LG F14B8TDA7

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 25 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG F14B8TDA7 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

giessenjo 09-11-2018

LG wasmachine met serieuze pomp problemen

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

de LG was machine van serie F - TDA , is nogal storings gevoelig. het is een mooie machine , werking is duidelijk , mooi beeldscherm. eerste 2 jaar gaat goed.
Echter de pomp gaat na 2 jaar kapot en LG doet reparaties voor meer dan 130 euro(Alleen arbeid en nakijken) . Het water blijft staan. Was wordt niet schoon. De service van LG is heel erg lastig , en uiteindelijk is LG niet bereid enige service te verlenen. 2 maanden buiten garantie termijn , meneer wat vervelend. Misschien moet u het probleem zelf oplossen. we kunnen niet veel voor u doen.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Bedienings gemak
  • mooi beeldscherm
  • Eenvoudig keuze van programma

Minpunten

• Pomp al kapot na 2 jaar
  • LG service doet niet veel, na klacht
  • Reparatie kost 130Euro voor klein artikel
  • Foutmelding werkt niet op beeldscherm

Marjolein 07-10-2017

Kan niet op 30 graden wassen

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Eigenlijk maar 1 punt waardoor het een 5 is en geen 9: je kunt er niet op 30 graden mee wassen! Wie dat in godsnaam heeft bedacht in een tijdperk waarin 95% vande gekleurde kleding op maximaal 30 graden gewassen mag worden. Dit moet ik nu dus noodgedwongen altijd op 20 graden wassen, bah. Verder echt een goeie machine, maar had ik dit vooraf geweten dan had ik deze nooit gekocht!

Pluspunten

• Stil
  • Grote trommelinhoud
  • Gebruikersvriendelijk
  • Wast schoon

Minpunten

• Kan niet op 30 graden wassen!
  • Niet zo'n goed anti-kreuk programma

Marc 13-08-2017

Duurzaamheid

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

De LG hebben we 7 jaar in ons bezit, we hebben een gezin met 4 kleine kids dus de wasmachine draait hier sowieso elke dag. We hebben verschillende keren monteurs gehad voor het vervangen van de lagers (slijten snel) en het vervangen van de printplaat. Nu is deze weer stuk en investeer ik in een nieuwe, een Siemens dit keer. Conclusie: Als je niet intensief wast is het een prima machine die jaren mee kan, maar gebruik je h'm dagelijks veel en vaak dan kun je beter voor een A-merk gaan.

Pluspunten

• Groot
  • Stil

Minpunten

• Kwaliteit

Jacqueline 05-05-2017

Fijne wasmachine

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Ik moest aanvankelijk wennen aan de machine, maar hij heeft ontzettend veel mogelijkheden, bijv bij de (te) lange wasduur, zet hem even op pauze en selecteer een ander programma, dat is allemaal mogelijk. Zeer tevreden na 2 maanden.

Jacqueline 15-01-2017

Wasduur

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Ik heb eigenlijk een vraag over deze machine.
Ik heb hem nu een paar dagen en het valt me op dat hij erg lang over een normale witte was doet, 3 uur en 45 minuten!!! Dat is niet handig met een groot gezin, ik denk erover om hem terug te sturen.. Ik hoop dat anderen die er ervaring mee hebben reageren.

Carrie 29-12-2016

zuinig

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Prachtige wasmachine, zuinig, stil, makkelijk in het gebruik en scherp geprijsd! Wij zijn er blij mee!

Pluspunten

• zuinig
  • makkelijk in gebruik
  • stil

naomie 21-07-2016

wasmachine

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

heb deze gekocht en ben zeer tevreden werd ook zeer netjes behandeld en kreeg geregeld een sms over de bezorging

Hanneke 10-04-2016

Fijne wasmachine

Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Deze wasmachine doet zijn werk goed en is makkelijk te bedienen. Erg tevreden over mijn aankoop! Goede prijs-kwaliteit verhouding.
Levensduur op de lange termijn, kan ik natuurlijk nog niks over zeggen, maar met de nieuwe trommel techniek, zal t daar in ieder geval niet aan liggen. (gebroken trommel, was de reden dat mijn oude wasmachine het na 4 jr het begaf)

Marian 28-02-2016
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Hele fijne wasmachine, goed wasresultaat en weinig geluid
veel keuzeprogramma's . Prima aankoop. ben zéér tevreden

Hanneke 22-12-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Wast schoon. Al een aantal wasprogramma's geprobeerd, doen allemaal goed waar ze voor bedoeld zijn. Handig in te stellen. Fijn dat ie de hoeveelheid was weegt en t waterverbruik daarop aanpast. Centrifugeert goed en de was komt vrij droog uit de trommel.
Hij is een stuk stiller dan mijn oude LG wasmachine.
Kortom erg blij mee!

mhnl1979 11-09-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Na een kapotte Bosch van vier jaar oud dacht ik een ander merk eens te proberen. En dat werd deze LG. Hij bevalt goed en wast schoon. Heerlijk ook dat er acht kilo in kan. Super ding.

