Bosch WAW32642NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 615 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Lydia 17-06-2016

minpunt bosch wasautomaat

Wat ik echt een minpunt aan deze wasautomaat vindt is het feit dat je niet kunt centrifugeren zonder te spoelen. Hoezo energiezuinig? Moet je me toch eens uitleggen wat het nut is om extra water te verspillen terwijl je alleen maar een drogere was wilt.

EJ 31-05-2018

Ik weet niet of er verschil zit tussen de versie met en zonder i-DOS maar wanneer ik kies voor centrifugeren dat brand het knopje 'extra spoelbeurt'. Wanneer ik dit uit zet met de knop 'extra spoelbeurt' gaat hij direct centrifugeren zonder te spoelen.

Michal 07-07-2018

Top wasmachine

Hij is ideaal en makkelijk. De ruime wasmachine heeft voor elk soort textiel een specifiek wasprogramma. Al die mogelijkheden gaan niet ten koste van het gebruiksgemak. Hij heeft energieklasse A+++-30%. Het 15 minuten programma is perfect voor kleding die lange tijd in de kast heeft gelegen. Duidelijk display en alle mogelijkheden die je kan verwachten. Uitstekende kwaliteit en geluidsloos. Centrifugeert super goed. Een absolute aanrader!

Pluspunten

• Trommelreiniger functie
  • De beladingssensor weegt je was
  • De trommel beschermt het wasgoed
  • Functie start stop
  • Verlichting binnen trommel

Minpunten

• Geen stoomfunctie
  • i-DOS gedoseerd te weinig wasmiddel

Rene 03-01-2017

Pefecte wasmachine, i-dos is fantastisch!

We hebben gekozen voor dit model vanwege de 9 KG aan was die erin kan, daarnaast lazen we veel positieve reacties over het i-dos systeem, en ze zijn terecht! De machine is verder compleet met veel optie, verlichting in de trommel en is super makkelijk in gebruik. Hij krijgt het cijfer 9 en geen 10 omdat hij de was nog niet zelf opvouwt ;-).

Pluspunten

• 9 KG trommel
  • I-dos
  • veel keuzes qua programma

Huỳnh Long 09-03-2017

Kan deze machine kleine was doen ( b.v. 1 of 2 kg ) of alleen maar volle bak ( 9kg )? Dankuwel ...!!!

Familie Bos 27-02-2018

Mooie stevige wasmachine

Nadat onze Bosch wasmachine na ruim 10 jaar plotseling kapot ging twijfelde wij zeker niet over het merk van een nieuwe machine. Met deze nieuwe mooie uitstraling van de machine.
De machine is wel zwaar maar daar heb je eenmaal op zijn plek geen last meer van.
IDos functie is heerlijk en na eenmalig ingesteld geen omkijken meer na.
Heerlijke machine waar we nog lang plezier van hopen te hebben, net als onze vorige.
Met ons gezinnetje van 4 personen is een trommel van 9 kilo een hele uitkomst.

Pluspunten

• Grote trommel die zichzelf reinigd
  • IDOS functie.
  • Mooie uistraling door led verlichting op display

Minpunten

• Het is een zware machine

RDJ 06-11-2017

Superwasmachine

Onze oude wasmachine had het begeven, dus er moest een nieuwe komen. Mijn man op internet gekeken welke goed uit de bus kwam en kwam uit op deze wasmachine.. Ik heb hem nu 3 dagen en bevalt me ook echt super.. 9 kilo, geluidloos en wat voor mij echt super is de IDOS, geen overdosis zeep meer...

Echt super blij

Pluspunten

• IDOS
  • Geluidloos
  • 9 kilo
  • A+++

Vaarwelmielewelkombosch 06-10-2016

stil en schoon

3 jaar geleden kochten we als opvolger van een 24 jaar oude maar fijne Miele wéér een Miele. Niet goed dus, kreeg de was niet schoon. 2x Mieleman er bij: mevrouwtje zus mevrouwtje zo. hielp geen moer. Nu kogel door de kerk, een Bosch gekocht. Wat erg hielp om te beslissen was de proefperiode van 30 dagen. Hij is prima, muisstil, lekker groot, wast en spoelt uitstekend en heeft een gadget in de vorm van wasmiddeldosering. DIe kan je gewoon uitzetten hoor, dus elk wasje krijgt z'n eigen middels, net als vroeger. Oh ja, deze kost bijna de helft van de mislukte Miele....

Pluspunten

• wast prima
  • lekker groot
  • betaalbaar

Minpunten

• kom ik over 10 jaar op terug...

