AEG L76672FL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 134 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de AEG L76672FL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

Andrea 25-08-2020

Centrifuge probleem

Geschreven voor: AEG L76672FL

Regelmatig heeft de machine niet gecentrifugeerd op het eind van een programma. De dan inmiddels zware, natte dekbedovertrek moet dan opnieuw worden 'gerangschikt'. Disbalans? Een handwasje centrifugeren? Dan vaak te weinig (gewicht?). Met wat extra nat gemaakte baddoeken erbij komt hij na veel geduld nog wel eens op gang. Wat een ergernis. Bij de vorige machine (Miele) nooit last van gehad.

Minpunten

• centrifugeren
  • aan/uit knop

Moniek 29-06-2020

Werkt nog steeds goed

Geschreven voor: AEG L76672FL

Eind 2015 gekocht en hij werkt nog steeds naar behoren. Het is een fijne en rustige wasmachine.
Wel vind ik het piepje aan het einde wat te lang duren.
Het afvoerputje, wat regelmatig moet worden schoongemaakt is vrij laag, moet met een bepaalde draai worden open gemaakt en vind ik wat onhandig een geschikt bakje te vinden om het water in te laten stromen. Hij staat bij ons gewoon op de grond, ik zou hem op een verhoging zetten mocht je hem dus aanschaffen.

Pluspunten

• Vrij stille wasmachine
  • Wast goed
  • Tijd verkorten bij programma's

Minpunten

• Pieptoon duurt te lang aan het einde
  • Het afvoerputje is niet heel handig

Charlotte 07-08-2019

Trommel stuk afgebroken

Geschreven voor: AEG L76672FL

Fijne wasmachine maar van korte duur deze machine is bij mij niet ouder dan 5 jaar geworden
De 8 kilo trommel brak af tijden het centrifugeren de reparatie kosten zijn verhoudingsgewijs uit proportie en dwingen je tot aanschaf van een nieuwe.

Voor mij geen AEG meer!

Pluspunten

• Zuinig

Minpunten

• Slechte trommel

m.diepen 16-05-2018

Kreukmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

De was komt zeer gekreukeld uit de machine. Met hoge of lage snelheid centrifugeren, vol of half gevuld, met of zonder wasverzachter, welk programma dan ook: het blijft een grote kreukelmassa. Wasresultaat is verder zeer matig. Niet aan te bevelen.

m.diepen 23-01-2018

kreukels slijtage lawaai

Geschreven voor: AEG L76672FL

Ook nu ik deze machine langer in gebruik heb ben ik er niet blij mee. De was komt zwaar gekreukt uit de machine op welk toerental je de centrifuge laat draaien. De was slijt snel, zwarte broeken komen er grijs uit (ja ik had m binnenstebuiten gedraaid en colour middel gebruikt), hij maakt erg veel lawaai bij het centrifugeren en de programma's zijn erg langdurig. Begrijp dan ook niet dat er positieve reviews zijn . Zijn er dan verschillende machines gemaakt. AEG reageert niet op mijn klachten.

Minpunten

• gekreukte was
  • verkleuren/sleets
  • langdurige programma's
  • lawaaiig

elleboef 20-10-2017

Grote trommel, goede review, niet te duur.

Geschreven voor: AEG L76672FL

Onze oude AEG heeft na 18 dienstjaren de geest gegeven. Al gauw kwamen we via de reviews uit bij de AEG L76672FL. Grote trommel, en goed merk, en juiste prijs waren voor ons doorslaggevend.
1600 toeren en hij is lekker stil.

Helaas na bijna 4 weken is de wasmachine defect. De trommel draait helemaal niet meer.

Pluspunten

• grote trommel
  • was goed droog
  • stil

Minpunten

• duurzaamheid
  • duurt lang voordat de monteur komt

Catharina03 11-10-2017

Prima wasmachine bij gebruik voor 1 persoon

Geschreven voor: AEG L76672FL

De wasmachine werkt prima. Ik gebruik de wasmachine voor mij alleen. Meer kreukels dan van de stof verwacht mag worden, zie ik niet.
Na een aantal weken ontdekte ik wel dat het zeepbakje niet helemaal goed functioneert. Bij het verwijderen van de zeepbak uit de machine bleek een dikke laag vloeibare zeep onder de zeepbak te blijven liggen. Vanaf dat moment heb ik de zeep in een dop van een zeepfles in de machine gedaan en levert het geen problemen meer. Wasverzachter doe ik nog wel in het daarvoor bestemde vakje in de zeepbak.
Uitstellen van de starttijd werkt ideaal. Al met al een prima wasmachine

M.Diepen 05-10-2017

Kreukels

Geschreven voor: AEG L76672FL

De machine wast redelijk schoon, maakt veel lawaai maar het allerergste is dat de was heeeeeel erg gekreukt uit de machine komt. Ik heb t geprobeerd met weinig was, veel was, hoge centrifugeertoeren, lage centrifugeertoeren, hoge en lage temperatuur, mét en zonder wasverzachter. Onmiddellijk als de was klaar is wordt die uit de machine gehaald. Niets helpt. Dus ik zou deze machine aan niemand aanbevelen.

