LG F14U1TBS2

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 20 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F14U1TBS2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

IvonnevS 30-05-2016

Fantastisch wasmachine

Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Weinig geluid, veel mogelijkheden en met z'n 8 kilo laadvermogen heel fijn voor de grote wassen.

Flamke 07-05-2016

Stil was genot

Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Wat een heerlijke stille wasmachine.
De grote vulopening vergemakkelijkt het in en uithalen van de vele was.
Er mag 8 kilo in en dat vind ik heerlijk, vanwege de vele was in ons gezinnetje (totaal 4 personen waarvan 2 jonge kids).
Vooral het stil zijn van deze machine maakt dat ik hem super vind.
Je hoort hem echt niet....
Als hij klaar is komt er een leuk deuntje, maar als je er niet in de buurt bent hoor je dat natuurlijk niet en na verloop van tijd gaat de hele machine uit.
Ik moet daar erg aan wennen omdat mijn oude machine blijft knipperen tot ik hem uit doe (nu vergeet ik bijna dat de was er nog in zit)
De stoomfunctie is super.
De was komt er schoner en zachter uit waardoor strijken ook (bijna)niet meer nodig is.
Ik ben de andere functies nog aan het uitvogelen (bv de app voor meerdere wasfuncties) maar ik ben helemaal weg van deze wasmachine.
Het stille geluid,de stoomfunctie en de extra grote vulopening maken deze wasmachine tot een plezier om de was te doen!

arnoos 15-11-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Mooie en superstille wasmachine met ook nog eens een perfect wasresultaat.
Vooral de Turbowash functie is ideaal in 59 minuten een perfect schone was.
Volgens LG mag je maar een halve belading gebruiken met Turbowash maar ook met de volle 8 kilo werkt het perfect.
Hij gebruikt dan uiteraard wel wat meer water maar dat is te verwaarlozen.
Ook de stoom functie is ideaal, ik laat was die kreukgevoelig is eindigen met stoom en dan ziet hij er perfect uit zelfs als hij op 1400 toeren gecentrifugeerd is.
Bediening is super simpel met het duidelijke bedieningspaneel en je kunt je wasprogramma's helemaal zelf samenstellen ook kun je het programma wat je vaak gebruikt als favoriet opslaan.
Ook heeft de machine een mooi design met een hele grote deur, houd er wel rekening mee dat de vulopening die er achter zit een stuk kleiner is.
Al met al ben ik zeer tevreden met deze machine en ik hoop dat ik er vele jaren plezier van kan hebben.

NeeltjeMarijke 17-10-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Dit is mijn tweeds lg was-machine, en ik ben met deze ook weer zeer blij. Een super vormgeving, eenvoudig te bedienen,wast super super schoon en is heel stil. Het is een echte aanrader.

Welldonebv 04-08-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Van een Miele van 6 jaar overgestapt op de vele malen goedkopere LG! Echt een top wasmachine, boven verwachting. Zeer gemakkelijk in gebruik, maakt weinig geluid, en wast echt superschoon! Ook de korte wasjes doet hij perfect! Om over de stoomfunctie maar te zwijgen.... Echt top! Even snel wat luchten is super!

Al met al een top aankoop waar we zeer blij mee zijn!
Echt een aanrader dus!!

dhonre 21-06-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Wasmachine bevalt zeer goed, makkelijk in gebruik, groot wasinhoud.
maakt niet te veel geluid, mooi qua design. Al aardig wat wassen gedraaid en erg tevreden met het resultaat