Prijs/kwaliteit verhouding ook prima dus hopelijk gaat deze een flink aantal jaren mee!

Roelof1958 27-07-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

We hadden hiervoor ook een LG die jaren trouwe dienst gedaan heeft.
Toen hij het begaf en de reparatiekosten voor een apparaat van die leeftijd me te hoog uitkwamen direct weer gezocht naar een LG.
Had eerst een ander model besteld bij Veiligkopen.nu maar kreeg deze voor dezelfde prijs omdat het model niet meer geproduceerd werd.
Hij wast nog schoner en heeft een hogere capaciteit en toerental dan de vorige.
Enig puntje waar we tegenaan liepen is dat onze vorige de mogelijkheid had een eigen programma samen te stellen, dat missen we omdat we altijd op 30 graden wasten en nu moeten kiezen tussen 20 of 40.
Wel is er een ruime keuze in wasprogramma's.
was even wennen dus maar hij is super.
Over de duurzaamheid kan ik nog niks zeggen maar als hij net zo lang meegaat als de vorige ben ik zeer tevreden.

matthijs2101 27-07-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

We hebben de wasmachine nu drie weken en ik ben er erg tevreden mee. De wasmachine is stil, er kan veel (8kg) was in en de was komt er een stuk droger uit dan ik gewend was van de vorige.

De rare eigenschap is dat er geen 30 graden was op zit. Het is 20 of 40 graden. Terwijl we hier gewend zijn om op 30 graden te wassen.

De werking:
Je selecteert bijv de 60 graden was. Dan geeft de machine aan dat hij daar 1u over doet. Standaard staat de centrifuge stand dan op 800 toeren. Je kan dan voor 1400 kiezen, dan komt er vijf minuten bij op. etc. De tijd die in het display staat komt goed overeen met de werkelijke tijd.

nicodekliko1 17-06-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

een zeer mooie schoon wassende machine die geluidsarm zijn werk doet het melodietje aan het einde is zeer handig kun je beneden horen dat de was boven klaar is.
ziet er mooi en degelijk uit ik heb goed technisch inzicht en dit is gewoon solide

nicodekliko1 17-06-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Nu een paar dagen in bezit en werkelijk gewoon een verademing wast zeer schoon loopt lekker rustig en een bijzondere grote trommel wat erg handig is.
Het muziekje vind ik wel prettig hoor ik beneden dat boven de was klaar is vroeger hoorde ik de centrifuse maar deze machine is echt stil.
We zijn gegaan voor het design gebruikersgemak en de motorgarantie van 10 jaar ze staan echt achter hun product toppie!

m.vd.klooster lenovo 15-06-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Mooie ding ! doet wat ie moet doen en ziet er goed uit.
Leuke geluidjes, had ik nog nooit bij een wasmachine gehoord..
Bediening is eenvoudig en je kan makkelijk op de instellingen ingrijpen. Warmer wassen of harder centrifugeren. De service via piepjes door de telefoon vind ik als techneut wel briljant :-)
Verder is ie heel stil, eerste wasjes ging ik toch even kijken of ie het nog doet :-)

Kort om top apparaat.

kielfje 13-06-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Een zeer prettige machine. Had al eerder een vergelijkbare LG wasmachine gehad die nu al ongeveer 15 jaar probleemloos werkt
bij onze dochter.
Door omstandigheden kregen wij een andere zeer goed aangeschreven wasmachine die echter zo zuinig was dat er niet eens water zichtbaar was in de trommel tijdens gebruik.
Gelukkig is deze nu zodanig defect dat we een nieuwe konden kopen haha.
De wasmachine is zeer eenvoudig te bedienen en heeft heel veel mogelijkheden.
kortom een aanrader voor een mooie prijs.

