Miele WKE130 WPS - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 205 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

karien 24-01-2017

spijt van mijn aankoop

Een computergestuurde machine betekent: de machine eenmaal ingesteld is het niet meer mogelijk om het programma te wijzigen of nog een kledingstuk erbij te voegen Dus pas op bij instelling. Eenmaal de machine aan en een verkeerde temperatuur= 9 dure overhemden niet meer te gebruiken. Dat overkwam mij, een kleinkind deed de machine dicht!! het programma is niet te stoppen.Daarom alleen al: koop nooit deze machine. In de handleiding staat hierover niets vermeld!
2. De machine wast niet schoon. zelfs bij hoge temperatuur. In de handleiding staat dat je bleekmiddel moet gebruiken. Al 40 jaar heb ik nooit wasmiddelen met bleekmiddel gebruikt en mijn was was prima schoon.
De machine zou energie en zuinig met water zijn!!! Maar een wasbeurt van 3 uur is niet milieu vriendelijk!
Alle programma's duren langer dan normaal, zoals ik het al 40 jaar gewend was.
De machine spoelt niet voldoende. De was komt uit de machine nog vol met zeepresten. Dit heb ik uitgeprobeerd door de gewassen kleding uit de machine met de hand na te spoelen. Het water was een sopje!

Pluspunten

Minpunten

• wast absoluut niet schoon
  • spoelt absoluut onvoldoende
  • programma niet te stoppen
  • De machine is niet milieu vriendelijk.

Officiele reactie van Miele 25-01-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft. Het is echter wel mogelijk de machine te allen tijde te onderbreken en het gekozen programma te wijzigen.
Graag komen wij met u in contact om dit samen met u door te spreken. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

John 02-01-2018

Service is minder van Miele

Prima wasmashine. Alleen als hij een storing heeft na 6!!!!maanden verwacht je wel snelle service. Op de website van miele staat dat problemen snel worden opgelost. Waarom bij ons in Diemen duurt dat dan 1week? Knap waardeloos van miele. Service centrum ziet hier 10min tijden vandaan.

E. de Jong 02-02-2017

Heel fijne wasmachine die doet wat ie moet doen

makkelijk te bedienen.ook mogelijk om de temperatuur bij diverse programma's bij te stellen ( ik was bijna alles op 30 graden) ook kun je er voor kiezen om de duur van het programma te verkorten, dmv 1 knopje .
grote trommel , past lekker veel in. en super stil. en energiezuinig

Ann 26-01-2017

Miskoop

Als je centrifugeert dan is het alsof er een traktor voor de deur staat. Ook is het vreemd dat als je een 1600 toeren wasmachine koopt. De wasmachine maar op 3 programma's 1600 toeren droogt alleen de 3 programma's van 3 uur. De kortere programma's draait hij wel 1600 toeren maar veel korter waardoor de was erg nat blijft en je alsnog een keer moet centrifugeren.

Officiele reactie van Miele 27-01-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft en willen graag met u in contact komen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

ABR 01-01-2018

super in gebruik en kwaliteit

Prima aankoop. Kwaliteitsproduct dat lang mee gaat en daardoor zij prijs meer dan waard.
Bediening is eenvoudig te volgen.

Hetty Bennink 29-04-2017

Grootte trommel, erg stil zelfs met centrifugeren..

Eerst een Miele voor 25 jaar gehad, toen AEG voor 5 jaar, nu weer een Miele.
Hopelijk weer voor 25 jaar.
Er kan veel wasgoed in, erg stil, zelfs met centrifugeren en een gemakkelijk te bedienen paneel met Touch screen.

Pluspunten

• grootte trommel
  • erg stil
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• zijn er niet

Marion 29-01-2017

modern, zuinig en geruisloos

Een moderne wasmachine die zuinig met energie is en waarbij je minder wasmiddel hoeft toe te voegen. Met name bij de witte was kent het wasprogramma een lang tijdsverloop. Dat is even wennen. Gelukkig kan je de programmaduur ook inkorten. wasmachine moet zich eerst ontgrendelen alvorens de deur geopend kan worden, is ook even wennen, en dus even aantal seconden tellen:) Resultaat is prima, hij is geruisloos en ik ben erg blij met deze machine.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig en minder waspoeder

Annemarie 22-01-2017

Eindelijk een goede degelijke was machine

Mijn man en Ik hebben na ons trouwen onze huishoudens samengevoegd.
Zijn Zanussi was beter dan mijn Indesit en dus heb ik die weggedaan.
De Zanussi was nog geen 5 jaar oud, maar begaf het na een paar week al snel nadat de wasintensiviteit wat omhoog ging nadat ons dochtertje geboren werd. De trommellagers gingen stuk en vervanging koste meer dan de dagwaarde die we konden terugkrijgen.