Aline 18-05-2018

Eenvoudige en handige bediening, mooie machine

Ondanks de vele opties is de machine gemakkelijk te bedienen, vooral de voorraad wasverzachter en vloeibare wasmiddel is geniaal, door een paar drukken op de knop kun je de hoeveelheid wasmiddel en wasverzachter gemakkelijk kiezen. Dit is erg handig bij bijvoorbeeld hele vieze was of wanneer je bijvoorbeeld bij de dekbedhoes meer wasverzachter wilt. Tevens zit er een elektronisch waterslot aan de machine, dit staat niet bij de specificaties vermeld maar is wel erg prettig. De machine is erg stil, zelfs bij het centrifugeren maakt de machine weinig geluid en schut hij amper. hij zal dus niet snel de kamer door dansen. Ik ben er heel erg blij mee!

Pluspunten

• Veel programma's die gemakkelijk te bedienen zijn
  • 1600 toeren centrifugeren, top!
  • Voorraad wasmiddel en wasverzachter
  • programma wastrommelreiniging

Minpunten

• Boekje even doorlezen is wel nodig

John Gaddum 04-05-2018

Uitstekende Bosch wasmachine

Dit product is meer dan "GOED" overzichtelijke display, wasmachine is vrij rustig, ben er trots op dat ik voor deze wasmachine van Bosch heb gekozen, mede door dat de verkoper goed en duidelijke uitleg hierover heeft gegeven.

Eddy1970 09-03-2018

Blij, blij, blij :-D

Als je blij kan worden van een wasmachine dan is dit je machine. Ik kan er nog niets mis mee kunnen vinden. Bijna geluidloos. Piepjes bij klaar kun je makkelijk uitzetten ( en weer aan ook)
I-dos is voor mij iets nieuws maar zo makkelijk geen rotzooi meer in je zeepbakje. Ik zeg blij blij blij :-D
Oorspronkelijk gepost op bosch-home.com

mus 09-11-2017

In woord TOP!

Verbluffende resultaten, na wikken en wegen om een duurdere wasmachine van een ander model aan te schaffen toch voor deze BOSCH wasmachine gekozen. Doet qua vormgeving, functionaliteit, kwaliteit en natuurlijk wassen niet onder voor de duurdere modellen. Voor zijn prijs is het dubbel en dwars waard. Automatische dosering maakt het wassen leuker en de trommelverlichting is lekker handig.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • centrifugeren
  • trommelverlichting
  • stil
  • tussentijds was toevoegen

Minpunten

• verlichting iets te vel
  • gebruiksaanwijzing

Pascale 11-08-2018

Aanrader

Een stille wasmachine met een zeer ruime trommel van 9 kilo, waardoor een grote hoeveelheid was in een keer kan worden weggewerkt. 2 1 persoonsdekbedden en de overtrekken en hoeslakens kunnen in 1 wasbeurt gedraaid worden. De machine doseert zelf het wasmiddel en de wasverzachter, waarbij handmatig de hoeveelheid eventueel nog kan worden aangepast. Verder een 30 graden programma van 15 minuten (40 graden - 20 minuten) om snel even een klein wasje te draaien. Zelfs met dit korte programma is de was helemaal schoon. Muisstil, een aanpasbare snelheid (Speed of Eco), een kort wasprogramma, trommelverlichting. Super apparaat!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Muisstil
  • Kort programma

linda 11-08-2018

wasmachine

fijne wasmachine met veel opties en een grote trommel lekker stil tijdens het wassen. hij piept als hij klaar is en handig i-dos systeem alleen jammer dat je maar een soort wasmiddel er in kan doen.

Pluspunten

• grote trommel
  • stil
  • i-dos systeem
  • indicatie als hij klaar is

Minpunten

• kan maar een wasmiddel in de i-dos systeem
  • kan niet zien hoeveel kl ik in de wasmachine stop

Dick 10-08-2018

Mooie overzichtelijke wasmachine

Mooie wasmachine met duidelijk display. Vandaag voor het eerst geprobeerd.
I-DOS systeem werkt heel erg gemakkelijk. Gewoon tot het maximum vullen en wassen maar.
Ik heb wel gemerkt dat de machine het beste werkt met normaal wasmiddel dus niet de extra geconcentreerde versies. Die is veelste stroperig.
De standaard waardes zijn door de fabriek ook zo afgesteld.

Pluspunten

• Overzichtelijk display met eenvoudige bediening
  • Behoorlijk stil

Minpunten

• Wasprogramma aan de lange kant.

Kees en Wilma 06-08-2018

Centrifugeer stand is vergeten door Bosch

Punt 1 In de eerste maanden vond ik het een geweldige wasmachine maar in de praktijk is het toch iets anders gegaan; bv ik mis een centrifugeer stand, om eens en dat komt vaak voor alleen te gebruiken bij mijn hand wasjes. Punt 2 wil ik toch doorgeven dat uw uitvinding automatisch wasmiddel pakken uit een gevulde bak helemaal niet werkt ongeveer twee maanden wel en ik steeds bijvullen met hetzelfde vloeibare wasmiddel krijg je constant een storingmelding dat hij geen wasmiddel kan pakken. Bak dus schoongemaakt en voortaan het wasmiddel er weer los in doen......heel jammer is dit Bosch, veel lees je er dan over en vele hebben dit uitgezet. echt jammer ieder zou daar Bosch over moeten melden want het maakt deze machine zo speciaal. nu niet meer dus gewoon een middelmaat maar wel duurder. Ik was er mee maar iedere keer denk ik er aan wat een misser Bosch. Punt 3 nog er komt steeds een melding om de trommel te reinigen...waarom toch?

