Precies drie maanden heeft de machine het goed gedaan en toen leek het alsof de trommel er uit kwam. Trommel zit er nu scheef in en deur ook scheef. Bij vraag om service wordt ik slecht geholpen. Het duurt ruim een week voor er een monteur komt via ATAG....... en dan komt hij zonder werkmateriaal enz. Ik kom vrijdag wel weer terug.
Wat mij betreft NOOIT geen ASKO meer in huis.

terpstra 05-03-2018

wasmachine

Geschreven voor: ASKO Malmö

heb vandaag afscheid genomen van mijn asko.
tweedehands aangeschaft en hij heeft 10 jaar bij mij thuis gestaan en minimaal vier keer per week gedraaid.
perfecte machine, heb altijd miele gehad en asko is zeker gelijkwaardig aan miele.
koop vandaag weer een asko.

jaak 26-02-2018

Wasmachien = Roestbak

Geschreven voor: ASKO Malmö

Wassen doet het wasmachien prima, maar het roest aan het deurtje waar de produkten moeten gevuld worden, zodat het deurtje nauwelijks of niet meer opengaat en roestdeeltjes bij de was komen. De verkoper zei ons dat dit de Rolls Royce van de wasmachienes was, maar wij vinden van niet. Het goedkoopste wasmachien wat wij ooit gekocht hadden vertoonde zelfs geen roest.

Minpunten

• Roest
  • Korte levenstermijn

D-C- 20-02-2018

Asko Malmö

Geschreven voor: ASKO Malmö

Ik heb deze machine nu 8 jaar in gebruik en draait minder dan 1 x per week.
De machine draait geluidsarm alleen het centrifugeren hoor je goed, maar blijft stabiel staan.
De machine neemt ook wel erg weinig water, waardoor de was niet altijd even schoon is met een goed gevulde machine.
Dit opgelost door als hij stopt met waterpakken even de stop knop in te drukken en dan weer op start knop drukken.
Dan begint hij het programma weer op nieuw. Ook jammer dat er geen keuze voor 70˚.
Alleen de lak kwaliteit valt tegen. Aan de voorkant van het zeepbakje en bij machine is nu al roestvorming.
Waspoeder gaat altijd via een bol in de machine dus daar kan het niet van zijn
Van zo’n dure machine toch wel betere kwaliteit verwacht.

Marc 08-01-2018

Asko vaatwasser wasmachines en wasdrogers

Geschreven voor: ASKO Malmö

Asko is een kwaliteitsproduct en zonder meer een uitstekend product . Maar , ook goede producten gaan wel eens stuk . Helaas is Asko en hun service overgenomen door de Atag groep die op service en garantie niet de kwaliteit en coulance leveren die je verwacht bij het kopen van producten in dit segment . Ik heb voor €5500 aan Asko producten gekocht en een storing In de vaatwasser wordt geen minuut langer gegarandeerd dan de fabrieksgarantie zegt . Feitelijkheden je tegenwoordig recht op 5 jaar fabrieksgarantie als je de Asko die gelooft maar dat is een wassen neus . Jammer mensen , een grote afrader gezien de aftercare en garantie vaagheid en het ontbreken van coulance

Minpunten

• Aftercare
  • Vaag doen over garanties . Keihard

Erimon 15-10-2017

Wasmachine Asko W55 en droger Asko

Geschreven voor: ASKO Malmö

Ik heb mijn droger en wasmachine van Asko nu 13 jaar en super tevreden, op dit moment na 13 jaar het verwarmings leement kapot, dat kan gebeuren na zoveel jaar. Voor €48.= een nieuwe besteld en hij wast weer als een zonnetje. Ik hoop dat ik er nog jaren plezier van heb.
Voorheen altijd Miele`s gehad, maar vaak onderdelen kapot en verschrikkelijk duur, ook als wij het zelf vervangen en een kleine trommel, dus geef mij maar Asko.

Nico 23-07-2017

Lang zal ie leven!

Geschreven voor: ASKO Malmö

We hebben een studentenhuis met 13 jongelui. De keuze voor aan ASKO wasmachine heeft ons geen windeieren gelegd. De machine wordt zeker 3 a 4 keer per dag gebruikt door veelal studenten die er niet zachtzinnig mee omgaan. Nu, na 19 jaar trouwe dienst, komt het eerste mankement; nl, het display. Als dit kan worden vervangen, kan de wasautomaat wellicht nog jarenlang mee. Privé hebben we er ook maar een aangeschaft. Deze machine zal ons wel overleven. Aanvankelijk twijfelde ik tussen een professionele Miele en was ASKO een tweede keus; hiervan ben ik teruggekomen en is ASKO mijn eerste keus.

