LG F14U2TDN0

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 34 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F14U2TDN0 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

c*************@l****** 13-01-2022

Slechte garantie waardeloze wasmachine

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Werd gezegd super wasmachine nou sorry niks is minder waar. Na 1 jaar een gaatje in de kuip word gezegd door een beugel nou die heb ik niet. Dan een muntje nou sorry die passen niet door de gaatjes in de trommel. Dit val niet onder de garantie. Dus nooit meer lg waardeloos dit

Minpunten

• Garantie
  • Slechte kuipen

Joke Schoon 30-08-2020

LANGZAAM

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Ik ben sinds 3 jaar de ongelukkig bezitster van deze machine. Ik had het voorgangermodel en was daar super tevreden over maar ja, er moet altijd zo nodig verder ontwikkeld worden dus dat super model was niet meer beschikbaar. Dan maar de opvolger gekocht. Wat een waardeloos ding. De wasprogramma's duren eeuwig lang (3 uur en 50 minuten voor een gewone katoenwas op 60 graden) en geen enkele mogelijkheid om te bespoedigen: geen "snel"functie o.i.d. Er zit een snelwasprogramma van 14 minuten op, dat is natuurlijk geen serieus alternatief. Het zwarte scherm is zo goed als onleesbaar. Je kunt theoretisch zelf een programma maken met je smartphone maar dat kan alleen als je telefoon een nlf functie heeft. De wasresultaten zijn gemiddeld, niet slecht, niet briljant. Ik zou hem nooit meer kopen.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• langzaam
  • langzaam
  • langzaam

Herman Spoelstra 06-02-2019

Meest waardeloze wasmachine ever

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

We hebben de machine nu 1 maand in gebruikt en kan niet anders stellen dat dit de meest waardeloze wasmachine ever is. Programma's duren soms wel bijna 4 uur en het enkel centrifugeren is niet mogelijk. Nu een paar keer gehad dat er nog zeepresten op de kleding achterblijven , terwijl we een wasbol gebruiken. Ook het digitaal voorprogrammeren met de app werkt niet met een apple telefoon.

Pluspunten

Minpunten

• Programma's duren erg lang
  • Niet enkel kunnen centrifugeren
  • Was gewoon niet schoon

R. van Ekeren 19-07-2018

Diep teleurgesteld

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

2 jaar garantie is maar een wassen neus....De kamer onder water, monteur gebeld en een week moeten wachten, komt de man eindelijk blijkt de buitenste kuip kapot..."Ik weet niet of dit onder de garantie valt..." "moet even met LG worden overlegd" De man had z'n kont nog niet gekeerd of de offerte van de reparatie zat al in de mail..€ 223,= !! CE Repair vond dit een EXTREME SCHADE !! Er is waarschijnlijk een muntje ( beugel BH's worden op de hand gewassen ) tussen de trommel en de plastic buitenkuip gekomen met een gat als gevolg. Machine is nog geen 2 jaar oud maar geen mens die dit gaat vergoeden...CoolBlue "Het is je eigen schuld" LG "Wij bepalen niet, dat doet de monteur". Dus mensen controleer je zakken heel goed voordat je gaat wassen. EEN MUNTJE IS DODELIJK voor deze wasmachine !! Voor ons geen LG en Coolblue meer.

Henk 18-06-2018

Veel minder dan de vorige LG wasmachine.

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Vergeleken met mijn vorige LG wasmachine is dit een miskoop. De machine wast uren zonder turbostand en die stand ontdekte ik pas door het lezen van andere reviews. De handleiding is onvolledig en de snelle was (die ik vaak gebruik) kon ik bij de oude machine snel laten centrifugeren. Nu moet ik wachten tot de was klaar is en de wasmachine opnieuw instellen. Kost dus in meerdere opzichten veel meer tijd dan de oude LG wasmachine. En gaat snel automatisch in de Tcl stand (schoonmaakcyclus). Een mskoop.

Minpunten

• Deur ondoorzichtig = dosering wasmiddel lastig
  • Bij korte was geen vrije keuze centrifugeren
  • Slechte handleiding
  • Zonder turbo duurt wassen 4 uur.
  • Bediening onhandig vergeleken met oude model

ineke 16-06-2017

Het betreft hier een FH4U2TDN1

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

De machine doet de ene keer zoals aangegeven in de gebruiksaanwijzing 1,5 uur over de was, de andere keer bijna 4 uur. Dit met dezelfde hoeveelheid was en dezelfde vervuiling.
Monteurs houden een verhaal over een omslapunt van de sensoren. Dat klopt niet: een kleine was doet er bijna 4 uur over. ik stop de cyclus, doe er zeker 1 kg was bij en dan doet ie er 1,5 uur over. Ik voel me belazerd door monteurs die technisch klinkende onzin uitkramen.

