Bosch WAQ28363NL - Reviews

A+++-20%
Geluidsniveau centrifugeren
76 dB

ecs 02-12-2016 Product paar dagen in bezit

Grote vulopening en een geruisloze was cycles

Zoeken op internet loont, uikomen bij als beste getest 010616 door consumentenbond. De oude wasmachine was ook een Bosch, exact 19 jaar zijn best gedaan. De keus was dus niet moeilijk. Wat een verschil qua geluid en verbruik. Hoop weer lang zonder problemen tre kunnen wassen

Pluspunten

• geruisloos
  • weiinig verbruik
  • grote vulopening

Minpunten

• verwacht ik niet

Carmen 30-11-2016 Product paar weken in bezit

Goede wasmachine

Vorige week deze nieuwe wasmachine gekocht en zeer tevreden. Hij wast goed schoon, is erg stil en makkelijk te bedienen. Ruime keuze in programma's.

Pluspunten

• Wast goed schoon
  • Heel stil
  • Ruime keuze in programma's
  • Centrifugeert goed
  • Makkelijk te bedienen

LK 22-11-2016 Product paar dagen in bezit

Energiezuinig en stil

Wat ik heel prettig vind aan deze wasmachine, is dat je veel verschillende programma's kunt kiezen. De programma's kunnen ook nog eens "extra energiezuinig" worden uitgevoerd.
Tevens vind ik het display erg prettig. Zo weet je hoe lang het nog duurt voor je wasje klaar is.

Pluspunten

• energiezuinig
  • display

FB 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Overzichtelijk en compleet

Alle functies die we nodig hebben, zijn beschikbaar. Zonder ingewikkelde displays. Erg stil (we wonen in een flat) en fijn in gebruik

E.S. te Zaandam 20-11-2016 Product paar dagen in bezit

Mooi design, prima wasresultaten, eenvoudig en duidelijk

Het product voldoet aan de verwachtingen. Veel mogelijkheden, duidelijk menu,
stil en een prima prijs / kwaliteitsverhouding.

Pluspunten

• wast prima schoon
  • is sil
  • voordelig

Wasserientje 11-11-2016 Product paar maanden in bezit

Zoals verwacht

Groot vertrouwen in onze nieuwe aanwinst.
De wasmachine maakt dit volledig waar.
Stil, schoon, zuinig.
En voor deze prijs zeker een aanrader.

Corrie 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Wast schoon, veel keuzemogelijkheden

Deze wasmaschine kwam uit de test van de Consumentenbond als één van de beste. Ik heeb hem pas, maar been tot nu toe erg tevreden.

Monica 10-11-2016 Product paar dagen in bezit

Handige wasmachine die goed wast

Zelfs op speed wast hij goed schoon bij een niet te vuile was in een niet te volle trommel. Dat is fijn als je de lange wastijden niet wilt. Het nog snel kunnen toevoegen van een vergeten sok is handig. Bij haast is 15 min op 30 graden-keuze voor kleding waar je op wacht een uitkomst. De eind-piepjes zijn irritant maar gelukkig uit te zetten. Je moet wel goed kijken of de draaiknop bij het goede programma staat.

Pluspunten

• Wast schoon
  • Lekker stil
  • Ook kortere programma's

Minpunten

• Herhaalde piepjes

JL 09-11-2016 Product paar dagen in bezit

Grote deuropening en ruime programma keuze

Deze machine heb ik nog maar kort in gebruik, toch kan ik zeggen dat de was schoner is dat voorheen, het geluid heel matig is en ik een ruime keus heb uit de verschillende programma's. Ik heb zowel over witte als gekleurde was bijzonder tevreden ben.
Het is zelfs mogelijk om even een kort wasje te doen of alleen te spoelen. Het is moeilijk te voorspellen hoe het zit met de duurzaamheid, omdat dit pas op termijn te zeggen is.

Pluspunten

• tijdsduur van het programma is duidelijk te zien
  • eco programma

Minpunten

• niet bekend
  • niet bekend

Rens 08-11-2016 Product paar dagen in bezit

rustig wasbeeld

Ziet er solide en goedafgewerkt uit, doet 't volgens het boekje.
Ruim voldoende wasprogramma's.
Stil tijdens het wasprogramma, acceptabel geluid tijden het centrifugeren.
De was komt er erg schoon uit.

ap 07-11-2016 Product paar weken in bezit

Fijne wasmachine

Ik heb de wasmachine nog maar 2 keer gebruikt dus een echt goede beoordeling kan ik nog niet maken. Wel vind ik het een erg makkelijk apparaat, maakt niet teveel geluid en kleding komt er weer mooi wit uit! Vooralsnog zeker een aanrader.

Pluspunten

• was komt er niet te nat uit
  • witte kleding is weer goed wit te krijgen

Minpunten

• oude uitstraling/design

GraceJoy 29-10-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk

In eerste plaats werd deze machine goed beoordeeld door de Consumentenbond. Het apparaat is gebruiksvriendelijk en geluidsarm. De programma's bieden alles wat een goede was vereist. De soms wel erg lange programma's kunnen worden ingekort. Het eindsignaal is irritant, maar kan gelukkig naar 0 (geluidssterkte) worden terug gebracht. De tiptoetsen zijn wel erg gevoelig.

