Bosch WAQ28463NL - Reviews

7 kg
A+++
Geluidsniveau
74 dB (centrifugeren)

Beoordeling op basis van 106 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

kezeman 09-02-2016 Product half jaar in bezit

Dikwijls komt de was er te nat uit. Daarom kwam er een servicemonteur van Bosch om de machine te testen. De testen waren OK en de monteur vertelt dat het probleem zit in de sensoren van de moderne machines. Op het moment dat het wasgoed (ten dele) op een prop zit, ontstaat er een onbalans waardoor de machine kiest voor een lage toerental, met het gevolg een nattere was. Je moet dan het wasgoed herverdelen en apart weer centrifugeren. Dan is het inderdaad droger maar het is wel lastig.

Laura van der Voort 13-11-2015 Product paar weken in bezit

2,8
Alle programma's duren enorm lang. Bij deze machine zit een knop die de langere programma's halveert (Speed perfect) het nadeel hiervan is dat ook de belading gehalveerd moet worden en dat dat niet kan bij het 15 min programma, wat ik te lang vind voor mijn kwestbare kleding. Helaas hebben alle modellen (ook de duurdere en ook andere merken) alleen lange programma's in de voorprogrammering, dus is dit model dan nog de beste keuze wat betreft de speed perfect mogelijkheid en de prijs. Een tip is de centrifuge op een laag toerental te zetten bij kwetsbare kleding. Dan komt de was er niet droog uit, maar wel in betere staat.

Jacqueline 01-08-2015 Product paar dagen in bezit

Wast goed schoon, zelfs met Speed Perfect programma, zeer stil!!
Geen overbodige programma´s, enige nadeel dat eco-programma lang duurt, uiteindelijk hoop ik dit in energie rekening terug te zien.

Jan384 16-07-2015 Product paar dagen in bezit

Deze wasmachine hoor je bijna niet tijdens het wassen en het centrifugeren maakt ook geen herrie. Hij wast lekker rustig en de was komt lekker fris en goed droog uit de machine.
Het aantal programma's is uitgebreid van korte wasjes, ECO wassen en langere programma's en als er aan was klaar is dan krijg je 3 piepjes te horen en dat vind ik zelf niet storend.
De bestelling en bezorging met installatie door Coolblue ging helemaal super want dat bedrijf is zeer klantvriendelijk en hun service staat hoog in het vaandel.
Deze machine is echt een aanrader! Of hij zo zuinig is als de specificatie aangeeft dat moet natuurlijk blijken want daar kan ik na 5 X wassen nog geen oordeel over geven.
Maar hij is zeker een aanwinst na een waardeloze machine van Whirlpool die het na 3 1/2 jaar al begaf door kapotte lagers en een defecte printplaat en dat terwijl er maar voor 2 personen gewassen moest worden.

kind doet de was 21-06-2015 Product paar dagen in bezit

super stille machine, wast goed, droogt iets minder dan mijn vorige machine.
Erg stabiele machine tijdens het cenrtifugeren.

Wim 325 17-06-2015 Product paar dagen in bezit

lijkt ok maar wat kun je er van zeggen na een paar dagen, qua stilte een verademing vergeleken met onze oude machine.
De gebruiksaanwijzing zou wel wat helderder geschreven mogen worden.

aniap17 05-07-2016

Fijne wasmachine

heel tevreden met deze wasmachine, wast goed schoon, is stil en zuinig, heeft veel programma's die je zelf kan aanpassen

kezeman 31-05-2016 Product jaar of meer in bezit

Na ongeveer 1 jaar

Het centrifugeresultaat laat te wensen over. Alleen met het Allergieprogramma is het redelijk.
Waar die 7 kg vandaan komt weet ik niet, want mij lukt met moeite er 6 kg (droog!) wasgoed in te proppen.
Hopelijk gaat hij lang mee, want anders had ik liever meer betaald voor b.v. een Miele.

Bert1947 27-05-2016

goede machine

Het einde signaal gaat af bij spoelstop. Maar dan is de was nog niet klaar.
Zeer irritant in de nacht

Miekevdb 10-05-2016

Prima wasmachine

Sinds een paar weken deze Bosch wasmachine in huis, ben er zeer tevreden over. Stil, wat belangrijk is in een appartement.

marijkevanderwerff 08-05-2016

Een prima machine

De machine wast zeer schoon, is geruisloos.
Centrifugeren kan je helaas bij sommige programma's niet op een hoger toerental zetten.

Waschman 01-05-2016 Product half jaar in bezit

prima wasresultaat, maar matig gebruiksvriendelijk

Na eerdere positieve review heb ik mijn mening bijgesteld:
1.Bij volle trommel (bijv. 2-persoonsdekbedovertrek) lekt bij het centrifugeren water onder uit de wasmachine.
2. Bij centrifugeren druppelt af en toe water via wasmiddellade naar buiten.
3. Op dsiplay getoonde wastijd is zeer indicatief. Tijdens de wasbeurt wordt de tijd steeds teruggezet of bevroren. Wasbeurt van 1:00hr duurt bijv. uiteindelijk ca. 1:20hr
4. Aan deur zit scherpe slothaak. Als deur openstaat kun je je daar lelijk aan bezeren.
5. Zelfs nadat machine volledig waterpas is gezet, blijft hij dansen. Zwaar gewicht op machine heeft dit uiteindelijk verholpen.

Puck 27-04-2016

Geweldig apparaat.

Nu twee weken in ons bezit en al wat wasjes gedraaid.
Zijn er zeer tevreden mee.
Fluister stile motor. Een echte aanrader!

Linda 25-04-2016

Fijne waamachine

Fijne wasmachine, hij is erg stil en wast goed schoon. Startuitstel en simpele bediening een kind kan de was doe.

Brametje1 17-04-2016

Bosch perfect

Goede wasmachine tevreden. Mijn vorige Bosch ook 1400 toeren, kwam de was er wel droger uit. Ik weet niet hoe dit mogelijk is? Wast fluister stil ook tijdens centrifugeren!!!

Gebruikster 06-04-2016

Makkelijk te besienen en stil

De machine ruim een week in bezit dus alleen een oordeel van een kort gebruik.
Tot op heden zeer tevreden.

Rebecca 05-04-2016

Prima wasmachine in zijn klasse

Een geluidarme wasmachine die zuinig is in gebruik. Jammer dat het wasprogramma voor de gecombineerde was zo lang duurt (2 uur en 45 min), tenzij je een halve was draait van 3,5 kg. Maar wanneer weet je dat. Als tijd je niet uitmaakt is hij perfect

Natalie68 02-04-2016

Wat een stille wasmachine!

Ik heb voor dit product gekozen omdat hij zeer goed uit verschillende testen kwam en ik moet zeggen dat ik vanaf de eerste was aangenaam verrast was Hij is zeer stil en wast perfect. Ook heel fijn zijn de diverse programma's zoals bijvoorbeeld het speciale programma voor sportkleding, dat ik al veel gebruikt heb . Ik ben heel erg blij met deze wasmachine en zou hem zeker aanraden

pedro 01-04-2016

geweldige wasmachine

een geweldige wasmachine, de wasmachine is super stil en wast perfect op lage tempratuur, de speed perfect knop is ook super.

Johnyboy 23-03-2016

Wat een heerlijke machine!

De wasmachine is helemaal naar ons zin. Wat ons opvalt is het minimale geluid en de stabiele stand van de wasmachine. Wat erg fijn is, is dat signaalgeluiden naar gewenst volume in te stellen zijn. Ook het verkorten van het programma is een fijne extra optie. Absoluut een aanrader!