Minpunten

• niet kloppende gebuiksaanwijzing
  • volkomen willikeurige wastijd.
  • Slechte garantie

Amir 05-07-2017

Klopt helemaal !!!
We hebben eveneens hetzelfde probleem.
Echt Jammer.
Deze machine gaat weer terug.

mimzi 18-10-2016

kuip lekt snel

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

na een jaar is er al een lekkage in de kuip onstaan,en we konden geen beroep doen op de garantie
door een niet bewezen voorwerp tussen de kuip en de trommel

gkamstra 18-07-2016

2e LG wasmachine

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Na een kort avontuur van 1,5 week met een Panasonic met fabrieksfout , nu toch weer gekozen voor een LG

Hiervoor ook 5 jaar een LG gehad . Reden /prijs kwaliteit en mogelijkheden.
Mooie stille wasmachine met grote trommel.
Direct drive motor , en dat merk je heel stil.

Paar opmerkingen ,ervaringen met LG.

1 wasmachine moet absoluut waterpas staan , anders wil hij gaan trillen of lopen bij centrifugeren.

2 wasmachine heeft heel veel instel mogelijkheden , en dat is prima maar display / menu is niet echt logisch ingedeeld , echt even uitzoeken

Tja en dan , eerst maar wassen en kijken hoe LG zich houd .

Top service bij Coolbleu qua omruilen binnen 2 weken. netjes en vriendelijk afgehandeld .

Elly 12-07-2016

Top machine

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Wasmachine wast super schoon dit op een stille snelle zuinige manier, turbo vaak nog sneller dan 59 minuten, door het slimme van deze machine door de tijd aan te passen aan het gewicht van het wasgoed!
Voor het uitzoeken van welk programma je het beste kunt gebruiken moest ik wel even gaan zitten.
Als je het door hebt ontdek je dat je vrijwel elk programma naar je eigen wensen in kunt stellen zoals temperatuur, centrifuge toeren,vuilheid van de was enz.
De was komt er droger uit dan bij de vorige die 1600 toeren was.
De machine ziet er mooi en modern uit wat hij dus zeker ook is met de modernste technologie. Topper!

Over de duurzaamheid kan ik nog weinig zeggen, al denk ik dat dit wel goed zit met 10 jaar garantie van LG

Sabine 24-12-2016

Hi Elly,
IK weet niet of je dit nog leest.
Vraagje, weet jij hoe ik de tijd van de kartoen of andere programmas instel? EN welke de turbo was is?
Kom er echt even niet uit en heb deze machine net 2 dagen. Om nou steeds een was van 3 uur aan te zetten is een beetje duur en erg lang,

RickW1981 14-04-2016

TurboWashen

Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Ik heb deze machine nu net een week en nu dacht ik een wasmachine is een niet boeiend product. Maar de turbowash doet zijn naam eer aan. Ik ben super blij en daarnaast vind ik hem ook gewoon mooi, ook belangrijk :-)

Sven de Vries 29-02-2016
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Na 10 jaar trouwe dienst heeft mijn oude wasmachine het begeven, en zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe. Uiteindelijk is onze keus gevallen op deze wasmachine van LG, dit omdat er maar liefst 8kg in de trommel kan, ideaal in een gezin met opgroeiende kinderen! Ook de A+++ Energieklasse is iets wat ik erg belangrijk vind. Verder kent de wasmachine veel verschillende programma's, zelfs extra korte programma's om even snel een broek te wassen die vies is geworden tijdens het buitenspelen. Verder is de layout van het apparaat erg duidelijk, en kun je makkelijk het juiste wasprogramma selecteren.

Sr070 29-01-2016
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Ben in het verleden nooit fan geweest van LG producten en was eigenlijk een beetje huiverig voor een wasmachine van deze fabrikant, maar moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ik was op zoek naar een zuinige, stille en "grotere" wasmachine dan mijn vorige wasmachine.

Erg gebruiksvriendelijk. Simpele layout en snelle programma met een goed was resultaat.

Enige min punten vind ik dat je bij sommige programma's niet de toeren voor centrifugeren kan selecteren en het is me tot op heden nog niet gelukt om zelf een programma te maken via de app. Maar misschien moet ik daar even beter voor gaan zitten.