MiekePlas 13-06-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Ons vorige wasmachine was van Miele en daar was ik heel tevreden over. Maar helaas na 16 jaar trouwe dienst was de machine op.
En toen was daar de vraag of wij deze machine van LG wilden testen.
Qua specificaties scoort deze machine veel hoger dan de nieuwere versie van ons oude wasmachine, dus die test wil ik wel aangaan.
Met vier kinderen hebben wij was genoeg!
De eerste indruk van deze machine : mooi om te zien, wel een beetje ingewikkeld display.
Om met dit apparaat aan de slag te gaan moet je echt de gebruiksaanwijzing raadplegen.
Ik had van te voren gelezen over het wasprogramma van 14 minuten.
Dat leek mij ideaal voor de handdoeken, die je tenslotte na 1 keer afdrogen eigenlijk schoon de was in gooit. Maar dit programma centrifugeert standaard maar op 400 toeren en kan ingesteld worden op maximaal 800 toeren. En apart centrifugeren op 1400 toeren kost nog eens 15 minuten extra dus dat is niet handig.
Maar na wat zoeken vond ik gelukkig een programma van 20 minuten wat wel op volle toeren centrifugeert, en daar kan je naast de handdoeken ook prima een klein wasje in draaien.
De turbowash van 59 minuten is top, de was komt keurig uit de trommel.
Ik ben ook erg te spreken over de grote trommel, ik ben van 6 kg naar 8 kg gegaan en dat scheelt behoorlijk.
Nadeel van deze machine vind ik de katoen was groot, dit programma heb ik gebruikt toen ik een wat grotere was wilde draaien ( 2 persoons dekbed, en lakens), dit programma duurde maar liefst 3.5 uur. In tegenstelling tot mijn vorige apparaat waarbij het langste programma 2 uur duurde.
De stoomfunctie heb ik nog niet gebruikt, met name omdat ik van te voren dacht dat deze functie was bedoeld voor kleding die je normaal gesproken naar de stomerij brengt ( dure stoffen of wol) maar na het lezen van de gebruiksaanwijzing kwam ik erachter dat dit eigenlijk alleen bedoeld is voor katoen of andere kleurvaste stoffen.
Ook de tag-on functie heb ik nog niet geprobeerd, dus daar kom ik later nog op terug.
Wat ik ook nog bijna vergeet te vermelden is dat deze machine superstil wast en centrifugeert in tegenstelling tot onze vorige machine. Een groot pluspunt.
Moet je alleen wel even het muziekje uitzetten wat aangeeft dat je wasprogramma klaar is. Dan kan je prima s'nachts wassen, wat ook weer erg gemakkelijk gemaakt wordt door de functie uitgestelde start.
Na bijna een week testen ben ik dus erg positief!!

B. Owusu 19-12-2015

Bedankt voor deze review. Dit helpt mij enorm bij het maken van mijn keuze.

Top

Maximkok3 01-06-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Een top machine die makkelijk te bedienen is, met een top was resultaat, stille programma's en een mooi modern uiterlijk

jpweijden 28-05-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Inmiddels een paar dagen deze wasmachine in bezit. Het apparaat ziet er mooi uit en lijkt een zeer grote deur te hebben... dat is helaas niet het geval, er schuilt een standaard opening achter.
Het plaatsen gaat goed, er zitten anti slipdopjes op en deze zijn met een sleuteltje makkelijk in te stellen zodat de machine waterpas staat.
Het gebruik is in eerste instantie even zoeken, het boekje een keer doorkijken en dan werkt het touchscreen perfect.
Ook het uploaden van extra programma's lijkt eenvoudig maar ik vraag me af of dit echt zinvol gaat zijn.
De machine beschikt ook over een steamfunctie maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Chris10007 22-05-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

We hebben de machine nu een maand in huis, en wat een verademing vergeleken bij de oude wasmachine (5 jaar oude AEG). De LG is zo ontzettend stil in alles wat hij doet. het stromen van water maakt nog het meeste geluid. Centrifugeren hoor je ook bijna niet doordat de was eerst verdeeld word in de trommel om zo onbalans en dus een dansende machine tijdens het centrifugeren te voorkomen. De uitstraling is ver boven wat 'nodig' is voor een wasmachine, maar wel leuk. met de verschillende programma's kun je prima uit de voeten. er zijn er zelfs bij waarvan ik twijfel of ik ze ooit zal gebruiken anders dan om een keer uit te proberen. naast de standaardprogramma's is er zelfs mogelijkheid om via je smartphone een nieuw programma op de wasmachine te installeren. Het meest gebruikte programma blijft toch het katoen wasprogramma. soms met kleine aanpassing zoals de turbowash. wat overigens qua resultaat niet onderdoet voor een standaard wasprogramma (ook bij volle belading). Ook de stoomfunctie is handig. De kleertjes van onze baby zitten regelmatig onder de vlekken, deze gaan er met stoom duidelijk beter uit dan voorheen. De machine is erg makkelijk te bedienen als je m een beetje leert kennen. het touch-screen bedieningspaneel reageert soepel en is makkelijk schoon te houden. geen dikke drukknoppen of stugge draaiknoppen. klein minpuntje is de grote plastic deur. deze doet vermoeden dat de opening naar de grote 8kg trommel ook riant is, maar dat valt in verhouding tegen. de deur heeft vooral een dikke rand die voor wat optisch bedrog zorgt. de deur is zo groot van diameter dat een normale wasmand er niet onder past. dus eerst deur open, dan wasmand neerzetten, was eruit halen, mand optillen dan pas deurtje dicht. beetje onhandig. ook lijkt de kunststof deur mij vrij gevoelig voor krassen waardoor de machine er na een paar jaar wat minder gelikt uit ziet dan nu. qua duurzaamheid heb ik dus een klein vraagtekentje bij de deur, maar met 10 jaar garantie komt t denk ik wel goed. verder is de machine elke keer weer een genot om te gebruiken. een enkele keer draait de oude machine nog een was als de LG nog bezig is, en dan merk je goed wat een heerlijk apparaat de LG is. kortom, een echte aanrader!

