Siemens WM16W461NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
8 kg vulgewicht

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 203 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

josvliet 05-10-2016

Fijne, zeer stille wasmachine die netjes schoon wast

Eigenlijk had ik een ander type besteld bij de webshop maar omdat deze niet snel leverbaar was, kreeg ik dit type aangeboden welke duurder was en meer mogelijkheden had; dit voor dezelfde prijs als de andere.
De machine is echt heel stil. Wel belangrijk om de transportbeveiligingen eruit te halen en de machine waterpas te zetten. Bij 1600 rpm maakt de centrifuge opmerkelijk weinig herrie. Dat komt goed uit want wij wassen vaak in de nacht vanwege het goedkopere tarief.
Ook kan je een niet zo vuile was met minder wasmiddel wassen wat nog steeds een zeer goed resultaat geeft. De mogelijkheden zijn voor mij uitgebreid genoeg en wat ik fijn vind is dat ik de presets kan aanpassen.
De trommel kan max 8 kg (droog) wasgoed aan. Ik heb de was gewogen voor het erin gaat (kan ik afgepast zeep doseren wat aardig wat geld bespaard en goed voor het milieu is) maar aan 8 kg ben ik nooit gekomen. Dit is natuurlijk wel afhankelijk van wat voor materiaal je erin stopt. Meestal kom ik aan de 5 á 6 kg wasgoed. er moet tenslotte wat ruimte overblijven om te kunnen tuimelen.
Over de betrouwbaarheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we m pas een paar maanden hebben. Alles voelt redelijk solide aan op het zeepbakje na. dat vind ik een beetje dun en wat slapper overkomen. De tijd zal het leren.
Tenslotte ziet hij (of zij?) er ook nog eens mooi uit. Maar ja, of dat echt belangrijk is....

Pluspunten

• Zeer stil (invergelijking met onze oude)
  • Makkelijke bediening
  • Uitgestelde eindtijd
  • Flinke trommel (max 8kg)
  • Centrifuge 1600 rpm

Minpunten

• Zeepbakje blijft vrij nat na gebruik

chantal 03-05-2016

fijne automaat

Heerlijke wasautomaat, hij is heel stil ook bij de maximale centrifuge stand. Je kan de temperatuur zelf nog aanpassen bij een wasprogramma. ook kun je de centrifugekracht ook nog aanpassen. er kan veel was in. hele fijne machine

Ria 27-07-2017

stil, gemakkelijk bedienbaar

De machine wast schoon, is stil, gemakkelijk te bedienen en heeft precies die programma's die ik graag gebruik. Fijn dat hij de hoev. wasgoed weegt en de wasduur en hoev. water aanpast want we zijn inmiddels nog maar met 2 personen...

Pluspunten

• stil, wast schoon
  • gemakkelijk en snel te bedienen
  • je kunt zelf toerental van de centrifuge aanpassen
  • knop voor als het eens wat sneller moet

Kookgek 31-08-2018

Een hele fijne wasmachine

Een hele fijne wasmachine. Gebruiksvriendelijk en veel programma's op. Maakt niet veel geluid. Handig dat er een functie op zit om de duur van het programma te versnellen. Ook makkelijk als je wat vergeten bent, je het programma op pauze kan zetten en het alsnog toe kan voegen aan de was. Daarnaast is het een mooi design.

Marian dl 10-08-2018

Hij is heel erg stil in het gebruik en dat is voor mij als massagetherapeut met een praktijk aan huis erg belangrijk. Uiteraard wast hij uitstekend.

Alien 10-08-2018

Muisstil

Perfecte wasmachine, mooie grote deuropening, past zich aan naar de was die erin zit, zeer zuinig in gebruik !

RGM Kors 31-07-2018

De grote trommel van 8 kg bevalt heel goed

De reparateur van onze oude Miele raadde ons Siemens aan vanwege de goede prijs/ kwaliteit.Wij hebben gekozen voor de machine met 8 kg trommel aangezien het in prijs maar weinig scheelde met 7 kg in combinatie met de teruggeefactie, hij bevalt ons prima, simpel in gebruik en stil.

post 12-07-2018

heerlijk grote trommel

vorige maand gekocht en tot nu toe goede machine, alleen ald hij niet goed vol zit maakt hij best wat geluid.

Tom 11-07-2018

stil, mooi

Wasmachine is echt veel stiller dan mijn oude. Makkelijk te bedienen en wast (tot nu toe) goed schoon.

Pluspunten

• stil

Minpunten

• nog geen

kics 05-07-2018

Ziet er goed uit

Door een handyman hierop gewezen, mooi product, ben benieud hoe die het gaat doen. de levering liep niet helemaal goed maar hier kan siemens niets aan doen. Ik heb het product bij ao.nlgekocht

Diana 03-07-2018

Heerlijk stil

Pluspunten

• Heel stil tijdens wassen en centrifugeren
  • Makkelijk te bedienen
  • Deur opent makkelijk

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Jose 02-07-2018

Wasmachine heeft een vrij stille motor en zuinig met water

Na wat zoeken op internet uitgekomen op deze wasmachine omdat deze ons qua prijs-kwaliteitverhouding een goede optie leek. Dit samen met een droger van Siemens als set. Net het eerste weekend uitgeprobeerd. Ten opzichte van onze vorige wasmachine (van Bosch, 9 jaar oud) is deze weer een stukje stiller, is deze zuiniger met water omdat dat afgestemd wordt op de hoeveelheid was die je erin doet en komt de was er nog droger uit door het hogere toerental van 1600. Er kan maximaal 8 kilo (katoen) in. Daarnaast zou het ook energie moeten schelen. Genoeg programmakeuzes en de bediening spreekt voor zich. Al met al tot nu toe heel tevreden dus.