Ferry Visser 27-01-2016
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Ik heb deze wasmachine nu een dag of 10 in gebruik, de wasmachine wast heel erg schoon vergeleken bij mijn oude machine, heeft ook een grote trommel voor als je veel was hebt,ook is de machine gebruiksvriendelijk is gemakkelijk te bedienen, alles staat duidelijk aangegeven op de machine, kortom ben er echt tevreden over,echt een aanrader,

Johanb1973 26-01-2016
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Deze LG wasmachine is een uitkomst voor ons gezin dat veel was heeft. Door z'n diversiteit aan programma's is het mogelijk om alles goed en strak schoon te krijgen. Voor snelle wasjes heeft deze wasmachine een een krachtig kort programma van een kwartier. Ideaal. Door z'n grote opening is het gemakkelijk om grote dekens ed te wassen. Het geluidsniveau is opzienbarend stil in vergelijking met m'n andere wasmachine van Siemens. Dit is echt een aanrader.

Werner 07-01-2016
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Wij hebben deze wasmachine nu een week,en zijn erg tevreden over de resultaat.
Hij ziet er mooi uit,en maakt zowel met wassen als met centrifugeren weinig geluid.
Makkelijk te bedienen en veel programma's.
Kortom een prima prijs kwaliteit verhouding.

KaTo78 02-01-2016
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Ik had al een paar jaar een nieuwe wasmachine op mijn lijstje staan maar wist niet zo goed welke bij mij zou passen. Sinds ik kinderen heb is die behoefte ineens een stuk duidelijker geworden: het moest een praktische en zuinige wasmachine worden. Deze wasmachine voldoet aan beide. Superfijne inhoud van 8 kg en extra grote deur erin zodat je de trommel gemakkelijk kunt vullen. Ook fijn is dat de wasmachine op 1400 toeren de was prima centrifugeert zonder al te veel lawaai te maken. Heel fijn als de kinderen slapen, want we hebben een nogal gehorig huis. Ook een echte plus is dat de wasmachine het programma zelf kan afstellen op basis van de inhoud, dus als ik er eens wat minder in gooi, dan gebruik ik ook echt minder energie en water.
Al met al echt blij met deze jongen!

Cornelia 21-12-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Uitstekende wasmachine met voldoende mogelijkheden.
Het apparaat heeft programma's van 14 minuten tot en met 4 uur voor het wassen van dekbedden.
Weegt voorafgaande aan het wassen de inhoud en aan de hand hiervan wordt de tijdsduur bepaald.
De programma's zijn simpel instelbaar met diverse extra opties zoals: voorwassen, extra spoelen, instellen centrifugeren en het aanpassen van de temperaturen.
Wat prima op zeer lage temperaturen en wast ook zeer schoon.
Machine wast en centrifugeert heel rustig en trillingsvrij.

Is een echte aanrader.

Ruud Pauptit 28-11-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Een wasmachine met een inhoud van 8 kilo voldoet aan de verwachtingen. De vormgeving is niet afwijkend van andere wasmachines.
Het bedieningspaneel is simpel en eenvoudig.
De motor is rustig en geruisloos.
De programma's zij apart instelbaar met alle mogelijkheden zoals temperatuur, spoelen, centrifugeren.
Wast snel met als kortste programma een programma van 14 minuten.
Voorafgaande aan de start weegt en machine de was en stelt de tijdsduur in.
Geeft een luid en duidelijk signaal wanneer de was klaar is.
Dit is een beoordeling nadat het apparaat een paar dagen in besit is

svendevries 26-11-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Sinds enkele weken zijn wij in het bezit van deze wasmachine. We hebben ons breed georiënteerd in zowel verschillende winkels als online. Mede door de positieve reviews die we over deze LG wasmachine lazen, hebben we hiervoor gekozen. Aangezien we niet dagelijks wassen is het van belang dat er een berg vuile was in kan. Met 8kg inhoud voldoet deze perfect aan onze wensen. Bovendien vinden we het belangrijk dat nieuwe apparaten in ons huis energiezuinig zijn. De LG bespaart 40% energie doordat er slim is omgegaan met bijvoorbeeld de hoeveelheid was die in de trommel zit. Bij meer of minder was past de motor zich hier op aan. Ondanks dat onze vorige wasmachine 1600 toeren had en deze 1400, komt de was veel droger uit de machine. Ook is ie veel stiller. De verbinding met je telefoon maakt dit echt een product van de toekomst. Middels de NFC tag kun je wasprogramma's via je telefoon downloaden op je wasmachine. Waarbij je "was op maat" kunt selecteren. bijvoorbeeld alleen voor lingerie. We zijn heel erg blij met deze slimme, energiezuinige en praktische wasmachine en hopen dat we hier heel lang plezier van zullen hebben.

