Siemens WM16W672NL - Reviews

9 kg
A+++-30%
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 318 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Martin 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Winnaar bij uitstek! Prijs, kwaliteit, veel opties, Siemens!

Na 12 jaar trouwe dienst van het zustermerk, zijn wij overgestapt naar een nieuwe wasmachine en daarbij viel onze keus al heel snel op Siemens. We hebben al een condensdroger van Siemens (IQ500) waar wij ontzettend tevreden over zijn.

Op 12/12 besteld voor een hele goede prijs en vandaag 13/12 werd de wasmachine afgeleverd door Coolblue (aanrader). Na een goede eerste instructie begon de wasmachine de eerste proefbeurt te draaien...en wat een verschil met de oude machine qua geluid zeg! Je merkt direct dat je te maken hebt met een koolborstelloze motor, ongelofelijk wat een stilte.

Alles voelt zeer degelijk aan, de deur sluit als een kluis in Fort Knox, het bedieningsbord werkt met tiptoetsen en voelt kwalitatief hoogwaardig aan, het is echt een luxe voor het oog. Verder zijn de opties en de manier van bedienen zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk. De handleiding is in principe niet nodig, I-dos bakje vullen met zeep, aanzetten, programma kiezen en gaan! Een kind kan letterlijk de was doen!

En dan de immense trommel van 9kg, alsof je de diepte van de Grand Canyon inkijkt zo diep. Het beddengoed gaat er met gemak in, geen centje pijn en komt er stralend schoon en fris weer uit. Kortom een echt werkpaard in een uiterst luxe jas, eigenlijk is het jammer dat ie in ons washok staat.

Ik hoop dat we hier nog heel lang van zullen genieten, maar samen met de kwaliteit van Siemens gaat dat gewoon helemaal goed komen!

Pluspunten

• Groot 9kg
  • Bediening gemakkelijk
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Veel verschillende wasprogramma's
  • Heel erg stil

Minpunten

• Ik niet meer pluspunten hier opschrijven

Mo 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat!

Wegens grote tevredenheid over de vorige wasmachine (nét geen 10 jaar geworden) zonder aarzelen weer voor Siemens gekozen.
Het was aanvankelijk even zoeken bij het kiezen van een voor de gelegenheid geschikt wasprogramma, maar er is veel mogelijk: je kunt er maatwerk van maken.
De wasmachine maakt weinig geluid en centrifugeert bijzonder goed. Trommelverlichting blijkt verrassend handig! Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• ingebouwde weegschaal
  • trommelverlichting
  • weining geluid

elize 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Een heerlijke wasmachine. Dat wasmiddeldoseersysteem is perfect! Geen geklieder met wasmiddel. Hij wast ook superschool en centrifugeert uitstekend

Elize 16-05-2016 Product paar weken in bezit

Superwasmachine

Ik heb de wasmachine sinds een paar weken. Hij doet het perfect! Het wasmiddeldoseersysteem is echt super! Hij centrifugeert uitstekend!

MartinDroge 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, gemakkelijk in gebruik en leuke opties!

Sinds vandaag in gebruik en zo tevreden dat ik nu al een recensie schrijf. Dik tevreden over het weinige geluid, de opties en de kwaliteit van wassen. Met het IDos systeem een leuke en handige gadget toegevoegd. Makkelijk te installeren en in gebruik!

Marcel 03-04-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige ervaring!

Wow wat een heerlijk apparaat!! Nu had ik een ouwetje dus is bijna alles beter dan wat ik had. Maar het is echt een aanrader. Doordat hij zoveel toeren kan draaien komt het bijna droog de machine uit. Hij heeft een grote opening dus alles kan er met gemak doorheen. Als je de machine aanzet gaat er een lampje in de trommel branden maar ook als je de was eruit haalt zodat je makkelijk kan zien of alles eruit is.
Voor iedereen die een nieuwe machine nodig heeft. Niet twijfelen gewoon deze aanschaffen!

Pluspunten

wasmiddeldosering
hoeveelheid programma's
gebruiksgemak
Kunnen zelfs dekbedden in

Edwuho 01-03-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijke kwaliteitsmachine

Een prijsvriendelijke machine met een hoog gebruiksgemak, betrouwbare koolborstelloze motor en zuinig in het gebruik.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • Automatisch wasmiddeldosering
  • Zuing

Minpunten

• Deur niet omkeerbaar

Hans 27-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi vormgegeven wasmachine

Mooie machine met handig doseersysteem.
Lekker zuinig en erg stil bij 1600 toeren.
Ook handig om bij elk programma te kunnen kiezen of je het snel of zuinig gedaan wilt hebben.

