Siemens WM16W672NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 469 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens WM16W672NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

georgine 15-10-2019

Top wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Ben er zeer tevreden over, weinig geluid. Groot apparaat, dosering is super makkelijk. Wasprogramma's uitgebreid

Mamavanvier 24-07-2019

fijne grote vulopening

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Fijne grote vulopening en heerlijk stil. Ik moet nog veel functies op de machine ontdekken, maar tot nu toe ben ik zeer tevreden. De uitsteltimer is heel handig.

Pluspunten

• Stil
  • Grote vulopening
  • Duidelijke timer voor uitstellen

Mayke VK762728 04-06-2019

Mooie machine

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Wat n top product voor dit geld. Ben er super blij mee. Vooral het Idos systeem gaan we veel plezier van hebben in onze portemonnee

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stil

Tatiana 30-04-2019

Veel instel mogelijkheden doch zeer eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Wij hebben veel plezier van de wasmachine, in zoverre dat je een plezier aan wassen kunt hebben :-) De Siemens wasmachine heeft veel functies, doch eenvoudig te begrijpen. Het lampje in de trommel is een uitkomst om te zien hoe hij te werk gaat en of die ene sok er toch bij zit. De duur van de wasbeurt is afhankelijk van het programma (en wordt duidelijk aangegeven op het display), maar omdat wij de was vaak 's nachts draaien is dat geen zorg. We kunnen heb 's nachts gebruiken omdat hij zo stil is in vergelijking met andere wasmachines. Het enige wat kleine minpunt is de pieptoon die door blijft gaan als hij klaar is, we hebben nog niet de optie gevonden om deze uit te zetten.

Pluspunten

• Was alle wassoorten grondig met eigen programmas
  • Veel opties en toch eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Eindeloos piepje als de wasbeurt is afgerond

Bart Hendriks 29-04-2019

Wat een wasmachine, echt een topper voor dit bedrag!

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

De vorige Siemens heeft het onder zwaar gebruik toch nog 14 jaar volgehouden. Door de goede ervaring hebben wij weer gekozen voor een Siemens en wat voor een, Siemens WM16W672NL iQ700 iSensoric die snel, zuinig, bijna geluidloos een ultra schone was afleverd, echt een topper voor dit bedrag!

Pluspunten

• Geluidloos
  • Zuinig

Minpunten

• Geen!

Calvin 28-04-2019

SIEMENS WM16W672NL

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

De wasmachine pas perfect bij de eerder aangeschafte droger van IQ700 series. Wasmachine is zeer stil en de was komt verrassend droog uit de wasmachine. Wasmiddel wordt door het systeem zelf gedoseerd waardoor altijd precies juiste hoeveelheid wasmiddel wordt gebruikt. Prijs is goed en nu met siemens actie een leuke refund terug bij aanschaf.

Pluspunten

• Stil
  • Zuinig

Anoniem 25-04-2019

Uitstekende stille wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Machine nu een goede week in bezit en ondertussen zo'n 10 wassen gedraaid. Machine zeer stil, ook bij centrifugeren. Voldoende keus in programma's en handig automatisch doseersysteem voor het wasmiddel. Met het grote vulgewicht van max. 9 kg draaien we minder wassen. Met 1600 toeren centrifugeren komt de was er vrijwel droog uit.

Pluspunten

• Stil
  • Groot vulgewicht van max. 9 kg

Fam de Beer 25-04-2019

Fijne grote trommel, makkelijk in gebruik, stil

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Fijne wasmachine, stil, zuinig en heeft een grote trommel. Voorheen 2x wassen nu in 1 draai klaar. Zeer gebruiksvriendelijke machine, erg blij mee. Ook de warmtepompdroger ervan gekocht, ook zeer gebruiksvriendelijk en stil. Super blij met deze aankoop!

Pluspunten

• grote trommel
  • zuinig

Mr. Clean 17-04-2019

Geweldig stil!

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Ik heb de machine gekocht met het idee een aantal consessies te doen doordat slecht de nr7 van de grote consumentenbond test had gekozen. Ik kan met mijn gezonder verstand simpelweg niet EU1300 uitgeven voor een Mxxxxx wasmachine. De prijs prestatie van deze machine is echt geweldig! Muisstil ... je hoort alleen wat water klotsen en verder niks. Ja centrifugeren hoor je wel wat, maar is niet merkbaar luider dan een machine die EU600 meer kost. Wast zeer goed schoon en centrifugeert bijzonder goed.

