Siemens WM16W461NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 234 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W461NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

t**********@g******** 24-05-2022

Geen aanrader

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Sinds 2018 hebben we deze wasmachine in ons bezit. En eerlijk gezegd valt hij ons behoorlijk tegen. De wasprogramma's duren erg lang. Daarnaast zit de afvoer pomp zeer regelmatig verstopt, waardoor je heel wat werk moet verrichten om hem weer aan de gang te krijgen. Water dmv bakjes uit de machine zien te krijgen en de haren van het schoepenwiel af zien te krijgen in een heel nauwe opening. Hier hadden we met onze vorige machine nooit last van.

Minpunten

• Lange wasprogramma's
  • Zit erg vaak verstopt

Hans 22-08-2019

Prima WM met duidelijk display en eenvoudige bediening

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Deze machine gekocht ivm mijn vorige goede ervaringen met siemens, maar vooral vanwege 1600 toeren centrifuge, zijn koolbortsels loze IQ motor, inhoud van max 8 kg en de energie zuinigheidsklasse, waardoor je bespaart t.o.v. goedkopere modellen

Pluspunten

• 8kg trommel inhoud
  • 1600 toeren
  • iq motor
  • energie zuinig,

Minpunten

• vooralsnog geen

greet 09-05-2019

extra vriend in huis

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

geweldige wasmachine!!!!! met extra grote vulopening en royale trommel.prima centrifuge.en zelfs met een kort programma een schone was!!!is dus zuinig en ook heerlijk stil.

Pluspunten

• grote trommel
  • centrifugeert prima

Sunny 07-05-2019

Goede wasmachine, zeer slechte cash-back afhandeling

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wasmachine is prima, wat luider dan verwacht maar wast goed schoon. Cashback actie is echter nonsens: de factuur en alle benodigde info heb ik volledig ingediend bij de fabrikant, maar krijg tot 5 keer aan toe aanvullende vragen, zodat cashback nog steeds niet binnen is. Ik moet ook gewoon werken dus heb niet onbeperkt de tijd voor vragen van fabrikant, en die € 75 cashback kan ik dan maar missen. Maar velen kunnen het geld niet missen en worden door fabrikant op het verkeerde been gezet met actie. Cashback van Siemens is in mijn geval een 'wassen' neus gebleken.

J. Klein 05-05-2019

Perfecte wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Prima wasmachine, wast er nu een week mee en is heel makkelijk in gebruik , is stil , prijs kwaliteit is goed , altijd Miele wasmachine gehad maar Siemens doet er niet voor onder.
Niet twijfelen maar gewoon kopen.

Pluspunten

• 1600 toeren en makkelijk in gebruik
  • erg stil

Minpunten

• Zijn er niet

Sylvia 04-05-2019

Super makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Geweldige wasmachine, lekker stil en wat ik vooral handig vindt is het superkorte programma van 15 minuten.
Lekker snel een was draaien is gewoon superhandig.

Pluspunten

• superkort programma
  • lekker stil

Marian 03-05-2019

Overzichtelijk en Schoon

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Na 13 jaar dienst liet mijn oude wasmachine mij in de steek. De keuze voor een Siemens I senwork was snel gemaakt, de positieve ervaringen van mijn dochter (jong gezin) en de aanschafprijs gaven de doorslag. Direct na levering paar wasjes gedraaid. Lekker stil en goed schoon ook op lagere temperatuur, de centrifuge doet zelfs op 1200 toeren prima zijn werk, hoe zal dat zijn als hij op 1600 toeren :))
Heel blij met deze machine en straks nog wat geld over voor de vakantie,

Pluspunten

• Stil
  • Goede centrifuge

Minpunten

• (nog) niet ontdekt

Marcel 02-05-2019

review Siemens WM16W461NL

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

De wasmachine is netjes bezorgt, op de goede plek gezet en aangesloten.
Wij hebben de wasmachine nu een paar dagen en hij bevalt tot nu toe goed.

Pluspunten

• Is stil
  • Was is redelijk droog na wassen

Denise 01-05-2019

Zeer stille wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wij zijn zeer tevreden met de wasmachine.
Vooral het korte programma snel+mix is heel handig, we hoeven niet meer een volle was op te sparen en het programma duurt maar een uurtje.
De machine is zeer stil dus ik zet nu ook in de avond een was aan wanneer de kinderen slapen!

