Siemens WM16W592NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
73 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 337 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Hester 24-05-2017 Product paar weken in bezit

mooie makkelijke machine, jammer van de kapotte kleding

de machine krijgt een 7 omdat ik het vertrouwen kwijt ben geraakt om mn goede kleding zo in de machine te doen,
alle dunne en duurde kleding doe ik eerst in een waszak, omdat ik in de eerst 3 weken al 2 kledingstukken kapot uit de machine had gehaald, waarschijnlijk tussen de rubbers gekomen met centrifugeren. ze kwamen wel gelijk de machine na kijken nadat ik gebeld had, maar ze konden niks vinden. Hiervoor 20 jaar een miele gehad en daar gooide ik alles zo in( behalve beugel bh),

Pluspunten

• verlichting
  • grote trommel
  • veel progammas

Minpunten

• kleding kapot

B Veldkamp 22-05-2017 Product paar dagen in bezit

Goede wasmachine voor relatief lage prijs

Winkel raadde deze machine aan toen de Beste Koop van de Consumentenbond niet meteen beschikbaar was. Nog maar kort in huis, maar voldoet ptima. Ziet er goed uit en de motor is zoals beloofd bijzonder stil. Vorige Siemens heeft het twintig jaar volgehouden, dus heb nu weer hoge verwachtingen.

• Makkelijk te bedienen
  • keus voor extra zuinig of extra snel

Minpunten

• 9kg normale gezinswas past niet, maar ong. 7kg

Maris 20-05-2017 Product paar maanden in bezit

Gebruiksvriendelijk

De siemens wasmachine is zeer makkelijk in gebruik. De ecostand is voor ons erg belangrijk omdat we zo zelf kunnen bepalen of we willen besparen. Het digitale scherm geeft duidelijk aan wat zijn verbruik is in zowel water als stroom.
Tevens vonden we het belangrijk dat de machine stil is omdat we geen deur hebben naar zolder. We gingen soms gewoon boven kijken of hij wel aan stond omdat hij zo stil is! Erg blij met onze keus.
Samen met de wasmachine ook de bijbehorende droger aangeschaft, deze combinatie is voor ons perfect. En kunnen er weer een groot aantal jaren mee vooruit.

Pluspunten

• Gebruikersgemak
  • zuinig
  • stil
  • wasresultaat
  • duurzaam

Minpunten

• zwaar

mevr Bogers 20-05-2017 Product paar weken in bezit

siemens wasmachine

ik ben zeer tevreden met de siemenswasmachine wm16w592nl extra klasse, zuinig in gebruik met water en wasmiddel en (bijna)geruisloos, daar wordt n huismoeder blij van schoon, zuinig en mileuvriendelijk , kan hem iedereen aanraden is wel wat duurder in aanschaf maar je hebt hem in 3 jaar terug verdiend bij zo'n 8 wasbeurten per week al !!

Schutte 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Wasmachine

Pracht product ben er onmuundig blij mee zou iedereen aan bevelen prijs kwaliteit verhouding prima
kopen , kopen zou ik zeggen gewoon prima apparaat

Charles 17-05-2017 Product paar weken in bezit

Geweldige wasautomaat

Grote trommel, simpele bediening, zeer stil en perfect wasresultaat. We hadden onze oude machine jaren eerder moeten vervangen......

lilian 13-05-2017 Product paar dagen in bezit

zeer stille machine

nadat onze bosch wasmachine was stuk gegaan vielen wij op deze mooie siemens wasmachine. de machine is eenvoudig in gebruik ondanks de vele mogelijkheden,zelfs een 15 min. programma. Er kan 9 kg. wasgoed in, gaat er minder in op een katoen programma dan bepaald hij zelf de ingekorte tijd wat erg prettig is. de machine is erg stil vergeleken met onze vorige, ook bij volluit 1600 toeren centrifugeren. wij zijn erg blij met onze aankoop, en zijn al aan het kijken voor hetzelfde type wasdroger erbij.

