Siemens WM16W672NL - Reviews

tile-Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)
tile-Vulgewicht
9 kg vulgewicht

Beoordeling op basis van 390 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Rogier van Dijk 02-03-2017 Product half jaar of langer in bezit

Super wasmachine voor een eerlijke prijs

Na de goede reviews en eerdere ervaringen met een Siemens droger gekozen voor de Siemens iq700. Geen enkele spijt hiervan. Machine is groot, heeft veel programma's en erg stil

Pluspunten

• 9 kg vulgewicht
  • Veel programma's
  • Lampje in de trommel

Minpunten

• i-Dos maar voor 1 soort wasmiddel

Pieter van der Stoep 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zuinige, 'slimme' wasmachine met veel instelmogelijkheden

Wij hebben deze wasmachine nu korte tijd in gebruik en zijn er zeer tevreden mee. Er zijn veel verschillende instelmogelijkheden. Naast de standaard instellingen voor wol, synthetisch enz. is er bijvoorbeeld een wasmiddeldoseersysteem. Je vult de lade met een fles wasmiddel en de machine bepaalt zelf hoeveel hij nodig heeft voor de was (dit geldt ook voor de wasverzachter). Je kunt het doseersysteem instellen op de waterhardheid in jouw regio. Per was kun je het instellen op de bevuiling van de was. Je gebruikt dus nooit te veel wasmiddel. Je kunt dit ook uitschakelen en zelf wasmiddel toevoegen als je bijvoorbeeld een witte was wil doen. Ook zitten er sensoren in de wasmachine die 'zien' hoeveel was er in zit en daar het water en energieverbruik op aanpassen. Daarnaast kun je voor elk programma zelf een temperatuur en toerental voor centrifugeren kiezen. Dit alles is te bedienen op het grote display met veel informatie over het specifieke programma, zoals toerental, temperatuur en maximale belading (bij dat programma). Als je geen haast hebt kun je de eco-stand gebruiken, waardoor het energieverbruik lager is, maar de was langer duurt. Ook zit er een 'speedperfect' optie op, waarbij de was sneller klaar is, maar het stroomverbruik hoger ligt. Centrifugeren kan tot 1600 toeren, waardoor de was droger uit de machine komt. De trommel heeft verlichting. Het zal per persoon verschillen of je het nodig vindt, maar wij vinden het handig. Er is een koolborstelloze motor, waardoor Siemens 10 jaar garantie op de motor geeft. De wasmachine is ook erg zuinig met energie. Een standaard kantoenwas (40C) van 9 kilo! gebruikt 1,1 kWh aan stroom. Dat is ongeveer €0,25. Gezien de mogelijkheid om 9 kilo te kunnen wassen is deze wasmachine dus ook geschikt voor grotere gezinnen. Naast alle positieve dingen zijn er ook een paar kleine nadelen. Zo duurt een standaard katoenwas 3 uur, wat wij erg lang vinden. Zeker als je bijvoorbeeld meerdere wassen wil doen op zaterdag (er zijn wel programma's met mindere belading die sneller zijn). Daarnaast kun je de 9 kilo belading alleen gebruiken bij een katoenwas. Bij alle andere programma's is de maximale belading lager. Ook de temperatuur kan niet bij alle programma's tot 90C en centrifugeren is naast de katoenwas beperkt tot 1400 of lager. Maar al met al is het zeker een aanrader met een erg goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Wasmiddeldoseersysteem
  • Energiezuinig
  • Koolborstelloze motor
  • 1600 toeren

Minpunten

• Programma's duren lang
  • 9 kilo alleen bij katoenwas
  • 1600 toeren alleen bij katoenwas

dirk holtzer 22-02-2017 Product paar weken in bezit

geen hand vat aan de deur

de wasmachine is best makkelijk in te stellen en de programma's zijn goed in te stellen en duidelijk. maar een heel groot nadeel is dat er geen hand vat aan de deur zit waar door je veel kracht moet gebruiken om de deur open te krijgen

Pluspunten

• makkelijke programma
  • kan veel in

Minpunten

• er zit geen handvat aan de deur

de Groot 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Topper de Siemens WM16W672NL IQ700 Isensoric

9 kg wasgoed, zelfdosering wasmiddel/wasverzachter dmv Idos, welke ook is uit te schakelen als je een andere wasmiddel wilt gebruiken voor BV de zwarte was.
Wast goed schoon. IS ZEER energiezuinig A+++-30 energielabel en zeer stil.
Was komt er bijna droog uit na 1400 of 1600 r/pm, welke ooknaar wens is in te stellen.
Vele voorgeprogrammeerde was programma's.
Startuitstel om 's nachts de ECO programma te draaien = besparen op de energie- en waterekeningr.
Ook schOne was op lage temperaturen en de ECO stand.
Programma's duren veel langer dan met mijn vorige Bauknecht (deed 2 uur over een katoenwas 7kg) maar dat is normaal met deze nieuwe generatie A+++-30 wasmaschines. ECO duurt nog langer, maar voor's nachts wassen geen probleem.
Zo was je het zuinigst.
Door Idos geen verspilling meer van wasmiddel/wasverzachter en nooit meer te veel schuim, dus nooit meer stinkende kleding ondanks extra spoelen, wat weer extra water en energie kost.
Verlichting in de trommel, grote deur en resttijd indicatie.
Zeer makkelijk te bedienen.
Ik ben heel blij met deze topper van Siemens. Goeie kwaliteit kost wat maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• Energie en water zuinig
  • Grote deur
  • Verlichting in de grote 9 kg trommel
  • Idos, resttijd indicatie
  • Veel programma's en 1600 r/pm