Pluspunten

• Korte programma's
  • Weinig lawaai me centrifugeren

Minpunten

• Er blijft een beetje water liggen in de rand
  • De wasmiddellade is niet heel stevig

Miranda van Driel Mijn 01-05-2019

Stil, grote vulopening en wast zeer schoon

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Ben super blij met mijn nieuwe wasmachine. Hij doet alles wat ik wil. Wast zeer schoon, is zuinig en zeer stil. Een grote vulopening is geweldig en zeer veel programma's. Ik zou hem iedereen aanbevelen

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig
  • Wast zeer schoon
  • Zeer veel programma's
  • Grote vulopening

Ben 27-04-2019

Duurzaam, fraai design, zeer stil én wast superschoon!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Siemens WM16W461NL iQ700 iSensoric (met €50 cashback).
Gekocht bij Coolblue en prima en snel aangesloten door correcte vriendelijke bezorgers. De oude defecte machine hebben zij uiteraard meegenomen.

Onze nieuwe Siemens WM16W461NL (8kg) is een uitstekende effectieve én ongelofelijk stille wasmachine. Wij bleven in het begin controleren of de machine wel echt werkte!). De wasmachine is zo stil dankzij de koolborstelloze iQdrive motor (10 jaar garantie!). Koolborstelloze motoren bovendien zijn energiezuiniger, duurzamer, stiller en hebben veel minder onderhoud nodig. Daarnaast ziet deze Siemens machine er lekker strak vormgegeven uit met een fraai (verlicht) display. De wasmachine heeft een degelijkheid en functionaliteit waar onze vorige machine (ik noem even geen Belgisch merk) een punt aan kon zuigen. Bijvoorbeeld: de iSensoric sensoren meten hoe vuil je belading is en passen hier het water- en energieverbruik op aan. Tot 30% zuiniger dan vereist voor energielabel A+++. Zuinig en duurzaam dus want er is ook nog een ECO-functie. Dat is weer minder CO2-uitstoot. Goed voor onze toekomstige generaties.
Geweldig is ook de optie SpeedPerfect. Die wast tot 65% sneller met een echt perfect wasresultaat. Toerental is instelbaar dus de was komt droger uit de machine. De wasmachine heeft ook nog speciale programma's voor sport- en outdoorkleding én kreukherstel. Wat wil je nog meer. Een zeer innovatief en elegant design van Siemens waar we vrolijk van worden. En dan hebben we de bijgeleverde waterstop en kinderbeveiliging op de deur nog niet genoemd! De wasresultaten met onze nieuwe excellente stille en zuinige Siemens wasmachine zijn echt perfect! Wij zijn zéér content met onze aankoop voor een zeer schappelijke prijs (cashback!) en het belangrijkste: onze kleding komt er super fris en schoon uit. Van harte aanbevolen!

Pluspunten

• Wast super schoon!
  • Duurzaam, stil en zuinig!

Piet V. 25-04-2019

Na 15 jaar weer een Siemens!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Na 15 jaar intensief gebruik moesten we afscheid nemen van onze vorige Siemens wasmachine. Ik heb in de score een 8 gegeven, omdat we nog maar een week met onze nieuwe aanwinst draaien. Het geluid is een openbaring. Erg stil. De bediening is gemakkelijk. Een kind kan de was doen. Daarnaast kozen we een grotere trommel en een toerental van 1600 i.p.v. 1200. Plus- of minpunten kunnen we nog niet noemen, omdat we nog maar kort gebruikmaken van deze machine. Maar de eerste ervaringen beloven veel goeds.

Tanja 24-04-2019

Super blij met Siemens wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Super blij met mijn Siemens wasmachine, makkelijk instelbaar en goed resultaat na een programma.
Ik ben tot nu toe dik tevreden, vind ook fijn dat je toerental van centrifugeren zelf kan bepalen, en veel programma’s. Hoop er lang plezier van te hebben

Pluspunten

• Doet wat hij moet doen

Mart v Wingerden 20-04-2019

wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

we hebben het pas 2 dagen dus kunnen we nog niet veel zeggen maar we hebben er goed vertrouwen in het product

Esther 17-04-2019

Mooie wasmachine met uitstekend resultaat

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Uitstekende wasmachine met een grote trommel, makkelijk in gebruik. Ideaal voor gezinnen met kinderen. En door de superkorte programma's kunnen kleine wasjes altijd tussendoor! De prijs en kwaliteit is uitstekend!

Pluspunten

• Schoon
  • Stil

Majo 13-04-2019

Wasmachine Siemens

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Mooie design, bijna geen geluid bij het wassen.
Je krijgt extra garantie op de motor.
Op dit moment krijg je ook extra korting via Siemens.

