Siemens WMN16T3471

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 337 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WMN16T3471 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

De Siemens WMN16T3471 is uitgerust met verschillende sensoren om zo effectief en innovatief mogelijk te wassen. Neem de Wavedrum-trommel, die met zijn golvende structuur zacht is voor je wasgoed, zodat je langer plezier hebt van je favoriete kledingstukken. Daarnaast meten de sensoren van het WaterPerfect Plus-systeem precies hoeveel was er in de machine zit, waarna de gebruikte hoeveelheid water aangepast wordt. Met de VarioPerfect-optie bepaal je vervolgens zelf of het nog zuiniger moet of dat je een keertje kiest voor meer snelheid. Je kunt namelijk ook tot 65 procent sneller wassen, uiteraard met hetzelfde wasresultaat.

Wil Zuiderwijk 05-08-2020

Siemens wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

De machine wast goed en is geluidsarm. Dit is erg prettig omdat de machine op zolder staat op een houten vloer.

Pluspunten

• geluidsarm tijdens wassen
  • geluidsarm tijdens centrifugeren

Erik 26-03-2020

Was verkleurt

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Deze Siemens wasmachine gekocht op basis van de vele goede reviews maar hij blijkt na 3 maanden gebruik enorm tegen te vallen. De voornaamste oorzaak; veel last van verkleurde was, namelijk witte kledingstukken of witte onderdelen op kleding, zoals een witte streep op een blauwe trainingsbroek, witte letters op een zwarte trui, witte randen van donkere boxershorts, etc. Ik was al 20 jaar mijn kleding, dit is inmiddels mijn 3e wasmachine, maar dit is me nog nooit eerder gebeurd. Eerst dacht ik dat het een incident was, maar nu na 3 maanden moet ik helaas zeggen dat dit met regelmaat gebeurt. Kleding die ik al jaren heb verkleurt ineens met deze wasmachine. Ik was mijn kleding op 40 graden en was kleuren apart. Overigens gebeurt het ook met een grijs overtrek tussen lichtgekleurde handdoeken op 60 graden, de handdoeken verkleuren terwijl het overtrek al zo vaak gewassen was met mijn vorige wasmachine, toen verkleurde het zelfs niet bij 90 graden! Een ander minpunt is dat na een wasbeurt het wasmiddelbakje water lekt bij het openen van het bakje, dit water loopt vervolgens in de deurband. Als je vervolgens de deur opent loopt al het water zo de vloer op. Dit is gelukkig eenvoudig op te lossen door eerst de deur te openen, was eruit te halen, en daarna pas het wasmiddelbakje voorzichtig te openen.

Pluspunten

• maakt weinig lawaai
  • geluidsignaal als de wasbeurt klaar is

Minpunten

• witte kleuren verkleuren door deze wasmachine
  • wasmiddelbakje lekt water bij het openen
  • geen 30 graden katoen wasbeurt
  • zwaarder dan de meeste andere wasmachines

Erik 17-07-2019

Stille kracht

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Vier pluspunten van de machine: Stil, betaalbaar, simpele bediening en centrifugeert goed.

Bij het gewone wassen hoor je de motor niet - alleen maar het wasgoed wat door de trommel heen beweegt.
Het effect van het kunnen centrifugeren op 1600 omw/min in plaats van 1500 omw/min merkten we pas omdat de wasdroger sneller klaar is met het droogprogramma
De éénknops bediening is simpel en doeltreffend. De programma's voorzien in de behoefte, zelfs inweken van ondergoed is mogelijk (staat niet in de productbeschrijving) door het katoenprogramma te onderbreken conform de instructie in de gebruiksaanwijzing.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Stil
  • Centrifugeert goed
  • Prijs/prestatieverhouding

Minpunten

• Eco programma's kunnen lang duren

Smith 17-07-2019

Goede wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Wij hebben voor Siemens gekozen omdat we een wasmachine wilden die zeer lang meegaat. Dit type kwam erg goed uit de test van 2019 van de consumentenbond. Wij zijn er erg tevreden over. De was wordt goed schoon en je hebt verschillende programma's waaronder eco en kort.

Pluspunten

• Het heeft een kort programma van 1 uur
  • De was wordt goed schoon

Wasse Willie Wel 04-06-2019

Super stil, eenvoudig en wast perfect!

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Na een hoop vergelijk voor deze wasmachine gekozen. Kwa prijs een middenklasser, maar kwa prestaties en mogelijkheden doet 'ie niet onder voor de duurdere machines denk ik. Tot nu toe een top aankoop (over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, maar het ziet er allemaal degelijk uit) . En had in al gezegd dat 'ie still is!? Deze wasmachine is echt, ja echt fluisterstil!