Martin 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Winnaar bij uitstek! Prijs, kwaliteit, veel opties, Siemens!

Na 12 jaar trouwe dienst van het zustermerk, zijn wij overgestapt naar een nieuwe wasmachine en daarbij viel onze keus al heel snel op Siemens. We hebben al een condensdroger van Siemens (IQ500) waar wij ontzettend tevreden over zijn.

Op 12/12 besteld voor een hele goede prijs en vandaag 13/12 werd de wasmachine afgeleverd door Coolblue (aanrader). Na een goede eerste instructie begon de wasmachine de eerste proefbeurt te draaien...en wat een verschil met de oude machine qua geluid zeg! Je merkt direct dat je te maken hebt met een koolborstelloze motor, ongelofelijk wat een stilte.

Alles voelt zeer degelijk aan, de deur sluit als een kluis in Fort Knox, het bedieningsbord werkt met tiptoetsen en voelt kwalitatief hoogwaardig aan, het is echt een luxe voor het oog. Verder zijn de opties en de manier van bedienen zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk. De handleiding is in principe niet nodig, I-dos bakje vullen met zeep, aanzetten, programma kiezen en gaan! Een kind kan letterlijk de was doen!

En dan de immense trommel van 9kg, alsof je de diepte van de Grand Canyon inkijkt zo diep. Het beddengoed gaat er met gemak in, geen centje pijn en komt er stralend schoon en fris weer uit. Kortom een echt werkpaard in een uiterst luxe jas, eigenlijk is het jammer dat ie in ons washok staat.

Ik hoop dat we hier nog heel lang van zullen genieten, maar samen met de kwaliteit van Siemens gaat dat gewoon helemaal goed komen!

Pluspunten

• Groot 9kg
  • Bediening gemakkelijk
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Veel verschillende wasprogramma's
  • Heel erg stil

Minpunten

• Ik niet meer pluspunten hier opschrijven

Mo 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat!

Wegens grote tevredenheid over de vorige wasmachine (nét geen 10 jaar geworden) zonder aarzelen weer voor Siemens gekozen.
Het was aanvankelijk even zoeken bij het kiezen van een voor de gelegenheid geschikt wasprogramma, maar er is veel mogelijk: je kunt er maatwerk van maken.
De wasmachine maakt weinig geluid en centrifugeert bijzonder goed. Trommelverlichting blijkt verrassend handig! Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• ingebouwde weegschaal
  • trommelverlichting
  • weining geluid

elize 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Een heerlijke wasmachine. Dat wasmiddeldoseersysteem is perfect! Geen geklieder met wasmiddel. Hij wast ook superschool en centrifugeert uitstekend

MartinDroge 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, gemakkelijk in gebruik en leuke opties!

Sinds vandaag in gebruik en zo tevreden dat ik nu al een recensie schrijf. Dik tevreden over het weinige geluid, de opties en de kwaliteit van wassen. Met het IDos systeem een leuke en handige gadget toegevoegd. Makkelijk te installeren en in gebruik!

Marcel 03-04-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige ervaring!

Wow wat een heerlijk apparaat!! Nu had ik een ouwetje dus is bijna alles beter dan wat ik had. Maar het is echt een aanrader. Doordat hij zoveel toeren kan draaien komt het bijna droog de machine uit. Hij heeft een grote opening dus alles kan er met gemak doorheen. Als je de machine aanzet gaat er een lampje in de trommel branden maar ook als je de was eruit haalt zodat je makkelijk kan zien of alles eruit is.
Voor iedereen die een nieuwe machine nodig heeft. Niet twijfelen gewoon deze aanschaffen!

Pluspunten

wasmiddeldosering
hoeveelheid programma's
gebruiksgemak
Kunnen zelfs dekbedden in

Marc 07-06-2017 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk te bedienen machine met groot werk plezier

Deze wasmachine was de eerste keuze door zijn specificaties, die allen in werkelijkheid ook - met 1 woord - super zijn. Een grote deur voor het vul gemak, een goed leesbaar en verlicht display en 'einde-programma'-signaal maken deze machine een plezier om mee te werken. Alle was wordt door de machine gewogen zodat die het best passende programma kan kiezen met de juiste hoeveelheid wasmiddel. Kortom; een absolute aanrader...!

