Siemens WM16W592NL - Reviews

Geluidsniveau centrifugeren
73 dB

9,1

test 1-2 08-12-2016 Product paar maanden in bezit

Had ik jaren eerder moeten doen

Na een degelijke voorbereiding tot het besluit gekomen deze wasmachine aan te schaffen. Mede door de consumentenbond op het spoor van Bosch en Siemens gekomen. Een keus maken uit het aanbod van deze twee merken in de prijsklasse waar de WM16W592NL in valt, was vrij lastig. Het woord extraklasse gaf blijkbaar de doorslag, aangezien er minieme verschillen zijn.
9 Kilo is een wat groot formaat voor een tweepersoonshuishouden, maar heeft als grote voordeel dat je minder vaak hoeft te wassen en de machine niet te vol zit. Tijdens het wassen zeer stil. Op hoogste snelheid centrifugeren bij 3/4 belading is de machine alsnog stil, zelfs op een houten vloer (verstevigd met een 18 mm multiplex plaat). Ten opzichte van de Whirpool machine die ik 10 jaar geleden voor 350 euro kocht een verschil van dag en nacht.

Pluspunten

• stil
  • sterke motor

Elisabeth Heldoorn 08-12-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie grote wasmachine met de nieuwste technologie

Mijn oude Siemens wasmachine heeft 18 jaar lang trouwe diensten gedaan. Hij kreeg plotseling natte voeten. Daarom moest ik helaas afscheid van het trouwe beestje nemen. Nu zie ik wat er in de bijna 2 decennia aan technologische vernieuwingen hebben plaatsgevonden. Middels sensoren wordt je wasgoed gewogen - je gebruikt dus nooit meer te veel water of te veel elektriciteit. Ik kan de eindtijd van het wasprogramma instellen. Dat betekent dat ik - gebruikmakend van mijn zonnecellen - in de meest gunstige uren mijn was kan laten draaien.
Ondanks dat ik mijn nieuwe wasmachine pas een paar dagen in gebruik heb, ben ik er erg enthousiast over. Ik dank de knappe koppen die dat mogelijk hebben gemaakt.

Pluspunten

• sensoren voor wasgoed
  • instelling van tijd

Minpunten

• geen gevonden

Bianca Heijboer. 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Perfecte wasmachine.

Heb voor dit product gekozen, omdat ik graag een grote inhoud wilde en 1600 toeren. Deze wasmachine is erg uitgebreid met verschillende programma's, en daarbij bij ieder programma apart instelbaar voor temperatuur en toeren centrifugeren. Dit is een goede en bijna geluidloze wasmachine met alle wensen.

Pluspunten

• zeer stil
  • op ieder programma instelbaar op temperatuur
  • op ieder programma instelbaar op centrifugeren.

Piet de Roover 03-12-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens wasmachine

Ik heb de wasmachine al in gebruik gehad, wasgoed heel goed schoon,
EN JE HOORT DE WASMACHINE NIET BIJ HET CETRIFUGEREN.
WAUW WAT FIJN.

Jellie 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Siemens wasmachine WM16W592NL

De machine is makkelijk te bedienen. Het apparaat heeft heel veel verschillende wasprogramma's en vier voorgeprogrammeerde vlekkenprogramma's. De grote trommel tot 9kg is erg fijn voor een huishouden met 6 personen. De was wordt netjes gewogen en de programmaduur word (binnen bepaalde marges) aangepast aan het gewicht. Binnen de wasprogramma's kunnen handmatig de temperatuur en centrifugesnelheid aangepast worden. Met max 1600 toeren komt de was droger uit de machine. De machine maakt weinig geluid en ziet er bovendien ook nog eens mooi uit.

