Siemens WM16W461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 190 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

Heidi 23-06-2018

Stille wasmachine met veel opties

De wasmachine is lekker stil en er zitten ruim voldoende opties op voor mij als 'wasser' van een 5-persoonshuishouden (ik was verschillende soorten vezels en kleuren allemaal apart). Daarbij is er de keuze voor een zuinige eco-stand die wat mee rtijd in beslag neemt of een versneld programma voor als er weinig tijd is om te wassen. Ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• stil
  • veel opties

Sylvia 23-06-2018

Prima wasmachine!

Erg mooie, degelijke en betaalbare wasmachine.
Apart instelbare centrifuge toeren en temperatuur. Ook de grote trommel zorgt ervoor dat er nu met een vier persoons huishouden alleen nog maar in het weekend gewassen hoeft te worden.
Hij is ook nog erg stil en makkelijk bedienbaar.
Na wat uurtjes zoeken op internet voor deze gekozen.
Erg blij met mijn aanschaf!

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar
  • apart instelbaar naar wens
  • stil
  • grote trommel
  • mooi

Stevige, solide en stille wasmachine 19-06-2018

stille wasmachine

Stille wasmachine Omdat er geen lagers inzitten hoor je nauwelijks de centrifuge. Staat stevig en solide tijdens het wasprogramma. Grote vulopening en een 8 kg kapaciteit. Wast heel erg schoon. Genoeg programma mogeliijkheden. Machine is door de draaiknop met indicatielampje voor het te kiezen programma eenvoudig in te schakelen .

Pluspunten

• Stille machine
  • Staat stevig en solide
  • Wast erg schoon
  • Genoeg keuzemogelijkheden voor programma's

Fam. Naaldjes 17-06-2018

Topmachine; schoon & stil

Wat meteen opviel is de grote deur (na onze oude wasmachine). Het doet alles wat ik wil en meer. Alle programma’s passend bij alle materialen en met aanpassing van temperatuur. Als vrouw gebruik ik veel verschillende delicate stoffen, geen handwasje meer nodig nu omdat een kleiner wasje echt mogelijk is. Het is vriendelijk in gebruik, ook voor mijn man die er met andere praktische ogen naar kijkt.

De 1600 toeren vond ik belangrijk en is ook echt droger. En belangrijk, ook aangenaam stil, wat in een appartement wel belangrijk is.

Het gebeurt vaak dat er nog iets bij de al draaiende was moest, een vergeten sok ofzo, en deze machine biedt de mogelijkheid nog iets toe te voegen, ook een pré voor deze aankoop. Nog maar een dikke week geleden gekocht en dit nog niet nodig gehad maar dat gaat zeker gebeuren.

De oude ging stuk en deze nieuwe heeft meteen alle vakantiewasjes, beddegoed e.d. verwerkt en dus al wel een diversiteit aan wasjes echt perfect doorstaan. Ik vind het een top apparaat, efficiënt, schoon, snel en stil, in een hele goede prijs-kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Schoon
  • Tussentijds toevoegen
  • Diversiteit programma’s
  • 1600 toeren & stil

Yil 13-06-2018

Fijne machine

Op basis van goede ervaringen met een vorige machine van dit merk, toch weer voor een Siemens gekozen. Wilde eerst voor een concurrerend merk gaan, maar toch voor deze iets duurdere variant gegaan. Nog geen seconde spijt van gehad! Er kan veel in (8kg) en dat is met een gezin met twee kinderen wel erg fijn. Het menu is duidelijk en aan te passen waar nodig. Wast goed schoon en duurt geen eeuwigheid voor de was klaar is. Uitgestelde start is voor ons erg prettig gebleken, blij met de aankoop!

Pluspunten

• Inhoud/formaat
  • Duidelijke instellingen
  • Uitgestelde start

Minpunten

• lage vulopening

Margriet 12-06-2018

bijna geen geluid, makkelijke bediening, wast goed schoon

Prima wasmachine.
Verhouding prijs / kwaliteit is uitstekend.
Makkelijk in gebruik.
Geen lawaai bij het wassen.

