Miele WKE 130 WPS - Reviews

8 kg
A+++
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 162 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

E. de Jong 02-02-2017 Product paar maanden in bezit

Heel fijne wasmachine die doet wat ie moet doen

makkelijk te bedienen.ook mogelijk om de temperatuur bij diverse programma's bij te stellen ( ik was bijna alles op 30 graden) ook kun je er voor kiezen om de duur van het programma te verkorten, dmv 1 knopje .
grote trommel , past lekker veel in. en super stil. en energiezuinig

karien 24-01-2017 Product paar weken in bezit

spijt van mijn aankoop

Een computergestuurde machine betekent: de machine eenmaal ingesteld is het niet meer mogelijk om het programma te wijzigen of nog een kledingstuk erbij te voegen Dus pas op bij instelling. Eenmaal de machine aan en een verkeerde temperatuur= 9 dure overhemden niet meer te gebruiken. Dat overkwam mij, een kleinkind deed de machine dicht!! het programma is niet te stoppen.Daarom alleen al: koop nooit deze machine. In de handleiding staat hierover niets vermeld!
2. De machine wast niet schoon. zelfs bij hoge temperatuur. In de handleiding staat dat je bleekmiddel moet gebruiken. Al 40 jaar heb ik nooit wasmiddelen met bleekmiddel gebruikt en mijn was was prima schoon.
De machine zou energie en zuinig met water zijn!!! Maar een wasbeurt van 3 uur is niet milieu vriendelijk!
Alle programma's duren langer dan normaal, zoals ik het al 40 jaar gewend was.
De machine spoelt niet voldoende. De was komt uit de machine nog vol met zeepresten. Dit heb ik uitgeprobeerd door de gewassen kleding uit de machine met de hand na te spoelen. Het water was een sopje!

Pluspunten

Minpunten

• wast absoluut niet schoon
  • spoelt absoluut onvoldoende
  • programma niet te stoppen
  • De machine is niet milieu vriendelijk.

Officiele reactie van Miele 25-01-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft. Het is echter wel mogelijk de machine te allen tijde te onderbreken en het gekozen programma te wijzigen.
Graag komen wij met u in contact om dit samen met u door te spreken. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Marion 29-01-2017 Product paar maanden in bezit

modern, zuinig en geruisloos

Een moderne wasmachine die zuinig met energie is en waarbij je minder wasmiddel hoeft toe te voegen. Met name bij de witte was kent het wasprogramma een lang tijdsverloop. Dat is even wennen. Gelukkig kan je de programmaduur ook inkorten. wasmachine moet zich eerst ontgrendelen alvorens de deur geopend kan worden, is ook even wennen, en dus even aantal seconden tellen:) Resultaat is prima, hij is geruisloos en ik ben erg blij met deze machine.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig en minder waspoeder

Ann 26-01-2017 Product paar weken in bezit

Miskoop

Als je centrifugeert dan is het alsof er een traktor voor de deur staat. Ook is het vreemd dat als je een 1600 toeren wasmachine koopt. De wasmachine maar op 3 programma's 1600 toeren droogt alleen de 3 programma's van 3 uur. De kortere programma's draait hij wel 1600 toeren maar veel korter waardoor de was erg nat blijft en je alsnog een keer moet centrifugeren.

Officiele reactie van Miele 27-01-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft en willen graag met u in contact komen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Annemarie 22-01-2017 Product paar maanden in bezit

Eindelijk een goede degelijke was machine

Mijn man en Ik hebben na ons trouwen onze huishoudens samengevoegd.
Zijn Zanussi was beter dan mijn Indesit en dus heb ik die weggedaan.
De Zanussi was nog geen 5 jaar oud, maar begaf het na een paar week al snel nadat de wasintensiviteit wat omhoog ging nadat ons dochtertje geboren werd. De trommellagers gingen stuk en vervanging koste meer dan de dagwaarde die we konden terugkrijgen.