Pluspunten

• stil
  • veel opties

Minpunten

• deurrichting niet omkeerbaar

Seline 14-04-2019

Eerste indruk erg goed!

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

We hebben hem net in huis, maar de eerste indruk van de Siemens WM16W672NL is goed! Met een gezin is zo'n grote trommel erg handig, maar ook als je geen volle machine hebt, kun je prima een was draaien, want hij berekent zelf hoeveel tijd en wasmiddel en water er nodig is. Het automatische doseersysteem werkt heel handig en lijkt een stuk minder wasmiddel te verbruiken, de was komt er heel fris en schoon uit. Met de resttijdindicator kun je zien hoe lang de machine nog bezig is, al kun je daar niet volledig op varen, want het lijkt erop dat de wasmachine gaandeweg blijft meten hoe lang de was nog moet, waardoor de resttijd steeds verspringt. De prijs/kwaliteitverhouding is wat ons betreft goed, ik zou niet het dubbele willen uitgeven aan een Miele die zeker niet twee keer zo lang mee gaat en als dat al zo is, tegen die tijd al behoorlijk verouderde techniek heeft.

Pluspunten

• automatisch doseersysteem
  • grote trommel

Minpunten

• nog geen ontdekt

vedder 11-04-2019

wasmachine met automatische dosering

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

prima wasmachine. Maakt weinig geluid. De was is goed droog door de 1600 toeren. Ook de automatische dosering bevalt ons prima

Pluspunten

• geluid
  • bedieningsgemak

Siemens droger en wasmachine 10-04-2019

Mooie intuïtieve wasmachine en droger.

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Mooie overzichtelijke wasmachine en wasdroger. De bediening is intuïtief, zonder de gebruiksaanwijzing te lezen kun je zo starten. Beide zeer energiezuinig. We hebben inmiddels alles van dit fantastische merk!

Debbie 09-04-2019

Top ding!

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Echt een top wasmachine! Stil! En het beste vind ik dat je elk programma ook kort kan maken dan duurt het 1 uur en de was is echt super schoon!

Pluspunten

• Korte programma’s
  • Stil

Brenda 08-04-2019

goed wasresultaat

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Oude wasmachine kapot, droger is een siemens en bevalt goed ,dus een wasmachine van siemens gekocht , deze heeft een laadvermogen van 9kg, erg makkelijk met een groot gezin.
hij is een stuk stiller als ons vorige wasmachine van 11 jaar oud.

Pluspunten

• Wasresultaat
  • Stil
  • gebruiksgemak

Minpunten

• geen
  • geen

Tedda 06-04-2019

Top Machine

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Super blij met deze prachtige machine. Kan heel veel, moet er bijna een studie voor doen hahaha
Veel mogelijkheden, een lampje in de ring bij de deur, super stil, lekker groot, heel handig dat de machine zelf wasmiddel kan doseren. Hopelijk zullen we er jaren plezier van hebben.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Stil

Joost 03-04-2019

Stil en zuinig je schone was

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Deze machine wast zoals het hoort. De opening is groot waardoor je gemakkelijk de was kan laden. Het bedienen van de machine wijst voor zich, inclusief een indicatie van de hoeveelheid stroom en water je keuze inhoudt.
Er zit zelfs een mooie eco-knop op. Je was duurt wel langer, maar het verbruik gaat omlaag.
Zowel het wassen als het centrifugeren is behoorlijk stil, dus je kan de machine 's nachts aanzetten als je wil.

iDos is een fijne toevoeging. Je vult het wasmiddel reservoir bij met vloeibaar wasmiddel nadat je hebt ingesteld hoe sterk het wasmiddel is. Vervolgens kun je zo'n 20 wasbeurten doen zonder bij te vullen, ideaal!

Enige minpunt is dat er na een wasbeurt op 2 niveau's in de rubberen ringen wat water blijft staan. Met een beetje handig duwen erop loopt dat weg, maar hierin hadden de designers kunnen voorzien.