Pluspunten

• Vormgeving
  • Ecostand en speedstand
  • Bediening

Minpunten

• Automatisch wasmiddel pakken werkt niet
  • Geen alleen centrifigeerstand
  • Na maanden valt deze machine tegen.
  • Veel te dure machine tov concurent
  • Vaak meldingen onnodig en storend

poldervader 01-08-2018

Topper!

Zeer fijne wasmachine met ruime keuze mogelijkheden. Schoon en droog. Het i-dos systeem is erg prettig. Jammer dat er slechts voor 1 wasmiddel dit doseersysteem aanwezig is. Geluidsarm. Grote trommel met verlichting. (Geen gaten meer in de kleding). Bosch maakt waar wat het zegt te zijn.

Pluspunten

• Goed was en droog resultaat
  • I-dos systeem geweldig
  • Verlichting in trommel erg fijn
  • Uitgebreide programma mogelijkheden

Minpunten

• Slechts 1 wasmiddelkeuze in i-dos systeem

Davidv 30-07-2018

i-Dos maakt het verschil

Onze vorige Bosch wasmachine werkte nog prima, maar de 5 KG capaciteit was toch wel een beperking. Nu met 9 KG capaciteit kunnen we eindelijk alles kwijt in de wasmachine. Alles wordt goed schoon en komt droger uit de machine. Een uitstekende keuze. Wat wel een groot verschil maakt is het I-Dos doseersysteem. Echt geweldig. Je hoeft niet meer na te denken, dat doet de machine wel voor jou. Bijvullen is een eitje en je hebt er 20 tot 30 wasbeurten geen omkijken meer naar.

Pluspunten

• Geruisloos
  • Veel instelmogelijkheden
  • i-Dos doseersysteem
  • Was kunnen toevoegen nadat programma is gestart
  • 9 KG capaciteit is een verademing

Kitty Jacobs 19-07-2018

kraakhelder , geluidloos

Na een goed merk wasmachine gehad te hebben en veel te vroeg kapot besloten wij de Bosch maar eens uit te proberen De prijs was aantrekkelijk ( wat hij ook al waar gemaakt heeft, het is alleen de duur van het gebruik van de wasmachine zal de tijd leren) Fijn dat er 10 jaar garantie op de motor zit Maar wat een verschil met de oude machine, je hoort hem niet eens lopen en het vrolijk deuntje wat bij elke was erbij zit daar word ik alleen maar vrolijk van. (je kunt het ook uit zetten) Hij wast prachtig schoon zoals ik het wil /invoer. Wat een mogelijk heden. Voor elk stofje een ander wasje. Het design is prachtig en het licht in de trommel is ideaal om nog eens na te kijken, Geen luikje nodig als je iets vergeten bent, daarvoor zet je hem gewoon even op pauze. Handig is ook het kinderslot En het DOS systeem is helemaal fijn, voorlopig geen omkijken naar waspoeder en eventueel wasverzachter. En het is nu al gebleken dat ik veel langer met mijn waspoeder en wasverzachter uitkom. Kopen, niets mis mee!

wilma tijssen 16-07-2018

wasmachine

uitstekende machine is geruisloos en wast perfect de bediening is in het wat
moeilijk maar door de bijgeleverde beschrijving snel onder de knie te krijgen.

Pluspunten

• geruisloos
  • wast prima

Minpunten

• in begin wat moeite met progamma;s

Corry 15-07-2018

Heerlijke machine mooi om te zien, heerlijk schoon

Eerder een Bosch gehad ruim 20 jaar en heel tevreden dus wederom voor een Bosch gekozen. Deze is zuinig en hoop heerlijk in gebruik. Zelfs dekbedden zijn te wassen.

Dirk 12-07-2018

Super machine

Wasmachine werkt overzichtelijk en goed.
Hiervoor 27 jaar 3 miele's versleten.
Nu een Bosch op aanraden van diverse andere Bosch gebruiker.
Wast zeker niet minder, super schoon en stil en overzichtelijk.

Ja wat moet je meer vertellen Hij doet heel goed wat hij moet doen.

Aanrader en goedkoper dan een miele waarbij je m.i. ook voor de naam betaald.

Pluspunten

• Weegt zelf kilo's en doseert het wasmiddel

Minpunten

• Geen gevonden