• Zuinig
  • i-Dos

Minpunten

• Geen App

Pieter van der Stoep 26-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zuinige, 'slimme' wasmachine met veel instelmogelijkheden

Wij hebben deze wasmachine nu korte tijd in gebruik en zijn er zeer tevreden mee. Er zijn veel verschillende instelmogelijkheden. Naast de standaard instellingen voor wol, synthetisch enz. is er bijvoorbeeld een wasmiddeldoseersysteem. Je vult de lade met een fles wasmiddel en de machine bepaalt zelf hoeveel hij nodig heeft voor de was (dit geldt ook voor de wasverzachter). Je kunt het doseersysteem instellen op de waterhardheid in jouw regio. Per was kun je het instellen op de bevuiling van de was. Je gebruikt dus nooit te veel wasmiddel. Je kunt dit ook uitschakelen en zelf wasmiddel toevoegen als je bijvoorbeeld een witte was wil doen. Ook zitten er sensoren in de wasmachine die 'zien' hoeveel was er in zit en daar het water en energieverbruik op aanpassen. Daarnaast kun je voor elk programma zelf een temperatuur en toerental voor centrifugeren kiezen. Dit alles is te bedienen op het grote display met veel informatie over het specifieke programma, zoals toerental, temperatuur en maximale belading (bij dat programma). Als je geen haast hebt kun je de eco-stand gebruiken, waardoor het energieverbruik lager is, maar de was langer duurt. Ook zit er een 'speedperfect' optie op, waarbij de was sneller klaar is, maar het stroomverbruik hoger ligt. Centrifugeren kan tot 1600 toeren, waardoor de was droger uit de machine komt. De trommel heeft verlichting. Het zal per persoon verschillen of je het nodig vindt, maar wij vinden het handig. Er is een koolborstelloze motor, waardoor Siemens 10 jaar garantie op de motor geeft. De wasmachine is ook erg zuinig met energie. Een standaard kantoenwas (40C) van 9 kilo! gebruikt 1,1 kWh aan stroom. Dat is ongeveer €0,25. Gezien de mogelijkheid om 9 kilo te kunnen wassen is deze wasmachine dus ook geschikt voor grotere gezinnen. Naast alle positieve dingen zijn er ook een paar kleine nadelen. Zo duurt een standaard katoenwas 3 uur, wat wij erg lang vinden. Zeker als je bijvoorbeeld meerdere wassen wil doen op zaterdag (er zijn wel programma's met mindere belading die sneller zijn). Daarnaast kun je de 9 kilo belading alleen gebruiken bij een katoenwas. Bij alle andere programma's is de maximale belading lager. Ook de temperatuur kan niet bij alle programma's tot 90C en centrifugeren is naast de katoenwas beperkt tot 1400 of lager. Maar al met al is het zeker een aanrader met een erg goede prijs-kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Veel instelmogelijkheden
  • Wasmiddeldoseersysteem
  • Energiezuinig
  • Koolborstelloze motor
  • 1600 toeren

Minpunten

• Programma's duren lang
  • 9 kilo alleen bij katoenwas
  • 1600 toeren alleen bij katoenwas

Benjamin 24-02-2017 Product paar dagen in bezit

siemens wasmachine

Al een paar wasjes gedaan en helemaal gelukkig.
Buiten dat de machine mooi en super stil is wast hij ook nog schoon

Pluspunten

• stil
  • zuinig
  • schoon

dirk holtzer 22-02-2017 Product paar weken in bezit

geen hand vat aan de deur

de wasmachine is best makkelijk in te stellen en de programma's zijn goed in te stellen en duidelijk. maar een heel groot nadeel is dat er geen hand vat aan de deur zit waar door je veel kracht moet gebruiken om de deur open te krijgen

Pluspunten

• makkelijke programma
  • kan veel in

Minpunten

• er zit geen handvat aan de deur

De Jonge 22-02-2017 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk, veel programma's, stil

Deze machine kwam zeer goed uit de testen en bewust daardoor voor deze machine gekozen. Gebruiksvriendelijk, duidelijke handleiding, stil, wast heel schoon zowel op het snelle programma als het energiezuinige programma.
Heel erg tevreden met deze aankoop!

Han 22-02-2017 Product paar dagen in bezit

Zeer stil en beter schoon

Deze review is geschreven na 4 x wassen. Hiervoor hadden wij een 2x een AEG wasmachine gehad die beide ( ) na 5 jaar stuk gingen.
Aangezien wij een groot gezin zijn met 3 tieners een 9 kg uitvoering uitvoering gekozen, zaterdagavond bij Coolblue besteld en maandagochtend om 8 uur 's ochtends geleverd ( ). Geweldige service.
De wasmachine is bijzonder stil met wassen én centrifiguren, zelfs met 1600 toeren centrifugeren horen wij totaal niets. Qua wasresultaat ook verbazingwekkend goed, onze oudste zoon werkt in een pannenkoekenrestaurant, zijn spijkerbroek stonk met de vorige wasmachine nog steeds na het wassen en ruikt nu lekker fris.
De bediening is heel gemakkelijk, wasmachine heeft een display waar duidelijk alles op staat aangegeven. Er zit een Speed Perfect functie op zodat een katoenen was in in iets meer dan een uur klaar is.
Over de duurzaamheid kunnen wij vanzelfsprekend nog niets vermelden maar deze machine is extreem stil, snel veel beter schoon.
Super blij mee !