Minpunten

• gekreukte was
  • redelijk lawaaig

AEG gebruiker 21-01-2017

Bedieningsvriendelijke wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

AEG L76672FL aangeschaft en de volgende dag geleverd. Direct aangesloten, handleiding doorgenomen en opgestart met het schoonmaak programma. Daarna direct in gebruik genomen. De bediening is eenvoudig te volgen met de instructie en het toetsenbord. De wasmachine is stil en de centrifuge droogt perfect met het hoge toerental zonder veel lawaai. De opgave van 72 dB zit goed in de richting. De verkregen was is schoner dan de vorig AEG die we bijna 20 jaar in gebruik hebben gehad. Kortom een perfecte keus en aan te bevelen Zeker de prijs prestatie verhouding is goed.

Pluspunten

• geluid
  • bedieningsgemak

Manon Signore 19-01-2017

Als een zonnetje!

Geschreven voor: AEG L76672FL

Wat een geweldige wasmachine! Je hoort deze bijna niet en de was is brandschoon! Perfecte machine voor een hele mooie prijs.

Pluspunten

• stil
  • mooi design

Minpunten

• loodzwaar.. ;-)

W. Wols 02-01-2017

Verrassende stille machine

Geschreven voor: AEG L76672FL

De eerste keer dat wij deze machine gebruikten, zijn wij diverse keren in de bijkeuken wezen kijken of hij het wel deed, want we hoorden hem niet.
Zelfs bij het centrifugeren horen we deze machine bijna niet, Klasse
En een prachtig schone was, en goed droge was die na het centrifugeren uit de trommel komt.
Grote Klasse voor dat geld, een echte aanrader.

Pluspunten

• goede wasresultaten
  • prima centrifugatie
  • stille en stabiele machine.

happydaddy 18-12-2016

Prima wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Nadat de ophanging van onze Miele wasmachine het had begeven, met enige spoed gedoken in Kieskeurig recensies van wasmachine's. AEG komt er qua prijs/prestatie verhouding goed uit en dat blijkt in de praktijk ook zo. Makkelijke bediening en keuzemogelijkheden. Extra voordeel is de 1600 toeren centrifuge, wat het gebruiksgemak alleen nog maar versterkt.

Pluspunten

• 1600 toeren centrifugeren
  • geluidsarm

BKI571600 28-11-2016

Stille wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Mooie wasmachine en voor een goede prijs. Stil en goed wasresultaat. Makkelijk te bedienen en veel instellingen mogelijk.

Jacqueline 31-10-2016

Vanzelfsprekend weer een AEG..

Geschreven voor: AEG L76672FL

Wij waren al tevreden over de vorige AEG wasmachine (10 jaar intensief gebruikt zonder mankementen), vandaar onze keuze voor een nieuwe AEG. Dit apparaat is energiezuinig (wastijd wordt automatisch aangepast naar hoeveelheid was), geen overbodige wasprogramma's, gebruikersvriendelijk en niet te groot qua afmeting. Kortom: aanrader!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Stil
  • Prijs/kwaliteit
  • Grootte

Jacqueline 26-10-2016

Geluidsarme wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Zeer tevreden over dit apparaat: zeer stil, energiezuinig (wastijd wordt automatisch aangepast naar hoeveelheid was), voldoende nuttige wasprogramma's, gebruikersvriendelijk. Daarnaast een goede prijs-/kwaliteitsverhouding. Aanrader!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Energiezuinig
  • Gebruikersvriendelijk
  • Geen overdaad aan functies

Hilbert 14-10-2016

prima machine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Schoon, stil, genoeg mogelijkheden (korte programma's, toerental).
Enig minpuntje: als de was klaar is geeft de machine een signaal om de ca 10 seconden...en dat wel 10x.... Als je die nou es uit kon zetten....

Pluspunten

• schone was
  • stil

Minpunten

• piepsignaal nadat was klaar is

Officiele reactie van AEG-Electrolux 14-11-2016

We zijn blij te lezen dat u tevreden bent met het apparaat. Om het geluidssignaal uit en in te schakelen, drukt u tegelijkertijd op Vlekken en Extra spoelen gedurende 6 seconden.

Nikki
AEG Webcare

Gerard 12-09-2016

Een jaar in gebruik.

Geschreven voor: AEG L76672FL

Bij onze verhuizing aan AEG wasautomaat gekocht. En alles wat we eerder hebben gelezen is waar.
- Stil, ook bij een hoog toerental.
- Alles komt er schoon (en droog) uit.
- Met name de korte opfris programma's zijn ideaal voor het behoud van je kleding en het snel opfrissen van (kwetsbare) kleding.

Uiteraard mag je van een wasmachine verwachten dat deze wel een paar jaar mee gaat. Maar inmiddels hebben wij deze een jaar in gebruik en werkt naar behoren en tevredenheis.