We konden dankzij hulp van onze familie gelukkig toen deze Miele kopen. Ik heb nooit zo'n uitgebreide, gebruiksvriendelijke en ook stille machine gehad. Ik vergeet gewoon dat hij aanstaat tot ik er vlak naast sta. Gelukkig heeft de Miele ook een leuk twinkel geluidje voor als de was klaar is. We wassen bijna elke dag en het gaat zo makkelijk nu. De instellingen zijn voor de hand liggend en de centrifugering is erg goed. Daardoor kunnen we snel en goed de was klaar hebben ook als we moe zijn. Heel erg blij met onze Miele!

Pluspunten

• Goede interface
  • Was goed schoon
  • Veel opties om programma naar je hand te zetten
  • kan veel was in 8 kg nat

Toine van Eekelen 18-07-2017 Product paar maanden in bezit

Goede degelijke machine met goede wasresultaten.

Na op 10 jaar tijd een zanussi en een whirlpool te hebben versleten nu maar voor een kwaliteitsmachine gekozen, en met recht!!!!! We hebben deze machine nu een paar maanden en zijn er zeer tevreden over, de wasresultaten zijn perfect, alles goed schoon en de was komt er bijna droog uit met 1600 toeren centrifugeren.
Kortom zeer tevreden en we hadden dit veel eerder moeten doen!!!! Voortaan voor ons alleen nog maar Miele, het volgende item (een vaatwasser is inmiddels ook al van Miele aangeschaft) . Duurzaamheid kunnen we nog niet over oordelen maar dat zit wel goed bij Miele.

Pluspunten

• Zeer schone wasresultaten
  • Gemakkelijke bediening
  • Degelijke kwaliteitsmachine

John Jansen 03-07-2017 Product paar dagen in bezit

wast vlekeloos schoon en is stil

Mooie stille machine voldoende programmeerbare opties, was komt er vlekkeloos uit en met het hoge toerental van de centrifuge 1600, komt je was er droger uit.

Pluspunten

• 1600 tpm centrifuge
  • makkelijk programmeerbaar

Hennie Nijenhuis 18-06-2017 Product paar weken in bezit

Miele WKE 130 WPS

Het produkt is gebruikersvriendelijk, de trommel is lekker groot en de was komt er kreukvrij en goed schoon uit. Ook maakt de machine weinig geluid.
Fijn is de timer die aangeeft dat de was klaar is.
Je kan de machine ook voorprogammeren.

Krista 10-06-2017 Product paar dagen in bezit

Stil en goedwerkende wasmachine

Wij hebben voor het eerst zelf een Miele wasmachine. Nu ongeveer een week in gebruik!
Wasmachine is erg stil vergeleken met onze andere wasmachine. Makkelijk bedienbaar, wasgoed wordt goed gecentrifugeerd. Wij zijn blij met onze aankoop!

Pluspunten

• Erg stille wasmachine
  • Wasgoed wordt goed gecentrifugeerd

Liz 08-06-2017 Product paar weken in bezit

Perfect

Perfecte, stille, mooi vormgegeven, met extra grote inhoud, wasmachine. Perfect resultaat. Miele is altijd goed, maar ook over deze wasmachine zeer tevreden.

Pluspunten

• alles

Mieke 07-06-2017 Product paar dagen in bezit

Miele wasautomaat WKE 130 WPS

Lekker ruime trommel, Je hoort hem nauwelijks, zo stil. Makkelijk bedienbaar.
Lekker schone was. De was is na centrifugeren veel droger als bij mijn vroegere machine. Goede prijs-kwaliteit verhouding. Hier geldt: Miele.....er is geen betere.

Pluspunten

• geruisloos
  • grote trommel
  • goede centrifuge

branden68 06-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooi design, duidelijke gebruiksaanwijzing

Het bedieningsgemak is uitmuntend. Met dit superzuinige (A+++) apparaat heb ik tientallen euro's bespaart op mijn energierekening.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • design
  • duidelijke Nederlandse bediening
  • superzuinig
  • grote trommel