Pluspunten

• Heel stil
  • Snel (met Speed Perfect functie)
  • Veel schoner dan vorige wasmachine
  • Er zit verlichting in de trommel

Minpunten

• Tot nu toe geen

Rutger 20-02-2017 Product paar weken in bezit

overzichtelijk display, makkelijk in gebruik

Deze Siemens is een handige machine met een goed laadvermogen. Duidelijk display en direct klaar voor gebruik .
Makkelijk dat je vooraf zeep kunt vullen voor 20 wasbeurten. Het geluid dat de machine maakt valt in het niet in vergelijking met de oude machine van 12 jaar oud.

Pluspunten

• goed display
  • weinig geluid
  • makkelijke zeepdispanser
  • leuk lampje in de trommel

Minpunten

• de deur is niet om te hangen

de Groot 20-02-2017 Product paar weken in bezit

Topper de Siemens WM16W672NL IQ700 Isensoric

9 kg wasgoed, zelfdosering wasmiddel/wasverzachter dmv Idos, welke ook is uit te schakelen als je een andere wasmiddel wilt gebruiken voor BV de zwarte was.
Wast goed schoon. IS ZEER energiezuinig A+++-30 energielabel en zeer stil.
Was komt er bijna droog uit na 1400 of 1600 r/pm, welke ooknaar wens is in te stellen.
Vele voorgeprogrammeerde was programma's.
Startuitstel om 's nachts de ECO programma te draaien = besparen op de energie- en waterekeningr.
Ook schOne was op lage temperaturen en de ECO stand.
Programma's duren veel langer dan met mijn vorige Bauknecht (deed 2 uur over een katoenwas 7kg) maar dat is normaal met deze nieuwe generatie A+++-30 wasmaschines. ECO duurt nog langer, maar voor's nachts wassen geen probleem.
Zo was je het zuinigst.
Door Idos geen verspilling meer van wasmiddel/wasverzachter en nooit meer te veel schuim, dus nooit meer stinkende kleding ondanks extra spoelen, wat weer extra water en energie kost.
Verlichting in de trommel, grote deur en resttijd indicatie.
Zeer makkelijk te bedienen.
Ik ben heel blij met deze topper van Siemens. Goeie kwaliteit kost wat maar dan heb je ook wat.

Pluspunten

• Energie en water zuinig
  • Grote deur
  • Verlichting in de grote 9 kg trommel
  • Idos, resttijd indicatie
  • Veel programma's en 1600 r/pm

cb 18-02-2017 Product paar dagen in bezit

Stille wasmachine met volop mogelijkheden

Deze overtreft alle verwachtingen nadat de Bosch het na 15 jaar had begeven. Van een draaiknop naar een schermpje met tiptoetsen blijkt een stuk eenvoudiger dan vooraf gedacht. Heeft allerlei slimme mogelijkheden waarvan we het bestaan niet eens wisten.
Het loont de moeite om de afmetingen vooraf te checken. Deze was toch een paar centimeter dieper dan onze vorige machine (maar past net).

• Mogelijkheden
  • Bedieningsgemak

LT 17-02-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi design, en heel stil.

Super stil en mooi design van de wasmachine. Er kan heel veel in met 9 kilo, waardoor je veel minder wassen hoeft te doen.en toch is hij energie zuiniger.

Kelly 16-02-2017 Product paar dagen in bezit

Super wasmachine!

Een grote wasmachine in standaard formaat. Grote ruime trommel, verlichting bij het openen van de deur, touchscreen, bijna geluidloos en een extra stille functie om in de nacht te wassen, eigenlijk teveel om op te noemen. Een wasmachine met superveel functies en ook nog eens super zuinig!

Pluspunten

• Zuinig
  • Bijna geluidloos
  • Super ruime trommel
  • Verlichting in de trommel
  • Centrifugeert de kleding tot bijna droog

lahkota 06-02-2017 Product paar maanden in bezit

niet krek herstellend

Het was gedeelte is prima, maar het kreukherstellende/antikreuk programma stelt zwaar teleur ; spijkerbroeken, truien en vitrage komen er ondanks de ingestelde programma's verkreukelt uit.
Onze oude Siemens wasmachine (nog uit de gulden uit) had dit niet.
Misschien heeft iemand een idee hoe je deze kreukels kunt voor komen?

Pluspunten

• was gedeeldeelte

Minpunten

• kreukherstellend/antikreuk

RF 01-02-2017 Product paar weken in bezit

Een machine met veel mogelijkheden, laag geluidsniveau.

Wij waren een fan van Bosch machines in de wetenschap dat deze minimaal gelijkwaardig zijn aan de Siemens uitvoering. Machine bewijst zich prima in de praktijk met heel veel mogelijkheden van wasprogramma's. Energieverbruik is evenals het geluidsniveau. Hij staat bij ons in technische ruimte van ons appartement direct naar de hal. Geen enkele probleem. De bijbehorende droger staat er bovenop. Bespaart op deze manier ruimte.
Ondanks het feit dat de machine een behoorlijke aanschafprijs heeft, moet je deze uitsmeren over de levensduur en die is naar onze ervaring lang. ( De Bosch machine heeft ruim 15 jaar gefunctioneerd)