Siemens WM16W461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 217 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

Frans 17-11-2018

wasmachine

Nu een week in gebruik is stil en met de snelle programma's wordt de was ook goed schoon.
De eco stand moet je echt tijd voor hebben 3 uur maar is dat erg?

Pluspunten

• stil
  • energiezuinig
  • snelle stand was goed schoon

Natascha 16-11-2018

Mooi design, handig in gebruik

Fijne wasmachine! Er zitten veel wasprogramma's op waardoor je voor elke wasje, groot of klein, de machine kunt gebruiken. Hij wast super schoon en is relatief stil. Daarnaast is hij makkelijk te bedienen en af te lezen.

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Veel wasprogramma's

margo 15-11-2018

wasmachine Siemens

Na 40 jaar Miele nu besloten een Siemens WM16W461 te kopen!!!! Wat een geweldige machine geruisloos ,wast prachtig schoon en kiest de meest economische manier van wassen dus in deze tijd van duurzaamheid en milieu een geweldige aankoop.

Pluspunten

• economisch
  • wast prachtig schoon

V. Nijs 13-11-2018

Stille wasmachine met eenvoudige bediening

Deze wasmachine is stil en eenvoudig te bedienen, programma's zijn gemakkelijk te kiezen met draaiknop. Bij centrifugeren maakt hij weinig geluid en is was wel goed droog. Er zijn ook korte programma's beschikbaar en die gebruik ik nu meestal omdat de was dan goed schoon is. Ook voor mensen met allergieën en eczeem is het fijn dat er extra spoelen optie opzit zodat alle zeepresten goed worden weggespoeld.

Pluspunten

• extra spoelen optie
  • stille wasmachine
  • 8 kg wassen

Minpunten

• piept als hij klaar is

BB 11-11-2018

Prima machine

Redelijk energiezuinig. Goede prijs-kwaliteit verhouding, Centrifugeert erg goed en dus energie zuiniger voor de droger. Heeft de functies die ik belangrijk vind (korte was, wolwas, eco functie, speedfunctie, uitgestelde start, eindsignaal, temperatuurkeuze).

Pluspunten

• Programma’s
  • Waterverbruik

Minpunten

• Geen trommelverlichting

Mr. Red 10-11-2018

Top wasmachine

Mijn 10 jaar oude wasmachine ook van siemens 1 schokdemper was kapot gegaan waardoor de trommel een onderdeel had kopt geslagen waardooor de gehele wasmachine het niet meer deed en was genoodzaakt om een nieuwe aan te kopen aangzien de onderdelen duurder zijn (plus reperatie kosten) dan de dagwaarde. Vandaar deze wasmahcine aagekocht. Ik heb het ook al gebruikt en het is echt een goede wasmachine! Kleren komen er heel schoon uit, harstikke stil, zuinig en met 1600 toeren komen ze er ook lekker droog uit waardoor ze nog sneller droog worden! Aanrader!

Pluspunten

• Super schone was
  • Snel droog
  • Zuinig

H. van Slooten 07-11-2018

Moderne uitvoering

Dit product voldoet aan mijn eisen,goedwerkend,duidelijke gebruiksaanwijzing.

Prijs en kwaliteit ligt goed.
Ik ben zeer tevreden.

Pluspunten

• Snel

Aart 01-11-2018

Mooie machine, groot display en makkelijk te bedienen.

Dit is onze tweede wasmachine van SIEMENS. Dit merk bevalt ons heel erg goed en heeft een lange levensduur. Goedkoper in stroom verbruik en water. is goed voor het milieu en je portemonnee.

Pluspunten

• 1600 toeren
  • centrifugeert tot haast droog klasse A
  • en wast heel schoon.

Minpunten

• heb ik nog niet kunnen vinden.
  • heb ik nog niet kunnen vinden.

Fred 30-10-2018

Schoon, snel, stil en zuinig

Opvallend schone was met snelle speedperfect-knop. Erg stil, 10 jaar garantie op de motor. Handdoeken, beddengoed etc goed droog met centrifuge op 1600. Ruime trommel 8 kg.

Pluspunten

• schoon
  • droog na centrifuge
  • snelle wastijd
  • 10 jaar garantie op motor
  • ruime trommel 8 kg en stil geluid

Bill Mamola 17-10-2018

Grote vulopening

Prima product. ziet er mooi uit. Makkelijke bediening met goed overzichtelijk display. Lage geluidsproductie en grote vulopening.

Pluspunten

• Grote Vulopening
  • Bedienings gemak

Loek51 09-10-2018

Prachtige machine

Onze vorige machine is er mee gestopt. Deze is de opvolger. Ruime keuze uit programma's. Ook lage temperaturen. Bijna geruisloos ook met centrifugeren. De was komt er voldoende droog en schoon uit.

Loeki 07-10-2018

Goede wasmachine

Ik heb de machine nu 2 weken in gebruik en hij bevalt prima. Wast goed schoon is heel stil en is gebruiksvriendelijk.

wasman1 25-09-2018

Zeer fijne / stille wasmachine

3 weken geleden gekocht en doet het erg goed. Hij is erg stil met centrifugeren. En dat is fijn als je nog houten vloeren hebt. Verder wast hij goed. T.o.v. de oude mis ik direct te kiezen functies zoals synthetisch wassen.

Ewijk 21-09-2018

Stil, droog en lekker zwaar

Vorige maand gekocht en deze is zoveel stiller dan onze vorige machine. Alles komt er lekker droog uit door 1600 toeren. Omdat hij zo zwaar is blijft hij lekker op zijn plaats zonder stampende bijgeluiden
Hele goede machine

Kookgek 31-08-2018

Een hele fijne wasmachine

Een hele fijne wasmachine. Gebruiksvriendelijk en veel programma's op. Maakt niet veel geluid. Handig dat er een functie op zit om de duur van het programma te versnellen. Ook makkelijk als je wat vergeten bent, je het programma op pauze kan zetten en het alsnog toe kan voegen aan de was. Daarnaast is het een mooi design.

Marian dl 10-08-2018

Hij is heel erg stil in het gebruik en dat is voor mij als massagetherapeut met een praktijk aan huis erg belangrijk. Uiteraard wast hij uitstekend.

Alien 10-08-2018

Muisstil

Perfecte wasmachine, mooie grote deuropening, past zich aan naar de was die erin zit, zeer zuinig in gebruik !