SanderB 19-11-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

De LG F14U2TDN0 gekocht vanwege de behoefte aan een machine met meer inhoud. We zijn overgestapt van een 6kg AEG machine naar deze 8kg machine.

Na uitgebreid onderzoek uitgekomen op deze LG vanwege de capaciteit, zuinigheid, positieve reviews en prijs.

Tot nu toe zeer tevreden met de overstap.
De machine is in vergelijking met de vorige aanzienlijk stiller, zuiniger en beschikt over meer functies/opties.
Door de vele opties is het in het begin soms even zoeken naar de juiste instelling voor je wasje.

De was komt er schoon uit, ook de vol met vlekken zittende slabbers. Ook is de was een stuk droger in vergelijking met de oude machine als de was klaar is.

Pluspunten tot nu toe:
Stille machine
Schoon en droger resultaat
Zuinig in gebruik

Minpunt
Volume aanpassing van het deuntje wanneer de machine klaar is. Omdat de machinie op zolder staat en je em beneden dus nagenoeg niet hoort hoor je dus ook niet dat hij klaar is

MarcodeLee 29-09-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Een wasmachine met een grote trommel, dus lekker veel wassen in een keer.
Het is een stille machine die wordt aangedreven d.m.v. direct drive.
Voordat het programma begint weegt de machine eerst de lading en daarna bepaalt hij de tijd.
Met een halve lading kan je gebruik maken van een turbo wash, deze doet een compleet wasprogramma in een uur.
Ook de opties speciaal voor een donsdeken is erg handig, niet meer naar de stomerij dus :-).
Voor de minder vuile wasjes (handoeken bv.) is een 15 minuten programma. stil, zuinig en snel.
Het enige minpuntje tot nu toe vind ik het deuntje van de machine als hij klaar is.
Dit is niet uit te zetten en ook in de nachtstand speelt hij het muziekje af als hij klaar is.

criro 04-10-2015

Sound On/Off: Press Temp + Rinse 3 sec

Beertje.09 21-09-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

De LG wasmachine heeft een hoog kwaliteit aan design.(app) Ik ben ook zeer onder indruk over de grote van trommel en de techniek.(turbo) Ik ben een moeder van twee kinderen. Allebei mijn kinderen hebben last van huisstofmijt allergie. Iedere maand ging ik naar de stomerij om de dekbedden te wassen. Nu ik de LG wasmachine heb kan ik zelf de dekbedden wassen met een speciaal programma voor dekbedden. De LG wasmachine was schoon en zuinig. De LG wasmachine is wel gehorig tijdens het centrifugeren.

PaulBos 20-12-2015

Misschien een houten vloer e/o laminaat?

Chilion 21-09-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Wasresultaat is goed, maar dat wordt toch wel mede bepaald door het wasmiddel wat je gebruikt. De was komt er heerlijk fris uit, dat is vooral te wijten aan de centrifuge, de 1400 touren in deze machine doen een stuk meer als de 1600 in onze oude Miele. Wat dat betreft ben ik erg tevreden!

Mogelijkheden zijn eindeloos, ik kan programma's via m'n smartphone toevoegen zelfs. Wat ik dan wel extreem extreem jammer vindt en een hele punt voor aftrek, dat kan alleen met Android. Wat een onzin is dat zeg.

Gebruiksgemak is door de eindeloze mogelijkheden wel een beetje een ondergeschoven kindje. Je kunt zoveel dat je soms door de bomen het bos niet ziet. Overal zitten extra opties, wat erg prettig is, maar je moet wel bij de les blijven en niet s'ochtends met je duffe kop nog gauw ff een wasje doen, want dan raak je het overzicht gauw kwijt.

Vormgeving, een persoonlijk iets. Ding ziet er prima uit, maar het is geen designerstuk wat ik in m'n woonkamer hoef hebben te staan. Logisch ook, tis een wasmachine ;-)

Duurzaamheid heb ik niet kunnen testen, heb de wasmachine nog niet zo heel erg lang.

Backdoor 20-09-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Zeer fijne machine met heel veel opties en mogelijkheden zoals de te downloaden app om extra programma's te kunnen instellen deze app zijn we nog niet helemaal bekend mee, het is fijn dat er een grote vulopening is zodat bv. een dekbed makkelijk te wassen is. de machine is ook lekker stil.

toon 52 18-09-2015
Geschreven voor: LG F14U2TDN0

Diverse soorten wasgoed gedraaid alles komt er schoon en bij centrifugeren droog uit. Pluspunt machine is bijzonder stil.
Je kunt 8 kilo was in een keer doen maar dan duurt het wel 3 uur maar als je 4 kilo doet gaat het sneller. Ben tot nu toe zeer tevreden over deze machine.