Pluspunten

• stillere motor, staat stabiel
  • makkelijk te bedienen
  • prima programmakeuzes

Nienke 25-06-2018

Stille wasmachine

Ik ben super blij met mijn nieuwe wasmachine. Hij is erg stil, zelfs wanneer hij op volle kracht centrifugeert. Ook heeft hij veel verschillende programma's, die je ook versneld kunt laten draaien. Ideaal voor een gezin van 3-5 personen.

• Veel programma's
  • Snelle programma's
  • Voorspoel mogelijkheden

Minpunten

• Blijft piepen wanneer hij klaar is

steve 25-06-2018

Eerste indruk: prima en solide uiterlijk

Veel programma's en sensor gewicht. O ja geluid is/was ook wel een factor. De capaciteit is wat groot voor twee personen, maar kleiner krijg je ze niet meer. 1e was draait nu al en is inderdaad heel stil

Pluspunten

• geluid
  • programma's

Minpunten

• veel te grote laadcapaciteit

Rik 25-06-2018

Zeer goede kwaliteit

Na uitgebreid onderzoek op het internet deze Siemens wasmachine gekocht. De goede reviews van andere gebruikers kan ik alleen maar beamen. Zeer goed product!

Pluspunten

• Zeer schone was
  • Snel

Heidi 23-06-2018

Stille wasmachine met veel opties

De wasmachine is lekker stil en er zitten ruim voldoende opties op voor mij als 'wasser' van een 5-persoonshuishouden (ik was verschillende soorten vezels en kleuren allemaal apart). Daarbij is er de keuze voor een zuinige eco-stand die wat mee rtijd in beslag neemt of een versneld programma voor als er weinig tijd is om te wassen. Ik ben erg tevreden!

Pluspunten

• stil
  • veel opties

Sylvia 23-06-2018

Prima wasmachine!

Erg mooie, degelijke en betaalbare wasmachine.
Apart instelbare centrifuge toeren en temperatuur. Ook de grote trommel zorgt ervoor dat er nu met een vier persoons huishouden alleen nog maar in het weekend gewassen hoeft te worden.
Hij is ook nog erg stil en makkelijk bedienbaar.
Na wat uurtjes zoeken op internet voor deze gekozen.
Erg blij met mijn aanschaf!

Pluspunten

• makkelijk bedienbaar
  • apart instelbaar naar wens
  • stil
  • grote trommel
  • mooi

sylviavandenberg 23-06-2018

Fantastische machine

Na lang speuren op het internet ben ik tot aanschaf van dit apparaat overgegaan en daar ben ik nog heel blij mee.
Hij ziet er mooi uit, de programma's zijn apart instelbaar (temperatuur, tijd, centrifuge aantal etc.) wat heel prettig is. Verder is hij stil en ziet er mooi uit.
Erg blij mee!

Stevige, solide en stille wasmachine 19-06-2018

stille wasmachine

Stille wasmachine Omdat er geen lagers inzitten hoor je nauwelijks de centrifuge. Staat stevig en solide tijdens het wasprogramma. Grote vulopening en een 8 kg kapaciteit. Wast heel erg schoon. Genoeg programma mogeliijkheden. Machine is door de draaiknop met indicatielampje voor het te kiezen programma eenvoudig in te schakelen .

Pluspunten

• Stille machine
  • Staat stevig en solide
  • Wast erg schoon
  • Genoeg keuzemogelijkheden voor programma's

Fam. Naaldjes 17-06-2018

Topmachine; schoon & stil

Wat meteen opviel is de grote deur (na onze oude wasmachine). Het doet alles wat ik wil en meer. Alle programma’s passend bij alle materialen en met aanpassing van temperatuur. Als vrouw gebruik ik veel verschillende delicate stoffen, geen handwasje meer nodig nu omdat een kleiner wasje echt mogelijk is. Het is vriendelijk in gebruik, ook voor mijn man die er met andere praktische ogen naar kijkt.

De 1600 toeren vond ik belangrijk en is ook echt droger. En belangrijk, ook aangenaam stil, wat in een appartement wel belangrijk is.

Het gebeurt vaak dat er nog iets bij de al draaiende was moest, een vergeten sok ofzo, en deze machine biedt de mogelijkheid nog iets toe te voegen, ook een pré voor deze aankoop. Nog maar een dikke week geleden gekocht en dit nog niet nodig gehad maar dat gaat zeker gebeuren.

De oude ging stuk en deze nieuwe heeft meteen alle vakantiewasjes, beddegoed e.d. verwerkt en dus al wel een diversiteit aan wasjes echt perfect doorstaan. Ik vind het een top apparaat, efficiënt, schoon, snel en stil, in een hele goede prijs-kwaliteitverhouding!

Pluspunten

• Energiezuinig
  • Schoon
  • Tussentijds toevoegen
  • Diversiteit programma’s
  • 1600 toeren & stil