Pluspunten

• grote deur
  • verlicht display
  • geluidssignalen
  • wegen van de was
  • juiste hoeveelheid wasmiddel

Anna Hoekstra 01-06-2017 Product paar weken in bezit

Mooie grote trommel voor max. 9 kilo.

De Siemens wasmachine is betrouwbaar en ziet er mooi uit is handig in gebruik en de trommel is mooi groot, erg stil en makkelijk dat je het wasmiddel en wasverzachter al voor meer was beurten er in kan doen op de DOS stand. Ik ben helemaal blij met mijn nieuwe aanschaf.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Makkelijk in gebruik
  • Dos stand
  • energie zuinige stand

baipho 31-05-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi stille, energiezuinige wasmachine

Ik ben bijzonder blij met mijn nieuwe aankoop.
Het is een mooie krachtige wasmachine 9kg. Hij is bijzonder stil en eenvoudig te bedienen.
Ik vind het gewoon leuk om wassen te draaien.

• krachtig 9kg
  • energiezuinig
  • Goede service

Saskia 21-05-2017 Product paar dagen in bezit

Siemens wasmachine

Gisteren de wasmachine laten bezorgen zonder installatie.
Transporteur gaf nog advies de transportbeveiliging te verwijderen.
Zowel aansluiten als eerste ingebruikname was zeer eenvoudig, gebruiksaanwijzing staat precies in beknopte omschrijving wat je moet doen dus geen dik boek wat je niet motiveert om te gaan lezen.
Machine is eenvoudig te bedienen en ook stil.
Zelfs bij 1600 tpm staat hij nog stil op zijn plaats en vrijwel geen enkele trilling, was komt er ook een stuk droger uit.
Bij deze machine heb ik ook geen last dat de dekbedhoezen zich als een prop gaan vormen.
Dat de machine energiezuinig is en de was tijden en wasmiddel hoeveelheid aanpast was de doorslag,
En tevens de prijs tov merken met vergelijkbare specificaties.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • loopt mooi rustig
  • Prijs kwaliteit

Minpunten

• Nog niet kunnen vinden

Cindy 20-05-2017 Product paar dagen in bezit

Stille wasmachine

Wasmachine is stil zelfs met 1600 toeren, grote deur wat prettig is, veel keuze programma's. Programma overhemden geprobeerd komt er natter uit zodat het minder kreukt. Nog maar pas in gebruik maar denk een goede prijs-kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• Grote deur
  • Stille machine
  • Veel programmakeuze/ speed perfect snel klaar

Minpunten

• Geen stoomprogramma
  • Geen poedersasmiddel in idos

judith 19-11-2016 Product paar dagen in bezit

stil en modern

Veel programma's en mogeijkheden tot energie besparen, Moet mijn weg er nog in vinden. Er brandt een cool blauw lampje in de trommel, handig bij leeghalen. Het idos is nog niet zo handig omdat ik diverse wasmiddelen gebruik voor de verschillende wassen, dus ik schakel het meer uit dan dat het werkt.

Elize 16-05-2016 Product paar weken in bezit

Superwasmachine

Ik heb de wasmachine sinds een paar weken. Hij doet het perfect! Het wasmiddeldoseersysteem is echt super! Hij centrifugeert uitstekend!

Rian 01-10-2017

Wat kun je blij zijn met een wasmachine ;-)

Niets geen gezeur meer met wasmiddel en -verzachter. De machine doet het voor me. Een groot scala aan programma's en zelfs op 15 minuten komt alles er spik en span uit. Heel blij mee!
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Basmachine 26-09-2017

Zuinig, stil en zeer schone was

Deze wasmachine is zeer zuinig, doet het werk stil en het wasresultaat is goed. Het bediengemak is prettig en de functies zijn duidelijk. Het i-dos systeem is erg handig en met name het auto programma vind ik een uitkomst voor de snelle was, waarbij de machine zichzelf perfect aanpast aan de inhoud. Kortom; een fijne machine.
Oorspronkelijk gepost op siemens-home.bsh-group.com/nl

Margriet 01-09-2017 Product paar weken in bezit

Zeer duidelijke en goede bediening, grote deuropening

Makkelijk te bedienen wasmachine met ruime deuropening ideaal voor de grotere was. Lekker stil, bediening is duidelijk.

Pluspunten

• grote deur
  • lekker stil en makkelijke bediening

Minpunten

• nog geen

vder 27-08-2017 Product paar weken in bezit

mooie een zeer stille wasmachine

een zeer mooie machine qua uitstraling. Is zeer stil met wassen en centrifugeren. Ook het i-dos systeem is handig. En ook fijn dat je zelfs deze instellingen nog kan wijzigen in het programma. ledverlichting is ook wel fijn om te zien of er nog kindersokjes in blijven zitten. tot nu toe een fijne machine.

Pluspunten

• grote machine
  • i-dos systeem
  • een goede gebruikshandleiding.
  • duidelijk display
  • schakeld automatiche uit

Minpunten

• wel zwaar om naar boven te tillen
  • jammer dat de deur niet omwisselbaar is