Pluspunten

• iDos
  • Eco-stand

Minpunten

• water in rubberen ringen rond deurtje

Harold 02-04-2019

Zeer Goede Wasmachine

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

We hebben hem net en zijn er heel erg blij mee. Siemens : altijd betrouwbaar! Mooi design, veel wasprogramma's. Eenvoudig te bedienen. Licht in de trommel ook zeer handig. Automatisch wasmiddel doseren ook fijn. Je hoeft niks meer af te meten. Hij is 9 kilo dus een hele wasmand kan erin. Al met al hebben we er erg veel plezier van en we kunnen hem aan iedereen aanbevelen.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Verlichting in de trommel
  • Veel wasprogramma's
  • Speed functie wassen draaien
  • 15 min wasprogramma

Ton 01-04-2019

Wasmachine wm16w672nl

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Mooi apparaat. Erg gemakkelijk en lekker stil met wassen en centrifugeren.

Ook tien jaar garantie op de motor is fijn. Ook het automatisch toevoegen van wasmiddel en -verzachter is ideaal.

Mooi apparaat waar ik jaren plezier van ga krijgen.

Pluspunten

• Stil
  • Eenvoudig

SimonBS 01-04-2019

Degelijke constructie, mooi ontwerp, goede HMI

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Deze wasmachine heb ik gekozen omdat ik ook al een droger had van Siemens. Helaas verandert elk jaar het uiterlijk een beetje, dus hij sluit niet helemaal strak aan bij de droger, maar goed.
Deze IQ700 heb ik gekozen na uitvoerig vergelijken van de specs op Kieskeurig en Coolblue. Binnen mijn budget kwam deze er het beste uit voor mij.

Het is jammer dat je maar 1 wasmiddel kunt toevoegen voor de automatische dosering. Wij gebruiken dus iDOS voor de bonte was, en het losse vak voor de witte was (waarbij we iDOS tijdelijk uitschakelen).

Pluspunten

• Grote trommel
  • Meet bij het inladen het gewicht
  • Automatische wasmiddeldosering
  • Zuinig A+++ -30%
  • Trommelverlichting

Minpunten

• Uiterlijk sluit niet exact aan bij oudere droger
  • Auto dosering voor maar 1 wasmiddel

Monique 29-03-2019

Zeer stil

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Beste wasmachine die ik tot op heden heb gehad. Is vrij geruisloos. Zeer gebruiksvriendelijk. De was komt er erg droog uit (1600 toeren!!). De voorgeprogrammeerde menu's zijn makkelijk naar eigen inzicht aan te passen.
De machine is voorzien van een automatisch doseringssysteem. Dit gebruik ik zelf (nog) niet.

Pluspunten

• geruisloos
  • gebruiksvriendelijk

Wyb 28-03-2019

Wasmachine is uitstekend te bedienen.

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Wij hebben het apparaat gekocht omdat wij energiezuinig kunnen wassen maar ook als het nodig is heel snel kunnen wassen. Duidelijke weergave van het programma, uitstekende prijs kwaliteit verhouding

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Automatische dossering

SIEMENS WM16W672NL 20-03-2019

Perfecte keus

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

SIEMENS WM16W672NL wasmachine gekocht. Hij werkt perfect, duidelijk display, superstil (ook met centrifugeren), lekker ruim en ook nog zuinig. Kan iedereen dit model aanbevelen

Pluspunten

• stil en zuinig
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• hij is wel 60 breed, maar vrij diep

LVrolijk 14-03-2019

Geluidloos wassen

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Eindelijk een wasmachine die je prima op de achtergrond kan draaien zonder al teveel geluid. Wel jammer dat je alleen op 40graden een kort programma kan draaien. Niet op 30 graden mogelijk.

Pluspunten

• Weinig geluid
  • Veel verschillende programma's

Minpunten

• Geen kort programma op 30 graden

Els van Koppen 12-03-2019

Stil, grote inhoud, schone was

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

Onze vorige Siemens heeft het na 18,5 jaar voor gezien gehouden. Met een dergelijke levensduur lag de keuze voor wederom een Siemens voor de hand. Na 1 week zeer tevreden.

Pluspunten

• Stil
  • Eindtijd gereed instelbaar

Super stille wachmachine 10-03-2019

Geweldig stille wasmachine , mooi design

Geschreven voor: Siemens WM16W672NL

De wasmachine is erg stil en wast super zelfs oude vlekken gaan uit de kleding. Het design is mooi en de wachmachine is zeer makkelijk te bedienen.

Pluspunten

• Erg stil