Miele WKE130 WPS - Reviews

tile-Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 178 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

E. de Jong 02-02-2017

Heel fijne wasmachine die doet wat ie moet doen

makkelijk te bedienen.ook mogelijk om de temperatuur bij diverse programma's bij te stellen ( ik was bijna alles op 30 graden) ook kun je er voor kiezen om de duur van het programma te verkorten, dmv 1 knopje .
grote trommel , past lekker veel in. en super stil. en energiezuinig

karien 24-01-2017

spijt van mijn aankoop

Een computergestuurde machine betekent: de machine eenmaal ingesteld is het niet meer mogelijk om het programma te wijzigen of nog een kledingstuk erbij te voegen Dus pas op bij instelling. Eenmaal de machine aan en een verkeerde temperatuur= 9 dure overhemden niet meer te gebruiken. Dat overkwam mij, een kleinkind deed de machine dicht!! het programma is niet te stoppen.Daarom alleen al: koop nooit deze machine. In de handleiding staat hierover niets vermeld!
2. De machine wast niet schoon. zelfs bij hoge temperatuur. In de handleiding staat dat je bleekmiddel moet gebruiken. Al 40 jaar heb ik nooit wasmiddelen met bleekmiddel gebruikt en mijn was was prima schoon.
De machine zou energie en zuinig met water zijn!!! Maar een wasbeurt van 3 uur is niet milieu vriendelijk!
Alle programma's duren langer dan normaal, zoals ik het al 40 jaar gewend was.
De machine spoelt niet voldoende. De was komt uit de machine nog vol met zeepresten. Dit heb ik uitgeprobeerd door de gewassen kleding uit de machine met de hand na te spoelen. Het water was een sopje!

Pluspunten

Minpunten

• wast absoluut niet schoon
  • spoelt absoluut onvoldoende
  • programma niet te stoppen
  • De machine is niet milieu vriendelijk.

Officiele reactie van Miele 25-01-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft. Het is echter wel mogelijk de machine te allen tijde te onderbreken en het gekozen programma te wijzigen.
Graag komen wij met u in contact om dit samen met u door te spreken. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Hetty Bennink 29-04-2017

Grootte trommel, erg stil zelfs met centrifugeren..

Eerst een Miele voor 25 jaar gehad, toen AEG voor 5 jaar, nu weer een Miele.
Hopelijk weer voor 25 jaar.
Er kan veel wasgoed in, erg stil, zelfs met centrifugeren en een gemakkelijk te bedienen paneel met Touch screen.

Pluspunten

• grootte trommel
  • erg stil
  • makkelijk te bedienen

Minpunten

• zijn er niet

Marion 29-01-2017

modern, zuinig en geruisloos

Een moderne wasmachine die zuinig met energie is en waarbij je minder wasmiddel hoeft toe te voegen. Met name bij de witte was kent het wasprogramma een lang tijdsverloop. Dat is even wennen. Gelukkig kan je de programmaduur ook inkorten. wasmachine moet zich eerst ontgrendelen alvorens de deur geopend kan worden, is ook even wennen, en dus even aantal seconden tellen:) Resultaat is prima, hij is geruisloos en ik ben erg blij met deze machine.

Pluspunten

• geruisloos
  • energiezuinig en minder waspoeder

Ann 26-01-2017

Miskoop

Als je centrifugeert dan is het alsof er een traktor voor de deur staat. Ook is het vreemd dat als je een 1600 toeren wasmachine koopt. De wasmachine maar op 3 programma's 1600 toeren droogt alleen de 3 programma's van 3 uur. De kortere programma's draait hij wel 1600 toeren maar veel korter waardoor de was erg nat blijft en je alsnog een keer moet centrifugeren.

Officiele reactie van Miele 27-01-2017

Wij vinden het vervelend dat u deze ervaring heeft en willen graag met u in contact komen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw adresgegevens te mailen aan webcare@miele.nl.

Annemarie 22-01-2017

Eindelijk een goede degelijke was machine

Mijn man en Ik hebben na ons trouwen onze huishoudens samengevoegd.
Zijn Zanussi was beter dan mijn Indesit en dus heb ik die weggedaan.
De Zanussi was nog geen 5 jaar oud, maar begaf het na een paar week al snel nadat de wasintensiviteit wat omhoog ging nadat ons dochtertje geboren werd. De trommellagers gingen stuk en vervanging koste meer dan de dagwaarde die we konden terugkrijgen.

