Siemens WM16W672NL - Reviews

A+++-30% energieklasse
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Martin 13-12-2016 Product paar dagen in bezit

Winnaar bij uitstek! Prijs, kwaliteit, veel opties, Siemens!

Na 12 jaar trouwe dienst van het zustermerk, zijn wij overgestapt naar een nieuwe wasmachine en daarbij viel onze keus al heel snel op Siemens. We hebben al een condensdroger van Siemens (IQ500) waar wij ontzettend tevreden over zijn.

Op 12/12 besteld voor een hele goede prijs en vandaag 13/12 werd de wasmachine afgeleverd door Coolblue (aanrader). Na een goede eerste instructie begon de wasmachine de eerste proefbeurt te draaien...en wat een verschil met de oude machine qua geluid zeg! Je merkt direct dat je te maken hebt met een koolborstelloze motor, ongelofelijk wat een stilte.

Alles voelt zeer degelijk aan, de deur sluit als een kluis in Fort Knox, het bedieningsbord werkt met tiptoetsen en voelt kwalitatief hoogwaardig aan, het is echt een luxe voor het oog. Verder zijn de opties en de manier van bedienen zeer intuïtief en gebruiksvriendelijk. De handleiding is in principe niet nodig, I-dos bakje vullen met zeep, aanzetten, programma kiezen en gaan! Een kind kan letterlijk de was doen!

En dan de immense trommel van 9kg, alsof je de diepte van de Grand Canyon inkijkt zo diep. Het beddengoed gaat er met gemak in, geen centje pijn en komt er stralend schoon en fris weer uit. Kortom een echt werkpaard in een uiterst luxe jas, eigenlijk is het jammer dat ie in ons washok staat.

Ik hoop dat we hier nog heel lang van zullen genieten, maar samen met de kwaliteit van Siemens gaat dat gewoon helemaal goed komen!

Pluspunten

• Groot 9kg
  • Bediening gemakkelijk
  • Hoogwaardige kwaliteit
  • Veel verschillende wasprogramma's
  • Heel erg stil

Minpunten

• Ik niet meer pluspunten hier opschrijven

Mo 03-12-2016 Product paar weken in bezit

Fijn apparaat!

Wegens grote tevredenheid over de vorige wasmachine (nét geen 10 jaar geworden) zonder aarzelen weer voor Siemens gekozen.
Het was aanvankelijk even zoeken bij het kiezen van een voor de gelegenheid geschikt wasprogramma, maar er is veel mogelijk: je kunt er maatwerk van maken.
De wasmachine maakt weinig geluid en centrifugeert bijzonder goed. Trommelverlichting blijkt verrassend handig! Al met al een fijn apparaat!

Pluspunten

• ingebouwde weegschaal
  • trommelverlichting
  • weining geluid

elize 04-06-2016 Product paar dagen in bezit

Prima wasmachine

Een heerlijke wasmachine. Dat wasmiddeldoseersysteem is perfect! Geen geklieder met wasmiddel. Hij wast ook superschool en centrifugeert uitstekend

Elize 16-05-2016 Product paar weken in bezit

Superwasmachine

Ik heb de wasmachine sinds een paar weken. Hij doet het perfect! Het wasmiddeldoseersysteem is echt super! Hij centrifugeert uitstekend!

MartinDroge 26-04-2016 Product paar dagen in bezit

Stil, gemakkelijk in gebruik en leuke opties!

Sinds vandaag in gebruik en zo tevreden dat ik nu al een recensie schrijf. Dik tevreden over het weinige geluid, de opties en de kwaliteit van wassen. Met het IDos systeem een leuke en handige gadget toegevoegd. Makkelijk te installeren en in gebruik!

Marcel 03-04-2016 Product paar dagen in bezit

Geweldige ervaring!

Wow wat een heerlijk apparaat!! Nu had ik een ouwetje dus is bijna alles beter dan wat ik had. Maar het is echt een aanrader. Doordat hij zoveel toeren kan draaien komt het bijna droog de machine uit. Hij heeft een grote opening dus alles kan er met gemak doorheen. Als je de machine aanzet gaat er een lampje in de trommel branden maar ook als je de was eruit haalt zodat je makkelijk kan zien of alles eruit is.
Voor iedereen die een nieuwe machine nodig heeft. Niet twijfelen gewoon deze aanschaffen!

Pluspunten

wasmiddeldosering
hoeveelheid programma's
gebruiksgemak
Kunnen zelfs dekbedden in

joran 23-01-2017 Product paar weken in bezit

zeer stil, eenvoudige bediening

echt een stuk stiller dan de vorige (15 jaar oud) en duidelijke bediening, veel te veel standen, maar werkt makkelijk.
even onduidelijk hoe de i-dos werkt met kleur en witte was.. nu gewoon het kleurmiddel in de i-dos en wit in het linker hand doseer vakje indien nodig.

Pluspunten

• geen omkijken naar
  • super stil

Minpunten

• kinderslot werkt niet makkelijk voor de gebruiker
  • doseren was even onduidelijk

Jenneke 22-01-2017 Product paar weken in bezit

zeer zacht

Tot nu toe prima bevallen, zeer geruisloos en superdroog centrifugeren door de 1600 toeren.
De droger doet er nu veel korter over.

Pluspunten

• geruisloos
  • goed droog centrifugeren

Fijne gezinswasmachine 21-01-2017 Product paar weken in bezit

Super gezinswasmachine

Het is een fijne en stille wasmachine. Waar ik blij van wordt, is dat er veel kleding in kan. Voor ons gezin (3 kinderen en 2 volwassenen) houdt dat in dat ik maar 1 keer per week hoef te wassen. De kleding komt er schoon en fris uit.