mairk 13-05-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Erg fijne, mooie, stille en goed werkende wasmachine met een grote wascapaciteit. Er zit een intelligente tijdsbepaling in, gebaseerd op de hoeveelheid was die je erin stopt. Dat scheelt water, energie en tijd. Het is soms wel onduidelijk hoe lang een wasje gaat duren; de timing wordt pas duidelijk nadat je op start hebt gedrukt.

Tessa_HH 28-04-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Dik tevreden met deze beest van een wasmachine!
Met een 8 kilo trommel kan er he-eel veel in. Als 1-persoons huishouden kan ik met gemak twee week (al niet meer) was sparen. Wasfrequentie hangt uiteraard af veel meerdere factoren. Maar ik verbaas mij nog steeds hoeveel meer er iedere wasbeurt bij kan.

De machine heeft een grote hoeveelheid wasprogramma's (een dozijn verschillende) van delicaat tot vlekverwijdering. In praktijk eindig ik 9 van de 10 keer het standaard 'katoen' programma. De overige programma's zijn 'bonus', die ik verwacht zo'n handjevol keren per jaar te willen gebruiken. Zoals een aparte programma voor 'donsdekens' , 'sportkleding' en 'delicaat'. Ter experiment heb ik de extra stoomfunctie gebruikt waarnaar inderdaad de was zachter dan op het standaard programma uit de trommel kwam. Uit pure nood en met wanhoop -door inkt in een wit beddengoed ook het 'vlekverwijderingsprogramma' geprobeerd. Met dit uitgebreid en dus lange programma was 85% van de inktvlekken weg, waar ik met zo een hardnekkigheid als inkt ook niet meer verwacht had. De was komt er iedere keer prima schoon en onbeschadigd uit.

In eerste instantie is de functionaliteit aftasten. Anders dan oudere wasmachines stel je programma's en voorkeuren in met een touch screen. Die is niet direct intuitief te gebruiken; ik heb zeker de handleiding erbij gepakt om hierin wegwijs te raken.

Verder viel me de eerste keren op hoe ontzettend stil de machine is. Grootste nadeel vind ik ontbreken van een directe tijdsindicatie. Het liefst kies ik een programma die net evenveel tijd nodig heeft, waarbij ik de was nog even kan ophangen voor ik de deur uit ga. Ik ga dus uit van tijd ipv het programma zoals de machine. Die laat de tijd die het nodig heeft, pas zien nadat het programma al in werking is.

Al met al een heel puik ding. Met een ongelooflijke garantie van 10 jaar. De aankomende weken ga ik de extra programma's verder testen.

Wesleybom 24-04-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

We hebben nu de wasmachine een week getest, het is een fijne wasmachine met zeker goede wasresultaten op lage temperaturen! De wasmachine heeft veel standaard programma's en opties, alleen vind ik de bediening niet heel vanzelfsprekend, de handleiding raadplegen is dan ook geen overbodige luxe! Over de vormgeving valt weinig te klagen maar is ook niet heel bijzonder... Na een week gebruik zijn we dan ook over het algemeen gewoon heel tevreden, komende weken zullen we ons meer in de verschillende programma's verdiepen!

R. scheepbouwer 21-04-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

In het begin erg wennen aan het touchscherm.

Veel opties, maar nog niet alles uitgeprobeerd.

Prettig dat de wasmachine zichzelf uitschakelt als het programma klaar is.

Prettig in gebruik.

raoulwix 21-04-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Heel erg stil vergeleken met mijn Samsung wasmachine die ik ju gebruik. De koete wastijd is me alleen nog niet duidelijk hoe i ben die moet gebruiken.

ttwwoo 27-03-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Sinds een kleine week was ik met top segment apparaat van LG. Ik ben er superblij mee. Zijn mooie voorkomen deed mijn verwachtingen hoog oplopen. Tot dusver ben ik dik tevreden. Hij is echt super stil, en op het nachtprogramma is hij nog stiller dan stil, te gek.
Daarnaast heb ik zowel een heel kort programma gedraaid van slechts 20 minuten. Ik kon geen verschil ontdekken met het programma van 3 uur dus voortaan was ik mijn was in 20 minuten schoon, supersnel! Op deze manier kun je 's ochtends voordat je naar je werk gaat letterlijk 'even' een wasje draaien. Ideaal. Daardoor bespaar je ook nog energie en is het één van de zuinigste wasmachines die er op dit moment bestaan geloof ik.