We konden dankzij hulp van onze familie gelukkig toen deze Miele kopen. Ik heb nooit zo'n uitgebreide, gebruiksvriendelijke en ook stille machine gehad. Ik vergeet gewoon dat hij aanstaat tot ik er vlak naast sta. Gelukkig heeft de Miele ook een leuk twinkel geluidje voor als de was klaar is. We wassen bijna elke dag en het gaat zo makkelijk nu. De instellingen zijn voor de hand liggend en de centrifugering is erg goed. Daardoor kunnen we snel en goed de was klaar hebben ook als we moe zijn. Heel erg blij met onze Miele!

Pluspunten

• Goede interface
  • Was goed schoon
  • Veel opties om programma naar je hand te zetten
  • kan veel was in 8 kg nat

SG 22-11-2017

Grote Trommel en stil

Onze oude Miele begaf het na 18 jaar intensief gebruik. Met de 100 euro Cashback actie was de aanschaf van een nieuwe Miele heel aantrekkelijk. Hopelijk gaat deze Miele net zo lang mee als de vorige. De inhoud van de trommel van deze nieuwe is aangenaam groot en bij katoen centrifugeert hij op 1600 toeren, waardoor de was al redelijk droog de trommel uit komt.

Pluspunten

• Grote Trommel
  • redelijk geruisloos

Minpunten

• piept als de was klaar is (in ons geval storend)

A. Nillezen 16-11-2017

Ultra moderne energiezuinige wasautomaat

Al meer dan 25 jaar heb ik een Miele wasautomaat, wat altijd prima heeft voldaan.
Al mijn keukenapparatuur is van Miele, zeer goede producten en een prima service en ondersteuning via de website.
Deze nieuwe wasautomaat is in alle opzichten 100 procent kwaliteit, energiezuinig en geluidsarm.
Bij Miele gaan ze met de tijd mee.
Petje af voor al deze ontwikkelingen in techniek en vormgeving.

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Geluidsarm en moderne vormgeving
  • Eenvoudige bediening

Henny Durenkamp 15-11-2017

duurzaam en uiteindelijk toch goedkoper

Van kinds af aan opgegroeid met een Miele-wasmachine in huis ("Miele, er is geen betere") hebben wij vorige week opnieuw een Miele gekocht, nadat de oude Miele na 16 jaar intensief gebruik er mee ophield. Nu gekozen voor de WKE 130 WPS. De grote pluspunten van deze wasmachine: het bijzonder zuinige energieverbruik, het laadvermogen van de trommel (maar liefst 8 kg) en de fluisterzachte centrifuge. Meest wonderbaarlijke van deze machine: de overhemden komen er bijna uit alsof zij al gestreken zijn.
Bijzonder is de prijs: € 1.200. Als deze Miele ook weer 16 jaar meegaat dan betaal je eigenlijk maar € 75 per jaar, en dat is toch echt een koopje! En dan te bedenken dat je als actie ook nog eens € 100 van Miele retour krijgt.
Verder: je kunt de temperatuur per programma instellen en de duur van het programma verkorten. Daarvoor heb je een fijn touch screen.
Tenslotte (en daar gaat het uiteindelijk om): hij wast ook echt schoon !

Pluspunten

• laag energiegebruik
  • laag geluidsniveau
  • bedieningsgemak
  • prijs per jaar/per wasbeurt

Willem 15-11-2017

Onze 3e Miele wasautomaat ! Met succes !

D e 3 e Miele alweer sinds 1970 nu nog maar de derde gekocht. Levensduur en kwaliteit voor ons zeker bewezen. Veel gemak van gehad & weinig onkosten aan gehad . De nieuwe weer nieuwe snufjes en A +++ kwaliteit . De degelijkheid straalt ervan af ! Blij mee , prijs kwaliteit niet duur !😀

Pluspunten

• Degelijkheid
  • Gebruiks vriendelijk.

Minpunten

• Geen minpunt
  • Zou niet weten

Peter R 12-11-2017

Topper

Probeer niet verder, Miele is echt de beste wast alles schoon en dat zonder lawaai en met een laag stroomverbruik.

ingrid 11-11-2017

zeer complete wasmachine

Helaas was mijn oude Miele van 17 jaar aan vervanging toe dus nu de Miele wke130 wps aangeschaft met een leuke actie,wel even wennen aan de bedieningsmogelijkheden verder wast hij prima schoon en komt er praktisch droog uit,zeker een aanrader

Pluspunten

• veel inhoud
  • degelijk
  • prima wasresultaten
  • zeer zuinig

Minpunten

• prijzig

Annelies van Halder 10-11-2017

Jaren eerder moeten doen.