Pluspunten

• veel programma's
  • erg stil
  • eigenlijk alleen maar pluspunten

Familie van den Bos 13-05-2017 Product paar weken in bezit

Grote trommel

Een bijna geluidloos apparaat (zeker voor in de nachturen was te draaien) met veel functionele mogelijkheden voor dagelijks gebruik.
De machine wast veel wasgoed tegelijk, goed voor het milieu, portemonnee en programmatijd.
Wasgoed komt prima schoon en droog uit de machine.
Bij minder wasgoed past de machine ook automatisch de tijdsduur aan.
Dus voor elke was een prima oplossing te kiezen.
Veel schoon wasgoed voor een beetje.

Stef65 13-05-2017

Lekker stil

Ik heb de wasmachine pas een paar dagen maar het valt wel op hoe stil hij is. Moet wel nog aantal wasprogramma's testen maar verwacht hoor hiervoor zeer goede resultaten. Bediening werkt prettig net als de grote trommel. Helaas door de grote opening kan de wasmand niet meer voor de deur worden geplaatst.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/se

Tineke 01-05-2017 Product paar weken in bezit

Nieuwe, moderne wasautomaat

Inmiddels 39 jaar getrouwd en toe aan mijn derde wasautomaat. Na een halfautomatische wasmachine kwam mijn eerste Siemens volautomaat in huis en nu, vanwege verhuizing een nieuwe Siemens. De "oude" (16 jaar inmiddels in gebruik) deed het nog steeds maar nu we verhuisden naar ons nieuwe appartement was de aanschaf van een nieuwe erg verleidelijk. Wat een prachtige machine, wat een keuze in programma's, centrifugesnelheid en nog veel meer!
Hopelijk gaat ook deze aanwinst heel lang mee!

Pluspunten

• Programmadiversiteit
  • Centrifugeerprogramma's
  • Zuinig in electragebruik
  • Ziet er schitterend uit

Minpunten

• N.v.t.
  • N.v.t.

GG 29-04-2017 Product paar weken in bezit

Prima wasmachine

Na bijna 24 jaar wassen met onze oude wasmachine, werd het tijd voor een nieuwe. De keus is gevallen op deze Siemens, een prima wasmachine, eenvoudig in gebruik en met prima wasresultaten. De machine is gemakkelijk te bedienen door middel van een draaiknop. Er zitten genoeg functies op om verschillende soorten was te draaien en hij produceert weinig geluid (vergeleken met onze oude machine). Kortom, een fijne wasmachine voor de komende jaren!

P. Ruesink 29-04-2017 Product paar weken in bezit

zeer gebruiksvriendelijk

Wij hadden altijd een Miele. Hebben nu gekozen voor een Siemens. Die was voor ons prijstechnisch interessanter.
De resultaten tot dusver zijn prima. De machine is erg gemakkelijk in het gebruik. Het display is duidelijk en zeer gebruiksvriendelijk.

wasmachine 29-04-2017 Product paar dagen in bezit

nette wasmachine

Deze wasmachine is een goede keuze.
De prijs kwaliteit verhouding is goed.
ik kan deze machine aanbevelen voor iedereen.

Pluspunten

• maakt weinig lawaai
  • snel klaar

Albert 21-04-2017 Product paar dagen in bezit

Duitse degelijkheid

Deze wasmachine heeft echt klasse, goed afgewerkt, veel bedieningsgemak en leuke extra's zoals verlichting in de trommel. Tijdens de 1600 toeren centrifugeren kun je elkaar fluisterend nog verstaan. Heel stil! Super,

Pluspunten

• mooie en degelijke afwerking
  • verlichting in de trommel, handig!

J. WOLTERS-VEENINGA 17-04-2017 Product paar weken in bezit

Nooit te oud om over te stappen?