Pluspunten

• Grote vulopening
  • Stil
  • Verkorten wasprogramma's

Minpunten

• Verkorten programma's

Erwin 31-07-2016

Nieuwe wasmachine?

Geschreven voor: AEG L76672FL

Onze 10 jaar oude wasmachine gaf plotseling de geest, dus snel handelen was geboden, uiteindelijk wensen naast elkaar gezet en vergeleken op kieskeurig en de keus was snel gemaakt.
Prima wasmachine voor een goede prijs, met zeer veel mogelijkheden en een prima beoordeling, wast goed en makkelijk te bedienen.

Sandra 29-07-2016

Fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Ik was nu een aantal weken met deze machine.
Hij is een stuk stiller als mijn oude wasmachine, heel fijn!
De trommel lijkt mij wel kleiner als de inhoud die beloofd was.
Ook met korte programma' s is de was schoon.
Blij met dezewasmachine

Annet 27-07-2016

Te laag toerental middenprogramma

Geschreven voor: AEG L76672FL

Wasmachine heeft veel hele lange wasprogramma's (4 uur, eco) en maar één hele korte voor laag gewicht (max 3 kg)was.Er is één normaal programma (1,25 uur) maar die kan maar centrifugeren tot 1200 toeren. Ik snap niet waarom daar geen hoger toerental bij in te stellen is. Dus je moet hem daarna nog los op centrifugeren zetten op een hoger toerental. Veel lastiger dan bij mijn oude siemens. Daarnaast valt de deur constant dicht als je hem vult of leeghaalt dus die moet je met één hand blijven vasthouden. De trommel zou groter zijn dan bij mijn vorige wasmachine maar er kan minder in. Dus vrij vreemd... Ik kan er nog niet goed aan wennen.

Evert 26-07-2016

Hoe blij kun je zijn? met de aankoop van een wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Gekozen op basis van prijs/kwaliteitsverhouding. Het komt uit in de praktijk: super schone, droge was uit een goed instelbare machine welke weinig geluid maakt en weinig wasmiddel daarvoor nodig heeft.

Jonathan 25-07-2016

Veel mogelijkheden, stil en gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: AEG L76672FL

Na lang zoeken en vergelijken uiteindelijk deze AEG machine aangeschaft.
Eisen van mij waren 7kg laadvermogen en 1600t centrifugeren. Daarnaast was ook de startuitstel en aflezen van tijd van het programma een vereiste.

Veel gebruikte programma's zijn katoen, strijkvrij en fijne was. Deze programma's pas ik aan door bijvoorbeeld de wastijd te verkorten, de temperatuur te verhogen/verlagen of de centrifugeer snelheid te verhogen/verlagen. Door de duidelijke knoppen en menu op de machine is dit goed en snel in te stellen. De gebruiksaanwijzing had ik niet nodig.

Ik maak ook veel gebruik van startuitstel. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld 's avonds de machine vast aanzetten, waarbij hij de volgende dag in de middag pas gaat wassen. Als ik dan 's middags thuis kom is mijn was net klaar en kan ik het direct ophangen.

Opvallend is dat de machine zo stil is. Natuurlijk zal elke nieuwe machine stiller zijn dan een veel oudere, maar bij deze ging ik af en toe weleens controleren of de machine wel aan stond. Bij het centrifugeren maakt de machine wat meer herrie, maar zelfs dat vind ik reuze meevallen.

De komende tijd zal ik een aantal functies testen, zodat ik deze review uit kan breiden. Tot nu toe ben ik zeer tevreden met mijn aankoop.

I.O. 20-07-2016

Fijne machine voor juiste prijs/kwaliteit

Geschreven voor: AEG L76672FL

Mijn 1ste wasmachine was een AEG-bovenlader, daarna een AEG-voorlader en nu toch wéér een AEG-voorlader. Voor de daadwerkelijke aanschaf vele machines 'bekeken' en reviews gelezen, maar dit is de juiste keuze! Grote trommelinhoud, het tijdsverloop wordt duidelijk aangegeven. Aan het einde v.h. wasprogramma klinkt meerdere malen een signaal dat men weet dat de was klaar is en de machine schakelt vanzelf uit. Heel fijn! (Klein minpuntje: het centrifugeren van een handwas duurt wat lang....)

Kees015 18-07-2016

Ruime opening voor was eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: AEG L76672FL

Een handige wasmachine met ruime opening om de was in te doen. Hoog toerental waardoor de was goed droog te trommel uitkomt. De wasmachine is stil in gebruik. Door de digitale knoppen eenvoudig te bedienen. Was komt goed er goed schoon uit, toch ook niet onbelangrijk.

MartinD 18-07-2016

Fijne wasmachine

Geschreven voor: AEG L76672FL

Heb hem nu een paar maanden bevalt uitstekend wat opvalt is geruisloos hij is . Grote opening is erg handig. Aanrader