Pluspunten

• grote trommel
  • voorgeprogrammeerde vlekkenprogramma's
  • 1600 toeren centrifuge
  • mooie vormgeving

Minpunten

• machine is iets dieper dan vorige machine

Nathalie 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Enorme vooruitgang

Wij zijn van een basic 5,5 kg wasmachine overgestapt op deze Siemens 9 kg wasmachine. We wisten wel dat we een wasmachine hadden aangeschaft met een veel grotere trommel maar het scheelt ook daadwerkelijk de helft aan het aantal keren wassen. Waar ik eerst het hele weekend wasjes aan het draaien was, ben ik nu in een dag klaar. Enig nadeel: mijn wasrek is te klein :)
De wasmachine wast zeker ook goed schoon en is erg makkelijk in gebruik. Het is ook erg fijn dat er zo veel opties op zitten, zodat je elk wasprogramma naar jouw wensen kunt aanpassen. En ook de eindtijd-uitstel is ideaal, vele malen handiger dan de begintijduitstel op onze oude wasmachine (nu is de was tenminste klaar wanneer jij dat wil) en je kunt de wasmachine tot wel 24 uur van tevoren aanzetten. Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• inhoud trommel
  • bediengemak
  • vele opties

Harry 28-11-2016 Product paar weken in bezit

Schone was, ruime programma keuze en stil

Deze wasmachine nu 2 weken in bezit. Hij biedt een ruime keuze aan programma's welke door een grote draaiknop makkelijk te selecteren zijn. Ieder gekozen programma is nog aan te passen in temperatuur, aanvangstijd en omwentelingen bij centrifugeren. De display is helder en duidelijk. De grote inhoud van de trommel is bijzonder prettig.
Al zeker 20 trommels gevuld, met verschillende programma's en alle was kwam er schoon uit. Kortom, zeer tevreden.

Pluspunten

• grote trommel
  • ruime programmakeuze
  • helder en duidelijk display
  • schone was

Wineke 26-11-2016 Product paar weken in bezit

schone was in een zuinige stille machine

Stille machine, laag energie en waterverbruik, goed wasresultaat, veel programma's op een duidelijk display. Of je nu weinig was of veel was hebt, het is goed schoon!

Pluspunten

• Grote opening
  • Veel programma's

Berghuis 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Instellingen werken niet

Vanaf de eerste wasbeurt deden de speciale instellingen (ecoperfect en speedperfect) het niet. Ja, een slechtere (was)beurt kun je niet hebben.
Afwachten hoe de afwikkeling van de foutmelding is. Voor een goede beoordeling moet je het apparaat sowieso geruime tijd hebben gebruikt. Het verzoek om een review te schrijven zo ongeveer gelijktijdig met het aankoopmoment is vrij nutteloos. Nu kan ik het gebrek melden, maar ik zou liever op een later moment melden hoe het is opgelost en hoe de machine presteert. Ik verwacht dat dat beide crescendo gaat.

Pluspunten

• Mooie heldere display
  • Energiezuinige programma's

Minpunten

• Direct gebrek

Christl 24-11-2016 Product paar dagen in bezit

Heerlijk wassen!!!

Onze 'oude' Siemens wasmachine gaf het op, dus: hoera, een nieuwe Siemens. Het mocht wel dezelfde machine zijn, maar uiteraard hebben ze bij Siemens al die jaren niet stil gezeten. Een prachtige machine werd afgeleverd. Wat een functies, heel eenvoudig te bedienen en .... de was wordt er ook nog schoon in! we moeten alleen nig zelf ophangen, vouwen em strijken. Maar... als deze Siemens weer zoveel jaar trouwe dienst levert, hebben ze tegen de tijd dat we weer aan vervanging tie zijn, vast hier wel weer iets op gevonden!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Lampje in trommel
  • Touch toetsen die je wel echt moet indrukken
  • Machine is heel stil

LPM Verkennis 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

wasmachine Siemens WM 16W592NL

Aanrader van de dealer!Zeer goede uitleg en staan voor wat ze verkopen! Wasmachine doet wat beloofd! inmiddels diverse wasprogramma's gebruikt,niets dan lof. Groot duidelijk,helder display. Grote deur, grote trommel zijn ideaal. Waterverbruik een verrassing. Geluidsniveau zeer laag.
Uitstekende koop!

Pluspunten

• Grote deur
  • Grote trommel
  • Ruime keus wasprogramma's
  • Duidelijk helder display

I 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens wasautomaat, WM16W592NL

Gebruiksvriendelijk, geluidsarm apparaat. Duidelijke weergave. Vele mogelijkheden in de wasprogramma's.

Linda 22-11-2016 Product paar weken in bezit

Grote laadruimte, programmering goed in te stellen

De wasmachine kan tot 9 kilo gevuld worden, wat ideaal is met een groot gezin. De programma's kun je zo instellen naar eigen wens. Tevreden over de aankoop!