Vorige week de miele wke130 wps gekocht.
Nog nooit is de was zo schoon geweest.
En vele wasinstellingen voor verschillende soorten was.
Het is bijna een plezier om de was te doen.

Groeten xxxxx

Pluspunten

• hele schone was.
  • Veel minder energieverbruik.
  • vele wasmogelijkheden.

Yvonne 07-11-2017

Mijn mooie wasmachine

Best getest, grote inhoud en een degelijke machine. Gezien ik minimaal 10 x per week was , heb ik een goeie wasmachine nodig.

Cees van Dijl 02-11-2017

Er is geen betere. Al 47 jaar trouwe klant. Super kwaliteit

47 jaar geleden bezocht ik de firma Bosch in Stuttgart. Als reclame/marketingman vergeleken wij het verschil tussen Bosch en Miele. Bij Bosch werd eenduidig gezegd dat Miele betere producten maakt met een langere levensduur, Sinds die tijd gebruiken we uitsluitend Miele producten. Nu hebben we net weer na 20 jaar trouwe dienst een nieuwe wasmachine en droger gekocht. In het volle vertrouwen voor nog weer eens 20 jaar gebruiksplezier en gemak.

Pluspunten

• er is geen betere

Alie 02-11-2017

Wow wat een wasmachine!!!

Geweldige machine, weliswaar flink aan de prijs, maar dan heb je ook wat! Wast super schoon, geen herrie en is energie zuinig. Ik weet echt niet wat mij overkomt! Vorige wasmachine een Samsung. Waarom heb ik niet eerder een Miele gekocht? Ja ik was eigenwijs: ik dacht dat een goedkopere machine net zo goed zou kunnen zijn...niet dus!

Fam. Dunnewind 29-10-2017

geweldige wasmachine

mooie machine met ruime trommel. Makkelijk te bedienen en een duidelijk en helder scherm en goed te begrijpen menu.
Was komt er mooi zacht en kreukvrij uit zonder dat er extra wasverzachter in hoeft.
Geeft zelfs melding wanneer het tijd wordt voor een hetere was voor een blijvend schone machine.
Wij zijn uitermate tevreden!
Onze vorige miele heeft 18 jaar voor ons gewassen bij zeer intensief gebruik, we gaan ervan uit dat ook deze een zeer lange levensduur heeft.

Pluspunten

• ruime trommel
  • makkelijk te bedienen
  • veel programma keuzes
  • zachte en kreukvrije was

Wilma 25-10-2017

Degelijke machine zonder overbodige en ingewikkelde poespas

Wat ben ik blij met deze wasmachine. Wij hebben houten vloeren en de machine is zo stil tijdens gebruik dat zelfs het centrifugeren niet hoorbaar is (bij mijn vorige machine kon ik het twee etages lager horen). De machine wast schoon en centrifugeert prima. Na je programmakeuze wordt het was programma in de display vermeld. Je kunt dit desgewenst zelf aanpassen, zoals b.v. de temperatuur. De bediening is simpel en de programma keuze veruit voldoende. Wat mij opvalt is dat de bovenkleding veel minder gekreukeld uit de machine komt.

Pluspunten

• bijna geruisloos
  • voorstrijkprogramma

T. Oppers 25-10-2017

handige bediening - laag geluidsniveau

degelijke kwaliteit - handige bediening -laag geluidsniveau
lange levensduur - mooi design- goede afmeting in combinatie met wasdroger
Vorige machine had een levensduur van 25 jaar

Vivian Tuijn 21-10-2017

Miele is is ECHT geen betere

De Miele wasmachine is gewoon de keizer onder de wasmachines. Deze wasmachine die we nu hebben gekocht de WKE 130 WPS die we nu hebben gekocht was gewoon noodzaak omdat de Miele wasmachine die we 16 jaar hadden en bijna 19000 uur had gedraaid echt op was. We hebben dus niet nagedacht welk merk wasmachine we zouden kopen want dat werd natuurlijk weer een MIELE wasmachine. Dus twijfel niet want als u rekent dat de wasmachine van Miele gemiddeld 15 jaar meegaat is het helemaal niet duur.

Pluspunten

• zeer weinig onderhoud
  • wast prima schoon