Siemens WM16W461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 197 reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W461NL op Kieskeurig.nl.

8,9

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

Mike 02-01-2019

Mooie uitstraling

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Apparaat net in gebruik genomen, bediening werkt eenvoudig, display geeft zelf aan hoeveel kg je met welk programma mag toevoegen, dat blijft wel inschatten maar is vergevingsgezind, de was komt er altijd schoon en droog genoeg uit.
Tip: maak een foto van het typeplaatje voordat je de wasmachine op zijn plek laat zetten, die zit namelijk aan de achterkant en heb je nodig als je het apparaat wil registreren voor garantie of cashback etc
De website van Siemens is wel wat matig, registreren met ipad gaat niet , moet je perse via een PC doen :-(

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

Truus 16-01-2019

Super blij mee

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Een super fijne wasmachine makkelijk in gebruik en wast heel schoon ben er erg tevreden over .
Siemens levert een top wasmachine.

M. Bogaers 15-01-2019

Wat een kanjer

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wat een grote trommelinhoud van 8kg. Hierdoor draai ik een paar wasjes minder iedere week. Ik gebruik ook de speedperfect knop wat mij iedere week kosten bespaart op stroom en water. Deze machine is veel stiller dan mijn vorige. De grote trommel in combinatie met 1600 toeren centrifugeren zorgen ervoor dat de was al erg droog uit de machine komt. Een aanrader voor iedereen.

Pluspunten

• 8kg inhoud
  • Was komt erg droog eruit
  • Makkelijk korte wasjes draaien

M. Bogaers 12-01-2019

Wat een kanjer

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Pluspunten

• 8kg inhoud
  • Was komt erg droog eruit
  • Makkelijk korte wasjes draaien

Bellone 03-01-2019

Kwaliteit!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wasmachine sinds kort in gebruik maar de stilte waarmee hij zijn werk doet en het wasresultaat vallen direct op. Duidelijk de bekende Siemens kwaliteit en samen met de Siemens WT44W562NL warmtepompdroger een perfect koppel!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

Evers 02-01-2019

Makkelijke bediening met veel opties

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Wat een kanjer van een wasmachine. Veel standaardprogramma`s die je kunt kiezen en daarna is het eenvoudig om bv. de wastemperatuur te wijzigen. Even alleen maar de zweetluchtjes wegwassen in 15 minuten is geen probleem. Door de 8kg laadvermogen passen mijn dekbedden er ook prima in en hoef ik deze nu niet meer in mijn bad uit te wassen.

Pluspunten

• snelle korte wasjes draaien
  • groot laadvermogen
  • zeer stil
  • energiezuinig

Peter 29-12-2018

Goed, stil, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Snel geleverd, tot in de badkamer, oude machine netjes afgevoerd. Goede machine, bijzonder stil. Erg gebruiksvriendelijk en veel menu-opties waardoor de programma's naar wens bij te stellen zijn.

Cath 28-12-2018

Schoon en stil

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Prachtig apparaat. Degelijk. Eenvoudige bediening. Ruime opening voor véél was. Heel stil apparaat, je hoort hem niet als je niet direct in de buurt bent. Wast keurig schoon en fris. Centrifugeert wel erg droog op 1600 toeren. Dat zet ik terug naar 1400 omdat anders het wasgoed wat teveel kreukt. Bij 1400 hoef ik het als het daarna uit de droger komt, niet meer te strijken. Heeft voldoende speciale programma's voor overhemden en ander spul. Luxe apparaat.

Pluspunten

• degelijk
  • eenvoudige bediening
  • stil
  • grote opening
  • grote inhoud

Minpunten

• 1600 toeren is wel erg veel

jeroen 27-12-2018

Zeer laag stroom verbruik, veel opties, kwaliteits product.

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Een wasmachine welke aan het het milieu denkt, veel mogelijkheden om in te stellen. Is veel stiller dan de vorige wasmachine.
Grote trommel van 8 KG.Sensor-gestuurde programma's herkennen vuil en passen automatisch het wasprogramma aan voor het beste wasresultaat.