Pluspunten

• Schoon
  • Geeft aan wanneer hij klaar is

D. van Dijk 19-01-2017 Product paar weken in bezit

zeer goede machine

Wat ik zeer fijn is dat het waspoeder gelijk toegevoegd wordt, dat scheelt een hoop waspoeder voor het milieu. Zeer gebruiksvriendelijke machine.

Pluspunten

• IQ denken
  • handige gebruiksknoppen

Ronald 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Veel inhoud, stil

Nadat onze oude wasmachine het had begeven zijn wij op zoek gegaan naar een goede wasmachine, geschikt voor een gezin met 2 kinderen. Onze vorige wasmachine had slechts 6 kg inhoud. Wij wilden nu graag een wasmachine met meer inhoud. De Siemens wasmachine die wij nu hebben gekozen heeft 9 kg inhoud. Inmiddels hebben wij er al diverse wassen met veel plezier mee kunnen draaien en hij is uiterst stil, een heel verschil met onze vorige. Wij zijn dus zeer tevreden met de Siemens wasmachine en hopen er nog vele jaren plezier van te hebben.

Pluspunten

• veel inhoud
  • stil
  • uitgestelde timer

boutje 16-01-2017 Product paar dagen in bezit

Geweldig Apparaat,zeer stil,fijne bediening en 9kg trommel

Wat een geweldige wasmachine is dit toch! zo heerlijk stil en toch past er veel was in de trommel (met verlichting). Het enige wat je hoort is de pomp die water vraagt. En wat een design zeg. Niet al te moeilijk en zeker voor een vrouw makkelijk te bedienen. Alle instellingen wijzen zichzelf zonder teveel uitzoekwerk. Keep on doing the good work Siemens!!

Pluspunten

• 9Kg trommel
  • makkelijke bediening
  • zeer stil
  • verlichting trommel

Gerda de Groot 15-01-2017 Product paar weken in bezit

Super Wasmachine

Deze geweldige machine met grote trommel en ingenieus was systeem is echt een must have! Heerlijk zo'n grote trommel en de let verlichting maakt het helemaal af! Het I-dose systeem werkt ook super, geen gedoe meer met wasmiddel toevoegen ieder wasbeurtje! Top!

Pluspunten

• Grote trommel
  • Niet meer ieder wasje doseren
  • Led verlichting
  • Handig kort wasprogramma
  • Centrifugeert super droog!

Paul 14-01-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijke bediening met helder scherm

Grote vulopening, zuinig en redelijk stil zolang niet volledig gevuld is (9 kg!)
Makkelijk te bedienen door overzichtelijk en helder menu.

Pluspunten

• Grote vulopening, ruime trommel
  • Was komt er goed gedroogd uit
  • Energie zuinig
  • Stil indien niet volledig gevolg

Minpunten

• Nog niet gevonden

Boyke 11-01-2017 Product paar dagen in bezit

Makkelijk te bedienen,een kind kan de was doen.

Prachtige machines,
leuke design en vol elektronische bediening
mijn vrouw voelt zich als een prinses wat een makkelijke machines

Pluspunten

• mooie desigh
  • vol elektronisch

Gem 10-01-2017 Product paar weken in bezit

wasmachine

Na jarenlang een Miele wasmachine te hebben gehad nu overgestapt naar Siemens . Heel tevreden, goede prijs kwaliteit verhouding en zeker veel goedkoper dan een Miele. Wasresultaten zijn uitstekend ,erg stille machine en met het i dos systeem wil zelfs mijn man wel wassen.

Sebastian 10-01-2017 Product paar weken in bezit

Stille machine

De machine is bovenverwachting erg stil. Voorzien van voldoende programma's en mogelijkheden en grote deuropening voor beddengoed. Verder werkt het automatische doseersysteem ideaal. Al met al een uitstekende machine om in huis te hebben.
Ik heb onder de wasmachine een rubberen antitrillingsmat aangebracht. Hierdoor wordt het redundantie geluid nog meer beperkt.

Pluspunten

• Grote deuropening
  • Automatisch doseersysteem

Jeroen 09-01-2017 Product paar dagen in bezit

Duidelijk menu en instellingen

Heel eenvoudig in te stellen, indrukwekkende prestaties. Let wel even goed op bij het gebruik met i=dos. Bij geconcentreerde wasmiddelen dient de dosering aangepast te worden, dit is met hulp van de handleiding in een paar stappen eenvoudig te doen.

Claus 08-01-2017 Product paar weken in bezit

Mooie machine.

Fijne grote trommel. Programma's gemakkelijk in te stellen. Wasresultaat is goed. Auto-doseersysteem is handig, maar alleen voor één (universeel) wasmiddel en wasverzachter (dus niet voor kleur, wit, zwart). En in sommige programma's een zware brom van de machine waarneembaar (snachts niet prettig).

Pluspunten

• Grootte trommel
  • Automatisch doseerprogramma

Minpunten

• Gebruiksaanwijzing
  • Gebruikersvriendelijkheid
  • Mogelijkheden automatisch doseerprogramma

L van Vuuren 07-01-2017 Product paar weken in bezit

Gebruiksvriendelijk

Erg gebruiksvriendelijke machine. Grote trommel. Veel programma's en het idos systeem vind ik ideaal. De was komt er veel frisser en zachter uit dan toen ik handmatig wasmiddel toevoegde. Erg blij met deze aankoop!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Veel programma's
  • Automatisch wasmiddel doseren werkt perfect