Siemens WM16W692NL

AEG L8FE96ES

• Vulgewicht 9 kg
  • Energieklasse A+++
  • Geluidsniveau 77 dB (centrifugeren)
AEG L8FE96ES
8,6 (13)

Siemens iQ700 WM16O5C2NL

• Vulgewicht 8 kg
  • Energieklasse A+++-30%
  • Geluidsniveau 73 dB (centrifugeren)
Siemens iQ700 WM16O5C2NL
9,0 (82)

AEG L7FE96CS

• Vulgewicht 9 kg
  • Energieklasse A+++
  • Geluidsniveau 75 dB (centrifugeren)
AEG L7FE96CS Best Reviewed jan 2017
9,0 (6)

Beoordeling op basis van 73 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

9,1

Marc 12-04-2016 Product paar dagen in bezit

Veel mogelijkheden, heerlijk ruime trommel, handig doseringssysteem

Ik ben blij met deze aankoop, qua prijs extra aantrekkelijk door de actie met de HD-actiecamera die je erbij kon krijgen.
Het gebruiksgemak is, met name door het het automatische doseringssysteem, prima. Dat overigens alleen met vloeibaar wasmiddel. Je kunt, naast wasverzachter, maar één type wasmiddel automatisch laten doseren, dus ik gebruik een vloeibaar wasmiddel voor mijn kleurenwas: dat was ik het meest. Als je alleen vloeibaar wasmiddel gebruikt krijg je op den duur 'biofilmvorming'. Dus was ik om dat te voorkomen mijn witte was met een poederwasmiddel die ik met de hand doseer.
Het i-DOS systeem is zelfs in te stellen voor geconcentreerd wasmiddel.
Je moet wel de gebruiksaanwijzing doornemen om alle mogelijkheden goed te benutten.
Wat ik minder handig vind zijn de tip-toetsen. Door per ongeluk de tiptoetsen aan te raken, bijvoorbeeld in het voorbijlopen, kun je de instelingen al wijzigen. Je kunt, om dat te voorkomen, wel het kinderslot erop zetten, maar dat is weer een extra ding waaraan je dan moet denken. Ik had dus liever drukknopjes gehad.

Zaff 10-04-2016 Product paar dagen in bezit

Super ding.

Behoorlijk stil.
Eenvoudige bediening.
Doet alles wat je van een wasmachine verwacht, zelfs meer.

vd p 31-03-2017 Product paar dagen in bezit

mooie wasmachine

eerste indruk van machine is stil, ruim
luxe en gemak.
mooie stiling, hoop dat hij zo goed blijft bevallen

Pluspunten

• stil
  • veel laad gewicht

Jo 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

schone was

deze wasmachine wast echt goed schoon, zelfs met de was van een baby, krijg je het nog schoon, beter dan de wasmachine die we hadden en er kan veel was in 1x gewassen worden op vele programma's, ideaal!!!

Graafland 29-12-2016 Product paar dagen in bezit

overzichtelijk scherm

Overzichtelijk scherm, ruime keuze-mogelijkheden,
eenvoudige bediening, vergezeld van een prima handleiding.

SE Marthijnes 06-08-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens wasmachine WM16W692NL

Wasresultaat
De Siemens wast de kleding goed schoon. De wat hardnekkige vlekken eerst inweken met een sopje (sokken, maillots, sausvlekken in kleding, etc.) dan gaan die vlekken er meestal ook uit.

Mogelijkheden
De wasmachine heeft meer mogelijkheden dan dat ik eigenlijk dagelijks gebruik, maar is wel handig dat die er op zitten voor het geval je die toch een keer nodig zou hebben. De 9 kg trommel vind ik wel heel fijn. De vorige was 5 kg. 12 kg vind ik dan weer net iets te groot (zie vormgeving). Ook de iDos (automatisch doseren) is handig en werkt goed. Je hebt vier gradaties voor iDos: uit, licht, normaal en extra bevuild. De wasmachine bepaald in die gradatie de uiteindelijke hoeveelheid wasmiddel a.d.h.v. de hoeveelheid was in de trommel en de bevuiling. Uiteraard doseert de wasmachine meer als wanner iDos in de normaalstand zou staan.