Pluspunten

• mooie design
  • heel stil
  • extra garantie op de motor

Minpunten

• water in de rand van de deur na het wassen.

Peter 09-04-2019

Goede stille machine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

De machine is stil ook bij centrifugeren op 1600 toeren,is zuinig in gebruik,mogelijkheid om toerental centrifugeren in te stellen, ook temperatuur is in te stellen.

Pieter van der Heijden 08-04-2019

Zacht geluid, duidelijk venster.

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Een goede wasmachine tegen redelijk lage prijs. Heeft vele mogelijkheden en voldoet aan de verwachtingen. Simpel te bedienen.

Pluspunten

• Zacht geluid
  • duidelijk venster

Michel 07-04-2019

Grote trommel en weinig hoorbaar

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Fijne wasmachine, mooi afgewerkt, maakt weinig geluid. 1 klein minpuntje: zeepbakje had in iets betere kwaliteit uitgevoerd mogen worden. Je hoort water stromen, omdat er een opening in het zeepbakje zit. Dit is geen reden om deze wasmachine niet aan te schaffen. Wij zijn erg tevreden over deze wasmachine.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteitsverhouding

Minpunten

• Zeepbakje had iets beter uitgevoerd kunnen worden

sfc 28-03-2019

goed wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Er zijn zoveel keus aan wasmachines, we weten gewoon niet wat we moeten kiezen, we zoek wel een goed merk, daarom dacht wij aan Siemen dat is een oud goed Duitse merk, moet goed zijn, ben erg tevreden mee, wast goed, lekker stil, erg naar ons wens.

Pluspunten

• stil
  • zuinig

Lex 27-03-2019

Dijk van een machine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wat een dijk van een machine. De degelijkheid straalt er vanaf. Na een kort debacle met een ander merk die op zich veel meer mogelijkheden leek te hebben, maar luid door de badkamer danste, deze gekocht. Eenvoud dient de mens. Alle programma’s zijn heel makkelijk in te korten of uit te breiden. Hij wast en droogt heel goed en heel stil. De hele machine doet vermoeden dat hij lang mee zal gaan. Wij zijn er blij mee.

Pluspunten

• Eenvoud dient de mens
  • Heel schoon en droog
  • Mooi stil

MvL 27-03-2019

Heerlijk stille machine!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Omdat onze oude wasmachine zijn beste tijd wel had gehad waren we helaas genoodzaakt een nieuwe te kopen.
Een paar maanden terug hebben we al een siemens iq800 warmtepompdroger aangeschaft waar we erg tevreden over waren. Voor ons was de keuze dan ook vrij eenvoudig wat de nieuwe wasmachine betrof. We hebben gekozen voor deze machine omdat er vele opties op zitten, maar voornamelijk omdat hij zuinig is, er een aquastop op zit (met garantie zolang levensduur van het apparaat is!) een 15 minuten programma (yes!) 1600 toeren kan draaien en kan vullen met 8kg wasgoed.

Toen ik de machine voor het eerst aanzette wist ik niet wat me overkwam, wat een heerlijk stil ding! zelfs het centrifugeren hoor je bijna niet. Ik vind het fantastisch en ben er nu al dolblij mee. Ook de prijs is zéér gunstig. Voor mij geen dure Miele :)

Pluspunten

• Stil, zuinig
  • snel, uitgebreide mogelijkheden

Inge 26-03-2019

Hele stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

De wasmachine is heel makkelijk in gebruik. De was komt praktisch droog uit de machine. De korte programma's werken goed en hij is erg stil. Geniaal!

Pluspunten

• grootte trommel
  • stil in gebruik

Jan 22-03-2019

Prachtig design

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Top product van Siemens had de droger al en die beviel zeer goed nu de wasmachine erbij gekocht ziet er top uit en doet waar hij voor gemaakt is.

Pluspunten

• Ziet er top uit
  • Zuinig

gebruiker 22-03-2019

Stille, zuinige en goed instelbare wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Siemens heeft goede kwaliteit apparaten. Instelling programma's wasmachine is eenvoudig en temperatuur en centrifugesnelheid eenvoudig aan te passen, ook keuze tussen gewoon, snel en ecoprogramma eenvoudig. Katoenen was op 1600 rpm komt er prima droog uit. Geluidsniveau zeer acceptabel. Had Miele wasmachine die ong 15 jaar heeft volstaan. De is zeker zo goed.

Pluspunten

• instelbaarheid
  • zuinig