rieka68 26-03-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

8kg grote trommel is in dit gezin een uitkomst.
Samen met de turbowas,die super schoon wast, van een uur hou ik nu tijd over.
Mijn kinderen zitten in een beroep waarbij de kleding behoorlijk vuil word.
Daar zit de stoomfunctie voor ,ideaal alle vlekken eruit.
Als je de machine start weegt hij de was en van daaruit gaat hij de tijd instellen.
Dat is ideaal als je geen volle trommel heb.
Bij elke was kan je zien hoelang de was duurt behalve bij de startuitstel.
Machine met heel veel mogelijkheden .Je kan ook nog via je smartfoon extra progamma's downloaden.
Voor mij met groot gezin en heel veel vuile was een super machine.

sophie_westra 26-03-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Top wasmachine! De wasmachine nu een maand gebruikt en tot zover alleen maar lof. Wij hebben de machine vooral gekocht omdat deze machine een stoom functie heeft. Hij wast hierdoor volgens de verkoper een stuk hygiënischer. Ook het korte programma van 59 minuten sprak ons aan, extra tijd over hebben is altijd goed. Volgens de verkoper in de winkel heeft deze machine een duurzame motor, wat prettig is, we willen niet over vier jaar weer een nieuwe hoeven te kopen.

Het bedieningspaneel was even wennen maar werkt prima. Het design staat ook goed in ons huis, net even wat anders dan een normale wasmachine.

Al met al een aanrader!

fluffernutter 23-03-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Naast de LG hom-bot robotzuiger hebben we er nu nog een huishoudhulp bij; een slimme LG wasmachine. De eerste indruk is in ieder geval al goed. Het apparaat ziet er mooi uit met z'n strakke display, grote deur, en chroomaccenten. Qua afwerking en degelijkheid lijkt het ook wel goed te zitten. LG geeft 10 jaar garantie op de motor. Er zit een handige gesealde handleiding bij die je met een zuignap aan de wasmachine kan hangen.

Net als de LG Hom-bot heeft deze wasmachine ook leuke geluidjes die onder andere aangeven als de was klaar is. Het display ziet er in eerste instantie druk uit, maar werkt heel simpel en met touch buttons. De belangrijkste kenmerken van deze wasmachine zijn toch wel de turbowash en de stoomfunctie.

De turbowash is een handige functie. Middels een 14 minuten durend programmaatje kan je bijvoorbeeld even het zweet uit je hardloopkleren te wassen. Je hoeft ze dan niet in de wasmand te gooien om er vervolgens achter te komen dat het er de tijdens je volgende workout nog ligt.

Met de stoomfunctie kan je niet alleen vuil en luchtjes verwijderen, maar het zorgt er ook voor dat je kleren niet gekreukt uit de was komen. Je hoeft je was dan niet buiten te luchten.

De wasmachine kan ook communiceren met de LG laundry app. Dit kan met een smartphone met NFC chip. Op deze manier kan je extra wasprogramma's installeren. Deze NFC chip is in de meeste telefoons echter (nog) niet aanwezig waardoor de app z'n belangrijkste functie verliest. Net als de Hom Bot heeft ook dit apparaat van LG een smart diagnose systeem die in staat is zelf eventuele storingen op te sporen. Dit gaat door middel van door de wasmachine uitgestoten geluidssignalen (soort morsecode) die vervolgens door de app opgevangen en verwerkt worden. Hier is de NFC chip niet voor vereist. De app geeft verder nog nuttige wastips en bevat een aantal videotutorials.

De eerste indrukken zijn verder goed. Nu maar hopen dat het wasresultaat dat ook is.

LeuntjeOppelaar 19-03-2015
Geschreven voor: LG F14U1TBS2

Fijne wasmachine met lekker grote trommel-inhoud van 8 kilo. Heerlijk met een gezin. De ingebouwde stoomfunctie is erg fijn, dit scheelt strijkwerk al is het wel jammer dat je de trommel met deze functie maar voor de helft kunt vullen en je dus 2x moet wassen. Gemiste kans vind ik dat je niet kunt zien bij het kiezen van het wasprogramma hoe lang een programma duurt. Als je van de uitgestelde start gebruik maakt, gaat de trommel draaien en voelen/wegen hoeveel was erin zit en stelt dan pas de tijd vast. Hierdoor loopt dus ook je was-bol leeg over het wasgoed. Dit kun je oplossen door waspoeder of wastabeltten te gebruiken.