Gebruiksgemak
De diverse wasprogramma's/opties zijn makkelijk en snel toegankelijk. Bij andere merken moet je soms op meerdere knoppen toetsen om dezelfde functie te krijgen, terwijl bij deze Siemens je dat doet met een enkele toets. De tiptoetsen werken fijn, soms net iets te gevoelig naar mijn mening. De heldere grote display geven de instellingen duidelijk weer, zelfs met een slechtziend oog zoals ik heb.

Vormgeving
Is heel persoonlijk natuurlijk, maar de Siemens oogt niet te druk. De 9 kg trommel is mooi in balans met het geheel. Bij 12 kg trekt het net iets teveel aandacht. Afwerking is ook prima. Het viel mij pas later op maar in het manchet zitten drie kleine openingen voor het af laten vloeien van het water. Dus er blijft daar geen water achter, hooguit wat druppels. Iets deppen met een doekje... en droog ! Trommelverlichting: ideaal. Kijk je niet in zo'n donker gat. Trommeldeur is fraai afgewerkt met aluminiumlook kunststof. Mooier zou zijn geweest als Siemens echt (geborstelde) alu had gebruikt, zoals bepaalde modellen van Miele. Staat echt mooi en chique.

Duurzaamheid
Kan ik nog niets over zeggen. Ik heb de wasmachine pas een maand.

Verder wil ik nog iets zeggen over de geluidsproduktie, die is echt minimaal. Je leest in sommige reviews dat consumenten even moeten checken of de wasmachine wel aan staat, en dat ervaar ik ook. Wanneer de trommel draait hoor je natuurlijk het geluid van de was die ronddraait, maar dat zal bij een andere wasmachine niet anders zijn.

Al met al een zeer tevreden klant en geen spijt van de aankoop. We hadden een Miele en wilde weer een Miele, maar het prijsverschil was net iets te groot om voor de Miele te gaan. We zullen weer zien over pakweg 15 a 20 jaar....

D Jager 06-05-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Ik ben heel erg tevreden over de Siemens WM16W692NL. Na een Miele wasmachine gehad te hebben kan deze Siemens een vergelijk met een Miele glansrijk doorstaan. In aanschaf goedkoper en net zo goed. Duidelijk display en vele keuzemogelijkheden. Heel handig is dat je de keuzes kunt aanpassen. Het I-dos systeem is enorm handig in gebruik, ook dit kan je aanpassen als je een keer een ander wasmiddel of geen wasverzachter wilt gebruiken. Kortom, nog geen seconde spijt gehad van deze keuze!

ptulp 03-05-2016 Product paar dagen in bezit

Perfecte wasmachine

Met een vorige wasmachine ook van Siemens die maar liefst 17 jaar trouwe dienst had gedaan kon het niet anders of we moesten gaan voor een Siemens.
Met deze machine hebben we weer een topper in huis qua mogelijkheden, maar ook qua milieuvriendelijkheid.

Sietje 30-04-2016 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine met mooi design

Erg blij met deze aankoop! Wasmachine ziet er super mooi uit, was is erg schoon en veel keuzeprogramma's. Ik vind het automatisch doseersysteem erg handig. Was aanzetten kan dus nog sneller. Is makkelijk in gebruik. Verbruik zuinig.

mc 22-04-2016 Product maand in bezit

super wasmachine

Ben zeer te vrezen met deze wasmachine. De wasmachine is gemakkelijk te bedienen, went snel. De wasresultaten zijn heel goed.

