Bosch WAQ28463NL

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 78 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bosch WAQ28463NL op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

kezeman 31-05-2016

Na ongeveer 1 jaar

Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Het centrifugeresultaat laat te wensen over. Alleen met het Allergieprogramma is het redelijk.
Waar die 7 kg vandaan komt weet ik niet, want mij lukt met moeite er 6 kg (droog!) wasgoed in te proppen.
Hopelijk gaat hij lang mee, want anders had ik liever meer betaald voor b.v. een Miele.

Waschman 01-05-2016

prima wasresultaat, maar matig gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Na eerdere positieve review heb ik mijn mening bijgesteld:
1.Bij volle trommel (bijv. 2-persoonsdekbedovertrek) lekt bij het centrifugeren water onder uit de wasmachine.
2. Bij centrifugeren druppelt af en toe water via wasmiddellade naar buiten.
3. Op dsiplay getoonde wastijd is zeer indicatief. Tijdens de wasbeurt wordt de tijd steeds teruggezet of bevroren. Wasbeurt van 1:00hr duurt bijv. uiteindelijk ca. 1:20hr
4. Aan deur zit scherpe slothaak. Als deur openstaat kun je je daar lelijk aan bezeren.
5. Zelfs nadat machine volledig waterpas is gezet, blijft hij dansen. Zwaar gewicht op machine heeft dit uiteindelijk verholpen.

kezeman 09-02-2016
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Dikwijls komt de was er te nat uit. Daarom kwam er een servicemonteur van Bosch om de machine te testen. De testen waren OK en de monteur vertelt dat het probleem zit in de sensoren van de moderne machines. Op het moment dat het wasgoed (ten dele) op een prop zit, ontstaat er een onbalans waardoor de machine kiest voor een lage toerental, met het gevolg een nattere was. Je moet dan het wasgoed herverdelen en apart weer centrifugeren. Dan is het inderdaad droger maar het is wel lastig.

de wassieman 24-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Fijne wasmachine, makkelijk in gebruik en je hoort hem bijna niet. Deze wasmachine doet vooral wat ie moet doen: wassen!

Adriaan Delft 23-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

De Bosch wasmachine doet uitstekend werk. De was is schoon en het geluid dat de wasmachine produceert is minimaal. Wij zijn blij met onze keuze!

Liah 16-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Praktische wasmachine die heel 'stilletjes' zijn werk doet. 6 kilo wasgoed kan erin, de bediening door middel van een knop is erg gemakkelijk. Wat een goede aanschaf!

Paulien 15-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Lekker schone was. We zouden graag nog meer keuze met korte programma's hebben. Eén tiptoets moet je even aan wennen, reageert niet heel vlot. Veel minder lawaai dan onze vorige. Prima apparaat tot nu toe, bevalt heel goed, bijna een maand oud.

Laura van der Voort 13-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Alle programma's duren enorm lang. Bij deze machine zit een knop die de langere programma's halveert (Speed perfect) het nadeel hiervan is dat ook de belading gehalveerd moet worden en dat dat niet kan bij het 15 min programma, wat ik te lang vind voor mijn kwestbare kleding. Helaas hebben alle modellen (ook de duurdere en ook andere merken) alleen lange programma's in de voorprogrammering, dus is dit model dan nog de beste keuze wat betreft de speed perfect mogelijkheid en de prijs. Een tip is de centrifuge op een laag toerental te zetten bij kwetsbare kleding. Dan komt de was er niet droog uit, maar wel in betere staat.

JS 09-11-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Mooie vormgeving, makkelijk te bedienen en bovenal stil in wassen en vrij stil met centrifugeren.Vooral dat laatste was voor ons een belangrijke eis.

I Ratering 24-10-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

prima wasmachine,,niet te duur, korte programma's je hoort hem bijna niet draaien, milieubewust omdat alle programma's op een lage temperatuur gedraaid kunnen worden, fijne vormgeving trommel, grote opening voor het in en uithalen van het wasgoed

anoniem 22-10-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Gekozen voor deze machine vanwege het lage geluidsniveau. In de praktijk toch maar niet op hoogste toerental ivm geluidsoverlast voor buren. Maar ook bij laag toerental is de was toch goed droog. Wast prima.

Pam 10-09-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Een zeer stille machine die doet waar hij voor gekocht is. Pas een week in mijn bezit maar tot nu toe erg tevreden over het wasresultaat.

carmen 08-09-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Een hele fijne wasmachine. Nu bijna 2 maanden in ons bezit. Wast goed schoon ook op een verkort programma en lage temperatuur. Ook heel stil in gebruik zelfs tijdens het centrifugeren.
Soms wel jammer dat je niet bij elk programma de temperatuur kan veranderen. Hij gaat van 60 naar 90 graden. Geen mogenlijkheid er tussen in. Super tevreden.