Pluspunten

• Stil
  • Simpele bediening

Minpunten

• Geen 30 graden optie

Boukje 04-06-2019

Fijne, stille wasmachine

Zeer stille machine
Fijn bedieningspaneel

Ik ben hartstikke blij met deze aankoop

Goede prijs kwaliteits verhouding

Pluspunten

• Stil
  • Makkelijke bediening

Holwerda 29-05-2019

Duidelijk display, stil, doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Gekozen op grond van consumentenbond beoordeling. Voldoet aan de verwachtingen, eenvoudig en duidelijk display, heldere programma's , mooi stille machine

Pluspunten

• Stil
  • goed display

Leo 27-05-2019

wasmachine WMN 16T3471/17

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Super energiezuinige en gebruiksvriendelijke machine, voorzien van de laatste snufjes, extra lange garantie op de motor.

Pluspunten

• energiezuinig,
  • gemakkelijk te bedienen
  • aanbevolen door de consumentenbond

Minpunten

• alleen via internet te bestellen

licorne 23-05-2019

goed en duidelijk scherm

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

goede machine geruisloos en 10 jaar garantie op motor, geplaats en geleverd door COOLBLUE dit is een aanrader,super leverancier.

Pluspunten

• 15 en 30 minuut wasprogramma

Petho 14-05-2019

Stille machine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Na jaren een bauknecht nu eens een Siemens gekocht.
Kwam bij consumentenbond in dec 2018 als beste uit test.
Nu al spijt van bij 2e was stond er nog water in en bij 3e was stond het washok blank door lekkage wasmachine.

Pluspunten

• Snelle levering

Minpunten

• 3e was lekkage wasmachine
  • 4 dagen wachten op monteur

Ellen 02-04-2019

geweldige machine om te wassen

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Het is een bijzonder stil en geweldig eenvoudig te bedienen machine. Een aanrader ook in combinatie met de prijs.

Pluspunten

• zeer stil in werking
  • zeer eenvoudig te bedienen.

Janse 20-10-2018

ruime vulopening

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Siemens wasmachine gekocht op aanraden van de monteur. Goede kwaliteit/ prijsverhouding en ruime programma keuzes!

Pluspunten

• kan veel in.
  • eco programma en instelling van de tijd mogelijk
  • 1600 toerental

Astrid 09-10-2018

stille machine, makkelijke programmakeuze

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

De machine kwam goed uit de test van de Consumentenbond, goede prijs/kwaliteit verhouding, energiezuinig

Pluspunten

• een stil apparaat
  • geeft aan hoeveel kilo wasgoed per programma
  • soms is bijvullen mogelijk

Minpunten

• temperatuur is niet per programma te wijzigen

Lvs 24-09-2018

Fijne wasmachine makkelijk in gebruik. Groet deuropening

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Wasmachine is makkelijk in gebruik. Heel veel keuze in programma's. De deuropening is heel groot waardoor er veel gemak is bij het vullen en vooral leeghalen van de wasmachine. Enig minpunt is dat er in de rubber steeds een heel klein beetje water blijft staan.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden in was programma's
  • Deuropening

Minpunten

• Water blijft in de rubber van de deur staan

K. Ruiter 06-09-2018

Superstille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Een super stille en prima wasmachine. Moest even wennen aan de hoeveelheid water die gebruikt wordt, heel weinig! Maar dat schijnt tegenwoordig normaal te zijn. Mijn vorige was 31 jaar oud.... Het maximaal aantal toeren om te centrifugeren, 1600, vind ik te veel maar dat kun je zelf instellen. Je T-shirts gaan echt lubberen na een paar keer centrifugeren op 1600. Het programmeren is heel makkelijk en overzichtelijk. Ik miste dus alleen een knop voor extra water maar dat is wsch puur een kwestie van wennen. Verder scant hij het gewicht en past daar de hoeveelheid water op aan, je hoeft dus niet altijd een trommel vol te hebben. Verder zit er een speedknop op waardoor een wasbeurt een uur duurt ipv 2 uur. Ook heel prettig. Deze machine is iets dieper dan ik gewend was waardoor hij voor mijn badkamer wel iets te veel plek inneemt. De prijs kwaliteit verhouding is prima, afhankelijk van waar je hem koopt.