Hanno Bakkeren 08-04-2016 Product paar dagen in bezit

Fijne machine

9,6
Fijne stille machine. Goed wasresultaat. Zeer efficient met energie. Resttijd weergave en energie en waterverbuik indicatie zijn erg handig.

Chantal 07-04-2016 Product paar weken in bezit

Zeer stille en gebruiksvriendelijke wasmachine met handig IDOS systeem.

We hebben de wasmachine een paar weken in gebruik en zijn zeer te spreken over de gebruiksvriendelijke functies en het zeer handige IDOS doseersysteem. Zelfs bij centrifugeren hoor je bijna geen geluid. Ook het lampje in de trommel is zeer handig. De was komt zeer droog uit de machine, dit scheelt weer droogtijd in de droger. Kortom zeker een aanrader!

ROB 04-04-2016 Product paar dagen in bezit

Siemens wasmachine topper

Machine net in huis, gelijk uit proberen, wast erg schoon, maar bovenal zeer stil... IDOS, is een bijzionder makkelijk van juiste hoeveelheid wasmiddel gebruik.

meeusverver 31-03-2016 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine

De wasmachine is erg stil, wast normale was vrij snel en de was komt er ook fris en goed gecentrifugeerd uit. De wasmachine is echt zijn geld waard.

hoekie123 29-03-2016 Product paar dagen in bezit

Super machine

wast super snel en levert een prima resultaat.
Teveel optie om op te noemen. Na 12 jaar trouwe dienst door onze oude siemens, gewoon weer een nieuwe van siemens. Gewoon super.

MB 29-03-2016 Product paar weken in bezit

Goede aankoop

9,4
Ik heb de wasmachine een aantal dagen. De machine is zeer stil, heb m op zolder en hoor m nauwelijks. We hebben voor deze wasmachine gekozen omdat het toch alle nuttige opties heeft en ze zijn allemaal echt heel handig. Dit hadden we eerder moeten doen.

Smit 29-03-2016 Product paar dagen in bezit

Goede koop

Sinds kort in het bezit van een nieuwe warmtepompdroger en een nieuwe wasmachiene van siemens. Niet goedkoop maar erg tevrede over de apparaten.De wasmachiene is erg stil en doet zijn werk uitstekend.Makelijk is de i-dosering voor zowel wasmiddel en wasverzachter. Droger is ook erg stil en de warmtepomp zorgd voor een goede droging zonder dat de warmte het huis ingeblazen wordt.Allom zeer tevereden.

BekirA 22-03-2016 Product paar dagen in bezit

De beste in I-Dos/Prijs/Kwaliteitverhouding

9,6
Na 10 jaar trouw zijn werk te hebben gedaan moest ik mijn oude Siemens vervangen met een nieuwe.
Nou ik toch moest kiezen heb ik daardoor een lange tijd zitten rondsnuffelen op het internet en kwam ik deze wasmachine tegen.
De eisen waren best veel, maar ik kon daardoor ook vrij snel een keuze maken. Ik wilde geen "herkenning van vlekken" hebben. Deze variëren immers heel erg. De machine moest ook geen handmatige dosering hebben. Wel moest hij minimaal A+++ -30% hebben (erg zuinig dus) en daarbij ook stil en gebruikersvriendelijk zijn. Met de bovenstaande eisen kwam ik op deze uit. Na aansluiting heb ik de handleiding gelezen en de instelling voor de dosering moest ik wel aanpassen ivm. geconcentreerde wasmiddel. Daarna was het gaan met die banaan! 4 dagen achtergelopen was zo gewassen en bijna zo goed als droog met 1600 toeren! Echt een aanrader!

Marijke 09-03-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie fijne machine

Net onze nieuwe machine binnen gekregen. Eigenlijk te mooi om weg te stoppen, blauwe led om de trommel te verlichten. zeer stil!!!

Alex van t Hof 07-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sinds een aantal dagen in huis.
Luxe wasmachine met verlichting
Uitgebreide programma keuze