Pluspunten

• Aantal programma 's
  • Volume eindsignaal te wijzigen

Minpunten

• Gevoeligheid tiptoetsen

gerard 19-10-2016 Product paar dagen in bezit

Goede service en snelheid

201610-6783224
Op de website van BCC is een goed overzicht te krijgen van het aanbod aan wasmachines. Wij kozen een Bosch WAQ28363NL. Deze wordt door de consumentenbond en door bcc aanbevolen en voldoet aan onze wensen.
In de BCC winkel in Emmen was de maschine helaas niet aanwezig, maar de verkoopster was uiterst behulpzaam en vriendelijk en heeft onze vragen goed en vlot beantwoord. Betalen gaat per betaalpas, dus geen gedoe met overmaken en dat is wel zo handig.
We hebben de winkel bezocht op woensdag en de levering was meteen de volgende dag. Bijzonder handig is dat je een sms krijgt met de vermoedelijke tijd van levering en ten overvloede belt de bezorger een klein uur van te voren nog eens om aan te geven wanneer hij komt. Prima dus.
Aflevering ging vlot. Oude apparaat is door de bezorgers meegenomen en het nieuwe apparaat meteen aangesloten en getest. Alles in orde, dus voor een paar euro extra geen gesleep met een loodzwaar apparaat. Heerlijk geregeld.

Pluspunten

• Vriendelijke bediening
  • Snelle levering
  • Gratis parkeren (niet normaal in Emmen)

Minpunten

• Aanbevolen apparaat niet in de winkel aanwezig

Leonne 11-10-2016 Product paar dagen in bezit

Prima machine

Wast netjes schoon. Absoluut een degelijke machine. Met fijne korte wasprogramma's zoals de speed perfect. Iets minder vind ik het geluid, toch niet zo zacht als staat beschreven.

Pluspunten

• Wasprogramma's

Nancy Bassleer 11-10-2016 Product paar maanden in bezit

gemakkelijk en ecologisch toestel

VK549227 - Mooi eenvoudig design-gemakkelijke bediening v/d programma's-grote deur die volledig opendraait-wasmiddellade is gemakkelijk uit het toestel te halen om te reinigen/drogen-afhankelijk v/h gewicht v/d was past de machine de tijdsduur v/h wasprogramma aan=ideaal voor 1à2 personen-tijdsduur v/h wasprogramma wordt aangegeven-duidelijk en handig handleidingsboekje- goed wasresultaat-geluidsniveau is OK-voldoende keuze v wasprogramma's

Minpunten

• kalktablet blijft soms steken in deur,vlek op was

Robert 03-10-2016 Product paar weken in bezit

Niet slecht

Geen slechte wasmachine van Bosch.
Schone was, redelijk stil en gebruiksvriendelijk.
Ben tot nu toe nog zeker tevreden met de aankoop.

Gr. Robert

Pluspunten

• stil
  • bediening

Monic 02-10-2016 Product paar dagen in bezit

Gemakkelijk in gebruik en Stil

Goede prijs kwaliteit verhouding, grote vul opening is erg gemakkelijk, is erg stil, gemakkelijk in gebruik. Door de vele programma's kunnen korte wasjes gedaan worden waardoor er veel zuinig gewassen kan worden, ook de ECO programma's zijn goed. Het gereed signaal en toets signaal kan aangepast worden en/of uit gezet.

Pluspunten

• Veel programma's ook met ECO stand
  • Grote vul opening
  • Geluid signaal aanpasbaar of uit te zetten
  • Gemakkelijk in gebruik

stg74 30-09-2016 Product paar weken in bezit

Prima wasmchine

De machine heeft meer dan genoeg programma's. Wasresultaat is goed, ook bij lagere temperatuur. Mijn vorige machine draaide ook 1400 toeren, maar ik heb toch de indruk dat de was bij deze machine beter ontwaterd wordt bij het centrifugeren.

Pluspunten

• Goede prijs/kwaliteit verhouding.
  • Goed wasresultaat
  • Voldoende wasprogramma's

Joep 29-09-2016

Goede prijs kwaliteit

Bosch maakt zijn goede reputatie volledig waar voor wat betreft prijs/kwaliteitsverhouding alsmede het energieverbruik en de EcoSilenceDrive. Dat betekent 10 jaar garantie op het belangrijkste draaiend onderdeel nl. de motor.!!!!

Pluspunten

• Zeer stil
  • Gemakkelijke bediening

Gelukkige eigenaar! 29-09-2016 Product paar dagen in bezit

Erg stil !

Bosch apparatuur is altijd van goede kwaliteit. Mijn wasmachine was opeens kapot en ik besluit het niet te vervangen door hetzelfde merk / model, maar heb iets betrouwbaarder gekocht van het merk Bosch! (Ik heb al een Bosch vaatwasser die nog perfect werkt na vele jaren.) De wasruimte is naast een slaapkamer - dit model is zo stil (in vergelijking met de oude machine), dat ik kan het 's-nachts draaien zonder iemand te storen.

Pluspunten

• Erg stil
  • Makkelijk te gebruiken
  • Voldoende programmas