Pluspunten

• Levensduur
  • gebruiksgemak
  • geen rubber in vulopening

Joep 01-02-2017

Asko Malmo na 5 jaar

Geschreven voor: ASKO Malmö

Mooie machine, zeer stil. In de tussentijd echter ook (kleine) problemen gehad met de machine. Volgens de technici door verkeerd (vloeibaar uit Duitse grootgrutter) en teveel wasmiddel, dit had poeder moeten zijn. Zo is binnen 5 jaar tweemaal een afdichtingsring vervangen aan de achterkant van de trommel. Machine was niet lek maar piepte tijdens het draaien. Deze ring is tweemaal vervangen door Asko, complimenten voor de snelle service!

Daarnaast is binnen de vijf jaar het volledige voorfront vervangen wegens roestplekken in en rond de zeepbak, en is de zeepbak vervangen voor een verbeterd model. Dit alles is ook keurig opgelost door Asko, complimenten!

Al met al zijn we nog tevreden met de machine, en de klantvriendelijke afwikkeling door Asko. We hadden wel een iets minder uitgebreide informele handleiding verwacht voor de gedane investering om het apparaat in bedrijf te houden. Een wasmachine is per slot van rekening om te wassen.

Pluspunten

• zeer stil
  • goede service organisatie

Minpunten

• gevoelig voor type en soort wasmiddel
  • restijd indicatie is wassen neus

G. Heldoorn 11-05-2016

Fijne wasmachine, makkelijk in gebruik

Geschreven voor: ASKO Malmö

We hebben deze wasmachine nog niet zo lang, maar tot nu toe bevalt de machine uitstekend. De machine staat in de badkamer als een huis. Onze vorige "danste" nog wel eens door de badkamer, maar deze staat nog zoals die is neergezet. Wat heel fijn is, is dat je heel snel nog even wat bij de machine in kunt stoppen, als het programma al een tijdje draait. Ook is het handig dat de deur vanzelf opengaat, als het programma afgelopen is. De machine heeft voldoende mogelijkheden en is heel makkelijk in het bedienen. Een kind kan de was doen!

edwinopzolder 19-08-2015

Het gaat hier om een asko malmo wasmachine van bj. 2011
We zijn in 4 jaar tijd best wat probleempjes tegen gekomen. Het wordt allemaal wel kosteloos opgelost maar het is een beetje knullig allemaal.

- Machine centifugeerde niet meer de was kwam er steeds nat uit.
- Rubber aan de deur voldeet niet, zit een ander in maar die valt er nog wel eens uit dan ben je weer een tijdje aan het prutsen om hem weer op zijn plaatsen te krijgen.
- Wanneer je te snel aan de programmaknop draait is de software van slag en moet je de boel resetten.
- Het wasbakje was na een jaar verroest.
- De afvoerpomp maakt een irritant afvoergeluid, valt niks aan te doen zegt men.
- Wanneer je wasmiddel in het bakje giet loopt het er tussen het bakje en de voorkant van de machine uit. Gevolg is dat de plaat aan de voorkant nu begint te roesten.
- Het klepje om de afvoerpomp te bereiken is gebarsten doordat het slangetje nog wel is vastzit en het klepje maar fragiel plastic is.
- De deur ging niet meer open aan het eind van het programma en het deurslot rammelde met centrifugeren.

Wij krijgen niet echt een gevoel van bewezen kwaliteit bij deze machine. De gebruikte materialen en ontwerpen lijken niet echt doordacht. Tot nu toe zijn de meeste problemen verholpen zonder kosten en de service is goed. Er zit gelukkig wel lang garantie op de motor en lagers dat zouden de sterke punten zijn laten we het hopen.

edwinopzolder 15-02-2021

Nu 6 jaar verder. Er zijn geen problemen geweest sinds deze eerste review. Hij draait toch zeker 3x per dag in 10 jaar tijd heeft hij 10000 wasjes gedaan zonder voor ons kosten.
Toch wel een goede machine.
Ik heb de lagers een keer opnieuw gevet en een simmering achter het lager geplaatst. Weer fluisterstil nu.
Ik kan de score niet aanpassen maar vind hem nu wel een 8 waard.

FamilieDimitri 12-01-2015
Geschreven voor: ASKO Malmö

Nooit meer een Asko! In de eerste maanden braken de veren al af; service.
Na 2 jaar wéér; veren konden worden opgestuurd €37 en zelf plaatsen :-(( onbalans bij kleine wasjes; belachelijk. Machine maakt veel lawaai.
Mijn vorige machine was een Miele, de volgende weer!