Pluspunten

• te vullen tot 9 kilo
  • programma's makkelijk te veranderen naar eigen zin

Wasmachine Siemens WM14W592NL 21-11-2016 Product paar dagen in bezit

nieuwe succesvolle aankoop

Afgelopen zaterdag is onze nieuwe wasmachine geleverd. Wij hebben eerst uitgebreid onderzoek gedaan welke machine het beste bij ons zou passen en naar een voor ons vertrouwde dealer geweest om het apparaat te zien en ons voor verder te laten lichten. We zijn een gezin met 5 volwassen personen met veel was. Tien jaar geleden hebben we onze eerste Siemens gekocht en deze is goed bevallen, hebben er tien jaar mee gedaan.Voorheen hadden we
altijd een Miele. Nu is deze nieuwe machine geplaatst en had ik ook aardig wat was opgespaard. Hij heeft een grote trommel, duidelijke en overzichtelijke programma's. Alle programma's zijn aan te passen op allerlei fronten. Hij wast schoon, zuinig en het apparaat maakt ook weinig tot geen geluid. Er zijn veel mogelijkheden met dit apparaat voor grote en kleine wassen en materialen. ik ben super tevreden en kan hem iedereen aanraden. Ook de prijs van deze machine is prima, veel kwaliteit voor een relatief goede prijs. Als het goed is gaan we geld overhouden met dit energiezuinige apparaat. Goed om te weten dat je maar 35 ml. wasmiddel moet gebruiken om een goed resultaat te krijgen en dat is nog meer voordeel. Een aanrader.

Pluspunten

• grote trommel
  • energiezuinige machine
  • goede kwaliteit
  • veel mogelijkheden
  • stil

Minpunten

• niet gevonden

Jose lambregts-Drummen 16-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design; geluidsarm; ruime keuze in wasprogramma's.

Deze machine helpt je bij het efficient, zuinig en hygienisch omgaan met ons wasgoed.
Korte fijne wasjes en langdurende programma het kan allemaal.
Ben tot nu toe zeer tevreden.

Pluspunten

• ruime keuze in wasprogrammas
  • geluidsarm apparaat
  • mooi design
  • bediening eenvoudig

Fons Kamphuis 15-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wasmachine, hoezo;"Miele, er is geen betere?" Die is er wel!

Prima wasmachine, maakt bijna geen geluid, de was komt er schoon en lekker ruikend uit (en daar gaat het uiteindelijk om), hij is energiezuinig en zeer eenvoudig in gebruik.

Echtenaar 13-11-2016 Product paar weken in bezit

Veel wasopties zelf te regelen, trommelverlichting

Een mooie duurzame wasmachine met veel wasprogramma's die individueel zelf in te stellen zijn. Mooi én handig is ook de trommelverlichting. De wasmachine is stil en zuinig.

Pluspunten

• mooi design
  • trommelverlichting
  • zuinig

Doreen Ng A Tham 11-11-2016 Product paar weken in bezit

Schone was door een stille machine

Veel mogelijkheden. Verschillende wasprogramma's met voorgeprogrammeerde wasprogramma's. Heel goed dat je de machine een programma heeft om zichzelf te reinigen. Jammer dat je toerental niet zelf kunt instellen.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • stil

Minpunten

• toerental niet zelf te kiezen
  • temperatuur niet zelf te kiezen

R. te Kortschot 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Top wasmachine, zeer stil

Wij hebben voor de Siemens WM16W592NL gekozen vanwege zijn 9 kg was capaciteit en het feit dat deze erg stil en makkelijk in gebruik is.

Pluspunten

• capaciteit van 9 kg
  • IQ Drive motor
  • 1600 toeren
  • stil
  • kort was programma

Minpunten

• nog niet kunnen ontdekken

S Korolova 09-11-2016

WM16W592NL

Eenvoudige bediening, trilt nauwelijks, juiste dosering wasmiddel werkt prima,
Bij centrifugeren conform wasprogramma is de was toch droger dan ik had verwacht. Het vlekken systeem een beetje moeilijk voor de eerste keer, daarna gaat het makkelijk. Super wasmachine en de prijs kwaliteit verhouding is juist.