Pluspunten

• Capaciteit 8 kilo
  • Pluspunt: Stil
  • Veel mogelijkheden
  • Snel programma van 15 min

Minpunten

• Je ziet niet hoeveel was er in zit (kg)

S van den Berg 26-12-2018

Handig in gebruik

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Fijne, stille wasmachine, zeer makkelijk te bedienen. Ook de speedknop is prettig voor een korte, snelle was.

• Speedprogramma

Marcel Legtenberg 26-12-2018

Stil, gemakkelijk te bedienen, gunstig geprijsd

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Deze Siemens kwam gunstig uit het prijsvergelijk en voldoet aan alle verwachtingen. Hij is erg stil, zelfs met centrifugeren op 1600 toeren. Handig: stand Ecoperfect (energie besparen, maar langzamer), speedperfect (sneller, maar meer energieverbruik), uitgesteld wassen (klaar in x uur) en pauzeren.

Pluspunten

• Centrifugeren op 1600 toeren
  • Ecoperfect en Speedperfect

Minpunten

• Standaard programma's duren lang

Ben Hur 23-12-2018

Geweldig stil en schoon

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Na een aantal gebruikte wasmachines, nu een nieuwe. Wat een geweldige ervaring. Stil,schoon en zuinig.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

a. van Hooft 21-12-2018

Stil, uitsekend prijs-kwaliteit, zeer gebruikersvriendelijke

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Zeer stil, met 1600 toeren aanzienlijk droge was dan met 1400 toeren, was zeer schoon. Zuinig gebruik van water en electriciteit. Display en bediening zeer gebruikersvriendelijke. Prijs-kwaliteit zeer goed. Een aanrader. Service van Bol.com uitstekend en zeer snel. Zondag besteld en maandag om 13.00 uur thuisgebracht, geïnstalleerd en de oude siemens wasmachine afgevoerd, vriendelijke medewerkers. Geweldig product en service.

Pluspunten

• stuil
  • gebruiksvriendelijke wasmachine
  • uistekend prijs-kwaliteit relatie

Minpunten

• geen, tot zo ver

Jova 19-12-2018

Mooi stil en makkelijk in gebruik

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Prima kwaliteit voor een goede prijs.
Met alle functies die je normaal gesproken wenst.
Heerlijk stil.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Instellingen

Henk 19-12-2018

Henk

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Een zeer stille wasmachine met vele mogelijkheden.
Ruime sortering wasprogramma’s en de wastijd wordt automatisch aangepast.
Zuinig in gebruik wat energie en water betreft.
Ook bij het centrifugeren is hij erg stil.
Een mooie desin ook wat de bediening betreft .
En een makkelijke bediening dus geen ingewikkelde handelingen (kind kan de was doen)
Kortom een mooie zuinige wasmachine met een goede prijskwaliteit.

Pluspunten

• Zuinig
  • Mooi
  • Snel

Laurens 17-12-2018

Prima wasmachine!

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Stil, zuinig en voldoende programma's voor de verschillende typen was. Ondanks de vele opties zéér eenvoudig in gebruik. Alles wijst zichzelf.
Goede prijs-kwaliteit verhouding.

• Zuinig
  • Eenvoudig in gebruik

Eef 09-12-2018

Stil ! Geweldig

Geschreven voor: Siemens WM16W461NL

Geweldig ,na jaren een bosch te hebben gehad met heel veel lawaai nu deze geweldige siemens. Zo stil ongelofelijk. Geweldig was resultaat en ook nog eens heel makelijk in de bediening. Twijfelt niet en zoek niet langer gewoon doen .je krijgt hier geen spijt van.

Pluspunten

• Heel stil
  • Grote trommel
  • Tijdens wassen nog gauw iets er bij kan ook
  • Snel progama 15 min
  • Mooi om te zien