Bosch WAW32642NL - Reviews

9 kg
A+++
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 246 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Vaarwelmielewelkombosch 06-10-2016 Product paar weken in bezit

stil en schoon

3 jaar geleden kochten we als opvolger van een 24 jaar oude maar fijne Miele wéér een Miele. Niet goed dus, kreeg de was niet schoon. 2x Mieleman er bij: mevrouwtje zus mevrouwtje zo. hielp geen moer. Nu kogel door de kerk, een Bosch gekocht. Wat erg hielp om te beslissen was de proefperiode van 30 dagen. Hij is prima, muisstil, lekker groot, wast en spoelt uitstekend en heeft een gadget in de vorm van wasmiddeldosering. DIe kan je gewoon uitzetten hoor, dus elk wasje krijgt z'n eigen middels, net als vroeger. Oh ja, deze kost bijna de helft van de mislukte Miele....

Pluspunten

• wast prima
  • lekker groot
  • betaalbaar

Minpunten

• kom ik over 10 jaar op terug...

Rene 03-01-2017 Product paar dagen in bezit

Pefecte wasmachine, i-dos is fantastisch!

We hebben gekozen voor dit model vanwege de 9 KG aan was die erin kan, daarnaast lazen we veel positieve reacties over het i-dos systeem, en ze zijn terecht! De machine is verder compleet met veel optie, verlichting in de trommel en is super makkelijk in gebruik. Hij krijgt het cijfer 9 en geen 10 omdat hij de was nog niet zelf opvouwt ;-).

Pluspunten

• 9 KG trommel
  • I-dos
  • veel keuzes qua programma

Huỳnh Long 09-03-2017

Kan deze machine kleine was doen ( b.v. 1 of 2 kg ) of alleen maar volle bak ( 9kg )? Dankuwel ...!!!

Lydia 17-06-2016 Product paar dagen in bezit

minpunt bosch wasautomaat

Wat ik echt een minpunt aan deze wasautomaat vindt is het feit dat je niet kunt centrifugeren zonder te spoelen. Hoezo energiezuinig? Moet je me toch eens uitleggen wat het nut is om extra water te verspillen terwijl je alleen maar een drogere was wilt.

Martijn de Vries 22-04-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch apparaat

Onze vorige wasmachine was ook een Bosch. Die sneuvelde onverwacht op 13 april. Omdat we tevreden waren over de waskwaliteit hebben we deze aangeschaft.
9KG, doseringsysteem, timer, eenvoudige programmakeuze waarbij jezelf alle vrijheid hebt zoals centrifugeren, groot display en 1600 toeren centrifugeren waren onze wensen.
Hij doet wat we verwachten. Daarnaast is hij erg stil in gebruik en drogen spijkerbroeken binnen een dag omdat de centrifuge zo snel draait. De waskwaliteit is heel goed. Het automatische doseren (alleen bonte was) en wegen werkt ook beter dan verwacht.
Wij zijn oprecht heel tevreden met dit apparaat. Er is ook een variant met app. Dat had ik wel gaaf gevonden. Het prijsverschil vond ik dit echter niet waard.
Het is een heel goed product. Ik ga er vanuit dat de levensduur ook goed is.

Pluspunten

• grote vulopening
  • gemak instellen wasprogramma en keuzevrijheid
  • 9 kg inhoud. Een donsdeken kan je nu wassen.
  • overzichtelijke heldere display
  • stilheid van de machine.

Minpunten

• Geen app voor de smartphone.

Anita 22-04-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijke wasmachine

De bediening is heel makkelijk, je kunt de machine zelf de dosering van wasmiddel en wasverzachter laten kiezen. Fijn dat de resttijd op display staat en hij heeft een alarm signaal als hij klaar is.

Pluspunten

• Wasmiddel dosering heel gemakkelijk
  • Resttijd indicatie is handig
  • Kort programma van 15 min. Ideaal

Minpunten

• Nog niet ontdekt.