mihaela111 10-06-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

We hebben deze wasmachine net en verassing: we ontdekken dat we een 8 kilo hebben gekregen in plaats van de 7 kg wasmachine die we hebben besteld. Dank!
De wasmachine is heel stil, gebruiksvriendelijk, de was is bijna droog.
Ik vraag me af in hoe verre het wasresultaat afhankelijk is van het gebruikte wasmiddel (bij ons is het altijd vloeibaar ariel). Niemand zegt daar ooit iets over...
Nog iets: bij bemmel-kroon.nl lage aansluitkosten! (rond de 5 euro)

Ismara 27-05-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Prima machine. Inmiddels 3 wassen gedraaid met goed resultaat. Vooral de centrifuge vind ik erg prettig, daar ik geen droger heb. Nog even kort aan de lijn en droog...erg fijn.
Duurzaamheid kan ik nog niks over zeggen. Ook het korte wasprogramma is erg fijn. Ik kan nu echt 'even n wasje draaien'.. Top!

peterjack12 22-05-2015

we hadden een oude aeg lavamat van 20 jaar oud nu een LG
ziet er strak uit( mooi design ) lekker stil super blij mee
duidelijke gebruiksaanwijzing etc

peterbeugelink 02-05-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Sinds afgelopen donderdag deze LG-wasmachine in huis, nadat ik mijzelf eerst goed had georiënteerd was dit naar mijn idee de juiste machine voor een mooie prijs.
Het is gewoon bizar wat voor techniek erop zit en hoe superstil en zuinig deze machine is .
Wasresultaten zijn tot dusver perfect en de was komt na het centrifugeren op 1400 toeren nagenoeg bijna droog eruit, het resultaat is dan klam.
Over de duurzaamheid kan ik echter weinig zeggen, dat moet de praktijk uitmaken maar gezien de garantie van twee jaar en tien jaar op de motor zijn mijn verwachtingen hoog.
Lg heeft naar mijn mening met deze machine, echt een state of the art product neergezet.

Jolanda Biemans 21-04-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Wasmachine is makkelijk te bedienen. Veel wasprogramma's erop zoals programma voor donsdeken, sportwas e.d. Hij is erg stil en wast goed. De was is als hij op 1400 toeren heeft gedraaid al erg droog als het eruit komt!
Er zit zelfs een trommelreiniger programma op

jaimytime 11-04-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Deze wasmachine is in zeer fijn gebruiksgemak, simpel te bedienen, en levert die gewenste resultaten. De prijs/kwaliteitsverhouding is daarom een zeer grote plus!

Charlotte018 09-01-2015
Geschreven voor: LG F14B8TDA7

Een hele fijne wasmachine! Had hem uitgekozen met name op geluid en centrifugeren. Volgens de specificaties en de test van de Consumentenbond kwam deze machine er goed uit, en ik ben er inderdaad erg tevreden over!

Wast goed schoon en centrifugeert zo goed (op 1400 toeren) dat de was bijna droog uit de machine komt. Diverse extra programma's en de mogelijkheid om zelf nog de temperatuur, centrifugesnelheid, voorwas etc. aan te passen. Heel simpel in gebruik.

Enige nadeel is dat er geen mogelijkheid voor 30 graden is (alleen 20 of 40, en voor fijne- of wolwas mis ik soms een 30 graden programma).

Maakt weinig geluid. Trilt wel bij het centrifugeren dus kijk uit met wat je er bovenop zet.

Erg fijn is dat je de resttijd kunt zien op het display. De grote trommel heb ik eigenlijk niet nodig maar is fijn als je wel veel was tegelijk wilt doen.

Heeft zelfs een mogelijkheid voor donsdekens, maar let op wat je er in doet, want een ander (blijkbaar niet dons-)kussen dat ik op deze stand had gewassen kwam er minder goed uit.

Charlotte018 29-04-2015

Ook na een paar maanden gebruik ben ik nog steeds erg tevreden met deze wasmachine. In tegenstelling tot de test van de Consumentenbond deze maand vind ik het toestel juist erg gebruiksvriendelijk.

Twee nadeeltjes: ten eerste, een gewone 40 graden was duurt erg lang, en ten tweede, als je de pauzeknop gebruikt dan schakelt het apparaat zich binnen enkele minuten vanzelf uit en moet je daarna de wascyclus helemaal opnieuw beginnen. Niet heel handig als je alleen even 10 minuutjes de was wilt pauzeren omdat je bijvoorbeeld niet tegelijkertijd voldoende water uit de kraan kunt gebruiken.