Linda 04-06-2017 Product paar maanden in bezit

Spijt van aankoop

Na altijd al een Mieke wasmachine te hebben gehad en daar altijd veel plezier van heb gehad, nu deze Mieke gekocht. Heb hem nu een half jaar, maar ben er niet tevreden over. Was resultaten en gebruik zijn goed, maar mijn was ruikt niet lekker fris. Ondanks dat ik wel lekker ruikende wasverzachter gebruik! Ook de originele caps geprobeerd maar ook geen bevredigend resultaat. Terwijl mijn oude Miele altijd wel lekker ruikende wasjes draaide.
Deze klacht bij verkoper gemeld, keurig behandeld en Miele monteur langs geweest. Klacht serieus behandeld, machine nagekeken, software geupdated, maar helaas geen beter resultaat.
Waarschijnlijk is de nieuwe zuinige techniek ook zuinig met de wasverzachter, zodat de was niet lekker ruikt.
Dus als je van lekker ruikend wasgoed houdt, koop deze machine dan niet.
Ik ga op zoek naar een andere machine, want anders moet ik 20 jaar met een niet lekker ruikende was door het leven!

Sylvia Hepkema 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Hele fijne wasmachine wast prima en makkelijk te bedienen.

Gekozen voor weer een Miele wasmachine. De vorige heeft 25 jaar gewassen voor ons.
Ik hoop van harte dat deze ook zo lang mee mag gaan.

Johan Wegter 17-05-2017 Product paar dagen in bezit

Miele wasmachine

De miele Wkh 103 gekocht bij expert is een geweldig apparaat, makkelijke installatie en bediening. Service van Expert was uitstekend en mede door 100 euro cash back een meer dan goede prijs kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• alleen maar

Minpunten

• niet 1

Carla 15-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Grote vulopening, 8 kilo was.

Ik ga voor Miele de eerste heeft het helaas maar 13 jaar gedaan, machine twee heeft dat ruimschoots goed gemaakt.
Dit is nr. 3 vooral een centrifuge met 1600 toeren voor de witte/bonte was, ideaal voor de droogtrommel. De wasprogramma's doen er langer over dan ik gewend was, hopelijk is die wel energie zuiniger. De machine maakt geluid wanneer het programma afgewerkt is. Even een aandachtspunt wanneer je huisdier in de zelfde ruimte slaapt, mijn hond wilde 's avonds zijn Bench niet meer in. Het kwartje viel niet meteen, gebruiksaanwijzing erbij en uit zetten die piep. Een prettige machine, hoewel ik wel moest wennen aan de programma keuzes.

Pluspunten

• centrifuge 1600 toeren
  • grote vulopening
  • maakt weinig geluid

Minpunten

• tijdsduur programma's

Angelique 15-05-2017 Product paar maanden in bezit

Wasmachine miele luidruchtig

Wij hebben weer voor miele wasmachine gekoxen doordat we tevreden waren over de vorige..nu toch spijt van de wasmachine maakt veel lawaai als soort vliegtuig die op gaat stijgen bij centrifiguren. Ook terug geweest bij verkoper in winkel die niet geloven kan maar ontzetten irritant is voor zo nieuwe machine iemand ideen voor oplossing. De machine zit nog garantie

Tonny van Horssen 13-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

ruime keuze voor het gebruik van wasmiddelen en programma's

een prima machine voldoet voor ons aan alle wensen ,wij hebben voor Miele gekozen , gezien onze ervaringen , met dit merk

Esther 12-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

Prima machine

Overall erg fijn in gebruik. Ben vooral erg blij met het korte programma van 30 of verkort zelfs 20 minuten.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zuinig in stroomverbruik
  • Veel programma's
  • Snelle programma van 30 of 20 minuten

Minpunten

• Geluiddempende matjes niet toegestaan

Nicolai 11-05-2017 Product half jaar of langer in bezit

wateraanvoer

Wij vinden dat de wateraanvoer veel lawaai maakt,knal,en moesten er een watertoevoerregeling tussen zetten van €38.00. Van Miele uit zij men dat er wat los was aan de waterleiding onder de vloer, zo van de éne op de andere wasmachine. Jammer van zo'n dure machine. Het wasprogramma duurt veel te lang. Wat eerst anderhalfuur was op de korte knop, van onze vorige, draait hij nu tweeen een half uur, doe je dat niet dan draait hij wel drie uur. Maar de service is prima.