Marieke 20-04-2017 Product paar dagen in bezit

Bosch, lekker stil, veel ruimte, schone was en zuinig

Wat een goeie wasmachine! Hij is lekker stil! Stond direct waterpas. Trilt niet, wast super goed. Gebruikt weinig water en wasmiddel!
Alle slaapzakken zijn weer gewassen en dan is er zelfs nog ruimte over in de trommel! Ook het bijvullen als je wat vergeet in de was te doen is ideaal met kleine kinderen ! !

Pluspunten

• Zuinig
  • Grote inhoud

jterborg 19-04-2017 Product paar maanden in bezit

Wasmachine Bosh WAW32642NL

Geweldig apparaat, echt de moeite van de paar euro's meer waard. Deze is super stil, zelfs bij 1600 toeren centrifugeren. Strijken en tv kijken gaat gewoon door zonder geluidshinder van het apparaat. De I-dos geeft ook een enorme besparing in verbruik van wasmiddel, en de was wordt er nog schoner door ook... (het wasmiddel wordt niet bij het voor spoelen al afgepompt.

Pluspunten

• Enorm stil, ook bij 1600 toeren centrifugeren
  • I-Dos, schonere was, en minder wasmiddel verbruik.
  • Duidelijk display, met grote letters / cijfers

Kersten1973 08-04-2017 Product paar weken in bezit

Bosch wasmachine

Bij de Media Markt Emmen gekocht, had een samsung maar voldeed toch niet aan mijn wensen, geen probleem en zonder poes pas omgeruild voor een Bosch WAW32642NL, ik ben om wat een prachtig apparaat, gelukkig iets meer geld uitgegeven dan de bedoeling was, het is het zeker waard! Het idos werkt geweldig goed! Ik kan hem aan iedereen aanbevelen! Top service en goed advies Media Markt!!

Pluspunten

• Idos
  • weegsysteem hoeveelheid water
  • stil
  • disign

Eric 30-03-2017 Product paar dagen in bezit

grote trommelinhoud

Mooie, grote en stille machine. Centrifugekracht van 1600 toeren zorgt voor een droge was. Slechts kort programma in de droger benodigd.

Cor Niemantsverdriet 23-03-2017 Product paar dagen in bezit

Lawaai arm

Super handig, simpel in bediening maar vooral bijna geruisloos zeker voor in de flat. Zeer goed overzichtelijke instellingen

VD77 07-03-2017

Beste tot nu toe

Erg prettige en kwalitatief goede wasmachine. Erg stil, fijn dat je maar een keer in de zoveel tijd wasmiddel hoeft toe te voegen en dat de machine er vervolgens zelf heel efficiënt mee omgaat. Of de machine erg zuinig is met stroom en water is nu nog niet te zeggen maar classificatie geeft er alle aanleiding toe. Kan niet anders dan "uitstekend" te beoordelen!

Hanneke 25-02-2017 Product paar maanden in bezit

Goed wasresultaat

Ben na enkele maanden gebruik nog steeds heel tevreden over deze machine, gebruiksvriendelijk en zuinig.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijk
  • grote trommel

Dribbel1 22-02-2017

Diana, Mooi apparaat

Ik heb 19 jaar een bovenlader gehad maar nu deze gekocht.
Het is een mooie machine met een makkelijk display. Even een half uurtje besteden met de gebruiksaanwijzing en ik had hem onder de knie.
Het I-Dos systeem werkt perfect.
Veel minder wasmiddel en waterverbruik.
Aanrader!!!

Gert-Jan 19-02-2017 Product paar maanden in bezit

Grote trommel voor veel was

doet het goed, makkelijke programma's en goede automatische dosering.
(programma's kosten wel wat tijd, maar wel 9kg wasgoed, dus naar verhouding snel)

Pluspunten

• grote trommel
  • stil
  • leuk lampje in de trommel

Minpunten

• duur programma's

Henmar 13-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stille wasmachine

Bediening is eenvoudig en goed te volgen op het display.
De mogelijkheden dat de machine het hoeveelheid wasgoed herkent en dan het watergebruik maar ook de hoeveelheid wasmiddel en wasverzachter hier op aanpast is ideaal.
Daarnaast is de machine behoorlijk stil in het gebruik.