Fred 26-08-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Eerste ervaring is prima. Is zeer stil en geruisloos. En veel mogelijkheden. Prima produkt.
Zier er prima uit. Mooi model.

Hans 25-08-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Bosch wasmachines zijn prima apparaten die minstens 10 jaar lang bij elke dag wassen meegaan zonder enige problemen.

Leny 24-08-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Stille goed wassende machine. Eenvoudige bediening. Duurzaamheid is op dit moment natuurlijk nog niet te beoordelen. Hopelijk minimaal 15 jaar.

Art 09-08-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Net een paar weken in bezit dus duurzaamheid nog niet te beoordelen.
Tot zover erg tevreden. super stil.

Jacqueline 01-08-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Wast goed schoon, zelfs met Speed Perfect programma, zeer stil!!
Geen overbodige programma´s, enige nadeel dat eco-programma lang duurt, uiteindelijk hoop ik dit in energie rekening terug te zien.

Frank 28-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

De machine is super stil en voldoet aan alle verwachtingen. Mooie vormgeving, makkelijke bediening, voldoende mogelijkheden, 10 jaar garantie op koolstofloze motor.

helene 19-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Hiervoor ook een bosch gehad was ook goed maar deze nieuwe is veel zuiniger en geruisloze 7 kg is ook een voordeel. De vele programma's die erop zitten zijn heel fijn. Misschien 1 maar de vorige had een betere waterbeveiliging n.l ook 1 op de kraan zelf.

Jan384 16-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Deze wasmachine hoor je bijna niet tijdens het wassen en het centrifugeren maakt ook geen herrie. Hij wast lekker rustig en de was komt lekker fris en goed droog uit de machine.
Het aantal programma's is uitgebreid van korte wasjes, ECO wassen en langere programma's en als er aan was klaar is dan krijg je 3 piepjes te horen en dat vind ik zelf niet storend.
De bestelling en bezorging met installatie door Coolblue ging helemaal super want dat bedrijf is zeer klantvriendelijk en hun service staat hoog in het vaandel.
Deze machine is echt een aanrader! Of hij zo zuinig is als de specificatie aangeeft dat moet natuurlijk blijken want daar kan ik na 5 X wassen nog geen oordeel over geven.
Maar hij is zeker een aanwinst na een waardeloze machine van Whirlpool die het na 3 1/2 jaar al begaf door kapotte lagers en een defecte printplaat en dat terwijl er maar voor 2 personen gewassen moest worden.

Engels-IJsland 11-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Eerste indruk: bijzonder stil. Mooi ook de mogelijkheden van een snel en ultrasnel programma. Wasresultaat prima. Ik ben benieuwd of de A+++ -20% over een jaar te merken is op de energierekening, want wij wassen vrij veel. Hadden een zeer trouwe AEG Lavamat, maar die zakte na 12 jaar door zijn lagers. Hoop dat deze Bosch het ook zo lang uithoudt. STaat overigens wel mooi met de warmtepompdroger van Bosch Advantixx7, erboven op. Eén geheel.

Ime1972 11-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Een fijne overzichtelijke bijna geruisloze wasmachine met veel mogelijkheden! Ook kun je het programma makkelijk wijzigen tijdens het wasproces.

winand1956 03-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Perfecte machine en een zeer laag geluidniveau.
Laag stroomverbruik en gemakkelijke bediening.
Ik verwacht niet anders dan dat de machine minimaal zolanf meegaat als de oude Bosch.

RobbieGG 01-07-2015
Geschreven voor: Bosch WAQ28463NL

Super stille wasmachine met het nieuwste type motor (zonder koolborstels). Voor ons was de trommel ook belangrijk, voor het wassen van delicate stoffen, zoals shirts, maar ook gordijnen. De trommel is zo vormgegeven, dat het haast ommogelijk is om haaltjes te krijgen door de gaatjes in de trommel.

Super duurzaam en ook zuinig door het eco-progromma. Dikke garantie van Bosch erbij: ik zou voor deze prijs niet voor een B-merk, of aziatisch merk gaan (die hebben doorgaans een slechtere service. Ook hebbben zij niet de decennia lange ervaring met huishoudelijke producten zoals Bosch, dat geeft mij meer vertrouwen in de levensduur).

Mijn keuken stond al vol met Bosch apparatuur, ik zou niet snel meer voor een ander merk gaan!