Paulus62 11-06-2018

Superstil, goed wasresultaat

Erg fraai en stil apparaat. Tijdens het centrifugeren met 1600 toeren is het geluidsniveau nog steeds erg acceptabel. De was komt er schoon en al redelijk droog uit. Fijne ruime keuze in programma's, zodat elke was het juiste programma geboden kan worden.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

wek 03-06-2018

Lekker stil

lekker stil apparaat dfe erg eenvoudig te bedienen is. De eerste was reslutaten zijn super. Over 10 jaar weten we of we de goede keuze gemaakkt hebben. Hebben alleen siemens apparatuur in de de keuken

Paul1962 31-05-2018

Prettige bediening, grote trommel

Zeer eenvoudige bediening, met toch veel mogelijkheden (extra stevig wassen of juist energiezuinig). Ziet er mooi uit, maakt niet te veel lawaai. 10 jaar garantie op de motor wekt wel vertrouwen. Fijne grote trommel met dito opening om de was er in te stoppen. Al met al zeer tevreden.

Pluspunten

• prettige bediening
  • energiezuinig
  • grote trommel, eenvoudige vulling

Yvonne 31-05-2018

Uitstekende machine voor een goede prijs

Ik heb deze machine nu een paar weken, maar hij bevalt uitstekend. Hij maakt weinig geluid en de wassen komen er helemaal schoon uit. Er zitten ruim voldoende mogelijkheden op de machine. Kortom ik ben dik tevreden met mijn aankoop en ik heb nog geen minpunten kunnen ontdekken!

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Weinig geluid
  • Mooi resultaat
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding

Yvonne 31-05-2018

Uitstekende machine voor een goede prijs

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Weinig geluid
  • Mooi resultaat
  • Goede prijs/kwaliteitverhouding

RKMRK 31-05-2018

Prima wasmachine

We zochten een vervanging van onze oude Miele wasmachine, die er onverhoopt (na 10 jaar) de geest had gegeven. Door aanbevelingen via via en de consumentengids, hebben we uiteindelijk voor deze machine gekozen. Tot op heden geeft hij een goed wasresultaat, en heeft voldoende wasprogramma's om met allerhande materialen om te kunnen gaan. Ook is hij muisstil! Een klein nadeel is dat er bij hete was (90*C) condens en water vorming ontstaat dat lekt vanuit de wasmiddel lade.

Pluspunten

• Muisstil
  • Uitstekend wasresultaat

Minpunten

• Condensvorming bij hete was bij wasmiddel lade

Peter81 23-05-2018

eenvoud

pas een paar dagen in ons bezit, maar een fijne en stille machine. Geen poespas dat toch alleen maar kapot kan gaan. Wel degelijk product, dat doet wat het moet doen, en stil is. Basis zaken als vooraf in te programmeren miste op bijv, een AEG in dezelfde prijsklasse, en deze is stiller. Direct drive motor zonder koolstofborstels zou in principe onderhoudsvrij moeten zijn (we gaan het mee maken). Kort wasprogramma is ook aanwezig, wat ook niet bij iedere machine het geval bleek te zijn.
We hebben hem pas kort, vooralsnog tevreden.

Jessicaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 23-05-2018

Prima wasmachine

2 weken in gebruik. Heel tevreden mee. Veel keuzes aan programma's en de timer vind ik al helemaal ideaal. Zo kan ik savonds mn was erin doen en hem timen dat hij smorgens klaar is. Ipv dat ik de machine vergeet aan te zetten wat nogal gebeurde bij mn vorige apparaat.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com

kalebath 13-05-2018

fijne wasmachine

we hebben het apparaat nu 12 dagen in huis en zijn tot nu toe tevreden lekker stil en ook door whekamp snel geleverd. Nu maar hopen dat deze het langer uithoud dan zijn voorganger

Pluspunten

• wast een berg
  • veel programas

Martin 13-05-2018

Heel mooie vormgeving.

Heel mooie machine bijna geruisloos en vormgeving prachtig.
Mijn witte was is weer wit ook wat al een beetje aangeslagen was.
En daarbij veel progamma’s erop.
Ben er erg blij voor het eerst Siemens en dan ook maar nieuwe stofzuiger van hetzelfde merk genomen.
Ben blij dat er een piep op zit als hij klaar is .
Anders zou ik niet zo snel door hebben dat de was klaar is.

Pluspunten

• Machine is bijna geruisloos
  • Mooie vormgeving
  • Zuinig in verbruik
  • De goede droogte als het eruit komt

Richard 13-05-2018

Stil

Oude siemens wasmachine na meer dan 12 jaar vervangen voor een nieuwe siemens. Fijn dat alle programma's er weer opzitten (en meer) en intuitief werken! Daarnaast heerlijk stil...een verademing met de oude en een stuk zuiniger.

• Zuinig
  • Veel instelmogelijkheden