Ik ben 86 jaar oud en waste tot nu toe nog altijd met een half-automaat bovenlader van AEG. Maar sinds twee weken ben ik op aanraden van mijn dochter op mijn hoge leeftijd toch overgestapt op deze volautomaat voorlader van Siemens. Na even wat gewenningsproblemen en hulp van mijn dochter ben ik nu zeer tevreden over dit geweldig mooie apparaat. Maar het belangrijkste: hin wast nog veel schoner dan mijn 30 jaar oude AEG en met veel, veel minder water. Zo hoop ik nog tot mijn 100e een steentje bij te dragen aan een duurzamer gebruik van onze schaarse energie.

Pluspunten

• SCHONERE WAS
  • DUURZAAM
  • MINDER WATER

Minpunten

• EVEN WENNEN NA 66 JAAR HALFAUTOMAAT

Ruben501 17-04-2017

Zeer goede en stille wasmachine

Over deze wasmachine zijn wij zeer tevreden. Hij is stil er kan veel was in een keer in en toch komt alles er schoon en fris uit.
Oorspronkelijk gepost op bsh-siemens

Caro 13-04-2017 Product paar dagen in bezit

Heel leuke maschine

Was komt door 1600 touren lekker droog eruit. Maschine draait heel stil en is bovendien extra zuinig. Gewoone was duurd iets meer dan 3 uur, maar je kan ook kortere progamma's kiezen. Alle vlekken goed verwijderd.Wij zijn heel tevreden met onze aankoop.

• Rustig
  • Ziet er ook leuk uit

Pascal 11-04-2017 Product paar dagen in bezit

Stil, voldoende opties en overzichtelijk

De Machine bevalt mij uitstekend. Hij is echt stil. Je moet niet denken dat je helemaal niets gaat horen. Je hoort altijd iets, het is een machine, maar met deze machine is het geluid minimaal.

Wat mij in positieve zin is opgevallen, is dat er wordt aangegeven hoeveel stroom en water de machine met een bepaalde instelling verbruikt. Voorbeeld: bij 60 graden normaal programma geeft de machine 4 streepjes stroom en 4 water weer, maar zet je de machine op 40 i.p.v. 60 graden, dan veranderen beide indicatoren naar 3 streepjes, omdat je dus zuiniger wast.. Op deze manier is het ook een leuke uitdaging om je was zo zuinig mogelijk te doen, Mja moet wel je ding zijn ;)

De meeste mensen zullen meer dan genoeg hebben aan deze machine. Ik heb de machine tijdens een cashback periode gekocht, dus dat scheelde ook weer mooi 50 euro.. Toch weer een redelijk aantal flacons wasmiddel mee bespaart :)

Daar ik deze machine nog maar enkele dagen in mijn bezig heb kan ik over het langdurige gebruik niets zeggen. Siemens kennende zal het niet tegen gaan vallen, maar een fout kan altijd voorkomen.

Pluspunten

• Inzicht in verbruik
  • Degelijk

Minpunten

• Het 'opstarten' had sneller gekunt

M. Hendriksen 10-04-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk

Wasmachine met veel programmamogelijkheden. Gebruiksvriendelijk en stil. Prijs is heel redelijk, je krijgt er een prima machine voor. Heb de machine nu paar keer gebruikt en tot nu toe bevalt hij erg goed.

Pluspunten

• stil
  • makkelijk te bedienen

Jansen 01-04-2017 Product paar weken in bezit

Stille wasmachine

* Stille motor.
* Centrifugeert fantastisch (1600 toeren).
* mooie grote trommel.
* Goede wasprogramma's maar ik gebruik voornamelijk de eco-stand. Duurt wat langer maar verbruikt wel minder stroom en water.
* Was komt er goed schoon en fris uit
* Lampje in de trommel is ook erg handig.
* Wat ik ook handig vind is dat ik soms nog wel een sok vind die ook in de was had gemoeten. Deze kan je dan nog in de trommel doen zonder dat je het programma hoeft af te breken.
* de wasmachine stemt het programma (waterverbruik e.d.) af op de hoeveelheid wasgoed en de vuilheid van het water. Bespaart weer water!
* mooi design.

Kortom: zeer tevreden!!!