We konden dankzij hulp van onze familie gelukkig toen deze Miele kopen. Ik heb nooit zo'n uitgebreide, gebruiksvriendelijke en ook stille machine gehad. Ik vergeet gewoon dat hij aanstaat tot ik er vlak naast sta. Gelukkig heeft de Miele ook een leuk twinkel geluidje voor als de was klaar is. We wassen bijna elke dag en het gaat zo makkelijk nu. De instellingen zijn voor de hand liggend en de centrifugering is erg goed. Daardoor kunnen we snel en goed de was klaar hebben ook als we moe zijn. Heel erg blij met onze Miele!

Pluspunten

• Goede interface
  • Was goed schoon
  • Veel opties om programma naar je hand te zetten
  • kan veel was in 8 kg nat

Cor van halder 01-03-2018

Lawaai

Vind hem veel lawaai maken, en moet vaak boven 175° wassen, anders gaat de was stinken . Valt wat tegen voor wat betreft miele.

Ingrid 01-03-2018

Degelijke wasmachine met goede resultaten

Ik ben zeer tevreden over deze wasmachine ,veel programma's, bij het kort instellen duurt de wasbeurt ook niet zo lang en is de was toch goed schoon,zeer degelijk wat je eigenlijk ook mag verwachten van Miele.

Pluspunten

• Degelijk
  • Met kort programma schone was

Minpunten

• Programma vaak niet flexibel

Anna 25-02-2018

Heerlijke machine nog nooit zo"n schone en gladde was gehad

Hij wast ontzettend schoon, is aardig stil ,en komt er gladjes uit, bovendien erg zuinig in gebruik.

Pluspunten

• er gaat veel wasgoed in 8 kg.
  • de caps ook een pluspunt kan niet fout gaan

Minpunten

• niet
  • niet

Gieni. 03-02-2018

Prima wasmachine. WKE 130 WPS.

Wast goed schoon. Maakt heel weinig geluid en is makkelijk te vullen door de grote deur. Kan veel was in : 8kg. Door de veelheid aan mogelijkheden kun je altijd wel een goed wasprogramma vinden. Ik vind de wasprogramma"s wel eens wat lang, maar dat kun je zelf makkelijk aanpassen door op "kort"te drukken. Dan wordt het ook goed schoon. Nadeel is dat de temperatuur niet automatisch op 60 graden gaat bij de witte/bonte was. Dit kun je zelf wel makkelijk doen.

Merle sleiderink 29-01-2018

Goede machine

Zeker tevreden wast schoon, heb hem nog net nieuw. Kan iemand mij vertellen hoe ik het alarm eraf kan krijgen? Hij piept als hij klaar is en blijft maar piepen, geeft onrustig gevoel. Kan dit eraf?

josephine 16-01-2018

grote vulopening

mooie wasmachine qua vormgeving, gebruiksgemak goed en duidelijk.
Wast goed schoon.Fijn dat de centrifuge 1600 t heeft!

Leon 12-01-2018

perfecte machine zoals we gewend zijn van Miele

Na onze eerste wasmachine (ook een Miele) hebben we zonder verder te kijken direct weer een Miele gekocht. Degelijke machine en gemakkelijk in gebruik.

Pluspunten

• grote trommel
  • goede prijs/kwaliteit verhouding

Familie Meerkerk 11-01-2018

geluidsoverlast met centrifugeren

Op advies van de monteur van de goede witgoed winkel, was deze machine beter dan de Bosch die we hadden. Kostte flink meer. Helaas kunnen we nu niet meer wassen in de vroege ochtend omdat hij zo'n herrie maakt met centrifugeren (alsof helikopter boven je huis hangt) Volgens Miele is dit normaal, net zo goed als het zeepbakje dat dan trilt en de bovenplaat.

Pluspunten

• was is schoon

Minpunten

• geluidsoverlast wat normaal is. Jammer

Cees 06-01-2018

Gebruiksvriendelijk

Na 27 jaar gebruik van Miele wasmachine een nieuwe moeten kopen. Er tegen opgezien om afscheid tenemen en overtegaan om een zg n computer gestuurde Miele. Na een week gebruik zo blij,duidelijke handleiding en mijn geduld maken mij weer een tevreden Miele gebruiker.

Pluspunten

• Stilte
  • Kort programma

IvgD 04-01-2018

Duurzaam product en prima prijs

Gekozen voor de duurzaamheid van Miele en daarnaast een prima prijs/kwaliteit verhouding. Buiten de strakke uitstraling en grote trommel, vele mogelijkheden wat wasprogramma's betreft.

Pluspunten

• grote wastrommel
  • vele wasprogramma's
  • strakke uitstraling
  • nagenoeg geluidloos

Anoniem 29-12-2017

Uitstekende wasmachine, goede kwalitait

Wij zijn erg tevreden over deze Miele wasmachine. Het is erg handig dat je per programma de temperatuur kunt wijzigen, en daarnaast is hij ook nog erg zuinig. Een extra pluspunt!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Temperatuur per programma wijzigen
  • Zuinig

Friso 28-12-2017

Stil en wast zeer schoon

Hij is niet voor niets als beste getest door de consumentenbond. De hoge prijs zal goed moeten worden gemaakt door een extra lange levensduur.

• Zuinig
  • Wast schoon

Minpunten

• Beetje prijzig