Pluspunten

• heel stil
  • wast heel schoon
  • makkelijk in het gebruik
  • water wordt aangepast aan hoeveelheid was

Minpunten

• vrij grote machine
  • gebruikt erg weinig water
  • en er zit geen knop op voor extra water

Denise 27-08-2018

Nieuwe Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

18 jaar een Miele wasmachine gehad en dan overstappen naar een ander merk. Tot nu toe bevalt de Siemens uitstekend. De wasresultaten zijn voor zover ik kan controleren prima. De machine geeft aan hoelang het wasprogramma nog duurt. Een vrij nutteloze functie. Bij 40 gr. katoen geeft hij aan 2.55 uur. Na 10 minuten is dit teruggebracht naar 1.35. Echter omdat er teveel schuim in zit komen er weer 35 minuten bij aan het eind enz. enz. De functie dat je de wasmachine uren later kan laten beginnen verliest bij bovenstaande dan ook een gedeelte van zijn functie. De deuropening is groot t.o.v. de Miele, heel handig. Op de Siemens zitten nogal wat wasprogramma's daar moet je je wel even in verdiepen. Er zitten best wat spullen bij die je moet bewaren i.v.m. garantie/vervoer waar laat je dit allemaal? Voor 10 jaar motorgarantie moet je je persé registreren. Het snoer is zeer kort hou daar rekening mee, wat ik helaas niet heb gedaan. De tiptoetsen zijn nogal gevoelig maar gelukkig zit er een kindbeveiliging op.

Pluspunten

• grote deuropening

Minpunten

• kort snoer

Tevreden klant 13-08-2018

Super aankoop

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Inmiddels heb ik de wasmachine een aantal maanden in mijn bezit. En ik ben nog steeds erg tevreden. Vooral door het bijna geruisloos centrifugeren en het gemak van alle wasprogramma's. Van energiebesparend tot een snelle wasbeurt van 15 minuten.

Pluspunten

• Geruisloos centrifugeren
  • Wassen van 2 tot 7 kg

Klant 31-07-2018

makkelijk te begrijpen

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Een goede machine met weinig geluid. Eenvoudige bediening. Aan de linkerkant kort programma. Aan de rechterkant lang programma

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • stille machine

CS 20-07-2018

Weinig geluid, simpele knoppen, werkt perfect!

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Een energiezuinig apparaat dat zelfs bij een 1 persoons huishouden besparing oplevert, daar was in naar op zoek. Het apparaat maakt weinig geluid, iets dat voor mij een voorwaarde is. De knoppen zijn simpel (en de instellingen werken hetzelfde als bij de droogtrommel, erg fijn!). Uiteraard wordt alles schoon. Geen minpunten behalve dat ik graag een katoen 30 graden programma zou willen hebben, omdat dat nog meer energie bespaart en voor mij voldoende is.

Ben 18-07-2018

Prima wasmachine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Prima machine; wast schoner dat onze 20 jaar oude vorige machine! En je hoort hem nauwelijks, ook met centrifugeren.
Een klein minpuntje betreft het "uitgesteld starten". Als je gebruik wilt maken van het lagere stroomtarief dat 's avond laat begint kan dat niet door bijv. een aantal uren startuitstel in te geven (of via een klok te laten starten) Je kunt alleen maar een uitgestelde eindtijd ingeven; je moet dus elke keer rekenen. Waarom is deze horde ingebouwd?

Pluspunten

• schonere was
  • weinig geluid

Minpunten

• uitgesteld starten is moeilijk

Immetje 07-07-2018

Superstil!

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Prettige bediening, eenvoudig te begrijpen, veel keuzes, maast alle programma’s ook eco of speed, extra centrifugeren, 1600 toeren dus hartstikke droog.

Pluspunten

• Stil
  • Snel, zuinig
  • Eenvoudige bediening

Carlo 05-07-2018

Goede kwaliteit

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Het betreft een product met Goede prijs kwaliteit verhouding. De wasmachine is heel erg stil en energie zuining.

Linda 02-07-2018

Mooie machine

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Dit is gewoon een mooie wasmachine. Eenvoudig te bedienen, grote voorlader. 7 kg is ruim genoeg voor ons gezin van 3 personen. We zijn van 1400 naar 1600 toeren gegaan en het geluidsniveau is ongeveer vergelijkbaar met onze oude machine.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Grote deur

Carel 01-07-2018

Top machine die ik ook begrijp!

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Na heel wat onderzoek heb ik weloverwogen deze topmachine aangeschaft mede door de overtuigende consumentenbond beoordeling.
De was is schoon en de bediening zeer eenvoudig. Nu de betrouwbaarheid nog maar ik vertrouw dit mooie merk.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Stil en degelijk apparaat

emmely 30-06-2018

Mijn ervaring met WNN1616T3471

Geschreven voor: Siemens WMN16T3471

Deze wasmachine is eenvoudig te bedienen, heeft een ruime vulopening , heeft een duidelijk display en er werd een duidelijke handleiding bij verstrekt plus nog wastips. Wasreultaten zijn goed.

Pluspunten

• bedieningsgemak
  • ruime vulopening

Minpunten

• geen
  • geen