Jan071 15-06-2014
Geschreven voor: ASKO Malmö

ik heb al sinds jaren een asko. Ik heb eerst een siemans gehad die ging naar 6 jaar stuk. In mijn getrouwde periode heb ik een asko gehad. per ongeluk bij een goede zaak gekocht een wereld machine. Deze die ik nu heb gaat gelukkig 17 jaar al mee. 1x printplaat kapot zelf gerepareerd met behulp van asko en wat een service. De andere machine was ruim 22 jaar oud en die is was toen 7 jaar bij buren in gebruik die een ringetje kapot trok en weggedaan heeft. Dom maar waar. Hij deed het namelijk nog goed. Ik overlaad mijn machine niet. Ik laat hem zelden de 1600 toeren centrifugeren. Er wordt veel mee gewassen. Mijn volgende wordt zeker weer een asko. Ik moet zeggen dat ik de service en advies van Asko erg goed vind. Waar vind je nog dat men 2 printplaten opstuurt. En dan zelf kan kijken welke er in moet en dan kosteloos terug kan sturen en dan de ene kan afrekenen. Gr DJ

Jan Ipel 07-05-2014
Geschreven voor: ASKO Malmö

Absoluut niet wat het beoogd te zijn , bij lang en na niet zo betrouwbaar als men aangeeft.
Heb zelf de machine net 4 jaar.
Valt ons erg tegen, hadden er meer van verwacht.
Volgende keer weer een ander merk , maar absoluut geen Asko meer.

MargueriteK 30-04-2014
Geschreven voor: ASKO Malmö

Onze ervaringen zijn vooralsnog niet zo geweldig. Ook niet heel slecht, maar niet wat je je voorstelt bij een machine in deze prijsklasse. En, als ik mijn eigen review had kunnen lezen, zou ik misschien toch voor een andere wasmachine hebben gekozen. Het kan net een ongelukkig exemplaar zijn, maar dat zou eigenlijk niet voor moeten komen in deze prijsklasse (EUR 999 adviesprijs geloof ik). De keuze viel op Asko omdat mij werd verteld dat dit technisch de beste machine is in deze en zelfs in een wat hogere prijsklasse en omdat de constructie zo is dat de machine geschikt is om op een houten vloer te staan. Na een paar keer wassen bleek de machine te wandelen. Geen probleem bij ons, maar toch. Na een paar weken werd duidelijk dat de machine vaak, maar niet altijd, instabiel was bij het centrifugeren. Er kwam een monteur. Schokbrekers werden vervangen, we zijn dan een paar maanden verder. Het blijft even rustig en dan maakt de machine een paar keer een enorm lawaai bij het centrifugeren. Niet meer 's nachts laten draaien. Daarna lijkt het stil. Een probleem dat zich voor het vervangen van de schokbrekers soms voordeed doet zich nog een keer voor: De machine beëindigt het wasprogramma, deurtje gaat zelf open, maar de was is nog helemaal nat is. Er komt weer een monteur. Afwachten hoe het verder gaat. De machine is best stil maar met centrifugeren goed hoorbaar. Op de wasprestaties niet veel aan te merken, behalve dat er een keer een BH in een wasnetje aan flarden uit is gekomen (netje ook aan flarden) en dat ik ergens een vergelijkbare ervaring van iemand had gelezen; ik stop ze er niet meer in. Design en bedieningsgemak zijn prima, niets bijzonders. Service is okay, maar er gaat wel tijd overheen en je moet er voor thuisblijven.

Utrecht1 30-01-2014
Geschreven voor: ASKO Malmö

Mooie stille machine maar de witte was oogt bepaald niet schoon (vlekken blijven erin zitten en de meeste spullen zien grauw). Maakt niet uit of het om 60, 50 of 40 graden gaat. De 15jr oude Bauknecht deed het veel beter, met hetzelfde wasmiddel en dezelfde hoeveelheid wasmiddel en was.

Chris2333 26-08-2013
Geschreven voor: ASKO Malmö

Eén keer en nooit weer. Na oorspronkelijk zeer tevreden te zijn geweest begaf onze Asko Wasmachine het na acht jaar al (circa 3200 wasbeurten). De kosten van de reparatie zouden te hoog worden om uit te laten voeren. Grote teleurstelling dus omdat je voor ruim duizend euro minstens tien jaar (minimaal 4500 wasbeurten) duurzaamheid mag verwachten. Het kostte ons ook nog eens bijna 90 euro aan voorrijkosten om te horen dat de machine af was. Nee, Asko is niet het merk dat je wilt hebben. Voor een even hoog budget heb je een prima Miele, die veel duurzamer is en waarvan je ook meer service mag verwachten. Ik ben in ieder geval erg teleurgesteld in dit merk.

Wilvanleyen 05-10-2013

Ik ben helemaal niet te spreken over deze wasmachine! Ik ben al diverse bh 's met beugels die ik altijd in een waszakje was kwijt geraakt omdat deze met zakje en al tussen de deur getrokken wordt. De wasmachine slijt dan de stof van de bh’s af en ze zijn niet meer te dragen. De fabrikant erkende het probleem en heeft een nieuwe trommel in de wasmachine gezet omdat dat de reden geweest zou zijn. Maar helaas niet dus. Dure wasmachine in huis en ik was met de hand mijn bh's. Net als de vorige reactie een maar NOOIT meer.