Pluspunten

• Duidelijk display
  • IDOS systeem
  • Watergebruik

Minpunten

• Instellen signaalfunctie bij einde wastijd

Samabith 29-01-2017

Een weloverwogen keuze

Nadat we ons in de wirwar van wasmachines verdiept hadden, zijn we op deze machine van Bosch uitgekomen, we hebben hem nog niet lang in ons bezit, maar in die korte tijd heb ik hem al goed leren kennen de bediening gaat vanzelf en de was komt er lekker schoon uit, het idos systeem is een geweldig systeem je gebruik nooit teveel wasmiddel en wasverzachter. En de ecostanden zijn voor ons ook prettig omdat we altijd in de nacht wassen. Hopelijk nog vele jaren plezier van onze Bosch

Gerben Huijbregts 28-01-2017 Product paar dagen in bezit

Veel gebruiksgemak

Wij waren op zoek naar een goede wasmachine. De mediamarkt heeft ons goed voorgelicht en alle modellen een keer doorgelopen. Uiteindelijk onze keuze voor deze machine gemaakt. De reden waarvoor we voor dit apparaat hebben gekozen. Stille machine, energiezuinig, gebruiksvriendelijke bediening. veel wasprogramma's. Uiteindelijk naar verschillende apparaten te hebben vergeleken sprong deze er uit. Weer een zuinig apparaat in huis!!

Pluspunten

• idos, zeepbesparing
  • waterbesparing
  • energiezuinig
  • trommelreiniging
  • schoon wasresultaat

Minpunten

• universeel wasmiddel gebruiken

LiKa 27-01-2017 Product paar dagen in bezit

Grote trommel, rustige centrifuge

Prima wasmachine. Grote trommel, erg veel keuzeprogramma's. Eenvoudige bediening met tiptoetsen. Stil en zuinig. Staat erg stabiel tijdens centrifugeren.

Pluspunten

• trommel
  • vele keuzeprogramma's

Minpunten

• eco programma duurt erg lang

c. la fontaine 12-01-2017 Product paar maanden in bezit

eenvoudig goed

deze machine ziet er gewoon goed uit.
eenvoudige bediening en er zitten programma's op waar je wat aan hebt.
ook een minpuntje: het doseerprogramma is alleen geschikt voor een wasmiddel. onze was is meestal of bont of zwart of wit en daar gebruiken we
drie verschillende wasmiddelen voor.
voor de rest doet het ding zijn werk geruisloos en met een volledig tevreden wasresultaat. Ik ben benieuwd over tien jaar waar Bosch dan mee komt want zolang zal deze machine wel meegaan want anders geven ze geen 10 jaar garantie!

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • nuttige programma"s
  • ruime trommelinhoud
  • geruisloos
  • 10 jaar garantie

Ekkimof 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Fijne machine voor gezins met sportende pubers

De oude Bosch heeft het na 15 jaar trouwe dienst, in een gezin met inmiddels drie fanatiek sportende pubers en 8 tot 9 wassen per week, begeven. Op zoek naar een nieuwe Bosch met grote capaciteit, viel ons oog op deze Bosch. Besteld en snel geleverd en geïnstalleerd. Wat meteen opvalt is dat deze veel stiller is en dat er veel meer in kan. Dus minder wassen per week dus! Hij wast mooi schoon. Ook de resultaten van een bloedneus van de oudste in het laken waren met een speciaal programma behoorlijk verdwenen. Hoewel een nachtje weken het resultaat waarschijnlijk nog beter maakt bij dit soort hardnekkige vlekken. We hebben ook de sport was ook al meerdere keren uitgeprobeerd. Lekker kort en dus zuinig. Ik heb de duurzaamheid beoordeeld op de vorige Bosch. Die was uitstekend.

Pluspunten

• Grote capaciteit
  • Relatief stil
  • Ziet er mooi uit